PERAKENDEDE COVID-19 DÖNÜŞÜMÜ

CovId-19 salgını nedeniyle tüketim alışkanlıklarının onlIne mecralara kayması, perakende sektörünü zor bir sınavdan geçiriyor. Taleplere yanıt vermek için yoğun çaba harcayan şirketler, büyük ve hızlı bir dönüşüm yaşarken, yeni döneme de uyum sağlamaya çalışıyor. Pandeminin uzun vadede sağlık, sosyal ve ekonomik etkileri henüz bilinmiyor. Ancak bu zorlu sürecin atlatabilmek için, mağazalarını yeniden açan işletmelerin tüm senaryoları göz önünde bulundurarak detaylı bir planlama yapması şart. Peki! normalleşme sürecinde hangi sınavlar verilecek? Operasyonel devamlılığı sağlamanın formülü ne? Süreci, doğru ve eksiksiz kurgulamanın yöntemleri neler? Türk iş dünyasının başarılı liderleri anlattı...

Koronavirüs etkisiyle alışveriş merkezlerinin ve mağazaların mart ortasından haziran başına dek uzun süre kapalı kalması, perakende sektörünü olumsuz etkiledi. Özellikle cirolarının hatırı sayılır bir kısmını müşteri trafiğinden elde edenler -gıda dışı- büyük zorluk yaşadı. Bazı firmaların e-ticaret ciroları rekor seviyelere ulaşsa da bu kanalın, normal dönemde fiziksel kanal rakamlarına ulaşması çok mümkün görünmüyor.

GÜVENLİ ALIŞVERİŞ ORTAMI ŞART...
Pandemi nedeniyle büyük yara alınırken, işletmeleri “normalleşme süreci”nde de birçok sınav bekliyor. Toplam ticarette önemli bir paya sahip olan mağaza formatının gerekli önlemlerle yeni döneme adaptasyonu, krizi atlatma adına kritik. Eski hareketlilik için ihtiyaçların doğru karşılanması, tüketici psikolojisinin iyi yönetilmesi, çalışanların fiziksel ve duygusal yönden korunması, yapılması gerekenlerin ön sıralarında. İşgücününün nasıl korunabileceğine de odaklanılmalı. İnsanları yeniden çekebilmek için sağlıklı ve güvenli alışveriş ortamının sağlanması da şart.

OPERASYONEL DEVAMLILIK...
Normalleşme süreci, iyi bir planlamayı zorunlu kılıyor. Envanter kontrollerinin yanı sıra, özellikle hazır giyim kategorisinde, alışkanlıklarda yaşanabilecek değişimler de göz önünde bulundurarak düzenlemelere gidilmeli. Liderlerin ajandasında yazılı öncelikli maddeler arasında ise “operasyonel verimlilik”, “belirsiz talebi yönetme”, “nakit akışın optimizasyonu” ve “yeni iş modellerinin mükemmelleştirilmesi” önemli sayılır bir yer tutacak.


ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU:
ÜZERİMİZDEKİ FAZLALIKLARI ATARAK YOLUMUZA DEVAM EDECEĞİZ
Tüm sektörler gibi perakende de, Covid-19 pandemisinin mecbur kıldığı daha fazla evden çalışma, dijitalleşme ve doğaya karşı sorumluluğumuzu yerine getirme gibi değişikliklere ayak uydurmak zorunda kalacak. Tüm dünyada etkisini mart ayından önce göstermeye başlayan salgın için biz ilk önlemlerimizi şubat sonunda almıştık.

Son yıllarda fazlasıyla etkin olduğumuz ve kendi şirketlerimizin yer aldığı İtalya ve pazar lideri konumunda bulunduğumuz İspanya gibi ülkelerde önlemlerimiz Türkiye’den çok önce başladı. Virüsün ortaya çıkmasından itibaren İstanbul ve dünyadaki tüm merkezlerimizde düzenli yapılan temizlik ve dezenfekte aksiyonlarımızı sıklaştırdık. Covid-19 salgınının Türkiye’de görülmesinden hemen sonra evden, dönüşümlü ve esnek çalışma esaslarına geçen ilk firmalardan biriyiz. 

DENENEN ÜRÜNLERİ, UV IŞINLI ODALARDA BEKLETİYORUZ 
Tehdit yükseldiğinde tedbirlerimizi, tüm Türkiye’de mağazalarımızı kapatma kararı vererek değiştirdik. dsdamat.com ve damattween.com üzerinden sadece online olarak, en hijyenik koşullarda hizmet verdik ve hâlâ devam ediyoruz. Normalleşme sürecinde ise belirli önlemler aldık. Çalışanlarımız hem kendi sağlıkları hem de misafirlerimizin güvenliği açısından maske, siperlik ve eldiven kullanıyor. Bir defada belirli sayıda müşteri kabul ediyoruz ve içeriye girenlerin mutlaka ateşini ölçüyoruz. Mağazalarımızı normalden daha sık ve sürekli dezenfekte ediyoruz. Girişlerde el dezenfektanları var. Giyinme kabinlerinde, her kullanımdan önce ve sonra aynı işlemi uyguluyoruz. Denenen ürünleri, UV ışınlı odalarda bekletiyoruz. 

E-TİCARETİ TERCİH EDEN YÜZDE, GİTGİDE ARTIYOR 
Zaten yükselişte olan online platformlardan alışveriş yapma trendinin daha da önem kazanacağı bir gerçek. Elbette ürünleri dokunarak almak isteyen tüketicileri gözardı edemeyiz; fakat e-ticareti tercih eden yüzde, gitgide çoğalıyor. Yaşadıklarımız, bu kanallara yönelimi daha da artıracak. Koronavirüs öncesi ve sonrası iş yapış şekillerinde de ciddi değişiklikler olacak. Biz Orka Holding olarak, “yeni normal”e en iyi ve en hızlı şekilde ayak uydurmak yeni stratejiler belirliyoruz. En uygun bakış açısı, bu gibi zorlu ve sıkıntılı süreçleri, detoks dönemleri olarak görmek. En doğru yöntem, üzerimizdeki fazlalıkları atarak yolumuza devam etmek... 


GİTTİGİDİYOR GENEL MÜDÜRÜ, EBAY MENA BÖLGE DİREKTÖRÜ VE TOBB E-TİCARET MECLİSİ BAŞKANI ÖGET KANTARCI:
E-TİCARET TİCARETİN KENDİSİ OLDU

Türkiye, 2015-2019 yılları arasında, e-ticaret alanında ortalama yüzde 35 büyüdü ki bu, önümüzdeki dönemde daha da artacak. Dolayısıyla, e-ticaretin günümüz koşullarında ticaretin kendisi olduğu gerçeğini kabul ederek bu doğrultuda aksiyon alan işletmeler başarıya ulaşıyor. KOBİ’ler, e-ticaret ve e-ihracat alanında cesaretli olmalı ve işin tüm inceliklerini öğrenmeli. Bu noktada işe pazar yerlerinden başlamaları, hız ve düşük maliyet başta olmak üzere pek çok avantaj sağlayacak, aynı zamanda öğretici olacaktır. Bununla birlikte müşteri hizmetleri, dijital pazarlama ve ödeme sistemleri gibi geleneksel ticaretten farklılaşan alanlara yatırım yapmaları çok önemli. İçinde bulunduğumuz zorlukların kilidini ancak dijitalleşerek aşabiliriz.


GÜRMEN GROUP MARKALARDAN SORUMLU YÖNETİM KURULU ÜYESİ ZEYNEP DOĞAN:
ÇOK KANALLI VE DİJİTAL PERAKENDECİLİĞİN ÖNEMİNİ DENEYİMLEDİK
Covid-19 salgını sürecinde çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve çevremizin sağlığı, her zaman önceliğimiz oldu. Tam anlamıyla hijyenik bir fiziksel mağaza ortamı sunmak ve tedbirlerin eksiksiz uygulanması için özel çalışma rehberleri hazırladık. Bilgilendirmelere ve uyarılara yönelik görsel uygulamalarımız var. Personelimizin ateşi her gün ölçülüyor. Aynı kararlılık ve disiplin ile önlemleri sürdüreceğiz. Saha ekiplerimiz için eğitim programları oluşturduk.

Mağazalarımıza girişte ve içeride hem çalışanlarımızın hem müşterilerimizin maske takması ve sosyal mesafeyi koruması zorunlu. Tüm alanlarda rahatlıkla erişebilecek el dezenfektanları var. Sağlıklı hizmet verebilmek için sınırlı sayıda müşteri alınıyor. Açılış öncesi ve gün içinde sık aralıklarla Sağlık Bakanlığı onaylı hijyen ürünleriyle dezenfekte işlemi uygulanıyor. Kabinlerimiz de her kullanım sonrası aynı işleme tabi tutuluyor. Denenen ürünlerimizi de 24 saat süreyle özel bir alanda bekletiyor, buharlama işlemi sonrası yeniden reyona koyuyoruz. Temassız ödeme gibi alternatif sistemleri de kullanıyoruz. “Randevulu alışveriş” ayrıcalığı sunuyoruz. 

PANDEMİ, KÖKLÜ BİR DEĞİŞİME YOL AÇTI 
Pandemi hem tüketicilerde hem de şirketlerde köklü bir değişime yol açtı. Faaliyet gösterdiğimiz hazır giyim sektöründe de hem ürünler hem de hizmetler anlamında güncellemeler yaşanıyor. Covid-19 salgını sürecinde, satın alma davranışları ve ürünlerle ilgili beklentiler farklılaştı. Ayrıca, teknolojinin ve dijital yeteneklerin önemini ön plana çıktı. Bu alana uzun zamandır yatırım yapan bir grubuz. Çok kanallı ve dijital perakendeciliğin önemini ve yarattığı değeri deneyimleme imkânı da bulduk. Bu etkinin genişleyeceğini öngörüyoruz. Online alışveriş daha da artacak. Biz de online tarafımızı güçlendiriyoruz.

MÜŞTERİLERİMİZE “MÜKEMMEL” BİR DENEYİM YAŞATACAĞIZ
Yılın ikinci yarısında tüm iş kollarını kolay günler beklemiyor. Talepteki düşüşü telafi edecek çok güçlü bir büyümeye ihtiyaç var; fakat küresel tahminler bunu desteklemiyor. Ancak bizler, insanları hayata döndürmek, motive etmek, onları kendilerini daha iyi hissettirmek için yine üzerimize düşeni yapacağız. Özel tekliflerimiz ve kampanyalarımız ile mükemmel bir tecrübe yaşatacak, değerli, inovatif, “aldığıma değdi” beklentisini karşılayacak ürünler sunmaya devam edeceğiz. 


METRO TÜRKİYE YÖNETİM KURULU BAŞKANI BORIS MINIALAI:
TEKRAR KAPILARINI AÇAN İŞLETMELERİN YANLARINDAYIZ
Metro Türkiye olarak, 34 ülkede faaliyet gösteren bir iş ağına sahibiz. Bunun sağladığı avantajla, işletmelerin toplu ihtiyaçlarını karşılayabilmek için stok yönetimi ve tedarik zinciri konularını planladık. 

İçinde bulunduğumuz bu normalleşme döneminde, hijyen kuralları çerçevesinde müşterilerine en iyi hizmeti verebilmek için çalışan iş ortaklarımızın ihtiyaçları olan çözümleri bir arada sunuyoruz. Mart ayında pandeminin başladığı an itibariyla onlara destek olmak için mevcut bakiyelerinde ödeme erteleme ve taksitlendirme uygulamalarını devreye almıştık. Finansal çözümlerimiz ile, tekrar kapılarını açan işletmelerin yanlarında yer alıyor ve mutfağa dönüş süreçlerini en iyi şekilde tamamlıyoruz. Güvenilir ürünü doğru fiyatla ulaştırmaya devam ediyoruz.


BEYMEN PERAKENDE VE TEKSTİL YATIRIMLARI A.Ş. CEO’SU  ELİF ÇAPÇI:
YENİ DÖNEMDE YEPYENİ SERVİSLERİ HAYATA GEÇİRDİK
Grup olarak, CovId-19 ile ilgili haberlerin dünya kamuoyuna yansıdığı ilk günden bu yana tüm uyarıları dikkate alıyoruz ve uyguluyoruz. "Bu zor zamanları Birlikte Aşacağız" diyerek aralıksız çalışıyoruz. Yeni dönemde müşterilerimiz ve çalışanlarımız için pek çok sağlık ve güvenlik önlemi aldık.

Ekiplerimiz düzenli sağlık kontrolünden geçiyor ve her gün ateşleri ölçülüyor. Kişisel koruyucu ekipmanları ile sosyal mesafe kurallarına uygun şekilde hizmet veriyor. 

DOKTOR YÖNETİMİNDE COVID-19 EĞİTİMİ...
Çalışanlarımızın tamamı doktor yönetimindeki Covid-19 eğitimlerini tamamladı. Mağazalarımız, özel eğitimli personelimizce, virüs ve benzeri mikroorganizmalar üzerinde etkili olan uluslararası standartlardaki ekolojik ürünler ile rutin olarak hem gün içinde hem de kapanışta dezenfekte ediliyor. Deneme kabinlerimizde de her kullanım öncesi bu işlem uygulanıyor. Denenmiş ürünler, hijyen koşulları gereği, özel kısımlarda bekletildikten ve yoğun buharlı ütüleme işleminin ardından ertesi gün servise sunuluyor. Değişim, özel bölümlerde yapılıyor. İadeler, özel alanda bekletilip dezenfekte edildikten sonra reyona çıkarılıyor. 

MAĞAZALARIMIZDA ÖZEL ALIŞVERİŞ DENEYİMİ 
Yeni dönemde yepyeni servisleri hayata geçirdik. Müşterilerimiz, “Randevulu Özel Alışveriş” için “Beymen Özel Müşteri İlişkileri Hattı”mızı (444 4 700) veya satış danışmanlarını arayarak özel randevu alabilir, tercihleri doğrultusundaki ürünleri beklemeden keşfedebilir. Evden çıkmak için henüz erken olduğunu düşünen dostlarımız, “Beymen Danışmanım” ile, stil danışmanımızla birlikte tarzlarına uygun ürünleri digital olarak keşfederek, satın alabiliyor. “Beymen Evim”de ile “VIP” ve “Platinum” misafirlerimiz, diledikleri gün ve saatte kendileri için hazırlanan koleksiyon seçkisini evlerinin ya da ofislerinin konforunda deneyimleme ayrıcalığına sahip.


BOYNER BÜYÜK MAĞAZACILIK CEO’SU  EREN ÇAMURDAN:
“ONLINE” SATIŞLARIN HIZI ARTARAK DEVAM EDECEK 

2020 yılını "Covid-19 öncesi ve sonrası" diye ayırmamız gerekiyor. Salgın başlamadan piyasa ve sektör, gayet pozitif gidiyordu. En son martta yüzde 30'lara yakın büyümeleri görmüştük. Mağazalar kapandıktan sonraki süreçte, online ağırlıklı bir organizasyona ve satış operasyonuna dönmek zorunda kalındı. İlk üç aylık rakamlara bakıldığında, %50’lik bir küçülme söz konusu. Boyner Büyük Mağazacılık’ın toplam satışlarındaki “online” oranı, 2019 sonu itibariyle yüzde 15’lere gelmişti. Boyner Grubu genelinde ise Morhipo şirketimiz ile beraber online satışlarımız, %30’un üzerine çıkmıştı. 2020 hedefimiz ise %40’a ulaşmaktı. Şu anda ağırlıklı satışlarımızın “online”dan olduğunu düşünürsek söz konusu rakam %60 seviyesinde. Mağazalarımız açıldığında bu oran elbette düşecek; ancak “online”ın büyüme hızındaki ivme artarak devam edecek. Bunu çok net görüyoruz. Hem Covid-19 hem de bizim yaptığımız teknolojik yatırımlar nedeniyle... 


PENTİ GİYİM CEO'SU MERT KARAİBRAHİMOĞLU:
PERAKENDECİLER İÇİN YENİ BİR DÖNEM BAŞLADI
Tüketicilerimizin en yakın dostları olarak, onları bu dönemde de mutlu etmek ve ihtiyaçlarına en sağlıklı koşullarda cevap verebilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Evlerimize çekildiğimiz bu periyotta, hiç olmadığı kadar motivasyona, umuda ve mutluluğa ihtiyaç duyuyoruz.

Perakendeciler açısından yeni bir dönem başladı. Salgının ilk gününden bugüne tedbirlerimizi maksimum seviyede tutarak tüketicilerimizin yanında olduk, olmaya da devam ediyoruz. Koronavirüs öncesinde, toplam ciro içerisinde Türkiye ortalamasının da üzerinde yüzde 7’lik pay alan penti.com’un sadece bir aydaki performansını %600 oranında artırarak büyük bir başarıya imza attık. 

120 KİŞİLİK EK İSTİHDAM
İstekleri karşılayabilmek ve “mükemmelleştirilmiş müşteri memnuniyeti” için lojistik operasyonumuzda yeni istihdam sağladık. Mayıs başında yeni 120 kişiyi bünyemize dahil ettik. Birçoğumuzun uzaktan çalıştığı, öğrencilerin evden eğitim aldığı bu süreçte, özellikle pijama, ev giyim ve iç giyim kategorisi, evde sporun vazgeçilmezi “active” grubu altındaki ürünlerimiz ile birlikte, ev patikleri ve soket çoraplar yoğun ilgi var. Tüm kategorilerimizeki talep, 6 katına çıktı. Özel geliştirdiğimiz koleksiyonlar ve en rahat şekilde ulaşılabilecek kampanyalar müşterilerimizin yanındayız.

ÖLÇÜM TEKNOLOJİSİ...
İnovatif ürünler, Penti'nin olmazsa olmazı. Sağlığına önem veren ve bedenini uykuda dahi olsa dinlemek isteyen kadınlar için tasarladığımız Türkiye'nin ilk giyilebilir teknoloji sutyeni MybraTouch, dikkat çekti. Akıllı telefonlara indirilecek MySizeID uygulamasındaki ölçüm teknolojisi ile, Penti.com 'da en uygun ürün satın alınabilecek. Tekstil sektöründe denemeden satın almanın bir sonucu olarak, dünyada %30, Türkiye’de %20’lerde, yüksek oranda seyreden iadeler var. MySizeID bunu yaklaşık %50 aşağıya çekiyor. Böylece şirketler, büyük ek ve gereksiz maliyetten kurtuluyor. 


HEPSİBURADA TİCARİ GRUP BAŞKANI MUTLU ERTURAN:
BMD ÜYESİ DEĞERLİ MARKALARIMIZ İLE İŞ BİRLİĞİNDEYİZ

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile yaptığımız iş birliği kapsamında, BMD üyesi değerli markaları, “Hepsiburada Pazaryeri”nde görmekten mutluluk duyuyoruz. Ülkemizin ve dünyanın içinden geçtiği bu zor günlerde, milli dayanışma ve yardımlaşma ruhu ve birlik içinde hareket ettiğimiz için gururluyuz. “Perakende Dayanışma Paketi” ile COVID-19 salgını nedeniyle tüketicilere ulaşmakta zorluk çeken tekstil perakendecilerine, ticari desteğin yanı sıra, pazarlama, lojistik ve ihracat desteği de vereceğiz. Böylece markalar kazanacak, ekonomi canlanacak, müşteriler her türlü giyim ihtiyacına uygun fiyatlarla evlerinin konforunda ulaşacak. Böylece alışverişlerini hijyenik ve hızlı bir şekilde tamamlamak isteyenlere de güzel bir müjde vermiş olduk. Tüm paydaşlarımıza fayda sağlayacak bu önemli iş birliğimizin hayırlı olmasını dilerim.


SANKO PARK AVM GENEL MÜDÜRÜ NİYAZİ BÜYÜKAKSU:
SAĞLIKLI VE GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İMKÂNI SUNUYORUZ
Önceliğimiz, değerli ziyaretçilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı. Bu doğrultuda, en üst düzeyde önlemler aldık. Her bir ayrıntıya dikkat ediyoruz. Tüm hijyen kurallarına uyuyoruz. Bu kritik dönemde, tedbirleri büyük bir hassasiyetle uyguluyoruz.

Sağlıklı ve güvenli alışveriş imkânı sunuyoruz. Sanko Park AVM’ye gelenlerin ilk olarak, sosyal mesafe kuralına uygun şekilde hareket etmeleri sağlanıyor. Zeminin tamamında, lavabolarda, yürüyen merdivenler ile asansörde, uyarılar ve yönlendirmeler yer alıyor. Maskesiz ziyaretçiler ve 18 yaş altı ile 65 yaş üstü vatandaşlar kesinlikle alınmıyor. Girişlerde termal kamera ile ateş ölçümü yapılıyor ki, ek olarak ateş ölçüm cihazı da bulunduruluyor. Sürekli ikaz anonsları da yapılıyor. Belirli noktalarda konumlandırılan dezenfekte üniteleri ile ziyaretçilerimiz ellerini temizliyor. Danışma bankosu cam bölmeyle ayrıldı, güvenlik şeritleri çekildi. Güvenlik ve danışma personellerimiz siperlikle hizmet veriyor.


ATASUN OPTİK CEO’SU NİHAT AYDIN:
NORMALLEŞME SÜRECİNİ DOĞRU PLANLANMALARLA GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ

“Yeniden görüşmek üzere” diyerek çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını korumak amacıyla kapattığımız mağazalarımızı, gelen talepler doğrultusunda, gerekli tüm tedbirleri alarak açtık. Sosyal mesafeyi koruduğumuz, hijyen ve sterilizasyon önlemlerini en üst seviyede tuttuğumuz, personelimizin maske, eldiven ve yüz siperlikleri ile hizmet vermesini sağladığımız düzenlemelerimiz ile hazırız. Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere kamu kurumlarının aldığı önlemler, uygulamalar ve tavsiye kararları neticesinde ülke olarak süreci iyi yönettiğimize inanıyorum. Böylelikle normalleşme sürecini de doğru planlanmalarla gerçekleştireceğiz. En kısa sürede, hep birlikte faaliyetlerimize kaldığımız yerden daha da güçlü bir şekilde devam edeceğimizi temenni ediyorum.


ZORLU GAYRİMENKUL MÜDÜRÜ  DİDEM AYDIN:
AMACIMIZ, GÜVENLİ VE HUZURLU BİR YAŞAM ALANI SUNMAK
Zorlu Center; konut, ofis, otel ve kültür sanat alanlarıyla birlikte bir alışveriş merkezinden çok, beş fonksiyonlu bir yaşam alanını ifade ediyor. Normalleşme süreciyle birlikte birçok yeni önlem aldık.

Açık alanlara her zamankinden fazla ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde; 10 min m2’lik meydan ve 12 bin m2’lik açık hava park ile misafirlerimize geniş bir alanda temiz hava imkânı sunuyoruz. Bununla birlikte kapalı bölümlerimizde, İçişleri Bakanlığımızın yeni dönem için getirdiği kurallar içerisinde yer alan, AVM havalandırmalarında yüzde yüz taze hava dolaşımını uyguluyoruz. Salgın ile birlikte artan hassasiyetlerimizi de düşünerek, UVC teknolojisini tüm klima santrallerimizde uygulayarak, hava kalitesini yükseltmeyi hedefliyoruz. Amacımız, misafirlerimize daha güvenli ve huzur içinde hareket edebilecekleri bir yaşam alanı sunmak.


TEKNOSA GENEL MÜDÜRÜ BÜLENT GÜRCAN:
GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İÇİN ÇOK TİTİZ DAVRANIYORUZ 
Düzenli sağlık kontrolünden geçen ve her gün ateşleri ölçülen ekiplerimiz, kişisel koruyucu ekipmanları ile, sosyal mesafe kurallarına uygun hizmet veriyor. Mağazalarımızı ve tüm ürünlerimizi, sürekli dezenfekte ediyoruz. Hava dolaşımını en sağlıklı noktaya getirmek için sistemlerimizi kontrol ettik.

Perakendenin olmazsa olmaz unsuru olan mağazalarımızı tekrar açmaktan dolayı çok heyecanlı ve mutluyuz. Pandeminin ve risklerin devam ettiğinin bilincindeyiz. Yetkili kurumların kural ve rehberleri doğrultusunda tedbirlerimizi en üst düzeyde alıyoruz. Güvenli alışveriş için çok titiz davranıyoruz. Çalışanlarımız için maske, eldiven, siperlik gibi tüm ekipmanların teminini ve kullanımıyla ilgili tüm bilgilendirmeleri gerçekleştiriyoruz. El dezenfektan noktalarımız var. Misafirlerimizi en az 8 metrekarede kuralına göre ağırlıyoruz. Bu konuda yönlendirme işaretleri, bilgilendirici materyaller ve sosyal mesafe aralıkları konusunda ikazlar mevcut. Sürekli anonslar ile hatırlatmaları da yapacağız.

HIZLI AKSİYON ALDIK VE FARK YARATTIK 
Bu dönemde, teknolojiye erişim; Türkiye’nin eğitim, ekonomi ve sosyal yaşamı ayakta tuttu, hayatın devamlılığını sağladı. Evden çalışmayı, eğitimi sağlayan, ev hijyenini kolaylaştıran, evde vakit geçirmeyi konforlu kılan ve kişisel hijyen/bakıma dönük ürünler, ihtiyaç listesinde ön plana çıktı. Sağlık ve güvenlik tedbirlerini en üst seviyede alırken, topluma hizmet vermeye devam ettik. Tüketicilerimizi, Teknosa.com ve mobil platformlarımızdan ürünlerimizle kesintisiz buluşturduk. Güçlü altyapımız, müşteri odaklı dijitalleşme ve dönüşüm konusunda son yıllarda attığımız adımların faydasını gördük. Müşterilerimize erişme, onların davranışlarını analiz etme ve buna uygun hizmet ve öneri sunma konusunda hızlı aksiyon aldık ve fark yarattık.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz