AK GIDA-İÇİM SÜT PAZARLAMA DİREKTÖRÜ EBRU ÜSTÜN UTKU, “PAZARLAMANIN TEMELİNDE TUTKU YATAR” DİYOR. BSH TÜRKİYE MARKA PAZARLAMA DİREKTÖRÜ BURAK DESTİCİ, TÜKETİCİYLE TEK YÖNLÜ İLETİŞİMİN ARTIK GEÇERLİ OLMADIĞINI BELİRTİYOR. ECZACIBAŞI TÜKETİM ÜRÜNLERİ CMO’SU BİLGE ÇİFTÇİ, ÖNCELİĞİNİN DOĞRU STRATEJİ VE KONUMLANDIRMA OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. QNB FİNANSBANK BİREYSEL VE İŞLETME BANKACILIĞI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ENİS KURTOĞLU, “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAKLIYIZ” DİYOR. DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, ANA AMACININ PENETRASYONU ARTIRMAK OLDUĞUNU İFADE EDİYOR. CARREFOURSA CRM VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GRUP MÜDÜRÜ NUR SİBEL ÖZTÜRK, DERİNLEMESİNE ANALİZ YETENEKLERİNE DİKKAT ÇEKİYOR.
GÜVEN BORÇA I g.borca@businesslife.com.tr
TANIŞTIĞIM HER CMO BENİ ETKİLİYOR
Türkiye iş dünyası satış ve pazarlama arasındaki farkı 80’lerin sonunda kavradı. Doksanlarda birçok şirket pazarlama bölümlerini kurdu, transferler, eğitimler oldukça yoğundu. Ben de 90’ların başında marka yönetimi eğitimlerime, sonunda da marka danışmanlığına başladım. 2000’ler ülkemizde pazarlama yönetiminin hızla geliştiği yıllar oldu. İyi okullardan iyi mezunlar, şirketlerin farklı bölümlerinden değerli çalışanlar, marka yönetimini seçti ve çok yetkin pazarlama liderleri parladı. Bugün gerçekten tanıştığım her CMO beni çok etkiliyor. Global standartları aşıyoruz ve bu dönemde Türkiye’nin pazarlama liderlerinden dünyayı sarsacak fikirler bekliyorum. Bu topraklardan dünya markaları çıkarmanın vakti de geldi diye düşünüyorum.
BORA IŞIK I MULTINET UP CMO’SU
“BUGÜNÜN TÜKETİCİSİ ŞEFFAFLIK, DÜRÜSTLÜK VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİMLER BEKLİYOR”
“Stratejik vizyonumuz ve yenilikçi düşünme gücümüz sayesinde teknolojiyi ve veriyi etkin kullanıyor, kampanyalarımızı bu doğrultuda optimize ediyoruz. Bu çalışmalar sayesinde son 3 yıldır marka bilinirliği konusunda lider konumdayız”
Her markanın kendine özgü dinamikleri var ancak benim pazarlama yaklaşımımın temelleri şunlar: Hedef kitleyi derinlemesine anlamak, veri analizine dayalı strateji oluşturmak ve kampanyaları optimize etmek. Ayrıca yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, yeni fikirler denemekten çekinmemek çok önemli. Pazarlama dünyası hızla değişiyor; çevik olmak ve trendlere hızlı adapte olmak gerektiğini de unutmayalım.
OLMAZSA OLMAZ PAZARLAMA BECERİLERİ
Bugün CMO’ların en önemli yetkinliği stratejik bir vizyon oluşturabilme becerisi olmalı. Pazarlama stratejilerini, şirketin hedefleriyle uyumlu bir şekilde planlayıp bir yol haritası çizebilmekten bahsediyorum. Öte yandan, ekibi motive ederek performanslarını artırmak, paydaşlarla etkili iletişim kurmak, markanın mesajını net ve tutarlı bir şekilde iletmek de önemli. Dijital pazarlama trendlerine hakim olmak, veriyi doğru analiz ederek stratejileri optimize etmek ve hızlı değişimlere adapte olabilmek de bir CMO’nun olmazsa olmaz becerilerinden. Yetkin ve etkin liderlik, bir markanın sürdürülebilir başarısını sağlar. Bu da doğrudan satışlara ve kârlılığa yansır. Biz stratejik vizyonumuz ve yenilikçi düşünme gücümüz sayesinde teknolojiyi ve veriyi etkin kullanıyor, kampanyalarımızı bu doğrultuda optimize ediyoruz. Bu çalışmalar sayesinde son üç yıldır marka bilinirliği konusunda lider konumdayız. Yemek kartı kategorisinde ilk akla gelen marka olmayı başardık. Markaya kattığımız en büyük değerse, sadece ürün değil, güven ve deneyim sağlamak.
BUGÜNÜN TÜKETİCİSİ NE İSTİYOR?
GERÇEK DEĞER Bugünün tüketicisi şeffaflık, dürüstlük ve kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Markaların sadece ürün değil, gerçek bir değer sunmasını ve sosyal sorumluluklara sahip olmasını istiyorlar. Bu taleplere yanıt verebilmek için tüketicileri yakından dinleyip geri bildirimleri stratejilerimize entegre etmeli ve pazarlama stratejilerimizi buna göre optimize etmeliyiz. Ayrıca eğlenceli ve etkileşimli içeriklerle sürekli bağ kurmamız da gerekiyor.
İNSAN ODAĞI Sürekli öğrenme ve gelişim benim için her zaman öncelikli oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde Uluslararası İşletme ve Ticaret, ardından Üsküdar Üniversitesi'nde Uygulamalı Psikoloji üzerine yüksek lisans yaptım. Bu, insan odaklı bir yönetim anlayışını benimsememde önemli rol oynadı.
“BAŞARI EKİP İŞİ” Biz yapay zeka ve teknolojiyi aktif kullanarak hem insan kaynağına hem yeniliğe yatırım yapıyoruz. Ekibim bu sayede yeniliklere açık, sürekli öğreniyor ve her projede gelişiyor. Bence başarı, tek bir bireyin değil, tutkuyla çalışan bir ekibin uyumlu çabasıyla geliyor.
GAMZE NUMANOĞLU I AKTİF BANK MÜŞTERİ DENEYİMİ VE İLETİŞİM GRUP BAŞKANI
“MARKALAR MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIMI BENİMSEMELİ”
“Bugün tüketiciler müşteri dostu, yenilikçi, güvenilir ve topluma fayda sağlayan markaları tercih ediyor. Bu etkilerin yanında bir de dijitalleşmenin getirdiği ‘kişiselleştirilmiş deneyimler’ beklentisi mevcut. Müşterilerin bu taleplerine yanıt verebilmek adına markalar müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemeli.”
Pazarlama iletişimi kampanyaları ve marka bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar müşterilerle ilişki kurulmasına elverişli bir ortam yaratıyor, ilişkiyi tetikleyerek ilk adımı atmamızı sağlıyor. Bununla beraber ilişkinin devamlılığının müşterilerin memnuniyetine, marka olarak varoluş biçiminizi kendilerine uygun bulmalarına ve hatta sizi tavsiye etme arzularına dayandığını kabul etmeliyiz. Bu sebeple bizim pazarlama reçetemizde keskinleşmiş bir marka amacı oluşturmak, bu amaç etrafında veriye dayanan müşteri odaklı marka ve deneyim stratejileri geliştirmek listenin en başında geliyor.
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİM TASARIMI
Bugün tüketiciler müşteri dostu, yenilikçi, güvenilir ve topluma fayda sağlayan markaları tercih ediyor. Bu etkilerin yanında bir de dijitalleşmenin getirdiği ‘kişiselleştirilmiş deneyimler’ beklentisi mevcut. Müşterilerin bu taleplerine yanıt verebilmek adına markalar müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemeli, teknoloji yatırımlarını artırmalı, veri analitiği ve yapay zeka teknolojilerini kullanarak kişiselleştirilmiş deneyimler tasarlamaya odaklanmalı. Bunun yanında etki projelerine öncelik vererek sürdürülebilir sosyal fayda sağlamalılar.
“YETKİNLİK SETLERİ YENİLENMELİ”
Gelişen teknoloji ve değişen tüketici eğilimleri CMO’lar için yetkinlik setlerini yenileme ve genişletme zorunluluğu doğuruyor. Marka liderlerinin artık pazarlamanın gerektirdiği temel alanların ötesine geçerek dijital dönüşüme ve veri odaklı stratejilere hakimiyetlerini güçlendirmeleri, müşteri deneyimine odaklanmaları ve hızla değişen pazara adapte olabilme yeteneklerini sağlamlaştırmaları gerekiyor. Günümüzde artık dijital kanalları etkin kullanabilmek, pazarlama teknolojilerini ve yapay zekayı pazarlama süreçlerine entegre etmek büyük önem taşıyor. Bu bakış açısıyla çok yönlülük ve multidisipliner bakış açısı geliştirmeyi tüm yetkinliklerin en başında sıralayabiliriz.
“VERİ ODAKLI YAKLAŞIMIN ÖNEMİ ARTIYOR”
“YAPAY ZEKADA DERİNLEŞİYORUZ” Teknolojinin kalbinde yaşadığımız bir dünyada veri odaklı yaklaşım ve yapay zeka kullanımı gün geçtikçe önemini artırıyor. Ekip olarak donanımımızı artırdığımız öncelikli alanlar veriye dayalı iş çıktılarımızı artırmak ve yarının rekabetine hazır olmak için yapay zeka teknolojilerindeki yetkinliklerimizi derinleştirmek oldu. Ülkemizin en kapsamlı fintek ekosistemi kimliğiyle faaliyet gösteren Aktif Bank, gücünü öngörülü oluşu ve çevik hareket etmesinden alıyor. Bu anlamda dijitalleşme ve teknolojinin her geçen gün artan gelişimine adapte olmamızı çok önemli buluyorum.
DOĞRU LİDERLİK Pazarlamada doğru liderlik markayı rekabette öne çıkarma yeteneği sunar. Çokça başarılara imza atmış ekibimin en güçlü yanları arasında dijital dönüşüm bilgisi, strateji, veri odaklı karar verme, müşteri deneyimi yönetimi ve yaratıcılık ön planda. Bu, markalarımıza müşteri güveni, sürdürülebilir büyüme ve çok daha etkin marka gücü kattı. N Kolay markamızda bilinirlikte yüzde 40, NPS'te yüzde 100 artış gibi çarpıcı sonuçlar elde ettik. Bankamız Aktif Bank da artan marka gücüyle 3 yıldır Brand Finance’in Türkiye’nin En Değerli 100 markası arasında yer alıyor.
NUR SİBEL ÖZTÜRK I CARREFOURSA CRM VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GRUP MÜDÜRÜ
“TÜM İHTİYAÇLARI DERİNLEMESİNE ANALİZ EDECEĞİZ”
“CarrefourSA RetaIl Ads uygulaması bizim için önemli bir dönüm noktası oluyor. Tüm ihtiyaçları derinlemesine analiz ederek hayata geçireceğimiz bu uygulamayla hem müşterilerimiz hem reklamverenler için benzersiz fırsatlar sunmayı amaçlıyoruz.”
Son yıllarda perakende medyanın önemi hem dünya genelinde hem ülkemizde katlanarak arttı. Bu önemli dijital dönüşümü yakından takip ederek 2024 yılının başından itibaren geliştirdiğimiz CarrefourSA Retail Ads uygulaması bizim için de önemli bir dönüm noktası. Tüm ihtiyaçları derinlemesine analiz ederek hayata geçireceğimiz bu uygulamayla hem müşterilerimiz hem reklamverenler için benzersiz fırsatlar sunmayı amaçlıyoruz.
HEM PLATFORM HEM ARAÇ
Üzerinde titizlikle çalıştığımız CarrefourSA RetailAds sadece bir reklam platformu değil, aynı zamanda tüketici davranışlarını daha iyi anlamamızı ve bu verilerle stratejik kararlar almamızı sağlayan güçlü bir araç olacak. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını, tercihlerini ve ihtiyaçlarını gerçek zamanlı olarak analiz ederken, reklamverenler de bu uygulama sayesinde maliyetlerini anlık olarak yönetip reklam performanslarını canlı olarak takip edebilecekler. Ayrıca CarrefourSA Retail Ads uygulaması reklamverenlerin bizimle doğrudan ve etkili bir şekilde iş birliği yapmalarını sağlayarak stratejik hedeflerine ulaşmalarına da yardımcı olacak.
“SİNERJİ YARATTIK”
Bu amaçla Publicis Groupe Türkiye ve teknoloji partnerimiz GoWit ile yürüttüğümüz iş birliğiyle platformun planlama, entegrasyon ve lansman aşamalarında mükemmel bir sinerji yarattık. Bu süreç, CarrefourSA’nın perakende medyada liderliğini pekiştirmekle kalmayıp tedarikçi markalarımıza da yeni rekabet avantajları sunacak. Önümüzdeki dönemde, dijital ve perakende medya dönüşüm yolculuğumuzda iş ortaklarımızla birlikte bu başarıyı devam ettirerek, sektörde yenilikçi çözümler sunmaya devam edeceğiz.
ENİS KURTOĞLU I QNB FİNANSBANK BİREYSEL VE İŞLETME BANKACILIĞI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAKLIYIZ”
“Müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her anda onların yanında olacak şekilde çeşitli ürün, hizmet ve ayrıcalıklar sunuyoruz. Dijital kanallarımızın etkin kullanımı ve müşteri içgörüleri doğrultusunda yapılan kampanyalar, markamızı pazarlama alanında farklı kılan stratejik alanlar.”
QNB Finansbank olarak müşteri memnuniyeti odaklı bir yaklaşımı tüm süreçlerimizin kalbine yerleştirecek şekilde bir pazarlama stratejisi oluşturduk. Müşterilerimizi anlamak ve ihtiyaçlarını doğru analiz etmek, pazarlama faaliyetlerimizi şekillendiren en güçlü faktörlerin başında geliyor. Bu doğrultuda veriye dayalı kararlar alarak müşterilerimizle bankamızın buluştuğu her temas noktasında onlara kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak pazarlama reçetemizin en önemli ilaçlarından birisi. Hem bankacılık alanında hem bankacılık dışında, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her anda onların yanında olacak şekilde çeşitli ürün, hizmet ve ayrıcalıklar sunmaya devam ediyoruz. Bunlara ek olarak dijital kanallarımızın etkin kullanımı ve müşteri içgörüleri doğrultusunda yapılan kampanyalar, markamızı pazarlama alanında farklı kılan stratejik alanlar.
HIZ, ŞEFFAFLIK, SAMİMİYET
Bugünün tüketicileri markalardan hız, şeffaflık ve samimiyet bekliyor. Biz de bu bağlamda tüm ürün ve süreçlerimizde dijitalleşmeyi de ana odağımıza alarak müşterilerimizle bu beklentileri karşılayacak şekilde ilişki kurmaya dikkat ediyoruz. Markaların sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projelerine de önem vermesi, markaların sadece ticari boyuta değil, toplumsal boyuta da odaklanması tüketiciler tarafından artarak talep ediliyor. Dijital dönüşüm de bugünün dünyasında markalardan beklenen diğer önemli bir alan. Şubelerimizdeki deneyimli ekiplerimizin müşterilerimize verdiği hizmetin yanında, müşterilerimizin QNB Mobil ile tek bir platform üzerinden tüm hizmetlere ulaşabilecekleri altyapıyı kurarak bu alanda müşterilerimizin beklentilerini en üst düzeyde karşılamaya özen gösteriyoruz.
EN ETKİLİ 50 CMO ARASINDA
Türkiye'nin En Etkili 50 CMO'sundan biri olarak seçildiğim için teşekkür ediyorum. QNB Finansbank’taki ekibimizle birlikte müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için çalışmaya devam ediyoruz. Bu doğrultuda hem yerel hem global ölçekte sektör içi veya dışı teknolojik gelişmeleri ve trendleri yakından takip etmeye önem veriyoruz. Bankacılık alanında daha kusursuz bir deneyim için dijital yetkinliklerimizi sürekli olarak iyileştirmemiz lazım. Özellikle veri analitiği ve dijital pazarlamada en son teknolojileri takip etmek ve bu alanlarda kendimizi sürekli olarak geliştirmemiz çok önemli. Tüm bunları bankamızda etkin bir şekilde kullanabilmek için yeniliklere açık olmak, denemekten korkmamak ve hızlı hareket etmek kültürümüzün önemli parçaları.
“SEKTÖRDEKİ DEĞİŞİMLERİ ÖNCEDEN GÖREBİLMELİ”
Başarılı bir CMO, vizyon sahibi bir bakış açısına ve sürdürülebilir büyümeyi sağlayan uzun vadeli pazarlama stratejilerini oluşturma ve uygulama yeteneğine sahip olmalı. Pazar dinamiklerini, tüketici davranışlarını ve ortaya çıkan eğilimleri anlayarak sektördeki değişimleri önceden öngörebilmeli. Veriyi anlamlandırabilmek, analiz sonuçlarını stratejiye dönüştürebilmek ve ekibin bu yetkinliklere sahip olmasını sağlamak da liderlerin başarısında kritik bir rol oynuyor. Özellikle hızlı karar alabilmek ve esnek olmak günümüzün belirsizlik ortamında CMO’lar için en değerli yetkinlikler arasında yer alıyor.
“AJANDAMDA İLK SIRADA YER ALACAK”
YETKİN VE ETKİN LİDERLİK Yetkin ve etkin liderlik, pazarlamada markaya sadece ticari başarı kazandırmakla kalmaz aynı zamanda marka itibarını güçlendirir, müşteri sadakati yaratır ve uzun vadeli bir güven inşa eder. Ekibimizin sahip olduğu analitik düşünme, yaratıcılık, problem çözme ve müşteri içgörülerini etkin şekilde kullanabilme yetkinlikleri markamıza önemli katkılar sağladı.
GÜÇLÜ KONUM Bu yetkinlikler, markamızın sektördeki güçlü konumunu korumasına ve büyümesini sürdürülebilir kılmasına yardımcı oldu. Önümüzdeki dönemde bu konu, ajandamızda gelişimini öncelikli olarak takip edeceğimiz alanların başında geliyor.
EBRU ÜSTÜN UTKU I AK GIDA-İÇİM SÜT PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“PAZARLAMANIN TEMELİNDE TUTKU YATAR”
“Pazarlamanın temelinde her zaman “tutku” olduğuna inandım. Markanızı tutkuyla sevmek ve büyütmeyi samimiyetle dert edinmek, tüketicinizi anlamaya ve çözmeye merakla çaba harcamak, tüketicinize ulaşmak için cesaretle yenilikçi yollar denemek. Benim pazarlama anlayışımın temelinde bunlar yatıyor.”
Tüketici bugün hayalindeki ürüne hızlı ve makul bir değer önermesiyle ulaşmak konusunda eskisine göre çok daha talepkar. Özellikle kriz dönemlerinde bu beklentinin daha da arttığını gözlemliyoruz. Bu nedenle dijital teknolojiler, yeni satış kanalları, yeni iletişim mecraları, verinin artan önemi ve yeni tüketici iç görüsü araştırma metotları tüketicilerimizin artan beklentilerine daha iyi cevap verebilmek için ajandamızın ilk sıralarında olmak zorunda. Tabii tüm bunları yaparken de samimiyet ve şeffaflığın ön koşul olduğunu aklımızdan çıkarmıyoruz.
EN ÖNEMLİ YETKİNLİK
Markamızın sloganı olan “Hayata Dolu Tarafından Bak" kavramını hem hayatımızın hem iş yapış şeklimizin merkezine koyduk. Pozitif, birbirini anlayan, dinleyen ve hep birlikte aynı hedefe odaklanan bir takım olduk. Ekip arkadaşlarıma güveniyorum ve bunun da onları "daha iyiyi" yapma konusunda cesaretlendirdiğine inanıyorum. Birlikte mutlu çalışan ekiplerin daha başarılı iş sonuçları getirdiğini düşünüyorum ve bunu tüm süreçlerimizde görüyorum. CMO'ların toplum ve insan davranışlarını bütünsel bir bakış açısıyla gözlemlemesi ve stratejik fırsatları görebilmesi kritik öneme sahip. Ayrıca pazarlama teorisi değişmese de günümüzde tüketiciyi anlama ve tüketiciye ulaşma kanalları dijital dönüşümle birlikte büyük bir evrim geçiriyor. İşte bu değişim ve dönüşümü yönetebilme yetkinliği pazarlama liderleri için en önemli anahtar.
“SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNDE PAZAR LİDERİYİZ”
ANALİTİK VE İNOVATİF BAKIŞ AÇISI İçim Süt pazarlama ekibi olarak inovatif bakış açımızı yeni üründen iletişim kanallarına ve araştırma tekniklerine kadar işimizin her aşamasına taşıyoruz. Tüm kararlarımızı analitik bakış açısıyla rasyonellere dayandırarak alıyoruz.
YALIN KARAR MEKANİZMASI Özellikle kriz dönemlerinde değişen tüketici beklentilerini yakından analiz ediyoruz. Karar mekanizmalarımızı mümkün oldukça az bürokrasi içerecek bir yapıda, yalın tutuyoruz. Çevik ve esneğiz, bu da hareket hızımızı artırıyor.
“UYUM ÇOK ÖNEMLİ” Diğer departmanlarla aynı ritim ve uyum içinde olmak bizim için çok önemli. Tüm bunlar da bizi başarıya taşıyor. Şu an İçim markamızla süt ve süt ürünleri pazarında yüzde 9 pazar payıyla lider konumdayız. Bu sonuç da işimizi başarıyla yaptığımızın bir yansıması.
ÇAĞRI ÖZTÜRK I DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ
“ANA AMACIMIZ PENETRASYONU ARTIRMAK”
“Doğtaş olarak ana amacımız markanın penetrasyonunu artırmak. Bu ana hedef doğrultusunda markamıza özel geliştirdiğimiz pazarlama stratejimizde üç ana unsura odaklanıyoruz. Bunlar; müşteri odaklılık, güncel ürün portföyü ve sürdürülebilir iletişim.”
Her ürünümüzde tüketici ihtiyaçlarını dikkate alarak onların yaşam tarzlarına uygun çözümler sunuyoruz. Tasarımlarımızı daima trendlere uygun ve işlevsel kılmaya özen gösteriyoruz. Yeni kategori yatırımlarıyla müşterinin evini tam anlamıyla dekore etmesi imkanını sunuyoruz. Dijital dönüşüm, sosyal medya stratejilerimiz ve etkileyici hikaye anlatımımız, tüketicilerimizin zihninde yer edinmemize yardımcı olan diğer önemli unsurlar. Hedef kitleye uygun iletişim stratejilerini ve iletişim kanallarını belirliyoruz. Ayrıca, müşteri geri bildirimlerine büyük önem veriyor ve sürekli olarak ürünlerimizi iyileştiriyoruz.
“KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİM BEKLİYORLAR”
Bugünün tüketicisi markalardan şeffaflık, güvenilirlik, kalite ve kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Aynı zamanda çevre dostu ve sürdürülebilir ürünler talep eden bir kitlenin de hızla büyüdüğünü görüyoruz. Tüketiciler, markalarla yalnızca ürünleri aracılığıyla değil, aynı zamanda değerler ve toplumsal sorumluluklar üzerinden bağ kurmak istiyor. Markaların bu taleplere yanıt verebilmesi için dijitalleşmeye, veri analitiğine ve müşteri odaklı yaklaşımlara yatırım yapması gerekiyor. Etkileşimli ve kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirerek, tüketiciye birebir dokunabilmek bu süreçte büyük bir rol oynuyor. Burada biz de odak noktalarımızı devreye sokuyoruz ve müşterimizin memnuniyetini esas alıyoruz.
“DİJİTALE ÖNEM VERİYORUZ”
Müşterilerimizin de beklentilerinden yola çıkarak belirlediğimiz stratejilerimiz çerçevesinde dijital pazarlama, e-ticaret ve veri analizine önem veriyoruz. Dijitalleşen dünyada müşterilerimizi daha iyi anlamak için veri odaklı yaklaşımları kullanıyoruz ve bu sayede kişiselleştirilmiş deneyimler sunabiliyoruz. Ayrıca, müşteri deneyimi ve memnuniyeti alanlarında da kendimizi geliştirdik. Ekip içi eğitim ve yenilikçi projelerle sektördeki en güncel gelişmeleri takip ederek, sürekli bir öğrenme kültürü oluşturduk.
“DİJİTAL DÜNYAYI YÖNETEBİLMEK ÖNEMLİ BİR YETENEK”
OLMAZSA OLMAZ YETENEKLER Bugünün marka liderleri ve CMO'ları için en önemli yetkinliklerden biri dijital dünyayı yönetebilme yeteneği. Stratejik düşünebilmek, hızla değişen pazarlama dinamiklerine uyum sağlayabilmek, yaratıcı çözümler üretebilmek ve müşteri odaklılık, bu pozisyonların olmazsa olmazları.
KRİTİK YETKİNLİKLER Aynı zamanda, sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak ve sosyal sorumluluk projelerinde öncü rol oynamak, modern pazarlamanın gereklilikleri arasında. Müşteri deneyimini iyileştirmek ve marka sadakatini artırmak için bu yetkinlikler, liderler için oldukça kritik.
BURAK DESTİCİ I BSH TÜRKİYE MARKA PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“SADAKATİN MERKEZİNDE YENİ KAVRAMLAR VAR”
“Markaların tüketicilerle arasındaki tek yönlü iletişim, geçerliliğini kaybetmek üzere. Günümüzün dijital dünyası çevrimiçi etkileşime dayanıyor. Sosyal medya platformlarında etkin olmak, topluluklar oluşturmak, tüketiciyle bir nevi sohbet halinde olmak gibi unsurlar marka sadakati yaratmanın merkezi konumunda.”
Yenilikçi, teknolojiyi yakından takip eden bir grup olarak pazarlama stratejimizi de buna göre yürütüyoruz. Geleneksel pazarlamanın yanı sıra günümüzün değişen dinamiklerine ayak uydurarak daha dijital ve pazarlama dilinde daha samimi bir yöntem izliyoruz.
“DENEYİM VE DUYGUSAL BAĞ ARANIYOR”
İnsanlar artık deneyim ve duygusal bağ arıyor. Giderek daha çok tüketici markanın değer üretimini sorguluyor. Şeffaflık ve sosyal sorumluluk gibi değerleri önemsiyor. Yanı sıra etik, sürdürülebilir uygulamalarla öne çıkan, topluma almaktan çok veren şirketlerle daha güvenli bir ilişki kuruyor. Ürün tarafında da buna bağlı olarak hayatı kolaylaştıran, tasarruflu ve sürdürülebilirliğe katkı sunan ürünleri tercih ediyor. Deterjan dozajını ihtiyaca göre ayarlayan, elektrik kullanımından tasarruf sağlayan çamaşır makineleri, az su kullanımıyla tam performans gösteren bulaşık makineleri, akıllı telefonlarla komutları algılayan ve zamandan tasarruf sağlayan kahve makineleri gibi teknolojilere odaklanıyor.
“TÜKETİCİYİ DİNLEMELİ VE BUNU HİSSETTİRMELİ”
Markaların tüketicilerle arasındaki tek yönlü iletişim de artık geçerliliğini kaybetmek üzere Günümüzün dijital dünyası çevrimiçi etkileşime dayanıyor. Sosyal medya platformlarında etkin olmak, topluluklar oluşturmak, tüketiciyle bir nevi sohbet halinde olmak gibi unsurlar marka sadakati yaratmanın merkezi konumunda. Dolayısıyla tüketiciyi dinlemek ama gerçekten dinlemek ve duyduğunu analiz etmek, tüketiciye bunu her yönden hissettirmek, belirlenen ihtiyaç ve talepler uzantısında geliştirilen ürün ve hizmetler sunmak sürdürülebilir bir başarı sağlıyor. Pazarlama ekibinin vazgeçilmezi olan 360 derece düşünme, değerlendirme ve uygulama olarak yeteneğimizi geliştirme yolunda önemli çalışmalar yaptık. Verilerle değerlendirme ve karar verme aşamasında kendimizi geliştirdik. Tüketicilerimizi daha iyi anlama konusunda dinleme ve sürekli sorgulama yetimizi kullanmaya çalıştık, bu konuda tüketicilerimizi en yakından karşılayan iş ortaklarımız ve mağazalarımızdaki satış danışmanı arkadaşlarımızla hareket ederek, görüş ve önerilerini alarak satın alma yolculuğunu tam anlamıyla özümsemek istedik. Tüm bunları en hızlı ve verimli şekilde hayata geçirebilmek içinse dijital kaslarımızı geliştirdik. Özetle parolamız hızlı, verimli ve hep birlikte hareket etme üzerine kuruldu.
CMO’NUN YENİ ROLÜ
DERİN ANLAYIŞ Bir CMO'nun temel sorumluluğu pazarlama yaklaşımının organizasyonun stratejik öncelikleriyle uyumlu olmasını sağlamaktır. Bu, şirketin hedef pazarı, rekabeti ve sektör trendleri hakkında derin bir anlayış gerektirir.
PAZAR ANALİZİ Etkili CMO'lar, fırsatları belirlemek ve bunlardan yararlanan pazarlama stratejileri geliştirmek için kapsamlı pazar araştırması ve analizi yürütür. Bununla birlikte günümüzde CMO’ların rolü geleneksel pazarlama işlevlerinin ötesine geçiyor.
STRATEJİK LİDERLİK CMO'lar, pazarlama çabalarını genel iş stratejisiyle uyumlu hale getirmenin yanı sıra diğer yöneticilerle iş birliği yapan, dijital pazarlama, veri analitiği, inovasyon ve müşteri deneyimi yönetimi açısından yetkin, iş birliği kültürü oluşturma yeteneği olan stratejik liderler olarak çalışıyor.
BİLGE ÇİFTÇİ I ECZACIBAŞI TÜKETİM ÜRÜNLERİ CMO’SU
“ÖNCELİĞİMİZ DOĞRU STRATEJİ VE KONUMLANDIRMA”
“Her zaman önceliğimiz doğru strateji ve konumlandırma. Markalarımızın DNA’sını, değerlerini, tüketiciyle kurduğu bağı, vaatlerini ve farklarını doğru bir şekilde ortaya koyuyoruz.”
Her markanın hedef kitlesi, ürün portföyü ve sektördeki konumu farklı olduğu için pazarlama stratejilerinde tek bir reçete göstermek elbette pek mümkün değil. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri olarak başarıya ulaşmamızı sağlayan birkaç önemli etken var. Her zaman önceliğimiz doğru strateji ve konumlandırma. Markalarımızın DNA’sını, değerlerini, tüketiciyle kurduğu bağı, vaatlerini ve farklarını doğru bir şekilde ortaya koyuyoruz.
Markalarımızın ve aynı zamanda markalarımız altındaki ürünlerimizin hikayesini doğru platformlarda tüketiciyle buluşturuyoruz. Bunu yaparken de markamızın ve hikayesinin tüketici nezdindeki algısını analiz ediyor, aynı zamanda tüketici içgörüsünden değer yaratarak sunduğumuz tüm ürünlerin ve içeriklerin onlardaki karşılığını takip ediyoruz. Esnek ve dinamik bir pazarlama bakış açısıyla kampanyalarımızı kurgulamak, ölçümlemek ve gerekli durumlarda yeni aksiyonlar almak bizim için olmazsa olmaz.
“TÜKETİCİYİ OKUYABİLİRSENİZ ANLARSINIZ”
Günümüz tüketicisi ürün performansıyla beraber bir amacı olan, kendi değerlerine ve dünya görüşüne uyum sağlayan, samimi ve şeffaf davranan, hız ve kolaylık sağlayan markalara yöneliyor. Markaların bu kapsamda ilk önce tüketiciyi dinlemeleri gerekiyor çünkü tüketiciyi okuyabilirseniz aslında ne istediğini açıkça dile getiriyor. Trendleri izlemek ve duyarlı davranmak diğer iki yöntem. Trendler tüketicinin ihtiyaçları etrafında şekilleniyor ve gidişat hakkında bize fikir veriyor. Bunun yanında ürün ve iletişim kampanyaları geliştirirken sorumlu davranmak; çevreye, topluma duyarlı inovatif çözümler geliştirmek gerekiyor.
“BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN BİR EKİBİZ”
Pazarlama; çeşitli yetkinlik ve becerilere, perspektiflere ve uzmanlık alanlarına sahip bireylerin iş birliğini gerektiren bir disiplin. Her bir ekip üyesinin pazarlama alanında asgari bazda sahip olduğu yetkinlik ve deneyimler, kişisel güçlü yönlerle harmanlandığında yaratıcı ve etkili strateji de beraberinde geliyor. Ekip üyelerinin bireysel bilgi ve deneyimi, kolektif başarıları beraberinde getiriyor. Ben de bu bakış açısıyla hareket ediyor ve pazarlama ekibinde hem bireysel hem deneyim çeşitliliğinin önemine inanıyorum. Nitekim Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin 45 kişilik pazarlama ekibinde, yaratıcılığı yüksek, ticari pazarlama konusunda derin bilgiye sahip, sosyal fayda yaratma kasları güçlü, stratejik bakış açısına sahip, tüketici içgörüleri konusunda uzman, dijital veriyi etkin bir şekilde analiz eden ve içerik üretiminde yetkin çalışma arkadaşlarımız var. Bu yetkinlikler, takım arkadaşlarımızın birbirlerini tamamlamalarına ve birlikte çok daha güçlü bir sinerji yaratmalarına olanak tanıyor.
“KONFOR ALANIMIZDAN ÇIKIYORUZ”
“SÜREKLİ YENİDEN ÖĞRENİYORUZ” Ekibimizi her zaman donanımlı ve güncel tutabilmek; tüketici trendlerini takip edebilmek üzere hem dünyada hem ülkemizde neler olduğu konusunda araştırmalardan faydalanıp sık sık çalıştaylar düzenliyoruz. Hem iş ortaklarımız hem ekiplerimiz birbirleriyle fikir paylaşımı konusunda çok açık. Sürekli yeniden öğreniyoruz. Ekip olarak temel prensibimiz dış dünyada neler olduğuna her zaman kulak vermek ve konfor alanımızdan çıkmak.
“CMO YENİ FİKİRLERE AÇIK OLMALI” Bir CMO'nun en önemli yetkinlikleri arasında bence yeni fikirlere açık olmak var. Yeni trendleri takip etmek çok önemli. Bunun yanında olmazsa olmazları; stratejik düşünme, tüketici içgörüsü ve veri analizi, dijital pazarlama araçlarına hakimiyet olarak sıralayabilirim.