REKABETTE ÜSTÜNLÜK AHLÂKTA ÜSTÜNLÜKLE OLUR!

Ticari ahlâkın şeklini bozup, rekabetin fenalığına kaçan öyle yayınlar var ki, dergicilik sektörünün akıbetini negatif çizgiye çekip "ex" olmasını sağlamalarından endişe duyuyorum. TMSF'den sayısız reklam alan dergilere bile bakış açımız pozitif..

Ahlâk kaideleri, ruhun çirkinliklerini yok etmek içindir. Bir cemiyette, şirkette veya sıradan bir toplulukta ahlâk ve onun getirdiği adetler fazileti, ne surette değişirse, mana ve değerler de ona göre şekil alır. Tetkike değer bir ahlâki rekabetten söz edeceğim.

Maddeye ve paraya tapmanın bir sınırı yok. Her işin merkezine ahlâkı koymayanın, hiçbir platformda kalıcılığının olmayacağını düşünüyorum. Sizlere, ahlâki mütalaalardan inşa edilmiş keskin bir nutuk atma niyetinde de değilim. O söylevi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk, yıllar önce kulaklarımıza küpe etmiş: "Yükselen yeni nesil, ahlâk temelinden yükselmeli.’’ Bu temel değerler üzerinde yol alamayan her birey, toplum ya da şirket batmaya mahkûmdur. 

ROTAMIZ, DÜRÜSTLÜK YÖNÜNDE 
Zaman zaman maddeye tapıp, hiçbir kural, kaide tanımadan iş dünyasındaki rakiplerine hayat hakkı tanımama hastalığına yakalananları görünce, kayıtsız gözlerle izlemek kabil olmuyor. Her fırsatta dile getirdiğim gibi “Rekabette üstünlük, ancak ve ancak ahlâkta üstünlükle gelir.” Biz, Business Life ailesi olarak sektörümüze yön verirken, bu temel değeri iş ahlâkımızın ana merkezine koyup, ona göre rotamızı takip ediyoruz.

DÜSTURUMUZ, EMEĞE SAYGI 
Emeğimizin takipçisi olurken, raflarda dergimizin konumlandırmasının takibini yaparken, diğer ekonomi dergilerinin de aynı saygıyı görmesi için azami hassasiyet gösteriyoruz. 

Ama... 
Ticari ahlâkın şeklini bozup, rekabetin fenalığına kaçan öyle yayınlar var ki, dergicilik sektörünün akıbetini negatif çizgiye çekip “ex” olmasını sağlamalarından endişe duyuyorum. TMSF’den sayısız reklam alan dergilere bile bakış açımız pozitif... Bugüne kadar, şu soruyu hiç sormadık mesela: "Bir şirketin, bir dergide beş sayfa aynı reklam görseli olur mu?" Ve biz, bu firmalarla hiç çalışma şansını elde edemedik. 

Konuyu biraz daha açalım; 
Azim, zekâ ve kabiliyet, takdir edilesi hasletler. Ama taklit, hırsızlıkla eşdeğer bir miras. Business Life, ekonomi dünyasında 9 yılı geride bırakmış büyük bir marka. Adıyla, tasarımıyla, içeriği ve zengin editöryal ekibiyle iş dünyasının gözbebeği. Böyle olunca, iştahı kabaran bazı zevat, adını benzetip (!), tasarımını kopyalayıp hatta geçmişte yaptığımız söyleşileri bile aşırarak ucube bir organ vücuda getirmeye çalışıyor. Neyse ki, ömürleri uzun olmuyor. 

İlham al; fakat kopyalama...
Hangi mimar, Sinan'a hayran değildir ki... Ama Sinan'a hayran olmak başka, eserini aşırmak başka. Hünerin yoksa, zaten Sinan olamazsın! Gayemiz, sektöre ilham olmak. Bizi izleyenlere önderlik etmek. İlham al; fakat kopyalama... İş dünyası sahasında, kendini yetersiz görme utancı, intihal etme utancından evladır.

“İŞİN HİLESİ DÜRÜSTLÜKTÜR’’
Babamın bana bıraktığı ve omzumda taşıdığım şeref mirası meziyetler var. Bunun en başında, doğru bildiğini yapmak ve hileden uzak durmak geliyor. "Bunu nerede uygularsanız uygulayın, başınız dik olur" derdi. Geçtiğimiz ay, vefat yıl dönümleriyle andığımız, Sanko Holding'in kurucusu Sani Konukoğlu’nun “İşin hilesi dürüstlüktür’’ sözü ve Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı merhum Mustafa V. Koç’un “Ne yaparsan aşk ile yap’’ sözü de bu minvalde, hep rehberim olmuştur.

Bu ayki kapak konumuza gelince;
İş dünyasına yön verenlere "Bir’likte ‘Bir’ Olma"yı sorduk. Aldığımız ortak cevap: "Her lider ekibiyle, her şirket sektörüyle var oluyor" oldu. Business Life’ta yayın ekibiyle ve sektörüyle var olmaya devam edecektir.
Keyifli okumalar...

SEYFETTİN BAYRAM
BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.02.2020 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları