BÜYÜMEYİ HIZLANDIRAN PLANLAR

Liderler, Türkiye'nin hızlı büyümek zorunda olduğunda hemfikir. Yeni dönem planlarını Business Life aracılığıyla açıklayan tanınmış iş insanlarımıza göre; çıkış yolu, ağırlıklı ihracat, döviz kazandırıcı faaliyetler ve dış talebe hitap eden katma değerli üretimle mümkün. Sanayi, teknoloji, inovasyon ve küreselleşme gibi pek çok alanda öncü rol üstlenen şirketler için dijital dönüşüm ve rekabetçi kimlik de zorunlu...

Döviz kurundaki oynaklık ve yüksek faiz, birçok yeni yatırımı engelliyor. Özellikle ekonominin lokomotifi konumundaki sanayici ve KOBİ’ler şikâyetçi. Bunlara  belirsizlik ortamı eklenince güvensizlik daha da artıyor. 

HER YIL %5 BÜYÜME ŞART!
Türkiye'nin her yıl 800 bin yeni istihdam oluşturması ve aynıyla sürdürebilmesi için %5 ve üzerinde büyümesi gerekiyor ki, bunu dış kaynak imkânları yettiği sürece yapabiliyor. Herhangi bir sıkıntıda süreç kesintiye uğruyor. İç tasarruf desteği de yok. 

2009'DAN BU YANA EN DÜŞÜK SEVİYE
Bazı kurumların imkânlarının ötesinde borç yükünün altına girmesi ve bunun önemli kısmının yabancı para cinsinden olması, kurlardaki artışın bilançolar üzerindeki etkisini ağırlaştırdı. 2018’deki büyüme, 2009’dan beri en düşük seviyelerden birine geriledi.

BÜYÜK TOPLULUKLAR NE YAPACAK?
Büyük topluluklar çalkantılı zaman diliminde, uzun dönemli hedeflere odaklandı. Değişen koşulları yakından takip edip doğru yorumlayanlar, kendilerini sürekli yenileyerek ve çıtayı daima yükseltti. Tedbiri elden bırakmadan yarınları düşünenler, yatırım yaptı ve şirketlerini geleceğe hazırladı. Bu noktada etkin risk yönetimi ve finansal sağlamlıkla birlikte, marka değeri, teknoloji gücü, sosyal yatırımlar, müşteriler, çalışanlar ve tüm paydaşların kalıcı memnuniyeti gibi önemli unsurlar bir bütün olarak ele alındı. 

TEKNOLOJİ VE KALİTEDE REKABET
Ekonomik darboğazdaki en akılcı hamle; verimliliği artırmaya odaklanırken, teknoloji ve kalite standartlarını en rekabetçi seviyelere ulaştırmak. Ayrıca kârlı ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle mevcut işlerin dışında yolda çıkacak şansları titizlikle değerlendirmek ve yaratılan değeri daha da artırmak... Finansal yapı ise çeşitlendirilen portföy yapısı, döviz kazandırıcı faaliyetler ve etkin yönetimle korunabilir.

DÜNYA DEĞİŞİYOR, SEN NE DERSEN DE!
Dünyanın dönüştüğü geçtiği gerçeği unutulmamalı. Haliyle dijitalleşme; üretim, dağıtım, iletişim, ulaşım, sağlık ve eğitimi değiştiriyor. Daha kapsayıcı ve eşitlikçi bir ekonomik büyüme için fırsat sunuyor. Tam da bu noktada karmaşık küresel problemlerle karşılaşmak muhtemel. Önümüzdeki yıllarda ise ancak teknoloji ve insan gücünü etkin kullanan şirketler ve ülkeler söz sahibi olacak. Böyle bir çağda yüksek katma değerli üretim yapısına geçilmesi geçmesi ve rekabetçi kılacak ortam, ehemmiyet kazanıyor. 

SEKTÖRLERLERDE SİNYALLER NASIL?
Haziran 2019 sayımızın kapak konusu olarak, ülkemizin toplumsal kalkınması için elini taşın altına koyan kurumların liderlerine kulak kabarttık. Koç ve Sabancı Topluluğu'nun faaliyet gösterdiği birçok sektör de dahil, bankacılık, telekomünikasyon, lojistik, havacılık, ulaşım, perakende, teknoloji, gıda, enerji ve sanayiye dek farklı iş kollarının sözcülerini dinledik. Anlatımlarına göre sıkıntılar mevcut; ama hepsinin Türkiye’nin geleceğine duyduğu güven ve inanç aynı... 

MORAL DÜZELTEN KENTLER...
Gaziantep, Bursa, Eskişehir, Adana, Denizli ve Manisa'nın da aralarında yer aldığı moral düzelten kentlerin varlığı yadsınamaz. Değerli iş insanlarımıza, araştırmamız kapsamında yönelttiğimiz 4 soruya gelince... "Grubunuzda, sektörlerinizde kârlılığı ve büyümeyi nasıl getiriyorsunuz?" ile başladık. Kalıcı ve sürdürülebilir tedbirleri de öğrendik. Beklentileri ve belirsizlikleri nasıl yönettiklerine dair bilgi olduk. Ülke olarak, değişime ve gelişime dair neler yapmamız gerektiği üzerine de kafa yorduk...

KOÇ HOLDİNG CEO’SU LEVENT ÇAKIROĞLU:
YATIRIMLARIMIZ, ÜLKEMİZE GÜVENİMİZİN EN BÜYÜK GÖSTERGESİ
İlk çeyrekteki zorlu koşullara rağmen faaliyetlerimizi başarıyla sürdürdük. Disiplinli yönetim anlayışımız, dengeli portföyümüz ve güçlü bilançomuzla olumlu finansal sonuçlara ulaştık.

Kısa vadeli dalgalanmaları en iyi şekilde yönetirken, teknolojiye ve inovasyona yatırım yapıyoruz. Bütün başarılarımızın arkasındaki en önemli güç, insan kaynağımız. 

ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİ ARTIRMA HEDEFİ…
Küresel rekabetçiliğimizi artırma hedefiyle, ülkemize güvenimizin de en büyük göstergesi olarak yatırımlarımıza kesintisiz devam ettik. Fiat’ın küresel modeli haline gelen Egea ailesinin 2024’e kadar üretimini garanti altına aldık. Ford Otosan Kocaeli fabrikasından Transit Custom ve Tourneo Custom’un hibrit versiyonu çıkacak. Tüpraş, ülkemizde tek seferdeki en büyük sanayi yatırımı olan Fuel Oil Dönüşüm Tesisi’nde (RUP) geleceğe daha iyi hazırlanmak için bakım ve iyileştirme çalışmalarını başlattı.

KÜRESEL VİZYONUMUZ DOĞRULTUSUNDA KARARLILIKLA İLERLEDİK 
Uluslararası vizyonlarımız doğrultusunda kararlılıkla ilerliyoruz. Arçelik, “Yeni İpek Yolu” olarak adlandırılan “Bir Kuşak Bir Yol” projesindeki ülkelerde, liderlik stratejisi kapsamında Bangladeş beyaz eşya pazarının en büyük oyuncularından biri olan Singer Bangladesh’i bünyesine kattı. Aygaz da Bangladeş’te LPG satışı ve dağıtımı için United Group ile ortaklık kurdu. 750 milyon dolarlık 6 yıl vadeli Eurobond ihracımız, yabancı yatırımcının ülkemize ve Koç Holding’e olan güvenini bir kez daha teyit etti. Bu işlemle likiditemizi artırırken, güçlü bilanço yapımızı koruduk.  Yapı Kredi 650 milyon dolar ana sermaye niteliğinde tahvil ihracını, ana hissedarların katkısı ve yine uluslararası yatırımcıların güçlü talebiyle başarıyla tamamladı. Bankamız ekonomiyi desteklerken, aktif kalitesine odaklandı. 

İNOVASYON ÖDÜLLERİYLEGURURLANDIK
50’inci kuruluş yıl dönümünü kutladığımız Vehbi Koç Vakfı; eğitim, sağlık ve kültür alanlarındaki yatırım ve hizmetlerle ülkemizin toplumsal kalkınmasına katkı sağlıyor. Tüpraş, “İnovasyon Stratejisi”, Arçelik “AR-GE Liderliği”, Koç İnovasyon Programı ise “Kurum İçi Girişimcilikte En İyi Program’ ödülüne layık görüldü.

KOÇ HOLDİNG’İN İLK ÇEYREK TABLOSU
• Konsolide bazda toplam 34.3 milyar TL gelir elde edildi
• 779 milyon TL ana ortaklık payı net dönem kârı açıklandı
• 1.5 milyar TL kombine yatırım yapıldı
• 750 milyon dolarlık 6 yıl vadeli Eurobond ihracı mart ayında tamamlandı

SABANCI HOLDİNG CEO'SU MEHMET GÖÇMEN:
TEDBİRLERİ ZAMANINDA ALMAMIZ FİNANSAL PERFORMANSIMIZA DA YANSIDI
Zorlu ekonomik koşullara rağmen, stratejik ve dengeli portföyümüz, güçlü kurumsal yönetim anlayışımız sayesinde başarılı finansal sonuçlar elde ettik.

Varolduğumuz sektörlerdeki konumumuz ve ihracata yönelmemiz de bu dönemi hedeflerimizle uyumlu şekilde tamamlamamıza katkı sağladı. 

SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME VE İSTİKRARLI BAŞARI GELDİ
Önceliğimiz, bizi bu olumlu sonuçlara taşıyan kurumsal yönetim yetkinliğimiz, nakit yönetimini odağımızda tutmamız ve uçtan uca, satın almadan ödemeye, siparişten tahsilata kadar tüm tedarik zinciri süreçlerimizde etkin risk yönetimini esas almamız. Borçlarımızı azalttık, nakit yaratmayı sürdürdük ve kur riski pozisyonu almadık. Gücümüz ve tedbirleri zamanında almamız finansal performansımıza da yansıdı. Bu da bize sürdürülebilir büyümeyi ve istikrarlı başarıyı getirdi. Süreçlerimizi aynı titizlikle yönetip, ülkemize olan güvenle yatırımlarımıza devam edeceğiz.

OLUMSUZ DIŞ ETKENLERİ BERTARAF ETTİK
2019’un ilk çeyreğinde enerji, sigorta ve sanayinin bazı kolları olumlu sonuçlara katkı sağladığını sağladı. Enerji üretiminde portföyümüzün dengeli ve güçlü olmasının avantajını yaşadık. Olumsuz dış etkenleri bertaraf ederek paydaşlarımıza değer yarattık. Çimsa’daki Bunol satın alma kararıyla beyaz çimentoda, Türkiye’deki liderlik konumumuzu global arenaya taşımak için önemli bir adım attık. Ayrıca, daralan yurt içi talebi dengelemek için ihracat pazarlarını odağımıza aldık. Kordsa, teknolojik dönüşümümüzün en önemli kaldıraçlarından biri haline geldi. Kompozit alanındaki yeni satın almalarımız bizi dünya devlerinin tedarikçisi konumuna getirdi. Sigortada, güçlü markalarımız ve doğru fon yönetimimiz sayesinde pozitif sonuçlar elde ettik.

ÜLKEMİZ İÇİN DEĞER YARATMA SORUMLULUĞU…
Paydaşlarımıza değer yaratma önceliğimizle ihracat miktarımızı arttırırken; iç pazarda da portföyümüzün gücünü kullanarak büyümeyi ve yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Yeni Neslin Sabancı’sı vizyonumuzla şekillendirdiğimiz teknolojik ve kültürel dönüşüm yolculuğumuzda da stratejik ve uzun vadeli bakış açısına sahibiz. Tüm adımları da sadece topluluğumuz için değil, ülkemiz için değer yaratma sorumluluğumuzla hayata geçireceğiz.

SABANCI HOLDİNG’İN İLK ÇEYREK TABLOSU
• Konsolide satışlar, 2018’in aynı dönemine göre %32 artarak 14 milyar 951 milyon TL oldu. 
• Konsolide ana ortaklık net kârı, 1 milyar 57 milyon TL olarak gerçekleşti. 2018’deki halka arz kaynaklı tek seferlik gelir hariç tutulduğunda yaklaşık % 15 artış gösterdi
• Toplam varlıklar 405 milyar 288 milyon TL’ye ulaşırken; toplam konsolide ana ortaklığa ait özkaynaklar, 29 milyar 387 milyon TL oldu.

MURAT ERKAN TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ:
BEKLENTİ VE BELİRSİZLİKLERİ, RİSKTEN KORUNMA İŞ MODELİYLE YÖNETİYORUZ
Telekom sektörü artık ses ve SMS gelirleriyle değil, data ve dijital servis gelirleriyle büyüyor. Turkcell’in en büyük farkı, ham datayı işleyerek bir değer haline getirmesi. 

Dünyanın ilk dijital operatörü olarak hayata geçirdiğimiz BiP, fizy, TV+, Dergilik gibi 20’ye yakın dijital ürün ve servislerimizle biz bunu başardık. Bu sayede 2019’a da iyi bir başlangıç yaptık. İlk çeyrekte tüm zamanların en yüksek ilk üç aylık gelirine imza attık. Geçen yılın ilk çeyreğine göre %19.2’lik artışla grup bazında 5 milyar 675 milyon TL gelir elde ettik. 

ÇÖZÜMLERİ UÇTAN UCA TEK ÇATI ALTINDA TOPLAYACAĞIZ
Yeni “Müşteri Odaklı Organizasyon” yapımızla “Önce Müşteri” diyoruz. Satış kanalımızı Bireysel, Kurumsal ve Uluslararası servisler olarak 3 ana bölümde topladık. Bireysel müşterilerimize dijital servislerimizle, kurumsalda dijital iş servisleri çözümlerimizle, uluslararasında da dijital servislerimiz ve yurt dışı telekom operatörleriyle yaptığımız iş ortaklıklarıyla ulaşacağız. Dijital İş Servisleri’yle, şirketimizle kurumların ihtiyacı olan tüm çözümleri uçtan uca tek çatı altında sunacağız.

İMKÂNLARI DEĞERLENDİRMEK İÇİN STRATEJİK PLANLAR YAPILMALI
Belirsizliklerin arttığı günümüzde, geleceği öngörebilmek ve risklere karşı gerekli önlemleri alabilmek daha fazla önem kazanıyor. Şirketlerin krizlere karşı korunma ve ekonomik fırsatlardan yararlanma imkânlarını değerlendirebilmeleri için stratejik planlamalar yapması gerekiyor.  Biz de güçlü büyüme performansımız ve finans alanında “business model hedging” – riskten korunma iş modeli stratejimizle beklenti ve belirsizlikleri yönetmede başarı sağlıyoruz. Riskten korunma araçlarıyla istikrarlı şekilde asgari seviyede tuttuğumuz kur riskiyle pozitif ve öngörülebilir bir kâr elde ediyoruz. 

EN ÖNEMLİ GÜNDEM MADDELERİNDEN BİRİ 5G
Bugün dünyanın ve Türkiye’nin en önemli gündem maddelerinden biri 5G. Bu konuda çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Ancak 5G için olmazsa olmazımız, ortak altyapı ve bu noktada gidecek daha çok yol var. Her bir operatör ayrı ayrı fiber yatırımı yapmaya kalkarsa bu alanda 13-15 milyar dolarlık bir yatırım harcaması söz konusu olacak. 3 operatör bunu ortaklaşa yaparsak rakam 2.5-3 milyar dolara inecek. Altyapı aynı olacak, böylece rekabet üstyapıda yani hizmet ve servis kalitesi gibi konularda olacak. Ülkemiz ve insanlarımız kazanacak.

PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE:
BAŞARININ ANAHTARI, DEĞİŞİME HIZLI ADAPTE OLMAKTA
Havacılık sektörünü global olarak yakından takip etmek çok önemli. Biz, büyüme potansiyeli olan çevre ülkeleri izliyoruz. Daha iyiye ulaşmak için değişmek ve gelişmek kaçınılmaz.

Gelişmiş ülkelerdeki benzerlerimize de bakıyoruz. Dinamik olarak maliyetlerimizi ve fiyatlamamızı izliyoruz.

ULUSAL VE ULUSLARARASI DİNAMİKLER İYİ OKUNMALI
Kalıcı ve sürdürülebilir tedbirlerimizi sıralamak gerekirse, ilki için “değişime hızlı adapte olmak” diyebilirim. Çünkü değişim, hayatın her alanında var; bununla yaşamayı, bunu kabullenmeyi ve hızlı adapte olmayı öğrenmek gerek. İkincisi; ulusal ve uluslararası dinamikleri iyi okumak, bu konuda başarı açısından kritik bir rol oynuyor. Üçüncüsü; esnek olup koşullara uyum sağlamak ve koşulları lehimize çevirmek…

FARKLI SENARYOLARA HEP HAZIRLIKLIYIZ
Beklentilerimizi ölçerek koyuyoruz ve her türlü piyasa koşuluna göre senaryolarımızı oluşturuyoruz. Bu da bizi farklı senaryolar karşısında daha hazırlıklı ve güçlü kılıyor.

SÜREKLİ VE DÜZENLİ OLARAK ARAŞTIRMAK…
Değişimden korkmamak lazım. Herkes kendi alanında, kendi sektöründe yenilikçi uygulamaları ve teknolojileri takip etmeli, bunları kendi sistemlerine nasıl en iyi şekilde entegre edebileceğine, süreçlerini nasıl daha verimli hale getirebileceğine odaklanmalı. Sürekli ve düzenli olarak araştırmak, incelemek de çok önemli; özellikle sivil havacılık gibi meşakkatli bir sektörde. Hep daha iyisini, daha verimlisini yapmaya odaklananlar, etkin bir planlama ve doğru zamanlamayla her zaman başarılı olurlar.

VODAFONE TÜRKİYE CEO’SU COLMAN DEEGAN:
BENZERSİZ DİJİTAL DENEYİM SUNAN BİR ŞİRKET OLARAK BİLİNMEK İSTİYORUZ

Hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz nezdinde daha dijital, daha çevik, daha hızlı ve daha basit bir şirket olmayı hedefliyoruz. Vodafone’un benzersiz dijital deneyim sunan bir marka olarak bilinmesini istiyoruz ve yatırımlarımızı bu doğrultuda sürdürüyoruz.
2018-19 mali yılında toplam 1.5 milyar TL yatırım yaparak Türkiye ekonomisine katkıda bulunduk. İTÜ Vodafone Future Lab gibi inisiyatiflerimizle yerli üretime sürekli ve düzenli destek için önemli adımlar attık. Ortak altyapı konusunun sektörümüzdeki tüm taraflar için önemli faydalar getireceğine inanıyoruz. Turkcell ve Türksat ile yaptığımız stratejik ortaklıklar sayesinde, ülke genelinde daha fazla sayıda haneye Yeni Nesil Erişim servisleri sunuyoruz.

ABDİ SERDAR ÜSTÜNSALİH VAKIFBANK’IN YENİ GENEL MÜDÜRÜ:
MİLLİ EKONOMİYE KATKIDA HIZ KESMEYECEĞİZ
28 yıldır bankanın her kademesinde görev üstlendim. Devraldığımız hizmet bayrağını, 20 bin çalışma arkadaşımla birlikte daha ileri taşımak için yılmadan, yorulmadan ve usanmadan çaba göstermeye devam edeceğiz.

Yeni dönemde temel şiarımız, ülkemiz için var gücümüzle çalışmak ve bir ferdi olmakla iftihar ettiğimiz milletimize hizmet vermek. Büyük VakıfBank ailesinin her bireyi görev ve unvan fark etmeksizin bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da büyük bir azim ve gayretle çalışmaya devam edecek.

EMANETİ KORUYUP ÇOĞALTACAĞIZ
VakıfBanklı olmanın güven ve cesaretiyle, seferberlik anlayışı içinde hareket edeceğiz. “Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası” olma vizyonuyla milli ekonomiye katı sağlayacağız. Bu yolda elimizden gelen katkı ve çabayı göstermek, vakıf kültüründen gelen ‘emaneti koruyup çoğaltmak ve yüceltmek’ sorumluluğumuzun bir gereği. Ülkemiz, milletimiz ve bankamız için ulaşacağımız nice büyük hedefler, imza atacağımız daha nice başarılar var.

ÇAĞDAŞ FİNANSAL HİZMET ANLAYIŞI...
Sadece VakıfBank olarak değil, bağlı ortaklıklarımızla da çağdaş finansal hizmet anlayışını sürdüreceğiz. Nitelikli insan kaynağımız, sağlam sermaye yapımız, modern bilgi teknolojileri gücümüzle tüm paydaşlarımızın yanındaki güç olmayı sürdüreceğiz. Bugünün ve yarının bankacılığına yön veren politikalarımızla, sosyal sorumluluklarının farkında olan kurum anlayışımızla her anlamda üzerimize düşeni yerine getireceğiz. 

ARKAS HOLDİNG CEO’SU ÖNDER TÜRKKANI:
ÖNCELİKLİ HEDEF FİNANSMAN GİDERİNİ DÜŞÜRMEK
Yatırımlara devam ederken, ekonomik konjonktüre uygun finansal önlemlerle bilançomuzu güçlendirmeye devam ediyoruz. 800 milyon dolarlık kredi için 18 bankayla anlaştık.

Türk deniz taşımacılığı başta olmak üzere, faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde büyük bir heyecanla katkı sunmayı sürdüreceğiz. Yüksek faiz konjonktürü devam ettiği müddetçe finansman giderinin düşürülmesi öncelikli hedefimiz. 

YATIRIMLARIMIZDA SEÇİCİ DAVRANACAĞIZ
Seçici olmak kaydıyla, önümüzdeki dönemlerde yatırım yapacağız. Türkiye'de ilk defa kara ve tren yolunu bir araya getirecek kombine kara terminali projemiz olan Railport için 60 milyon dolarlık finansman sağladık. Bu hem Türkiye’ye hem de Arkas’a duyulan güvenin göstergesi...

TÜRK TELEKOM CEO’SU DR. PAUL DOANY:
TÜRKİYE’NİN DİJİTALLEŞME YOLCULUĞUNDA KILAVUZLUK EDİYORUZ
2018’deki rekorlarla dolu güçlü performansı 2019’da da devam ettiriyoruz. Altyapı ve yeni nesil teknolojilere yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürerek Türkiye’yi geleceğe hazırlıyoruz.

Yeni yönetimimizden aldığımız destek ve yakaladığımız sinerjinin de etkisiyle operasyonel verimliliğimize odaklandık. FAVÖK marjımızı rekor seviyeye çıkardık (%34,7 artışla 2.7 milyar TL).

KENDİNİ İŞİNE ADAMIŞ BİR EKİP VE SAĞLAM STRATEJİ
2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını (%15.3 büyümeyle 5.4 milyar TL) gerçekleştirdik. Net kârımızı geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse üçe katladık (310 milyon TL). Fiber hane erişimimiz 19.1 milyonu aşarken yarım milyonun üzerinde mobil abone kazanımıyla pazar payı hedefimize çok yaklaştık. Tüm bu sonuçlar, kendini işine adamış bir ekip ve sağlam bir stratejinin başarılıyla uygulanmasıyla gerçeğe dönüştü.

KURDAKİ DALGALANMANIN FİNANSALLARIMIZA ETKİSİNİ AZALTTIK
İki yıl önce sadece %13 olan döviz etkisinden korunma oranımızı ilk çeyrekte %84’e kadar çıkardık. Riski bu denli azaltmamız, kurların finansallarımız üzerindeki etkisini düşürerek daha öngörülebilir bir net gelir ve sürdürülebilir temettü elde etmemizi sağlayacak. İlk çeyrekte 500 milyon dolarlık tahvil ihracı gerçekleştirdik. Bu sayede finansman vade ve maliyet yapımızı geliştireceğiz. Yurt dışından 39 ülkeden 264 yatırımcının katılımıyla miktarın 5 katı talep topladık. Bu da takdir edildiğimizi gösteriyor. 

İLK YERLİ VE MİLLİ DİJİTAL KLAVYEMİZ TAMBU YENİLENDİ
TAMBU’yu, kullanıcı istek ve beklentileri doğrultusunda tasarımından arayüzü ve içeriklerine kadar tamamıyla yeniledik. Halen Türkiye’nin en çok indirilen (8.7 milyon) dijital klavyesi olarak duygularımıza tercüman oluyor. Müşteri odaklı platformumuz ‘Online İşlemler’ ilk çeyrek sonu itibariyle 26.4 milyon kez indirildi. Bu da dijital alandaki adımlarımızın, olumlu kabul gördüğünü gösteriyor. Yepyeni yerli ve milli mesajlaşma uygulamamız LAFF’ın beta sürümünü sunmaktan heyecan duyuyoruz. Sektörün ilk kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures ile yatırımlarımıza eğitim alanında Mentalup ile devam ettik. 

BU TOPRAKLARIN DEĞERİ, TÜRKİYE’NİN HİZMETİNDE
Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin tamamı dâhil, pek çok özel ve kamu kuruluşuna dijitalleşme yolculuklarında kılavuzluk ediyoruz. 2023 Türkiye’sine doğru hızla ilerlerken, altyapı yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Ülkemizi kalkındıracak yerli ve milli teknolojiler geliştirmeye, girişimleri desteklemeye, Türkiye için değer yaratarak Türkiye’yi geleceğe bağlamaya devam edeceğiz.

MITSUBISHI ELECTRIC TÜRKİYE BAŞKANI ŞEVKET SARAÇOĞLU:
MARKAMIZ, TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNE İNANIYOR
Dünyada çok hızlı bir değişim ve gelişim süreci yaşanıyor. Ülke olarak buna adapte olabilmemizin ön koşulu, her alanda teknolojiyi yakından takip ederek yenilikleri hızla hayata geçirebilmek.

Büyüme sürecimizi destekleyen en önemli avantajlarımızdan biri, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de “evden uzaya” kadar uzanan çok geniş bir hizmet alanına sahip olmamız. 

ÇAPRAZ SATIŞ STRATEJİSİNE DE SAHİBİZ
Markamız Türkiye’de klima, asansör, yürüyen merdiven, fabrika otomasyonu, ileri robot teknolojileri, yarı iletken cihazlar, otomotiv ekipmanları, Antalya Havalimanı’ndaki özel radar, CNC mekatronik, görsel veri, ulaştırma, enerjiyi, uydu ve uzay sistemlerini de kapsayan pek çok farklı kulvarda faaliyet gösteriyor. Çapraz satış stratejisiyle büyük çaplı projelerde entegre çözümler üretiyoruz. Örneğin İkitelli Şehir Hastanesi’nin asansörlerinde ve bina yönetimindeyiz. 

MANİSA'DA, EV TİPİ KLİMA ÜRETEN FABRİKA
Klima, asansör ve yürüyen merdiven sektörlerindeki, Sanayi 4.0’a uyumlu üretim modeline geçmek için adım atan tesislerle birlikte, fabrika otomasyon sistemleri alanındaki ivme, artarak devam ediyor. Avrupa’daki ilk ev tipi klima fabrikasını potansiyeline ve gücüne inandığı Türkiye’de kurarak 2017 yılı sonunda Manisa’da üretime başlayan markamız, ülkemizdeki gelişim sürecini daha da hızlandırdı. 

AZ TÜKETİMİ HEDEFLEYEN TEKNOLOJİLER…
Artık daha az tüketimi hedefleyen yeni teknolojiler yaygınlaştı. Üstelik bu, yalnızca elektrik enerjisini kapsamıyor. Yerden avantaj sağlayan, basit ve hızlı montaja imkân tanıyan, kolay kullanılabilen ve dolayısıyla tüm kaynakları az harcayan, daha akıllı sistemlerin yaşantımızın önemli bir parçasını oluşturacağını öngörüyoruz. Bu noktada enerji verimli, çevre dostu, uzun ömürlü ve akıllı ürün, sistem ve hizmetlerimizle, Türkiye’de sanayiye, altyapı projelerine, inşaat sektörüne yüksek katma değer sağlayabilmek için çalışıyoruz.

TÜM FAALİYETLERİMİZDE UZUN SOLUKLU STRATEJİLER 
Türkiye’nin geleceğine inanan ve yatırımlarını bu doğrultuda sürdüren bir marka olarak, belirsizlik ve beklenti dönemlerine yönelik aksiyonlar almakla birlikte tüm faaliyetlerimizi uzun soluklu stratejiler üzerine kurguluyoruz. Türkiye’de sanayiden binalara, altyapı projelerinden iletişim sistemlerine kadar pek çok farklı alanda ileri teknolojimizle iddialı bir çözüm ortağıyız. 

95 YILDIR YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRIYORUZ
Mitsubishi Electric, kurumsal sloganı olan “Changes for the Better” (Daha İyisi İçin Değişim) felsefesinin ışığında, daha iyi bir gelecek için değişim hedefiyle 95 yılı aşkın süredir toplumların yaşam kalitesini artırmayı amaçlayan bir marka. Biz de ileri teknolojiyi ve knowhow’ı Türkiye’ye getirerek öncü rolümüzle ülkemizin değişim ve gelişim sürecine katkıda bulunuyoruz.  Şirketlerin üretim kalitelerini dünya standartlarına çekerek rekabette söz sahibi olmaları ve ihracatta güçlenmeleri için dijital dönüşüm sürecine uyum sağlamaları çok önemli. Bu noktada Sanayi 4.0’a yanıt olarak ileri robot teknolojileriyle desteklediğimiz e-F@ctory konseptimizle Türk sanayisine geleceğin dijital fabrikalarını bugünden kurma imkânı tanıyoruz. 

HAYATIN İÇİNDEKİ PROJELERDEYİZ
Dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray gibi hayatın içindeki projelere de katkıda bulunuyoruz. Türkiye’ye, deprem ve elektrik kesintisi gibi durumlarda yolcuların güvenle tahliye edilmesini sağlayan yapay zekalı asansörlerimizle katma değer sunuyoruz. A+++ enerji sınıfına ulaşan çevreye dost klima sistemlerimizle de öne çıkıyoruz. Türksat 4A ve 4B uydularının üreticisi olan markamız, Türkiye ve komşu ülkelerin iletişim ve yayıncılık altyapısına da katkı sağlıyor. 

YILDIZ HOLDİNG CEO’SU / ÜLKER BİSKÜVİ YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ MEHMET TÜTÜNCÜ:
REKABET GÜCÜMÜZÜ CANLI TUTARAK BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ
Ülker Bisküvi olarak; verimlilik, maliyet yönetimi, üretim kapasitelerinin optimizasyonu, sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm alanlarına odaklandık. Böylelikle ihracat, yurt dışı ve Türkiye operasyonları olmak üzere her alanda büyümeyi sürdürdük.

Ülker vizyonu çerçevesinde, rekabet gücümüzü canlı tutarak üretmeye, gelirlerimizi artırmaya devam edeceğiz. 

ULUSLARARASI SATIN ALMALARLA MALİYET AVANTAJI
Uluslararası satın almalarla maliyet avantajı sağlanması, tedarik, üretim ve dağıtımda sinerji yaratılması, yurt dışı operasyonlarının ciro (%33.9’dan %38,1’e ulaştı) ve FAVÖK (%41.2 iken %47.1’e yükseldi) içindeki ağırlığının artmasına katkı sağladı. 2019’un ilk çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre; satışlar %38 artışla 1.9 milyar TL oldu. Büyüme rakamlarına gelince… Türkiye’de %30, ihracat ve yurt dışında %55 oldu.

İSRAFSIZ VE VERİMLİ ÜRETİM
İsrafsız ve verimli üretim prensibi hem gıdanın tüketiciye maliyeti hem de kaynakların iyi kullanılması açısından maliyet enflasyonunu önlemede en kalıcı ve etkili yöntem. Verimliliğin artırılmasını, çiftçilerin sosyo-ekonomik koşullarının iyileştirilmesini ve tarımın çevresel etkilerinin azaltılmasını projelerimizle destekliyoruz. Biyoçeşitlilik alanında girişimlerimiz var. Doğal kaynakları korumanın yanı sıra sürdürülebilirlik hedeflerimiz, tedarik zinciri politikamız mevcut. Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı araştırma enstitüleriyle buğday ve yulaf özelinde çalışmalar yapıyoruz. “Ali Ağa” adlı, yüksek verimli, kuraklığa dayanıklı buğday türü geliştirdik ve yaygınlaşması için çaba harcıyoruz. Çiftçiler daha fazla gelir elde edecek.

TÜRKİYE’YE KATMA DEĞER SAĞLAMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ
Türkiye, küresel güç olma yolunda emin adımlarla ilerlerken, biz de istihdam da dahil, katma değer sağlamak için çalışıyoruz. 1944’ten bu yana desteklediğimiz çiftçilerimizden aldığımız mahsulü ürüne dönüştürerek, geniş dağıtım ağımızla tüketicilere ulaştırıyoruz. Almanya, ABD, İngiltere, Peru, Moğolistan, Myanmar gibi dünyanın her coğrafyasında 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz. Ülker Bisküvi'nin Türkiye'nin milli gelirine katkısı 2013-2017 dönemi için 21.6 milyar TL. 2018’i 5.9 milyar TL ciro, 701 milyon TL net kâr, 2.2 milyar TL yurt dışı satışı ve ihracat geliriyle tamamladık.

PETKİM (SOCAR TÜRKİYE İŞTİRAKİ) GENEL MÜDÜRÜ ANAR MAMMADOV:
TÜRK SANAYİSİ VE EKONOMİSİ İÇİN DEĞER YARATMAYA ODAKLANDIK
STAR Rafineri’yle gelen sinerjinin yaratacağı faydayı, yılın sonuna kadar daha çok hissedeceğiz. Piyasa koşullarına ve durgunluk beklentilerine rağmen Türk sanayisi ve ekonomisi için değer yaratmaya odaklandık ve yatırımlarım yaptık. 

‘PETKİM BENİM’ İLE ÜRETİM, KAPASİTE KULLANIMI VE KÂRLILIK ARTTI
2019’da da pazarın ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını hızlı ve eksiksiz bir şekilde karşılayarak Türkiye’de katma değerli üretimin lideri olmaya devam edeceğiz. Dijitalleşme girişimleriyle birlikte 2017’de başlattığımız kültürel dönüşüm ve değer yaratma programı ‘Petkim Benim’, üretim, kapasite kullanım ve kârlılık anlamında Petkim’i güçlendirdi.

KESİNTİSİZ ÜRETİM İÇİN ÖNEMLİ ADIMLAR…
Çalışanlarımızın katkısıyla uygulamaya koyduğumuz ve şirketimize ilk çeyrekte 9 milyon dolarlık katkı sağlayan ‘Petkim Benim’i, 2019’da kesintisiz sürdüreceğiz. Klor Alkali Fabrikası’nda 20 milyon dolarlık yatırım bedeliyle ‘Bipolar Projesi’ni hayata geçirdik. Enerji verimliliği, güvenli ve kesintisiz üretim anlamında önemli adımlar attık.

HALKBANK GENEL MÜDÜRÜ OSMAN ARSLAN:
KAYNAK ÇEŞİTLİLİĞİMİZİ ARTIRACAK ÖNEMLİ ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜYORUZ
Yurt içindeki likidite ihtiyacının karşılanması noktasında, yoğun gayret gösterdik. Finansman ihtiyacı duyan müşterilerimiz, yeni ürünlerimizden uygun koşullarda yararlanmaya devam etti.

Esnaf ve sanatkârlara sunulan kesintisiz destek sürüyor. Bu doğrultuda 2019 yılı ilk 3 aylık dönemde 120.000 kişiye 11.6 milyar TL kredi kullandırarak esnaf bakiyemizi 39.4 milyar TL’ye, birey sayımızı 542 bine yükselttik. 

PİYASA CANLILIĞININ KORUNMASINA DESTEK VERİYORUZ
İhtiyaç duyulduğunda ilk adresinin Halkbank olduğunu biliniyor. Yurt genelinde 19 bin Halkbanklı buna layık olmak için çalışıyor. İç piyasadaki canlılığın korunmasına büyük destek verdiğimiz bu süreçte, artan turizm ve ihracat gelirleri de piyasa aktörlerine güven veriyor. İlk çeyrekte özel sektörün nakit akışını düzenlemeye yönelik önemli tedbirlerin hızla olumlu sonuç vermeye başladığını gördük. Kaynak çeşitliliğimizi artıracak önemli çalışmalar yürütüyoruz.

ENFLASYONA KARŞI KORUMALI ÜRÜNLER
Tasarruf sahiplerini doğru yönlendirmek ve müşterilerin yatırımlarını en verimli birikim araçlarında değerlendirmek, temel görevlerimiz arasında . Yoğun ilgi gören Enflasyona Endeksli Koruyan Mevduat Hesabı ve Enflasyon Korumalı Ara Dönem Ödemeli Mevduat Hesabı ürünlerimiz, birikimleri daha korunaklı hale getirdiği için memnunuz.

SERMAYE PİYASALARINDAKİ ÖNCÜ OYUNCULARDANIZ
Enflasyona Endeksli - Getiri (Faiz) Korumalı Tahvil ihracının toplam satış tutarı, planlananın 2.5 katı üzerinde, 520 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu, yatırımcılarımıza yüksek getiri güvencesi sundu. Gelecek dönemde yenilikçi tahvil ve bono ihraçlarını sürdürerek, sermaye piyasalarındaki öncü oyunculardan biri olacağız.

ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU:
DOĞRU YATIRIM VE DOĞRU STRATEJİ ÖNEMLİ
Verimlilik, performans ve maliyet yönetimi, üzerinde durulması gereken konular. Yönetim becerileri bu durumda çok öne çıkıyor. Yurt dışı odaklı çalışıyoruz.

Sektörümüzde kârlılığı ve büyümeyi, doğru yatırım, stratejileri doğru oluşturmanın yanı sıra stok yönetimi, nakit akışı, gider takibi, gereksiz harcamalardan kaçınılması ve fayda-maliyet analiziyle getiriyoruz. 

YURT DIŞINDA 220 MAĞAZA HEDEFİ…
Tüm enerjimizi yurt dışında büyümeye yoğunlaştırdık ve projeler bazında yürüyerek bu yolda ışık hızıyla ilerliyoruz.  Yatırımlara devam ederek geçtiğimiz yılsonunda 180 olan yurt dışı mağaza sayımızı bu yıl sonunda 220 yapacağız.
Daha çok uzun vadeli düşünüyor, planlamalarımızı buna göre yapıyoruz. Piyasadaki günlük inişleri ve çıkışları ise kendi içimizdeki bir ekip ve onların oluşturduğu stratejilerle yönetiyoruz. 

MARKALI ÜRÜN İHRACATINA YOĞUNLAŞMALIYIZ
Ülke olarak gelişebilmek adına, tasarım, inovasyon ve markalı ürün ihracatı üzerinde daha fazla yoğunlaşmalıyız. Eğitim kalitesini de unutmadan, gelecek planlamalarını bu kriterlere göre yapmalıyız.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz