GELECEK HERKESİNDİR

Son zamanlarda test ettiğim en lüks otomobillerden biri de yeni Opel Insignia Grand Sport. Opel'in 'Gelecek Herkesindir' sloganını çok takdir ediyorum. Bu slogan yeni Insignia ile vücut bulmuş! Ne alaka dediğinizi duyuyorum?

‘Gelecek herkesindir’ hepimizin aynı gemide olduğumuzu geleceğin hepimize ait olduğunu bunu birlikte yaşayıp göreceğimizi anlatıyor. Geleceğe giderken sadece ona nasıl ulaşacağınızı farklılaştırabilirsiniz. İşte Opel Insignia da tam burada devreye giriyor. Ben otomobilleri küçüklüğümden beri, hayâl gücümün de bana verdiği teşvik ile hep bir zaman makinesi gibi gördüm. Otomobil içerisindeyken o anda olmayı öğrendim, başka bir şey düşünmemeyi, aslında hep yapmamız gereken o anda olmayı o anda kalabilmeyi başarabildiğim yegâne yerlerden biri, otomobil sürmek. 

KENDİ ZAMAN DİLİMİNDE GELECEĞE YOLCULUK…
Onunla bir yerlere giderken aslında kendi zaman diliminiz içerisinde geleceğe bir yolculuk yapıyorsunuz. Bir araç ile gideceğiniz geleceğe çok daha hızlı varıyorsunuz. Dikiz aynasından gördükleriniz de geçmiş. Kırmızı ışıkta durduğunuzda ise şimdiki zaman. Yani ortak geleceğimize giderken, oraya sıradan bir otomobille gidebilirsiniz. “Opel Insignia ile gitmeyi tercih ederseniz ne farklılaşıyor?” size anlatayım: Bir kere arka koltuğundaki çocuğunuz istediği takdirde koltuk ısıtmalarını açabiliyor. Siz eğer hava çok sıcaksa ön koltuklardaki soğutma özelliğini kullanabiliyorsunuz. Konfor düzeyi emin olun 5 Serisi veya E Class’dan farksız. 

TEKNOLOJİLERLE DONATILMIŞ SEYİR RAHATLIĞI 
Çevik ve devasa görünen gövdesi, iğne ucundan geçebilecek teknolojilerle donatılmış bir seyir rahatlığı sunuyor. Bu araç buradan bu büyüklüğüyle dönmez diye düşündüğünüz an, dönmüş, geçmiş oluyorsunuz. Gerçeği ve algılarınızı bükebilen bir zaman makinesi tasarlamış Opel, yeni Insignia ile. Led matrix ön farları bir öndeki aracın dikiz aynasından o kadar etkileyici gözüküyor ki… İçeride telefonunuza anında bağlanan son teknoloji ara yüzler ve Alman otomobillerinin verdiği güven hissi, yolumu bir Opel bayiinde sonlandırıp hemen bir tane almam için beni kontrolü altına alıyor…

SUZUKI SWIFT: HIZLI, HEYECAN VERİCİ VE ÇOK SEVİLESİ BİR SÜPER MİNİ!
“Süper Mini’nin Türkçemizde “etek” demek olduğunu bu başlığı atmadan önce bilmiyordum. Yukarıdaki başlık zaten benim değil, İngiltere’deki Top Gear dergisinden bir alıntı.

Editörlerinin test ettikleri arabalara karşı çok acımasız olduğu Top Gear’ın bu başlığı attığı andan beri Suzuki Swift’i test etmek için sabırsızlanıyordum. Kısmet oldu ve kendisi ziyaretime geldi. Onu çok sevdim. Benim gibi heyecansız yaşayamayanlar için tasarlanmış sanki. Sıra dışı bir karakter. Her gün direksiyonunun başına geçmeniz için sizi kapının önünde beklediğini bilinçaltınızda hatırlatan bir deneyim kutusundan bahsediyorum.

Güzellik, görünenin ötesindedir: Yenilenmiş bir platform ve süspansiyon, yeni Swift’in seriliğini, kolay ve keyifli kullanımını daha üst seviyelere taşımak için oluşturulmuş. Her şey, dünyanın dört bir yanındaki insanlara, direksiyon başında sportif ve tutkulu bir sürüş deneyimi sunmak için düşünülmüş ve tasarlanmış. Gerçekten global bir ürün var mı derlerdi ya, var: Big Mac ve Suzuki Swift!

PERFORMANS İÇİN HAFİFLİK VE SAĞLAMLIK 
“Heartect” platformu, kaza durumunda güvenliği artıran, yüksek sağlamlığa sahip bir gövde içeriyor. Kompakt bir yapıya dönüştürülerek daha hafif hale gelen platform ile yumuşak çelik kullanımı; sürüş, dönüş, durma ve verimli yakıt tüketimi anlamında temel araç performansını çok iyileştirmiş. Bu araç sadece 900 kg ve ortalama 5 lt yakıt tüketiyor. 
Sürüş keyfi için tasarlanan otomobillere bayılıyorum. İşin alametifarikası ise bunu süper mini sınıfında yapabilmek. Çoğu markanın giriş sınıfı diye sürüş dinamiklerini es geçtiği burada, Suzuki diğer Japonların bile yapamadığını yapıyor.

BULUTLARIN ÜZERİNDE CIVIC!
Bu başlığı en son İngiltere Goodwood’ta test ettiğim Rolls-Royce Ghost için atmıştım. Şimdi sıkı durun… Aynı olağanüstü süspansiyon sistemi sanırım yeni Honda Civic’de de var…

Ön süspansiyonları McPherson, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuklu, arka süspansiyonları ise çok noktadan bağlantılı bağımsız yine elbette viraj denge çubuklu. Peki! Ne oluyor da yeni Civic Dizel sanki altınızda yol değil de bulutlar varmış gibi hissettiriyor? 

Ghost’un havalı süspansiyonları var, biliyoruz. Bu bildiğiniz ‘havalı’ değil, gerçekten içinde hava olan süspansiyonları var, bu yüzden sanki uçuyormuş gibi hissediyorsunuz. Fakat Civic’te havalı süspansiyon yok, o zaman bu otomobil tasarımında yaratılan olan üstü aerodinamikliği sayesinde böylesine iyi hissettiriyor. 9 ileri otomatik şanzımanı ve dizeli koklayan 3.9 litrelik sarfiyatıyla kalbimi hemen fethediyor. Kokpitinde hep sahip olduğu sportifliği devam ettiren Honda Civic dizele 147 bin TL’den başlayan rekabetçi fiyatlarla sahip olabiliyorsunuz. 

Dünyada ilk ve tek dizel motorlu Civic Sedan üreten fabrika haline gelen Honda Türkiye, son olarak 40 milyon Euro’luk ikinci vardiya yatırımıyla üretim listesine dünyadaki ilk ve tek Civic Sedan Dizel üretimini ekledi. Ülkemizde üretilen ve dünyaya ihraç ettiğimiz bir model olması da büyük gurur veriyor.

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.5.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları