İLETİŞİM, İTİBARI YÖNETİR?

Saygı göstermediğimizde, tabiatın insana yapacaklarının fragmanını izledik ve hâlâ yaşıyoruz. Maske altındaki çehrelerimiz, haşin bir zırh içindeki ruhumuz ile "Yeni Normal"e alışmaya çalışıyoruz. Güneşe, toprağa, ağaca, çevreye ve yaban hayatına saygı duymadığımız sürece de sonsuz bir tekrarın çarkında ezilmeye devam edeceğiz.

Sıkıntılar ve yasaklardan müteşekkil, kocaman bir yılı geride bıraktık. Alevden bir çember gibi bütün insanlığı içine alan salgın, iş ve yaşam biçimlerimizde fevkalade değişimlere gitmemize sebep oldu. Son yüzyılda küresel ölçekte böylesine vahşi bir gelişmenin vuku bulması, insanoğlunu tecrübesiz ve hazırlıksız yakaladı. 
Saygı göstermediğimizde, tabiatın insana yapacaklarının fragmanını izledik ve hâlâ yaşıyoruz. Maske altındaki çehrelerimiz, haşin bir zırh içindeki ruhumuz ile “Yeni Normal”e alışmaya çalışıyoruz. Güneşe, toprağa, ağaca, çevreye ve yaban hayatına saygı duymadığımız sürece de sonsuz bir tekrarın çarkında ezilmeye devam edeceğiz. 

HİÇ OLMAZSA BUNDAN SONRA BARİ...
Başımıza gelen bu musibetten sonra, bilim insanlarımızın fikir otlağından çıkardığı aşıdan kurtuluş bekleyeceğiz. Gelecek şafaklara doğru yürüyen evrensel bir kabile olduk artık... Bundan sonra bari, ağaçları kesmeyelim. Her canlıyı aziz görelim. Çevreye duyarlı olalım. Bunun için mücadele veren insanlara, düşmanmış gibi bakmayalım. Belki Covid-19'u atlatırız; ama yapacağımız her hata sonucunda yeni salgınlara isim bulmakta zorlanmayız. Harf de rakam da bol çünkü... Movid-20 olur, Novid-30 olur!.. 

EN GÜZEL HEDİYE NE DERSENİZ?
Bu durumun pozitif getirileri de oldu elbet. Sağlığın ve özgürlüğün önemini anladık. Uzak kalmayla birlikte dostlara özlemi hatırladık. Mesela; bu yıl ne çok yılbaşı hediyesi aldık değil mi? Hatırlanmak ve düşünülmek harika bir duygu. Bu, birbirimizi ne kadar çok özlediğimizin de ispatı olsa gerek. Ancak şirketlerin ve dostlarımın beni bir hediye ile değil, farklı şeyler yaparak düşünmelerini tercih ederdim. Mesela “Geleceğe nefes olsun” diye, TEMA Vakfı'na bir fidan bağışlamaları gibi… Ya da en azından doğaya daha az çöp bırakacak hediye paketleri… 

ECZACIBAŞI'NIN JESTİ UNUTULMAZ
Mercedes-Benz Türk’ün benim adıma “Tarlam Var” projesi adı altında Kaz Dağları’nda diktiği zeytin ağacının hasadını son üç yıldır teslim alıyorum. Cargill’in, her yılbaşında TEMA Vakfı üzerinden mail olarak gönderdiği fidan bağış sertifikasına paha biçemiyorum. 
Evet... Hediyeleşmek ve düşünülmek çok güzel. Bunun en iyi örneğini, yaklaşık 7 yıl önce yaşadım. İkinci kızım dünyaya geldiği gün, Eczacıbaşı Topluluğu’nun tüketim ürünleri şirketinin hastaneye kadar gönderdiği hediye paketi hafızamda derin bir yer etti. Mesele; içindekilerin değeri değil, o gün ve o an için o ince düşünceyi taşımalarıydı. İki kurye ancak taşıyabiliyordu. Ailem içerisinde çok gururlanmış ve hemen Eczacıbaşı Holding’in o dönem CEO’su olan; halihazırdaki Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Erdal Karamercan Bey’i teşekkür için aramıştım. 

İLETİŞİM TONUNA UYUM SAĞLIYORUZ
Bu işin asıl mimarı, kurumsal iletişim ekibi ve iletişim ajansıydı. Meslek büyüklerimden öğrendiğim gibi; Kurumsal İletişim Direktörü ve ekibi, şirketin itibar yönetiminden sorumludur. En itibarlı şirketlerde de durum bunu gösteriyor… Ve nihayet onları dinleyen ve iletişim tonlarına uyum sağlayarak buna göre yol alan bir dergi var. 

“BASIN DOSTU 50 İLETİŞİM LİDERİ” BELLİ OLDU
Her yıl geleneksel hale getirdiğimiz “Basın Dostu 50 İletişim Lideri” araştırmamızın 2020 sonuçları belli oldu. 11'inci yılımızın ilk, 121’inci sayımızı onlara ayırdık. “Mimar” unvanı en çok, kalıcılığa inanan bu toprağın insanına yakışıyor! Pandemiyle birlikte gelen hızlı değişim ve dönüşüm dolayısıyla “Yeni Dönemin İletişim Mimarları” olarak konumlandırılacak eşdeğer bir haber dosyamız ise Şubat 2021’de okurlarımız ile buluşacak. Bu olağanüstü yeni dönemin mimarları, hiç şüphesiz onlar oldu. 

DEV PROJE, DEV EKİPLE OLUŞTU
Objektif kriterlerle şekillenen, bir yıla yayılan özverili bir çalışmayla ortaya çıkan bu değerli listeyi; ülkemizin 78 ekonomi gazetecisinin ve yayın kurulumuzun katkılarının yanı sıra; Dr. Fatoş Karahasan, Jale Özgentürk Altunay, Salim Kadıbeşegil, Şelale Kadak, Vahap Munyar ve Volkan Akı ile birlikte olduğumuz kıymetli jüri üyelerimizin görüşleriyle netliğe kavuşturduk. Bu noktada; saha verileri, okur geri bildirimleri ve “BUSINESS 500” abonemiz de etkin rol oynadı. “Basın Dostu İletişim Liderleri”nin sayısının her geçen gün artması temennisiyle; keyifli okumalar…

SEYFETTİN BAYRAM
BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.01.2021 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları