'KADIN GİRİŞİMCİLERİN ARTMASI MUTLULUK VERİCİ'

CAS Diamond Kurucusu Aslı Öztürk, ilhamını güçlü kadınlardan aldığı ve kendi tasarımlarını sergilediği markasıyla, değerli taşları modern çizgilerle bir araya getiriyor. Öztürk, CAS Diamond'ın hikâyesini ve gelecek hedeflerini Business Lif'e anlattı.

CAS Diamond ise dünyanın takip ettiği en yeni trendleri klasikleşmiş kalıplardan çıkartıp daha genç, dinamik ve her yaşın kullanabileceği tasarımlar halinde sunan mücevherin, modern ve zamansız “haute couture” markası… Müşterilerine Arnavutköy’deki ilk şubesiyle butik bir hizmet sunuyor. Gerçek pırlantayı günlük hayatımıza katabilmek ve kişiye özel tasarımlarla her kadına ulaşmak amacını taşıdıklarını belirten Aslı Öztürk; aynı zamanda Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Cem Öztürk'ün eşi….

‘KENDİ HAYÂLİMİ GERÇEKLEŞTİRDİM’
Böyle bir iş fikri nasıl aklınıza geldi?

Takı ve aksesuar almak istediğimde her yerde klasik ve günlük kullanım için fazla ağır ürünlerin olduğunu gördüğümden kendime özel ürünler yaptırıyordum. Hem gündüz hem gece kullanabileceğim modern çizgilerde; ama farklı şeyler takmayı seviyorum ve bu ürünleri bulamadığım için de tasarlatma yoluna gidiyordum. Bunlar etrafımdan büyük övgüler alıp hatta tanımadığım insanlar bile neredeyse yolda beni çevirip sormaya ve istemeye başlayınca bu tasarımları paylaşabileceğimi fark ettim ve kendi hayâlimi gerçekleştirdim.

‘DÜNYADAKİ TRENDLERİ DEĞERLENDİRİYORUZ’
Peki! Nasıl harekete geçtiniz?

Fikir zaman içerisinde olgunlaştı. CAS konseptiyle ürünler ortaya çıkmaya başladıkça talebin çok olduğunu gördük. Müşterilerimize ulaşmak için Arnavutköy’de concept store’umuzu açtık. Dünyada trend olan uygulama ve aksesuarlar ne ise onları değerlendiriyoruz. Kendi zevkimize göre harmanlayıp farklı ürünler ortaya çıkartıyoruz. Bazı line’larımızda Türk kültürüyle klasikleşmiş Osmanlı çizgilerini, tasarımlarımızda şimdiki döneme uyarlıyoruz. 

‘MÜTHİŞ BİR ADANMIŞLIK YOKSA MUHTEŞEM BİR BAŞARI DA YOKTUR’ 
 “Ya başarısız olursam” diye endişeniz oldu mu?

Müthiş bir adanmışlık yoksa muhteşem bir başarı da yoktur. Dolayısıyla hiçbir zaman başarısızlık aklıma gelmedi; çünkü işime çok aşığım ve çok çalışıyorum. Bunun dışında işimi aşkla yaparken her zaman deneyimli ve güçlü bir ekiple çalışmayı tercih ediyorum ve işimi asla şansa bırakmıyorum. Bu hem yönetimsel hem de üretim prensibimin ana temeli. 

‘EŞİM, İŞ TECRÜBESİYLE YOL GÖSTERDİ’
En çok hangi iş insanının tavsiyesi girişiminize yön verdi?

İş konusunda bana en çok destek olan kişi, Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili olan eşim İsmail Cem Öztürk. Özellikle ilk başlangıç aşamasında vizyonu, çizgisi ve iş hayatındaki tecrübesiyle yol gösterdi.

‘MÜKEMMELİYETÇİ VE DİSİPLİNLİ BİR İŞ İNSANIYIM’
Şirketi kurarken en çok nerede zorlandınız?

Ben çok mükemmeliyetçi ve disiplinli bir iş insanıyım. Hayatımın her adımında detaycı ve planlayarak ilerlerim. Her zaman en iyisini yapmak ve en iyisine sahip olmak isterim. Ürünleri tasarlarken de atölyede yapım aşamasındayken de bu kadar fazla detaya dikkat etmek, beni en çok zorlayan kısım oldu. Ama şimdi görüyorum ki, ortaya çıkan ürünlerde mükemmel işçilik ve kaliteyi yakaladık.

‘BAŞARI KRİTERİM: MARKA BİLİNİRLİĞİ’
Ne zaman “Tamam işte başarıyorum galiba” dediniz?

Tasarımlarımı kullanan kadınların, kendini bu takılarla daha iyi ve tamamlanmış hissetmesini, sofistike ve farklı olmasını, günlük hayatında ve sokak stilinde kullandığında dikkat çekmesini istedim. Cas Diamond kadını, kendini özel hissetmeli. Bunun için kişiye özel tasarımlarda yapıyoruz. Dolayısıyla mücevherin “haute couture”üyüz. Pazarda kendimizi stratejik olarak bu şekilde konumluyoruz.
Kadınların üzerinde tasarladığım ürünleri görmek, paha biçilemez bir gurur. Onların sonraki nesillere aktarılacağını düşününce de çok mutlu oluyorum. Mağazamdaki her ürün kendi başına miras olacak. Marka bilinirliğimizin arttığını görmek başarı kriterimdi. “Sevgililer Günü”nde aldığımız talepler, beni teşvik etti.

‘GENÇ NESİL KADINLAR ÇOK AKTİF’
‘Neden Türkiye’de yeterli ölçüde kadın girişimci yok? 

Dünyada StartUp ekosisteminde kadın girişimcilerin oranı %17; Türkiye’de ise %15 civarında. Global ortalamanın biraz altındayız; ama son dönemde, ülkemizdeki hatta çevremdeki artışı görmek mutluluk verici. Artan bir trend var. Özellikle genç nesil kadınlar çok aktif. Kurulan dernekler ve devletimizin teşvikiyle bu yükseliş devam edecek.

Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz

Yazarın 1.3.2019 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları