TURBULENT DÖNEMDE İŞGÜCÜ PLANLAMASI

Koronavirüs kapsamında alınan tedbirler, dünya genelinde pek çok şirketi olumsuz etkiledi. Ekonomik problemlerin yanı sıra, "uzaktan çalışma modeli"ne adapte olunması, iç iletişimin sağlanması, motivasyonun sürdürülebilmesi ve eğitimlerin onlIne devamı gibi gereklilikler, İnsan Kaynakları (İK) profesyonellerine ciddi sorumluluk yükledi. Mayıs 2020'ye yönelik araştırmamız da bu gerçek ile şekillendi. İK liderlerimize "Turbulent" dönemde, işgücünü doğru kullanmak için aksiyonlarını ve aldıkları tedbirleri sorduk. COVID-19 salgınının, iş yaşamını nereye götürdüğünün yanıtlarını aradık...

Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) yeni tip koronavirüsün “salgın” statüsüne ulaştığını duyurması, kurumlar ve çalışanlar için yeni bir sürecin kapısını araladı. “Evden Çalışma” modeline geçilmeye başlandı. Bu, genel anlamda memnun olunan bir yöntem. Ancak çalışanlar kendini daha mutlu hissetse de gerçekten iş veriminin ölçülmesi ve bu sistemin sürdürülebilirliğinin tartışılması için İK birimlerine büyük görev düşüyor. Global devler ve girişimlerde “esnek çalışma” büyük bir trend iken COVID-19 ile daha da çok ivme kazanacağa benziyor.

BİRÇOK ŞİRKET “UZAKTAN ÇALIŞMA”YA GEÇTİ
Pandemenin, çalışma şekillerini kökten değiştirebileceğini ve dijital dönüşümü hızlandıracağı gözler önüne serildi. Mercer’in “Koronavirüsün Şirketler, Çalışanlar ve Altyapılar Üzerindeki Etkisi” araştırmasına göre, Türkiye’nin de yer aldığı EMEA bölgesinde ankete katılan şirketlerin %38’inin saha operasyonu yok ve yalnızca ofis ortamında çalışma düzenine sahip. 10 işverenden 6’sı salgın süresince “uzaktan çalışma” kararı alırken, 4’ü kısıtlı uygulamalar için adım attı. Üretkenlik açısından endişe duyan kesim %80. Adaptasyon ve motivasyon noktasında da çeşitli uygulamalar hayata geçiriliyor. 

“NASIL ÜRETKEN OLACAĞIZ?” SORUSU!
İç iletişimler yüzde 45 düzeyinde uzaktan bağlantılar ile devam ediyor. Çalışanlarını çay molası veya yoga saati gibi sanal aktiviteler ile motive etmeye uğraşan yöneticilerin oranı yüzde 24. Ekipleri için eğitimleri online ortamda sürdürenler ise %31. Sonuçlar gösteriyor ki, çalışanların yarısının iş yoğunluğu azaldı. Ama iş kaygısı ve işgücü veriminin yanı sıra “iş yaşam dengesi” üzerine de pek çok endişe oluştu. “Nasıl üretken olacağız? Yüz yüze olmadan iletişimimizi güçlü tutabilecek miyiz? Sanal toplantılardan ne ölçüde verim elde edeceğiz?” gibi sorular, son dönemde öne çıktı...


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI İK DİREKTÖRÜ AHMET HAKAN ARSLAN:
TOPLANTILARIMIZI ÇEVRİMİÇİ PLATFORMLARA TAŞIDIK
Terminalimizden gerçekleşen yurt içi ve yut dışı tüm uçuşlar, “Sabiha Gökçen Havalimanı Güvenlik Komisyonu” kararı ile 28 Mart 2020 tarihinde, saat 20.00 itibariyle, geçici bir süre için durduruldu. İnsanlar ile temasın en fazla yaşandığı hizmet sektöründe olmamız, ekstra önlemler almamız konusunda önemli bir etkiye sahip...

Uçuşlar geçici süreyle durdurulmadan önce, mesai saatlerindeki çalışan yoğunluğumuzu azaltmaya yönelik uygulamalara öncelik verdik. Bunlardan ilki “evden çalışma” oldu. İşlerini bu şekilde yürütebilecek tüm arkadaşlarımıza bu imkânı tanıdık. 

"SOSYAL MESAFE"LENME...
Koronavirüsün ülkemizde, dünya genelinde şahit olduğumuz büyük olumsuz etkileri bırakmaması için kurumlar ve bireyler olarak tedbirlerimizi almalı ve elimizden gelen özeni göstermeliyiz. Biz de toplantılarımızı “Google Teams” ya da “Skype” gibi çevrimiçi platformlara taşıdık. “Mavi yaka” çalışanlarımızın mesai saatlerinde düzenlemeye gittik. Vardiya sıklıklarını azaltarak onların da sahadaki yoğunluğunu azaltmayı başardık. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir işletme olarak "sosyal mesafe"lenmeyi daha mümkün kılmayı amaçladık.

BİLGİ KİRLİLİĞİNİN ÖNÜNE GEÇTİK
Salgınla mücadeleyle ilgili bir diğer önemli nokta, bilgi kirliliğinin getireceği tedirginlik. Bunun önüne geçmek için çalışanlarımıza yönelik, ilgili paylaşımlar hazırladık. Böylece, kafalarındaki soru işaretlerini giderirken bilinçlendirmeyi hedefledik. Pandemiden korunmak ve yayılmasını önlemek için, iş yerinde dikkat edilmesi gereken hususlar ve sosyal hayatımızda yapabileceklerimiz hakkında düzenli duyurularımız var... 


NOVARTİS GRUP TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ DR. SENAY KIZILKAYA:
ÇALIŞANLARIMIZIN BEDENSEL VE PSİKOLOJİK SAĞLIĞINI KORUYORUZ
Dünyada ve ülkemizdeki COVID-19 salgınını yavaşlatma sorumluluğumuz çerçevesinde, çalışanlarımız ve hizmet verdiğimiz sağlık mesleği mensupları için çeşitli tedbirler aldık. Virüs ülkemizde görülmeden çok önce bile “Novartis Acil Eylem Kurulumuz” her hafta düzenli olarak TOPLANARAK gelişmeleri takip etti.

Tüm çalışanlarımız, sürekli olarak güncel gelişmelerden haberdar edildi. Risk değerlendirmeleri sık sık yapılarak gerekli olan tıbbi malzemeler (maske, el dezenfektanı vb.) temin edildi. Zorunlu olmadıkça ofise ziyaretçi gelişleri durduruldu. Bina girişlerinde ateş ölçümüne başlandı. Ardından yurtdışı iş amaçlı ziyaretleri iptal ettik. 

MERKEZ VE SAHA ÇALIŞANLARIMIZ EVLERİNDE
Yurt dışından gelen çalışanlarımız (iş veya özel seyahat), ülkeye girdikleri tarihten itibaren 14 gün boyunca evden çalıştı. Virüs Türkiye’de görülür görülmez ise tüm yurt içi ve yurt dışı toplantılarımızı ve etkinliklerimizi askıya aldık. Merkez ve saha çalışanlarımız evden çalışmaya başladı. Toplantılarımızın çoğunluğu dijital platformlara taşındı. İşe alımlarımız bile video konferanslar aracılığıyla yapılıyor. Çalışanlarımızın bedensel ve psikolojik sağlığını korumak ve morallerini yüksek tutmak amacıyla alanında uzman birçok konuk konuşmacıyı online olarak onlarla buluşturduk.


SAP GÜNEY AVRUPA, AFRİKA, ORTA DOĞU DİJİTAL HİZMETLER, İNOVASYON VE TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ HANDE GENÇ:
KESİNTİSİZ HİZMET VERMEYE DEVAM EDİYORUZ
Önceliğimiz; çalışanlarımızın, müşterilerimizin, iş ortaklarımızın ve toplumun sağlığı. Koronavirüsün yayılmasını engellemek için SAP Türkiye olarak aksiyon almaya hızlı başlayan şirketlerden biriyiz.

Kritik olmayan ve müşterilerimizin ihtiyacını karşılamaya engel oluşturmayan seyahatlere ve büyük organizasyonlara sınırlama getirdik. Toplantılarımızı olabildiğince telekonferans üzerinden gerçekleştirmeye başladık. Yüz yüze yapılanlarda katılımcıların doğru sosyal mesafe ile pozisyonlanmalarını sağladık. 

“EVDEN ÇALIŞMA”YI DESKETLEYEN TEKNOLOJİ
Uluslararası seyahatten dönen çalışanlarımızın 14 günü evlerinde geçirmelerini istedik. Ofisteki hijyen koşullarını ve klimaları denetledik, tüm alanlara dezenfektan yerleştirdik. Düzenli havalandırma ve el yıkama konularında uygulama yaptık. Çalışanlarımızı e-mail ve telekonferanslar aracılığıyla bilinçlendirdik. “Evden çalışma” düzenini destekleyecek araçları ve bilgi teknolojileri (BT) altyapısını sağlayarak kesintisiz hizmet vermeye devam ediyoruz.


PERYÖN-TÜRKİYE İNSAN YÖNETİMİ DERNEĞİ YK. BŞK. / DEFACTO İK’DAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YRD. BERNA ÖZTINAZ:
GLOBAL OLARAK, AYNI ÇALIŞMA MODELİNE GEÇİYORUZ
“Evden çalışma”, uzun yılardır iş dünyasının içinde yer bulan bir model idi. Geldiğimiz noktada yeni düzenin normalleşen formu olmaya başladı. Küresel şirketlerin işgücü içinde belki de bunu ilk kez tecrübe edecek milyonlarca insan var. Dolayısıyla, çalışanların sunacağı katkı da o iş tanımına da olan beklenti de değişecek.

PERYÖN’ün üzerinde durduğu odak noktalarından biri olan “dünya vatandaşlığı” kavramının gittikçe daha önemli hale geldiğini gözlemliyoruz. Bugün, belki ülkeler sınırlarını kapattı; ancak tüm dünyada çalışan nüfusun kaygıları aynı. Global olarak aynı çalışma modeline geçiyoruz. Ülke gözetmeksizin istisnasız tüm kurumlar benzer endişe ve öngörülerle önümüzdeki dönemi inşa etmeye gayretinde. Bu süreç sonunda edinilecek başarı ise ‘insan’a verilen değer ile ölçülecek.

EN ZORLU SÜREÇ DEĞİŞİMİ YÖNETMEK 
“Evden çalışma”nın kuralları belki de tekrar yazılacak. İş-yaşam dengesi arasındaki bağ ise hiç olmadığı kadar önem kazanacak. İş hayatında disiplin, en çok dikkat edilen nokta. Bu değişimi yönetmek, sürecin en zor handikabı. Evde iyi bir çalışma ortamı oluşturması ve ekiplerin iletişim dili gibi insan psikolojisini öne çıkartan unsurlar, bizleri hedefe daha yakın tutacak. Çalışanın kendinden beklenileni tam olarak kavraması, performansa da olumlu yansıyacak. Ne yazık ki, iş kaybı bu sürecin bir gerçeği olacak. İşsizlik, küresel pandemi boyutu kazanabilir. Rakamlar ürkütücü boyutta. 

FARKLI ÇALIŞMA PAKETLERİ UYGULANMALI 
Türkiye’de işverenlerin önceliği, güvenli ve sağlıklı bir işyeri temin etme yönünde. İş yeri hekimleri ve iş güvenliği uzmanları ile risk değerlendirmeleri yapılarak tüm çalışanlarının özel durumları da dahil (genç, yaşlı, engelli, gebe ve emziren) önlemler alınmalı. Çalışanlara gerekli bildirimleri yapmanın yanı sıra, onlara özel risk grubu içinde olup olmadıkları sorularak farklı çalışma paketleri uygulanmalı. Endişelere kulak verilmeli. “Evden çalışma” modeline geçilecekse o kişiye yükümlülükleri açık bir şekilde beyan edilmeli. 

KURUMLAR GÜNDEMİ YAKINDAN TAKİP ETMELİ 
Uzman görüş ve önerilerini dikkate alınmalı. Çalışan ile iletişim, onların ihtiyaçları, tedarik zinciri stabilizasyonu, izleme ve öngörme ve sağduyu ilkelerinden ayrılmamalı. Topluma karşı yükümlülükler de unutulmadan süreci yönetmek ve öngörüleri açık tutmak da büyük önem arz ediyor. Ayrıca, derneğimizin öncülük ettiği “Sağlık Çalışanları için Gönüllü Koçluk Programı”nı başlatmaktan mutluluk duyuyoruz. Amacımız, streslerini biraz olsun azaltmak ve yaşam kalitelerini artırmak.

ÖNCELİĞİMİZ, İNSANA DEĞER 
İzole; ama bir o kadar da birbirimize yakın olduğumuz bir dönemden geçiyoruz. Daimi önceliğimiz, insana değer. Bu hedefle geniş kitlelere fayda sağlayacak webinarlar (web semineri) başlattık. “Koronavirüs karşısında iş yerindeki önlemlerin hukuki çerçevesi, mental dayanıklılık ve esneklik, kısa çalışma ödeneği, zor koşulları beyninle yönetmek ve dijital İK” ele aldığımız ilk başlıklar. PERYÖN bu zor zamanlarda da iş dünyasına rehberlik etmeye devam edecek.


CARGILL GIDA ORTA DOĞU, TÜRKİYE & AFRİKA İK DİREKTÖRÜ BANU ÖKSÜN:
DEPARTMAN YÖNETİCİLERİMİZ DETAYLI İŞ PLANLAMALARI YAPTI
Cargill olarak, odaklandığımız iki önceliğimiz var. Çalışanlarımızın sağlıklı ve güvende olduklarından emin olmak. İnsanları ve hayvanları beslemek üzere gıda, gıda bileşenleri ve yem üretimine devam etmek...

Büyük üretim tesislerimizde sağlık ve güvenlik önlemlerimizi bir üst seviyeye çıkardık. Ziyaretçi almıyoruz, maske ve eldiven kullanan çalışanlarımızın derecelerini aktif olarak ölçüyoruz. Sahada pasif ve aktif taramalar gerçekleştiriyoruz. Servis araçlarımızı da düzenli dezenfekte ediyoruz. Uzaktan çalışanlar için ise tüm departman yöneticilerimiz detaylı iş planlamaları yaptı. Böylece işimizin devamlılığını sağladığımızdan emin oluyoruz. Tedarik zincirimizde yer alan tüm paydaşlarımızla da sürekli iletişim halindeyiz. Aksaklık yaşanması durumunda hızla aksiyon alma ve çözüm üretme imkânımız oluyoruz.


TÜRKİYE İŞVEREN SENDİKALARI KONFEDERASYONU (TİSK) YK. BŞK. / KOÇ HOLDİNG İK DİREKTÖRÜ  ÖZGÜR BURAK AKKOL:
BU ZOR DÖNEMİ EN İYİ ŞEKİLDE YÖNETME GAYRETİNDEYİZ 
Yeni tip koronavirüs salgını küresel bir soruna dönüştü, yaşamın her alanını olumsuz etkiliyor. İnsan sağlığını her şeyin üzerinde görüyoruz. Bu süreçte Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) bünyesindeki 12 bin işletmede, iş sağlığı-güvenliği kurallarının yanında, devletin aldığı tedbirler de titizlikle uygulanıyor.

TİSK olarak, çalışma hayatını da olumsuz etkileyen bu zor dönemi en iyi şekilde yönetme gayretindeyiz. Bu zor süreçte fedakârca görev yapan sağlık çalışanları başta olmak üzere, hizmetlerin aksamaması için özveri gösteren tüm kamu ve özel sektör çalışanlarına şükran ve minnet borçluyuz. 

3 MİLYON MASKE, 100 BİN TON DEZENFEKTAN...
İlk aşamada işletmelere 3 milyon maske gönderdik. 100 bin ton dezenfektan temin ettik. İşveren sendikalarımızın, üye işletmelere destek olabilmek için kuracakları yardımlaşma ve dayanışma fonundaki sınırın, nakit mevcutlarının yüzde 25'inden yüzde 35'ine yükseltilmesini talep ettik ve bunun yasalaşmasını sağladık. “Online gelişim platformu üzerinde yaklaşık 100 bin çalışana, 3 ay boyunca “iş sağlığı ve güvenliği”, ailelere “ebeveyn” ve psikolojik destek eğitimleri vermeyi hedefliyoruz. İlerleyen süreçte “geleceğin işleri”ne yönelik eğitimlerle de platformu zenginleştirilmeyi planlıyoruz. 

20 MİLYON LİRA DESTEK 
Yaşanılan zor günler, birlik ve beraberlik ruhuyla aşılabilir. TİSK camiası olarak büyüklüğümüzün ve sorumluluğumuzun farkındayız. Her şeyin devletten beklenmemesi gerektiğini çok defa dile getirmiştik. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımıza yönelik “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyasına, 20 milyon lira ile güçlü bir destek vereceğiz. “TİSK Mikrocerrahi ve Rekonstrüksiyon Vakfımız” en ön safta yer aldı. Hassasiyet ve katkılarından dolayı yönetimine teşekkür ederim.


MERCEDES-BENZ FİNANSAL HİZMETLER İK MÜDÜRÜ MERVE ŞİMŞEKER:
EKİBİMİZİN GÜZEL KALBİ VE GÜZEL FİKİRLERİ VAR
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, İnsan Kaynakları uygulamalarındaki başarısı ve etkinliğiyle, “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” araştırmasının, 50-250 çalışan sayısı kategorisinde 2020’nin en iyi işverenlerinden biri olarak belirlendi.


Şirketimizin 20. kuruluş yıl dönümünü kutladığımız böyle bir dönemde bu ödülü almak ayrı bir gurur. Temeli, yüksek güven kültürüne dayanıyor. Great Place to Work Enstitüsü (GPTW) tarafından tescillenen, çalışmak için harika bir yeriz. Güzel kalbi ve güzel fikirleri olan 139 kişilik çekirdek ekibimiz ile, çalışanlarımızın aileleriyle, marka ortağımızla, tedarikçilerimizle, iş ortaklarımızla, müşterilerimizle kocaman bir aileyiz.


PEGASUS HAVA YOLLARI İK DİREKTÖRÜ DİLARA OĞUR:
BU DENİZİ GEÇMEK İÇİN KARARLIYIZ

Bu döneme “çok sıra dışı” demek yerinde olur. Global olarak en büyük krizlerden birini yaşıyoruz. Elbette bu da bitecek. 

ÇEVİKLİK KASIMIZ GÜÇLÜ VE HIZLI DAVRANIYORUZ
Her şirket gibi bu zorlu süreci en az hasarla atlatmak için stratejik kararlar alıyoruz. Çeviklik kasımızın güçlü olmasından ötürü hızlı davranıyoruz. Krizler, belirsizlikleri de içinde barındırır. Bu noktada, Genel Müdürümüz Sayın Mehmet T. Nane’nin liderlik ile ilgili şirket içi bir toplantıda söylediği sözleri hatırlıyorum. Şöyle demişti: “Önemli olan; denizin ne kadar dalgalı olduğu değil, sizin o denizi geçmek için ne kadar kararlı olduğunuz ve ne kadar iyi yüzebildiğinizdir.” Biz de bu denizi geçmek için kararlıyız...


AVON TÜRKİYE ORTADOĞU VE KUZEY AFRİKA İK DİREKTÖRÜ BAŞAK EVRİM DALTABAN:
“UZAKTAN ÇALIŞMA”YI İŞ HAYATINA ENTEGRE EDEN İLK ŞİRKETLERDENİZ
Avon “uzaktan çalışma” sistemini benimsemiş, işlerinin büyük çoğunluğunu video konfreanslar aracılığıyla gerçekleştiren global bir şirket. Bu nedenle teknoloji, uzun zamandır hayatımızda yer alıyor.

Çalışma hayatımızı bir süredir, haftada bir olmak üzere “home office” olarak sürdürüyorduk. Bu uygulama ile muhtemel kriz dönemlerinde hazırlıklı olmayı amaçladık. 

ONLINE “HAPPY HOUR” 
Dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınına yönelik ülkemizdeki açıklamalar ile birlikte Avon olarak hemen organize olduk. Çalışanlarımızın güvenliği için “uzaktan çalışma”yı tamamen iş hayatına entegre eden ilk şirketler arasındayız. Çalışanlarımızı ve temsilcilerimizi sürekli bilgilendirdik. İletişimin kopmaması adına gerekli tedbirleri hayata geçirdik. Motivasyonu da yükseltmek için de yöneticiler uygun zamanlar seçerek ekipleriyle online olarak "happy hour" (mutlu saat) düzenlemeye başladı.


YAPI KREDİ İK VE ORGANİZASYON YÖNETİMİNDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HAKAN ALP:
“KRİZ YÖNETİM PLANI”NI DEVREYE ALDIK
Koronavirüs salgını ile ilgili gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz. En büyük önceliğimiz; toplumumuzun, çalışanlarımızın, ailelerinin ve müşterilerimizin sağlığını korumak. Bunu yaparken bir yandan da ülkemize ve müşterilerimize kesintisiz hizmet sunmayı sürdürmek... Çalışanlarımızın tümü için maske, sıvı dezenfektan ve eldiven gibi koruyucu malzemeleri tedarik ettik.

Koç Topluluğu genelinde uygulanan geniş tedbirlere paralel olarak pek çok koruyucu önlemi hayata geçirdik.

5 FAZLI PROTOKOL SETİ...
Tüm süreci çok dikkatli ve titiz şekilde “5 fazlı bir protokol seti” üzerinden yönetiyoruz. Düzenli bilgilendirme ve iletişim, tüm çalışma alanları (ofisler, şubeler ve ATM’ler) ve iklimlendirme için hijyen, dezenfeksiyon programları, seyahat, etkinlik, toplantı kuralları, kesintisiz hizmet için gerekli tüm personelin uzaktan çalışmasına yönelik altyapı hazırlıkları ile müşteri ihtiyaçlarına yönelik tedbir ve değişiklikler gibi pek çok konuda “kriz yönetim planı”nı devreye aldık. Şubelerimizde ve ana kasalarda para ile teması olan herkesin eldiven kullanması zorunlu. İş ve özel seyahatler ile müşteri ziyaretlerini durdurduk. 

12 BİN YAPI KREDİLİ OFİS VE ŞUBE DIŞINDA 
Toplantıları dijital araçlar ile uzaktan yapıyoruz. Eğitim, etkinlik ve organizasyonları iptal ettik. Kesintisiz hizmet için de gerekli tüm personelin uzaktan erişim ile çalışmasına yönelik teknolojik hazırlıklarını tamamlayarak, uygulamaya aldık. 3 farklı lokasyonda hizmet veren “Müşteri İletişim Merkezlerimiz”deki çalışanlarımız için dönüşümlü “evden çalışma” sistemini devreye soktuk. “Yedekleme”yi de aynı doğrultuda gerçekleştirdik. 12 Mart 2020’ten bu yana, hamile, engelli ve kronik hastalığa sahip çalışanlarımız da idari izinli sayılıyor. 12 bine yakın Yapı Kredili ofis ve şube dışında; çoğu da evden çalışıyor.

YÜZDE 50 DÖNÜŞÜMLÜ ÇALIŞMA SİSTEMİ
Şubelerimizde, 23 Mart 2020 tarihi itibarıyla hafta içi her gün 12.00 ile 17.00 saatleri arasında hizmet vermeye başladık. Müşteri yoğunluğu ve mesafesini korumak amaçlı uygulamaları hayata geçirdik. Yüzde 50 dönüşümlü çalışma sistemine geçtik. Ofis ve şubelerdeki arkadaşlarımıza destek mekanizmaları oluşturduk. “Evde Kal” çağrısı yapıyoruz. Gayemiz, hizmet noktalarımızda kolaylık sağlamak. Bu kapsamda, müşterilerimizi “Yapı Kredi Mobil”, “Müşteri İletişim Merkezi” ve “Yapı Kredi İnternet Şubesi”ne yönlendiriyoruz. 

ODAK NOKTA, İŞGÜCÜNÜ DOĞRU KULLANMAK 
Odak noktamız, işgücünü doğru kullanmak, çalışanlarımızın bu süreci olabildiğince rahat geçirmelerine destek olmak. Bunun iki boyutu var; birincisi evde vakit geçirmeyi daha rahat ve keyifli hale getirmek; ikincisi ailelerin aile içi iletişimine katkı. Evdeki ekiplerin verimli çalışması için psikologlar ile çalışma planladık. Bunları arkadaşlarımız ile düzenli paylaşıyoruz. Yapı Kredililerin iş ve iş dışı yaşamı bir arada sürdürmelerine yönelik kulübü “BizClub” kapsamında, hobilere ve özel ilgi alanlarına yönelik atölye ve çalışmaları dijital ortamda planladık. Spotify’dan playlistler (çalma listesi) oluşturduk.

“ŞİMDİ DAHA ÇOK İHTİYACIMIZ VAR” 
Ebeveynlerin çocuklar ile iletişimini sağlıklı tutmak da çok önemli. Dr. Özgür Bolat ile Yapı Kredililere özel seri video çekimleri yaptık. Kaygı ve tedirginlik yaşanılan bu zorlu dönemde morale çok ihtiyacımız var. Olumlu duygu ve düşünceleri pekiştirmek adına, çalışma arkadaşlarımız arasında “Uluslararası Mutluluk Günü”nü kutladık. “Şimdi Daha Çok İhtiyacımız Var” kampanyası düzenledik. Yapı Kredililerin, ekipleri ile mutlu anlarından fotoğraflarını sosyal medyadan paylaşmalarını teşvik ettik ve en çok beğeni alanlara hediyeler vererek, enerjiyi yüksek tutmayı amaçladık.


BRITISH AMERICAN TOBACCO (BAT) TÜRKİYE, KAFKASLAR VE KUZEY AFRİKA İK DİREKTÖRÜ GÖKÇE KULAK:
SÜRECE ÇOK HIZLI BİR ŞEKİLDE ADAPTE OLDUK
Bu dönemde en çok etkilenen departmanların başında hiç kuşkusuz İnsan Kaynakları geliyor. Çalışanların motivasyonunun yüksek tutulması ve kaygılarının giderilmesi için İK’ya önemli görevler düşüyor.

BAT Türkiye İK ekibi olarak bu sürece çok hızlı bir şekilde adapte olduk. BAT’nin bu yıl yeniden tanımladığımız değerlerinden biri olan “cesuruz”, belirsiz durumlarda mantıklı kararlar alabilmeyi ve büyük değişimleri hızlıca hayata geçirebilmeyi içeriyor. 

CESUR VE HIZLI ADIMLAR ATTIK
Staj da dahil olmak üzere tüm işe alım başvurularını ve görüşmelerimizi tamamen online ortama taşıdık. Mevcut stajyerlerimizi de “uzaktan çalışma” sistemine geçirerek stajlarını diğer çalışanlarımız gibi sürdürmelerini sağladık. “Uzaktan eğitim” kapsamında evlerinde olan üniversite öğrencilerini de unutmadık. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz “HR Digital Class” adlı dijital buluşmaların ilkini nisanın 8’inde, ikincisini 17’sinde  gerçekleştirdik. Büyük ilgi gösteriliyor ki, devamı da gelecek.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz