İK'NIN 2020 AJANDASI

Şirketler, 2020 yılı ve sonrası için büyümeyi, kârlılığı sürdürülebilir kılmayı hedefliyor. Bunun için, yenilikçiliğin yanı sıra, çevikliği ve dijital dönüşümü de sağlamak gerekiyor. "İnsan Kaynakları" departmanları da tüm süreçlerde, bu gerçekler doğrultusunda hareket ediyor. Yeni nesil uygulamalar hayata geçiriliyor. Sahici bir değişim gerçekleştirmenin yolu ise sürece, öncelikle kurum kültürününü adapte etmekle başlıyor. Ocak 2020 sayımızın "İK'nın Keşfi" başlıklı araştırmasına da yeni dönemde yoğunlaşılacak konu başlıkları damga vurdu. İK departmanlarının en üst düzeydeki isimlerine yönetim kurulu/CEO ile birlikte 2020 ortak İK ajandalarını nasıl oluşturduklarını sorduk...

İnsan Kaynakları, özellikle CEO’ların gözünde çok özel bir yere sahip. Bütçe planlamaları, finansal girişimler ya da hedefler hep gündemde. Ancak CEO’lar için en önemli konu, doğru yeteneği yakalayabilmek, onları elde tutabilmek ve bu uğurda geliştirilen stratejiler... Bunların doğduğu ve geliştiği yer olan İK’dan, CEO’ların çok önemli beklentileri var...
Şirketler, karışık süreçleri ve her yeni adımda biraz daha büyüyen departmanları ile hızlı bir gelişim içinde. CEO’lar, yöneticiler ve ara müdürler, takımlarını daha ileriye taşımak için sürekli iş başında ve pek çok faktörle birlikte teknolojiyle iş birliği her daim şart. İşte; bu önüne geçilmez değişimi ateşleyen o kırmızı düğme ise yetenek. Çalışanlar ne kadar doğru seçiliyorsa üretim de aynı oranda iyileşiyor. 

SÜRECİN VAZGEÇİLMEZ UNSURU: İNSAN KAYNAKLARI 
İyi bir ekip “iyi liderlerin ortaya çıkması” demek. Bu da CEO’nun geleceğe güvenle bakmasını sağlıyor. Özetle; tüm bu anlatılanların hepsi zincirleme bir döngü, vazgeçilmez unsur da İnsan Kaynakları... Diğer yandan, dijitalleşme ile “Endüstri 4.0”, “Big Data”, “Desing Thinking”, “İşveren Markası” gibi kavramlar iş dünyasını dönüştürüyor. Bu gerçek, İK açısından da üzerinde özenle çalışılması gereken yeni yönetim modellerini gündeme getiriyor...  


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ AHMET HAKAN ARSLAN:
DİJİTALİZASYON KONUSU ÖNE ÇIKACAK
Raporlama ve ihtiyaçlarımızı, “Büyük Data”yı doğru analiz edip, doğru projeleri ortaya çıkartabileceğimiz bir altyapı oluşturuyoruz. Bunun yolu dijitalizasyondan geçiyor. Birçok bilgili ve veriyi bir yerde toplamak... Kalitatif (nitel) bilgileri kantitatif (nicel), proje bazlı çevirebilmek...

2019’da CAPA tarafından “Yılın Havalimanı” seçildik. Bizim oynadığımız platform lokal değil, uluslararası. Dolayısıyla bu payeyi yansıtabilmeliyiz. Çalışanlarımız da bu moral-motivasyonla yolculara daha doğru, uçuşlarını kolaylaştırabilecek mesajlar verebilsin. 2020’de dijitalizasyon konusu daha fazla öne çıkacak. Eğitimden tutun da kişi seçimine kadar... İşe alım sürecinden, içerideki datanın tutulup, irdelenip ve anlamlı sonuçlar çıkarılmasına dek... 

ROBOT ÇALIŞAN İŞE ALIYORUZ!
Robot çalışan alıyoruz işe! Yolcuların daha rahat, farklı bir deneyim yaşamasını sağlamaya yönelik... Elbette eğlence kısmı da var. Aerobot, muhtemelen ay sonu testlere devam edecek. Çalışanımıza mümkün olduğunca dokunabilmeyi amaçlıyoruz. Daha farklı düşünebilecekleri konuları karşılarına çıkarıyoruz. Ünlü isimleri ağırlayıp soru yöneltme imkânı sağlıyoruz. “Hayata Dair Sohbetler” programımız, Avrupa Havalimanları Konseyi’nce ödüllendirildi. İnsan kaynağımızı tempo ve yoruculuktan uzaklaştırıp, fikirlerini sorgulatabilecek fırsatlar sunmaya gayret ettik.

İK OLARAK, HAYÂLLERİ YAKINLAŞTIRACAĞIZ
Havalimanı olarak “Yakınlaştırır” mottomuz var. İnsanları, sevenleri... İK olarak “Hayâlleri Yakınlaştırır” diyeceğiz. Gayemiz, çalışanlarımız yapmak istedikleri; ama ekonomik şartlar ya da çeşitli imkânsızlıklar nedeniyle ulaşamadıkları hayâllerine yaklaştırmak. Örneğin; sesiniz çok güzel, şarkı sözü de yazıyorsunuz. Sizi stüdyoya sokacağız, Spotify’de ya da dünyada tıklanabilecek hale getireceğiz ki, onlar için güzel bir anı olacak. Belki bir atletimizi Londra’da, Hollanda’da, Avrupa’da koşturacağız. Yüzücümüze Manş’ı yüzmek için fırsat ayarlayacağız. Rapçimiz var. Şair arkadaşa şiir kitabı çıkarabiliriz. Kendilerini daha mutlu hissedebilecekleri fırsatları beraber gerçekleştirmenin yollarını arayacağız...


ARKAS HOLDİNG İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ ŞENGÜL ATALAY:
İŞ AKIŞIMIZ, YENİ NESİLE CEVAP VERECEK
2020 hedeflerimizden en geniş kapsamlısı, teknoloji odaklı süreç iyileştirmeleri. Özellikle yetenekleri çekmek için, dijital dönüşüm projelerimize, işe alım ve yerleştirme alanında hız vereceğiz.

İşveren markamızı destekleyecek projelere ek olarak, işe alım süreçlerimizde de sosyal medyayı daha etkin kullanacağız. Böylelikle interaktif ve şeffaf, yeni nesile cevap verebilir bir akış sağlayacağız. 

BORDO VE ÖZLÜK İŞLERİ İÇİN ROBOTİK OTOMASYON
Bizi heyecanlandıran bir başka gelişme de bordro ve özlük süreçlerimizde robotik otomasyon projesi. Benzer ve tekrar eden operasyonel süreçlerimizi daha hızlı ve verimli gerçekleştirirken, çalışanlarımıza daha iyi hizmet sunacak, kendimize de katma değeri yüksek alanlarda çalışma zamanı kazandıraccğız. “Büyük Veri” sayesinde performansın ve motivasyonun nelerden etkilendiğini anlamamıza yardımcı olacak analiz sistemleri olacak. Bu araçların neler olabileceği, nasıl, hangi alanlarda kullanabileceğimize dair kafa yoruyoruz. Bunun için BT ile araştırma ve çalışma grupları oluşturduk...
2020 ve yaklaşık 5 yıl daha gündemde olması düşünülen yetkinlikleri çalıştığımızda, Dünya Ekonomik Forumu (WEF) araştırma sonuçlarını ve Arkas ihtiyaçlarını baz aldık. Bu yetkinliklerimizi; aktif öğrenme, karmaşık problem çözme, eleştirel düşünme yeteneği, VUCA ortamında yaratıcılık/inavasyon, insan yönetimi, duygusal zeka, müşteri odaklılık, zihinsel esneklik olarak belirledik. 

7/24 HER YERDEN ULAŞILABİLEN EĞİTİM
A-live (Arkas Live) ile eğitim-gelişim faaliyetlerimizi 2019’da dijitale taşıdık. Çalışanlarımız; sosyal öğrenme tabanlı, oyunlaştırma dinamiklerinin kullanıldığı platformda kendi eğitimlerini seçebiliyor. Rozet ve puan teşviğiyle öğrenmeyi keyifli bir hale getirdik. Aktivitelerle, bunun davranışa yansımasını sağlıyoruz. Hatırlatmalar, gelişim önerileri, ek kaynaklar ve rehberlik desteğiyle kalıcılığı sağlıyoruz. 7/24 her yerden ulaşılabilen, optimum maliyet ve verimlilik getiren eğitimlerin tasarımlarını bitirip, uygulamaya alacağız. 

“Kurumsal Wellness” projesine “Sağlıklı Şirketler, Mutlu Çalışanlar” felsefesiyle başladık. Ofislerimizdeki spor salonlarının yanı sıra, katlara yerleştirilen özellikli spor aletleri, yoga, pilates dersleri, doğa yürüyüşü etkinlikleriyle çalışanlarımız daha fazla hareket ederken, zamandan da tasarruf ediyor. 3 yıla yakın bir süre haftada bir gün ücretsiz diyetisyen hizmetiyle sağlık sorunlarının iyileşmesine, doğru beslenme alışkanlıkları edinmelerine ve kilo vermelerine destek olduk. Öğlenki “Sağlıklı Yaşam Sohbetleri” ile birçok konuda bilgilendirdik. 2020’de, daha da yapılandırılmış bir programla yanlarında olacağız.

TOPLUMSAL ALANDA DEĞERLİ ÇALIŞMALAR...
Toplumsal konulardaki duyarlılığı, eğitim, kültür, sanat ve spor alanlarında attığı adımlarla bilinen şirketimiz, 2020’de de değerli çalışmalar gerçekleştirecek. İK stratejimizi “cinsiyet eşitliği” politikası çerçevesinde ele alacağız.  BM’nin Dünya Gönüllüler Günü temasını ”Kapsayıcı Bir Gelecek İçin Gönüllülük” olarak belirlemesinden ilham alarak, 2020 için çalışan gönüllülüğüne yönelik planlamalarımız var. Böylece, empati ve kapsayıcılık artarken, yetkinlikler de gelişecek.


ORKA HOLDİNG İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ SİNEM CESUR:
GELECEĞE YATIRIM VE ÇEVİK ORGANİZASYON 
Teknolojinin hızlı ilerlemesi nedeniyle dijital dönüşümde de 2020 yılına hazırlanırken beklentinin çok yüksek olduğunu görüyoruz. Teknoloji, güven ve daha az efor ile daha çok etki yaratmak için yaklaşım sergiliyor olacağız.

Bir yandan herkesi çok heyecanlandıran yapay zekâ çalışmaları, diğer yandan da hâlâ yapay zekanın insan performansını yakalayamadığı süreçleri ayırabilmek... Teknolojinin getirdiği yapay zekâ ve hazır olunması gereken diğer sürecimiz, çevik organizasyon olacak. Altyapısını aslında 2017’den itibaren kurgulamaya başlamıştık.  

YAZILIM VE GELİŞİM ALTYAPISININ UYUMU
Teknoloji ile dijitalleşme süreciniz aslında organizasyondaki hızınız kadar.... Bu nedenle ilk hedefimiz, yazılım ve gelişim altyapısının günümüz koşullarına uygun olarak geliştirilmesi. Arkasından, geleneksel organizasyondan çıkıp farklı birçok yetkinliğin (satış, pazarlama, insan kaynakları, üretim, planlama, yazılım geliştirme vb. gibi) aynı takımın parçası olarak aynı hedefe birlikte koşmak. Hiyerarşi ve bürokrasinin minimalize edildiği esnek bir yapıya geçmek...


PEGASUS HAVA YOLLARI İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ DİLARA OĞUR:
YÜKSEK PERFORMANS KÜLTÜRÜ YARATACAĞIZ
Kısa, orta ve uzun vadeli şirket stratejilerimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda; 2020 yılı için üst yönetim ekibimizin dahil olduğu çalıştaylar ile fonksiyon bazlı olarak odak alanlarımızı, öncelikli başlıklarımızı, aksiyon adımlarımızı ve zaman planlarını belirledik.

2020 yılında insan kaynaklarına ilişkin stratejilerimiz arasında yüksek performans kültürü yaratmak, yetenekleri çekmek, bağlılıklarını artırmak, yedekleme planlarını oluşturmak ve pilotları çekmek, elde tutmak yer alıyor. 

YÜKSEK PERFORMANS KÜLTÜRÜ GÜÇLENECEK
Haziran 2019’da; yenilikçi, insan odaklı, rekabetçi, hedef odaklı, etkin ve verimli Pegasus değerlerimizin lansmanını gerçekleştirdik. Güçlü ve ilgi çekici bir şirket kültürü geliştirmeye yardımcı olacak, çalışanların katılımını ve elde tutulmasını farklılaştırıcı, ayırt edici bir faktör haline getirecek değerlerin yaygınlaştırılması; motivasyonu artırmak, işveren markalaşma olanaklarınının yanında, İK uygulamalarını da geliştirmek için kullanılması, başlıklarımız arasında... Yüksek performans kültürünü güçlendirmek, verimliliği en üst düzeye çıkarma anlayışını genişletmek için segmente edilmiş eğitimlerimizin devamını sağlamak, stratejik hedeflerimizden.

‘YETENEK GELİŞTİRME’ PROGRAMLARINA DEVAM 
Güçlü ve tutarlı bir kültürü beslemek, yetenekleri geliştirmeyi gerektirir. Genç yetenekler için “yetenek geliştirme” programına yatırıma devam etmek, yenilerini başlatmak, cross-functional bir deneyimle yedek havuzları oluşturarak, uzun vadeli, ilgili çekici, farklı bir deneyim sunmak, rotasyon programlarını teşvik etmek, kritik roller için yeni rekabetçi işe alım çerçevesi uygulayacağız...


DEFACTO İNSAN KAYNAKLARINDAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI (CHRO) BERNA ÖZTINAZ:
STRATEJİMİZ 'İNSAN VE GELECEĞİM ORGANİZASYONU'
DeFacto’da yaklaşık 14 bin kişi çalışıyor ve bunun 12 bine yakını mağazacılık tarafında görev alıyor. 2020 yılı için de şirketimizin stratejik hedefleri doğrultusunda büyüme planlarımızı yapıyoruz. “Stratejik odak” alanları doğrultusunda, her yıl İK stratejimizi gözden geçiriyor ve şirket stratejilerimizle hizalıyoruz.

“2020 İK Stratejik Planı”nı, ağustos-ekim döneminde çalıştık. 2020 İK stratejimizi “İnsan ve Geleceğim Organizasyonu” olarak netleştirdik. Ardından, bu çatı altında koşacağımız İK inisiyatiflerimizi, Yetenek Yönetimi, Global İK, İK’da verimlilik ve yalınlaşma, Dijitalizasyon & Süreç Yönetimi ve Çalışan Deneyimi & İşveren Markası olarak belirledik. Bu odak alanlarında konumladığımız çalışmalarımızdan bir bölümünü, 2019 içinde önceliklendirdik. 

AYIN BİR GÜNÜ, MAĞAZA ÇALIŞANLARIYLA BULUŞMA
Genç yetenekleri bünyemize katmak üzere gerçekleştirdiğimiz “Talent Up”, bu kapsamdaki İşveren Markası & İletişim faaliyetlerimiz, hackhaton uygulamalarımız ve ‘MT Programımız’ı içeren önemli projelerimizden biri. Yurt içi ve yurt dışındaki mağaza çalışanlarımızla daha yakın olmak, ortak iletişim ve iş birliğimizi pekiştirmek için “Storeday” projesini başlattık. İK ekiplerinden belirlediğimiz 43 gönüllümüz ile ilk 4 ayda, 80 mağazada 1.280 çalışanımızla bir araya geleceğiz.
2019’un en önemli gündemlerinden biri “Yetenek Yönetimi” ve “Yedekleme”ydi. Yetenek Zinciri (Talent Chain) projesini yürüttük. Tüm C Level yöneticilerimiz ve direktörlerimiz ile şirket stratejilerimize bizi taşıyacak organizasyon planlarımızı, ihtiyaçlarımızı, insan kaynağımızın bugününü ve yarınını konuştuk; yedekleme planlarımızı hep birlikte gözden geçirdik. Çıktılarıyla “DeFacto Academy” tarafında, gelişim programlarının yeniden tasarlanmasına odaklanacağız. Ortak bir yönetim kültürü oluşturmak ve yönetsel yetkinliklerimizi geliştirmek amacıyla seviyelendirilmiş “Liderlik Gelişim Programları” öncelikli konularımızdan olacak. 

ANA KONUMUZ, YENİ NESİL İK DÖNÜŞÜMÜ 
İş modelimizi ve organizasyon yapılarımızı sürekli gözden geçiriyoruz. İhtiyaçlar doğrultusunda farklı inisiyatifleri devreye alıyoruz. Her yıl DeFacto’yu, dönüşen pazar şartlarına uyumlayacak şekilde aksiyonlar alıyoruz. 2019’da da büyüme hedeflerimizle doğru orantılı, başta e-ticaret olmak üzere, bilgi teknolojileri, pazarlama ve ürün yönetimi bünyesindeki kadın ve çocuk gruplarında yeni iş modelleri geliştirdik. Ana konumuz; yurt dışında bölgesel yapılanmalarımız ve globaldeki iş modelimizi destekleyecek “Yeni nesil İK Dönüşümü”. Yurt dışındaki kârlılığımızı ve verimliliğimizi, pazara daha yakın olarak bölgesel yapılarımızla artıracağımız yeni kurgular üzerinde çalışıyoruz.


SIGNIFY TÜRKİYE İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRÜ ZEYNEP DENİZ GEDİZ:
‘STRATEJİK İŞ GÜCÜ PLANLAMASI’NA YOĞUNLAŞACAĞIZ
2020 insan kaynakları ajandamızın hazırlığında ilk referans noktamız, her yıl olduğu gibi hem ticari hem İK alanındaki global stratejik inisiyatiflerimiz oldu. CEO’muz ve yönetim ekibimiz ile ortak bir platformda, her fonksiyonun fikir ve katkısını alarak beyin fırtınası gerçekleştirdik.

Global stratejimizin, ülke ticari stratejimize hangi noktalarda, ne gibi inisiyatif ve hedeflerle yansıyacağını planlıyoruz. Bunları başarıyla hayata geçirmemizi sağlayacak ve destekleyecek İK ajandasını oluşturuyoruz. 

LİDERLERİMİZİN AJANDAYI SAHİPLENMESİ ÇOK KRİTİK
Hazırlık ve uygulama sürecinde liderlerimizin aktif katkı sağlayıp sahiplenmesi, bizim için çok kritik bir nokta. Her aşamada açık bir fikir ve geribildirim alışverişiyle, CEO’muz ve yönetim ekibimizle paylaşıp finalize ediyoruz. Bu yıl yoğunlaşacağımız konulardan ilki “stratejik iş gücü planlaması.” Özellikle satış, pazarlama ve tedarik zinciri ekiplerimizin, stratejik büyüme hedeflerimizi gerçekleştirebilecek teknik, ticari ve davranışsal yetkinlikleri geliştirmesine odaklanıyoruz. Açık olan rollerimize içeriden ya da dışarıdan en yetkin ve potansiyel çalışanları yerleştirmeyi önceliklendiriyoruz. Mevcut liderlerimizin ve liderlik rolleri için aday olan genç yeteneklerimizin “Signify Liderlik Modeli” dahilindeki gelişimi de önemli. 

GENÇLERE ODAKLANACAĞIZ
“İş gücü çeşitliliği” üzerinde de duracağız. Özellikle kadın çalışanlar hususunda global organizasyonda da rol modeliz. Türkiye organizasyonumuzun %45’i kadın çalışanlardan oluşuyor, yönetimde bu oran %60. 2019’da, üç kadın yöneticimizi Hollanda’daki genel merkezimizde, ehemmiyetli rollere transfer ettik. 2020’de ise iş gücü çeşitliliğimizde gençlere odaklanarak kampüs ve işveren markası aktivitelerine eğileceğiz.

DİJİTAL YETKİNLİKLER AYRILMAZ BİR BİLEŞEN
Çalışanlarımızın gelişimlerini ve öğrenme yolculuklarını sahiplenip yön vermesi, kültürel açıdan önceliğimiz olacak. Bu anlamda, global ve lokal seviyede birçok araca ve inisiyatifine sahibiz. “Dijital yetkinlikler” başlığına ayrı bir parantez açmalıyım. Nesnelerin İnterneti (IoT) ve diğer alanlardaki dijital çözümlerimize paralel olarak insan kaynağımızın dijital bakış açısı ve yetkinliklerinin gelişmesi, şirketimizin stratejisinin ayrılmaz bir bileşeni. 
Ayrıca, çalışan bağlılığı ve yüksek performanslı ekipler oluşturma yolculuğumuz sürecek. Globaldeki “Organizational Health” programıyla 6 öncelik dahilinde organizasyonumuzu yeni takdir, ödüllendirme, çeşitlilik, dahil etme, iş ve özel hayat dengesi inisiyatifleri ile zenginleştireceğiz. Tercih edilen işveren olma yönünde adımlar atacağız...


SAMSUNG ELECTRONICS TÜRKİYE İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ SEMRA ERGİN:
HEDEFİMİZ, DAHA İYİ VE TEK BİR TAKIM
Samsung’da hepimiz, iyi teknolojiler geliştirmenin ve üretmenin ötesinde iyi bir dünya ve daha mutlu hayatlar için de çalışıyoruz. İK olarak, yaşamı zenginleştirecek ve iyi bir gelecek hazırlamamıza katkı sağlayacak projeler üretiyoruz. Büyüyen İK süreçlerimizde, geliştirdiğimiz özel programları kullanıyoruz. Yetenek yönetimi ve organizasyonel gelişim konuları, en çok önemsediğimiz konuların başında.

Global pazarda faaliyet gösteren, birden çok kuşak ve kültürlerden insanların etkileşim halinde olduğu mevcut organizasyonumuzdaki başarılarımız, farklılıkları fark etmek ve onları yönetmekten geçiyor. Uygulamalarımızın temelinde “daha iyi ve tek bir takım” mottosu var. 

SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR BÜYÜME ÖNGÖRÜYORUZ
Şirket kültürünün ana eksenine yeteneklerimizi koyuyoruz. Liderlik, yetkinlik ve uzmanlık alanındaki programlarımızla onların geliştirilmesini, elde tutulmasını, yetkinlendirilmesini ve katılımlarının artırılmasını amaçlıyoruz. Y jenerasyonunun çalışma motivasyonlarını çok iyi gözlemliyoruz. Önceki nesillere göre daha rekabetçi ortamlardalar. Görece daha yoğun eğitim alan Y ve Z, değişimlere daha kolay adapte olan kuşaklar. X’e nazaran iş yaşamında daha fazla çeşitlilik arıyorlar.  

TÜM UYGULAMALARIMIZDA ÜST YÖNETİM YER ALIYOR
Tüm İK süreçlerimiz, üst yönetimin de bizzat yer alarak destek verdiği, tam bir ekip çalışmasıyla hayata geçiyor. Gayemiz, haftalık CEO katılımlı “Management Meeting”ler ile üst yönetimin de süreç çiziminden uygulama aşamasına kadar dahili. Çeyrek bazlı “Townhall Meeting” isimli yarım günlük toplantılarımızla da üst yönetimden tüm ekiplere şirket stratejilerimiz ve uygulamalarımızın aynı anda inmesini, herkesin öğrenmesini ve benimsemesini sağlıyoruz. Tüm departmanlarda periyodik olarak bir araya geldiğimiz “Better Together” toplantıları ve yıllık global düzeydeki “Samsung Culture Index” bağlılık anketiyle arkadaşlarımızı, her türlü proje ve çalışmalarımıza alıyoruz.

BAŞARILI SONUÇLAR GLOBALE ÖRNEK OLUYOR 
Discover Samsung “Dünyaya ilham ver, geleceği oluştur” vizyonumuza işaret ediyor. “Samsung Oryantasyon Programı” ortak bir şirket kültürünü hedefliyor. ”Samsung One” ile çatışmalar yaşayan veya grubun çoğunluğunun yeni olduğu ekipler, etkin bir takım haline geliyor. “Samsung Liderlik Yolculuğu” ile yönetim kabiliyetini geliştiriliyor. “Professional development Academy” sektörün önde gelen danışmanlık firmalarıyla öz farkındalık ve kişisel becerileri ilerletmeye yönelik. Farklı vizyonlarla her daim genişleyen “Marketing School” ve daha güzel bir dünya için sosyal sorumluluk projelerimiz, 2020 için öncelikli planlarımız arasında. Elde ettiğimiz başarılı sonuçlar, globale de örnek oluyor. Stevie Awards ve Brandon Hall “İnsan Kaynakları Mükemmellik Ödülleri”nde 8 ödül aldık...


KALE GRUBU İNSAN KAYNAKLARINDAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI SELDA SEÇKİNLER OBA:
ÖNCELİKLİ KONULARIN BAŞINDA ‘GELİŞİM’ VAR 
Sahip olmaya değil, sahip çıkmaya inanıyoruz! Memleketimize, geleneklerimize ve geleceğimize sahip çıkmaya... İK uygulamalarımızın hepsini, sorumlu ve duyarlı liderlik üzerine kurguladık. Verimlilik, agile (çevik) organizasyonlar, dijitalleşme gibi konulara ilişkin 2020 hedeflerimizi belirledik.

2020 ajandamızı hazırlarken öncelikle CEO’muzun bize verdiği stratejik yönü aldık. Ardından tüm şirket İK yöneticilerimiz ile bir araya gelerek gelişim alanlarımızı ve korumamız gereken yönlerimizi tespit ettik. Süreçlerimizi sadeleştirmek ve teknolojinin faydalarından maksimum yararlanmak adına 2020’de de birçok ödev aldık.

KÜLTÜRÜMÜZE UYGUN ÇALIŞAN DENEYİMİ...
Kale kültürü ve değerlerine uygun bir “çalışan deneyimi” yaşatabilmek için, bu odakla ilerliyoruz. Yeni nesil çalışma modelleri, performansa dayalı ödüllendirme sistemi ve iş süreçlerimizi dijitalleştirme, önemli başlıklar arasında. En öncelikli konuların başında “Gelişim” var. Buna ayrılan bütçeyi maliyet değil, yatırım olarak görüyoruz. Kale Grubu’nu geleceğe taşıyacak potansiyel liderleri içeriden yetiştirmek amacıyla, Sabancı EDU iş birliğiyle “Geleceğin Kaleleri Lider Gelişim Programı”nı başlattık.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İNOVASYON AKADEMİSİ
Uzun soluklu dönüşüm yolculuğumuzun diğer önemli adımı “Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Akademisi.” Çalışanlarımızı dijital dönüşümü hayata geçirebilecek yetkinlikler ile donatabilmeyi, iş yapış ve düşünce biçimlerini dijital çağa uygun yeni araçlar öğrenerek desteklemeleri sağlamayı amaçlıyoruz. Koçluk, mentorluk & tersine mentorluk ve iç eğitmen süreci tasarımının yanı sıra, yetenek havuzundaki çalışanlarımızı aday oldukları pozisyonlara hazırlıyoruz.

GENÇLERE YÖNELİK YETENEK PROGRAMI
İşveren marka algımızı güçlendirmek, gençler nezdinde bilinirliğimizi artırmak için uyguladığımız “Kalegends Genç Yetenek Programı”mız ile DNA’mıza uygun, yeni nesil yetkinliklere sahip potansiyelleri grubumuza kazandırmayı planlıyoruz. Yeni neslin, hayata anlam katan kalıcı işlerde yer almak ve gelişim ile motive olduğu gerçeğinden hareketle, çok yönlü gelişimlerini destekleyecek ve onları profesyonel iş yaşamına hazırlayacak “Kalegends Gelişim Programı”nı da bu yıl hayata geçireceğiz. 


AVON TÜRKİYE & NAME İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ BAŞAK EVRİM DALTABAN:
2020’Yİ ‘HAREKETE GEÇME YILI’ İLAN ETTİK
Çalışan bağlılığı, 2020’de de en kritik konularımızdan. Aksiyon alınması gereken öncelikleri çalışanlarımızla belirleyerek süreci beraber yöneteceğiz. Ofise mutlu ve iyi hislerle gelinmesi, hepimizin önceliği...

2019’da başlattığımız “OPEN UP” stratejisi kapsamında, İK departmanı olarak aldığımız aksiyonda, yarattığımız her fikirde ve ürettiğimiz her değerde aşağıdaki ana yaklaşımları gözeterek hareket ediyoruz...

BASİT DÜŞÜNÜP HIZLI HAREKET EDEN EKİP...
Farklı düşünüp hızlı hareket ederek girişimci bir ruh ile karmaşıklığın önüne geçiyoruz. Daha akılcı ve hızlı çalışma biçimleri için kendimize meydan okuyoruz. 2019’da bazı projelerimizde başlattığımız agile (çevik) yönetim stratejisini, 2020’de daha da yaygınlaştırarak uygulayacağız.

BİR TAKIM OLARAK KAZANMAK
Şirket kültürümüzde bireysel farklılıkları ön plana çıkarıyor, kişilerin performans ve motivasyonunu güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Ekiplerin; departman ve çok fonksiyonlu takımlar olarak, arzulanan başarıyı yakalaması ve bunu bir ekip ruhuyla yapması çok önemli. 
İK olarak 2020’yi ‘Harekete Geçme Yılı’ ilan ettik. Akıllı bileklikler ile keyifli bir başlangıç yaptık. Yıl boyunca kendi ekibini kurarak en fazla adım atanlara sürpriz hediyelerimiz olacak. Hep birlikte, sağlıklı yaşama anlamlı katkılar sunacak etkinliklere katılıp ekipçe hareket etmenin gücünden faydalanacağız.

TEMSİLCİLERİMİZİN VE MÜŞTERİNİN MUTLULUĞU 
Temsilcilerimiz için sıradışı bir deneyim sunmaya, hem ürünlerimiz ile hem de hizmet kalitemizle onların sürekli mutluluğunu sağlama gayretindeyiz. Biliyoruz ki, müşterilerimizin memnuniyetinin anahtarı onlar. Onlar için çalıştığımızı içeride hatırlatıyor, yeni fikirler konusunda cesaretlendiriyor, başarılı arkadaşlarımızı ödüllendiriyoruz.

İş hayatına yeni giren ya da yakın zamanda katılacak olan genç neslin beklentilerini anlıyoruz. Dinlemek, yeni yaklaşımlardan nasıl ilham alabileceğimiz üzerine düşünmek, en önemli gündemlerimizden. 2020 ajandasını da tamamen bu yaklaşımla ele aldık. Sektörümüzdeki güçlü yönlerimizi daha çok ortaya çıkartmaya, gelişim alanlarımıza bu bakış açısıyla odaklanmaya karar verdik...


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz