İLK GÖRÜŞTE AŞK!

Bu ay yeni CItroën C3, benzersiz tasarımını tamamlayan kıpkırmızı tavanıyla teste geldi. Yolda tüm kafaları kendisine çevirten bu küçük, fiyatıyla da 'Beni al' diyor.

Ona 76 bin liradan başlayan fiyatlarla sahip olabiliyorsunuz. Kompakt hatchback dünyasında yenilik rüzgârları estiren Citroën C3, renkli ara parçaları ve kapılarında yer alan Airbump® gibi grafiksel öğelere sanki bir moda dergisinin sayfalarından hayata geçmiş. 

ÇİZİLMEYE KARŞI DAYANIKLI YÜZEY
İki kademeli ön far tasarımıyla yukarıya doğru uzanan kaput, aracın yükseklik algısını güçlendiriyor. Krom kaplı logolar ve bunların ikili çizgileri, LED’li gündüz farlarına kadar uzanıyor.  
Kapılarda yer alan Airbump® sayesinde, C4 Cactus ile başlatılan tasarımsal kimlik, aracın stilini vurgularken gövdenin korunmasını sağlıyor. Çizilmeye karşı dayanıklı yüzey, içerisinde kalkan görevi gören havayı barındırıyor. Burada kullanılan malzeme, termoplastik poliüretan olup, güneş, su, yaşlanma, çizik gibi günlük dış etkenlere karşı aracı koruyor. 

TASARIM OLARAK GÖZ KAMAŞTIRIYOR
Airbump® içinde hapsedilmiş hava bulunan 6 sert jelatinli kapsülden meydana gelmiş ve özellikle şehir içinde darbelere karşı açık olan kapı, alt bölgelerine yerleştirilmiş. 

Yeni Citroën C3 için seçebileceğiniz renkleri sıralıyorum: Çağla Yeşili, Beyaz, Kobalt Mavi, Alüminyum Gri, Uzay Gri, Siyah, Turuncu, Yakut Kırmızı, Kum Beji… 

Bu birbirinden özgün seçilmiş 9 farklı rengi, 3 farklı tavan rengiyle (Siyah, Beyaz, Aden Kırmızı) kombinlediğinizde tasarım olarak yolda göz kamaştıran bir otomobile sahip oluyorsunuz.

İÇERİSİ DE ÇOK ÖZGÜN
Yeni Citroën C3’ün içerisi, dış dünyayı filtreden geçiren ve yolu zorluklarından yalıtan bir koza etkisine sahip. Araca girdiğiniz andan itibaren iç tasarım, rahat koltukları ve panoramik cam tavanı sayesinde günlük şık bir giysinin içerisinde gibi, direksiyon başında evinizde hissetmenizi sağlıyor.

Yeni Citroën C3 modelinde, benzinli 3 silindirli PureTech 82 HP ayrıca dizel BlueHDi 75 HP (Stop&Start) ve BlueHDi 100 HP (Stop&Start) motorları yer almakta. Test sırasınca tek eleştirebileceğim yeri var; o da otomatik vites geçişlerinin hâlâ biraz hissediliyor olması. Citroën üst modellerde bu sorunu çözdü, C3 için de çok kısa zaman içerisinde çözecektir.


SINIFININ YARATICISI 
“Ailenizi siz kurdunuz, size en uygun aracı biz tasarladık” diyor CItroën, yeni BerlIngo’yu anlatırken. Cidden böyle mi? Ailecek test ettik…

Satışa sunulduğu 1996 yılından bu yana "kombi" araç segmentinde öncü olan Citroën Berlingo, yenilenen modeliyle önceki nesillerin temel karakteristik özelliklerini korurken modern teknolojiler ve çizgilerle öncülüğünü devam ettirmek istiyor.
Citroën denildiğinde benim aklıma tek bir kelime geliyor: İnovasyon. Otomobillerin nasıl olması gerektiği hakkındaki paradigmaları ve sürücülerin işlerini kolaylaştıran teknolojileri hiç beklenmedik bir şekilde değiştirmeyi başarmış öncü bir marka Citroën.

İNSANLAR VE YAŞAM TARZLARI İLK İLHAM KAYNAĞI
Bunun yanı sıra, Citroën insanları ve yaşam tarzlarını ilk ilham kaynağı olarak gören bir marka. Marka bu ruh ve yaklaşımı 'Inspired by You’ söylemiyle vurguluyor ve otomobillerinin benzersiz tasarımını ve konforunu yine bu ruh ve yaklaşımla hayata geçiriyor. 
Modern ve eğlenceli yapısıyla yeni Berlingo, 4.40 metre uzunlukta ve 5 yolcu taşıyabiliyor. Yeni Citroën Berlingo'nun ön bölümünde tasarımı güçlendiren ve marka kimliğine vurgu yapan detaylar bulunuyor. Daha yüksek konumlu kısa kaput, markanın imzası niteliğinde iki bölümlü farlara sahip ön panel ve daha fazla alan ve aydınlık sağlayan geniş ön cam. Tavan barlarıyla daha çekici bir görünüm sunarken, yan gövdedeki Airbump® paneller tasarımı güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda gövdeyi olası küçük ezik ve çiziklerden de koruyor.

ÜÇÜNCÜ NESİLDE MARKA KİMLİĞİ VURGUSU
Öncüleri gibi kompakt boyutlarıyla şehir içinde kullanımı kolay; ancak kabin içi mimarisiyle bir o kadar pratik, fonksiyonel ve kullanışlı olan yeni Citroën Berlingo, bünyesinde barındırdığı teknolojilerle geçmişten gelen geleneği geleceğe taşıyor. Satışa sunulduğu günden bu yana 1.7 milyon adetlik satış performansına imza atan Berlingo, üçüncü nesilde markanın güncel tasarım unsurlarını kullanarak marka kimliğine vurgu yapmış. 
Berlingo yüksek verimlilik seviyesine sahip yeni 1.5 BlueHDi dizel, 1.6 BlueHDi dizel ve ödüllü 1.2 PureTech benzinli motor seçenekleriyle sunuluyor. Lansmana özel 45.000 TL kredi için 12 ay %0 faiz fırsatı veya 50.000 TL kredi için aylık 1.500 TL ödemeli finansman kampanyası ve 99.000 TL’den başlayan fiyatlarla hemen bir Berlingo sahibi olabilirsiniz.

EN ÇOK SATILAN OLMAK
2017 yılında yaklaşık 17 ülkede en çok satan Citroën modeli olan Berlingo, C3 modelinin ardından markanın en çok satan otomobili olmaya devam ediyor. Segmentinde Avrupa’nın en çok satan ikinci  aracı olan Berlingo, hafif ticari araç pazarında ise en çok satan ilk üç araç içerisinde yer alıyor. Berlingo tanıtımının yapıldığı 1996 yılından bu yana 3.3 milyon adet üretildi.
SONUÇ: Yeni Berlingo’yu ailecek uzun yolda test ettik ve şu sonuca vardık: Citroën büyük ailelerin temel ihtiyaçları dışında, hafta sonu gezmelerini ve hobi amaçlı kullanımları da kolayca karşılayan çok güzel gözüken bir araç tasarlamış. Berlingo tasarımıyla özgün ve çekici, dış boyutları kompakt; ancak iç hacmi geniş ve en önemlisi fonksiyonel ve kullanışlı bir yol arkadaşı arayanlara hitap ediyor. 

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.7.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları