DÜNYA YİNE SAATTE 1.670 KM HIZLA DÖNECEK!

Covid-19'un yakıcı alevi de bize bu alanda yepyeni bir alem sunmayacak. Dünya yine saatte 1.670 km hızla dönecek, işlerimiz ters gittiğinde yine üzülüp sinirleneceğiz, sevdiğimiz insanlardan güzel haberler geldiğinde mutlu olup güleceğiz.

Pandemi sonrası yeni dönemin; fikir, zihin ve ticaret hayatımızı baştan sona değişime uğratacağını düşünmek, büyük yanılgı olur. Halen sürmekte olan olayın sıcaklığı bize, insanlık tarihinin davranış biçiminin ansızın ihtiyarlayıp, yeni bir boyuta taşınacağı gibi gelebilir. Habil ile Kabil'den bu yana iyi ve kötü arasındaki farkı köhne tarih değiştiremedi. Covid-19'un yakıcı alevi de bize bu alanda yepyeni bir alem sunmayacak. Dünya yine saatte 1.670 km hızla dönecek, işlerimiz ters gittiğinde yine üzülüp sinirleneceğiz, sevdiğimiz insanlardan güzel haberler geldiğinde mutlu olup güleceğiz.

En çok, “Temkinli iyimserlik” sözcüğünü duyacağız
Koronavirüsün, mavi gökyüzü altında bize en büyük etkisi, bir süre korku ve tedirginlik olacak. Buna mukabil, abartılı hijyen koşulları ve sosyal mesafe gibi bireysel davranışlarımızdaki değişimler, adet şeklini alıp hayretsizlik ve alışkanlıklarımıza aşinalık teşkil edecek. Ticari hayatımızda da en çok, “Temkinli iyimserlik” sözcüğünü duyacağız. 
Bizim yaşam kalitemizi, davranış biçimimizi ve refah düzeyimizi yükseltecek olgu; pandemi değil, kaliteli eğitim, teknoloji, hukuk ve ekonomik özgürlüklerdir. Salgın konusu tıbbın selahiyetine girer çünkü... “Koronanın bize kazandıracağı en güzel hususiyet ne derseniz?”; daha koruyucu ve korunakçı olacağız. Davranış biçimlerimizi ve lisanımızı programlamak fikir zenginliğimiz ve dünya perspektifimizle ilgili zira...

Yeni dönemin mimarları, “Kurumsal İletişim Direktörleri” olacak!
Bizler de bu sebeple, her ay aralıksız çıkardığımız mecmuamızda birbirinden değerli yazarlarımızın makalelerine yer veriyor, iş dünyamıza rehberlik eden dosyalarımızla kamuoyuna ışık olmaya çalışıyoruz. Yatırım stratejilerinin cazibelerini, rakamlara ve grafiklere boğmadan, kendi lisan-ı halimizle aktarmanın gayreti içindeyiz. Ekonomiyi ve sosyal dokuyu tahlilde mütehassız kadromuz ile, bu ayki sayımızın kapağını, “Yeni Normal”in iletişim dilinin nasıl şekilleneceğine ayırdık. Geleceğin mimarlarlarından biri de hiç şüphesiz, şirketlerin “Kurumsal İletişim Direktörleri” olacak. Onların iletişim stratejilerine hiç bu denli ihtiyaç olmamıştı… Dijital uçurumu iyi bir şeymiş gibi dilinden düşürmeyenler de yazılı yayınlarda bir haber bülteni çıkartmak için kırk takla atmaya devam ediyor!.. Gazetelerin güç kaybına uğradığı günümüzde, dopdolu ekonomi ve 10. yılına girmeye hazırlanan Business Life gibi köklü iş dünyası dergilerinin ayakta kalacağı aşikâr. 
Perakende sektöründeki duayenlerin önerileri ve tavsiyelerinden CEO'ların korona ile mücadelesine, “İnsan Kaynakları” departmanlarının Covid-19 günlerindeki “çalışan motivasyonları”ndan devlerin ilk çeyrek bilançosuna kadar birçok araştırmamızı dergimize taşıdık. Liderlerin iş hayatında işleyen baba öğütlerine mercek tuttuk. Sürecin, ticari ve insani duygularımız üzerindeki etkisini nasıl yeneceğimize dair yazılar kaleme aldık. 

Ne mi olacak?
Karanlık ihtimallerden örülü bir duvarın içinde bulunmadığımızın farkında olacağız. Nefes alıp verdiğimiz müddetçe hayat devam edecek. Nefes demişken, geride bıraktığımız ay içinde geçirdiğim uyku apnesi operasyonu dolayısıyla dualarını ve desteklerini esirgemeyen tüm iş dünyasına ve kıymetli dostlara sonsuz teşekkürler. İyi ki varsınız...

SEYFETTİN BAYRAM
BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.06.2020 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları