BİR ÜNİVERSİTE VAR EDERKEN

Yükseköğrenimde fark yaratmak hedefiyle, Türkiye'nin 3. vakıf üniversitesi olarak kurulan Sabancı Üniversitesi'nin ilk adımlarından günümüze uzanan öyküsü anlatılıyor. Sabancı Üniversitesi'nin Kurucu Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Üniversitesi'nin, kendi kariyer ve yaşam yolculuğu içerisindeki yerine de ışık tutuyor.


BİR ÜNİVERSİTE VAR EDERKEN

Yükseköğrenimde fark yaratmak hedefiyle, Türkiye’nin 3. vakıf üniversitesi olarak kurulan Sabancı Üniversitesi’nin ilk adımlarından günümüze uzanan öyküsü anlatılıyor. Sabancı Üniversitesi’nin Kurucu Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Üniversitesi’nin, kendi kariyer ve yaşam yolculuğu içerisindeki yerine de ışık tutuyor.
Kitabın gelirinin Sabancı Üniversitesi Burs Fonu’na aktarılacağını belirten Güler Sabancı, şunları söyledi: “Sabancı Üniversitesi, ‘Bir dünya üniversitesi’ olma vizyonuyla yola çıktı. Bugün 20.yılını kutlarken de birbirinden başarılı mezunları, uluslararası iş birlikleri, akademik dünyadaki saygınlığı ile örnek bir kurum haline geldi. Umuyorum ki hikâyesi, benzer hayâlleri kuranlara cesaret ve ilham verir.”
Yazar: Güler Sabancı
Yayınevi: ALFA YAYINLARI
Yayım Tarihi: 02.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı Sayfa Sayısı: 100


İNSAN ODAKLI LİDERLİK
Liderlere ve lider adaylarına rehberlik yapacak bir başucu kitabı. Kurumsal hayat, ruhsallık, psikoloji ve kadim kültür yer alıyor. Mutlu çalışanlar, verimlilik ve kaliteli iş gücü yaratmak isteyenlerin, hem aklı hem de kalbi nasıl harekete geçirmeleri gerektiğinin formüllerini veriyor.
Her şeyin değiştiği, insanın zenginleştikçe fakirleştiği, imkânları çoğaldıkça sıkıldığı, seçenekleri bollaştıkça kısıtlandığı, özgürleştikçe kararsızlaştığı, iletişim fırsatları arttıkça yalnızlaştığı, tıp dünyası geliştikçe daha çok hastalandığı, bedeni onarıldıkça, ruhu yaralandığı bir dünyada “İnsan Odaklı Liderlik” nasıl olmalı?
Yazar: Prof. Dr. Sinan 
Canan & Uzman Endüstriyel Psikolog Sesil Pir
Yayınevi: TUTİ KİTAP
Yayım Tarihi: 18.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 192


YÖNETİCİNİN GENÇ BİR YAZAR OLARAK PORTRESİ
Alman yazar Philipp Schönthaler, tarihi olaylar eşliğinde teknoloji, gıda, telekomünikasyon, giyim ve otomotiv devlerine atıfta bulunuyor. CEO’ların zirveye çıkışlarından anekdotlar sıralarken, global ölçekli markaların ürünlerini sunarken nasıl başarıyı yakaladıklarını anlatıyor. Steve Jobs, Umberto Eco ve Tim Cook’un zirveye çıkış öykülerinden kesitler sunuyor, günümüzde hikâye anlatabilenlerin başarılı olduğunu söylüyor.
Büyük patronlar iyi birer felsefeci, iyi birer edebiyatçı performansı sergilemek mecburiyetinde ve yoğun eleştiriler altındayken dahi “güleryüzlü ve bilge kapitalist” olarak görünme ihtiyacı hissetmekte. 
Yazar: Philipp Schönthaler
Çevirmen: Emre Güler
Yayınevi: VakıfBank Kültür Yayınları
Yayım Tarihi: 20.05.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 141


GİTMEK DE KALMAK DA ZOR GELDİĞİNDE
Banu Özkan Tozluyurt’un yedinci kitabının önsüzünü, “Göçmeye cesareti olan belki yola çıkar ya da baştan vazgeçer. Yaz sen, yazmak gözyaşı gibi rahatlatır…” diyen İclal Aydın kaleme aldı. “Yurt dışında yaşamayı hayatının hiç bir döneminde pek de düşünmeyen Tozluyurt’un, kızının eğitimi için Kanada’ya gitme kararı alması, eşinin de desteğiyle bu maceraya atılmasıyla, anne-kızın yaşadığı deneyimleri anlatıyor. Toronto’da okul seçimi, ev, araba kiralama, satın alma, oturma izni, sağlık sistemi gibi konularına da ışık tutuyor.
Evrim Kuran: “Gitmek kendi içinde paradoksaldır. Bir düşe yaklaşırken bir gerçekten uzaklaşırsınız. Ya da tam tersi olur. Bunu en iyi gitmeyi huy edinmişler bilir. Gezginler. Ruhu göçebeler. Banu da onlardan biridir.”
Yazar: Banu Özkan Tozluyurt 
Yayınevi: NEMESİS KİTAP
Yayım Tarihi: 03.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 184


HERKESE GÖRE FİNANS
Dr. Mahfi Eğilmez: “Finans konusunda herkes için rehber... Aysel Gündoğdu, bıkmadan, usanmadan yazıyor, anlatıyor. Son derecede üretken bir akademisyen. En önemli özelliği, karmaşık ve zor görünen konuları basitleştirerek, kolay bir dille yazması... Finansı herkesin sevebileceği bir şekilde anlatmış. Aklınıza takılan, duyup da tam olarak ne anlama geldiğini bilmediklerinizi kapsıyor ve anlaşılır biçimde açıklıyor. Aysel Hoca’nın bu kitabını yalnızca ekonomi, işletme ve finans gibi dallarda öğrenim görenlere değil, finansı merak eden, her gün karşılarına çıkan meseleleri anlamaya çalışanlara tavsiye ediyorum.”
Yazar: Doç. Dr. Aysel Gündoğdu 
Yayınevi: REMZİ KİTABEVİ
Yayım Tarihi: 19.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 128


ÇEVİK PAZARLAMA VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Gelişen, globalleşen dünyada rekabetçi güçlerini artırmak ve uyum sağlamak isteyen girişimci işletmelerin yapması gerekenler var. Hızlı, esnek ve dinamik bir şekilde tüketici ihtiyaçları ile uyumlu olabilmek için çevik pazarlama anlayışıyla hareket etmeliler. Bu, projenin sonlanmasını beklemeden müdahale ve pazardaki değişimlere göre hareket etme imkânı sunmakta. Birinci öncelik; katma değer yaratmak ve problemleri çözmek için tüketiciyi rakiplerden daha da önce ve süreklilik içerisinde takip edip mutlu edebilmek. Yenilikçi olmak, ivedilikle yanıt verebilmek, daima avantaj sağlar.
Yazar: Yrd. Doç. Dr. Selda Ene
Yayınevi: CİNİUS YAYINLARI
Yayım Tarihi: 23.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 194


KOBİ’LER İÇİN ETKİLİ DİJİTAL PAZARLAMA TEKNİKLERİ
KOBİ’leri merkeze alarak hazırlanan bu kitap, küçük ve orta boy işletmeler için dijital pazarlama teknikleri hakkında etkili ve pratik bir rehber olmayı amaçlamaktadır. Uygulanabilir tekniklerin her biri, ilham verecek biçimde düzenlenmiştir. En iyi strateji; entegre edilmiş, hedefleri belirlenmiş ve müşteri merkezli bir yaklaşımla mümkündür. 
Dr. Uğur Özmen, Bilgi Üniversitesi: “Bu kitap, dijital dünyaya adım atmaya hazırlanan her KOBİ’nin bilmesi gerekenleri kapsayan rehber niteliğinde.”
Dr. Oğuzhan Aygören, Boğaziçi Üniversitesi: “Bu kitapta dijital pazarlama kavramlarını tanıyacak ve daha çok iş yapmak için görünür olmanın yöntemlerini bulacaksınız.”
Yazar: Bora Kurum 
Yayınevi: SUMRU YAYINEVİ
Yayım Tarihi: 26.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 136


YEŞİL PAZARLAMAYI ANLAMAK
Sanayi Devrimi’nden sonra kentleşmenin artması, tüketicilerin beklenti çıtalarının sürekli yükselmesine yol açmıştır. İşletmeler, sonsuz istekleri karşılamak için sürekli yeni ürün üretmek zorunda kalmışlardır. Bu durum, yenilenemeyen kaynakların giderek tükenmesine, çevre kirlenmesine sebep olmuştur. Bütün bu sorunlar, insanları çevreye karşı duyarlı yapmıştır. Satın alma davranışlarını gerçekleştirirken ön planda çevreye daha az zarar veren ürünleri seçme eğilimi içinde olmaya başlamışlardır. Süreç “yeşil pazarlama” faaliyetlerinin yayılmasını kolaylaştırmıştır.
Yazar: Filiz Aslan Çetin, Nazan Korucuk 
Yayınevi: GECE KİTAPLIĞI
Yayım Tarihi: 23.06.2020
Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 200

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.07.2020 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları