PATRONLAR, CEO'LAR VE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER İÇİN KURUMSAL DERSLER

İnsan ömrü göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor. 30'lu yaşlara kadar öğreniyoruz, 50'lerimize kadar öğrendiklerimizi kullanıp, "hedef" dediğimiz yerlere ulaşabilmek için çabalıyoruz. Ve 50'lerden sonrası da "vitesi nasıl küçültürüz, nasıl sağlıklı kalırız, yaşamı nasıl uzatabiliriz" kurgusu-çabasıyla geçiyor.

İnsan ömrü göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor. 30’lu yaşlara kadar öğreniyoruz, 50’lerimize kadar öğrendiklerimizi kullanıp, “hedef” dediğimiz yerlere ulaşabilmek için çabalıyoruz. Ve 50’lerden sonrası da “vitesi nasıl küçültürüz, nasıl sağlıklı kalırız, yaşamı nasıl uzatabiliriz” kurgusu-çabasıyla geçiyor. 

Karakterimiz, bu kurguda baş rolü oynuyor. Ama, iş hayatında her şeyi tek başına biz yönetemeyiz. Çünkü bireyler kadar kurumların da karakteri vardır. Patronların ve üst yönetimdeki kişilerin karakterleri, o şirketin kültürüdür ve kariyerimizle birlikte yolculuk yapar. Bu kitap, kurum karakterlerinin kariyerimizin nerelerine dokunduğuyla ilgili örnek olaylarla dolu.

Madem yaşamın bütünü, adına “iş” dediğimiz diploma vermeyen bir üniversite, o halde yaşadıklarımızdan karakterimize uygun ve tabii mümkünse “mutlu sonla” bitecek dersler çıkarabiliriz.
Bir sayfası mutlaka sizin için!

FOCUS - ŞİRKETİNİZİN GELECEĞİ BUNA BAĞLI
Günümüzün süratle değişen teknoloji güdümlü pazar ortamı, tüm şirketlerde yöneticilerin hızlı düşünmelerini zorunlu kılıyor... Dünyaca ünlü pazarlama uzmanı Al Ries, pazarlama klasiklerinden biri haline gelen elinizdeki kitapta, şirketlerin neden temel ürüne odaklanıp, gereksiz ve boşa enerji harcatan girişimlerden kaçınmaları gerektiğini anlatıyor. Şirketinizin gelişebilmesi için akıllıca pazarlama yollarına odaklanmanın ve pazar payınızı arttırmanın yollarından dem vuruyor. Yazar neden dar odaklı şirketlerin her zaman kazandığını da gösteriyor.

***

TORPİL DEĞİL NETWORKİNG
Dünyadaki her insana, yani aklınıza gelebilecek herkese en fazla altı arkadaş kadar uzaksınız. Hayranı olduğunuz bir müzik grubunun gitaristine de, her kitabını okuduğunuz bir yazara da, hiçbir filmini kaçırmadığınız bir oyuncuya da... Yeryüzündeki herkes birbiriyle öyle ya da böyle bir şekilde bağlantılı. İlişki ağlarınızı nasıl genişletirsiniz, bunun kariyerinize etkisi nedir ? Peki, bunu yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli noktalar nelerdir ? İşte tüm bu sorularınızın cevabını bulabileceğiniz harika ilüstrasyonlarla dolu, rengârenk, neşeli ve bir o kadar da yararlı önerilerle dolu bir kitap.

***

DİJİTAL ÇAĞIN MESLEĞİ-NASIL INFLUENCER OLUNUR?
Kim bu influencer’lar?
Ünlü influencer’lardan tavsiyeler
Markaların influencer marketing rehberi
Sosyal medyada paylaşım yaparak ve oyun oynayarak para kazanıyorlar, moda haftalarında podyumu en önden izliyorlar…
Beyaz yakalıların ‘sıkıcı’ toplantılarına inat dünyanın en güzel otellerinde konaklıyor, basın toplantılarına katılıp ülke ülke gezerek hayatın tadını çıkarıyorlar…
Gittikleri mekânlarla ve tüketim alışkanlıklarıyla ‘trend’leri belirliyor, sosyal medyada binlerce kişi tarafından takip ediliyorlar…
Onlar, markaların işbirliği yapmak için sıraya girdiği influencer’lar…
Bu kitapta, influencer’lardan markalara, sosyal medya dinamiklerinden dijital çağın kazanç yöntemlerine kadar merak ettiğiniz tüm soruların yanıtını bulacaksınız.

***

YÖNETİCİLİKTEN LİDERLİĞE / İŞ HAYATINDA ZİRVEYE ULAŞMA TAKTİKLERİ
Yöneticilik ve liderlik arasındaki en büyük fark nedir?
Yöneticilik, ekibine yapması gereken işleri söylemek ve o işleri üst yönetime sunmak ya da toplantılarda alınan kararları gerektiğinde ilgili departmanlarla birlikte çözmekten mi ibarettir? Yoksa olaylara 360 derece bakabilme becerisiyle tüm kanalları iyi yönetebilmek ve liderlik yolunda ilerlemek mi?

Yöneticilikten Liderliğe; para, pozisyon ve güç hırsından uzaklaşıp önce kendinizi sonra çevrenizi geliştirmeyi öğreneceğiniz, sadece işinizi değil üstünüzü, ekibinizi ve çevrenizi yönetebileceğiniz bir gelişim haritası sunuyor. Liderliğe uzanan biraz riskli, belki ucu sivri ama öğrenmek ve öğretmekle dolu bu yolda yöneticinin nasıl iyi bir lider olabileceğini göreceksiniz. 

***

PEYNİRİMİ KİM KAPTI?
44 dilde 30 milyondan fazla satan bir kişisel gelişim klasiği!
Yazdığı kitaplarla milyonlarca insanın yaşamın basit gerçeklerini keşfetmesini sağlayan Spencer Johnson yine harikalar yaratıyor! Tüm dünyada 30 milyon kopyadan fazla satan bu klasikleşmiş eser hem işlerinizde hem de özel yaşamınızda size yepyeni kapılar açacak.
PEYNİRİMİ KİM KAPTI? değişimle ilgili tüm gerçekleri; kahramanları bir labirentte karınlarını doyuracak “Peynir”i arayan dört sevimli karakter olan bir öyküyle anlatıyor. Peynir, elde etmeye çalıştığımız isteklerimizin simgesi. Labirent ise, bu isteklerimizin peşine düştüğümüz yeri temsil ediyor. 

Öyküde kahramanlar hiç beklemedikleri değişikliklerle yüz yüze geliyorlar. Tıpkı gerçek yaşamdaki milyonlarca insan gibi. Bu yüzden kitap, okuyucularına bir gün mutlaka yararlanacakları dersler veriyor; onların değişime kolayca uyum sağlamalarına yardımcı oluyor.

***

YATIRIMIN DÖRT TEMEL TAŞI
Her zaman ısrarla doğruları söylemesiyle tanınan William Bernstein, Yatırımın Dört Temel Taşı’nda, yatırımcıların kazandıran bir yatırım portföyünü nasıl oluşturabileceklerini anlatıyor.
Yatırım teorisi: “Riske girmeden yüksek getiriler elde etmeyi beklemeyin.”
Yatırımın Tarihi: “Piyasalar neredeyse her kuşakta bir çılgınlık dönemi yaşar. Eğer hazırlıklı değilseniz, kaybedeceğiniz kesindir.”
Yatırım Pratiği: “Brokerlar müşterilerine Bonnie ve Clynde’ın bankalara yaptığı gibi hizmet eder.
Yatırımın Dört Temel Taşı klasik finans teorisinin temellerinden, pratikte verimli bir portföyün nasıl oluşturulacağına kadar uzanan ve her yatırımcının anlaması gereken dört temel konuyu içeriyor. Berstein yalın anlatımı ve gerçek yaşamdan aldığı zengin örneklerle, uzun vadeli yatırımların başarısı için gerekli, adım adım ilerleyen, izlenmesi kolay bir program sunuyor.

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.6.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları