İNSAN KAYNAKLARI'NDAN LİDER DESTEĞİ

Covid-19 salgınıyla adından söz ettiren 2020 yılı, küresel ekonomide ve iş hayatında daha önce benzeri görülmemiş büyük değişiklikler getirdi. Zorlu süreç sayısız belirsizliğe neden olurken, iş yapış biçimlerini de kökten dönüştürdü. Uzaktan çalışma modeline aşina olanların yanı sıra, bu şekilde hiç çalışmamış şirketler de çalışanlarını eve göndererek yoluna devam etti. İçinde bulunduğumuz bu dönemde zorluklarla karşılaşmamız kaçınılmaz. Ancak etkin planlama, şeffaf iletişim ve karşılıklı beklentileri doğru belirleyerek üretkenliği korumak elbette mümkün. Küresel kriz bittiğinde, güçlü liderlerin uyguladığı ekip yönetimi stratejileri, kuvvetle muhtemel standart hale gelecek. Peki! Bu noktada İnsan Kaynakları departmanlarına hangi görevler düşüyor? Liderlerin uzaktan çalışma yönetimini nasıl takip ediyorlar? Başarılı olmaları için onlara ne gibi destekler sağlıyorlar? Bu alandaki spesifik çalışmalar neler? Kıymetli İK profesyonellerinden, yararlı olacağına inandığımız yanıtlar aldık...


DİVAN GRUBU İK DİREKTÖRÜ ÖZGÜR ŞAHİN:
Liderlerimizle ve çalışanlarımızla çok yakın temas halindeyiz
Koç Topluluğu ve Divan olarak, dijitalleşme, uzun zamandır ana gündemimizde idi ve bu konuda ciddi ilerlemeler sağlamıştık. Divan’ın “Dijital dünyaya ve bilgi çağına uyumluyuz!” değerine paralel olarak, şu an uzaktan pek çok sürecimizi yönetebiliyoruz.

Esnek çalışma konusunda da hazırlıklarımız, pandemi öncesinden başlamıştı. Saha çalışanlarımız hariç, ofis çalışanlarımızda uzaktan çalışma sürecini başarıyla yürütüyoruz. Covid-19’un getirdiği belirsizlikle başa çıkmak için liderlerimizle ve çalışanlarımızla çok yakın temas halindeyiz. Çalışma arkadaşlarımız ve liderlerimizden sürekli geri bildirimler alıyor, ihtiyaçlar hususunda destek sağlıyoruz. 

“ÇALIŞAN DENEYİMİ YÖNETİCİ ONLINE FARKINDALIK SEANSLARI” 
“Çalışan Bağlılığı ve Deneyimi” yol haritamız kapsamında, planladığımız tüm aksiyonların sürdürülebilirliğini sağlamak ve içinde bulunulan duruma ve ihtiyaca uygun olarak da esnek olabilmek önceliğimiz oldu. Yöneticilerimize destek olmak adına, “Çalışan Deneyimi Yönetici Online Farkındalık Seansları” uygulamasına ilk olarak başladık. Kaygı anketleri ile sürekli durumu analiz ettik ve çıkan sonuçları baz alarak çok ciddi iyileşmeler kaydettik. Çalışanlarımız ile sürekli temasta bulunup, tüm gelişmeleri paylaştık. Şeffaf olmaya, yakın olmaya çok özen gösterdik. Dijital platformları yoğun şekilde kullandık, her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirdik. Online anketlerimiz ile farklı personaları oluşturduk, aksiyonlar aldık. Sokağa çıkma yasağı günlerinde evde yapılabilecek pek çok aktivite önerilerini çalışanlarımızla paylaştık ve çok da güzel geri bildirimler aldık. Online eğitimler noktasında ciddi destek sağladık. Hayata yeni geçirdiğimiz uygulamaları önce liderlerimiz ile paylaşıp online çalıştaylar organize ettik. Çalışan odağımızı hep koruduk ve Divan çalışanlarının bu süreci en az kaygı ve problemle geçirmeleri için seferber olduk. Çalışan bağlılığı araştırmamızda önceki yılların çok üzerinde %82’ye, bu zor dönemde ulaşmanın mutluluğunu yaşadık.

PEGASUS HAVA YOLLARI İK DİREKTÖRÜ DİLARA OĞUR:
Liderlerimizden geri bildirimler alıyoruz
Yönetim toplantılarımızı online platformlar aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz bu dönemde, toplantılarımızın etkinliğini düzenli olarak değerlendirerek sistemsel gereklilikleri ve iyileştirme alanlarımızı gözden geçiriyoruz. Bu alandaki en iyi uygulamaları araştırarak yeni dijital sistemler tasarlıyoruz.

Liderlerimiz ile uzaktan çalışma yöntemleriyle ilgili birebir görüşmeler geçekleştiriyoruz. Aldığımız geri bildirimler doğrultusunda beklentileri ve ihtiyaçlarını nasıl daha etkin yönetebileceğimize dair çalışmalar yapıyoruz. Uzaktan çalışmada karşılaşılan zorluklar ve ihtiyaçlar, yeni uygulamalar, bu dönemin etkinliğini artırma gibi konulara eğilerek aksiyonlar üretiyoruz. Tüm çalışanlarımızın uzaktan erişim ağını (VPN) kontrol ederek, sistem yükünün artma ihtimaline karşı stres testi yaptık. Dijital platformlarımızın verimliliği yükseltecek ek geliştirmeleri hayata geçirerek çalışanlarımızın evden çalışma sürecini iyileştirmeye yönelik adımlar attık. 

KİĞILI İK VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ (KYS) DİREKTÖRÜ IŞILAY OKAY:
İnsan yönetiminden çok iş yönetimine odaklanıyoruz
İnsan Kaynakları ve KYS Direktörlüğü olarak, çalışanlarımıza teknolojiyi yakından takip edebilecekleri platformlar ile işlerini kolaylaştıracak uygulamalara geçiş yaptık. Örneğin, pandemiyle birlikte çalışanlarımızın bazıları, işlerini evden çalışma yöntemiyle gerçekleştirdi.

Teknoloji, bilgiye erişim ve iş yapış şekli konusunda bizlere yol gösteriyor. Elimizdeki imkânlarla tüm işlerimizde bilgi zenginliği, ürün ve hizmet konusunda çeşitlilik ve kişiselleştirme olanağı sağlıyor. Bu değişim beraberinde; işe alım, eğitim ve geliştirme, organizasyonel gelişim hususunda çeşitliliği getirdi. Dijital dünya, geleneksel hiyerarşik yapının tersine, insan yönetiminden çok iş yönetimine odaklanıyor.  Yeni dijital dünyada çevik organizasyon yapısı, dijital beceriler, küresel işletme becerileri ve iletişim becerileri ön plana çıkıyor.

ONLINE EĞİTİM...
Koronavirüs salgınıyla beraber, aslında işin yapılış şeklinin değil, iş sonuçlandırmanın önemi anlaşılmış oldu. Tüm çalışanlarımıza onların yanında olduğumuzu hissettirmek adına online eğitim atamaları gerçekleştirildi. Online eğitim programlarımızın aktif kullanıldığı bu günlerde, eğitim içeriklerini ya da verilmek istenen mesaj gibi her türlü konuda oyunlaştırma ve animasyon eğitimler düzenlendi.

VODAFONE TÜRKİYE İK’DAN SORUMLU İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI BÜLENT BAYRAM:
Liderlere özel bir iletişim kanalı açtık
Pandemiyle birlikte liderlik anlayışı da değiştiği. Görmeden gören, dokunmadan dokunan, duymadan duyan bir liderlik modeli doğuyor. Artık, bir liderin farklı duyu ve duyguları kullanıp yeri geldiğinde ekibine motivasyon, enerji, sağlık durumu, güvende hissetmesi konularında dokunabilmesi gerekiyor.

Liderin, ev ve iş ortamlarının bir araya gelmesiyle oluşan zorlukların açık ve net olarak paylaşılabileceği bir güven ortamı oluşturması önem taşıyor. Vodafone olarak, yeni dengeleri aşağıdan yukarı olacak şekilde önce çalışanlarımızla paylaştık. “Yeni dönemde zorlanmanız normal, gelin birlikte çözelim” dedik. Bunu liderlerimize de söyledik. Tüm çalışanların psikolojik olarak kendilerini güvende hissetmelerinin liderlerin yeni görevi olduğunun altını çizdik. Liderlere özel bir iletişim kanalı açarak, uzmanların katılımıyla çeşitli eğitimler düzenledik. 

DÜZENLİ, AÇIK VE ŞEFFAF İLETİŞİM... 
Düzenli, açık ve şeffaf iletişim, pandemide ekip yönetiminin kilit noktalarından biri oldu. Bu yaklaşımla, herkes kendi olabiliyor, sıkılmadan istediği soruyu sorabiliyor ve doğru bilgiye doğru zamanda istikrarlı biçimde ulaşabiliyor. Artık, yönetim ve performans, çıktı odaklı olarak, mekândan bağımsız duruma geliyor. “Eğer liderseniz ve son 10 ayda iletişim tarzınız, liderlik anlayışınız, iş yapış şekliniz ya da ekibinizle konuşmalarınız değişmediyse, bu konuya odaklanmanız, pandemiyle gelen yeni liderlik vasıfları konusunda kendinizi geliştirmelisiniz” mesajını liderlerimizle paylaştık.

BORUSAN HOLDİNG İK VE KURUMSAL İLETİŞİM GRUP BAŞKANI NURSEL ÖLMEZ ATEŞ:
Liderlerimizin ekipleri ile etkileşimlerini artırdık
Liderlerin, uzaktan yönettikleri ekiplerinin fiziksel ve ruhsal sağlığını yakından takip etmesi, onların motivasyon unsurlarını sağlaması önemli bir öncelik oldu. İş verimliliğini korumak ve yüksek performans ortamını sürdürülebilir kılmak da buna eşlik eden bir gündem oldu.

Mart 2020’den itibaren, uygun tüm rollerimiz için geçtiğimiz uzaktan çalışma modeli ile birlikte, farklı liderlik kaslarımızı kullanmamız gerektiğinin farkına vardık. Borusan’da böylesine değişim süreçlerini, çift yönlü iletişim perspektifinden ele alıyoruz. “Yeni iş koşullarımızı ne kadar iyi tanır, anlar ve empati geliştirirsek, değişimi o denli iyi yönetebiliriz” düşüncesindeyiz. Dolayısıyla, liderlerimizin ekipleri ile etkileşimlerini artırdık. Farklı ve alışık olmadıkları kanallardan etkileşime geçmelerini sağladık. İletişim temalarında, VUCA koşullarına uyumlanabilmek, dayanıklılık, takım olma gibi başlıkları önceliklendirdik ve  yönetim ekiplerimizi rol model ve değişim elçileri olarak konumlandırdık. 

“KOÇLUK VE GERİ BİLDİRİM” ODAKLI GELİŞİM PROGRAMI 
Nabız anketleri ile liderlerimizin ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarını düzenli takip ettik. Bize adreslenen ilk konu, uzaktan çalışan ekiplerin yönetimi için değişen dünyayla ilgili hızlı bilgilenme talebiydi. Biz de hızla “Borusan Akademi Uzaktan Çalışma” webinar serisini hayata geçirdik. Yeni dünya ve dijitalleşme, ekonomi, kendimiz ve çalışanlarımız için psikolojik sermaye gibi konuları birlikte tartıştık. Liderler ve çalışanların, daha çok bir araya gelip birbirlerinden beslenmek istediklerini gördük. Bu iletişimi sağlıklı bir performans ve kariyer yönetimi iletişimine de dönüştürebilmek adına, her seviyeden liderimizi “Koçluk ve Geri Bildirim” odaklı online ve uygulamalı bir gelişim programına dahil ettik. Borusan Akademi online öğrenme platformları üzerinden uzaktan çalışma ve ekip yönetimine özel gelişim yolculuklarını tüm liderlerimiz ile paylaştık. 

İçinde bulunduğumuz bu değişimi “Çalışma hayatında önemli bir devrim, yeni bir çağın başlangıcı” olarak nitelendiriyorum. Bizim de değişimi yönetmek için planladığımız tüm adımlar, bu yeni çağa uyumlanmak odağında olmalı. Yeni çalışma koşullarına uyumlanmak için, yılmazlık, umut, özgüven ekseninde, liderlerimize yatırım yapmaya devam edeceğiz. 

İGA HAVALİMANI İŞLETMESİ İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NİHAT ÇUKURKAYA:
Teoriyi pratiğe çevirme gücümüz, liderlerimizin başarısını sağladı
İGA’nın en kuvvetli kaslarından birisi, dijital altyapı ve kapasitesi... Pandemi döneminde tüm çalışanlarımızı hızlı ve eksiksiz desteklerken, iletişim kanallarımız sürekli açık kaldı. Böylece, liderlerimize önemli bir yardımda bulunduk. Daha önce tecrübe edilmemiş salgının yönetilmesi aşamasında sorumluluk aldık. Salt bireylerin üzerine bırakılmasına izin vermedik.

Ortak aklın ürünü kararlar, çevik yönetim ve teoriyi pratiğe çevirme gücümüz, liderlerimizin bu süreci başarıyla yönetmelerini sağladı. Tünelin ucundaki ışığı gördüğümüz bugün, İGA’nın sektöründeki tüm şirketlerden daha hızlı bir geri dönüşe imza atmasının altında bu destek ve iş birliği yatıyor.

GELİŞİM FIRSATI...
Operasyonel faaliyetlerimizin durma noktasına geldiği bu zaman dilimini, gelişim fırsatına dönüştürdük. Çok sayıda dijital eğitim programının sunumu, geniş kapsamlı yabancı dil eğitimleri, belirsizlik ve çalkantılı zamanlarda liderlik, uzaktan çalışanların yönetimi gibi programların faydalarını kısa vadede görmeye başladık. Üst yönetimimizin, tüm liderlerimiz ve çalışanlarımız ile düzenli iletişim halinde olması, hem moral ve cesaret verici hem de ilk, orta kademelerdeki yöneticilerimiz için bu dönemi nasıl yönetmeleri gerektiğini konusunda yol göstericiydi. Liderlerimizi desteklemek adına hayata geçirdiğimiz diğer önemli uygulamalarımız ise “Çalışan Sağlık Takip Sistemi “ve “İGA Çalışan Destek” hattıydı. Her ikisi de onlara İGA’nın güçlü kurumsal desteğini yanlarında hissettirdi. Çalışanlarımız, yarın hangi zorlukla karşılaşırsa karşılaşsınlar, İGA ailesinin birer parçası olmalarının onları ayrıcalıklı ve güçlü kılacağını biliyor...

MİKRO YAZILIM İK DİREKTÖRÜ GÖKÇE YARGAN:
Yeni dönem liderlik yetkinliklerine odaklandık

Mart ayında uzaktan çalışmaya hızlıca geçiş yaptık. Verim kaybı yaşamamak adına bu modele çabuk adapte olmak çok önemliydi. 

DEĞİŞİME UYUM SAĞLAMADA LİDERLERİMİZE ÇOK İŞ DÜŞTÜ
Planladığımız tüm aksiyonları hemen hayata geçirdik ve bir hafta içinde tüm çalışma arkadaşlarımız bu değişime uyum sağlamayı başardı. Bu noktada liderlerimize çok iş düştü ki, süreklilik için sorumlulukları hâlâ devam ediyor. Yönetim ekibiyle birlikte online iş akış süreçlerini tasarladık ve arkadaşlarımızın bunları ölçümleyebilecekleri bir sistem kurduk. Böylece, uzaktan iş akışını takip etme konularında yetkinlikleri artmış oldu. Günlük ve haftalık toplantılar ile iş sonuçlarını takip etmeye başladık. Lider eğitimlerimize ara vermedik. Yeni dönem liderlik yetkinliklerine odaklandık. 

DEĞİŞİMİ, HAYATIN BİR PARÇASI HALİNE GETİRDİK 
İyi bir yöneticinin, öncelikle kendi duygu durumunu yönetmesi ve kendinin iyi olması gerekiyor. Yani iyi bir yönetici, oksijen maskesini önce kendine takmalı. 2020’de tüm grup şirketlerimizde “Çalışan Destek Programı”na başladık ve pandeminin getirdiği psikolojik, ailevi ve sağlık sorunları hakkında destek almalarını sağladık. Uzaktan çalışma modeli, hayatımızda kalıcı bir etki yaratacak. Bu nedenle tüm süreçlere inovatif bir yaklaşımla bakıp iyileştirme alanlarını çıkardık. Yani, değişimi hayatın bir parçası haline getirdik. Daha fazla sürecimizi dijital platformlara taşımak da önceliklerimiz arasındaydı.

ARKAS HOLDİNG İK DİREKTÖRÜ DR. ŞENGÜL ATALAY:
Liderlerimize, ihtiyaç duydukları araçları sunuyoruz
İş sonuçları üzerinden çalışanın performansının değerlendirilmesi, ekiplerin uzaktan da olsa koordineli çalışması, verimlilik, özdisiplin ve ekip motivasyonun yüksek tutulmasının yanı sıra, işlerin sürdürülebilirliğini sağlamada en önemli görev, liderlere düşüyor. 

Pandemi sonrasında da pek çok kurumsal şirkette, çalışanların belli bir bölümünün evlerinden çalışmaya devam etmesi veya hibrit bir düzene geçilmesi tasarlanıyor. Liderlerimizin bu süreçte başarılı olabilmesi için, sürekli temasta kalarak ihtiyaç duydukları araçları onlara sunmaya gayret gösteriyoruz. 

“MESAFESİZ LİDERLİK”... 
Öncelikle uzaktan çalışma süreci ve yönetiminde mevcut durumumuzu görebilmek için tüm çalışma arkadaşlarımıza bir anket yolladık. Ankette gelişmesi gereken alanları tespit edip, hem insan kaynakları hem de eğitim gelişim tarafında gerekli aksiyonları hızlıca almaya başladık. Sonuçları baz alarak, liderlerimize ekiplerin yönetimi konusunda online eğitimler aldırdık. Ek olarak “uzaktan ekip yönetiminde” dikkat etmeleri gereken hususlarda hatırlatıcı olması için “Mesafesiz Liderlik” adını verdiğimiz bir kontrol listesi hazırlayıp günlük izlemelerini sağladık. Performansı doğru ve hızlı takip edebilecekleri sade, hızlı ve kullanıcı dostu yaklaşımla bir altyapı üzerinde çalışıyoruz. Sürekli ve düzenli olarak konuyla ilgili yazılı ya da  görsel hatırlatıcı paylaşımlar, videolar, raporlar göndermeye devam ediyoruz.

YAPI KREDİ İK VE ORGANİZASYON YÖNETİMİNDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HAKAN ALP:
Liderlik gelişim programlarımızı yeniledik
Pandemi süreci bize “Olmaz” gözüyle bakılan yaklaşımların kısa bir sürede nasıl hayata geçirilebileceğini gösterdi. Buradaki önemli nokta, kısa vadede harekete geçilen konuların uzun vadede nasıl devam edeceğini planlamak. Sürdürülebilirliği sağlamak ve sürekli nasıl daha iyisi için geliştirmeler yapabileceğimizi değerlendirmek oldukça kritik.

Anketler ve çalıştaylar ile uzaktan çalışma modeline yönelik ihtiyaçları belirleyerek çalışmalarımıza yön verdik. Liderlerimizin uzaktan daha verimli çalışmalarını sağlamak ve ekiplerinin de yeni düzene adaptasyon gücünü artırmak için bir dizi uygulamayı hayata geçirdik. 

“LİDERLİK YOLCULUĞUM”...
Hiç ara vermeden, hem kariyer süreçlerinde hem gelişim alanlarında çalışanlarımıza yanlarında olduğumuzu hissettirdik. Değerlendirme merkezi uygulamamızda kullandığımız yetkinlik setlerimizi ve liderlik gelişim programlarımızı da yeni çalışma modeli ihtiyaçlarına göre yeniledik. Her seviyedeki yöneticilerimizi ve potansiyel yönetici adaylarımızı dahil ettiğimiz “Liderlik Yolculuğum” programımızı Nisan 2020 itibarıyla hızlıca adapte ederek sanal sınıf ortamına taşıdık. Eğitimlerimize kesintisiz devam ettik. Bu sayede liderlerimizi içeriden yetiştirme ve uzaktan çalışma adaptasyonları konusunda desteklemeyi sürdürüyoruz. 

GELİŞİM FIRSATLARI...
Uzaktan çalışmayla ilgili birçok farklı başlıkta, liderlerimize gelişim fırsatları sunuyoruz. İnteraktif ve deneysel öğrenme yöntemleriyle tamamen sanal ortamdaki eğitim programlarında “Uzaktan Çalışmada Liderlik” başlığı altında, birçok konuda 450’den fazla yöneticimize ulaştık. Ayrıca dünyanın önde gelen iş okulları ile iş birliklerimiz var. Liderlerimize ve çalışanlarımıza yönelik, faydalanabilecekleri ipuçlarını içeren uzaktan çalışma yönetici rehberleri, bilgilendirici duyurular ve anlık hatırlatmalar yapıyoruz. “Deneyimi en iyi yaşayanlar anlatır!” diyerek “Uzaktan Liderlik Deneyimlerimizi Paylaşıyoruz!” video serisine yoğun ilgi olunca çalışan versiyonunu yayımlayarak çalışanlarımızı da bu hususta destekledik.

AMGEN TÜRKİYE VE GENSENTA İK DİREKTÖRÜ FİLİZ KOZCAĞIZ:
Yöneticilerimiz ile yakın iletişimdeyiz
Pandeminin ilk zamanlarında, uzaktan ekip yönetimi ile ilgili bazı ihtiyaçlar olduğunu gözlemledik. Yöneticilere özel, uzaktan ekiplerle çalışmak konuları odaklı oturumlar gerçekleştirdik.

Oturumlarda hem ekipler ile uzaktan çalışırken yöneticilerimize fayda sağlayabilecek bilgileri paylaştık hem de onların deneyimlerini ve sorularını aktarmalarını sağladık. Bir danışman tarafından sanal ortamda koçluk yapmak üzerine de bir oturum planlayarak, liderlerimizin bu dönemde yüz yüze iletişim olmadan ekip yönetimi yapmalarına destek olduk. Yöneticilerimiz ile yakın iletişimimizi devam ettirerek, ihtiyaç duydukları konularda destek veriyor ve onlardan gelen geri bildirimler doğrultusunda da aksiyonlar alıyoruz.

SAMSUNG ELECTRONICS TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ  SEMRA ERGİN:
Liderler, zaman ve öncelik yönetimi yetkinliklerini çok geliştirdi
Covid-19 salgını, uzaktan çalışma uygulamalarının işverenlerce benimsenmesini hızlandırırken, iş devamlılığını sağlamak için ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu. Bu yöntem, özellikle İstanbul gibi bir metropolde, çalışanlar için önemli faydaları da beraberinde getirdi.

Uzaktan çalışma yöntemi, daha kısa işe gidiş-geliş süresi, çalışınların ofisteki dikkat dağıtıcı unsurlardan uzaklaşarak görevlerine daha iyi odaklanabilmeleri ve iş-aile yaşamı dengesinin daha iyi kurulması gibi faydalar sağladı. Daha esnek bir çalışma programı ve çalışma özgürlüğü fırsatını da beraberinde getiriyor. Bu noktada, organizasyonel olarak en kilit nokta iletişim. Zaman ve öncelik yönetimi gibi iş hayatının olmazsa olmazları da özellikle liderlerin en çok geliştirdikleri yetkinlikler... Sadece yenilikçi ürünlerimizle değil, tüm kurum içi uygulamalarımız ile de bu yetkinliklerin geliştirilmesini sağlıyoruz. İnteraktif etkileşim sunan, güvenliği ve güvenilirliği global düzeyde olan platformlarımız üzerinden hem kurum içi hem kurum dışı tüm işlerimizi sağlıklı ve hızlı bir şekilde sorunsuz sürdürüyoruz.

ÖNCELİKLİ OLARAK İLETİŞİME ODAKLANIYORUZ
Yerleşik ofis kültürü ile çalışan her şirket gibi bu kültürün getirdiği alışkanlıkların aslında uzaktan çalışma esnasında da devam etmesine özen gösteriyoruz. Bunu öncelikli olarak iletişime odaklanarak yapıyoruz. Uzaktan çalışırken ortaya çıkan zorluklardan birisi, herkesin şirket genelindeki değişiklikler hakkında etkili ve şeffaf bilgilenmesi... Unvandan bağımsız, herkesin aynı şekilde aynı bilgiye hâkim olmasına çok önem veriyoruz. İletişimin sadece iş yükümlülükleri ile sınırlı kalmaması için çalışıyoruz. Güçlü kurum içi altyapımız sayesinde kullanılabilir iletişim seçeneği yelpazesinin tamamından en etkili biçimde faydalanıyoruz. Görüntülü konferansın, uzaktan çalışanların etkililiğini artırdığını da gözlemliyoruz.

DOĞANLAR YATIRIM HOLDİNG İK DİREKTÖRÜ ELİF YILMAZ:
Liderlerimiz için gelişim programları tasarladık
Pandemi, 21. yüzyıl insanının karmaşayı, belirsizliği ve olasılıkları hem kendisi hem de işi için yönetmeyi öğrenmesi gerektiğini gösterdi. Yeni dönemde insan odaklı, çevik, adaptasyon yeteneği güçlü, güven veren, şeffaf iletişim sağlayan, takım çalışmasına inanan yönetim anlayışına sahip liderlik önem kazanacak.

Liderlerimizi, ekiplerini ve işlerini VUCA dünyasına uygun yönetilmelerini sağlamak üzere gelişim programları tasarladık ve 2021 planlarımıza dahil ettik. Mart ayında tamamen evden çalışma düzenine geçildiğinde ekip motivasyonu için yönerge niteliğinde olmayan evden çalışmada dikkat edilmesi gereken kodları, motivasyonu koruyacak taktikleri içeren düzenli bilgilendirmeler yaptık. Bizce başarı, iş motivasyonundan geçiyor.

ÜRETTİKLERİ İŞ SONUÇLARINA GÖRE TAKİP EDİYORUZ 
Uzaktan çalışma bizlere öz disiplini olan ve sanal ortamda motivasyonunu kaybetmeden çalışabilen, ekiplerini uzaktan etkin bir şekilde yönetebilen insan kaynağının ihtiyacını gösterdi. Liderlerimizi uzaktan çalışma yönetiminden ziyade, ürettikleri iş sonuçlarına göre takip ediyoruz. Bu kapsamda liderlerimizin ve ekiplerinin hedeflerini pandemi sürecine uygun olarak revize ettik. Dijital dönüşüm projemiz olan “SAP Success Factors” ile, yıl sonunda çalışanlarımızın tüm İK süreçlerine entegre, hızlı ve uzaktan erişim sağlamış olmasını planlıyoruz. Böylece liderlerimiz, ekiplerinin hedeflerinin gerçekleşmesinin dijital ortamda anlık görebilecek, kariyer gelişim modülü ile ihtiyaçlarını tanımlayabilecek. 
İK ekibi olarak, bu ihtiyaçlara göre online eğitimleri tasarlayabilecek ve iş sonuçlarına etkisini izleyebileceğiz. Ekip çalışmasını ve çalışanlarımız arasında sinerjiyi sağlayan komitelerimizi tekrar yapılandırdık. Spesifik konularda çalışma grupları oluşturup liderlerimizi ve lider adaylarımızı uzmanlık alanlarına göre komite başkanlığına yönlendirdik. Kurul komitelerimizin iş sonuçlarını düzenli olarak değerlendirmekteyiz.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz