FİNANSAL TABLOLAR 1. ÇEYREKTE NE DİYOR?

Türkiye'nin lider sanayi kuruluşu Tüpraş, 2017'den itibaren gerçekleştirilen modernizasyon ve darboğaz giderme yatırımlarının etkisiyle, toplam üretim kapasitesini 28.1 milyon tondan 30 milyon tona yükseltti.

TÜPRAŞ GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM YELMENOĞLU:
ÜLKEMİZ İÇİN KATMA DEĞER OLUŞTURMAYA DEVAM EDİYORUZ

Türkiye’de sanayileşmenin öncüsü konumumuzla, güçlü ve dinamik yapımızla ve modernizasyon yatırımlarımızla sürekli gelişimimizi sürdürüyoruz. Enerji verimliliğimizle, üretim kapasitemiz ve kârlılığımızı artırmaya yönelik stratejilerimiz doğrultusunda yatırımlar gerçekleştirerek, hissedarlarımız, iş ortaklarımız ve ülkemiz için katma değer oluşturmaya devam ediyoruz. Emniyetli çalışma ortamı ise vazgeçilmez önceliğimizi oluşturuyor. Tüm iş süreçlerimizde, “Geleceğim Emniyetim” bakış açısıyla emniyet gösterge ve standartlarımızı da üst seviyelere taşıyoruz.

*Türkiye’nin lider sanayi kuruluşu Tüpraş, 2017’den itibaren gerçekleştirilen modernizasyon ve darboğaz giderme yatırımlarınının etkisiyle, toplam üretim kapasitesini 28.1 milyon tondan 30 milyon tona yükseltti.

ENERJİSA ENERJİ CEO’SU ZİYA ERDEM:
GÜÇLÜ GELİR VE NAKİT PERFORMANSI ELDE ETTİK

Çevik bir yönetim stratejisiyle, 2018’de değişken makro şartlara rağmen sağlıklı büyümemizi devam ettirdik. İlk çeyrekteki güçlü gelir büyümemize ek olarak, nakit akışımız da güçlendi. Ayrıca, 2019 yılı için finansman ihtiyacımızı da büyük ölçüde tamamlayarak, faiz ve likidite risklerini etkin bir şekilde kontrol altına aldık.

BIBERT: ORTA VADELİ HEDEFLERİMİZİ YUKARI YÖNLÜ REVİZE EDİYORUZ
Uzun vadeli ve sürdürülebilir başarı elde edebilmek için makroekonomik trendleri ve regülasyon değişimlerini her dönem yakından takip ederek, etkin risk yönetim politikaları geliştiriyoruz. Bu sayede, Şubat 2018’de gerçekleşen halka arzımızı takiben, başarılı finansal ve operasyonel performansın devamını sağlayarak 2018’de hedeflerimizi aşarak hissedarlarımız için reel bir büyüme yarattık. 
Başarılı dönemin ardından 2019 ve 2020 için belirlemiş olduğumuz orta vadeli operasyonel ve finansal hedeflerimizi yukarı yönlü revize ediyoruz. Bu görünüm, sürdürülebilir bir nakit akışına dayanarak reel gelir ve temettü büyümesi yakalama hedefimizle aynı doğrultuda olduğundan, hem uluslararası hem de yerel yatırımcılar için cazip bir yatırım fırsatı oluşturmaktadır.

PETROL OFİSİ CFO’SU SERHAN ULGA:
FİNANSAL AÇIDAN ORTA ÖLÇEKLİ BİR BANKANIN HACMİNE SAHİBİZ

Petrol Ofisi her alanda önemli bir gelişim ve değişim sürecinde. 2017 ikinci yarısında başlayan ve 2018’da çok daha güçlü gelişen bu süreçte, yönetim ve organizasyonel yapıdan pazarlamaya, iş geliştirmeden finansa kadar birçok alanda önemli gelişmeler yürütülüyor. Türkiye’nin en büyük üç şirketinden biri olan Petrol Ofisi’nde bir yandan güçlü faaliyetlerde, diğer yandan eş zamanlı yürütülen tüm bu geliştirme süreçlerinde önemli başarılar elde ediliyor. Biz de finansal altyapımızı güncelliyor, geliştiriyoruz. 

FİNANSAL KÜLTÜR DEĞİŞTİRDİK
Kadromuzu zenginleştirdik. Daha merkezi bir sisteme geçtik. Tüm iş süreçleriyle ilgili bir dönüşüm yaşanmaya çalışılıyor, fazla tekrarlar, gereksiz olanlar ayrıştırılıyor. “Finansal kültür değiştirdik” diyebilirim. Finansal açıdan orta ölçekli bir bankanın hacmine sahibiz. Dolayısıyla daha yapacağımız bazı işler var. Altyapı değişimi, oya işler gibi işlenmesi gereken bir süreç. Çok hızlı yapılması hem doğru, hem de mümkün değil. Buna karşın Petrol Ofisi’nde her alanda olduğu gibi finansal yapımızda da önemli bir gelişim sürecini başarı ile geride bıraktık.

LOGO YAZILIM İCRA KURULU BAŞKANI M. BUĞRA KOYUNCU:
SERGİLEDİĞİMİZ PERFORMANS BİZE GURUR VERİYOR

Geleceği birlikte yazma vizyonumuz kapsamında müşterilerimiz ve ülkemiz ekonomisi için değer yaratmaya devam ediyoruz. İlk çeyrekte sergilediğimiz performans bize gurur veriyor. Bu performans hem Türkiye operasyonlarımızdaki hem de Romanya’da iştirakimiz Total Soft’un yerel ve yurt dışı satışlarındaki büyümeden kaynaklanıyor. Bölgesel güç olma yolunda ilerlerken en önemli desteklerimizden biri de uzun yıllardır Ar-Ge’ye verdiğimiz önem. Bu dönemde de Ar-Ge yatırımlarımızı sürdürdük ve Romanya’daki iştirakimizin Ar-Ge yatırımlarıyla birlikte faturalanan gelirlerimizin %35’ini bu alana ayırdık.

LENOVO YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE CEO’SU YANG YUANQING:
YENİ ZİRVELERE TIRMANACAĞIZ

Rakamlar, Lenovo’nun güçlü finansal performansı dönüşüm stratejimizin istikrarlı bir şekilde yürütülmesinin bir sonucu. Küresel düzeyde, ekonomik, sosyal ve çevresel olarak değişim yaşadığımız bir dönemde, kendimizi nasıl bir “akıllı dönüşüm” gerçekleştireceğimize ve dünyadaki birçok müşterimizin de aynı dönüşümü başarıyla gerçekleştirmesine odaklanmayı sürdürüyoruz. Güçlü sonuçlarımızla gurur duyuyorum ve gelecekte yeni zirvelere tırmanacağımızdan eminim.

LG BEYAZ EŞYA BÖLÜMÜ’NDEN TARİHTEKİ EN KÂRLI ÇEYREK
LG Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü: 4.86 milyar dolarlık ciro ve 647.3 milyon dolarlık işletme kârıyla, bu bölümün LG’nin tarihinde bir çeyrekte elde ettiği en yüksek ciro ve işletme gelirine ulaştı. 
LG Ev Eğlence Sistemleri Bölümü: 3.58 milyar dolarlık ilk çeyrek cirosu ve 308.27 milyon dolarlık işletme kârıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 düşüş kaydetti. 
LG Mobil İletişim Bölümü: İlk çeyrekte 1.34 milyar dolarlık satış gerçekleştirerek çeyrek bazındaki işletme kayıplarını 181.05 milyon dolara çekti.
LG Araç Yedek Parçaları Bölümü: İlk çeyrekte 1.20 milyar dolar ciro elde ederek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 61 artış kaydetti. 
LG B2B Ürün Bölümü: Bir önceki çeyrekten yüzde 5 fazla; ama geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 daha az satış gerçekleştirerek ilk çeyrekte 556.58 milyon dolar ciro elde etti. 

BİZİM TOPTAN GENEL MÜDÜRÜ HÜSEYİN BALCI:
TOPLAM MÜŞTERİ SAYISINDAKİ GÜÇLÜ ARTIŞIMIZ SÜRDÜ

Bizim Toptan’ın güçlü sonuçları, 2019’un ilk çeyreğinde de devam etti. Gelişmiş CRM uygulamaları, sosyal medya platformlarında teknoloji kullanarak sağladığımız yeni müşteri kazanma ve kayıp önleme çalışmalarımız ve toplam müşteri sayısındaki güçlü artış sürdü. Martech Awards’da kendi kategorilerinde birinci olan bu uygulamalarımız sayesinde iyileşen müşteri sayı ve müşteri karması, güçlü ve sürdürülebilir satışların temelini oluşturdu. 
Bizim Toptan, çok kanallı satış politikası, yaygın mağaza ağı, geniş ürün portföyü, toplam satışlar içindeki payını ve bilirliğini her geçen gün artıran öz markalı yüksek kaliteli ürünleri, rekabetçi fiyatları ve kurumsal yapısıyla pazardaki en güçlü oyunculardan biri. Hem tedarikçilerinin hem de müşterilerinin çözüm ortağı olarak, önümüzdeki süreçte de gücünü artıracak.

PEPSICO YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE CEO'SU RAMON LAGUARTA:
DÜNYANIN BİRÇOK ÜLKESİNDE PAZAR PAYIMIZI ARTIRDIK

İlk çeyrek itibariyle oldukça başarılı bir performans sergiledik. Bunu özellikle faaliyette bulunduğumuz pazarların çoğuna yansıtabilmiş olmamız bizim için büyük bir değer taşıyor. Gerek atıştırmalıklar gerekse içecek işimizde dünyanın birçok ülkesinde pazar payımızı artırdık. Tüm kategorilerde büyümeyi sürdürüyoruz. Lider konumdaki markalarımızdan oluşan geniş bir portföye ve bunlar sayesinde tüketici beklentilerini karşılama yeteneğine sahibiz. Önümüzdeki dönemde de aynı başarılı performansı göstermeye ve kazanımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.

ALFEMO SATIŞ VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ AHMET DİNLER:
İSTİKRARLI BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRÜYORUZ

Sektörümüzde marka olarak mevcudiyetimizi korurken, istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Özellikle yurt dışında hedef pazarlar noktasında ciddi görüşmelerimiz var. Hindistan’da yeni bir anlaşmanın eşiğindeyiz. Aynı şekilde bir İtalyan firması ile Amerika pazarına girmek için görüşmelerimiz devam ediyor. Özellikle Avrupa’da Belçika ve Hollanda’da güçlü iş birlikteliklerimiz için sona gelmiş durumdayız. Zirveyi hedefliyoruz, çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz, farklı ihracat kanalları üzerinden ilerliyoruz.

YIL SONUNA DEK 15 YENİ MAĞAZA HEDEFİ
Yurt içinde ise bebek-çocuk markası Kids&Teens ile mağazalaşma ağı güçlenerek devam ediyor. Yıl sonuna kadar 15 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bayileşme stratejimiz doğrultusunda Alfemo ile yurt içinde yeni noktalarda mağazalar açacağız. Kurulduğumuz günden bu yana üretimimizin tamamını İzmir Torbalı’daki tesislerimizde gerçekleştiriyoruz.

ŞOK MARKETLER CEO’SU UĞUR DEMİREL:
SATIŞLARIMIZI GELİŞTİRİRKEN İSTİHDAMA DA KATKIDA BULUNUYORUZ

Artan müşteri trafiğimiz, güçlü ve sürdürülebilir satış büyümemizin temelini oluşturuyor. Müşterilerine hem kaliteli hem de ucuz ürünler sunmayı hedefleyen şirketimiz, Ocak 2019’da başlattığı “Şok Ucuz” kampanyasıyla bu hedefini desteklerken aynı zamanda satış gelirlerine de katkı sağladı. Yeni açtığımız mağazalarla satışlarımızı geliştirirken, istihdama, ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de mevcut performansımızı sürdürerek müşterilerimize, çalışanlarımıza, tedarikçilerimize ve hissedarlarımıza değer yaratacağız.

 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz