TURİZM LİDERLERİNİN 'YENİ NORMAL'İ

Turizm ve konaklama sektörü, turist sayısı ve kişi başına düşen harcamalarda çok daha iyi rakamlar elde edeceğini planlayarak girdiği 2020 yılını, CovId-19 salgını gölgesinde geçiriyor. Şirketler; rezervasyon iptallerinin, personel yönetiminin ve finansman yapılandırmalarının yanında, operasyonel stratejilerinin de belirlenmesi açısından zorlu bir dönemde. Uçuşlar başladı ve "Yeni Normal" önlemleriyle hareketlenenme arttı. Hazırlıklarını zamanında yapan ve bugünleri öngörebilen ülkeler ve firmalar, önümüzdeki süreçte bir adım öne çıkacak. Virüsün bulaşma ihtimali nedeniyle tercihleri değişen tatilcilerin gözdesi ise villalar ve özel mülkler. Müşterilerinin hepsini butik otellere kaptırmak istemeyen büyükler de başta kapasite düşürmek olmak üzere, birçok tedbir alıyor. Ancak pandemi risklerinden ötürü kafalar hayli karışık. Peki! Liderler, misafirlerinin check-In'den check-out'a kadar güvenliği ve içlerinin rahat etmesini sağlamak amacıyla neler yapıyor?


GÜVENSAN ŞİRKETLER GRUBU CEO'SU & 39 KALAMIŞ MARİNA BUTİK OTEL KURUCUSU  MÜNTEHA ADALI:
“ŞEHİRDE VAHA KONSEPTİ” OLUŞTURDUK
Pandemiyle başlayan “Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak” söylemleri ve bireysel olarak alışkanlıklarımızı dönüştürme gerekliliğiyle karşı karşıya kaldık. Grup şirketimiz Güvensan Tesis Hizmetleri’nin 1992’den beri temizlik ve dezenfeksiyon tecrübesinin bizimle birlikte olmasının verdiği güçle, 39 Kalamış Marina Butik Otel olarak hızlı yol aldık...

Pandemi döneminde ilk icraatımız, temizliğin dezenfeksiyonla desteklenmesi gerekliliğini; günlük, haftalık, aylık plan içine eklemek ve paylaşmak oldu. İş akış süreçlerinin nasıl olması gerektiğini ve ek ihtiyaçları da içeren hizmet sunumumuzu “Temizlik Kültür ve Vicdan İşidir’’ başlığıyla tüm ekosistemimizle paylaştık. Halihazırda öğrendiklerimizin kalıcı bir kültüre dönüşmesi, hepimizin sorumluluğu. 

ÖNCELİĞİMİZ, SAĞLIK İÇİN GÜVENLİ ORTAMLAR YARATMAK
Mottomuz “Feeling Good in the Neighborhood”. Sanatın iyileşitirici gücü, yeşilin sakinleştirici etkisiyle “şehirde vaha konsepti” oluşturduk. Misafirlerimizin kendilerini iyi hissetmeleri için keyifli bir ortam sunuyoruz ve onları sarıp sarmalayan bir anlayışla ağırlıyoruz. Her zaman önceliğimiz sağlık için, güvenli ortamlar yaratmak, temizlik ve hijyeni sağlamak. Tüm işlerimizde bu kültürün yansımaları var. Konuklarımızı temassız ateş ölçümü ve antiseptik ürünlerle el hijyeni sağladıktan sonra ağırlamaya başlıyoruz. Resepsiyonda ve asansörde sosyal mesafe ve hijyen önlemlerimizi aldık. Maskesiz giriş yok. Otelimize dışarıdan gelen her şey dezenfekte işleminden geçiriliyor. Bavulları hemen odaya almıyor, bir saat izole ediyoruz. Restoranımızı sosyal mesafe kurallarına göre yeniden düzenledik. Ortak alanlarda el antiseptikleri mevcut. 

GÜVENSAN AKADEMİ İLE ÇALIŞANLARA EĞİTİM 
Sektöre uzmanlığını taşıyan Güvensan Akademi ile çalışanlarımızı eğitimden geçirerek farkındalık çalışması yaptık. Servis personellerimiz; sosyal mesafe kuralları, temastan kaçınma ve her kullanım sonrası masa, sandalye ve malzemelerinin temizliği konusunda tüm bilgilere ve donanıma sahip. Menülerimize QR kod sistemiyle ulaşılabiliyor. Ödeme ise temassız yapılıyor. Teknik donanımları tam olan toplantı odalarımız, küçük etkinlikler ve şirketler için çok ideal. Kış bahçesini içeren “Urban Oasis” konseptimiz ile açık havada olmanın ferahlığını yaşatıyoruz. Dingin ve güvenli bir mekân...


CORENDON AIRLINES CEO’SU  YILDIRAY KARAER:
ÜCRETSİZ TARİH VE HAT DEĞİŞİM İMKÂNI SUNUYORUZ
Uçaklarımızda, uluslararası standartlarda ekstra hijyen önlemleri aldık. Uzun süre evde kaldıktan sonra tatil için yola çıkanların en güvenli ve emniyetli şekilde seyahat etmesini sağlayacağız.

27 Haziran’da Avrupa bayraklı hava yolumuz ile Avrupa içi uçuşlara başladık. Aynı tarih itibarıyla Avrupa’dan direkt Anadolu seferleri gerçekleştiriyoruz. Almanya, Hollanda, İsviçre ve Avusturya’dan 11 şehrimize uçuyoruz. Misafirlerimizin rahatı için tüm rezervasyonlarda ücretsiz tarih ve hat değişim imkânı sunuyoruz. Alman turistlerin Türkiye’de güvenle tatil yapabilmeleri için bir hizmet daha geliştirdik. Koronavirüse yakalandığı tespit edilen ve dönüş biletleri Corendon Airlines’tan olan yolcuları, tedavileri tamamlanınca ülkelerine götüreceğiz. Ailelerine de istedikleri zaman dönme esnekliği tanıyacağız.


DEDEMAN TURİZM GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI BANU DEDEMAN:
MİSAFİRLERİMİZE “GÜVENDE KAL” DİYORUZ
Salgının ülkemizde görülmeye başlamasıyla birlikte, hem çalışanlarımızın hem de misafirlerimizin güvenliğini sağlamak önceliğimiz oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığımız, Sağlık Bakanlığımız ve ilgili sektör sivil toplum kuruluşlarımızın çalışmalarını yakından takip ederek yol haritamızı belirledik.

Otellerimiz açılmadan önce atılacak adımları belirleyip önlemleri aldık. Tüm süreci yönetmekten sorumlu olan, bünyemizde oluşturduğumuz özel kurul ile “Güvende Kal” bildirisini hazırladık. Sosyal mesafe, hijyen, eğitim, sağlıklı besin olmak üzere 4 ana başlıktan, 50’yi aşkın alt başlıktan oluşan bu manifestoyu, tüm Dedeman otellerinde uygulamaya koyduk. Yöneticilerimiz ve otel çalışanlarımızın katılımıyla dezenfeksiyon da dahil, çeşitli konularda eğitimler gerçekleştirdik.

TEMASSIZ HİZMET...
Misafirlerimize, gelişten çıkış anına kadar temassız bir hizmet sunmak, önceliğimiz olacak. Konaklama boyunca devam edecek tedbiler, ortak alanlardan odalara, toplantı salonlarından yeme içme alanlarına dek tüm noktalara yansıyacak. Konuklarımız, 24 saat kullanılmamış, hijyen prosedürlerinin eksiksiz gerçekleştirildiği odalarda ağırlanacak. Restoranlar, barlar, SPA ve sağlıklı yasam üniteleri, çocuk kulübü ve oyun alanları, genel mekânlar, toplantı odaları, kongre salonları gibi ortak alanlarımız detaylı bir şekilde dezenfekte ediliyor. Çalışanlarımızın hepsi maske takıyor ve görevlerine başlamadan düzenli olarak ateş ölçümleri yapılıyor. Genelge, talimat ve önerileri sıfır torelans presibiyle yerine getiriyoruz. Geleneksel Dedeman misafirperverliğinden ödün vermeyerek “Güvende kal” diyoruz.


DİVAN GRUBU GENEL MÜDÜRÜ  MURAT TOMRUK:
GÜVENLİ VE SAĞLIKLI BİR DENEYİM SUNACAĞIZ
Pandemi döneminde uzak kaldığımız misafirlerimizle yeniden buluştuğumuz için mutluyuz. “Yeni normal”de; otel, restoran ve pastanelerimizde her zamanki kalitemizden ödün vermeden, artırılmış önlemler ve genelgelerle uyumlu olarak “Divan Demek Güven Demek” mottomuzla güvenli ve sağlıklı bir deneyim sunacağız. 

Mart ayından itibaren fedakâr sağlık çalışanlarımızı İstanbul’daki 3 otelimizde büyük bir memnuniyetle konuk ettik. Önlemler ve kurallara tam uyum ile, 16 bin 500 üzeri gecelemeyi yüzakımız “sıfır bulaş” ile tamamladık. Çalışanlarımızın da güvenliğini koruyarak, misafirlerimizi tüm birimlerimizde ilk andan son ana kadar sağlıklı ve hijyenik bir şekilde ağırlamaya yönelik tüm tedbirleri aldık. Divan İstanbul Elmadağ, Divan İstanbul City ve Ege’nin en güzel koylarından Göltürkbükü’nde yer alan Divan Bodrum otelimizi 15 Haziran itibarıyla açtık. Şehirlerarası seyahat kısıtlamalarının kalkmasıyla ilk aşamada iç turizme hizmet veriyoruz. Önümüzdeki aylarda, tıpkı geçmiş yıllarda olduğu gibi yabancılara da Türk misafirperverliğinin en özenli halini sunmayı hedefliyoruz. Restoran ve pastanelerimizde de sosyal mesafe kurallarına göre oturma düzenlerini yeniden tasarladık. Divan lezzetlerini en nezih ve hijyenik ortamlarda deneyimlemek isteyenlere, Divan güveniyle hizmet veriyoruz.


ÇIRAĞAN PALACE KEMPINSKI ISTANBUL GENEL MÜDÜRÜ VE KEMPINSKI RESIDENCES TÜRKİYE BÖLGE DİREKTÖRÜ RALPH RADTKE:
ÇIRAĞAN’IN İHTİŞAMLI GÜZELLİĞİNDE MORAL BULUNACAK
Yepyeni bir dönem ve yeni bir düzen hayatlarımıza girdi. Ancak yine de özünde değişmeyecek olan misafirperverlik ve üst düzey hizmet kalitesi. Çırağan Palace Kempinski İstanbul olarak, bu süreçte otelimizi faaliyette tuttuk ve tüm dünyadaki Kempinski otellerinde “Kempinski White Glove Service” hizmetimizi devreye aldık.

Çalışanlarımız ve misafirlerimizi her alanda koruyacak önlemleri açıkladık. Bunlar; otele giriş alanından mutfaklara, odalardan restoranlara ve organizasyonlara, toplantılara ve genel mekâlara kadar birçok tedbiri içeriyor. 

BOĞAZ’DAKİ HARİKA KONUMUMUZ ÖNE ÇIKACAK 
Girişte, sosyal mesafe kuralları dahilinde konum işaretlemeleri, termal kameralar ile ateş ölçümleri gerçekleştiriliyor. Oda fiyatlarımıza kahvaltıyı dahil ettik. İstedik ki konuklarımız, gönül rahatlığı ve keyifle güne başlayabilsin... Üstelik özel balkonlarına ya da Gazebo Lounge’da masaya servis alınabiliyor. Arzu ederlerse, Çırağan Sarayı’na yanaşacak, catering ve hizmetin bizim tarafımızdan olacağı teknede yeme-içme deneyimleri de sunabiliyoruz. Lüks piknik seçeneklerimiz de var. Bu yaz; açık hava mekânları ve Boğaz’ın kenarındaki harika konumumuz ön plana çıkacak. Boğaz hattındaki en büyük bahçelere sahibiz ki, bu noktadaki düzenlemelerimiz ve Çırağan Sarayı’nın ihtişamlı güzelliğinde moral bulunacağını düşünüyoruz. 

TÜRK GELENEĞİNE UYGUN DOKUNUŞLAR...
Açık büfe kalktı ve hijyenden kaynaklı özel ve tamamıyla QR kod ile dijital menüler oluşturuldu. Öğle yemeği dahil, tüm gün havuzda keyif yapılabilecek cazip paketler mevcut. İnsanların kendisini özel hissetmesi için küçük ve Türk geleneğine uygun dokunuşlarımız oldu. Karşılama ikramlarında leziz yiyecek-içecek seçeneklerine ek olarak, maske ve dezenfektan veriyoruz. Bunlara, Türk misafirperverliğine uygun ve “güven” oluşturan kolonyayı ilave ettik. Yabancılar, bu uygulamayı çok beğenecek. Arkadaşlarımızın hepsi hijyen maskeli. Gülümsemelerimizi bu defa paylaşamasak da güleryüzlü fotoğraflarımız ile üzerinde “My Social Smile” yazan rozetleri yakamıza takarak güleryüzle “Hoş Geldiniz” demenin mutluluğunu yaşayacağız. Minikleri de unutmadık. Onlara “Çırağan Palace Princess’’ ve “Çırağan Palace Prince” yazılı maskeler armağan ediyoruz. 


RICHMOND NUA WELLNESS-SPA GENEL MÜDÜRÜ HAKAN BALCAN:
GÜZEL VE SAĞLIKLI GÜNLERE HAZIRIZ

Richmond Nua Wellness Spamisafirlerin her zaman gönül rahatlığıyla konaklayabilecekleri bir otel. Bünyemizde, tüm departman müdürlerinin, işyeri hekiminin, sağlık personelinin, gıda mühendisi ve iş sağlığı güvenliği uzmanının yer aldığı bir “Hijyen Komitesi” kurduk. Böylece, tüm önlemlerin güncel bir şekilde uygulanması sağlanıyor. Richmond Hotels hizmet standartları gereği, düzenli periyotlarla habersiz olarak yapılan bağımsız denetimlere, Safe Otel Programı (Salgın hastalık risk yönetim denetim programı) da eklendi. Misafirlerimizin ve ekibimizin sağlığı bizim her zaman önceliğimiz.


PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE:
SÜREÇLERİMİZİ, TEMASI EN AZA İNDİRECEK ŞEKİLDE GELİŞTİRDİK
Pegasus Hava Yolları olarak en önemli değerlerimiz, misafirlerimiz ve çalışanlarımız. Uçuşlarımız başlamadan çok önce, yeni düzene ilişkin önlemlerimize odaklandık. Daha sağlıklı ve güvenli seyahat için yeni kurallar ve önlemler kritik önemde. Evden çıkıştan tekrar eve varışa kadar hijyen zinciri konulmalı.

Hayatımızda, seyahat alışkanlıklarımızda bazı değişiklikler oluyor; ama bunların tümü misafirlerimizi ve çalışanlarımızı korumak için. Havalimanı ve uçak içerisinde maskelerinin sürekli takılı olması gerekiyor. Birinci ve ikinci güvenlik kontrollerinde termal kameralarla ateş ölçülüyor. Uyarılara uyulması, sıralarda ve bekleme alanlarında sosyal mesafeye özen gösterilmesi önemli. Boarding’ler de de aynı kural geçerli. 

UÇAKLAR, EN HİJYENİK ORTAMLAR
Kontuarda personelimiz siperlikli hizmet veriyor. Çalışanlarımız ile yolcularımızın arası plastik camla kapatıldı. Terminallerdeki kioskların arası da ayrıldı ve buralara dezenfektan konuldu. “Türkiye’nin dijital hava yolu”yuz. 2018’den bu yana yenilikçi birçok dijital çözüm sunuyoruz. Uçuş öncesi online check-in’in yanı sıra, bagajlar “Ekspres Bagaj” ile teslim edilebilir, boarding işlemleri kimlik ve barkodla temassız yapılabilir. Uçaklar ise en hijyenik ortamlar. HEPA filtreleriyle içerideki hava, 3 dakikada bir tamamen yenileniyor. Organizmalar ve toz parçaları yüzde 99,99’un üzerinde filtreleniyor. En az 48 saat etkin kimyasal ile 24 saatte bir detaylı dezenfektasyona tabi tutuluyor. 

HİJYEN, DÜZEN, GÜVEN...
Süreçlerimizi teması en aza indirecek şekilde geliştirdik. Tepsi gibi alanlara her uçuş sonrası aynı işlem uygulanıyor. Dergi ve güvenlik kartlarını kaldırdık. Yanınıza sadece laptop, evrak, bebek ve el çantası alabiliyorsunuz. Kabin bagajı, “check-in”deki hakka dahil ediliyor ve taşıma hijyen önlemleriyle oluyor. Sağlığımız ve geleceğimiz için maskeli hayata, sosyal mesafeyi korumaya ve yeni düzene alışmalıyız. Yol haritamızda 3 konu öne çıkıyor: Hijyen, düzen ve güven. Yeni dönemde var gücümüzle çalışarak ülkemize, sektörümüze ve milletimize hizmete devam edeceğiz.


WYNDHAM GRAND İZMİR ÖZDİLEK GENEL MÜDÜRÜ FUNDA ÇAM:
EN GÜVENİLİR ŞEKİLDE EV SAHİPLİĞİ YAPACAĞIZ
Dünyayı etkileyen salgınla mücadelede gerekli tüm hijyen önlemlerini en üst seviyede aldık. Zorlukların başarıyı daha da çok kıymetli kıldığını düşünüyoruz. “Güvenli Turizm Sertifikası” denetlemesini başarıyla geçerek bu sertifikaya İzmir merkezde sahip olan ilk beş yıldızlı otel olduk.

Özdilek ailesi olarak, her zaman “Değişmeyen tek şey değişimdir’’ mottosuyla hareket ediyoruz. Pandemi dönemi de bu ilkemizin haklılığını yeniden kanıtladı. Toplumların hayata ve çevreye karşı bakışı farklılaşıyor. Ekip arkadaşlarımla birlikte, aldığımız detaylı eğitimler ve titizlikle uygulanan süreçlerimizle 5 yıldızlı uluslararası zincire bağlı bir otelin sağladığı, üstün kalitede hizmete devam ediyoruz. Gelecekte de, açıldığımız ilk günden bu yana birçok ödülle perçinlenen başarılarımızın sürceğinden eminim. Konforlu konaklamalara, başarılı toplantılara, unutulmaz güzellikteki düğün ve davetlere en güvenilir şekilde ev sahipliği yapacağız.


ELITE WORLD HOTELS YÖNETİM KURULU ÜYESİ EMEL ELİK BEZAROĞLU:
SAĞLIKLI, MUTLU VE HUZURLU BİR YAŞAMA DÖNÜŞ VAAT EDİYORUZ
Elite World CARE (Covid-19 Anti Risk Ekibi) adını verdiğimiz 12 kişilik özel ekibimiz ile aktif denetleme ve değerlendirme için ön hazırlıklar gerçekleştirdik. Kapasitelerimizi yüzde 50 dolulukla sınırlandırarak misafir ağırlama kararı aldık. Bunun sonucunda da daha geniş sosyal mesafeli alanlarda daha güvenli ve daha ferah bir tatil ayrıcalığıyla hizmete hazır hale geldik.

Elite World Hotels olarak misafirlerimizden ayrı kaldığımız süreçte yeni dönem tatil konsepti üzerine önemli çalışmalar gerçekleştirdik. En büyük ve en önemli önceliğimiz; her zaman çalışanlarımızın ve misafirlerimizin sağlığı. Personelimize salgın ve hijyen konusunda düzenli ve sürekli eğitimler veriyoruz. 

ELITE WORLD MİSAFİRPERVERLİĞİ VE TİTİZLİĞİNİ SUNUYORUZ
Elite World CARE logolu her noktada, hijyen standartlarının sağlandığına emin olabilirsiniz. Her zamanki Elite World misafirperverliği ve titizliğini sunuyoruz. Misafirlerin güvenli ve konforlu tatil yapabilmeleri için her detay titizlikle düşünüldü. “Elite World Sosyal Mesafe Planı” yürürlüğe konuldu. Bu doğrultuda da resepsiyon, restoran, asansör, oda ve ortak tuvalet girişlerinde gerekli ekipmanlarla hizmet veriliyor. Konuklarımızın girişleri mobil gerçekleştiriliyor, dolayısıyla herhangi bir temas olmuyor. Tedbirlerimiz ve kurallar anında bildiriliyor, hijyen kitleri dağıtılıyor. Ateş ölçer yerine termal kamerayla tarama yapılıyor. 

ÖZLENİLEN TATİLLER...
Restoranlarımızda QR kod ile menüye dokunmadan telefondan sipariş verilebiliyor. Temassız ödeme sistemlerini artırıyor, mobil aplikasyon yazılımlarını geliştiriyoruz. Departman çalışanları maske ve eldiven takıyor. Ön bürodaki bütün operasyon, sosyal mesafeye uygun. Check-in ve check-out sırasında yer işaretleri yerleştirildi. Son 14 günde Sağlık Bakanlığı’nın risk grubu olarak belirlediği ülkelerden seyahat edilip edilmediği sorgulanıyor. Kapı anahtarları, mastercardlar, dolap kilitleri her kullanım sonunda dezenfekte ediliyor. Bagajlar odaya özenle taşınıyor. Elite World Hotels olarak özlenilen tatillerin ev sahibiyiz. Geniş, ferah yeşil açık alanlara, bahçeli, teraslı, açılır camlı odalı restoran ve cafelere sahip otellerimizde, sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yaşama dönüş vaat ediyoruz...


FOUR SEASONS HOTELS ISTANBUL GENEL MÜDÜRÜ TAREK MOURAD:
YENİ DÖNEMİN BEKLENTİLERİNE VE İHTİYAÇLARINA CEVAP VERİYORUZ
Değişmez önceliğimiz, misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı. “Yeni Normal”de en önem verdiğimiz konu, yine hijyen ve sosyal mesafe. Sultanahmet ve Boğaz otellerimizde, yeme içmeden SPA’ya, geniş bir açık alana sahip olmamız, büyük bir avantaj. Oturma düzenleri yenilendi. Four Seasons konforu ve özeniyle güvenli bir deneyim sunmaya devam edeceğiz.

Four Seasons Hotels and Resorts olarak, Lead With Care programımızı, yeni dönemin beklentilerine ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarladık. Otellerimizde var olan hijyen ve sosyal mesafe protokollerini her birimde titizlikle hayata geçirdik. Misafirlerimizin güvenliği, çalışanlarımızın fiziksel ve mental sağlıkları için “Gelişmiş Temizlik”, “Yüksek Misafir Güvenliği ve Konforu”, “Yetkilendirilmiş Çalışanlar” olmak üzere üç ana başlığa odaklanıyoruz.

HIZLI VE KONFORLU BİR DENEYİM SUNUYORUZ 
Dijitalde, ödüllü “FS App” uygulamamız ve “Chat” ile, temas gereksinimini minimuma indirerek hızlı ve konforlu bir deneyim sunuyoruz. Konuklarımız, bu aplikosyonlar ile, görevlilerimizle bağlantı kurulabiliyor. Four Seasons’ın özenli servisine en güvenli biçimde ulaşılıyor. Ayrıca gazeteleri, telefonlara indirilen linklerle sunuyoruz. Tek kullanımlık kartlarla da erişime açılan menüler, QR kodlar aracılığıyla da görülebiliyor. Kontrollü rezervasyon sistemimiz mevcut. Özel paket karşılama ikramlarımız var. Sanitasyon ekibimiz, gün boyu ortak alanları sterilize ediyor. Otele girişte kişinin bilgi gizliliği ve mahremiyeti çerçevesinde bilgi kaydı almayan bir termal kamera sistemiyle vücut ısısını ölçülüyor, maske temin ediyoruz. 

HERKESE YÖNELİK KORUMA SAĞLAMAYI HEDEFLİYORUZ 
Personelin odaya girme sıklığının azaltılması amacıyla içeride olunan sürede temizlik servisi verilmiyor ki, herkese yönelik koruma sağlamayı hedefliyoruz. Temizlikte farklı alanlar için farklı renklerde ve sadece o odaya özel fazla sayıda bez kullanılması, temiz ve kirli çarşafların odada aynı anda bulundurulmaması, tedbirlerimiz arasında. Maske, el dezenfektanı ve anti bakteriyel ıslak mendil paketlerimizin yer aldığı odalar, çıkışın ardından minimum 24 saat havalandırılıyor. ULV cihazıyla dezenfekte ediliyor ve UV fener ile son kontroller gerçekleştiriliyor.


ACCOR YENİ DOĞU AVRUPA COO’SU ALEXIS DELAROFF:
BİRÇOK YÖNDEN DAHA FAZLASINI DA SAĞLIYORUZ

Covid-19 salgını nedeniyle Türkiye’de geçici olarak kapatılan otellerimiz, 6 Temmuz 2020'den itibaren faaliyetlerine devam ediyor. Olumsuz epidemiyolojik durum göz önüne alındığında, konuklarımız Accor'u seçtiğinde huzur ve güvenliklerinden emin olmalarını sağlamak için her türlü çabayı göstermekteyiz. Bölgemizdeki otellerde ve dünya çapında ALLSAFE standartlarını uyguluyoruz. Böylece sadece yerel düzenleyicilerin tüm gereksinimlerini karşılamakla kalmayıp, birçok yönden daha fazlasını da sağlamaktayız.


SIANJI HOTELS YÖNETİM KURULU BAŞKANI RECAİ ÇAKIR:
SAĞLIKLI, HİJYENİK VE SOSYAL MESAFENİN KORUNDUĞU BİR ORTAM

Sianji Well-Being Resort Kaplıca Bodrum Hotel olarak, aldığımız çok kapsamlı önlemlerle kapılarımızı bu sezon bir kez daha misafirlerimize açtık. Sağlıklı, hijyenik ve sosyal mesafenin korunduğu bir ortamda hizmet veriyoruz. Otelimizde SPA terapilerinden masajlara, diyet programlarından klinik uygulamalara kadar herkese uygun seçenekler sunuyoruz. Uzman denetiminde konuklarımızın doğal yaşam kalitesini artırarak evlerine gerçekten dinlenmiş ve mutlu dönmelerini sağlıyoruz.


LİMAK TURİZM GRUBU KOORDİNATÖRÜ KAAN KAVALOĞLU:
MİSAFİRLERİMİZE KARŞI SORUMLULUĞUMUZUN BİLİNCİNDEYİZ
İlk günden bu yana çalışmalarımızı, insan odaklı hizmet anlayışıyla sürdürüyoruz. Koronavirüs vakasının ülkemizde ilk defa tespit edildiği andan itibaren oluşturduğumuz “Kriz Yönetim Birimi”, “Departman İçi Komiteler” ve “İşyeri Sağlık & Güvenlik Ekibimiz” ile gündemi ve gelişmeleri yakından takip ediyoruz.

Salgınla ilgili tespitler ve önerilerle gelişen yeni durumlara göre, “Limak Post Covid Aksiyon Planı”nı uyguluyoruz. Böylesi olağanüstü bir dönemde tesislerimizde tatil yapma kararı alan misafirlerimize karşı sorumluluğumuzun bilincindeyiz. 

BİRİNCİ ÖNCELİK TOPLUM SAĞLIĞI 
Tüm önlemler, konuklarımızın ve çalışanlarımızın, dolayısıyla tüm toplumumuzun sağlığını koruma hedefli. Bu nedenle uyarı ve yönergelerimizi paylaşarak, bize bu konuda destek verilmesini önemle rica ediyoruz. Her bir personelimize, işbaşı yapmadan önce sağlık kontrolleri düzenli yapılıyor. 24 saat gözetim altındaki lojmanlara ziyaretçi kabul edilmiyor. Servis amaçlı kullandığımız araçlar ise yüzde 50’lik doluluk oranıyla hizmet ediyor. Misafir odaları, restoranlar, barlar, rekreasyon ve oyun alanları, çocuk kulübü, toplantı, kongre salonları, eğitimli ekiplerice 24 saat boyunca ince püskürtme tekniğine sahip ULV cihazlar ve Sağlık Bakanlığı onaylı koronavirüse karşı etkili dezenfektanlarla dezenfekte ediliyor. Mutfak, depolar, ofisler ve genel kullanım bölümleri de aynı titizlikle virüsten arındırılıyor.


İGA HAVALİMANI İŞLETMESİ İCRA KURULU BAŞKANI VE GENEL MÜDÜRÜ KADRİ SAMSUNLU:
YOLCULARA GÜVEN SAĞLAMAK ÇOK ÖNEMLİ
Covid-19 salgınıyla birlikte, tüm havacılık sektörünü ilgilendiren sağlık emniyeti konusunda ortak kriterler belirlenmeli. Ana amacımızı “Emniyetli ve hijyeni üst seviyede tutan bir seyahat” ilkesi olarak belirlemiştik. Güvenli, sosyal açıdan ‘en mesafeli’ havalimanıyız. Pandemi bitince de ICAO, IATA, DSÖ gibi kuruluşların gerekli gördükleri uygulamalara devam edeceğiz.

Havalimanında gereken tüm önlemleri üst seviyelerde aldık ve böylece uçuşlarımıza başladık. Şu bir gerçek ki, havacılık, Covid-19 kaynaklı krizi ancak birlikte hareket ederek aşabilir. 

HİJYENDEN ASLA ÖDÜN VERMEYECEĞİZ 
Türkiye olarak hazırız. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden de Havalimanı Pandemi Sertifikasyonumuzu aldık. Bu kapsamda, EASA standartlarına rahat uyum sağlayacağız. Sektörün içindeki hava yolu şirketlerinin, havalimanlarının ve ülkelerin, uluslararası anlamda uçuşların yeniden eski düzenine kavuşabilmesi için birbirlerine ve yolculara güven sağlaması çok önemli. Herkes, aynı standardizasyonda tedbir almalı. EASA’nın yayamladığı ve Türkiye’de sadece bizim imzaladığımız “Covid-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolü” bu açıdan çok kıymetli. Dış hat misafirlerimiz, İstanbul Havalimanı’nı güvenle tercih edebilir. Hijyenden asla ödün vermeyeceğiz.


HILTON BAŞKANI VE CEO'SU CHRIS NASSETTA:
KISA VADEDE MİSAFİRPERVERLİĞİMİZ BİRAZ FARKLI GÖZÜKECEK
RB ve Mayo Clinic ile ortaklaşa geliştirilen Hilton CleanStay, Hilton misafirlerinin bu yazdan itibaren çok daha temiz ve daha güvenli bir konaklama deneyimi yaşamalarına yardımcı olacak yeni prosedürler içeriyor.

Misafirlerimizin ve ekip üyelerimizin emniyeti ve güvenliği, yüzyılı aşkın bir süredir en önemli önceliğimiz. Hilton CleanStay, gezginlerin beklentilerini karşılamaya yönelik birçok değişimin yaşandığı turizm ve konaklama sektöründe çalışanlarımızı koruyacak. Program, konuklarımızın özgürce seyahat etmeleri için gereken rahatlığı ve güvenceyi sağlama taahhüdümüzü yerine getirmek üzere attığımız devrim niteliğinde bir adım. Kısa vadede misafirperverliğimiz biraz farklı gözükecek olsa da Hilton'dan beklenilen unutulmaz deneyimleri yeniden sağlayacağız. Hilton CleanStay, temmuz ayının ortasından itibaren Hilton'un 18 markasının tamamında devreye girecek. 


ORTADOĞU HOLDİNG İCRA KURULU BAŞKANI MEHMET GÜR:
HİJYEN KALİTEMİZİ VE STANDARTIMIZI BELGELEDİK
Çalışan ve konuklarımız için Wome Deluxe otelimizde, ilk giriş anından itibaren kamu otoritelerinin belirlediği kuralları kesintisiz uyguluyoruz. Alanya’daki Wome Deluxe’ün “TSE 13811 Hijyen ve Sanitasyon Yönetim Sistemi” belgesi bulunuyor. “Covid-19 Uygulamaları El Kitabı”na da bağlı kalarak, tüm sosyal ve ortak alanlarımızda mesafelerimizi oluşturduk.

Çalışanlarımıza yeni tip koronavirüs salgınına karşı tüm eğitimleri verdik. Odalar, mini club, hamam & SPA, kullanım ve havuz suları, üretim ve servis alanlarında tüm hijyen tedbirlerini en üst seviyeye çıkardık. Otel giriş-çıkışlarda ölçüm ve dezenfeksiyon birimlerini yerleştirdik. Sosyal mesafe gibi hatırlatıcı uyarılarımızı görünür yerlere astık. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın koordinasyonunda, pandemi sonrası otellerin hijyen kalitesini belirlemek için uygulamaya aldığı Sağlıklı Turizm Belgesi’ne başvurduk. Bu alanda, bölgemizdeki sınırlı sayıdaki oteller arasına girdik. Wome Deluxe denetlemeden geçti ve sertifikaya almaya hak kazandık. Böylece, hijyen kalitemizi ve standartımızı da belgelemiş olduk.


TATİLSEPETİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI KAAN KARAYAL:
TATİL ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞECEK
Covid-19 salgını nedeniyle sektörde büyük kayıplar yaşandı. Hava yolları, tur operatörleri, seyahat acenteleri, oteller ve benzeri bütün turizm bileşenleri bu durumdan olumsuz etkilendi. Ancak iç pazarda geri dönüş, beklenenden hızlı olacak. Tatil alışkanlıkları değişecek.

Salgın; hayatta kalma, güven duyma ve tedbirli olma gibi insanların en temel duygularını değiştirdi. Her birey, farklı güvenlik algısına sahip; ancak çok önemli bir kitleyi, önümüzdeki birkaç yıl etkileyecek sosyolojik ve psikolojik olgulardan bahsediyoruz. Bu olgular, her türlü satın alma ve tüketim alışkanlıklarına; dolayısıyla tatil yapma, seyahat etme alışkanlıklarına da nüfuz edecek. Konaklama tesisleri ve hava yolları, birtakım önlemler almaya başladı. Bu tedbirleri misafirlerimize doğru şekilde anlatmak ve sunmak da çok önemli. Burada biz seyahat acentalarına görev düşüyor. TatilSepeti ailesi olarak, hem otellerden hem de biz seyahat acentalarından beklentileri öğrenmek adına bir anket düzenledik. %40’ı bu sene, korona riski azaldıktan sonra dahi tatile gitmeyi düşünmüyor. %60’ı, belirli tedbirler alınmasını şart koşuyor. Tesis genelindeki sosyal mesafe, doluluk oranı ve check-in’den sonra odaların bir süre boş bırakılması gibi konular ön planda...


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz