PANASONIC'TE TEK TAKIM, TEK HEDEF

Panasonic Life Solutions Türkiye İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişim Direktörü Mutlu Kutlu, günümüzde fark yaratan şirketlerin ayakta kaldığını hatırlattı. Bunun da ancak insan odaklı yaklaşımlarla oluşturulabileceğinin altını çizen Kutlu, güçlü bir kurum kültürü için tüm süreçleri bütünleşik bir şekilde yönetmeyi de başarının temel anahtarları arasına aldı.

İnsan Kaynakları yaklaşımlarını profesyonel ele alan İK departmanları, kurum kültürü oluşturmak için gerekli koşulları sağlamada çaba göstermeli ve bunu “ana sorumluluk” olarak görmeli. Çünkü şirket hedef ve stratejileri doğrultusundaki kurum kültürüyle sürdürülebilir başarılar arasında kesintisiz bir bağ var. 

TAKIM ANLAYIŞIYLA HAREKET EDİYORUZ
İK yaklaşımlarımız, Panasonic’in 7 ilkesi çerçevesinde kurum kültürümüzü destekliyor ve aynı zamanda çalışan odaklı. Motivasyon yönetiminden takım ruhuna kadar her süreçte fark yaratan uygulamalar gerçekleştirmek için üst yönetimimiz, yöneticilerimiz ve İK ekibimizle koordinasyon içerisinde çalışıyoruz. Başarının tüm kuruluşun sahiplenmesiyle gerçekleşeceğine inanıyor ve bir takım anlayışıyla hareket ediyoruz.  

LİDER, EKİPLERİNİ KURUM KÜLTÜRÜ ETRAFINDA TOPLAYANDIR
Panasonic’in Kurucu Konosuke Matsushita, “Ortak hedeflerimizi gerçekleştirmek için yeteneklerimizi birleştireceğiz. İş birliği ve takım ruhu olmadan sadece ismen tanınan bir şirket oluruz. Yöneticiler astlarının fikirlerini almalı, onlara güvenmeli, daha fazla sorumluluk vermeli ve yaratıcı, orijinal düşünmeleri için onları teşvik etmeli“ der. Bu sözden de anlaşılacağı gibi Panasonic için yüksek öneme sahip olan kurum kültürü için sahip olduğumuz sorumluluk, İK liderliği rolümüzün temel karakterini oluşturuyor. Büyük başarılara imza atan liderlerin, ekiplerini kurum kültürü etrafında toplama kabiliyetine sahip oldukları görülür.


PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE İNSAN KAYNAKLARI VE KURUMSAL GELİŞİM DİREKTÖRÜ MUTLU KUTLU:

TEK TAKIM, TEK HEDEF
“Tek Takım, Tek Hedef” kültürünün hâkim olduğu bir şirket ruhu yaratabilmek ve aile ortamımızı yarınlara başarıyla taşıyabilmek için öncelikle kurum içi iletişime ve etkileşime büyük önem veriyoruz. Çünkü kurum kültürü, ancak tüm çalışanların katılımı, aynı vizyonu paylaşmaları ve içinde bulundukları ortamdan mutlu olarak pozitif deneyimlere sahip olmalarıyla oluşuyor. Panasonic Life Solutions Türkiye ailesinin bütünlüğünü pekiştiren proje ve aktivitelerle çalışanlarımıza verdiğimiz gönülden değer doğrultusunda kurum kültürü inşa etmeye, deneyim yaşatma gayretindeyiz.  
Çalışanlarımızın motivasyonunu artıran, hobilerini geliştiren, kurumsal sinerjimizi ve pozitif iletişimi güçlendiren girişimleri önemsiyoruz. Bu amaçla kurum içi ve dışı sportif turnuvalar, sosyal aktiviteler, gönüllülük programları, özel gün kutlamaları ve bahçe partileri gibi aktiviteler yapıyoruz. 

SİSTEMATİK GÖZDEN GEÇİRME…
Tüm iletişim kanallarımızı sistematik olarak gözden geçiriyor, teknolojinin gelişimine bağlı yeni iletişim araçlarını kullanıyoruz. Veri tabanları, intranet, kurum içi e-postalar, “Bizden Bize” paylaşım toplantıları, iletişim dergimiz “Bizden Bize”, kapalı devre TV sistemi, roll-uplar gibi birçok araca başvuruyoruz. 
,
İNOVASYONU, DNA’MIZA YERLEŞTİRİYORUZ
İnovasyon, rekabette avantaj sağlama, fark yaratma, iş süreçlerine ve çıktılarına değer katma adına vazgeçilmez. Daima mükemmelliği amaçlıyoruz. Buna ulaşabilmek için çalışanların gelişimini ve yaratıcılığını destekliyoruz ve sürekli iyileşmeyi bir yaşam biçimi olarak benimsiyoruz. Panasonic Life Solutions Türkiye, inovasyonu bir kurum kültürü olarak kuruluş DNA'sına yerleştirmeyi, faydaları ölçülebilen sonuçlar elde etmeyi ve rekabet avantajı sağlamayı destekleyen birçok yaklaşıma sahip.  

ÇALIŞANLARIN FİKİRLERİ DEĞERLİ
Uzun yıllardır aktif olan sistemle, çalışanlarımızdan gelen fikirleri değerlendiriyoruz, uygun olanları hayata geçiriyoruz ve sahiplerini de ödüllendiriyoruz. Yenilikçi ve yaratıcı girişimleri desteklemek ve donanımı artırmak amacıyla eğitimler verilmeli ve uygun ortamlar hazırlanmalı…


Business Life ailesi olarak, Panasonic Life Solutions Türkiye’nin misafiriydik. Kurumsal İletişim Müdürü İlker Çelik, İK ve Kurumsal Gelişim Direktörü Mutlu Kutlu, Kurumsal Marka Yönetim Direktörü Aysal Daysal Özaltınok; Genel Yayın Yönetmenimiz Seyfettin Bayram, Editör Yardımcımız Mehmet Tufan ve Dijital Medya Editörümüz Osman Aykut ile ortak stratejilerin belirlendiği, faydalı bir toplantı gerçekleştirdi.

***

Microsoft Türkiye İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Esra Gaon:
'YAPAY ZEKA KADIN HAREKETİ'Nİ BAŞLATTIK

Türkiye’de kadın çalışan istihdamımız %40 düzeyinde. “Yapay Zeka Kadın Hareketi”, oranları %20 olan yıldız kadınlardan oluşuyor. İki haftada bir toplantı düzenleyerek yapay zeka hakkında fikir alışverişinde bulunuyorlar ve yeni projelere yön veriyorlar. 

ÇEŞİTLİLİK, KAPSAYICILIK VE ÇALIŞAN BAĞLILIĞI
Türkiye’de 400, Orta Doğu ve Afrika ile birlikte 3 bin kişilik bir organizasyona sahip Microsoft için “çeşitlilik, kapsayıcılık ve çalışan bağlılığı” üç önemli konu. Sadece büyük üniversitelerden değil, Anadolu’dakilerden de en iyi insan kaynağını bünyemizde barındırıyoruz. 

ENERJİYİ ARTIRMAK İÇİN DRAMA!
Drama, çalışan enerjisini artırmada kullandığımız uygulamalardan biri. İstekli olanlardan 40-45’i, profesyonel tiyatroculardan bu konuda ders aldı. Bunu teknoloji odaklı icraatlarımızda kullanıyoruz. Ayrıca, yükselen trend olan ‘tersine mentorlük’ten de yararlanıyoruz. Her genel müdür yardımcımızın genç bir mentörü var ve bunlar bizleri farklı noktalardan aydınlatıyor.


Bu Makaleyi Sosyal Medyada Paylaşabilirsiniz