ELEKTRİKLİ PORSCHE!

Kapımın önünde duran Porsche Taycan 4S, komşularımızın fazlasıyla dikkatini çekti. Sadece onların değil, onu sürekli izleyen sürücülerin gözlerini yoldan bu kadar ayırması beni çok korkutuyor. Tüm kafaları, tüm bakışları üzerine çeviren harika bir elektrikli Porsche mu arıyorsunuz ? Buldunuz. Yeni Porsche Taycan 4S!

Elektrikli araçları kullanışsız mı buluyorsunuz? Yoksa pili biter, yolda mı kalırsınız ? Uzun yola, Bodrum’daki uzak yazlığınıza gidemez misiniz? Bu kaygıları Porsche unutturmayacaksa, başka hangi marka unutturabilir ki? Bu soruların cevapları içinizi ısıtacak!

Porsche Taycan 4S’in plakası bile ismimin ilk harfi 34 T olarak tescillendi. Beyaz, tamamen elektrikli ve tam tamına 530 beygir güce sahip. 0-100 km’yi sadece 4 sn.’de tamamlıyor. 
Hikâyesi şöyle: Sevgili kızım Beril ile ışıklarda durduk. Elektrikli otomobillerde tork, yani ivmelenme gücü fosil yakıtlılara göre çok yüksek. Vites geçişleri olmadığı için hızı aralıksız artabilen bir ok düşünün! İşte o okun Porsche Taycan 4S olduğunu çok net anladık. Co-pilotum Beril yan koltukta, kırmızı ışığa bakıyoruz. Aracı “Sport Plus » moduna aldım. Gaz pedalına, yeşil yanar yanmaz bastım ve her ikimizde kafalarımızı vücutlarımızla birlikte spor deri koltuklarımıza yapmışmış şekilde bulduk. Tam tarifiyle, lunaparktaki hız treninde gibi hissettik. Sanki ışınlanmıştık. 
Porsche 911’dekine benzer, Star Trek’teki Atılgan gemisinin ışınlandığında çıkan, kükreyen motor sesi bize eşlik etmişti. Ama nasıl olur? Bu elektrikli değil miydi? Benim gibi bir « PetrolHead »i bile bu kadar heyecanlandıran bu sesli deneyim, ön yargılarımı yok etmeye yetti.

EN İYİ ELEKTRİKLİ OTOMOBİL TECRÜBESİ 
Lüks dijital ekranında «Tam şarj ile 420 km giderim» yazan Taycan 4S ile iki gün boyunca İstanbul Boğazı’nın en güzel yerlerini gezdik. Buna rağmen şarjını bitirmeyi veya 200 km’nin altına indirmeyi başaramadık. Bunun sırrı, aracın birden fazla ruhu olmasıydı. En ekonomik Range modunda performansı gayet yeterli olsa da bir anda gidebileceğiniz mesafe uzuyordu. « Sport Plus »ta ise bir canavara dönüşüyordu. Dört tekerlekten çekişiyle yola adeta yapışıyor…

Tek Bedende İki Ruh DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4
DS’in amiral gemisi 7 CROSSBACK teste geldi. Hem de « E-TENSE » denen hibrit formunda! 

« Bu ne demek ? » diyeceksiniz. « 100 km’de 1,5 litre benzin harcamanız, 0-100 km’yi 5,9 sn’de almanız, 300 HP güç ve dört tekerlekten çekiş » demek. Tüm bunları son teknolojiyle donatılmış, en yüksek kaliteye sahip bir kokpitten deneyimlediğinizi hayâl edin. DS 7, sofistike tasarımıyla hem içten hem de dıştan sizi büyülüyor. Konfor faktörü o kadar iyi ki, böylesine sessiz ve pürüzsüz son sürüş deneyimini Rolls-Royce Cullinan’la yaşamıştık. 
Sonuç: Bu sıra dışı lüks hibrit, ilk satın alınacak SUV’lar listemde üst sırada. 

MINI ELECTRIC
Tamamen elektrikli ilk MINI olan yeni arkadaşım öylesine hızlı ivmeleniyor ki, daha önce test ettiğim fosil yakıtlı rakiplerine göre inanılmaz bir sürüş tecrübesi sunuyor. Gazdan ayağınızı çekmeniz onu hemen yavaşlatıyor, bastınız an da çok eğlenceli bir makineye dönüşüveriyor. 
Sonuç: Baba! MINI Elektrik almalıydık, diğer benzinli otomobil yerine! Bu benim ruh ikizim! Gerçekten geri vermek zorunda mıyız?

Ford 'Puma' kadar hızlı ve vahşi!
Yeni Ford Puma, aklınızı başınızdan alıyor! Güzel bir baloya gittiniz ve merdivenlerden kavalyenizin inmesini bekliyorsunuz. O; bakışlarıyla, rengiyle, sportif duruşuyla herkesi büyülerken; arkadaşlarınız da sizi çok kıskanıyor. Aracı bizlere teslim etmek için getirdiklerinde; aşağıya inen tam da bu hikâyede bahsettiğim yeni Ford Puma idi bizim için. Ön LED gündüz farları, parlak lacivert kendine has rengi, kaslı hatlarıyla keskinleştirilmiş güçlü görüntüsü ile herkesin ona bakmasını sağladı…


Biz, yeni Puma ST Line versiyonunu teste aldık. 1 litrelik küçük motorundan 155 HP güç çıkarmayı başaran EcoBoost teknolojisi, benzinli ve hibrit bir elektrik motorunu içeriyor. Verimliliği artıran küçük elektrikli motor, gerektiğinde benzinli motora destek sağlıyor. Böylece hem aracınızın daha uzun mesafeler kat etmesine hem de yakıt kullanımının düşürülmesine yardımcı oluyor.
Elektrikli motora güç veren ayrı akü seti, siz aracınızı kullanırken şarj olduğu için Puma’yı harici bir güç kaynağına bağlamanıza gerek yok. Gücüne ve görünüşüne aşık olduğumuz bu en şık Ford, cidden ismini aldığı Puma kadar atak ve hızlı… 

Türkiye’nin Gururu: Yeni HyundaI BAYON
Ülkemizde üretilen yeni bir Hyundai var. Adı Bayon. Son derece teknolojik, Avrupai bir VW Golf’ün içinde bulduk kendimizi. « Biz yanlışlıkla Doğuş Oto’ya gelip, yeni Golf’ü mü teste aldık ? » dedim babama. Yanılmasalarım bir tarafa, daha içine adım atar atmaz, modern dijital ekranlı devir ve hız göstergeleri, IKEA tarzı ev konforu, fonksiyonalitesi, sessizliği ve tüm bunların üzerinizde yarattığı bütünsel büyüsüyle; Türkiye’de son teknolojilerle dolu bir araç üretebildiğimizin en güzel göstergesi Hyundai Bayon. 
Bu arada « Hyundai Bayon », adını Fransa’da bulunan Bask Bölgesi’nin başkenti « Bayonne » şehrinden alıyor.

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.11.2021 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları