TÜRKİYE İŞ BANKASI KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ MÜGE NEVŞEHİRLİ VEZİROĞLU, İŞ BANKASI’NIN 100. YIL DÖNÜMÜ KUTLAMALARINDAKİ KÜLTÜR SANAT İLETİŞİMİYLE ÖNE ÇIKTI. YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARDA ÖZTAŞKIN, İKLİM VE İNSAN ODAĞINDAKİ KSS PROJELERİYLE FARK YARATTI. AKBANK MARKA VE İLETİŞİM BAŞKANI BERİL ALAKOÇ, SOSYAL SORUMLULUKTAKİ LİDERLİĞİYLE, UNILEVER TÜRKİYE YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ EBRU ŞENEL ERİM, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ALANINDAKİ ÖNEMLİ DENEYİMİYLE, OPET SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KURUMSAL İLETİŞİM GRUP MÜDÜRÜ AYŞENUR AYDIN, DOĞA, TARİH VE İNSAN ARASINDA İLETİŞİM KURAN PROJELERİYLE, ENERJİSA ENERJİ İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ GÖKTÜRK DEMİREL, PAYDAŞ İLETİŞİMİ ALANINDAKİ LİDERLİĞİYLE, HEPSİBURADA KURUMSAL İLİŞKİLER, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP DİREKTÖRÜ CEM TANIR, TEKNOLOJİ VE İNSAN İLİŞKİSİNİ YANSITAN PROJELERİYLE, BOYNER GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SELEN TOKCAN HACALOĞLU, TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ FARKINDALIK ÇALIŞMALARIYLA, TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ ASLI TANRIVERDİ, GIDADA SAĞLIĞA DİKKAT ÇEKEN İLETİŞİM PROJELERİYLE VE EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF EKİZ, İNTERAKTİF İLETİŞİMDEKİ BAŞARISIYLA 2024’E NOT DÜŞEN KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİ ARASINDA YER ALDI.
Ö. SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr
2024 yılının son ve kimilerine göre en güzel ayındayız. Oldukça zorlu bir yılı geride bırakmaya hazırlanırken yeni yıl heyecanı herkesi sardı. Peki geride bıraktığımız zor yılda iletişimcilerin ayak izleri ne kadar derindi? Bence çok derin! 2024 yılında kurumsal iletişim liderleri adeta tarihe not düşen işlere imza attılar. İçlerinde özellikle 10 tanesiyse kurumsal sosyal sorumluluk ağırlıklı projeleriyle seçtikleri alanda hayata geçirdikleri iletişim ve farkındalık çalışmalarıyla devleştiler.
2024’E NOT DÜŞEN 10 İLETİŞİMCİ
Kültür ve sanat:
MÜGE NEVŞEHİRLİ VEZİROĞLU Türkiye İş Bankası Kurumsal İletişim Müdürü
İklim ve insan:
ARDA ÖZTAŞKIN Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü
Sosyal sorumluluk:
BERİL ALAKOÇ Akbank Marka ve İletişim Başkanı
Sürdürülebilirlik:
EBRU ŞENEL ERİM Unilever Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim Direktörü
Doğa, tarih ve insan:
AYŞENUR AYDIN OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü
Paydaş iletişimi:
GÖKTÜRK DEMİREL Enerjisa Enerji İletişim Grup Direktörü
Teknoloji ve insan:
CEM TANIR Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü
Toplumsal cinsiyet eşitliği farkındalığı:
SELEN TOKCAN HACALOĞLU Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü
Sağlıklı gıda farkındalığı:
ASLI TANRIVERDİ TAB Gıda Kurumsal İletişim Koordinatörü
İnteraktif iletişim:
YUSUF EKİZ Eksim Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Türkiye İş Bankası Kurumsal İletişim Müdürü MÜGE NEVŞEHİRLİ VEZİROĞLU
İSTİKBALİNİZİN EMNİYETİ
Bu yıl kültür ve sanat alanında adından söz ettiren kurumsal iletişim lideri, Türkiye İş Bankası Kurumsal İletişim Müdürü Müge Nevşehirli Veziroğlu oldu. Veziroğlu, 100. kuruluş yıldönümünü kutlayan İş Bankası’nın bugüne dek kültür-sanattan eğitime, spordan çevreye, sürdürülebilirlikten girişimciliğe pek çok alanda fark yaratan çalışmalara destek verdiğini söyledi. Ayrıca Veziroğlu, “İstikbalinizin Emniyeti” sergisinde İş Bankası’nın toplumsal kalkınmaya olan katkısının, kuruluş misyonunun ve bir asırlık tarihinin ayrılmaz bir parçası olduğunun izlenebileceğini belirtti.
Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü ARDA ÖZTAŞKIN
YARINLARA KARTOPU
Yarınlara Kartopu projesiyle toplumsal gelişimi destekleyen Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın, “Projeyi bu yıl tüm Türkiye’yi kapsayacak şekilde genişlettik. Yetişkinlik dönemine büyük etkisi olan 0-6 yaş dönemindeki çocuklarımızın sosyal, duygusal, fiziksel ve bilişsel becerilerinin gelişmesine destek olmaya ülkemizin her köşesinde devam ediyoruz’’ dedi.
Akbank Marka ve İletişim Başkanı BERİL ALAKOÇ
AKBANK GÜZEL YARINLAR HAREKETİ
Akbank Marka ve İletişim Başkanı Beril Alakoç, “Akbank olarak, gençlerimizin eğitimini ve gelişimini, sürdürülebilir kalkınmanın temel taşı olarak görüyoruz. Güçlü ve sağlıklı bir toplum yaratmanın yolunun, gençlerimizin potansiyelini açığa çıkarmaktan geçtiğine inanıyoruz. Akbank Güzel Yarınlar Hareketi de bu inancımızı yansıtıyor ve yaşadığımız afetin ardından bölgede iyileşme için kapsayıcı çözümler sunuyor. Toplum Gönüllüleri Vakfı ile birlikte programın ilk döneminde 10 binden fazla gencimize ulaşarak onların eğitimine, psikososyal gelişimine ve yaratıcı yönlerini keşfetmelerine destek olduk. Şimdi ikinci dönemde, üniversiteli gençlerimizin kariyer yolculuklarına katkıda bulunmayı, onlara iş dünyasına hazırlık, finansal okuryazarlık ve sanatsal beceriler gibi farklı deneyimler kazandırmayı hedefliyoruz. Gençlerimizin daha eşit, daha güçlü ve daha umut dolu bir geleceğe adım atmaları için Akbank olarak yanlarında olmaya ve Türkiye’nin geleceğine yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
Unilever Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim Direktörü EBRU ŞENEL ERİM
SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM
Unilever Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Şenel Erim, 2010 yılında sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarına başladıklarını ve 2020 yılına kadar sürdürülebilir yaşamı yaygınlaştırmayı bir iş hedefi olarak belirlediklerini ve bu süreç sonunda stratejik planlama yaptıklarını söyledi.
OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü AYŞENUR AYDIN
DOĞAYA SAYGI
Opet’in Temiz Tuvalet kampanyası hafızalardaki yerini korurken Doğaya Saygı projesi de hafızlarda yer etmeye başladı. OPET, Doğaya Saygı projesi kapsamında Muğla’nın Çökertme Köyü’ndeki çalışmalarını tamamladı. OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü Ayşenur Aydın, proje kapsamında köylerde yapılan tüm çalışmaları anlattı ve elde ettikleri sonuçları açıkladı. Çalışmalara başlamadan önce köylerde yapılan anket çalışmasıyla hanelerdeki ihtiyaçların belirlendiğine ve çalışmaların bu doğrultuda planlandığına dikkat çeken Aydın, Çökertme’nin kültürel ve mimari özellikleri korunarak iyileştirme çalışmalarının yapıldığını aktardı. Aydın, yapılan faaliyetler arasında, altyapı çalışmaları, köy ana yol düzenlemeleri, ana arter üzerindeki taş duvar ve ahşap çit uygulamaları, köy evleri için boya dağıtımı ve boya uygulaması, köy okulu dış cephe boyamaları, köy kahvesi düzenlemeleri, örnek pansiyon uygulaması, köyde bulunan tüm mekanlara masa ve sandalye temini, yöreye uygun motiflerle tabela ve kapı numarası uygulamaları, yerel halk ve köy dışından ziyaretçilere hizmet vermek amacıyla kafe ve restoran yapımı gibi çalışmaların hayata geçirildiğini belirtti. Aydın, bu çalışmaların ardından Milas Halk Eğitimi Merkezi’nin kullanımı için düzenlenen bu binayı hediye etmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtti.
Enerjisa Enerji İletişim Grup Direktörü GÖKTÜRK DEMİREL
HERKES İÇİN DAHA İYİ BİR GELECEK
Enerjisa Enerji İletişim Grup Direktörü Göktürk Demirel, ‘Herkes için Daha İyi Bir Gelecek’ diyen Enerjisa Enerji’nin paydaş iletişimini başarıyla yönetiyor. Demirel, “Enerjisa’nın marka esası ve amacı çerçevesinde kurgulanan hikayesini, derinlik katan ve toplumsal faydayı odağına alan uygulamalarla sağlamlaştırmayı hedefliyoruz” dedi.
Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü CEM TANIR
GİRİŞİMCİ KADINA TEKNOLOJİ DESTEĞİ
2025’te kadın kooperatiflerini e-ticarete kazandırmaya hazırlanan Hepsiburada, girişimci kadınlara teknoloji desteği vermeye devam ediyor. Kadın kooperatiflerini sadece sürdürülebilir yerel kalkınmanın değil, toplumsal dönüşümün de lokomotifi olarak gördüklerini belirten Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Direktörü Cem Tanır, şöyle anlattı: “Bugüne kadar 56 binden fazla kadın girişimciyi özel desteklerle e-ticarete kazandırdık. Diğer yandan kadın kooperatiflerinin özgün ihtiyaçlarına yönelik geliştirilmiş, ayrı bir destek paketi oluşturduk. Bugüne kadar 280 kadın kooperatifi, Hepsiburada’da binlerce ürün listeledi. Geleneksel üretimlerini katma değerli ürünlere dönüştürüp e-ticaret sayesinde Türkiye’ye ve dünyaya sattılar. Bu satışlardan kazandıkları gelirle sadece ekonomik güç elde etmediler, faaliyet gösterdikleri bölgenin dönüşümüne de katkıda bulundular. Kadınların kadim bilgilerinin ekonomik değerini ve cinsiyetler arası eşitliği gösterdiler, çocuklar ve gençlerin ufkunu açtılar.”
Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü SELEN TOKCAN HACALOĞLU
BOYNER GRUP’UN FARKINDALIK MESAJI
Boyner Grup’ta iletişimin temelinde iyilik, çeşitlilik ve kapsayıcılık yer alıyor. Bu önemli kavramların iletişimine yön veren Boyner Grup Kurumsal İletişim Direktörü Selen Tokcan Hacaloğlu, doğru mesajlar ve araçlarla hedeflerini doğru kitlelere ulaştırmaya devam ediyor. Boyner Grup, ‘Kadına şiddeti görmezden gelmiyoruz, adalet için vazgeçmiyoruz’ sloganıyla farkındalık oluşturmak adına hazırlanan filmlerde, Türkiye’de çok tartışılan ve sayısı her geçen gün artan kadına şiddet vakalarına dikkat çekti. Dizi fragmanı konseptinde çekilen ve seçilen başlıklarla toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile şiddeti odağına alan filmler, dizilerdeki kadın meseleleri üzerinden oluşan gündeme eleştiri niteliği taşıdı.
YUSUF EKİZ I EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“PAYDAŞ İLİŞKİLERİ YENİDEN ŞEKİLLENİYOR”
“Paydaş ilişkileri, açık ve çift yönlü bir iletişimle yeniden şekilleniyor. Hem çalışanlarla hem müşterilerle hem de yatırımcılarla etkili iletişim kurmak, markaların güvenilirliğini sağlarken krizlere karşı dayanıklılığını da artırıyor.”
İletişim dünyasında bugün en çok konuşulan konular arasında teknolojik dönüşüm/inovasyon, sürdürülebilirlik odaklı iletişim ve paydaş ilişkilerinin yeniden tanımlanması yer alıyor. Teknolojinin, özellikle yapay zeka, büyük veri ve veri analitiğinin; iletişim stratejilerini köklü şekilde değiştirdiğini görüyoruz. Bu dönüşüm, içeriklerin daha hızlı ve hedef kitle odaklı kişiselleştirilmiş bir şekilde üretilmesine olanak sağlıyor.
TERCİH OLMAKTAN ÇIKANLAR
Sürdürülebilirlikse büyük şirketler için artık bir tercih olmaktan çıktı. İklim değişikliğinin, biyoçeşitlilik kaybının ve doğal kaynakların tükendiği dünyamızda sürdürülebilirlik artık bir zorunluluk haline geldi. Avrupa Çevre Ajansı’nın yayınladığı kuraklık raporunda, 2023 yılı kuraklık alan oranıyla 2023 yılı öncesi farkına bakıldığında yüzde 3,5 artış olduğu açıklandı. Üstelik bu artış, sürdürülebilirlik politikalarının uygulanmasına hız verildiği bir dönemde yaşanıyor. Sürekli artan bu trend, özellikle büyük şirketlerin sürdürülebilirlik merkezli olarak politikalarını revize etmesiyle düşüş gösterecektir. Yeşil aklama olarak adlandırılanbazı çalışmalar sürdürülebilirlik şeklinde lanse edilse de gerçekte çevreye duyarlı olmayan çalışmaların bir anlam ifade etmediğini de eklemek isterim. Temiz bir gelecek için samimi ve gerçekten topluma fayda sağlayacak projelere ihtiyacımız var. Eksim Holding olarak bu gerçekliğin bilinciyle faaliyetlerimizi gerçekleştiriyor ve samimi iletişim çalışmalarımızda, toplumun sürdürülebilirlik bilincini artıracak şekilde içeriklerimizi oluşturuyoruz.
“KRİZLERE HER AN HAZIR OLMALIYIZ”
Sürdürülebilirliğin yanı sıra iletişimcilerin gündemini yoğunlukla işgal eden bir diğer konu da paydaş ilişkileridir. Paydaş ilişkileri, açık ve çift yönlü bir iletişimle yeniden şekilleniyor. Hem çalışanlarla hem müşterilerle hem de yatırımcılarla etkili iletişim kurmak, markaların güvenilirliğini sağlarken krizlere karşı dayanıklılığını da artırıyor. Takdir edersiniz ki kriz iletişimleri, özellikle dijital iletişim kanallarındaki bilgi doğruluğunun kontrolsüz biçimde gerçekleştiği bu dönemde, büyük şirketler için hayati öneme sahip hale geldi. Bu nedenle paydaş ilişkilerini efektif biçimde yürütürken kriz senaryolarına hazır halde bulunmak da biz iletişimciler için son derece kritik bir öneme sahip.
Özetle teknolojik dönüşümü, sürdürülebilirliği ve paydaş ilişkileri konularını; iletişim profesyonelleri olarak en fazla gündeme aldığımız 3 madde olarak belirtebilirim. Özellikle bu üç madde olmak üzere sektördeki diğer konularda da değişen dinamiklerin takibi ve adaptasyonu, sürdürülebilir bir değer ortaya koymada ve iletişim stratejilerimizi yeniden şekillendirmede öncelikli gündemlerimiz arasında.
2025’TE ANA GÜNDEM MADDELERİ
“HIZ VE VERİM GETİRİYOR” İçerik üretiminden veri analizine kadar geniş bir alanda kullanılan yapay zeka, iletişim süreçlerini hızlandırırken verimliliği de artırıyor. Hedef kitle tanımlandıktan sonra uygulamalar üzerinde çok daha hızlı biçimde veri toplanabiliyor. Yine paralelinde de temin edilen veri sayısı artıyor. Bu kısımda büyük veri yönetimi ve doğru analizin gerçekleşmesinde yapay zeka teknolojisi ön plana çıkıyor.
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ İÇERİK Yapay zeka, özellikle hedef kitlenin davranışlarını analiz ederek kişiselleştirilmiş içerikler oluşturma konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Günümüzün iletişim atmosferinde, bir mesajın doğru zamanda iletilmesinden ziyade bireyin kimliğine hitap eden bir deneyim sunması büyük önem arz ediyor. Yapay zeka da bu deneyimi mümkün kılarken iletişimin hızını ve doğruluğunu artırarak markaların proaktif bir şekilde hareket etmesine olanak tanıyor.
YENİ ODAKLAR Kurumsal iletişim liderlerinin yeni dönemde şirket değerlerini, paydaşlara etkili bir şekilde aktarmaya, krizlere karşı dayanıklı bir itibar inşa etmeye ve teknoloji destekli iletişim stratejilerini benimsemeye odaklanacaklarını düşünüyorum. Kriz anlarında doğru ve hızlı tepki verebilmekse iletişim liderlerinin en kritik önceliklerinden biri olmaya devam ediyor.
ASLI TANRIVERDİ I TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ
“İLETİŞİM ANLAMLI VE DEĞER ODAKLI OLMALI”
“Günümüz iletişim dünyasında, dünyadaki gelişmelere, ülke gündemine ve trendlere bağlı olarak bazı temel konuların üzerinde daha çok durmaya gayret gösteriyoruz. Bunlardan ilki ve en önemlisi anlamlı ve değer odaklı iletişimi sağlamak.”
Günümüzde tüketiciler, sosyal ve çevresel konulara önem gösteriyor ve özellikle sürdürülebilirlik çalışmalarına öncelik veren ve gerçek fayda yaratmaya odaklanan markaları tercih ediyor. Ürünleri ve hizmetleri hakkında şeffaf bilgi paylaşımı yapabilen kurumlar, tüketicilerin güvenini kazanarak itibarlarına katkı sağlıyor. TAB Gıda olarak biz toplumsal sorumluluğumuzun da bilinciyle "Ne yediğini bil" gibi platformlarla, misafirlerimize ve çevreye karşı sorumluluklarımızı, doğru ve net bilgiler ışığında, hesap verebilir ilkelerle yerine getiriyoruz.Ayrıca, toplumsal olayları ve gelişmeleri yakından takip ediyor, üzerimize düşenin en iyisini yapmaya odaklanıyoruz.
ÜÇ ANA GÜNDEM
İletişimde bir diğer ana maddemizse dijitalleşme ve yeni teknolojilerin etkin kullanımı. Yapay zekâ destekli yeni teknolojilerden sıklıkla faydalanıyoruz. Bu sayede, iletişim kampanyalarımızın takibini ve etkisini verimli bir şekilde ölçüp hızla yeni projeler geliştirebiliyoruz. Dijitalleşmenin yanında, çeşitlilik ve kapsayıcılık da iletişim stratejilerimizde odaklandığımız temel alanların başında geliyor. İnsanların farklı ihtiyaçlarına duyarlı, herkese seslenmeye odaklanan ve eşit söz hakkı tanıyan yaklaşımlar, iletişim planlarımızdaki önemini artırıyor. Hassas dengelerle yeni stratejiler geliştiriyoruz. Teknolojik gelişmelerin ışığında her sektörde giderek daha da kişiselleşen hizmetler, tüketicilerin markalarla daha fazla duygusal bağ kurma beklentisi ve ekonomik belirsizliklerin artması gibi nedenler, gelecekte biz iletişimcileri daha empati odaklı stratejilere yönlendirecek. Bugün yükselişte olan anlam ve değer odaklı yaklaşımların gelecekte kalıcı hale geleceğini, hatta daha fazla önem kazanacağını düşünüyorum.
“ÜRETKEN YAPAY ZEKA OYUNUN KURALLARINI YENİDEN YAZIYOR”
ETKİLİ ROL Üretken yapay zeka iletişimde de oyununun kurallarını yeniden yazan etkili bir role sahip. Bu yenilik, iletişimi de daha üretken kılıyor. Ekosistem şirketlerimizden ATP’nin bize özel geliştirdiği ve sürekli güncellenen yazılım çözümleri sayesinde içerik üretim hızını artırabiliyor, daha kişiselleştirilmiş mesajlar oluşturabiliyor ve duygusal zekaya dayalı etkileşimler sunabiliyoruz. Özetle, iletişimde geleceği bugünden yaşıyoruz.
İNSAN VE FAYDA ODAĞI İnsan ve fayda odaklı yaklaşımı iletişim faaliyetlerimizin tamamında sürdürmeye devam edeceğiz. Anlamlı ve değer odaklı iletişime, teknoloji entegrasyonuna, duygusal bağ kurmaya, empatiye ve kapsayıcılığa daha fazla önem vereceğiz.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLETİŞİMİ TAB Gıda da dahil olmak üzere bugünün şirketleri, sadece çevresel sürdürülebilirliği değil, aynı zamanda ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği de kapsayan bir anlayışla çalışıyor. Sürdürülebilirlik iletişimi hem iç hem dış paydaşlarla anlamlı ve değer odaklı bir bağ kurmamızı sağlıyor. Odağımızı insani yaklaşım, değer sunma ve empati kavramlarından uzaklaştırmayacağız.