İK süreçlerinde dijitalleşme

AKKÖK HOLDİNG CHRO’SU DUYGU ERZURUMLU CENGİZ, “DİJİTALLEŞME ÇALIŞAN BAĞLILIĞINI ARTIRIYOR” DİYOR. BORUSAN HOLDİNG İNSAN İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI NURSEL ÖLMEZ ATEŞ, İŞE ALIMDA YAPAY ZEKADAN YARARLANDIKLARINI BELİRTİYOR. DİVAN GRUBU İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ÖZGÜR ŞAHİN, DİJİTALLEŞMENİN ARTIK BİTMEYEN BİR YOLCULUĞA DÖNÜŞTÜĞÜNÜ SÖYLÜYOR. MİGROS GRUBU İK VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI OLCAY YILMAZ NOMAK, DİJİTALLEŞMENİN ŞİRKET KÜLTÜRÜNÜ GÜÇLENDİRDİĞİNE DİKKAT ÇEKİYOR. PLUXEE TÜRKİYE CHRO’SU FERİDE DÜZDURAN GÜNDÜZ, “ÇALIŞAN DENEYİMİ DÖNÜŞÜMÜ HIZLANDIRIYOR” DİYOR. P&G TÜRKİYE, KAFKASYA VE ORTA ASYA YKÜ VE KIDEMLİ İK DİREKTÖRÜ MISRA MERİÇTEN “EŞİT TEMSİLİYET ÖNCELİĞİMİZ” DİYE KONUŞUYOR. ULUDAĞ ENERJİ GRUP İK DİREKTÖRÜ BALCAN DEMİRÖZ, “İŞE ALIMDA DİJİTALLEŞTİK” DİYOR. SAP EMEA SERVİS, SATIŞ VE DANIŞMANLIK İK LİDERİ VE GÜNEY AVRUPA İK DİREKTÖRÜ HANDE GENÇ İSE “SON KARARI İNSAN ALMALI” DİYE ANLATIYOR.

MURAT YEŞİLDERE I m.yesildere@businesslife.com.tr

İnsan kaynaklarının dijital dönüşümü, İK teknolojilerinin hızlı ilerlemesi, pandemi sonrası değişen çalışma modelleri ve çalışan beklentilerindeki değişim gibi dinamiklerle şekilleniyor. CHRO’lar, bu değişime ayak uydurmak için daha çevik, verimli ve çalışan odaklı olmalı. Dijitalleşme, İK ekiplerinin daha stratejik konulara odaklanmasını sağlıyor. İnsan kaynakları liderleri dijitalleşme sayesinde yetenek yönetimi, çalışan bağlılığı ve performans gibi konularda daha etkili stratejiler geliştirebilir. Yeni nesil çalışanlar, kullanıcı dostu İK araçlarını tercih ediyor. Dijitalleşme, çalışanların ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilen ve bireyselleştirilmiş çözümler sunan platformlar aracılığıyla çalışan memnuniyetini artırıyor. Dijitalleşme, şirketlerin daha çevik, veri odaklı ve çalışan dostu olmasını sağlayarak iş dünyasındaki değişimlere uyum sağlamalarını kolaylaştırıyor.

 

NURSEL ÖLMEZ ATEŞ I BORUSAN HOLDİNG İNSAN, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI

“DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUZ”

“200 yıl ve ötesinde varlığını sürdüren bir grup olma hedefiyle dijital dönüşümü bir fırsat olarak görerek, inovasyon ve verimlilik odaklı bir dönüşüm gerçekleştiriyoruz.”

Dünyadaki hızlı değişimlere ayak uydurmak ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için var gücümüzle çalışıyoruz. İklim, insan ve inovasyon odaklı sürdürülebilirlik yaklaşımımızı tüm süreçlerimize entegre ediyoruz. Bu bağlamda 200 yıl ve ötesinde varlığını sürdüren bir grup olma hedefiyle dijital dönüşümü bir fırsat olarak görerek, inovasyon ve verimlilik odaklı bir dönüşüm gerçekleştiriyoruz. Pandemi öncesinde hem organizasyonumuza hem Borusan İnsan platformumuzun altyapısı ve süreçlerine yaptığımız yatırımların karşılığını, pandemi dönemi ve sonrasında aldığımızı düşünüyorum. Zamanın ruhu tüm şirketlere şunu söylüyor: Süreçleri uçtan uca dijitalleştirerek manuel yükü azalt, yüzünü stratejik süreçlere dön ve organizasyonunu çevik bir bakış açısıyla dönüştür. Biz de Borusan İnsan olarak 2019 yılında tüm insan kaynakları süreçlerimizde bütünsel bir dijitalleşme projesi başlattık.

“İK SÜREÇLERİMİZ DİJİTAL”

İnovasyon ve dijitalleşmenin gücüne inanarak geleceğin teknolojilerini yakından takip ederek İK süreçlerimize entegre ediyoruz. Türkiye’nin ilk çok modüllü, bulut tabanlı ve çoklu şirkette aynı süreçler ile kullanılan altyapısını 2020 yılı başında hayata geçirdik. İşe giriş sürecinden, onboarding sürecine, ücret belirleme sürecinden, performans ve yetenek yönetimine, gelişim planlama sürecinden esnek yan haklar sürecine kadar tüm İK süreç ve uygulamalarımız Türkiye’de ve faaliyet gösterdiğimiz 5 ülkede tek bir altyapı üzerinde işliyor. Bu altyapı hem ofis hem saha çalışma arkadaşlarımıza hizmet ediyor. Bugün tüm İK süreçlerimiz bu altyapı üzerinde, kesintisiz ve manuel bir yük gerektirmeden hayata geçiyor.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ CHATBOT

Bunu besleyen bir diğer dijitalleşme yatırımımız da çalışan deneyimini destekleyici, yapay zeka tabanlı Borusan İnsan Chatbot-Bi’Bilen ve Borusan İnsan Talep Sistemi oldu. Bi’Bilen; çalışma arkadaşlarımızdan gelen soruları yapay zeka altyapısıyla yanıtlayan aynı zamanda basit İK işlemlerinin sistem üzerinden yapılmasını mümkün kılan bir yapay zeka destekli chatbot platformu. Yüzde 96 verimlilik oranıyla çalışanların İK ile ilgili günlük sorularını hızlı ve etkili bir şekilde yanıtlayarak İK ekiplerinin iş yükünü hafifletiyor. Borusan İnsan Talep Sistemi ise çalışma arkadaşlarımızın İK ile ilgili tüm istek ve taleplerini aldığımız ve yanıtladığımız ortak bir platform. Tüm çalışan iletişim ve etkileşimimizi Borusan İnsan mobil uygulamaya taşıyarak çalışanlarımızla zaman ve mekandan bağımsız iletişim kurmaya başladık.

İŞE ALIMA YAPAY ZEKA DESTEĞİ

VİDEO MÜLAKAT Bu yıl yapay zeka destekli video mülakat teknolojisiyle işe alım süreçlerimizi daha verimli ve objektif bir hale getirdik. Alpha Genç Yetenek Programı kapsamında bu yöntemi kullanarak adayların iletişim becerileri, problem çözme yetenekleri ve pozisyona uygunluklarını veriye dayalı analizlerle değerlendirdik. Bu yenilik hem değerlendirme sürecini hızlandırdı hem daha isabetli kararlar alınmasına olanak sağladı.

KESİNTİSİZ ERİŞİM Borusan İnsan Analitik platformumuz üzerinden tüm şirketlerimiz ihtiyaç duydukları raporlamalara ve analitik gösterim yaklaşımlarına kesintisiz olarak erişim sağlıyor. Bunların tamamı, İK ekiplerimizi operasyonel yükten arındırırken, iş süreçlerimize önemli bir çeviklik, çalışan deneyimimizeyse kesintisizlik sağladı. 

 

ÖZGÜR ŞAHİN I DİVAN GRUBU İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“BİTMEYEN BİR YOLCULUK”

“Dijitalleşme bir süreç, bitmeyen bir yolculuk. Çünkü yapılan bir çalışmanın veya projenin değişen çalışan deneyimi, misafir deneyimi ihtiyaçlarına göre ve teknolojideki gelişmelere paralel sürekli gözden geçirilmesi yenilenmesi gerekiyor.”

İnsan kaynaklarında dijitalleşme uygulamalarımıza ilk olarak personelin kendi özlük verilerini görüntüleyebildiği sistemi devreye alarak başlamıştık. Bütçe ve raporlama üzerinde önemli projeler yaptık. Ardından performans yönetim sistemimiz OKR dijital platformlarda yönetilmeye başladı. Zaman yönetimi konusunda ihtiyaçlarımız yoğundu ve saha rollerimize yönelik çalışanlara ve yöneticilerimize kolaylık sağlayıcı dijitalleşme adımları attık. Çalışanlarımızı geliştirmek için Divan Akademi’yi kurduk ve platformlarımız dijital içeriklerle çalışanlarımıza gelişim imkanı sunuyor. Şu an yapay zeka destekli vardiya planlama üzerine çok önemli bir projemizin pilot denemelerini yapıyoruz. Özetle dijitalleşme hayatımızın bir parçası ve yaptığımız tüm işleri bu açıdan değerlendirip önemli projeleri devreye alıyoruz.

OLMAZSA OLMAZ

İnsan kaynakları profesyonelleri ve tüm çalışanlar için zaman yönetimi ve işlerin daha kolay yapılması çok kritik. Her an çalışanlarımıza yakın olmak, onların ihtiyaçlarına çözüm üretmek, şirketimiz stratejilerine yönelik aksiyonlar almak, süreçlerimizi kusursuz şekilde işletmek üzere yoğun çalışırken verimlilik her zaman odağımızda oluyor. Hem çalışanlarımız hem insan kaynakları birimleri açısından verimlilik ve etkinlik sağlamak üzere dijitalleşme olmazsa olmazımız.

360 DERECELİK YOLCULUK

Divan’da saha ve ofis çalışanı arkadaşlarımız var. Özellikle saha çalışanı rollerimizde yoğunluğumuz oluyor. Hizmet sektörü olduğumuz için yerinde deneyimleme, demo çalışmaları gerçekleştirebiliyoruz. Aranan yetenek ihtiyacımıza baktığımızda yüz yüze görüşmeler öncelikli adımımız. Ancak ofis rolleri için farklı Recruiter AI uygulamalarına bakıyoruz. Farklı iş birlikleri görüşmelerimiz devam ediyor. Önümüzdeki yılın işe alım projelerinde gündem olan bir konumuz. Bununla beraber aslında işe alım süreçlerimizin daha merkezi yani tek bir kontrol mekanizmasıyla takibini sağlama noktasında dijital uygulamalar üzerine konuşuyoruz. Adayın 360 derece takibini sağlayan bir işe alım yolculuğu tasarlamak istiyoruz.

“BORDRO ÖZLÜKTE OLMAZSA OLMAZ”

“KOLAYLIK SAĞLADI” Öncelikle çalışan yönetiminin temel süreçlerinden olan bordro özlük süreçlerinde artık dijitalleşme olmazsa olmaz. Oryantasyon, eğitim süreçleri dijitalleşmeyle artık zaman ve mekan kavramından çıkıp çok büyük gelişmeler ve katkılar sağlamaya başladı. Performans yönetimi, yetenek yönetimi, zaman yönetimi konularında çok güzel dijital uygulamalar hayatlarımıza girdi ve büyük kolaylıklar sağlamaya başladı.

YAPAY ZEKA PLANLARDA İşe giriş işlemlerinden aday yönetimine kadar muazzam gelişmeler var. Bunların hepsinde Divan’da önemli altyapılar sağladık. Şu an oryantasyon, Divan Akademi ve yapay zeka destekli vardiya sistemi üzerinde dijital projelerimiz devam ediyor ve sektörümüzde öncü, fark yaratacak projeleri hayata geçiriyoruz. Planımızda bir sonraki aşama ise işe alım süreçlerimizde yapay zeka destekli sistemler devreye almak var.

 

BALCAN DEMİRÖZ I ULUDAĞ ENERJİ GRUP İK DİREKTÖRÜ

“SÜREÇLERİMİZE ENTEGRE ETTİK”

“İşe alım süreçlerinde dijitalleşme bizim için en önemli adımlar arasında. Video görüşmeler ve online değerlendirme uygulamaları süreçlerimize entegre ettiğimiz öncelikli dijital uygulamalarımız arasında yer alıyor.”

Uludağ Enerji olarak 4 farklı ilde 3.000 çalışanımızla çok dinamik ve geniş bir sahada çalışıyoruz. Bulunduğumuz sektör itibarıyla verimlilik, hız ve yüksek performans bizim için stratejik bir öneme sahip. Özellikle farklı lokasyonlarda hizmet verdiğimiz için işe alım süreçlerinde dijitalleşme bizim için en önemli adımlar arasında. Video görüşmeler ve online değerlendirme uygulamaları süreçlerimize entegre ettiğimiz öncelikli dijital uygulamalarımız arasında yer alıyor. Bunun yanında grubumuza katılan çalışanlara online oryantasyon ve eğitim imkanlarını da dijital platformlarda sağlamak üzere adımlar atıyoruz.

2025 HEDEFLERİ

Geçtiğimiz yıl dijital platformda değerlendirme merkezi çalışmaları yaparak yetenek yönetimi sürecimizi geliştirdik. Önümüzdeki dönemde yapay zeka destekli özgeçmiş tarama uygulamaları gündemimizde ilk sırada bulunuyor. Bunun yanında İK analitiği veri yönetimi ve veriden faydalanarak süreçleri iyileştirme noktasında daha fazla uygulamayı 2025 yılında devreye almayı hedefliyoruz.

TEMEL GEREKLİLİK

Dijitalleşme İK’da da çok farklı alanlarda verimlilik ve etkinliği artırıyor. Dijital altyapı, sistemler ve araçlar bilginin yayılması ve belirli bir standartta ulaştırılabilmesi adına günümüzdeki temel gereklilikler haline geldi. Hızla değişen ve dönüşen dünyamızda verimli kaynak ve zaman kullanımı şirketlerin temel göstergelerinden biri. Hata ve sapmaların önüne geçmeyi destekleyen araçlar ve bu kaynakların ürettiği veri, stratejik karar alma ve hedeflere ulaşmanın temel gerekliliği oldu. Bununla beraber dijitalleşme hem şirket kaynaklarının hem çevre kaynaklarının daha verimli kullanılmasına destek oluyor. Özellikle operasyonel süreçlerdeki yoğun kağıt tüketimimizi dijital uygulamalarla azaltabiliyoruz.

“YAPAY ZEKAYI 2025’TE İŞE ALIM İÇİN DEVREYE ALACAĞIZ”

“KATKI SAĞLAYACAK” Yapay zekanın özellikle işe alım süreçlerinde zaman ve kaynak kullanımı açısından önemli bir katkı sağlayabileceğine inanıyoruz. İşe alım süreçlerinde verimi artırmak adına yapay zekayı önümüzdeki yıl için devreye almayı hedefliyoruz. İşe alım süreçlerinde verimli kaynak kullanımı ve doğru istihdam kararları alabilmek için dijitalleşme önemli bir kolaylaştırıcı.

VERİ ANALİTİĞİ Performans yönetimi, yetkinlik ve gelişim süreçlerini entegre dijital platformlarda yürütmenin izlenebilir hale getirilmesi de hedeflere ulaşmak ve stratejik kararlar için vazgeçilmez. Önümüzdeki yıl tüm İK süreçlerini ortak bir dijital platformda toplayarak hem ürettiğimiz veri kalitesini artırmak hem yönetsel kararları desteleyecek veri analitiği uygulamalarını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.

 

HANDE GENÇ I SAP EMEA SERVİS, SATIŞ VE DANIŞMANLIK İK LİDERİ VE GÜNEY AVRUPA İK DİREKTÖRÜ

“SON KARARI İNSAN ALMALI”

“Tam otomatik bir mülakat süreci yerine yapay zekayı insan uzmanlığıyla birleştiren bir yaklaşımı tercih ediyoruz. Yapay zeka, veriye dayalı içgörüler sağlasa da nihai kararların insan değerlendirmesiyle alınması gerektiğine inanıyoruz. Bu denge hem aday deneyimini iyileştiriyor hem daha isabetli işe alım kararları alınmasına katkıda bulunuyor.”

Tüm insan kaynakları süreçlerimizi dijitalleştirerek hem çalışan deneyimini hem süreç verimliliğini üst düzeye taşıdık. Bu dönüşümde özellikle SAP SuccessFactors ve yapay zeka tabanlı yeni nesil teknolojiler, süreçlerimizi optimize etmemizde kritik bir rol oynadı. SAP olarak, dijital dönüşümün sadece müşterilerimiz için değil, kendi iş süreçlerimiz için de önemli bir avantaj sağladığına inanıyoruz. İK ve yetenek yönetimi süreçlerimizi bulut tabanlı yazılımımız SAP SuccessFactors yardımıyla dijitalleştirdik. İşe alım, performans ve ücret yönetimi, eğitim, yetenek geliştirme, kariyer planlama ve çalışan memnuniyeti ölçüm süreçlerimizi tamamen dijital bir yapıya taşıdık. İşe alım süreçlerinde, otomasyon sayesinde adayların başvuru değerlendirmesinden mülakat planlamasına kadar birçok aşama hızla ve verimli bir şekilde gerçekleştiriliyor.

DİJİTAL KÜTÜPHANE

Performans ve hedef yönetiminde, dijital platformlarımız sayesinde çalışanlar ve yöneticiler arasında sürekli geri bildirim alışverişi sağlanıyor. Bu, çalışanların hem bireysel gelişimlerini takip etmelerini hem kariyer hedeflerini daha net belirlemelerini mümkün kılıyor.

Dünyadaki en iyi uygulamalardan örnek alınarak oluşturulan bir dijital kütüphane yetenek yönetimi ve hedeflerin belirlenmesinde yöneticilerin kullanımına sunuluyor. Ayrıca, çalışan bağlılığı ve memnuniyetini artırmak amacıyla düzenli olarak dijital anketler yapıyor, analitik araçlarla bu verileri analiz ederek iyileştirme alanlarını belirliyoruz. Yetenek yönetimi kapsamındaysa çalışanların eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını analiz ediyor ve kişiselleştirilmiş öğrenme yolları sunuyoruz.

YAPAY ZEKA ENTEGRASYONU

SAP olarak yapay zeka (AI) tabanlı teknolojileri insan kaynakları süreçlerimize entegre ediyoruz ancak bu tür uygulamaları her zaman insana dokunan bir yaklaşımla dengeliyoruz. Yapay zekanın mülakat yapması gibi ileri uygulamaları destekliyor ve geliştiriyoruz. Özellikle SAP SuccessFactors gibi platformlarımızda kullanılan yapay zeka çözümleri, işe alım sürecini iyileştirmek için önerilerde bulunabiliyor ve mülakatlarda değerlendirilecek konulara dair içgörüler sunabiliyor. Ancak tam otomatik bir mülakat süreci yerine yapay zekayı insan uzmanlığıyla birleştiren bir yaklaşımı tercih ediyoruz. Bunun nedeni işe alımın sadece teknik uygunluk değil, aynı zamanda kültürel uyum ve insan ilişkileri gibi karmaşık unsurları içermesidir. Yapay zeka, veriye dayalı içgörüler sağlasa da nihai kararların insan değerlendirmesiyle alınması gerektiğine inanıyoruz. Bu denge hem aday deneyimini iyileştiriyor hem daha isabetli işe alım kararları alınmasına katkıda bulunuyor.

İK’DA DİJİTALLEŞME NE İŞE YARIYOR?

HIZLI VE ADİL SEÇİM İşe alım süreçlerinde yapay zeka ve makine öğrenimi araçlarıyla adayların yetkinliklerini ve uygunluklarını değerlendirebiliyor, en iyi yetenekleri hızlı ve adil bir şekilde seçebiliyoruz. Performans yönetiminde dijitalleşme, çalışanların bireysel hedeflerini izleyebilmelerini, geri bildirim süreçlerini kolaylaştırmalarını ve yöneticilerin performans değerlendirmelerini daha veri odaklı yapmalarını sağlıyor. Eğitim ve gelişim süreçlerindeyse çalışanlara özelleştirilmiş öğrenme yolları sunuyoruz. Dijital platformlarımız sayesinde bireyler ihtiyaç duydukları bilgiye diledikleri an ulaşabiliyor.

SAP JOULE İÇGÖRÜ SAĞLIYOR Ayrıca, çalışan memnuniyeti anketleri ve veri analitik araçlarımız sayesinde çalışan bağlılığını ve iyileştirme alanlarını sürekli takip ediyoruz. Son dönemde tanıttığımız SAP Joule, dijitalleşme yolculuğumuzda önemli bir adım. SAP Joule, yapay zeka gücüyle çalışan yöneticilere ve İK ekiplerine karmaşık soruları hızlıca yanıtlamak ve stratejik içgörüler sağlamak konusunda destek sunuyor.

 

MISRA MERİÇTEN I P&G TÜRKİYE, KAFAKASYA VE ORTA ASYA YKÜ VE KIDEMLİ İK DİREKTÖRÜ

“EŞİT TEMSİLİYET ÖNCELİĞİMİZ”

“Herkese eşit fırsatlar tanınır ve farklılıklara saygı duyulursa daha başarılı ve saygılı bir çalışma ortamı yaratacağımıza inanıyoruz. Eşit temsiliyet, en önemli önceliklerimizden biri ve bu doğrultuda iyi de bir örnek olduğumuza inanıyorum.”

“Eşit Görüyoruz” yaklaşımıyla satış alanındaki erkek egemen algının yıkılarak eşitliğin sağlanmasına katkıda bulunmak amacıyla P&G Geleceğin Kadın Liderleri (Future Female Leaders) programını düzenliyoruz. Bizim alanımızda kariyer hedefleyen gençlerle 16. kez bir araya geldik. Üniversitelerin 3’üncü ve 4’üncü sınıflarında okuyan, yeni mezun veya yüksek lisans yapan genç kadınların katıldığı program kapsamında gerçekleştirilen Satış Liderliği Paneli ve Müşteri Yönetimi, Müşteri Psikolojisi, Alışverişin Geleceği, Dijital Satış gibi birçok farklı başlıkta düzenlenen etkinliklerle katılımcıların, sektördeki kariyer fırsatları ve öne çıkan konu başlıklarına dair bilgi sahibi olmalarını amaçladık.

İNTERAKTİF DENEYİM

Cinsiyet eşitliği yaklaşımıyla küresel olarak yöneticilerinin yaklaşık yarısı kadınlardan oluşan Procter&Gamble (P&G), “Eşit Görüyoruz” anlayışıyla Türkiye yapılanmasında da kadın gücüyle öne çıkıyor.  Sadece şirket içerisinde değil tüm iş alanlarında eşit temsiliyet amaçlıyoruz. Bu doğrultuda 2008’den bu yana satış alanındaki cinsiyet eşitliğini sağlamak üzere ‘P&G Geleceğin Kadın Liderleri’ programını yürütüyoruz. Merkez ofisimizde düzenlediğimiz 16. buluşmada P&G Türkiye, satış alanında kariyer yapmayı hedefleyen ve üniversitelerin 3’üncü ve 4’üncü sınıflarında okuyan, yeni mezun veya yüksek lisans yapan genç kadın yönetici adaylarıyla bir araya geldik. Gençlerin yoğun ilgi gösterdiği programda katılımcılar, satış alanındaki kariyer fırsatları ve sektörde önce çıkan başlıklara ilişkin interaktif bir deneyim yaşadı.

“İYİ ÖRNEĞİZ”

“Eşit Görüyoruz” anlayışıyla hareket ediyoruz. P&G Türkiye, iş hayatının tüm alanlarında cinsiyet ve fırsat eşitliği sağlamayı misyon edindi. Herkese eşit fırsatlar tanınır ve farklılıklara saygı duyulursa daha başarılı ve saygılı bir çalışma ortamı yaratacağımıza inanıyoruz. Eşit temsiliyet, en önemli önceliklerimizden biri ve bu doğrultuda iyi de bir örnek olduğumuza inanıyorum. Kadın ofis çalışanlarımızın oranı yüzde 61 ve yönetim kurulundaki kadın oranımız ise yüzde 60. En önemli hedeflerimizden biri de bu eşitliğin sadece şirket içinde değil tüm iş kollarında gerçekleşebilmesi. Bunu mümkün kılmak için hayata geçirdiğimiz eşitlik ve kapsayıcılık projelerimizden biri de satış alanında kariyer hedefleyen genç kadınlara yönelik sunduğumuz ‘P&G Geleceğin Kadın Liderleri’ programı. 2008 yılından bu yana yürüttüğümüz programla, satış alanındaki erkek egemen algıyı kırarak, kadının bu alanda çok başarılı olabileceğini göstermeyi amaçlıyoruz. Şirketimizdeki liderler ile networking kurmalarını sağladığımız katılımcılara liderlik beceri ve yeteneklerini nasıl güçlendirebilecekleri konusunda rehberlik ediyoruz.

“GELECEĞİN LİDERLERİNİ YETİŞTİRECEĞİZ”

SATIŞ LİDERLİĞİ Yıllar içerisinde yüzlerce kişiye ulaşan program sayesinde kadın liderler şu anda P&G Türkiye’de üst düzey pozisyonlar dahil olmak üzere farklı seviyelerde görev alıyor. Düzenlediğimiz programla, katılımcıların satış ekosistemini yakından tanımalarını sağlayacak bir program sunduk. Satış fonksiyonuna P&G’nin bakış açısını yansıttığımız bu programla katılımcılar, değerli P&G yöneticilerinin öncülüğünde Satış Liderliği Paneli’ni takip etmenin yanı sıra Müşteri Yönetimi, Müşteri Psikolojisi/Alışverişin Geleceği, Dijital Satış gibi birçok farklı başlıkta kapsamlı bir eğitim fırsatı yakaladı. Satış alanında eşit temsiliyeti sağlayacak kadın liderlerimizi aramızda görmek için sabırsızlanıyoruz.

 

OLCAY YILMAZ NOMAK I MİGROS GRUBU İK VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“ŞİRKET KÜLTÜRÜMÜZÜ GÜÇLENDİRİYOR”

“Dijitalleşme yalnızca verimliliği artırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışan deneyimini iyileştirerek şirket kültürümüzü daha güçlü bir hale getiriyor. Teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak tüm süreçlerimizi geleceğe taşımayı hedefliyoruz.”

İnsan kaynakları ve yetenek yönetiminde dijitalleşmeye yüksek önem veriyoruz. İnsan kaynakları süreçlerinde dijitalleşmenin verimliliği artıran ve şirket kültürümüzü daha da güçlendiren bir unsur olduğu bilinciyle, “İyi İş, İyi Gelecek” yaklaşımımız çerçevesinde süreçlerimizi şirket, çalışan ve aday üçgeninde geliştiriyoruz.

“ÇALIŞAN DENEYİMİNİ İYİLEŞTİRİYOR”

Dijitalleşme, yalnızca verimliliği artırmakla kalmıyor, aynı zamanda çalışan deneyimini iyileştirerek şirket kültürümüzü daha güçlü bir hale getiriyor. Migros İK ekibi olarak teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak tüm süreçlerimizi geleceğe taşımayı hedefliyoruz. Başvuru aşamasından işe yerleştirmeye kadar olan tüm süreci “Dijital Aday Takip” sistemimizle dijitalleştiriyor, verimlilik ve hız kazanıyoruz. İş başvurularını QR kodla alarak hem adaylarımız için pratiklik hem iş akışımızda hız sağlıyoruz. İşbaşı aşamasındaki sözleşme onaylarınıysa dijital ortama taşıyarak hem iş gücü verimliliği sağladık hem yaklaşık 3 milyon sayfa kağıt israfını engelledik.

Çalışanlarımız, onboarding sürecinde işe başlamadan online eğitimlere dahil olabiliyor, sonrasında da online eğitimlerine e-öğrenme platformumuz ‘www.akademig.com’ üzerinden veya sosyal öğrenme platformumuz “Migros Sosyal” üzerinden ulaşabiliyor. “Değişimi Yakala” markasıyla teknoloji, dijitalleşme ve inovasyon temalı eğitim ve konferanslar organize ediyor, iş birimleri organizasyonlarını destekleyecek “Agile Keşif Atölyeleri”ni hayata geçiriyoruz.

“TÜM İK’YI MOBİLE TAŞIDIK”

MAKİNE ÖĞRENMESİ İnsan kaynakları uygulamalarımızın tamamını mobil uygulamaya taşıdık. LightGBM karar ağacı algoritması ve Dart makine öğrenmesi modelleriyle zaman serilerine bağlı iş gücü tahminleme projeleri yanında, Gallino yapay sinir ağı modeli gibi sistemlerle verimlilik ölçümleri de gerçekleştiriyoruz. Yinelenen ve hacimli işleri Robotik Süreç Otomasyonu ile otomatikleştirdik, olası hataları elimine ettik.

QR İLE GİRİŞ ÇIKIŞ Migros iş gücü yönetimi verimliliğini artırmak için mağazaların temel ihtiyaçlarını karşılayacak seyir hareketleri, QR ile giriş çıkış, devamsızlık ve fazla mesai yönetimi modüllerini hayata geçirdik. Dijital performans değerlendirme bakış açısıyla 2020 yılında OKR performans yönetim sistemimizi yeniledik.

ŞEFFAF YAPI Çok daha dinamik, takip edilebilir ve şeffaf bir yapıya geçiş yaptık. KPI ve OKR metodolojileri yöneticilerimize etkin bir yönetim desteği sağlarken çalışanlar gerçekleştirdikleri hedeflerin şirketin ana stratejileriyle olan bağlantısını İK Mobil uygulamamızdan takip edebiliyor ve katkılarının bilincinde oluyorlar.

ÖDÜL GALAKSİSİ Çalışanlarımızın başarılarını takdir etmek ve motive etmek amacıyla dijital ödül sistemimiz Ödül Galaksisi'ni devreye aldık. Bu platformda çalışanlarımız, birbirlerini teşvik edebiliyor, ödüllendirebiliyor ve başarılarını şirket çapında paylaşabiliyorlar. Dijital teşekkür platformumuz sayesinde bu yıl 90.000’den fazla kez birbirimize teşekkür ettik.

 

DUYGU ERZURUMLU CENGİZ I AKKÖK HOLDİNG CHRO’SU

“DİJİTALLEŞME ÇALIŞAN BAĞLILIĞINI ARTIRIYOR”

“Erişilebilirlik, kolaylık, hız gibi faydaların yanı sıra dijitalleşmenin güven ortamının kurulması ve sürekliliğine yaptığı katkı sayesinde çalışan bağlılığı artıyor. Öyle ki dijitalleşmeyle birlikte şeffaf bilgi akışı, iş birliği, iç iletişim ve geri bildirim kültürü güçleniyor, gelişim fırsatları artıyor ve esnek çalışma modelleri çok daha kolay uygulanabiliyor.”

Çalışma arkadaşlarımıza dijitalleşme ve yapay zeka konularında kapsamlı eğitim ve gelişim programları sunmaya çalışıyoruz. Özellikle yöneticilerimizin dijital alandaki gelişimleri ve ekiplerini geliştirmeleri çok önemli. Pandemi dönemiyle birlikte işe alım ve eğitim süreçlerimizi dijitalleştirdik. Yapay zeka uygulamalarıyla bu süreci nasıl daha etkin yönetebileceğimizi de araştırıyoruz. Çalışan bilgileri, izin, performans yönetimi gibi süreçlerdeki dijital uygulamaların yanı sıra çalışma arkadaşlarımıza sunduğumuz farklı gelişim fırsatlarını, wellbeing uygulamalarını, kurum içi iletişimi güçlendiren iç iletişim platformlarının tümünü insan kaynakları faaliyetlerimiz arasına ekledik. Öte yandan, grup şirketlerimizden Akenerji’nin “akenerjikariyer” Instagram hesabında bir chatbot uygulaması kullanıyoruz. Hem çalışanlarımıza hem potansiyel adaylarımıza Akenerji’nin insan kaynakları uygulamaları hakkında geniş bilgiler sunan bu uygulamamız büyük ilgi gördü.

HIZ VE VERİMLİLİK

Birçok alanda olduğu gibi İK süreçlerinde de dijitalleşme, hızı ve verimliliği artıran bir unsur. Dijitalleşen süreçlerimizde hatalar minimuma iniyor ve daha da önemlisi veriye dayalı karar alma kolaylaşıyor. Dijitalleşmenin en büyük faydasını ise çalışan bağlılığına yaptığı pozitif etkide görüyoruz. Erişilebilirlik, kolaylık, hız gibi faydaların yanı sıra dijitalleşmenin güven ortamının kurulması ve sürekliliğine yaptığı katkı sayesinde çalışan bağlılığı artıyor. Öyle ki dijitalleşme ile birlikte şeffaf bilgi akışı, iş birliği, iç iletişim ve geri bildirim kültürü güçleniyor, gelişim fırsatları artıyor ve esnek çalışma modelleri çok daha kolay uygulanabiliyor.

“VAZGEÇİLMEZ BİR ARAÇ”

STRATEJİK ÖNCELİK Dijitalleşme, İK süreçlerinde hem operasyonel verimliliği artırmak hem çalışan deneyimini güçlendirmek için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Dünya genelinde yapılan araştırmalar, dijital dönüşüm projelerine yatırım yapan şirketlerin yüzde 80’inin çalışan bağlılığı ve verimlilikte belirgin bir artış yaşadığını gösteriyor. Akkök Holding olarak biz de dijitalleşmeyi, stratejik önceliklerimiz arasında konumlandırıyoruz.

İŞE ALIMDA YAPAY ZEKA İşe alım süreçlerimizde yapay zeka destekli tarama sistemleriyle doğru yetenekleri hızla belirleyerek hem zamandan tasarruf sağlıyor hem işe alım kalitesini artırıyoruz. Eğitim ve gelişim alanında ise online ve kişiselleştirilmiş platformlarla çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirmelerine olanak tanıyoruz. Uluslararası veriler, dijital eğitim araçlarının, kullanan çalışanların öğrenme hızını yüzde 60’a kadar artırabildiğini ortaya koyuyor. Performans yönetimindeyse dijital platformlarımız, gerçek zamanlı geri bildirimlerle çalışanlarımızın gelişim alanlarını anlık olarak belirleyebilmemizi sağlıyor.

İŞ YERİ ANALİTİĞİ Gelecekte, veriye dayalı işyeri analitiği araçlarını daha etkin kullanarak çalışan bağlılığı, iş yükü dengesi ve organizasyonel sağlık gibi alanlarda daha kapsamlı analizler yapmayı hedefliyoruz. Ayrıca, hibrit çalışma modellerini destekleyen dijital platformlarla çalışanlarımızın iş-yaşam dengesine katkıda bulunmayı planlıyoruz. Sanal gerçeklik tabanlı eğitim çözümleriyle özellikle liderlik ve teknik beceri gelişiminde yenilikçi bir yaklaşım benimsemek istiyoruz. Bu dönüşümle Akkök Holding’in İK vizyonunu geleceğe taşımayı hedefliyoruz.

 

FERİDE DÜZDURAN GÜNDÜZ I PLUXEE TÜRKİYE CHRO’SU

“ÇALIŞAN DENEYİMİ DÖNÜŞÜMÜ HIZLANDIRIYOR”

“Çalışan deneyiminin ön plana alındığı kurumlarda organizasyonel dönüşüm yüzde 50 daha hızlı gerçekleşiyor. Şirketlerde sürdürülebilir büyüme ve başarının yolu, yaşanan teknolojik dönüşümde çalışan mutluluğuna ve çalışan deneyimine odaklanmaktan geçiyor.”

Çalışan deneyimini iyileştirmek için hayatı bütünsel olarak ele almak, sadece mesai saatlerine değil, bir günün 24 saatine değer ve anlam katmak oldukça önemli. Nasıl kendi özel yaşam alanımız sadece dört duvardan ibaret değilse bir şirket de yalnızca ofisten, görevlerden ve projelerden ibaret değil. Bir liderin görevi de bu alanın duygusal iklimini doğru şekilde yönetmek; yalnızca performans beklentisi koymak değil, aynı zamanda çalışanların mutlu ve üretken hissetmelerini sağlamak için onlara alan açmak. Burada sadece insan kaynakları liderleri değil, tüm liderlerin çalışanların hayatına dokunması, dönüşümü desteklemesi ve benimsemesi kritik.

SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI

CEO’ların ajandasında çalışan deneyimi başlığının da bulunduğu organizasyonlarda, kurum kültürü de dahil olmak üzere organizasyon genelinde dönüşüm yüzde 50 daha hızlı oluyor; bu da sürdürülebilir büyüme ve başarıyı beraberinde getiriyor. Organizasyonları geleceğe hazır hale getirebilmek için insan kaynakları liderlerinin bugünkü ve gelecekteki ihtiyaçları masaya yatırarak beceri ve yetkinlikler üzerine analiz ve planlarını, şirket liderleri ile yapmaları gerekiyor.

“CEO’YA DANIŞMANLIK YAPIN”

YENİ ROL İK profesyonellerinin CEO’lara danışmanlık rolünü üstlenmeleri önem taşıyor. İnsan kaynakları fonksiyonu ve özellikle yetenek yönetimi artık çok daha stratejik bir başlık. Eskiden İK sorumluluklarının yüzde 20’si strateji odaklıyken önümüzdeki dönemde bu oranın yüzde 60’a ulaşması bekleniyor.

“YOL HARİTASI OLMALI” İnsan kaynaklarının bu değişen rolü doğrultusunda hem kendi hem yönettiği iş gücünün yetenek ve yetkinliklerini geliştirmesi oldukça önemli. Her İK profesyonelinin liderlik, kültür dönüşümü, stratejik iş gücü planlaması, yapay zeka ve dijital okuryazarlık, kişiselleştirilmiş deneyim konularında bir yol haritasının olması gerektiğine inanıyorum.

BUSINESS LIFE