FIAT MI?

Evet FIat. Hem de Egea StatIon Wagon S-DesIgn. İtalyan marka, yeni model isimlerini İngilizce terimlerle bizler için mi donatılıyor? Bu sorunun da cevabı "Evet". Alfa Romeo'lar GIulIetta gibi İtalyan model isimleriyle anılırken, FIat S-DesIgn'lar, MIrror'lar, Cross'larla coşmuş gidiyor? Ama bunların hepsi, bizim markadaki büyük değişimi, dünyanın en çok konuşulan dili İngilizce anlamamız için yapılıyor.


Fiat, hem yeni tasarım anlayışıyla hem de yeni teknolojileriyle gerçek anlamda global müşteriye oynuyor. iPhone’nuzu şarja taktığınız an AirPlay ile büyük dijital ekranına bağlanıyor olmanızdan, üst sınıflarda görülen tüm sürüş ayrıcalıklarını gayet uygun fiyatlarla sunabilen kaliteli bir marka olmayı sadece sözde bırakmıyor, Station Wagon S-Design gibi modelleriyle gerçek hayata geçiriyor.

ŞIK VE SPOR
Mat gri rengi, şık siyah jantları ve “Station Wagon’u bir de Egea’da görün” diye, markanın haklı iddiasını hayata geçirdiğini gördüğüm modern tasarımıyla ona bayıldım. Egea SW, bildiğiniz Station Wagon’lar gibi eğreti gözükmüyor. Hatchback’ler kadar kompakt gözüken bir SW tasarlamış Fiat. 
Babam da ben de 1.90 cm boylarındayız. Ben önde, o da arka koltukta oturduğunda anlaşmamız mümkün değil. Fakat ilk kez bu araçta “Bir deneyelim” dedik. Koltuğum en arkada olmasına rağmen hâlâ 6-7 parmak diz mesafesini görmek bizi şaşırttı. Aileler için ideal bir otomobil olan Egea SW S-Design, sportif olmasının yanı sıra çok da şık. Hem içeride hem de dışarıda kullanılan malzemelerin kalitesi, mat gri boyasının ona bu kadar yakışmış olması, normalde hiç sevmediğim siyah renk jantların bu araçta uyumu yakalaması... Bunların hepsi beni Fiat markasına daha da yakınlaştırdı.

EGEA İLE EGE’YE GİTTİM!
Egea ile İstanbul’dan İzmir Foça’daki yazlığımıza ailemle birlikte gittik. Yol hiç yorucu gelmedi. Sürüş dinamikleri çok yerinde dengelenmiş. Engebeli köy yolları, keskin virajlar için ülkemizde üretilmiş güzel bir otomobil bu. Dönüşte yalnızdım. iPhone’umu şarja taktım, AirPlay sayesinde Fizy’den müziklerimi dinlerken, Yandex’den haritaları Egea önüme getirmişti bile. 5-6 saat, sanki rahat bir sinema salonunda veya güzel bir konserdeymiş gibi geçti. 119 bin liradan başlayan Fiat Egea Station Wagon’larla, marka cidden çok rekabetçi bir fiyat politikası belirlemiş.


HAYATA KONA!
HyundaI Kona’nın sloganı ‘Hayatı özgür yaşa!’ Kona bana teste geleli uzun süre oldu; ama onu size anlatmak için bekledim. Beklediğinize değecek bir hikâye anlatacağım…


Çekik gözlü farları, tamamıyla kendisine özgü tasarımı ve yerden bir hayli yüksekliğiyle Hyundai Kona kendi kulvarını yaratmış. Modernliği ve sportifliği aynı potada eritip her seferinde yeni hikâyeler yazmayı başaran Hyundai, Kona ile de hayâllerini cesurca yeni bir modele dönüştürmüş. 

4.3 LİTRE DİZEL YAKIYOR
1.6 dizel, 7 ileri DCT otomatik vitesiyle teste gelen Kona, 136 hp gücü, 320 Nm Tork ile tekerleklere aktarıyor. Gayet performanslı olmasına rağmen 4.3 litre dizel yakarak son derece ekonomik olmayı da başarıyor. Gündüz farlarıyla far grubunun ayrıldığı ön tasarımını, 7” büyük dokunmatik eğlence ekran ve Apple CarPlay* ya da Android Auto** bağlantısıyla son teknolojilerle taçlandıran Kona ile özgür ve bağlı (connected) dünyanın keyfini çıkarmak için arkanıza yaslanmanız yeterli. 


ÇEKİK GRANDLAND X: LÜKS STANDART GELİYOR
Tarihte, sonunda X olan konuları bir tarayın hep gizemli bir hikâyeyle karşılaşacaksınız… Opel’in yeni bombası Grandland X, test sürüşüne geldi. Opel’in SUV sınıfındaki son denemesi artık çok azımızın anımsadığı Antara modeliydi. 

Rekabetin bu kadar geliştiği ve satışların lokomotifi niteliğindeki SUV sınıfında bir modele sahip olmamak, markalar için artık imkânsız. Bu segmentte başarılı olmak için de artık tek başına çalışmak yetmiyor. Peki, Opel, kiminle ortaklık yapmış diyeceksiniz? Peugeot 3008’in mekanik altyapısına sahip olan Grandland X’de, görünürde start-stop düğmesi haricinde ortak bir parça bulunmuyor. Fakat gözünüzün önünde olmayan bölümlere geçtiğinizde; örneğin sunulan motorlar ortak.

DURURKEN GİDERMİŞ GİBİ!
Grandland X her şeyiyle çok farklı ve çok etkileyici. Dururken yolda gidermişçesine görünüyor. Arkadan ve yandan ona baktığınızda sizi büyülüyor. Çok şık bir kıyafet dikmiş Opel Grandland X için. Opel’in hep zamanın ötesindeki tasarımları, diğer markalar daha sunmadan seri üretime çevirebilen çevikliğe sahiptir. 
İçeri girdiğimde yine aynı kalite ve şıklığı hissediyorum. Ortadaki büyük dijital ekrandan tüm tuşlar yerli yerinde, her şey göze hitap ediyor. Yüksek teknoloji Opel’lerde zaten standart.

SANKİ DİZELİ KOKLUYOR
Sürüş konforu, SUV sınıfı için gayet başarılı, yol tutuşundan frenlerinin performansına ve otomobilin çok kolay kullanılabiliyor olmasıyla en dar yerlerden dönebiliyor olmanıza şaşırıyorsunuz. 130 beygirden aşağıya düşmeyen benzinli ve dizel motorlarının ekonomisiyle de bizi uzun yolda büyüleyen bu özel SUV, sanki dizeli kokluyor. Bir depo dizeli İstanbul’dan Foça’ya gidip bitiremeyen biz, yakıt ibresinde sorun olduğunu düşünmeye başladık. Yani hem güzel gözüküp hem de ekonomi yapmak istiyorsanız, 173 bin liradan başlayan fiyatlarla “Hemen bir tane alın” derim.

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.8.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları