'INSTAGRAM'DA EN POPÜLER 50 İŞ İNSANI

Ülkemiz Instagram kullanımında uluslararası ölçekte 5. sırada. Peki! Bu sosyal medya platformunda en etkin olan iş insanları kimler? İş dünyasının Instagram alışkanlıklarını mercek altına aldık. Listenin zirvesinde kadınlar yer aldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK)’in açıkladığı son verilere göre; 2018 nüfusumuz 82 milyon 3 bin 882. %61’lik dilimi yani, yaklaşık 50 milyonu sosyal medyada. Ülkemizde bu alanı aktif kullanan birçok iş insanı da var. Onların paylaşımları yüz binler, on binlerce kişi tarafından takip ediliyor. Facebook, Twitter ve YouTube ile yarışan Instagram’ın 800 milyondan fazla üyesi bulunuyor.

İLK 3 BASAMAĞA 
KADINLAR YERLEŞTİ
İş dışı yaşamlarına dair fotoğraf ve videolarını Instagram’dan paylaşan tanınmış iş insanlarımız arasında kimler yok ki? Sizler için derlediğimiz ve 25 Şubat 2019 Pazartesi’yi baz aldığımız listenin ilk 3 basamağında kadınların olduğu dikkati çekiyor. 7 bin 137 paylaşımı bulunan Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton tam, 173 bin 60 takipçiye sahip. Onu 105 bin 328’le Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Caroline Koç, 71 bin 511’le Big Chefs Kurucusu Gamze Cizreli izliyor…

TAKLİT VE SAHTE  HESAPLAR ARTIYOR
Sosyal medyada olmayan; ama adına hemen her gün birçok hayran hesabı açılan iş insanların başında, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Fenerbahçe Başkanı Ali Koç geliyor. Gerçek dışı profil tek başına suç teşkil etmiyor; ama kullanılan bilgiler nedeniyle TCK ilgili hükümleri kapsamında “Özel Hayatın Gizliliğini İhlal” suçu oluşuyor.

‘BÜLENT ECZACIBAŞI  ÖRNEĞİNE BİZZAT ŞAHİT OLDUK’
Kötü amaçlı ve yanlış bilgi yayan sahte hesaplardan birine de Business Life ailesi yakından şahitlik etti. İş dünyamızda büyük itibar gören Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’nın ‘@bulent.eczacibasi’ kullanıcı adlı Instagram hesabı geçtiğimiz ay içinde kopyalandı. Genel Yayın Yönetmenimiz Seyfettin Bayram’ın Bülent Bey’i bilgilendirmesi üzerine taklit hesap, bir sonraki gün yani 24 Şubat 2019 Pazar günü kapatıldı.

INSTAGRAM’DA EN POPÜLER 50 İŞ İNSANI

    İSİM     HESABI    PAYLAŞIM           TAKİPÇİ    TAKİP

1.     Leyla Alaton (Alarko Holding Y.K. Üyesi)    @leylaalaton    7.137    173.060    650
2.     Caroline Koç (Koç Holding Y.K. Üyesi)    @carolinekoc    269    105.328    820
3.     Gamze Cizreli (Big Chefs Kurucusu)    @gamzecizreli    1.442    71.511    1.800
4.     Murat Ülker (Yıldız Holding Y.K. Başkanı)    @mu_ulker    2.614    67.729    573
5.     Cem Boyner (Boyner Grup CEO'su)    @cem.boyner    499    64.292    1.761
6.     Ümit Nazlı Boyner (Boyner Grup Y.K. Üyesi)    @umitboyner    706    56.099    628
7.     Fettah Tamince (Rixos Holtels Y.K. Başkanı)    @fettahtamince    728    35.749    261
8.     Güler Sabancı (Sabancı Holding Y.K. Başkanı)    @guler.sabanci    1.237    33.002    186
9.     Servet Terziler (EsteWorld Y.K. Başkanı)    @drterziler    1.533    25.081    42
10.     Fethi Sabancı Kamışlı (Esas Ventures Kurucu Ortağı)    @fethikamisli    503    24.370    351
11.     Sema Güral Sürmeli (Kütahya Porselen Y.K. Başkanı)    @semaguralsurmeli    2.574    22.490    630
12.     Sinan Afra (Evtiko Kurucusu ve CEO'su)    @sinaafra    696    22.052    681
13.     Enver Yücel (Bahçeşehir Eğt. Kur. Başkanı)    @enveryucel    161    16.159    166
14.     Ali Şafak Öztürk (Regnum Carya Y.K. Başkanı)    @alisafakozturk    281    15.188    491
15.     Mustafa Sani Şener (TAV CEO'su)    @sani.sener    165    11.017    660
16.     Mesut Sancak (Saya Grup Y.K. Başkanı)    @mesutsancakk    722    10.984    334
17.     Rifat Hisarcıklıoğlu (TOBB Başkanı)    @rhisarciklioglu    986    9.871    705
18.     Murat Kolbaşı (Arzum Y.K. Başkanı)    @tmuratkolbasi    2.016    9.618    6.096
19.     Süleyman Orakçıoğlu (ORKA Holding Y.K. Başkanı)    @suleymanorakcioglu    955    9.160    199
20.     Gülden Yılmaz (Koton Y.K. Üyesi)    @guldenyilmaz    84    7.288    1.560
21.     Ali Haydar Bozkurt (Toyota Türkiye Y.K. Başkanı)    @ahbozkurt001    217    6.581    264
22.     Sinan Öncel (Twigy Y.K. Başkanı)    @sinanoncel    2.458    6.211    931
23.     Hakan Bulgurlu (Arçelik CEO'su)    @h_bulgurlu    271    6.141    146
24.     Sanem Oktar (Wunderman İstanbul CEO’su )    @sanemoktar    793    6.106    806
25.     Erol Bilecik (Index Grup Y.K. Başkanı)    @erolbilecik    71    6.003    176
26.     Bülent Eczacıbaşı (Eczacıbaşı Holding Y.K. Başkanı)    @bulent.eczacibasi    148    5.923    188
27.     Mustafa Taviloğlu (Mudo Onursal Başkanı)    @mavi_balik_1907    107    5.671    1.321
28.     Demet Mutlu (Trendyol Kurucusu)    @demetmutlu    64    5.270    3.707
29.     Paul Doany (Türk Telekom CEO'su)    @paul.doany    1.705    4.967    1.813
30.     Erdinç Acar (Acarlar Şirketler Grubu Başkan Yard.)    @ardincacarofficial    169    4.145    185
31.     Haydar Yenigün (Ford Otosan Genel Müdürü)    @haydaryenigun    264    3.969    291
32.     Mehmet Ziylan (Ziylan Grup Y.K. Başkanı)    @mzziylan    167    3.305    485
33.     Bülent Gürcan (Teknosa Genel Müdürü)    @bulentgurcan    359    2.920    232
34.     Vehbi Varlık (İnoksan Y.K. Başkanı)    @vehbivarlik    405    2.614    415
35.     Güran Gökyay (Nurus Y.K. Başkanı)    @guran.g    338    2.332    7.501
36.     Hilal Suerdem (Kiğılı CEO'su)    @hilalsuerdem    342    2.187    3.102
37.     Gamze Çuhardaroğlu (Danone Nutricia Türkiye ve Orta Doğu Bölge Başkanı)    @gamzecuhadaroglu    627    2.154    1.328
38.     Canan M. Özsoy (Ge Türkiye Y.K. Başkanı)    @cananmozsoy    368    2.130    367
39.     Hüseyin Geliş (Siemens Türkiye Y.K. Başkanı)    @h_gelis    220    1.882    7
40.     Mehmet T. Nane (Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü)    @mnane66    94    1.875    592
41.     Murat Özyeğin (Fiba Holding Y.K. Üyesi)    @mozyegin    352    1.871    837
42.     Nihat Kırmızı (Doğa Sigorta CEO'su)    @nihatkirmizi    123    1.840    68
43.     Nuri Öztaşkın (Yataş Grup CEO'su)    @n.oztaskin    646    1.615    895
44.     Ali Altınbaş (Altınbaş Holding Onursal Başkanı)    @alialtinbasofficial    117    1.611    83
45.     Öget Kantarcı (GittiGidiyor Genel Müdürü)    @ogetkantaci    424    1.598    459
46.     Cansen Başaran Symes (Allianz Türkiye Y.K Başkanı)    @cansenbasaransymes    1.191    1.459    1.176
47.     Jaklin Güner (Vakko CEO'su)    @jaklinguner    357    1.430    140
48.     Nusret Kayhan Apaydın (Ortadoğu Grup İnşaat Başkanı)    @nusretkayhan    1.042    690    325
49.     Hamdi Akın (Akfen Holding Y.K. Başkanı)    @hamdi_akin_    13    485    104
50.     Feyhan Yaşar (Yaşar Holding Y.K. Başkan Vekili )      @ffeyyha    2.166    316    3.361

TÜRKİYE’DE 50 MİLYON KİŞİ  SOSYAL MEDYADA
Türkiye’de 82 milyon 3 bin 882’lik nüfusun %67’si, yani 55 milyon civarı internete erişim sağlıyor. Yaklaşık 50 milyona karşılık gelen %61’lik dilimi ise sosyal medya kullanıcısı. 

İnternete erişim sağlayanlar globalde 4 milyara ulaştı. Bu artışa bağlı olarak artış gösteren sosyal medya kullanıcısı sayısı da 3.2 milyar. Bu da dünya nüfusunun %42’lik dilimine tekabül ediyor. Bir kişi günde ortalama 6 saat internete bağlı kalıyor. Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy Kurucusu Murat Erdör, hayatımızın parçası haline dönüşen sosyal medya ağlarının mevcut durumlarını ve istatistikleri paylaştı.

GÜNDE 2 SAAT 24 DAKİKA ZAMAN GEÇİRİYORUZ
Sosyal medyada en fazla zaman geçiren ülke, 3 saat 57 dakikalık ortalamayla Filipinler. Filipinler’i, Brezilya ve Endonezya takip ediyor. Türkiye’deki rakam 2 saat 24 dakika; ama kullanıcı sayısında %6’lık artış gözlemleniyor.

ABD’DE FACEBOOK VE YOUTUBE ÜST SIRALARDA
ABD’de en fazla rağbet gören iki ağ sırasıyla YouTube ve Facebook. ABD’de yetişkinlerin %73’ü YouTube, %68’i Facebook, %35’i Instagram, %29’u Pinterest, %27’si Snapchat, %25’i LinkedIn, %24’ü Twitter kullanıyor.

FACEBOOK’TA DÜNYA 9’UNCUSUYUZ!
Facebook’un, %30’u 25-34 yaş arasındaki bireylerden, %44’ü kadınlardan ve %56’sı erkeklerden oluşan 2.2 milyar kullanıcısı var. Her gün 1.4 milyarı platforma giriş yapıyor ve 300 milyon civarında fotoğraf yüklüyor. Düşüşte olduğu ifade edilse de Facebook en büyük sosyal ağ olma özelliğini koruyor. Türkiye 51 milyon kullanıcıyla dünya genelinde 9. sırada.

VİDEODA YOUTUBE BİR NUMARA
YouTube’a her ay 1.5 milyardan fazla giriş yapılıyor. İzleyicilerin günde ortalama 1 saatin harcadığı YouTube’a her dakika 300 saat video yükleniyor. Bunlardan her gün 5 milyardan fazlası görüntüleniyor. Aktif kullanıcı sayısı her geçen gün artan YouTube, Facebook’tan sonra en yaygın ağ.

INSTAGRAM KULLANIMINDA 5. SIRADAYIZ
Instagram’ın 800 milyondan fazla aktif, 500 milyon günlük kullanıcısı var. Oluşturulduğundan beri 40 milyardan fazla, günlük 95 milyon fotoğraf yükleniyor. Bunlardan her gün yaklaşık 4.2 milyar fotoğraf beğeniliyor. En yaygın kullanıldığı ülke İsviçre iken, Türkiye 5. sırada. Üyelerin büyük çoğunluğu 18 -29 yaş arasındaki bireylerden oluşuyor, %32'si üniversite öğrencisi.

KARİZMASINI SÜRDÜREN AĞ: TWİTTER
Twitter’ın aylık 330 milyondan fazla üyesi bulunuyor. Bunların 70 milyonu ABD’de yaşıyor. Günlük aktif kullanıcısı yaklaşık 100 milyon ve her gün 140 milyondan fazla tweet atılıyor. Herkesin ortalama 208 takipçisi var ki, 550 milyon hesap en az bir tweet gönderdi.

ALİ ŞAFAK ÖZTÜRK REGNUM CARYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
‘SOSYAL MEDYA, TATİLE BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİRDİ’
Regnum Carya Yönetim Kurulu Başkanı Ali Şafak Öztürk,  sosyal medyanın tatile bakış açısını değiştirdiğini söyledi. Öztürk, insanları takip etmeye motive eden paylaşımların, turizm destinasyonlarını da çeşitlendirdiğini açıkladı.

İnsanları takip etmeye motive eden sürekli paylaşımlar görüyoruz. Bir arkadaşınız, Bali’ye gitmiş ve oradan görsellerini sosyal medyasında paylaşmış ise, onu takip eden insanlarda da o bölgelere gitme isteği uyanıyor. 

‘PAZARLARI ÇEŞİTLENDİRMEDE ÇOK ÖNEMSİYORUZ’
Gezmek ve tatil yapmak için çok daha fazla imkân var. Destinasyonlar da buna göre farklılaştı. Pazarları çeşitlendirme adına sosyal medyayı çok önemsiyoruz. Yabancı turistler paketlerini zenginleştirerek, 3-4 gün İstanbul’da geziyorlar, oradan da Antalya’ya gelerek golf oynuyorlar.

‘KALİTEYE ODAKLI, NİŞ YATIRIMLAR YAPILMALI’
Turizm sektörünün yaraları sarılıyor. 2019 artık para kazanma dönemi olacak. Antalya özelinde hem sayı hem de gelir anlamında yüksek bir sezon bekliyoruz. Bunun için Antalya doğru altyapıya sahip. 805 konaklama tesisi ve 590 bin yatak kapasitesine sahibiz. Dünyada bile ciddi seviyelerdeyiz. Biraz daha kaliteye odaklanılmış niş yatırımların olması taraftarıyım. 2019 bunun için fırsat olabilir. 
Yeni sezon için bazı pazarlarda %30-40 kimilerinde %500 civarında artış oldu. Dubai gibi destinasyonlar, aynı hizmet kalitesini bulamadığımız halde, bizden 3-4 kat pahalı. Hâlâ ucuz bir ülke ve ucuz bir destinasyon olduğumuzu düşünüyoruz.

‘YERLİ TURİSTE %30-40 AVANTAJ SAĞLADIK’
BDT pazarında Rusya ve çeşitli ülkelere uyguladığımız fiyatlarımızı yükseltmiştik. Şimdi de Avrupa’da %30-40 ve İngiltere’de %60-70 seviyesinde artış yaptık. Yeni sezonda en düşük fiyatımız TL oldu. Bu sayede yerli turistimize %30-40’a varan avantaj sunmuş olduk. Diğerlerinde ise Euro bazlı tek fiyata geçtik. 

‘GOLF TURNUVALARI, EŞSİZ BİR TANITIM FIRSATI’
“Turkish Airlines Open” ile birlikte dünya çapında tüm golfseverlerin gözünü Antalya’ya çeviriyoruz. Geçtiğimiz yıl turnuva süresince yapılan yayınlar 500 milyon haneye ulaştı. Bu; hem Türkiye, hem Belek, hem de Regnum Carya’nın tanıtılması için eşsiz bir fırsat. Ülke ekonomisi ve turizm açısından böylesine büyük ve önemli bir organizasyona ev sahipliği yapmak, büyük bir gurur kaynağı.

GELECEĞİN SOSYAL MEDYA AĞLARI
Sosyal medya kullanıcılarının sayısı 2018’de 3.2 milyara ulaştı. Her geçen gün yeni platformlarla tanışıyoruz. Yükselişe geçen ve 5 yıl içerisinde hayatımızda daha fazla yer bulacak ağlar açıklandı.

2018 yılında internet kullanıcısı sayısı 4 milyara ulaştı. Bu oran toplam dünya nüfusunun %53’lük dilimini oluşturuyor. Bunun %68’lik kısmı, diğer bir deyişle 5 milyar insan, bir veya birden fazla mobil cihaza ve akıllı telefona sahip. İşte, yakın zamanda vakit geçirilmesi olası sosyal medya ağları: 

VERO:   2015 yılında ilk kullanıcıları ile buluşan Vero, Instagram sosyal medya ağına alternatif olarak gösteriliyor. Paylaşmayı seven ve sevdiklerinin paylaşımlarını yakından takip edenler için alternatif olabilecek ağlardan biri olan Vero, film, TV, müzik, kitap ve mekanlar ile ilgili paylaşmaları farklı bir ara yüzüyle sunuyor. Platformun gelecekte hem sanatçılar hem de markalar için tercih edilen buluşma noktalarından biri olması öngörülüyor.

TELEGRAM:   Son dönemlerin en hızlı yükselen sosyal medya mecralarından WhatsApp’a alternatif olarak gösterilen Telegram, ilk olarak 2013 yılında piyasaya sürüldü. Emekleme döneminin ardından 2018’e yükselişle başlayan Telegram’ın 2019 ve sonrasında daha fazla kullanıcıya ulaşması bekleniyor. WhatsApp’ı güvenlik alanında yetersiz bulan kullanıcıları güvenlik ve daha hızlı iletişim noktalarıyla yakalamaya çalışan Telegram, uçtan uca şifreli sesli aramaları destekliyor, reklamsız ve abonelik olmadan ücretsiz kalmayı sonsuza dek vaat ediyor.

CARE2:   Daha iyi bir dünya inşa etmeye kendini adayan bir ağ olan Care2, hayvan hakları, insan hakları, çevre, çocuk sağlığı ve refahı, eğitim, sağlık hakları, kadın hakları ve daha birçok toplumsal konuda duyarlı insanları birbirine bağlıyor. Kar amacı gütmeyen ve daha iyi bir dünya sloganıyla hareket eden insanları bir araya getiren ağın günümüzde 50 milyon civarında kullanıcısı bulunuyor. 

MYOPPORTUNITY:   İşini geliştirmek, büyütmek, yeni potansiyel müşterilere ulaşmak isteyen kullanıcılarını müşteri adaylarıyla bir araya getiren MyOpportunity, iş profesyonellerine ulaşmayı sağlayan bir iş ağı olarak işlev görüyor. 85 milyon aktif kullanıcısı bulunan ve her geçen gün büyüyen ağ, LinkedIn sosyal medya ağının rakipleri arasında yer alıyor.

GENI:   2012 yılında faaliyete başlayan ancak son 2 yıldır yükselişe geçen Geni, kullanıcılarına kendi aile soyağacını oluşturma ve akrabalarını bir araya toplama imkanı sunuyor. Yeni akrabalar keşfetmek ve mevcut aile bireyleriyle irtibatta kalmak isteyen kullanıcıları buluşturan Geni’nin 130 milyona yakın kullanıcısı bulunuyor.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM DANIŞMANI VE ME CONSULTANCY KURUCUSU MURAT ERDÖR
DİJİTAL KİMLİK NASIL YÖNETİLİR?
 Günümüzde mevcut kimliğinizin yanı sıra online alandaki dijital kimlik de iş ve özel hayatımız açısından önem taşıyor. Gelecek 5 yılda her bireyin sahip olması gereken bu kavramın, yönetimi ve olmazsa olmazları kamuoyuna yansıdı.

Dijital kimlik, organik olarak web dünyasındaki kişisel bilgilerin kullanımından ve bireyin çevrimiçi eylemlerinin yarattığı gölge verilerden oluşuyor. Türkiye bu alanda son sıralarda yer alıyor. Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör; ABD, Japonya ve Avrupa Birliği ülkelerinde önemi giderek artan yöntemle ilgili bilinmesi gereken noktaları sıraladı: 

KİŞİSEL WEB SİTESİ:   Günümüzde web siteleri, bireylerin dijital dünyadaki görünen yüzleri durumunda. Dijital dünyadaki imaj inşasının temelinde ise bireylerin dijital alandaki temsili sayılan kişisel web siteleri bulunuyor. Kişisel web sitelerini başarılı bir şekilde oluşturan ve organize eden bireyler, dijital dünyada kendini iyi bir şekilde yansıtarak hedef kitlelerin güvenini kazanıyor. 

KİŞİSEL BLOG:   İfadesel ve deneyimsel olarak gelişimi sağlamalarının yanı sıra benzer konulara ilgi duyan kişilere bir araya getirmeleri dolayısıyla bloglar, dijital kimlik oluşturmadaki önemini koruyor. İstenilen çevrelere istenilen mesajın bireyin kendi stiliyle ulaşmasına öncülük etmesi dolayısıyla mutlaka bir blog sahibi de olunmalı.

KİŞİSEL YOUTUBE KANALI:   Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olarak anılan Youtube, video içerik pazarlamasında tartışmasız lider sosyal medya platformu durumunda. Dolayısıyla mevcut değilse bir Youtube kanalı sahibi olmak ve düzenli olarak video içerikleri paylaşmak, dijital kimliğinize doğru ve kolay bir şekilde ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

PODCAST KULLANIMI:   Mobil cihazlarda dinlenebilen veya izlenebilen medya dosyalarından oluşan podcast’ler, benzer konulara ilgi duyan yeni arkadaşlar edinilmesini ve bireye ait paylaşımların geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Podcast kullanımı günümüzde Youtube’un ardından dijital kimlik oluşturmada kullanılan araçların başında geliyor.

SOSYAL MEDYA HESAPLARI: Türkiye’de ise nüfusun %61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Bu büyüklükteki bir evrende doğru ve güvenilir izler bırakılması da hem özel hem de iş dünyasındaki itibar için büyük önem taşıyor.

GÜVENİLİR DİJİTAL AYAK İZİ: Günümüzde internette sosyal medya hesaplarından paylaşılan tüm iletiler, ne aldığımız, neyi araştırdığımız, bireyin yazdığı ya da kendisiyle ilgili yazılan yorumlar dijital ayak izini oluşturmaktadır. Dolayısıyla web dünyasında doğru ve güvenilir izler bırakılması hem özel hem de iş dünyasındaki itibar için büyük önem taşımaktadır. 


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz