İNOVASYON GÜCÜMÜZE GÜVENİYORUZ

Shell dünyada ve Türkiye'de 12. kez madeni yağ pazarının lideri oldu. Bu başarının mutluluğunu yaşayan Shell & Turcas Madeni Yağlar Genel Müdürü Seyfettin Uzunçakmak, hayata geçirdikleri müşteri odaklı yaratıcı projeleri, kazandığı başarıları ve küresel organizasyonundaki itibarını, Business Life'a anlattı.

Shell’in madeni yağları ile doğru ürünü kullanmak, ekipman verimini maksimuma çıkarmak, araç ömrünü uzatmak ve duruş süresini azaltmak gibi önemli avantajlar elde edebilirsiniz. Öyle ki, “PurePlus” teknolojisiyle doğalgazdan üretilen “Shell Helix Ultra” motor yağı, yüzde 3’e varan yakıt tasarrufu sağladığı gibi karbon ayak izini de azaltıyor. Bu noktada söze, 1 Kasım 2013’ten bu yana Shell & Turcas Madeni Yağlar Genel Müdürlüğü görevini üstlenen Seyfettin Uzunçakmak girdi. Uzunçamak, tüm dünyada verimliliği artırmak için yakıt, motor ve madeni yağları üretip tüketicilere sunduklarını ifade etti. Shell’in AR-GE’ye her yıl 1 milyar doların üzerinde yatırım yaptığını hatırlatan Uzunçakmak, rakamlar eşliğinde ilginç detaylar paylaştı…

‘61 ÜLKEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİRİYORUZ’

Shell’in Derince’deki üretim tesisinde yılda kaç ton madeni yağ imal ediyor ve bunları nerelere ihraç ediliyorsunuz?

Shell’in Akdeniz’deki en büyük madeni yağ ve gres üretim tesisi olan Derince, 2018’deki 34 bin ton ihracat hacmiyle rekor seviyeye ulaştı. Shell & Turcas, bölgesel madeni yağ üretim üssü konumundaki Derince Madeni Yağ ve Gres Üretim Tesisi’nden, hem iç pazara satış yaptı hem de Arjantin’den Suudi Arabistan’a, ABD’den Hollanda’ya toplam 61 ülkeye ihracat gerçekleştirdi.

‘MÜŞTERİLERİMİZİN ÖZEL İHTİYACINI DA KARŞILIYORUZ’

Shell, farklı sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek geniş bir ürün portföyüne sahip. Hedef kitleniz ve markalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Shell & Turcas; başta otomotiv olmak üzere sanayi, enerji, demir çelik, inşaat, madencilik, nakliye ve genel imalat gibi sektörlerde, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli madeni yağların üretimini, satış ve pazarlamasını gerçekleştiriyor. Portföyde otomotiv sektörüne yönelik “Shell Helix”, “Shell Rimula” ve “Shell Advance” motor yağlarının yanı sıra, “Shell Tellus”, “Shell Omala”, “Shell Mysella,” “Shell Argina” vb. endüstriyel yağlar ve gres markası “Shell Gadus” yer alıyor.

‘YÜZDE 3’E VARAN YAKIT TASARRUFU’

Kullanıcılara ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?

İnovasyon çalışmalarıyla özellikle otomotive yönelik yüksek performanslı, yakıt ve enerji tasarrufunu öne çıkaran yenilikçi ürünler geliştiriyoruz. Shell’in 2014’te piyasaya sunduğu, doğalgazı kristal berraklığında baz yağa dönüştüren “Shell PurePlus” sektörde çığır açtı. Kullanıcılara, yüksek performans ve korumaya yardımcı olan “Shell Helix Ultra”, “Shell PurePlus” ve “Aktif Temizleme” teknolojileri sayesinde, daha iyi viskozite kararlılığına, temizleme özelliğine ve buharlaşma direncine sahip. “Shell Helix Ultra” yaklaşık %50’lik daha düşük uçuculuk özelliği sayesinde motorun daha az yağ eksiltmesine yardımcı oluyor. “Shell Helix”, %3’e varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

‘SEKTÖR STANDARTINDAN %32 DAHA İYİ DAYANIKLILIK’

“Shell Helix Ultra”yı sektör stan dartlarından ayıran özellikleri sıralar mısınız? Binek ve ağır vasıta sürücü lerine ne tür faydalar sağlıyorsunuz?

“Shell Helix Ultra” uzun süre güçlü kalarak, yıpranmaya karşı üstün koruma ve yağ bozulmasına karşı, sektör ortalamasının %32 üzerinde dayanıklılık getiriyor. Bu sayede uzun ve zorlu sürüş koşulları altında motordaki stresi azaltarak performansın sürekliliğine destek olmaya çalışıyor. Endüstri standartlarına göre; %65 daha iyi piston temizleme özelliğine sahip. Yüksek viskozite kararlılığı sayesinde viskoziteyi optimum seviyede tutarak aşınmaya karşı üstün koruma sağlamaya ve motorun ömrünü uzatmaya yardımcı oluyor. 2016’da “Ekstra Dinamik Koruma Teknolojisi”yle ağır vasıtaların kullanımına sunmak amacıyla doğalgazdan dizel motor yağı “Shell Rimula’yı üreten Shell, böylece binek araç sürücülerine sunduğu faydaları ağır vasıta sürücülerine de sağlamaya çalışıyor.

‘AR-GE’YE HER YIL 1 MİLYAR DOLARI AŞKIN YATIRIM’

Pazarın değişen ihtiyaçlarını nasıl karşılıyorsunuz?

Rekabetin yüksek olduğu piyasada liderliğimizi korumak için, pazarın değişen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ürünlerimizi sürekli çeşitlendiriyoruz. Shell, ARGE çalışmalarına her yıl 1 milyar doların üzerinde yatırım yapıyor. ABD, Almanya, İngiltere, Hollanda ve Japonya’da madeni yağ konusunda uzmanlaşmış araştırma laboratuvarlarımız bulunuyor. Buralarda çalışan yaklaşık 200 bilim insanı ve mühendis, her sene milyonlarca kilometrelik saha denemeleri gerçekleştiriyor. Bunların sonucu olarak Shell’in madeni yağ, baz yağ ve gres alanlarında 150’den fazla patenti var.

‘BMW GRUBU’NUN 3 YIL SÜREYLE TEK TEDARİKÇİSİYİZ’

AR-GE faaliyetleriniz size hangi markalarla iş birliği yapmanın yolunu açıyor?

Yenilikçi yaklaşımımız ve AR-GE’ye yatırımın sonucu olarak hem küreselde hem yerelde tercih ediliyoruz. Uzun yıllardır ürün tedarik ettiklerimiz arasında Scuderia Ferrari, Hyundai, BMW ve MAN gibi önemli markalar var. Motor sporlarına yönelik inovasyon çalışmalarımız ve bu alanda önde gelen takımlarla iş ortaklıkları Shell’in, motor yağlarına yönelik AR-GE adımlarına yol gösteriyor. Dünya genelinde tavsiye edilmemiz bizim için ayrı bir önem taşıyor. Son olarak; BMW Grubu’ndan BMW, BMW i, BMW M, MINI, BMW Motorrad ve Rolls-Royce Motor Cars için önümüzdeki 3 yıl süreyle, 2022’ye kadar Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde satış sonrası tek tedarikçi olma anlaşmamızı yeniledik.

‘ÖNDE GELEN ÜRETİCİLERLE YAKIN İŞ BİRLİKLERİ KURUYORUZ’

Müşteri taleplerine cevap verecek inovatif ürünler geliştirme ye odaklanan Shell’in teknolojiyle ilişkisi hangi boyutta?

Başta inşaat ve otomotiv sektörleri olmak üzere önde gelen üreticilerle yakın iş birlikleri kuruyoruz. Bu, ihtiyaçları sahada görmemiz ve en zorlu koşullara uygun ürün geliştirmemiz açısından büyük önem taşıyor. Temel amacımız, AR-GE’ye sürekli yatırım yaparak teknolojiye yine öncülük etmek ve iş ortaklarımız için değer yaratmak. Pazar liderliğimizi, inovasyon gücümüz sayesinde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sürdürüyoruz. Müşterilerimize yüksek performans alacakları ürünler sunarak bunu önümüzdeki yıllarda da devam ettirmek.

‘MAN MARKALI ORİJİNAL YAĞLARI TEDARİK EDİYORUZ’

MAN Orijinal Yağları “MAN Genuine Oil”, MAN araçlarının tüm ihtiyaçlarına yönelik geliş tirildi. İki küresel markanın bir araya gelmesi, faaliyet sürecine nasıl yansıdı? Müşteri beklentilerini karşılamayı hedefleyen hizmet anlayışımızı, GTL teknolojisine sahip “Shell Helix Ultra”yla destekliyoruz. İş ortaklarımız arasına MAN gibi çok önemli bir üreticiyi dahil etmekten dolayı mutluyuz. MAN müşterilerine satış sonrası “MAN” markalı orijinal yağları tedarik ediyoruz. MAN’ın dünyada tavsiye ettiği motor yağı üreticisi olmamız ayrı bir önem taşıyor. “MAN Genuine Oil” ile İspanya, İtalya, Fransa ve Güney Kore’deki bu iş birliğini Türkiye’ye de taşıdık. Ürün portföyümüzü de genişleterek anlaşmanın uzun yıllar devam etmeyi arzu ediyoruz.

SEYFETTİN UZUNÇAKMAK İLE RAKAMLARIN DİLİ

- Derince’deki tesis, 2018’deki 34 bin ton ihracat hacmiyle rekor seviyeye ulaştı.

- Toplam 61 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. mYaklaşık %50’lik daha düşük uçuculuk, %65 daha iyi piston temizleme özelliğine sahip olan “Shell Helix Ultra”, %3’e varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

- Shell, AR-GE çalışmalarına her yıl 1 milyar doların üzerinde yatırım yapıyor.

- Shell’in madeni yağ, baz yağ ve gres alanlarında 150’den fazla patenti var.

‘DÜŞÜK KARBON KAHRAMANI ÖDÜLÜNÜ ALDIK’

Akaryakıt sektöründe sürdü rülebilirlik yönetimi önemli. İk lim dostu üretim teknolojilerine ne gibi yatırımlar yapıyorsunuz?

Geçtiğimiz yıl “Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30” ile “Geleceğe Sahip Çıkan Motor Yağı”yla “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü aldık. İklim değişikliğiyle mücadeleye destek veren öncü kuruluşlardanız. Karbon emisyonunu en aza indirgemeye yönelik projelerimiz devam edecek. Enerji ihtiyacını çevreye ve topluma sorumlu bir şekilde karşılamak üzere çalışıyoruz. “Çevre Dostu” olarak anılmak ve daha temiz bir dünya için ilk defa “PurePlus” teknolojisiyle doğalgazdan motor yağı ürettik.

12 YILDIR ZİRVEDE

Petrol Sanayi Derneği’nin (PETDER) 2018 raporuna göre; Shell & Turcas, Türkiye’nin lider madeni yağ tedarikçisi. Uluslararası danışmanlık ve araştırma şirketi Kline & Company’nin 2017’deki madeni yağlar pazar analizinde de Shell dünyanın ‘1 numaralı Madeni Yağ Tedarikçisi’.

SEYFETTİN BAYRAM

s.bayram@businesslife.com.tr


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz