EVRENSEL 50 İŞ İNSANI

Gelişmekte olan ülkelerin dünya liginde şirket yaratma yarışında, Türkiye de önemli bir oyuncu. Çünkü Türk toplulukları, uluslararası arenadaki ağırlığını her geçen yıl artırıyor. Global rakiplerine meydan okuyan birçok devimiz, fırsatlardan yararlanıyor, daha geniş alanları kapsamak için de yoğun uğraş veriyor. Milyarlık cirolara erişen markalarımızın sahneye çıktığı bu süreçte, BusIness LIfe ise yine çok konuşulacak bir araştırmaya imza atıyor. 'Evrensel 50 İş İnsanı' listemizi, Eylül 2019 sayımızda duyuruyoruz. Odaklandıkları coğrafyalar ile Türkiye arasında köprü olan ve en etkili iş örgütlerince büyük itibar gören başarılı iş insanlarımız, en çok hangi ülkelerle ilişkilerini güçlendirdiklerini açıklarken, 'rol model'lik serüvenlerini de anlatıyor. İstatistiki verilerin de paylaşıldığı çalışmaya giren isimler, titiz bir değerlendirmenin sonucunda ve objektif kriterler ışığında seçildi...

İç pazarda güçlü hale gelen Türk şirketleri, potansiyellerini yurt dışına da yayıyor. Bazılarının, ilk aşamada maliyet avantajını da gözeterek çıktığı yolculukta hayli iddialı konuma geldiği görülüyor. Şirket satın alımları ve yatırım yoluyla global arenada ses getiriyorlar ve tanınırlığı her geçen gün artan markalarıyla adından söz ettiriyorlar. Büyük projeler de göz dolduruyorlar.

30 YILLIK YOLCULUK...
Türk topluluklarının uluslararası yolculuğu yaklaşık 30 yıldır devam ediyor. Bu zaman zarfında pek çoğu önemli bir oyuncu oldu. Birçoğu, birçok ülkede, milyar dolar ve Euro’luk ciroya ulaşmayı bildi. Çekingenliği bırakanlar, bugün global arenada cesaretle ve emin adımlarla ilerliyor, rakiplerine meydan okuyor. En fazla rağbet edilen sektörlerin başını enerji ve üretim çekse de iş kolları, coğrafyalar arasında büyük değişkenlikler gösterebiliyor.

KÜRESEL OYUNCU OLMANIN GEREKLERİ
Dünyayla bütünleşme çabaları ve sermayenin sınır tanımaz hareketlerinin etkileri giderek daha çok hissediliyor. Türk müteşebbisleri artık sadece marjinal kapasite artışıyla veya modernizasyon projeleriyle ayakta kalmanın pek mümkün olamayacağını görebiliyor. Bunun sonucunda ise küresel oyuncu olmanın gereklerini yerine getiriyor. Biz de tüm bu gerçeklerden hareketle, Business Life dergisi olarak “Evrensel 50 İş İnsanı” listemizi bu yıl, bir kez daha kamuoyuna duyuruyoruz.

İTİBAR İLE HARMANLANAN ‘ROL MODEL’LİK...
Ağustos 2019 sayımızda, en kuvvetli oldukları ülkeye giriş hikâyelerini dinlediğimiz liderler, buralarda gördükleri “fırsat sinyalleri”ni de aktarmıştı. Türk firmaları için üstlendikleri “doğal mentorluk” misyonlarından kesitler sunan iş dünyamızın tanınmış simâları, bu defa odaklarındaki bölgeleri sıraladı. “Rol Model”liği “itibar”la harmanlayan değerli iş insanlarımız, idari ve mali yapı hakkında da bilgi verdi.

ARAŞTIRMADA, OBJEKTİF DEĞERLENDİRME
“Evrensel 50 İş İnsanı” içerisinde yer alanlar, çeşitli parametreler ışığında belirlendi. Gerçekleştirdiğimiz anketimiz, ilk 50’ye girenler için, “BUSINESS 500” listesi arasından 280 üst düzey yöneticinin katılımıyla ve okur geri bildirimlerinin de etkisiyle gerçekleşti. Bu aşamada, ulusal ve uluslararası güvenilir veritabanlarından toplanan bilgiler de masaya yatırıldı. 

EŞİTLİKÇİ LİSTE...
2018 verilerine göre; BIST yönetim kurullarında, erkekler, yaklaşık %85’lik dilimde yer alıyor. Bu dengesiz veriye rağmen, eşitlikçi yayın çizgimizin de pozitif yansımasıyla 50 kişilik listemize, %30’luk oranla tam 15 kadın lider girmeyi başardı. Performanslar, ortak fikir ve somut verilere göre değerlendirildi. Bu yaklaşımla gerçek resim de ortaya çıktı... 




ECZACIBAŞI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI BÜLENT ECZACIBAŞI:
AB BAŞTA OLMAK ÜZERE STRATEJİK PAZARLARDA YATIRIMLAR ARTACAK
Afrika ve Hindistan gibi gelişmekte olan ekonomilerde ürün ve hizmetlerimize alan açmaya çalışıyoruz.

AB ülkeleri başta olmak üzere, stratejik pazarlarımızda marka yatırımlarımızı artıracağız. 1980’lerden bu yana “Yapı Ürünleri” ve “Doğal Kaynaklar” başta olmak üzere, uzmanlaştığımız sektörlerde daha da güçlü bir üretici; önce bölgesel, ardından daha büyük bir coğrafyada, daha da güçlü bir uluslararası oyuncu olma yolunda önemli bir mesafe kat ettik.

YENİ TEKNOLOJİLERLE KÂRLILIĞIMIZI YÜKSELTECEĞİZ
Ana faaliyet alanlarımızda bir yandan verimlilik ve katma değer; diğer tarafta ölçek artışıyla sürdürülebilir bir büyüme amaçlıyoruz. Yeni teknolojilere odaklanarak verimliliğimizi ve kârlılığımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.

ECZACIBAŞI TOPLULUĞU
Topluluk cirosu: 8.8 milyar TL [2018]
Çalışan sayısı: 12.300
Ülke operasyon sayısı: 124 ülkeye ihracat 
Şirket sayıları: Toplam 40 şirket 
[Türkiye dışında 16 üretim tesisi]

ALARKO HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ / ALVIMEDICA YÖNETİM KURULU BAŞKANI LEYLA ALATON:
MEDİKAL ÜRÜNLERDE UZAK DOĞU PAZARINA İLK GEÇEN YERLİ MARKALARDAN BİRİYİZ
Singapur başta olmak üzere; Malezya, Endonezya, Çin, Yeni Zellanda, Vietnam, Avustralya, Güney Kore gibi 20'den fazla Asya Pasifik ülkesinde, Alvimedica ürünleri tercih ediliyor.

İlişkilerimimizi en çok güçlendirdiğimiz ülkeler sırasıyla; Fransa, İtalya, Singapur, Malezya ve Rusya...

ALVIMEDICA’NIN HEDEFLENEN CİROSU: 360 MİLYON TL 
2007’de kurulan Alvimedica, ameliyathanede inovasyon alanında hekim ve cerrahlara yeni nesil, minimal-girişimsel sağlık teknolojileri sunuyor. Girişimsel tıbbi cihazlar alanında, hem endovasküler hem de girişimsel kardiyolojide global olarak kabul gören yenilikçi ürün portföyleri geliştiriyor ve üretiyor. 2019 yılı için hedeflenen ciro 360 milyon TL. Hastaların daha önce karşılanamayan ihtiyaçlarına hizmet eden, yüksek kalitede cihazlar ve teknolojiler imal eden şirketin, ana üretim ve Ar-Ge çalışmaları, İtalya ve Türkiye tesislerinde yürütülüyor. 

DÜNYADA 70’TEN FAZLA ÜLKEYE SAĞLIK TEKNOLOJİLERİ 
Alvimedica, her yıl genişleyen dağıtım ağı, global satış ekibi ve 600’e yakın çalışanıyla dünyada 70’ten fazla ülkeyi sağlık teknolojileriyla buluşturuyor. Satışlarının %58’i Avrupa, %19’u Asya Pasifik Bölgesi’ne, %15’i Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ne, %4’ü Latin Amerika ülkelerine, yine %4’ü de Bağımsız Devletler Topluluğu’na... 
Uzak Doğu pazarına medikal ürünlerde açılan bu kapıdan ilk geçen yerli markalardan biri olmak bizleri heyecanlandırıyor. 

SUİSTİMAL EDİLMEYE HİÇ TAHAMMÜLÜM YOK
İnsanların hata yapabileceğini, bunlardan dolayı kendilerine kızsalar da, kalkıp yine koşmaya devam etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Hataların tekrar edilmesi hiç hoşuma gitmez, o konuda müsamaha göstermekte zorlandığımın farkındayım. Suistimal edilmeye hiç tahammülüm olmadığını biliyorum. 

EKİP ÇALIŞMASINA İNANIYORUM
İnsanlara, çalışan arkadaşlarıma bol bol şans verdiğim fikrindeyim. Ekip çalışmasına inanıyorum. Liderlik ruhumdan dolayı öncülük yapmaya, rol modeli olmaya ve ekibime iyi kaptanlık yapabilmek için de elimden geleni ortaya koymaya her zaman hazırım. Herkes önemli ve özel olmak istiyor. Çevreni böyle hissettirebiliyor musun? Asıl mesele bu...

ANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI TUNCAY ÖZİLHAN:
YURT DIŞINDA YOĞUNLAŞTIĞIMIZ ÜLKELER ARASINDA, RUSYA İLK SIRADA
Çok uluslu, girişimci bir grup olma misyonumuz doğrultusunda, özellikle yıllardır faaliyet gösterdiğimiz ve yakından tanıdığımız coğrafyalar olan Rusya, Orta Asya, Balkanlar ve Orta Doğu’da önemli operasyonlar yürütüyoruz. 

Alanlarında dünyanın önde gelen isimleri olan ABInBev, The Coca-Cola Company, McDonald’s, Faber-Castell, Isuzu, Kia, Lombardini, Honda, Landini ve Cutrale uluslararası iş ortaklıklarımız var. Anadolu Efes ile 6, Coca-Cola İçecek ile 10, Migros ile 3, Adel Kalemcilik ile 4 farklı ülkede faaliyetlerimiz sürüyor. Yurt dışında 38 fabrikamız var.

JAPONYA DA KAPSAMLI İLİŞKİLER  GELİŞTİRDİĞİMİZ BİR ORTAK
Yurt dışı operasyonlarımızın yoğunlaştığı bir ülke olarak Rusya, sanırım bunların başında geliyor. Japonya da grubumuzun ticari ilişkiler anlamında çok geçmişe dayanan ve kapsamlı ilişkiler geliştirdiği bir ortağı olarak öne çıkıyor. Kazakistan, 4 farklı sektörümüzde operasyonlarımızı yürüttüğümüz bir ülke. Gürcistan’da enerji alanında yatırımlarımız var.

19 ÜLKEDE, 80’E YAKIN ŞİRKET, 66 ÜRETİM TESİSİ 
Bugün 19 ülkede, 80’e yakın şirket, 66 üretim tesisi ve yaklaşık 80.000 istihdamla; faaliyetlerimizi içecek, perakende, tarım, otomotiv, kırtasiye, hızlı tüketim restoranı, gayrimenkul ve enerji olmak üzere 9 sektörde ve geniş bir coğrafyada sürdürüyoruz. 2018 yıl sonunda ciromuz 42.1 milyar TL’yi buldu. Yurt dışında 40’tan fazla şirketimiz var. Uluslararası operasyonlarımızdan elde ettiğimiz gelir, toplam ciromuzun %30’dan fazlasını oluşturuyor. 

TİCARİ VE SOSYAL KÖPRÜLER KURMAK, ÖNEMLİ BİR MİSYON
Dış ekonomik ilişkilerimizin güçlendirilmesi için, bağlantıda olduğumuz ülkeler ile aramızda ticari ve sosyal köprüler kurmak bizler için önemli bir misyon. Ayrıca, faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda, ekonomik kalkınmaya destek vermenin ve istihdam sağlamanın dışında, sosyal ve toplumsal alanlarda da çalışmalar yaparak değer katmanın çok önemli. Uzun yıllardır yürüttüğümüz ticari ilişkiler ve iş birlikleri, faaliyet coğrafyamızdaki pek çok ülkeyle kapsamlı ilişkiler geliştirmemizi sağladı. 

ALPET YÖNETİM KURULU BAŞKANI / ALTINBAŞ HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ VAKKAS ALTINBAŞ:
YURT İÇİ VE YURT DIŞINDA 25 ŞİRKETİMİZ FAALİYET GÖSTERİYOR
En çok çalıştığımız ülkeler; KKTC, Ukrayna ve Almanya. Bunlar başta olmak üzere, dünya genelinde farklı markalarımızla Türkiye adına iktisadi ve sosyal faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. 

Holding şirketlerimiz ve tüm markalarımızla, ülkemizin ekonomik potansiyelini ve insan kaynağını yine bu ülke adına dünya ölçeğinde değerlere dönüştürmek için çalışıyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana dünyanın çok farklı ülkeleriyle ekonomik ilişkiler kurduk, uluslararası ticaret portföyümüzü genişlettik. 

ALTINBAŞ HOLDİNG BÜNYESİNDE 4 BİNİ AŞKIN PERSONEL ÇALIŞIYOR 
Altınbaş Holding çatısı altında 2019 yılı itibariyle dolaylı iştiraklerimiz dahil, yurt içi ve yurt dışında toplam 25 şirketimiz faaliyet gösteriyor. Enerji, eğitim, finans, mücevherat ve lojistik sektörlerindeki şirketlerimizle, holdingimizin 2018 cirosu 11.4 Milyar TL. Dolaylı iştirakler ve direkt grup şirketlerimiz dahil, Altınbaş Holding olarak bünyemizde 4.000’i aşkın personel çalışıyor. 

AİLE OLARAK, GELENEKLERİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ 
Dünya değişiyor, her sektörde beklentiler, trendler sürekli yenileniyor, kalite çıtası giderek yükseliyor. Hem şahsım hem de şirketlerimizin kurumsal dinamizminin sürdürülmesi adına, dünyanın yaşadığı değişim ve dönüşümü içselleştirerek yeni hedefler belirliyoruz. Bu dinamizm bizi her zaman enerjik tutuyor. Çok daha önemli bir husus da var ki; Altınbaş ailesi olarak, geleneklerimize, değerlerimize sahip çıkıyor, o değerlerin rehberliğinde yol alıyoruz. 

BABAMIN DEĞERLERİNİ KENDİME İLKE EDİNDİM
Şirket kurucumuz babamız Mehmet Altınbaş'tan aldığımız ticari ahlâk ve örnek duruş, benim hayat boyu kılavuzum oldu. Eğitimi, insanı ve ahlakı önceleyen bu değerlerimizi kendime ilke edindim. Geçen yıllar boyunca bu değerlerin iş hayatında başarıya ulaşmak için ne kadar önemli olduğunu yaşayarak anladım ve her ortamda bu değerlerin altını çizerek rol model olmaya çalışıyorum.

ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU:
BALKANLAR'DA VE RUSYA’DA ETKİNLİĞİMİZ GİDEREK ARTIYOR
Kendi koleksiyonlarımız ve markalarımızla yurt dışında Türkiye’yi temsil etmenin yanı sıra, kendi segmentimizde bu konuda öncülüğümüzü sürdürüyoruz. En kuvvetli olduğumuz ülkeler arasında İspanya, Rusya, Romanya, Almanya ve İtalya’yı sayabilirim. 

Bugüne kadar Türkiye’de moda ve perakende sektöründe sivil toplum örgütleri de dahil, bireysel olarak yaptığım katkıların yanı sıra, şu anda markalarımız Damat, Tween ve D’S Damat ile şirket özelinde de Türk erkek moda ve perakende sektörünü uluslararası platformda temsil ediyoruz. 

ALMANYA İLE İLİŞKİLERİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN GİRİŞİM
Almanya ile ilişkilerin güçlendirilmesi konusunda girişimimiz olduğunu söyleyebilirim. 2018’de, Türkiye ve Almanya arasındaki dostluk ilişkisinin önemine dikkat çekmek amacıyla Volkswagen Group Porsche Yönetim Kurulu Üyesi ve Porsche İşçi Sendika Başkanı Uwe Hück ile Almanya’nın Türk asıllı dünya Şampiyonu boksörü olan Fırat Arslan’ı İstanbul’da bir dostluk maçında bir araya getirmiştik. Bu sayede Wolkswagen Grubu, yeni otomobil fabrikası için Türkiye’de yatırım yapma kararı aldı. Türk-Alman ilişkilerinin gelişmesinde büyük bir rol oynadık. 

GLOBAL YOLCULUĞUMUZA IŞIK HIZIYLA DEVAM EDECEĞİZ
Hız kesmeden yol kat ettiğimiz global yolculuğumuza 2019’da da ışık hızıyla devam edeceğiz. Bu sene Sardinya, Bolonya ve moda ve sanatın kalbi Floransa’da mağazalar açtık. Floransa’nın en prestijli noktasında yine lüks markalarla yan yanayız. İtalya’da satış noktası sayımız 31’e ulaştı. Yıl sonunda bu sayı 40’a çıkacak. Ayrıca yepyeni bir atılım yaparak ABD’de ilk mağazalarımızı Washington DC ve Ohio eyaletlerinde açacağız. Kanada’da, Ottowa’da ilk mağazamız açılacak. 

ÇİN VE HİNDİSTAN’I DA HEDEF PAZAR OLARAK SEÇTİK
Balkanlar'da ve Rusya’da etkinliğimiz giderek artıyor. Mağaza sayıları iki katına çıkıyor. Balkanlar’da 8 olan mağaza bu yıl 15, Rusya’da 20 olan sayı 30’a çıkacak. Yine Almanya’da 6 mağazamız, yıl sonunda 10’u bulacak ve finans merkezi Frankfurt’ta da mağazamızı açtık. İstanbul Yeni Havalimanı’nda açtığımız iki mağaza, dünyanın dört bir yanından gelen yolcuları karşılamaya başladı. Çin ve Hindistan’ı da hedef pazar olarak seçtik. 

2019 CİRO ÖNGÖRÜMÜZ 750 MİLYON TL
Sene sonu için esas gayemiz, yurt içi ve yurt dışı mağazalarımızın sayısını eşitlemek ve 420 mağazaya ulaşmak. 2019’da ciroda 750 milyon TL, ihracatta 30 milyon dolar hedefliyoruz. E-ticarette de büyüyoruz. Geçen yıl toplam cironun yüzde 5’ini buradan sağladık, yüzde 7’ye ulaşmayı amaçlıyoruz. İstanbul Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) başkanlığı ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) kurucu başkanlığı yaptım. O dönemlerde, o zamanki adıyla İstanbul Fashion Week’in uluslararası hale getirilmesi, moda ve perakende sektörünü güçlendirmek adına çalışmıştım. İstanbul Moda Akademisi’nin kuruluşunda, bu AB projesine destek vermiştim. 

TOSYALI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI FUAT TOSYALI:
CEZAYİR’DEKİ BAŞARIMIZ, DİĞER AFRİKA ÜLKELERİNİ DE HEYECANLANDIRIYOR
Demir çelikte, ileri teknoloji ve yüksek katma değerli yatırım atağımız yurt dışında sürüyor. Cezayir’deki Tosyalı Algerie’nin ardından Senegal ile Afrika’da yola devam ediyoruz. ‘Tosyalı Ekonomi Bölgesi’ (Tosyalı Economic Zone) olarak adlandırılan proje, bölge için yeni bir kırılma noktası olacak. 

Dünyanın üç farklı kıtasında, 20’yi aşkın tesisle yatırım ve üretimine devam eden Tosyalı, yüksek teknolojili çelik ürünlerinde Türkiye’nin dışa bağımlılığını ortadan kaldırma vizyon ve stratejisiyle faaliyetini sürdürüyor. 

CEZAYİR’İN EN BÜYÜK SANAYİ KURULUŞU...
Tosyalı Algerie, 500 milyon dolar ödenmiş sermayesi ve 1 milyar 200 milyon doları aşan özkaynağıyla Cezayir’in en büyük sanayi kuruluşu. Toplam yatırım, 6 milyar doları aşacak. Önümüzdeki 5 yılda üretim kapasitesinin 8 milyon tonu, cirosunun 5 milyar doları geçmesi planlanıyor. Tosyalı Iron Steel Industry Algerie, 4 milyon ton sıvı çelik kapasitesiyle, Cezayir’in en büyük çelik üreticisi. Sadece bu yıl 150 bin ton ihracat planlıyoruz; 2020’de ise işletmeye alınacak liman ve konveyör bandının oluşturacağı lojistik imkânlar sayesinde, bu rakamın yıllık 600 bin ton seviyesine çıkarılmasını hedefliyoruz.

SENEGAL, AFRİKA’DAKİ BÜYÜME STRATEJİMİZE UYGUN BİR BÖLGE
Senegal’de hayata geçireceğimiz yeni demir çelik yatırımı, sadece ülke ekonomisine değil, bölgenin ve kıtanın kalkınmasına da büyük katkıda bulunacak. Senegal, 15 milyonu aşkın nüfusu ve coğrafi konumuyla bir anlamda Batı Afrika’nın giriş kapısı. Özellikle Batı Afrika tarafında, farklı lokasyonlarda, çelik üzerine çok ciddi yatırımlarımız olacacak.
JAPON DENİZ TAŞIMACILIĞI ŞİRKETİYLE STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ
Japonya-Yokohama’daki Afrika Uluslararası Konferansı (TICAD7) kapsamında, dünyanın önde gelen Japonya merkezli deniz taşımacılığı şirketi Mitsui OSK Lines (MOL) ile önemli bir stratejik iş birliği anlaşmasına imza attık. Türkiye ve yurt dışındaki üretim ağlarında, hammadde ve çelik ürünlerinin taşınmasında birlikte hareket etme fırsatlarını değerlendirilecek. Tosyalı Holding tarafından geliştirilen limanların (İskenderun’da biri yatırım aşamasında, diğeri faaliyette) büyütülmesinde MOL’un bilgi birikimi ve deneyimden faydalanılacak. 
İş modelimiz, Afrika ülkelerinin hükümetlerinin yanı sıra, Japonların da bölgede ortak yatırım iştahlarını kabartıyor. Japonların gözleri Afrika pazarında; ama tek başlarına girme konusunda tereddütleri var. Bizim Osmaniye’de Toyo Kohan ile ortaklılığımızın başarısı, Japonları özellikle Afrika’da Türk şirketleriyle birlikte iş yapmaya cesaretlendiriyor.

YATIRIM DAVETLERİ ÇOK
Cezayir yatırımımıza ilk başladığımızda, haftada 5 uçak seferi vardı. Şimdi günde 7’den, haftada 50’den fazla. Tosyalı, Cezayir’de de büyük bir KOBİ kümelenmesi oluşturdu. Bu, son birkaç yılda, 1.000’in üzerinde Türk şirketinin Cezayir’de fiili yatırımcıya dönüşmesini sağladı. Bunu gören diğer ülke başkanları, yatırım yapmamız için bize resmi davetlerde bulunuyor. 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz