TÜRKİYE'NİN EN SOSYAL 100 ŞİRKETİ

Sosyal medya; insanların fikir, bilgi, deneyim ve günlük yaşamlarını çevresiyle ve tanımadığı topluluklarla internet üzerinde paylaştığı bir mecra. Etkileşim kurmak için kullanılan etkin bir araç. İnteraktif iletişim sağlama ve tüketici iç görülerini anlama adına çok değerli bir kanal. Takipçileriyle etkin iletişim kurabilen markalar da satış dönüşümü anlamında büyük fayda sağlıyor. Türkiye'de insanlar her gün ortalama 7 saat 15 dakikasını internette geçiriyor. Bu sürenin 2 saat 46 dakikası da 52 milyon kullanıcısı bulunan sosyal medyada harcanıyor. 44 milyon kişi ağlara, mobil cihazlarla bağlanıyor. Değişen dünyada şirketlerin bu dönüşüme kayıtsız kalması, birçok fırsatı kaçırması anlamına geliyor. 82.4 milyonluk ülke nüfusumuzun %48'i, yani 39.3 milyonu ise e-ticaret müşterisi. Dolayısıyla markaların katma değer sağlamak için Youtube, Instagram, Facebook, TwItter, Snapchat ve LInkedIn gibi platformlarda aktif olmaları ve verimli çalışmalar ortaya koymaları zorunlu.

İçinde bulunduğumuz bilgi ve iletişim çağı, teknolojik gelişmelerle beraber geleneksel birçok anlayışı süratle değiştiriyor. Sosyal medya bu kapsamda, en önemli iletişim araçlarından biri. İş ve sosyal hayatı bir çatı altında topladı. Bu da kitlelere ulaşmak adına önemli bir değer sağlıyor. Bu yarışta geride kalmamak adına markaların kendini sürekli güncel tutması gerekiyor. Müşterilerin satın alma alışkanlıklarında da büyük bir etki oluşturuyor. Pek çok şirket artık pazarlama ve iletişim kanalı olarak bu platformlarını tercih ediyor. Sisteme hızla adapte olarak da “sosyal ticaret”in gelişmesine ve giderek yayılmasına ön ayak oluyor. Bu noktada kurum kimliğinin “Nasıl yansıtıldığı, yönetildiği ve temsil edildiği” soruları önem kazanıyor. 

ETKİLEŞİM, EN ÖNEMLİ SATIŞ KOZU
En önemli kozu etkileşim olan sosyal medya, satış kanallarını genişletmek için ideal ve daha fazla potansiyele sahip. İnsanlar artık sayfalar arasında kaybolmadan ihtiyaç duydukları her şeye halihazırdaki uygulamalar üzerinden erişmek istiyor. Doğrudan son kullanıcıya ulaşma ve geribildirim alabilme/verebilme gibi avantajlar alışveriş sırasında satıcılara güveni artırıyor. Kilit noktalardan biri olan bu ilişki, doğru kurulduğunda sürekli iletişim sağlanıyor. Bir noktadan sonra da müşteri sadakatine dönüşerek iş verimliliğini ortaya çıkarıyor. 

ONLINE SATIŞLA İHRACAT AÇILIMI
Sosyal medyanın sunduğu avantajlardan biri de tüketicileri yormadan, web sitesine yönlendirmeden, bulundukları platformdan alışveriş imkânı sağlaması. Bu da yeni dijital dünyanın beraberinde getirdiği hız beklentisini kolayca karşılıyor ve müşteri memnuniyetini yükseltiyor. “Sosyal ticaret”in yoğunlaştığı Instagram gibi kanallar yurt dışı pazarlara daha kolay erişim sağlıyor. Farklı ülkelere online satışla ihracatın parçası olunabiliyor. 

İLGİ KOLAYCA ÖLÇÜLEBİLİYOR
Sosyal medya hedef kitleye daha kısa sürede ulaşmayı ve kolayca pazar testleri fırsatı sağlıyor. Böylece müşterilerin ilgisi kolayca ölçülebiliyor. Türkiye’de kişi başı ortalama 152 dolar, tüketim malları için internetten alışveriş yapılıyor. Ama 82.4 milyonluk ülke nüfusunun 39.3 milyonunun yani %48’inin e-ticaret müşterisi olmasının yetmeyeceği de aşikâr. Çünkü e-ticaretin genel perakende içindeki payı %4-5’i geçmiyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran %9-15 aralığında. 

2018’DE, E-TİCARET GELİRLERİ 50 MİLYAR TL
Uzmanlar, dijital vitrinlere bakmakla yetinen 20 milyon internet kullanıcısının, sosyal medya kanalıyla dükkanlara çekilebileceğini vurguluyor. Böylece 50 milyar TL düzeyindeki e-ticaret sektörümüzün büyüklüğünün 100 milyar lirayı aşacağı belirtiliyor. Bu da gelişmiş ülkeler seviyesine çıkılması anlamına geliyor… 

REKABETTE NASIL FARK YARATIYORLAR?
Biz de bu verilerden yola çıkıp, sektörünün “en sosyal” şirketlerine rekabette nasıl bir fark yarattıklarını sorduk. Değişen ve dönüşen dünyada, sosyal medyanın kendilerine sağladığı katma değeri öğrenirken, bu ağları yöneten birimlerin, kaynakları etkili ve verimli kullanma adına neler yaptığı konusunda bilgilendik. Peki! Bu geniş kapsama alanındaki olumsuz içerikler ve markaya verilen zararları minimize etmek mümkün mü?

TÜRKİYE HER ZAMANKİNDEN DAHA SOSYAL!

Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından yayımlanan “Dijital Türkiye 2019” raporu açıklandı. Buna göre;
1- Nüfusun %72’sine karşılık gelen 59.4 milyon kişi internet kullanıyor. Bunların 56.3 milyonu telefonlarından bağlanıyor.
2- Son bir yılda internet kullananlar 5 milyon; sosyal medyada aktif yer alanların sayısı da 1 milyon arttı.
3- Yetişkinlerin %98’i cep telefonu, %77’si akıllı telefon kullanıyor. 
4- Her iki kişiden biri masa üstü bilgisayar ya da laptop, her 4 insandan biri de tablet bilgisayar kullanıyor. 
5- Hemen her evde en az bir televizyon bulunuyor (% 99). Günde ortalama 3 saat 9 dakika TV izleniyor. 1 saat 15 dakika müzik dinlenerek geçiriliyor. 
6- 43 milyon Facebook, 38 milyon Instagram, 9 milyon Twitter, 7.3 milyon Linkedin, 6.35 milyon da Snapchat kullanıcısı bulunuyor.
7- Akıllı saat, bileklik, sanal gerçeklik gözlükleri gibi giyilebilir teknoloji ürünü kullananların oranı %9.


DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER:
SOSYALLİĞİMİZ SEKTÖRÜN DIŞINA DA TAŞIYOR
Genç bir şirket olarak, güncel ve dinamik bir iletişim dili kurmaya her alanda özen gösteriyoruz. Sigorta sektörünün keskin çerçevesinden çıkıp herkese ulaşabiliyor, markamızın hafızalara kuvvetle kazınmasını sağlıyoruz.

“Galatasaray Doğa Sigorta Erkek Basketbol Takımı” ve “İstanbul Teknik Üniversitesi Amatör Branşları” sponsorlukları ile spora ve gençliğe yatırım yapıyoruz. Ayrıca çocuklarla gerçekleşen, temelini sporla kurguladığımız sosyal sorumluluk projelerimiz, Doğa Sigorta’ya, sektörün dışına da taşan bir sosyallik katıyor. Paralel olarak sosyal medyada gerçek zamanlı kullanım ve takipçilerle samimi etkileşimimizle sürecin yaygınlık ve etkisini arttırıyoruz.  

HER AN YENİ BİR GÜNDEM YARATMAYA HAZIRLIKLIYIZ
Toplumu birleştiren ve kaynaştıran bir öğe olan spora verdiğimiz önem, misyonlarımız arasında. Basınla her daim kuvvetli ve samimi bir iletişimdeyiz. Sektörel tüm haber dosyaları ve programların da iyi takibiyle, görünürlüğümüzü hep en üst noktada tutmaya özen gösteriyoruz. Dijital geliştirmelerimiz, özgün dilimizle günceli sunan “blog”umuz ve sektörde öncü olduğumuz mobil uygulama ve kullanıcı dostu web sitemiz, acentelerimizle sürekli gerçekleşen etkinlik ve seyahatlerimizle de her an yeni bir gündem yaratmaya hazırlıklıyız. 

“LOVEMARK” OLMA YÖNÜNDE İLERLİYORUZ 
Sosyal medyanın aktif ve doğru kullanımıyla kuvvetli ve sürdürülebilir bir etkileşim yaratmak mümkün. Biz Doğa Sigorta’ya dair tüm haber ve gelişmeleri, gerçek zamanlı paylaşmaya özen gösteriyoruz. Diğer yandan sponsorluklarımıza dair tüm içerikler de yine aynı sürat ve görsel çekicilikle takipçilerimize ulaşıyor. Bu, sektörün dışında da bir popülerlik yakalamamıza, özellikle gençlerle yakın bir temas içinde bir “Lovemark”  (Aşk Markası) olma yönünde ilerlememizde çok destek oluyor. Gelen her soru ve öneriyi de değerlendirmeye alıp içtenlikle cevaplıyor, yeni bağlar kuruyoruz. 

‘ASLAN DOĞA’NIN INSTAGRAM HESABI ÇOK İLGİ GÖRÜYOR
Acentelerimiz de sosyal medyayla ilgili ve onlarla da bu hesaplar üzerinden bağlantımızı koruyoruz, gruplarla bire bir iletişimde oluyoruz. Maskotumuz “Aslan Doğa”nın bile çok ilgi gören bir Instagram hesabı var. Sektörümüzden bağımsız, onun neşeli görüntülerine yer veriyoruz.

DOĞRU TESPİT VE YAKLAŞIMLAR...
Doğa Sigorta Kurumsal İletişim ekibi olarak, sosyal medyada ülke ve sektör gündemini sıkı takip ediyoruz. Gerçek zamanlı paylaşımlar için ajansımızı yönlendirmek adına sürekli alarmdayız. Clicksus’un dinamizmi ve vizyonunun da katkısıyla, yaratıcı ve yalın işler çıkarmaya önem veriyoruz. Neredeyse 7/24 iletişimde olduğumuz WhatsApp grubumuz, beyin fırtınası içinde. Büyük bütçeler ayırmadan, doğru tespit ve yaklaşımlarla, takipçilere özel sponsorluklarımızla birleştirdiğimiz projelerle organik şekilde hızla üst basamaklara çıkıyor ve “gündemi yaratan” olmaya çalışıyoruz. 

İÇERİKLERDE TOPLUMUN HASSASİYETLERİNİ GÖZ ÖNÜNE ALIYORUZ
Sosyal medya, her kesime, geniş kitlelere anlık ulaştığınız bir mecra. Dolayısıyla yüksek risk taşıyan bir alan. Dikkatsizliği, takipsizliği affetmiyor. Takipçilerle sıkı iletişimde olmak, gelen mesajları dikkate alarak, hızlıca dönüş sağlamak, güven veren en önemli yaklaşımımız. İçeriklerimizi üretirken de toplumun dengelerini, hassasiyetlerini derinlemesine düşünerek ve göz önüne alarak hareket ediyoruz. Bu sayede olası olumsuz yorumları baştan bertaraf etme şansınız artıyor. 

PROFESYONEL UYGULAMALARLA YORUM VE HABERLERİ ANLIK TAKİPTEYİZ
“Müşteri İlişkileri Müdürlüğümüz” bize çok büyük destek veriyor ki, bu bölümde sosyal medyayla ilgili ayrı bir birimimiz var. Ajansımız kurumsal konularda dönüşleri sağlarken, onlar her türlü müşteri şikâyet ve talebine anlık dönüş sağlıyor ve bizleri de yönlendiriyor. Ayrıca profesyonel uygulamalarla hakkımızdaki yorum ve haberleri anlık takip ederek, özellikle haksız olumsuz durumlara hemen müdahale edip, büyümesini engelliyoruz. Hakaret, yalan bilgi içeren yorumlar hakkında da hukuksal olarak önlemlerimizi alıyoruz.


BASF KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARZU DENİZ AKSOY:
7/24 SOSYAL MEDYA DİNLEMESİ VE İZLEMESİ YAPIYORUZ
Her işimizde “Hedeflerimizi gerçekleştirmek için sosyal medyanın ilave ne katkıları olabilir?” sorusuna cevap arıyoruz. Bu yaklaşımla, rekabette fark yarattığımız alanları ve geleneksel mecralardaki başarılarımızı, doğal bir akışla sosyal medyaya da taşımış oluyoruz.

Odaklı, tutarlı, yararlı ve sürekli olmayı çok önemsiyor; bu unsurları tüm katmanlarımızda ciddiye alıyoruz. Bunları daima BASF’nin temel B2B pazarlama iletişimi stratejilerini merkezde tutarak yapmaya çalışıyoruz. Sosyal medya son yıllarda hayatımıza giren yeni bir dijital iletişim aracı. BASF’nin büyüklüğünü, başarılarını yansıtabildiğimiz, rekabette farklılaşmamızda güçlü etkin katkıları olan, sevdiğimiz, keyifle ve iddialı biçimde ilerlediğimiz bir alan.

TÜM PAYDAŞLARIMIZLA AKTİF İLETİŞİMDE OLMAMIZI SAĞLIYOR
Sosyal medya çok daha geniş kitlelere, üstelik gerçek zamanlı, hatta anında erişmenizi, bize ulaşılmasını ve tüm paydaşlarımızla aktif etkileşimde olmamıza olanak tanıyor. Bu sayede de paha biçilmez iç-görüler ve veriler elde ediyor, kendimiz hakkında samimi, güncel, şeffaf, aracısız, yorumsuz, net bilgileri paylaşabiliyoruz. Bunlardan da çok daha iyi ürün, hizmet, çözüm üretmek için maksimumda yararlanıyoruz ve bu verileri titizlikle değerlendiriyoruz. Bu sayede hedef kitlelerimizi daha iyi tanıyarak etkin stratejiler üretebiliyoruz. 

KURUM STRATEJİLERİNE BAĞLI İÇERİKLER ÜRETİLİYOR
Bu ağları yöneten birimlerimiz, kurum stratejilerimize bağlı ve değerlerimize odaklı içerikler üretiyor. Gelişen teknoloji ile kullanımları kolaylaşan yönetim panelleri ve bir takım destekleyici uygulamalar, hedeflerimizin neresinde olduğumuzu görebilmemizi, çeşitli açılardan ölçümler yapmamızı, kapsamlı raporlar ve erken uyarılar almamızı sağlıyor. Ekiplerimiz, kaynaklarımızı etkin kullanmak için teknolojiden ve veri analizi tekniklerinden üst seviyede yararlanıyor. Şirket içinde ve tüm paydaşlarımız nezdinde kolektif bir bilinç yaratarak, bilgi akışını güçlendiriyor. 

İYİ BİR TAKİP SİSTEMİMİZ VE KRİZ YÖNETİM KURGUMUZ VAR
Dijital iletişimin muhtemel negatif etkilerinden kaçınmak, bunları önlemek ve olumsuzluğu olumluya çevirmek için çok iyi bir takip sistemimiz ve kriz yönetim kurgumuz var. İçeriklerin kaynağını tespit edip ve bu kişilerle iletişime geçip, problemi anlamaya ve çözmeye gayret ediyoruz. 7/24 sosyal medya dinlemesi ve izlemesi yapıyoruz. Hedefimiz, mutlaka bir el sıkışma ve memnuniyetle sonuçlandırma ki, çoğu durumda bunu başardığımızı gururla belirtebiliriz.


SIGNIFY TÜRKİYE DİJİTAL PAZARLAMA MÜDÜRÜ BURAK ACARLA:
MARKAMIZA EFEKTİF KATMA DEĞERLER SAĞLIYORUZ
Sosyal medya reklamlarında ilgi alanı, sektörel ve lokasyon hedeflemeyle erişimi artırıyoruz. Analytics verilerine önem veriyoruz. İlk aşamada tüketici profilimizi detaylıca analiz ediyoruz. Gündemi yakından takip ediyor ve bu kapsamda da içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medyayı aktif kullanarak, özellikle hedef kitle nezdinde içerikler ve mesajlar paylaşmaya özen gösteriyoruz. Faydalı ve bilgilendirici, gerektiğinde eğlenceli içerikleri paylaşıyoruz. 

SOSYAL MEDYANIN BİZE SAĞLADIĞI FAYDALAR ÇOK DEĞERLİ 
Markamıza efektif katma değerler sağlıyoruz. Tüketicimizle ilişki geliştirilmesi, bunun yönetilmesi ve müşteri hizmetlerimizin kalitesinin yükseltilmesini amaçlıyoruz. Etkileşime geçilirse, ürün ve hizmetlerimizin daha güvenle satın alınmasına katkı sunuyoruz. Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin de hakkımızda en doğru ve samimi bilgilerle donatılmasını olanak tanıyoruz. Her türlü soru ve yoruma nitelikli cevaplar vererek, iletişimimizi daimî olarak koruyor ve geliştiriyoruz. 

AYLIK İÇERİK TAKVİMLERİ HAZIRLIYORUZ
Sosyal medya hesaplarımızı aktif kullanmak için aylık içerik takvimleri hazırlıyoruz. Twitter ve Linkedin’de profesyonel çözümlerimizi ve projelerimizi öne çıkarıyoruz. Facebook ve Instagram’da lifestyle görselleri ve videoları kullanarak tüketici ürünlerimizle ilgili paylaşımlar yapıyoruz. Etkileşim oranlarına göre; içeriklerimizi ve hedef kitlemizi optimize ediyoruz.

HIZLICA AKSİYON ALIYOR VE SÜRECİ YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ
Bugüne kadar çok ciddi kriz süreçleriye karşılaşmadık. Herhangi olumsuz bir durum halinde ilgili birimlerimiz 7/24 hizmette oldukları için, konuya anında müdahale ediyor. Her türlü yorumu ve soruyu anında görmek ve yanıtlamak fazlasıyla önem arz ediyor. Problemin çözülmesine yönelik hızlıca aksiyon alıyor ve süreci yakından takip ediyoruz.


LIV HOSPITAL GRUP KOORDİNATÖRÜ MERİ İSTİROTİ:
YAPTIĞIMIZ İŞİN İNSANA DOKUNMASI, BİZİ FARKLI KILIYOR
Bizim için en önemli şey, günün sonunda insan hayatına dokunarak şifa veren bir işimizin olması. Yaptığımız işin samimiyeti, sosyal medyada bizi farklı kılan en önemli etkenlerden...

Başlı başına yaptığımız tedaviler, hastalarımızın yüz güldüren başarı hikâyeleri veya hastane personelimizin gün içinde karşılaştığı sıra dışı durumlar, sosyal medya içeriği anlamında ilgi çekici bir konsepti oluşturuyor. 

ORTAK BİR GÜNDEM YARATIYORUZ
Kurulduğumuz günden bu yana sosyal sorumluluğa önem veren bir markayız. Projelerdeki çeşitlilik, kaykay sporunu önemli yüzlerle bir araya getirerek “Sigaraya Hayır” kampanyası şeklinde ele almayı, kanser farkındalığı için ünlü bir yüz ile söyleşi yapmayı, bazen de sergi ya da bir renkli bir etkinlikte misafirlerimizle buluşmayı ve ortak bir gündem yaratmayı sağlıyor. 

SINIRLAR ORTADAN KALKTI
Sosyal medya artık farklı sektörden şirketlerin, dijital pazarlama bütçesinin içinde önemli bir rol oynuyor. Sadece Türkiye’de değil, yurt dışında da sağlık hizmeti verdiğimiz pek çok misafirimiz yer alıyor. Hesaplarımız üzerinden hizmetlerimizi ve hekimlerimizin özellikli yaklaşımını anlatabilmek sınırları ortadan kaldırıyor.
Ekiplerimiz gelişmeleri çok sıkı takip ediyor ve işletmemizin ihtiyaçlarıyla kıyaslama yapıyor. En doğru gündemi belirleyip doğru aksiyon planını çıkarıyor. Ayrıca her olumsuz içerik bizim için çok önemli. Bunları monitoring sistemleriyle tespit ediyor ve çok hızlı bir şekilde refleks vererek, misafirlerimiz için çözüm yolları bulmaya çalışıyoruz.


PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM VE KSS MÜDÜRÜ İLKER ÇELİK:
STRATEJİK BİR İLETİŞİM MİMARİSİNE SAHİBİZ
Tüm iletişim süreçlerimizde, maksimum performansı sağlayarak iç ve dış paydaşlarımızın hafıza payında değerli bir yere sahip olmak ve bunu korumak önceliğimiz. Kullandığımız dilin etik, ilkeli, şeffaf olmasına ve daima doğru bilgiler içermesine de büyük önem veriyoruz.

Tüm iletişim aksiyonlarımızı stratejik bir iletişim mimarisi ekseninde ele alıyor ve yıllık bir planlama dahilinde hayata geçiriyoruz. Bu plan, iç ve dış paydaşlarımızın algısında nasıl bir yer elde etmek istediğimizi tanımlıyor. Mevcut pozitif algıyı daimi hale getirmemiz için gereken tüm yaklaşımları da içeriyor. 

PAYDAŞLARLA YALIN, ŞEFFAF VE SAMİMİ DİYALOG
Dijital dönüşüm, iletişim araçlarını zaman ve mekândan bağımsız bir şekilde kullanılabilir hale getirdi. Sosyal medya da şirketler, yöneticiler, akademisyenler, liderler, sanatçılar, kısacası tüm paydaş grupları için vazgeçilmez bir iletişim platformu. Bu değişim, toplumun geniş bir kesimiyle etkileşim içinde olmamızı ve paydaşlarımızla daha yalın, şeffaf ve samimi diyaloglar kurmamızı sağlıyor. Şahsi olarak da Twitter ve Linkedin’i aktif kullanmaya gayret ediyorum. Bu ağlarda haber akışını takip edebiliyor, güncel kalabiliyor, özellikle de kanaat önderlerinin paylaşımlarıyla dünyadaki trend ve gelişmeleri yakından takip etme fırsatı buluyorum. 

SOSYAL AĞLARIMIZI SÜREKLİ İYİLEŞTİRME YAKLAŞIMINDAYIZ 
Rekabette güçlü kalmak ve mevcut potansiyellerini iş sonuçlarına yansıtmak isteyen markalar için, sosyal medyayı etkin kullanmak daha çok önem kazanmakta. Yeni iletişim dinamiklerini süreçlerimize entegre etmemizin, fark yaratan aksiyoner yaklaşımlara sahip olmamızı sağladığı inancıyla hareket ediyoruz. Sosyal ağlarımızı sürekli iyileştirme yaklaşımıyla yönetmekte, bu alanda ortaya çıkan yeni fırsat, uygulama ve gelişmeleri yakından izliyoruz. 

DİJİTALLEŞMEYİ DOĞRU ANLAMAK VE YÖNETMEK ÖNEMLİ
Sosyal medya, iletişim süreçlerine değer kattığı gibi doğru kullanılmadığı takdirde çeşitli riskleri de beraberinde getiriyor. Dolayısıyla dijitalleşmeyi doğru anlamak ve yönetmek, hem kişiler hem de markalar açısından önemli. Bu platformlarmların tümünü kapsayacak bir takip mekanizmasına sahibiz. Sosyal medyayı kullanırken, her an online olmanın getirdiği sorumluluğun farkındayız.


PEGASUS HAVA YOLLARI MARKA VE SEGMENT YÖNETİMİ PAZARLAMA MÜDÜRÜ ELİF YALT BAŞESKİ:
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINA SOSYAL MEDYAYI ENTEGRE EDEN ÖNCÜ MARKAYIZ
“Doğal odak grup” olarak gördüğümüz sosyal medyayı etkin şekilde dinliyoruz. Yeniliklerde öncü olmayı hedefliyoruz. Gelişime açık alanlarımızda değerlendiriyoruz ve misafir memnuniyetini artırıcı geliştirmelerle hayata geçiriyoruz.

Sosyal medya hesaplarını aktif kullanan ve iletişim çalışmalarına bunu entegre eden öncü markalardan biriyiz. Bu kapsamda birçok ilke imza attık, birçok ödül aldık.

'İÇ GÖRÜ' OLARAK DEĞERLENDİRİYORUZ 
Türkiye’nin dijital hava yolu olarak, sosyal medya iletişiminde 2 temel konuya odaklanıyoruz: İlki, misafirlerimizi kampanya ve fırsatlarımızdan haberdar ederek onlara seyahat ilhamı vermek. İkincisi, bizimle ilgili paylaşılan tüm içerikleri detaylı analiz ederek, hem istek ve önerilere kulak vermek hem de soru ve sorunlara hızlıca çözüm bulmak…Pegasus Hava Yolları’nın Facebook’ta 1.35 milyon, Twitter’da 311 bin ve Instagram’da 244 bin takipçisi var (28 Haziran 2019 itibariyle).

EN DOĞRU MESAJI EN DOĞRU ŞEKİLDE VERİYORUZ
Kaynakları etkili ve verimli kullanmak adına, her mecranın kendi dinamiğine uygun iletişim stratejilerine ve optimum reklam modellerine başvuruyoruz. Kullanım alışkanlıklarını göz önünde bulunduyoruz. Hedef kitlelere hitap eden içeriklerle takipçilerimizin karşısına çıkarak en doğru mesajı, en doğru şekilde vermiş oluyoruz.

ŞİKÂYET YÖNETİMİNDE EMPATİ KURUYORUZ
Sosyal medyada şikâyet yönetimi stratejimizde empati önemli. Olumsuz içeriklere çözümcü yaklaşarak pozitife çevirme amacındayız. Bu yaklaşımımız sayesinde olumluya çevirme fırsatı yakalıyoruz. Markaya zarar verebilecek kaynağı araştırıyor, misafirlerimizi en iyi anlayacak şekilde kendimizi ifade edip problemleri gideriyoruz. 


DHL EXPRESS GLOBAL SATIŞ PROGRAMLARINDAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI LEENDERT VAN DELFT:
SOSYAL MEDYADAN ONLINE SATIŞ YÜZDE 93 BÜYÜDÜ
2018-2022 yılları arasında Türkiye’nin perakende e-ticaret satışlarının yıllık bileşik yüzde 12 büyüme göstermesi bekleniyor. Bu oranla Hindistan, Endonezya, Güney Afrika ve Meksika ile birlikte ilk 5 ülke arasında yer alıyor.

2018’de 50 milyar TL seviyesinde e-ticaret geliri oluşturarak başarılı bir yıl geçiren Türkiye, önümüzdeki dönemde yeni başarılar için kollarını sıvamış durumda. 2019’da e-ticarette yüzde 35 büyüme bekleniyor. Son 4 senede e-ticaret ilk milyonerlerini yetiştirmeye başladı. Özellikle sosyal medya platformlarından online satışlarda yıllık yüzde 93 gibi çok ciddi bir büyüme var. Şu ana kadar tüm dünyada KOBİ’lerin yalnızca yüzde 17’si buna geçti ve çoğunluğu gelişmiş ülkelerin şirketleri. Tüm dünya bu iş modelini benimsediğinde e-ticaretin alacağı boyut muazzam olacaktır. 2019 ve sonrası hızlı, güvenli ve mobil alışveriş etrafında şekillenecek.

MİLYON DOLARLIK E-TİCARET ŞİRKETİ KURMAK İSTEYENLERE 4 ÖNERİ
- Doğru takipçi kitlesine ulaşarak kendi topluluğunuzu oluşturun. Hedef kitlenizin hangi sosyal medya kanalında bulunduğunu iyi analiz edin. 
- Web sitenize ulaşıldığında ne düşünülmesini istiyorsanız ona uygun bir tasarım yapın. Uluslararası satış, kolay iade seçenekleri, farklı dilde hizmet, ekspres gönderi seçeneği gibi hizmetler sunup sunmadığınızı gözden geçirin. 
- Online alışveriş yapanların yüzde 91’i hızlı gönderim seçeneği olmayan sitelerden ayrılıyor. Mobil e-ticaret hızla artarken işi kolaylaştırın ve tek bir işlem tamamlama sayfasıyla alışverişi bitirme imkânı sunun.
- Online alışverişin en önemli yanlarından biri de içinde biraz heyecan ve sürpriz barındırması. Youtube’da kedilerden sonra en popüler kategori kutu açma videoları. Siz de ambalajlarınızı konuşturun, kutularınızın marka kimliğinizi yansıttığından emin olun, kişiselleştirin ve müşterilerinizi şaşırtın.












Osman Aykut
o.aykut@businesslife.com.tr


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz