SHELL & TURCAS'TA İLK TÜRK CEO

Shell & Turcas; akaryakıt, madeni yağ ve diğer ürünleriyle "müşteri memnuniyeti" liderliğini devam ettiren ve uluslararası birçok ödülü olan, öncü bir şirket. Bu köklü ve güzide kuruluşun CEO'luğunu 5 yıldır yürüten FelIx Faber, koltuğunu Emre Turanlı'ya bıraktı. Son olarak "Avrupa ve Güney Afrika Shell Filo Çözümleri Genel Müdürlüğü"nü üstlenen Turanlı'nın, yeni döneme dair söyleyecek çok sözü var. Shell & Turcas'ın sinerji dolu yeni CEO'su, "Shell'de Kadın Enerjisi" programından "net sıfır emisyon" hedeflerine, sosyal sorumluluk projelerinden CovId-19 salgınıyla mücadelede üstlendikleri role dek, birçok konuda düşüncelerini BusIness Life okurlarıyla paylaştı...

BU SORUMLULUĞU ALMAKTAN DOLAYI GURUR DUYUYORUM
Shell & Turcas’taki ilk Türk CEO olmanın duygusundan ve sorumluluğundan bahseder misiniz?

Kariyerime 2003’te Shell Almanya’da başladım. Yıllar içerisindeki mesuliyetlerim kapsamında; Almanya, Avusturya, İngiltere, Türkiye başta olmak üzere, hep çok geniş bir coğrafyadan sorumlu oldum. “Shell & Turcas CEO’su” olarak atanmadan önce ise “Shell Filo Çözümleri Genel Müdürü” olarak Romanya, Baltık ülkeleri, İtalya gibi önemli pazarların da dahil olduğu, Güney Afrika’dan Polonya’ya kadar, içinde Türkiye’nin de yer aldığı 21 ülkeyi yönetiyordum. Haziran 2020 itibarıyla Türkiye’ye döndüm. 
Birçok ülkede profesyonel anlamda çalışmış biri olarak, Türkiye’de böylesi bir sorumluluğu almaktan dolayı gurur duyuyorum. Ülkenizde, kendi insanınızla, kendi ana dilinizi konuşarak çalışmak, çok ayrı bir duygu. Shell, dünyanın en büyük enerji markalarından biri, aynı zamanda tek çatı altında en büyük perakende şirketi. Shell’in öncelik verdiği ülkelerden biri olan Türkiye’de, her gün bizi ziyaret eden 1 milyon misafirimize; en kaliteli, inovatif ürün ve hizmetleri sunmak için tüm enerjimizi harcayacağız.
Shell & Turcas, deneyimli çalışanları, ülkemiz açısından ekonominin yanı sıra, toplumsal faydayı da hep ön planda tutan ve liderlik ettiği sektöründe 14 yıldır en beğenilen, çok değerli bir şirket. “Kaptan koltuğu”na oturmak onur verici. Yönetim ekibim ve çalışma arkadaşlarımla birlikte Shell & Turcas’ı daha da ileriye taşımaya devam edeceğiz. 

ODAĞIMIZDA HER ZAMAN “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ” VAR
“En İyi Yönetilen” devlerden biri olarak öne çıkan Shell & Turcas’ın başarısının sırrı nedir?

Misafirlerimiz başta olmak üzere, paydaşlarımız nezdinde buna layık olmak, bizim için son derece önemli. Shell & Turcas olarak, Türkiye’de 1.000’i aşkın istasyonumuzda her gün 1 milyondan fazla misafirimize, yılda ise 10 milyon farklı araca; akaryakıt, madeni yağ ve akaryakıt dışı ürün ve hizmet sunuyoruz. Bu, yaklaşık 20 milyon farklı kişi demek ki, nüfusun yüzde 25’ine dokunduğumuz anlamına geliyor. Bu nedenle odağımızda her zaman “müşteri memnuniyeti” yer alıyor. Her yıl Ar-Ge faaliyetlerine 1 milyar dolar ayırıyoruz. Yeni yakıt teknolojilerine yatırım yaparak ve sürücüleri daha iyi tanıyarak, en iyi ürün ve hizmetleri geliştirmek için çalışıyoruz. Verimlilik ve performans artışı ile sürücülere katkı sağlıyoruz. Gayemiz, daha iyi ve keyifli bir yolculuk deneyimi yaşatmak...

EN GEÇ 2050’DE, NET SIFIR EMİSYON İLE FAALİYET...
Elektrikli şarj ünitelerinin kurulması, LNG, hidrojen, güneş enerjisi ile çalışan istasyon ağının geliştirilmesi gibi yenilikçi yatırımlara bizzat öncülük ettiniz. Peki! Ajandanızın “Yapılacaklar & Yatırım” başlıklı sayfalarında neler yazıyor? 

Yatırımlarımıza; misafirlerimizin ihtiyaç ve beklentilerine göre, küresel uzmanlığımızdan ve bilgi birikiminden yararlanarak, en kaliteli ve hızlı bir şekilde devam edeceğiz. İklim değişikliğiyle mücadelede, tüm dünyada sıcaklık artışının 1.5°C ile sınırlandırılmasına odaklanılıyor. Bunun için 2060 yılında, atmosferde biriken sera gazını artırmayı durdurmuş, yani emisyonları net sıfırlamamız gerekiyor. Özellikle gelişmiş bölgelerde buna 2050’de ulaşılması bekleniyor. Shell de bu hedefi destekliyor. 
Tek bir çözümün olmadığının farkındayız. Yol haritamızı üç temel başlık oluşturuyor... Birincisi; en geç 2050’ye kadar, üretim kaynaklı emisyonları, net sıfıra indirmek. İkincisi; enerji ürünlerimizin net karbon ayak izini düşürmek. Üçüncüsü; satın alınan yakıt kullanıldığında çıkan emisyonları azaltmak için müşterilerimizle birlikte çalışmak. Elektrik üretiminden sanayiye ve nakliyeye dek, enerji sisteminin ciddi bir dönüşüme ihtiyacı var. Shell, bu noktada önemli bir oyuncu. 

DÜŞÜK KARBONLU TEKNOLOJİLERE YATIRIM...
Daha temiz enerji çözümleri sağlamaya yönelik çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

2016’da, global düzeyde “Yeni Enerjiler” iş kolumuz kuruldu. Biyo-yakıtlar, elektrik, hidrojen ve rüzgâr enerjisi de dahil, enerji dönüşümünü gerçekleştirmek için düşük karbonlu teknolojilere yöneldik. Elektrik şarj istasyonlarına, 2017 yılından bu yana yatırım yapıyoruz. İngiltere başta olmak üzere birçok ülkede hizmet sunuyoruz. 22 ülkede, 50 binin üzerinde şarj noktası bulunan ve alanında Avrupa'nın en büyüğü olan New Motion’ı satın aldık. Avrupa’da, otobanlarda ultra hızlı elektrikli şarj istasyon ağı yaratmak için Ionity ile anlaştık. 

Shell & Turcas olarak, Türkiye’de elektrikli şarj üniteleri, atık yönetimi, LNG ve güneş enerjisi kullanan istasyonlar, ilk Shell Türkiye Ormanımız gibi birçok projeyi hayata geçirdik. Türkiye’de her yıl 1.300’den fazla otomobilden salınan yaklaşık 105 ton karbondioksiti nötrlemeyi amaçlıyoruz. Karayolu taşımacılığında bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) istasyonunu İstanbul-Ankara Otoyolu’nda açtık. Ankara’da iki ve İzmir’de bir istasyonumuz, elektriğini güneş enerjisinden sağlıyor. 2020’nin başında İstanbul-Ankara ve İstanbul-İzmir otoyollarındaki EV (Elektrikli Araç) müşterilerimiz için şarj istasyonlarımızı açtık. 

YILDA 2 MİLYON ADET DELİ2GO SANDVİÇ SATIYORUZ
Akaryakıt dışı gelirleri artırmak için neler yapıyorsunuz?

Shell, dünyanın önde gelen enerji şirketi olmasının yanı sıra, 44 bin satış noktası ile tek marka altında konumlanan en büyük perakende şirketi. Tüketicilerin ihtiyaçları gelişerek değişiyor. Onlara doğru noktada, doğru teklifle ulaşmak çok önemli. Hareket halindeki müşterilerimizin taleplerine cevap vermek için çeşitli teklifler sunuyoruz. En büyük amacımız, zamanlarını verimli kullanmalarına yardımcı olup hayatlarını kolaylaştırmak ve yolculuklarını daha iyi hale getirmek. 
Sektörümüzde birçok ilke imza attık. Bu bağlamda, 6 sene önce marketlerimize yatırım yapmaya başladık. Türkiye çapında, 55 şehirde, 480 “Shell Select” ile misafirlerimizin akaryakıt dışındaki ihtiyaçları da karşılıyoruz. 14 kategoride, 1.500’den fazla ürünümüz var. Özellikle kendi markamız “deli2go” ürünlerimiz çok beğeniliyor. Bunların arasında. kendi patentimiz olan ‘deli2go sandviç’ler öne çıkıyor. İçecek kısmında, Starbucks ve Kahve Dünyası ile iş birliklerimiz sürüyor. Yılda yaklaşık 2 milyon adet deli2go sandviç ve 3 milyon bardak kahve satıyoruz. Yüksek standartlardaki yiyecek, içecek ve diğer ürünler çok ilgi görüyor ki, bunları daha da yaygınlaştıracağız. İstasyonlarımızın, şehir içi ve şehir dışı tüm karayolu seyahatlerinde, anne-baba ve çocuklar dahil, herkes için konforlu birer uğrak noktası olması için yatırımlarımız hız kesmiyor. 

ÖNCELİĞİMİZ, MİSAFİRLERİN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Shell Türkiye, Sağlık Bakanlığı’na 5 milyon TL’lik akaryakıt desteğinde bulundu. Ayrıca, dezenfektan üretimi için Shell, 127 bin litre Izopropil alkol (IPA) hammaddesi bağışladı. Covid-19 salgınından çok etkilenen tarım sektörüne, dolayısıyla çiftçilere yönelik attığınız adımlar neler?

Öncelikle başta sağlık görevlileri olmak üzere, ön saflarda fedakârca görev yapanlara, hızlı ve etkin kararlarla gerekli tedbirleri alan tüm mercilere, özverili ve emekçi tüm çalışanlarımıza teşekkür ederiz. Bizler de COVID-19 salgınıyla mücadelede kritik önemde olan akaryakıt, madeni yağ, kimyasallar, LPG, doğalgaz gibi ürünlerimizin ve hizmetlerimizin kesintisiz sunulması için bayilerimizle, distribütörlerimizle yoğun bir şekilde çalışıyoruz. İstasyonlarımızda önlemleri maksimum düzeyde aldık. Çalışanlarımızın, iş ortaklarımızın ve misafirlerimizin sağlığı ve güvenliği, birincil önceliğimiz. Sizin de belirttiğiniz gibi sürece, katkı sağlamak istedik. Dezenfektan bağışında bizimle iş birliğinde bulunan Organik Kimya’ya bu vesileyle tekrar teşekkür ederiz...
Çiftçilerimizi çok önemsiyoruz. Shell & Turcas olarak, onların yanındayız. Yeni tip koronavirüsten en çok etkilenen sektörlerin başında gelen tarıma desteğimizi artırdık. Denizbank ve İş Bankası ile, yakıt alımlarında çok cazip bir ödeme kolaylığı sağladık. Böylece tasarruflu ve daha verimli iş yapabildiler. Çok sayıda olumlu dönüş aldığımız için de ayrıca memnunum. 

2023 HEDEFİ, 5 BİN KADIN ÇALIŞAN İSTİHDAM ETMEK
İstasyonlarınızda “müşteri memnuniyeti”ni yüzde 3 oranında yükselten kadın çalışanlarınız, Shell & Turcas’a hangi katma değerleri sağlıyor?

Shell olarak, Türkiye’deki faaliyetlerimizde 757’si doğrudan, 15.000 kişiye dolaylı olarak istihdam sağlıyoruz. Ailelerini de düşündüğümüzde hayatına dokunduğumuz insan sayısı çok daha fazla. Çalışanlarımızın yüzde 31’i, yönetim ekibimizin yüzde 50’si kadın. Shell’in küresel “Çeşitlilik ve Kapsayıcılık” yaklaşımı doğrultusunda, tüm politikalarımızın temelinde, kadın- erkek ayırmaksızın eşitlik ilkesini sağlamayı hedefliyoruz.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın himayelerinde, İŞKUR iş birliği ile Mart 2018’de hayata geçirilen sosyal yatırım programımız “Shell’de Kadın Enerjisi” kapsamında, şimdiye kadar 2 binin üzerinde kadın çalışan istihdam edildi. Cumhuriyetimizin kuruluşunun ve Shell’in Türkiye’deki faaliyetlerinin 100’üncü yılı olan 2023’e dek 5 bin rakamına ulaşacağız. Akaryakıt sektöründe görev yapabileceklerini ve mesleğin kadını-erkeği olmadığını gösterdik. İstasyon yöneticiliğinin dışında, ön saha, market satış ve muhasebe elemanı, vardiya amiri, idari işler uzmanı gibi farklı pozisyonlarda çalışma olanağı veriyoruz. Aramıza katılımıyla birlikte sadece onların hayatında değil; iş arkadaşları, misafirlerimiz ve hizmet kalitemizde de büyük bir değişime imza attık. Kadın personelin olduğu istasyonlarımızda, müşteri memnuniyeti yükseliyor. Sayılarıyla eşdeğer, performans ve verimliliğimiz de artacak. Sözlü ve yazılı tebrikler ve teşvik mesajları, hepimizi mutlu ediyor.

SHELL & TURCAS’IN SOSYAL SORUMLULUĞU

-Topluma karşı sorumluluğunun farkında olan bir şirketiz. İş olanakları yaratmanın, yetenekleri geliştirmenin, yerel tedarikçilerden ürün ve hizmet almanın yanı sıra, ihtiyaçlara yönelik sosyal yatırım projeleri geliştiriyoruz. Çalışmalarımızı yol emniyeti, inovasyon, engelsiz yaşam, çevre ve istihdam alanlarında yürütüyoruz. 
-Yol emniyeti alanında Milli Eğitim Bakanlığımız ve İstanbul Ticaret Üniversitesi iş birliğiyle başlattığımız “Trafikte Küçük Hata Yoktur” programıyla, ilköğretim çağındakilere trafik konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. COVID-19 salgınıyla eğitim, online platforma taşındı. Dijital ortamdaki çeşitli yarışmalar ile bilgilerinin taze kalması için öğrencilerle iletişimimizi sürdürdük. 
-Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul Ticaret Üniversitesi ile geliştirdiğimiz ve Getir’in de katkılarıyla Good Job Games tarafından hazırlanan trafik temalı mobil oyunu, haziran ayında çocuklarla buluşturduk. Uygulama marketlerinden telefon ya da tabletlere indirilebiliyor. Eğlenceli içeriklerle yaz boyu trafik kurallarını öğrenmeye devam edebilecekler.

EMRE TURANLI’NIN LİDERLİK ANLAYIŞI

-Liderlik anlayışım çok yalın... Açık iletişim, her gün aynı disiplin ve ciddiyetle çalışma, sürekli öğrenecek yeni bir şey olduğunu kabul etme ve de eski bilgileri tazeleme yeteneğine sahip olma... 
-Ön yargılardan, dogmalardan, tabulardan, klişelerden uzak, insanların performansına odaklı, genelde ağırlıklı dinleme, az konuşma, net ve cesaretli karar verme ve bunun arkasında durma, hataları saklamayıp, kabul edebilip bunlardan ders alma... 
-Hep güçlü ekipler kurmaya odaklanırım. Kariyerim boyunca da hep onlarla çalışma fırsatı buldum. Bu da size lider olarak zenginlik katıyor. Böylece birlik olmak ve başarı kaçınılmaz oluyor.

SHELL & TURCAS’TA EKİP RUHU

-Doğru insanları seçmenin, en büyük yetkinlik olduğuna inanıyorum. 
-Doğru insanları, doğru bir vizyon ve strateji etrafında bir araya getirirseniz, başarı her zaman sizinle olacaktır.
-Çalışkanlığı, zekâsı, azmi, çevikliği çok yüksek bir ekibimiz var.
-İşine sevgi ve saygıyla bağlı büyük bir aileyiz. Çalışanlarımızın dışında, bu ailenin vazgeçilmez parçası hiç şüphesiz ki, en önemli iş ortaklarımız olan bayilerimiz...


 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz