OTOMOBİLLERİN 'TANRIÇA'SI DS GELDİ!

Fransızca 'déesse' yani tanrıça demek DS. Citroën DS olarak bildiğimiz "Premium" model, birkaç yıl önce DS olarak ayrı bir marka oldu. Amaç DS'in "Premium" segmentte zorlu bir rakip olarak konumlandırılmasıydı. İşte tam da bu amacın hayata ilk geçmiş ürünü "Yeni DS 7 Crossback"i sizler için test ettim.

Aranızda “Bu otomobil markasını hiç duymadım” diyecekleriniz olacaktır. O zaman Türkiye’nin arama motoru Yaani’den efsane Citroën DS’i aratın. Onu görünce tanrıçanın neden efsane olduğunu anlayacaksınız… 

SATIN ALMAK İÇİN ONU BİR KEZ KULLANMANIZ YETER
Onu bir kez test ettiğiniz zaman ne dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Çünkü emin olun Jaguar F veya E-PACE’den aşağı kalır bir “Premium” araç sürmüyorsunuz. DS, 7 Crossback için ‘avant-garde’ diyor. Fransızca avant-garde kelimesi, bildiğinizin aksine “lüks” ya da “Premium” demek değil. :ulunduğu zaman dilimi içerisinde yaratılmış işlerin arasından teknolojisiyle, tasarımıyla ve gelişmişliğiyle gelecekten gelen, zamanının ötesinde orijinallikte demek.

CITROEN, 1919’DA KURULDU
Bunu anlayabilmek için size markanın tarihinden bahsetmem gerekiyor: Teşekkürler André-Gustave Citroën. Bu dahi Fransız, 1919’da Citroën’i ekonomik ve güvenilir bir otomobil üretmek için kuruyor. O kadar ucuza, o kadar sağlam otomobiller üretiyor ki, hatta Avrupa’nın ilk çelik kasalı aracı Citroën B10’ü 1924’de üretiyor, şirket zarar ediyor. André-Gustave’a yetmiyor… 

İLK TANITIMI 1955’TE…
Yine dünyada ilk kez önden çekiş ve birbirinden bağımsız 4 teker süspansiyonu 1934’te Traction Avant ismiyle tanıtıyor. Bu zaman ötesindeki yeni model sayesinde de şirket batıyor! Michelin şirketin çoğunluğunu satın alıyor. Aynı inovatif kafa ve yeni yönetimle 1955’te Paris Motor Show’da tanrıça Citroën DS’i ilk kez tanıtıyorlar: O tarihler için dünya dışı fütüristik aerodinamik görünüme sahip bir otomobil… 1911cc motor, hidrolik direksiyon, diskli frenler, araba ağırlık merkezini indirmek için bir cam elyaf çatı ve debriyajsız yarı otomatik şanzıman. Özgün hidropnömatik süspansiyonuyla DS düzensiz yollara, yeni DS 7 Crossback gibi, çok iyi uyum sağlıyordu. Anında talep gören Citroën DS, 20 yıl boyunca “otomobillerin tanrıçası” konumunda satışlarla ödüllendiren efsaneydi. 

İŞTE; YENİ DS 7 CROSSBACK’İN ÖZELLİKLERİ: SÜSPANSİYONLARI ETKİLEYİCİ
1- Dünyada ilk kez bu sınıfta kullanılan bir süspansiyon sistemi var ki, amortisörleri öndeki yola göre ön kameralardan gelen bilgiye göre önden sürekli ayarlıyor. Bunu yolda giderken gerçekten hissediyorsunuz, rampalar daha gelmeden DS 7 kendisini önden dengelemeyi çok iyi başarıyor. Süspansiyonları bu kadar etkileyici bir otomobil ancak Mercedes S Class’larda görülebilecek bir özellik. 

FARLARI ‘ÇEKİLSEN İYİ OLUR’ DİYOR!
2- Her far, otomobilin kilidini açtığınızda sıralı bir dansla dönen üç buz küpü gibi LED bir blok içeriyor. Bunu izlemeye doyamıyorsunuz. Bu LED farların nasıl gözüktüğüne DS’in önünde giden bir araçtan da bakmak istedim. O kadar şık gözüküyor ki, sol şeritte arkanıza DS 7 geldiğinde bir süre ona dikiz aynasından bakakalıyorsunuz. Tabi bu muhteşem gözüken farlar size uzunlarını yakmadan “Çekilsen iyi olur” da diyor bir yandan! Bakın burada 1955 model efsane Citroën DS’e de atıf var… İlk DS bize hidropnömatik süspansiyonları (sadece Citroen’lerde bulunan çok gelişmiş bir süspansiyon sistemidir. Buna sahip olan aracın süspansiyonları hidrolik yağ ile çalışmaktadır) ve dönen farları vermişti. 

GECEYİ GÜNDÜZE ÇEVİRİYOR
3- Menüde ayrıca gece görüşü özelliği de var. Hem de hiçbir rakipte olmayan türden. Bunu da test etme imkânım oldu. Özellikle uzun yolda giderken geceyi sizin için gündüze çeviren bir tecrübeden söz ediyorum. Ben gün ışığının yoldaki avantajından dolayı özellikle gündüz seyahat etmeyi tercih eden birisi olarak, DS 7’im varsa artık gece yolculuklarına varım diyorum. Otomobil, karşıdan gelen araç yoksa size her fırsatta uzun farlarını yakarak en iyi aydınlatma açılarını sunuyor.

HİBRİT VERYİSONU DA YOLDA
DS 7’nin 2019 ortasında gelecek 4 tekerlekten çekişli şarj edilebilir hibrit bir versiyonu da yolda. 300 beygir olacak bu otomobil, 100 km’de sadece 2.2 litre benzin tüketecek. 

1.6 LİTRE MOTOR AVANTAJLI
1.598cc benzinli motorla teste gelen DS 7 Crossback tam tamına 225 beygir gücü 300Nm yüksek tork ile emrinize sunuyor. Test sürüşü sırasında da son derece başarılı ortalamayla, 6.2 litre benzin tükettim. Gücü her an elinizin altında hissettiğiniz ve Sport moda aldığınızda ancak 3 litre üzeri otomobillerden duymaya alışık olduğumuz sportif motor homurtularını duyabileceğiniz bu araç aslında hiç de sportiflikle ilgili değil. 

SPORTİFLİĞİ, PASTA ÜZERİNDEKİ ÇİLEK GİBİ    
Sportifliği, sunduğu “Premium” konfor karşısında pasta üzerindeki çilek gibi kalıyor. Yolu sizin için önceden okuyup şasesini buna göre ayarlamasından, kokpitindeki Lamborghini’lerden alışık olduğunuz Premium Alcantara süet kaplamalara, sınıf normundan daha uzun bir dingil mesafesi sayesinde arkadakilere sunduğu geniş diz mesafelerine, DS gerçekten yeniden bir özgün tanrıça yaratmış. 

HİÇ Mİ KÖTÜ YANI YOK?
Aslında test sırasında bir iki tane kullanışsız özelliklerini yakaladım. Mesela hız sabitlemem ve lastik hava basınçlarını görüntülemem, beni beklediğimden çok daha fazla uğraştırdı. Fakat otomobil o kadar iyi sürüş dinamikleri sunuyor ve sizi içerisinde o kadar iyi hissettiriyor ki, emin olun en son test ettiğim Jaguar E-Pace ile kapışabilecek ve hatta daha iyi hissettiren yanlara sahip. 

SANKİ EVİNİZDEKİ TV KOLTUĞUNDASINIZ
Örneğin koltukları o kadar rahat ki, sanki evinizdeki TV koltuğundasınız. Tam orta konsolda yer alan ve üzerine güneş vurduğunda kesinlikle görüntüsünden hiçbir şey kaybetmeyen devasa 32cm’lik (12.3 inch – Ben inch olarak yazmıyorum, yazanları da anlamadığımız bir dilde yazdıkları için kınıyorum) dijital gösterge paneline nazikçe dokunarak veya merkezi kristal kontrol tekerleği üzerinden tüm araç fonksiyonlara ulaşabiliyorsunuz. 
Bu; konfor, multimedya ve Bluetooth® de dâhil olmak üzere birçok özelliğe ulaşmanızı sağlıyor. Android AutoTM, Apple CarPlayTM ve MirrorLink® ile Mirror Screen aracılığıyla kendi eğlence sistemlerinizle çok hızlı bağlayabiliyorsunuz. 

SONUÇ VE KARAR…
“Yeni DS 7 Crossback” benzer bir başarıyı yakalayabilecek orjinalliğe ve özgünlüklere sahip. İşin dünyada satışlara dönüşüp dönüşemeyeceği konusu tamamıyla tek noktada düğümleniyor: Pazarlama. Birinci konu DS’in Citroën’den farklı bir “Premium” marka olduğu algısının oturtulması. İkinci konu ise şu: Bu otomobili “Premium” segmentten crossover satın alan insanlara test ettirebilme başarısı. Çünkü emin olun; bu ayrıcalıklı otomobil, testte bir kere onların kanlarına girdi mi, hep aldıkları Porsche Macan’ları, Range Rover’ları yarı fiyatına DS markasıyla alabileceklerini fark edecekler. Ayrıca bildiğinizin aksine bu segmentteki insanlar da artık son derece fiyat hassasiyetine sahipler...
 

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 3.4.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları