KALBİMİZ ATA ATA!

SEYFETTİN BAYRAM I BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ

920’nin 16 Mart sabahı,

karakolun karşısında

bırakmadım elimden silahı,

yere serdim iki İngiliz’i.

Senin ırzını kurtardım İstanbul’um,

Sana can feda çakır gözlü gülüm.

Üçümüzü uykuda kesti kafir,

kurşuna dizdi ikimizi.

Şimdi üçümüz:

Abdullah ve Osman ve Abdülkadir,

taşları yan yana yatar Eyüp’te.

Arama, bulamazsın ikimizin kabrini,

belki maşrıkta, belki mağripte,

biz de bilemeyiz yerini.

Der usta Nazım Hikmet, Kuvayi Milliye Destanı’nın 5’inci bapında. Sadece bayram değildir, Cumhuriyet. İşte bu yüzden, yattıkları yerleri bilemediğimiz kahraman şehitlerimize büyük ayıp ederiz yoksa. Sonra Cumhuriyetimizin barındırdığı değerlere haksızlık ederiz. Kimsesizlerin kimsesidir en çok Cumhuriyet. Bir çocuğun eline kalemi verip “Haydi kendini gerçekleştir” demektir. Onlarca farklı ırkın ve inanca mensup vatandaşın kardeşçe yaşayabilme ihtimalidir. Azınlıkların var olması demektir, eşitlik, özgürlük, kardeşlik demektir. Operasından dansına kurduğu ülkenin Batı’dan geri kalmaması için bir yandan başöğretmenlik yaparken diğer yandan orkestra siparişi vermektir. Çok şeydir aslında ve her şeyimizdir Cumhuriyet.

CUMHURİYET REKLAMLARI

Bu duyguları çok yoğun yaşadığımız günlerdeyiz. Sosyal medyada “Efendiler yarın Cumhuriyet’i ilan edeceğiz” zincirlerine katılmayan kaç kişi kaldık? Bilmiyorum. Zaman zaman abarttık mı diye düşünürken kendime geliyorum. Tabii ki abartmadık. Daha da abartmalıyız. Evet, “Reklamcılar, yarın Cumhuriyet’i ilan ediyoruz” esprilerine ben de denk geldim. Ve gülümsedim. Ama hepsinin çok samimi olduğunu biliyorum ve Cumhuriyetimizin 101. yaşına dair her reklam filmi tüylerimi diken diken ediyor. Buradan emek veren herkesi gönülden tebrik ediyorum. Ve çok özel bir teşekkürü Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper’e ve Kalbimiz Ata Ata reklamlarının ajansına etmek isterim. Sabancı Gençlik Seferberliği reklamlarının finalinde “Cumhuriyet’i kalbimiz ata ata, çalışarak kutluyoruz” dendiğinde hepimizin kalp atışlarını hızlandırmayı başardılar.

TREN KAÇMADI

Ve yeni sayımızda liderlerin yönetim felsefelerine, icranınsa başına odaklandık diyebilirim. CEO’nun yeni odağı kapak konumuz. Ayrıca CMO, CFO, CHRO, CTO ve CCO dosyalarımızın içerikleri oldukça zengin. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç’un geleceğe yönelik açıklamaları beni çok umutlandırdı. Bu ülkenin çocukları artık teknoloji sayesinde başaracak diye düşünüyorum. Tren hala kaçmadı, farkında olalım yeter!

Zenna ile birlikte hazırladığımız Türkiye’nin En İyi Yönetilen Şirketleri araştırmamızın sonuçlarını Aralık 2024 sayımızda yayınlayacağız.

Güzel Cumhuriyetimizin yeni yılından sizi selamlamak beni çok mutlu ediyor.

Varolun!

BUSINESS LIFE