PERAKENDEDE ÖDEME SİSTEMLERİ...

Çeşitlenerek büyümeye devam eden "yeni nesil ödeme" teknolojileri, perakende sektöründe müşteriye ve markaya yeni fırsatlar sunuyor. İşletmeler, tüketim alışkanlığına farklı bir soluk getiren pandemi gibi olağanüstü durumlarda müşterilerine daha iyi hitap edebilmek adına alternatif ödeme yöntemlerine yer veriyor ve bu konuda esneklik sağlıyor. Son dönemde önemli bir mesafe kat eden bu sistemlere bakıldığında, donanımsal gelişmelerin pazara inovasyon ve motivasyon kazandırdığı görülüyor. Peki, Türk iş dünyasındaki yöneticiler, işletmelerinin geleceğini hangi teknolojik altyapılarla şekillendiriyor? Çok kanallı ödeme sistemleri nasıl tasarlanıyor? Bu deneyim, kurumlara nasıl adapte ediliyor? "Dijital finansal ödeme çözümleri"nin, "kurumsal çeviklik" de dahil, ne gibi yararları var?


Doğanlar Holding Finans Direktörü Selin Uras:
Offline ve online kanalda “çoklu ödeme sistemleri”yle ilerliyoruz
“Çok kanallı pazarlama” alanında çizdiğimiz yol haritası, müşteriye bakış açımız ve markalarımızı yönetmemizi sağlaması açısından bir yapı taşı konumunda. Tüm e-ticaret platformlarımız, özel "bulut" üzerinden yürüyor. Bu dönemde bu kanala artan ilginin yarattığı satış hacmi, bizi çok memnun etti.

Kesintisiz işleyiş, artan trafiğe göre ölçeklendirme ve durumu yakından takip ederek anlık otomatik kapasite artırımı yapabilme imkânı bizim için önemli. Özel bulut üzerindeki ana yatırımlarımızdan olan “chatbot”, “ürün konumlandırma” ve “3 boyutlu ürün gösterimi” ile müşteri deneyimini farklı bir noktaya taşıdık. 

SATIŞ EKİPLERİ VE BAYİLERE EĞİTİMLER VERİYORUZ
“Offline” ve “online” kanalda “çoklu ödeme sistemleri”yle ilerliyoruz. Fiziksel pos, havale, nakit ve kredi kartı gibi geleneksel yöntemlerin yanı sıra, web tabanlı platformları kullanıyoruz. QR kod, mail sistemiyle onay, sanal pos, dijital cüzdan, anında tüketici finansmanı gibi seçeneklerimiz mevcut. Satış ekiplerimize ve bayilerimize verdiğimiz eğitimlerle, teknolojinin hızlı bir şekilde uygulamaya geçmesini sağlıyoruz.

İŞLEMLERİMİZ HIZLANDI
“Finansal ödeme çözümleri” özellikle uzaktan ödeme, e-posta ve SMS bilgilendirmeleri, uçtan uca ERP (Kurumsal kaynak planlama) entegrasyonlarıyla işlemlerimizi hızlandırarak bizlere yeni imkânlar sunuyor. Planlarımızda büyük e-ticaret projelerine öncelik vermeye devam etmek ve uygun ödeme altyapılarını kurmak var. Müşterilerimize ödemelerini diledikleri ortamda yapabilmelerini, temassız ve çoklu alternatiflerle sunmanın, satışa dönüş oranlarını artırdığını gözlemledik. İstedikleri ürünü mağazada ya da “online”da mağazalarımızı 360 derece gezerek beğenmeleri yeterli. Artık ürünün hangi teknolojiyle satıldığı, hızlı ve alternatifli ödeme sistemlerinin müşterilere sunabildikleri önemli. Bu anlayış, markaları ve çalışanlarını da sürekli yenilik aramaya yönlendiriyor.

STRATEGY& TÜRKİYE LİDERİ KAĞAN KARAMANOĞLU:
Anlık ve alternatif ödeme yöntemleri pandeminin de etkisiyle yaygınlaşıyor
“Ödemeler Araştırması 2020”den aldığımız sonuçlar, alışveriş ve hizmet ödemeleri içindeki nakit tercihinin bütün ülkelerde düşüşe geçtiğini gösteriyor. Ülkemiz, 2010’dan bu yana gündemde olan “nakitsiz ekonomi” kavramını doğru zamanda öngörüp, yerinde adımlar attı. Bugün Türkiye’de, nakitsiz ödeme oranı %50’nin üstüne çıkmış durumda.

Türkiye’de “nakitsiz ekonomi”nin büyümesinde birçok etken var. En önemli faktörler; toplam kart sayısı -267 milyonu geçti-, kartlarla yapılan alışveriş miktarı, internetten kartlı ödeme alan iş yeri sayılarındaki artış. Bunlara ek olarak, pandeminin de etkisiyle hayatımızda yaygınlaşan temassız ödeme, karekod, mobil ödeme ve FAST gibi anlık ve alternatif ödeme yöntemlerinin kullanımında ciddi artışlar gözleniyor. 2021 ilk çeyreğinde, ülkemizdeki mobil ödemeler yüzde 225, temassız ödemeler %190 arttı...

KİĞILI BİLGİ SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ DİREKTÖRÜ GÜRKAN TAŞKIRAN:
Olabildiğince fazla alternatif ödeme kanalı sunuyoruz
Teknoloji tüm sektörlerde olduğu gibi perakende için de zorunluluk haline geldi. Biz Kiğılı olarak, teknolojiyi bir araç olarak kullanmıyoruz ve merkez noktasına da konumladığımız iş süreçlerimizi, teknolojiyle yeniden yorumluyoruz.

Geleneksel iş yapış şekillerine teknolojiyi entegre etmiyoruz, iş süreçlerimizi değiştiriyoruz. Perakende sektörünün esnek ve dalgalı yapısına uyum sağlayabilmek adına “bulut teknolojileri”ne tüm bilişim altyapımızda yer veriyoruz. “Büyük veri” ve “veri analitiği”yle elde ettiğimiz çıktılar da karar verme aşamalarımızın her adımında değerlendirme kriterlerimiz arasında. Özellikle saha ekibimiz ve tüm ekip arkadaşlarımızla anlık geri bildirim ve iletişim kanallarını en yüksek seviyede kullanıyoruz.

ÖNCELİĞİMİZ, MÜŞTERİ DENEYİMİNİ ARTIRMAK
Önceliğimiz her zaman müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkarmak. Ödeme sistemlerimizi tasarlarken de buna dikkat ediyoruz. Son dönemde mobil ve temassız ödeme uygulamaları bir hayli arttı ve kolaylaştı. Biz de bu noktada müşterilerimize olabildiğince fazla alternatif ödeme kanalını sunmaya gayret ediyoruz.

KOLAY, HIZLI VE GÜVENİLİR ÖDEME 
Uzun yıllardır kasa noktalarında gelişimimizi engelleyen en olumsuz faktörlerin başında, ödeme çözümlerinin sınırlı ve kısıtlı olması geliyordu. Bunu çözümlemek adına pandemi döneminde yeni nesil finansal ödeme sistemlerinin temelinde olduğu bir proje geliştirdik. Mağazalarımıza hiç gelmeden uzaktan bir alışveriş deneyimi sunduk. Bu projenin en kritik noktasında; kolay, hızlı ve güvenilir biçimde ödeme alınması yatıyordu. İş ortağımızın sunduğu çözüm sayesinde bu sorunu kolaylıkla aştık.

FLO LOJİSTİK VE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BURAK AKTAŞ:
Sektörün en büyük dijital dönüşüm projelerinden birine imza atacağız
Türk ayakkabı sektörünün lider markası olmanın da verdiği sorumlulukla yatırımlarımıza devam ediyoruz. Teknolojik altyapımızı güçlendirecek projeler geliştiriyoruz.

Pandeminin de etkisiyle dünyada üretim, tedarik ve pazarlama ağlarının yeniden şekillendiği, dijital dönüşümün baş döndürücü hızla yaşandığı bir döneme girdik. Her şirket bu sürece hızla uyum sağlamak zorunda. Biz de sektörün öncüsü olarak bu alanda yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 

ENTEGRASYON MİMARİSİ...
FLO-Run projemizle de perakende sektörünün en büyük dijital dönüşüm projelerinden birine imza atacağız. Küresel FLO operasyonlarının tek ERP (Kurumsal kaynak planlama) çatısı altında konsolide bir şekilde yönetilebilmesini, en modern entegrasyon mimarisiyle ERP’ye dokunan tüm entegrasyonların güvenli, hızlı ve sürdürülebilir olmasını sağlayacağız. 

YATIRIMA DEVAM
Böylece sezon öncesi planlamadan son müşteri satışına kadar uçtan uca bütün ERP süreçlerinin birbiriyle bütünleşik ve takip edilebilir olmasını hedefliyoruz. Mevcut sistemdeki tüm süreçleri FLO-Run ile birlikte S/4 HANA yapısına taşımayı, Fashion&Vertical Business ve CAR çözümlerini Active-C metodolojisiyle hayata geçirmeyi planlıyoruz. Zorlu salgın koşullarına rağmen yatırımlarımızı büyütmeye devam ediyoruz. FLO Mağazacılık olarak vizyonumuz, “Türkiye’den çıkan ilk 10 global markadan” biri olmak ve bu yolda sağlam adımlarla ilerliyoruz.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz