İŞ DÜNYASINA '10'LAR YÖN VERİYOR

Bir derginin 10'uncu yılına ulaşması, kimilerine belki de çok etkileyici gelmeyebilir. Ama, 120'nci baskı, bizim açımızdan çok kritik bir eşik demek. Peki! Neden böyle? Çünkü üzerine titrediğimiz Business LIfe'ı, bu denli uzun süre yayımlayabilmenin ve bugünlere getirebilmenin haklı gururuna sahibiz. Bunu gizlice yaşamaktansa, onu haykırırcasına duyurmak, Business Life ailesi olarak daha anlamlı.

120’nci sayımıza denk gelen 10’uncu yıl özel sayımız, bizleri sıkça geçmişe götürdü. Kuruluşumuzun ilk dönemindeki heyecan, keyif, sıkıntı ve zorlukların hepsi de gözümüzün önünden film şeridi gibi geçip gidiyor. Bunun içindir ki bugün elimizde, o deneyimleri elde etmiş bir dergiyi tutuyoruz. Business Life için her şey asıl şimdi başlıyor…

YATIRIMLARIMIZ HIZ KESMİYOR 
“İş Dünyasına Yön Verenlerin Referans Dergisi” olma misyonuyla hareket eden Business Life, yatırımlarında hız kesmiyor. Algıda seçiciliği artıran tasarım değişikliğimizi, pandeminin de hızlandırdığı dijital dönüşüm gerçeğinden hareketle, Instagram, Twitter, Facebook ve LinkedIn gibi sosyal medya platformlarımızdaki yenilikler izledi. Resmi internet sitemiz www.businesslife.com.tr’yi de teknolojik gelişmelerle uyumlu şekilde yeniden dizayn ettik.

LİDERLER “EVRENSEL 50 İŞ İNSANI” ARAŞTIMAMIZI İLGİYLE TAKİP EDİYOR
Globalde, iki ülke ilişkilerinde, sektöründe ve Anadolu’da en çok itibar gören kıymetli iş insanlarımızın, sayfalarımızdaki sayısını artırmayı ve çeşitlendirmeyi sürdüreceğiz. Geleneksel “Evrensel 50 İş İnsanı” araştırmamızı “BUSINESS 500” abonemiz ile birlikte dünyanın en etkili iş örgütlerine, sektör oyuncularına ve onlara yakın çalışan yöneticilere de soruyoruz. 

EŞİTLİKÇİ DOSYALAR KADINLARI MUTLU EDİYOR
“Sorumlu ve Duyarlı Liderlik” başlığını işlemeye devam ediyoruz. Başta “Liderlik” olmak üzere, her alanda özellikle “eşitlikçi” dosyalar hazırlıyoruz. “Bir işin kadını-erkeği olmaz” mesajıyla yönümüzü “liderlik” ve “yönetimde kadın” da dahil, eşitlikçi içeriklere çevirdik.

EKİBİMİZE TAM NOT
2021 çalışma takvimimizi belirlerken 6 ana kategori üzerinde yoğunlaştık. İş dünyamızın sesi olmada “Liderlik”, “CEO Ajanda”, “CFO’nun Tablosu”, “CMO’nun Rolü”, “İK’nın Keşfi” ve “Kurumsal İletişim” başlıklarına odaklanacağız. Konjonktüre göre eğildiğimiz sektör analizleri ve başarı izlerinin sürüldüğü özel araştırmalarımızı, yine özel röportajlarımızla zenginleştireceğiz. “İş Dışı Yaşam”dan da kesitler sunuyoruz. "KSS" ve "Sürdürülebilirlik"in izini sürüyoruz. Ve elbette, ayak uydurmamız kaçınılmaz olan “Teknoloji” çağına dair haberler…  Yazarlarımızın kamuoyunun nabzını tutması, editörlerimizin olaylara hâkimiyeti ve konularına tam konsantre muhabir kadromuzun tam not alması, bizleri ayrıca onore ediyor.


ZEYNEP BODUR OKYAY (Kale Grubu Başkanı ve Ceo’su):
Birlikte güzel şeyler başarıyorsunuz
Business Life, ekonomi dergileri alanındaki boşluğu doldurup, okumaya teşvik edici içeriğiyle bu sahada önemli bir yer edindi. Ülkemiz ve dünyadaki gelişmelere paralel, içi dolu ve kolay anlaşılır yayıncılığınızın devam etmesi, elde ettiğiniz başarıyı artıracaktır.

İçinde bulunduğumuz dijital çağda, bir basılı yayını hayatımıza sokmak gibi cesaret isteyen bir işe girdiği için Business Life’ın kurucusu Seyfettin Bayram Bey’i öncelikle tebrik ediyorum. 

SAYGIN BİR YERDESİNİZ
Okuyucuların beklentilerine yönelik, Prof. Dr. Acar Baltaş başta olmak üzere güçlü kalemlerden çıkan yazıların ve editörlerin, bir derginin kalitesini belirleyen en önemli unsurlar olduğunu; derginiz bugün saygın bir yerdeyse en büyük katkının bu değerli isimlerden geldiğini düşünüyorum. Ve nice etkili yazılarını beklediğimizi iletmek istiyorum.

İLGİ ÇEKİCİ, MERAK UYANDIRICI BİR DERGİ 
Herhangi bir yayında yer alan haberin içeriği kadar, sayfa tasarımının da okuyucudaki etkisi büyük oluyor. İlgi çekici, merak uyandırıcı dergi mizanpajı ve tasarımı ile haberi okuyucuya iletmek, bilgi kadar önem taşıyor. Bu açıdan da Business Life dergisinin öne çıktığını düşünüyorum.

GELECEĞİ TAKİP EDİYORSUNUZ
Dijitalleşme. dünyayı benzeri görülmemiş bir dönüşüme götürüyor. Toplumsal değişimin her alanda yaşandığı günümüzde elbette ki internet ve haberleşme de değişime uğruyor. Yenilenen web sitenizi bir daha inceledim. Buna şimdiden adapte olmanız, geleceği takip etmeniz, bu yolda size büyük getiri sağlayacaktır.

BUSINESS LIFE BAŞARILI 
Günümüzde hem kişisel hem iş hayatında sosyal medyadan kaçmak mantıklı ve mümkün değil. Bunu da doğru kullanmak ve yönetmek çok önemli. Sosyal medya etkileşim içindir. Bunun için de doğru içerik türleri üretmek ve takip edenlerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Business Life’ın konudaki gidişatı da başarılı. Birlikte güzel şeyler başarıyorsunuz. 


SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU (Orka Holding  Yönetim Kurulu Başkanı):
İş dünyasının referans kaynaklarından birisiniz
Business Life, yayın hayatına başladığı günden bugüne, özel haberleri İle Türkiye ve dünya gündemine tanıklık etmemize çok önemli katkılar sundu.

Zengin içeriği ve derin analizleriyle ekonomi yayıncılığında önemli bir boşluğu dolduran Business Life, kısa sürede iş dünyasının önde gelen referans kaynaklarından birine dönüştü.  

TÜM EKONOMİ AKTÖRLERİ YAKINDAN TAKİP EDİYOR
Gerek iş dünyasının gerekse kamuoyunun ihtiyaç duyduğu konularda, haber dosyalarıyla herkesin takdirini kazanan Business Life, liderler başta olmak üzere tüm ekonomi aktörlerinin yakından takip ettiği bir yayın olma özelliğini koruyor. Genel Yayın Yönetmeni Seyfettin Bayram nezdinde, Business Life’ın kuruluşunda ve bugünlere gelmesinde emeği geçenlerin ve tüm çalışanların 10. yılını kutlar, yayın hayatında nice başarılar dilerim.


TUNCAY ÖZİLHAN (Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı):
Şirketler ile kamuoyu arasındaki  iletişimi, vizyoner bir bakış açısıyla yönetiyorsunuz
Günümüz medyası, dijital teknolojilerin öncülük ettiği yeni dünya düzenini doğru okumalı. Hem içeriği ve tasarımı hem de okuyucusuna dokunuş şekli açısından değişime ayak uydurabilmeli. Güvenilir habere ulaşabilmek, her zamankinden daha da önemli bir hâl aldı. Bu açıdan vatandaşlarımızı bilgilendirmek için gece-gündüz çalışan tüm medya mensuplarına minnet duyuyoruz.

Yıllar içerisinde kendini hep geliştiren Business Life’ı, değişim ve dönüşüm çağına hızla uyum sağlama; şirketler ile kamuoyu arasındaki iletişimi vizyoner bir bakış açısıyla yönetme kabiliyeti dolayasıyla başarılı buluyorum. 

GÜVENİLİR HABERİN TEMSİLCİLERİNDENSİNİZ
Business Life, özel araştırmaları sayesinde sektörlerin trendleri ve geleceği konusunda hem sektör çalışanlarını bilgilendiriyor hem de gençlere referans oluyor. Sektördeki deneyimli isimlerin tecrübelerini ve şirketlerin başarılı çalışmalarını doğru bir şekilde aktararak genç kuşağa ışık tutuyor. Güvenilir haberin önemli temsilcilerinden olan, özellikle iş insanları için kısa sürede bir başvuru kaynağı haline gelen Business Life’ın 10. yaşını tebrik ediyor, özenli ve özverili çalışmaları için teşekkürlerimi sunuyorum.

İŞ YAPIŞ MODELLERİ GÖZDEN GEÇİRİLMELİ
Tüm dünya tarihi bir dönüşümün içinde. Pandemi ile birlikte bu dönüşüm daha da hızlandı. Her gün yeni kavramlarla ve yeni teknolojilerle tanışıyoruz. İş yapış şekilleri baştan aşağı değişiyor. Geleceğe hazırlanırken, her alanda teknolojik gelişmelere entegre olmamız, inovasyonların sunduğu verimlilik fırsatlarını tüm iş süreçlerine yansıtmamız gerekiyor. Diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya kanallarımızın da iş yapış modellerini gözden geçirmesi, dijital dönüşümle en verimli şekilde kendilerini şekillendirecek yeni modeller, yeni fikirler üzerinde çalışması lazım. 

BEKLENTİLER İYİ ANALİZ EDİLMELİ
Yeni dünya düzeninde en önemli sorumluluklarımızı; gelişmeleri yakından takip etmek, dünyamızın, işlerimizin ve paydaşlarımızın sürdürülebilirliği için en doğru çalışma ve projeleri geliştirmek, inovatif projelere yatırım yapmak, içinde bulunduğu toplumun ihtiyaç ve beklentilerini iyi analiz etmek olarak sıralayabiliriz. 

POZİTİF VE BİRLEŞTİRİCİ MESAJLAR İLE MORAL VERİLMELİ
Basınımızın ve diğer tüm medya kanallarımızın topluma doğru bilgi sağlaması, içinde bulunduğumuz zorlu süreçlerde pozitif ve birleştirici mesajlarla moral verici ve enerji yükseltici bir iletişim tonu kullanması büyük önem taşıyor. Toplumun tüm paydaşları olarak, ortak geleceğimiz için önem taşıyan konularda farkındalık artıran projeler üretmeli, bu konularda iş birliklerine açık olmalı ve hep üretken olmaya devam etmeliyiz.


ABDULKADİR KONUKOĞLU (Sanko Holding Onursal Başkanı):
Business Life’ın kendine özgü bir tarzı var
Business Life’ı beğenerek okuyorum. İş dünyasına hitap eden çok sayıda dergi bulunuyor. Hepsinin sunumu, tasarımı, içerik oluşturması farklı. Business Life’ın pozitif bakış açısı ile hazırlanmış içeriğini ve her kesimin anlayacağı dille sunulan haberleri, okurun beklentisine yanıt veriyor.

Kadronuz, ekonomi dünyasının bildiği isimlerden oluşuyor. Gaziantep’e özel çalışmalarınızı yakından takip ediyorum. 

DENEYİMLİ VE UZMAN KADRO
Deneyimli ve uzman kadronuz ile habere, haber kaynaklarına erişimde sorun yaşamadığına inanıyorum. Sizleri kutluyor, başarılarınızın daim olmasını temenni ediyorum. Kadronuz, gündemi takip etmek kadar, kendine özgü tarzı ile farklılık içeren haberleriyle dikkat çekiyor.

GELİŞMELERE VE TALEBE YANIT VERİYORSUNUZ
Her alanda görülen değişim sürecinden Business Life’ın kopması düşünülemezdi. Tasarım “Bu haberi oku” mesajı ile karşımıza çıkıyor. Anadolu sanayileşmesinin öncüsü babam merhum Sani Konukoğlu, işletmede modernizasyonun gerekliliğini ve önemini anlatırken “Tesisini yenilemeyen patronu, tesis yeniler” derdi. Yani, patron tesise gerekli yatırımı yapmaz ise teknoloji olarak geride kalır, rekabet gücünü kaybeder, sonunda işletmenin satılması ve yeni patronla yönetilmesi kaçınılmaz olur. Bu bakış açısı her alanda geçerlidir. Sizler yeniliğe, yenilemeye, gelişmelere ve bundan kaynaklanan talebe göre yanıt vermemeniz halinde hedef kitlenizin size olan talebi azalır. Tasarımdan içeriğe kadar yenilemeye gereken önem verenler ayakta kalır.  

HABERİ, BASILI YAYINDAN OKUMAYI TERCİH EDİYORUM
İnternet sitenizde habere erişim kolay, tasarımı ilgi çekiyor. Ancak, haberi dergiden, yani basılı yayından okumayı tercih ediyorum. 

ON BİNLERE ULAŞAN SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARI... 
Bizim kuşak, sosyal medya ortamından uzak ve farklı süreçleri yaşayarak bugünlere geldi. Belki o süreci birlikte yaşadığımız akranlarım içerisinde bu konuda kendisini geliştiren ve yetiştiren olmuştur. On binlere ulaşan bir paylaşım mutlaka beğeniliyordur. Derginize katkı sunan her arkadaşınızı kutlarım.


NURTEN ÖZTÜRK (Opet Yönetim Kurulu Üyesi):
Gençlerin sıçrayışına vesile olabilirsiniz
Şimdiki gençlerde beğenilmek arzusu var. “Benim daha çok beğenenim, sevenim olsun” diyorlar. Bunu dergi olarak hissettirebilirseniz, iş yapabilme kapasitesi olanlara, alttan gelen o duygu ve düşüncelere, onların sıçrayışına vesile olabilirsiniz, çok da güzel olur...

Beni değiştiren, çocuklarımızla da büyüdük biz. Onların dünyası öyle büyüdü ki, o kadar bilgiye teknoloji yoluyla kolay ulaşır duruma geldiler. Şimdi biz onlardan destek alıyoruz. Bazen farklı fikirlerine ihtiyaç duyuyoruz. Onlara soruyoruz. 

GENÇLERİ ANLAMAMIZ VE DİNLEMEMİZ GEREKİYOR 
Ben 11 yaşındaki torunuma bile “Bu konuda ne düşünüyorsun?” diye sorarım. Gençlerden öğreneceğimiz çok şey var. Onları anlamamız ve dinlememiz gerekiyor. Gelelim Business Life’a... Sizin için de aynı şekilde. Bizim yaşadıklarımız ve anlattıklarımız, ancak gençlere önlerini görmek için bir ışık olabilir. Bizi tanısınlar; duygularımızı, düşüncelerimizi bilsinler, deneyimlerimiz yollarını aydınlatsın; ama bize takılmasınlar. Çünkü o zaman geçmişin tozlu raflarında asılı kalırlar. Özetle biz “Gençlere kulak verelim” dedik. Onlara yol gösterme, ışık tutma adına.... Enerjilerine yön vermek, onları hissetmek... 


LEYLA ALATON (Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi):
Eşitlikçi bir yayın çizgisine sahipsiniz
Business Life,  iş insanı odaklı içeriklere ve gündemdeki konulara dayalı araştırmalara yer vermesi ile yayıncılık dünyasında prestijli bir yere sahip. Genel Yayın Yönetmeni Seyfettin Bayram, iyi bir orkestra şefi. Başarılı yayın ekibi, alanlarında başarılara imza atmış profesyoneller ile okuyucuyu buluşturuyor ve gündem oluşturabilecek hususlara ışık tutan bilgiler sunuyor.

Business Life, en önemlisi, eşitlikçi bir yayın çizgisine sahip. Bunu yazar kadrosunda önce fark ettik ve ardından eşitlikçi çalışmalarıyla hissettirmeye devam etti. 

HIZLI HABER ALINMASINA VESİLE OLUYORSUNUZ 
Dijital dönüşüme ayak uyduran yapısı ile dergi ve web sitesi, haberleri online okuma ve paylaşma kolaylığı sunması açısından da teknolojik çağa uyumlu bir çizgide ilerliyor. Kolay okunan görselliği ise diğer bir avantaj. Business Life’ın özellikle sosyal medya etkileşimlerine imkân veren kurumsal ve bireysel paylaşımlar da iş insanlarının daha hızlı haber almasına vesile oluyor. 

10. YILA BAŞARIYLA ULAŞILMASI SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR ÖLÇÜ
Neredeyse limitsiz hız çağında yaşadığımız şu yüzyılda, dünyanın her köşesine ulaşabilecek ve ilgi ile okunabilecek içerik geliştirmek, artık yaratıcılık sınırlarını da zorlamayı gerektiriyor. Yayınınızın 10. yılına başarıyla ulaşması, okuyucunuzun ilgisini de sürdürülebilir noktaya ulaştırabildiğinizin görünür bir ölçüsü. 

HIZA AYAK UYDURABİLİYORSUNUZ
Günümüzde sosyal medya ile desteklenmeyen hiç bir yayın, güncelliğini canlı tutamıyor. Çünkü haberin çok hızlı tazeliğini kaybettiği bir bilgi çağında yaşıyoruz. Bu hıza ayak uydurabilen Business Life gibi yayınlar, başarı öykülerini devam ettirebiliyor.  Dijital iletişimden ilk başta korktum. Ancak sosyal medyanın hızının karakterime çok uyduğunu gördüm. En çok öğrendiğim ve bilgilerimi paylaştığım bir ortam. Dünyadaki bilgi birikimi sürekli yukarı çıkıyor.

BÜYÜK BİR KEYİFLE TAKİP EDİYORUM
Business Life’ı büyük bir keyifle takip ediyoruz. Şimdilik her alanda size 100 puan veriyorum. Eksik bir çalışmanızı gördüğüm vakit, yayın ekibinizi bilgilendiriyor olacağım. Başarınızın daim olması dileğiyle…


FEYHAN YAŞAR (Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili)
Odağınızda “insan” var
Business Life’ı ilgiyle takip ediyorum. Rakamlara boğmayan, insan odaklı bir yayın çizgisine sahip. Başarılı olma sebeplerinden biri de yazar ve editörlerinin hazırladığı gündemler.

Derginin yeni görsel tasarımı da oldukça güzel. Özellikle mart sayılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Web sitesinin yenilenmesi de çok iyi bir adım olarak değerlendiriyorum. Yayınlar toplumu geliştirirken aynı gelişimi kendileri de yapmalı.

BUSINESS LIFE’IN SIKI BİR TAKİPÇİSİYİM 
Her alanda Business Life’ın sıkı bir takipçisiyim. Sosyal medya ile çok geniş kitlelere çok hızlı bir şekilde ulaşmak mümkün. Business Life, bunu çok iyi başardı. Business Life’ı yıllar önce sosyal medyada fark ettim zaten. Daha sonra davetlerimize iştirak eden Genel Yayın Yönetmeniniz Seyfettin Bayram ile birlikte yayın kadrosunun birçoğunu yakından tanıdım. daha nice başarılı yayınlar diler, derginin hazırlanmasında emeği geçen herkesi tebrik ederim.


NİHAT KIRMIZI (Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı & İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı):
Basın ile iletişimin sağlamlığına çok önem veriyorum
Business Life, değerli jüri üyeleri ve geniş katılımlı anketleri ve objektif değerlendirmeleriyle önemli çalışmalara imza atıyor. “Evrensel 50 İş İnsanı” ve “İş Dünyasına Yön Veren 50 CEO” gibi araştırmaları gelenekselleştirdiği için de ayrıca tebrik ediyorum.

Galatasaray Doğa Sigorta Basketbol sponsorluğumuzu, yaratılan içeriklerle ve sosyal medya iletişimi ile çok iyi değerlendirdik. Sosyal sorumluluk projelerimiz de çok ses getiren ve toplumsal fayda sağlayan etkili çalışmalar oldu. Basın toplantılarımıza yoğun bir katılım ve ilgi vardı. Business Life da yaptıklarımızı, kamuoyuna en ince detayına kadar yansıttı. Basın ile iletişimin sağlamlığına kişisel olarak çok önem veriyorum. Kurumsal İletişim Müdürümüz Seda (Güler) Hanım da bu yaklaşımı prensip edinmiş bir yönetici. Ekibi ve çalıştığımız ajanslar ile güzel işlere imza attılar. Business Life ailesini de 10. yıl dolayısıyla kutluyorum. 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz