OYUNU DA EN ÇOK BİZ OYNADIK

Deloitte tarafından 2012'den bu yana yapılan "Global Mobil Kullanıcı Araştırması"nın 2019 yılı sonuçları yayımlandı. 6 kıtada gerçekleştirilen, Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 28 ülkeden 44 bin 150 kişinin katıldığı araştırma, ilginç sonuçlar içeriyor...

SOSYAL MEDYADA BİRİNCİLİĞİ KAPTIRMADIK OYUNU DA EN ÇOK BİZ OYNADIK 
Türkiye’de, 1.000 kişinin katılımıyla düzenlenen online anketin sonuçları:
SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA TÜRKİYE YİNE BİRİNCİ SIRADA: Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger ve Instagram, cep telefonunda en sık kullanılan haberleşme uygulamaları. Türkiye’de, günlük sosyal medya kullanımında 2017’ye göre 6 puan artış var ve bu tüm yaş gruplarında. Kadınların kullanım sıklığı oranları, erkeklere göre; Snapchat’te 14 puan, Instagram ve TikTok’ta 12 puan daha fazla. Erkeklerin kadınları geçtiği uygulamalar ise Twitter ve tanışma platformları. 
HER GÜN TELEFONDA OYUN OYNUYORUZ: Türkiye’deki kullanıcıların %55’i oyun oynamak için cep telefonunu tercih ediyor. Bu oran ile Türkiye ilk sırada. En yüksek oran, %61 ile 35-44 yaş grubunda. Her 2 akıllı telefon sahibinden 1’i her gün telefonda oyun oynuyor. Türkiye, oyun oynama sıklığıyla da anketin yapıldığı ülkeler arasında zirvede. Türkiye’de kullanıcılar, oyunları belirgin bir oranla (%67) evde dinlenirken, rahatlama amacıyla oynuyor. En çok oynanan oyun türü, %40 oranla gündelik/puzzle tarzı oyunlar. %78 gibi açık bir farkla, tek oyunculu oyunlar tercih ediliyor.

MARKET ALIŞVERİŞLERİ ARTIK AKILLI TELEFONLARLA YAPILIYOR: Kullanıcıların %31’i, ayda en az 1 kere market ve temel ihtiyaç alışverişlerini cep telefonlarından yapıyor. Market ihtiyaçları ve yemek dağıtımı hizmetleri gün içinde en sık kullanılan kategoriler. %68’lik kesim, en az 1 defa market ve yemek dağıtımı hizmetlerini kullandığını belirtti. Taksi hizmetlerini sağlayan uygulamalar, kullanıcıların %42’si, kurye hizmetleri %33’ü tarafından en az 1 defa tecrübe edildi.
ARTIK DAHA SEYREK TELEFON DEĞİŞTİRİYORUZ: Son iki yılda, telefon değiştirenlerin oranı, %64’ten %58’e düştü. Döviz kurlarındaki dalgalanmaların yanında, 2019’da BDDK’nın yaptığı taksit düzenlemesiyle birlikte fiyatı 3 bin 500 TL üzerinde olan cep telefonlarının alımında kredi taksit sayısı 6 ile sınırlandırılmıştı.
TELEFON BAĞIMLILIĞIMIZ MENTAL VE FİZİKSEL PROBLEMLER YARATIYOR: Türkiye’deki telefon kullanıcıları, bağımlılıktan dolayı Avrupalılara göre daha fazla mental ve fiziksel sorun yaşıyor. Kullanıcıların %46’sı telefonunu devamlı kontrol etme ihtiyacı hissediyor. Bu oran, Avrupa’da %21. %32’lik dilim, çok fazla telefon kullanımı yüzünden, aile veya arkadaşlarıyla bir arada olduklarında ‘yüz yüze’ iletişim kuramıyor. %26’sı çok fazla telefon kullanımından dolayı fiziksel problemlerle karşılaşıyor. Bu oran, Avrupa’da %7.
KULLANIM ŞARTLARI VE KOŞULLARINI OKUMADAN KABUL EDİYORUZ: Türkiye’deki anket katılımcıları, %76 oranında, kişisel bilgilerinin şirketlerce kullanıldığını, %69 oranında ise kişisel bilgilerinin üçüncü taraflarla paylaşıldığını düşünüyor. Bu iki oranda da Türkiye, Avrupa ortalamasına yakın. %55’lik kesim, e-posta bilgilerini en fazla online olarak paylaştıklarını belirtiyor. Bunu; telefon numarası, konum bilgisi ve fotoğraflar izliyor. Türkiye’deki kullanıcıların %12’si, kullanım şartları ve koşullarını okumadan asla kabul etmeyeceğini ifade ediyor. Bu oran, Avrupa’da yaklaşık %7. Araştırmanın tüm katılımcıları; bir uygulama yüklerken, Wi-Fi Hotspot’larına erişirken, uygulama güncellemelerinde vb. sorulan ‘Kullanım Şartları ve Koşulları’nı %45 oranında neredeyse hiç okumadan kabul ediyor.
5G’Yİ SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUZ: 2017 yılına göre en çok artış gösteren haberleşme yöntemleri olan internet üzerinden sesli ve görüntülü konuşma, 5G’ye karşı duyulan ilgiyi de artırdı. Türkiye’deki kullanıcıların %43’ü, 5G altyapısına mümkün olan en kısa sürede geçmek isterken, Avrupalı kullanıcılarda bu oran sadece %16.


‘UZMANLARA VERİ KAYNAĞI OLUYOR’

Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş: “Güncel durumu analiz ederken geleceğin nasıl şekilleneceğine dair öngörüleri de paylaşıyoruz. Bu anlamda sadece iş dünyasına değil, kültürel ve sosyal incelemeler yapan uzmanlara da bir veri kaynağı oluyor.” 

RAKAMLARLA TÜRKİYE:
-Telefonunu devamlı kontrol etme ihtiyacı hissedenler: %46
-Aşırı telefon kullanımından dolayı fiziksel acı çekenler: %26
-Günde en az bir kere Instagram’da vakit geçirenler: %49
-Günde en az bir kere Twitter’da vakit geçirenler: %23
-Oyun oynamak için cep telefonunu tercih edenler: %55
-Akıllı telefondan her gün oyun oynayanlar: %50

*Bu vesileyle yeni yılınızı kutlarken, 2020’de de birlikte olmak dileğiyle; şimdilik hoşça kalın...

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.01.2020 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları