SANKO HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ PINAR ULUTAŞ, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN İŞ MODELLERİNİN TEMEL TAŞI OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL, FAALİYETLERİNİ BÜTÜNCÜL BAKIŞ AÇISIYLA PLANLADIKLARINI BELİRTİYOR. ANADOLU SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOORDİNATÖRÜ BERNA SEMİZ ERGÜNTAN, “YÜZ YILDIR SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DÜNYA İÇİN ÇALIŞIYORUZ” DERKEN TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ ASLI TANRIVERDİ ENGİN, “SÖYLEM DEĞİL EYLEM ZAMANI” DİYOR. EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF EKİZ, PROAKTİF SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ BENİMSEDİKLERİNİ SÖYLÜYOR. MERCEDES-BENZ KURUMSAL İLETİŞİM VE OTOMOBİL PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ EZGİ YILDIZ KEFELİ, “BAŞARI SÜRDÜRÜLEBİLİRSE DEĞERLİ” DİYOR. PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK, KURUMSAL İTİBARIN BÜTÜNSEL YÖNETİLMESİ GEREKTİĞİNİ İFADE EDİYOR. ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF ZİYA YÜCE, “MİSYONUMUZ TOPLUMA FAYDALI OLMAK” DİYOR. ESAS HOLDİNG KURUMSAL İLİŞKİLER VE İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BERRAK KUTSOY İSE İLETİŞİMİN ROLÜNÜ AÇIKÇA TANIMLADIKLARINI BELİRTİYOR.
Ö. SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr
YARININ DÜNYASINI İLETİŞİMCİLER TASARLIYOR
Markaların sürdürülebilirlik yolculuğunda iletişimin ve iletişimcinin rolü şüphesiz ki stratejik. Artık iş dünyasının kabul ettiği çok önemli bir gerçek var: Kurumsal itibar yönetiminin en önemli bacaklarından biri iletişim. Bu nedenle de kurumsal itibar ya da itibar yönetimi dendiğinde iletişim profesyonellerine önemli görevler düşüyor. Öncelikle üst yönetimle birlikte itibarı en doğru ve ideal şekilde yönetmek gerekiyor. Zaten vizyoner liderler ve şirketler itibar yönetiminin geleceği şekillendirecek en önemli rekabet unsurlarından biri olduğunun farkında. Farkında olmayan şirketlere ve liderlere bunu anlatmak da iletişim profesyonellerine düşüyor. Kurumsal itibar, uzun vadeli bir strateji gerektiriyor. Ancak samimiyet ve gerçeklikle yoğrulduğunda en doğru şekilde yönetilebilir. Kurumsal itibar kavramına bir çatı olarak bakılarak medya iletişimi, lider iletişimi, kriz iletişimi, iç iletişim, sosyal medya, sponsorluk, reklam gibi yapılan diğer tüm iletişim çalışmalarının kurumsal itibar yönetimi çatısı altında konumlandırılması gerekiyor. Dergimizin 15’inci yılını kutladığımız bu ayda iletişimci dostlarımızın hakkını vermem lazım. Tüm iletişim faaliyetlerini insan, ekonomi, gezegen ve gelecek için çok boyutlu değer yaratma felsefesi üzerinde şekillendiriyorlar. Peki marka ve pazarlama iletişim faaliyetlerinde sürdürülebilir değer yaratma hedeflerini nasıl belirlediler? Sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde şekillendirdikleri sorumlu iletişim çalışmalarında ne kadar ilerlediler? Yakından bakalım.
BERNA SEMİZ ERGÜNTAN I ANADOLU SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOORDİNATÖRÜ
“YÜZ YILDIR SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DÜNYA İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
“Anadolu Sigorta, tam 100 yıldır sürdürülebilir bir dünya için çalışıyor. Sürdürülebilirlik perspektifimizi pek çok alana yansıtıyoruz.”
Anadolu Sigorta olarak Türkiye İtibar Akademisi’nin Kadın Marka Tercih Endeksi araştırmasında, sigorta kategorisinde birinci olduk. Bu önemli başarıyla kadınların en çok tercih ettikleri sigorta markası olarak öne çıktık. Kadınların güven ve tercihlerini kazanmak bizim için büyük bir onur. Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliği ile gerçekleştirdiği araştırmada, elde ettiğimiz bu başarıdan büyük memnuniyet duyuyoruz. Birleşmiş Milletler Kadın Birimi ve Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzacıları arasında yer alıyoruz. Kadınların yönetim kurullarında ve üst yönetim seviyesinde daha fazla temsil edilmesini hedefleyen Yüzde 30 Kulübü’nün de üyesiyiz. Şirket içinde kurduğumuz Eşitlik Komitesi ve komitenin koordine ettiği #DahaEşit programı kapsamında, çalışanlarımıza ve toplumun geniş kesimlerine hitap eden sosyal sorumluluk projeleri de yürütüyoruz. Ofis programlarında cinsiyet eşitliğine duyarlı otomatik kelime düzelti uygulamamızın yanı sıra iletişim dilimizin de ayrımcı bir ifade içermemesine özen gösteriyoruz.
“ODAĞIMIZDA CİNSİYET EŞİTLİĞİ VAR”
Anadolu Sigorta, kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda farkındalık yaratmak amacıyla UN Women’ın her yıl kasım ayında düzenlediği kampanyalara destek veriyor. Şirket olarak ayrıca Sabancı Üniversitesi Ev İçi Şiddete Karşı Şirketler Ağı’na da dahiliz. Yönetim kurulumuzda yüzde 66 oranında kadın üyemiz mevcut ve tüm çalışanlarımız arasındaki kadın oranı yüzde 52. Toplumsal cinsiyet eşitliğini şirket içi politikalarımızın ve uygulamalarımızın odağına yerleştiriyoruz. Bunun yanı sıra sunduğumuz ürün ve hizmetlerle Türkiye’deki kadın tüketiciler nezdinde şirketimizin performansının ve topluma kattığı değerin zihinlere kazındığını bilmek motivasyonumuzu yükseltiyor.
SOKAK HAYVANLARI REHABİLİTASYONU
Kurulduğumuz günden bu yana hayata geçirdiğimiz projelerle sürdürülebilir kalkınma için katma değer yaratıyoruz. Sokak hayvanlarının tedavisi ve rehabilitasyonu alanında, geçtiğimiz yıl ocak ayında önemli bir projeye imza atmıştık. Bu projeyle Anadolu Sigorta, öncelikli olarak afet dönemleri için hayata geçirdiği Kurtaran Araç ile sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmeyi ve toplum sağlığına katkıda bulunmayı amaçlıyor. Hemogram, biyokimya, ultrason, röntgen ve operasyon odası gibi bir klinikte bulunması gereken birçok ileri seviye ekipmanla donatılan Kurtaran Araç’ta sokak hayvanlarının tedavisi ve rehabilitasyonu için gönüllü veteriner hekimler de görev alıyor. Proje kapsamında 1 yıl içinde, 500’den fazla hayvanın röntgen, hemogram ve biyokimya testleri ile ilk muayeneleri gerçekleştirildi.
“ELİMİZİ TAŞIN ALTINA KOYDUK”
KURTARAN ARAÇ Tam 100 yıldır sürdürülebilir bir dünya için çalışıyoruz. Sürdürülebilirlik perspektifimizi sokak hayvanları konusuna da yansıttık. Kurtaran Araç ile sokak hayvanlarının tedavisinin devamlılığını sağlamak ve rehabilitasyonları alanında çalışmalar yapmak üzere bundan tam bir yıl önce bir yola çıktık.
KURTARAN EV Kurtaran Ev ile birlikte hayata geçirdiğimiz Kurtaran Araç ile sokak hayvanlarının sağlığı ve refahı için elimizi taşın altına koyduk ve her canlının yaşam hakkına duyduğumuz saygıyla sokak hayvanlarının hayatlarına katkı sunmayı hedefledik. Kurtaran Araç’ta yer alan tetkik ekipmanları sayesinde 500’den fazla sokak hayvanına dokunarak teşhis ve tedavilerini sağladık.
KARASAL YAŞAM Sokak hayvanlarının bakımlarında üstlendiğimiz bu rolle bütüncül sürdürülebilirlik anlayışımıza da katkı sunduk. BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde sürdürülebilirlik konusunda değer yaratırken ‘Karasal Yaşam’ hedefi için de çalışmaya devam edeceğiz.
DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL I ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI
“BÜTÜNCÜL BAKIŞ AÇISIYLA PLANLIYORUZ”
“Sürdürülebilirlik faaliyetlerimizi çevresel, sosyal ve yönetişim olarak bütüncül bir bakış açısıyla planlıyoruz ve ‘Geleceği İyileştirmek’ vizyonuyla yürütüyoruz. 2023 yılı çalışmalarımızı kapsayan 7. sürdürülebilirlik raporumuzu yayımladık. Raporda ekosistemin, insanın ve işin geleceğini iyileştirme stratejimiz çerçevesinde belirlenen 2030, 2040 ve 2050 sürdürülebilirlik hedeflerimize ve bu doğrultuda yürütülen uzun vadeli projelere yer veriyoruz.”
Sürdürülebilirlik faaliyetlerimizi çevresel, sosyal ve yönetişim olarak bütüncül bir bakış açısıyla planlıyoruz. 2010’dan bu yana BM Küresel İlkeler Sözleşmesi (UNGC-United Nations Global Compact) imzacısı olan ve BM’nin belirlediği 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı’ndan 10’unu tüm iş süreçlerine, stratejilerine ve operasyonlarına dahil etmeye odaklanan Abdi İbrahim olarak açıkladığımız rapor; genel müdürlük ve Esenyurt Üretim Kompleksi’ni kapsayan kalitatif ve kantitatif verileri içeriyor. Dünyanın önde gelen Küresel Raporlama İnisiyatifi (GRI-Global Reporting Initiative) standartlarına uygun olarak hazırlanan raporda, bağımsız üçüncü taraf bir kuruluş tarafından sınırlı güvenceyle doğrulanan 2023 yılına ait Kapsam 1, Kapsam 2 ve Kapsam 3 sera gazı emisyonu verileri de şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz.
SÜRDÜRÜLEBİLİR FAYDA
Türk ilaç sektörünün 23 yıldır kesintisiz lideri Abdi İbrahim olarak sürdürülebilirlik alanındaki kararlı çalışmalarımızla da sektöre öncülük ediyoruz. Etki alanımız boyunca daha sağlıklı, daha yaşanabilir, daha iyi bir geleceğe katkı sağlamak ve geleceği iyileştirmek misyonuyla tüm süreçlerimize sürdürülebilirliği entegre ediyoruz. Böylece bilimin, teknolojinin gücünü kullanıyoruz. Ekosistemin, insanın ve işin geleceğini iyileştiriyoruz. 2030, 2040 ve 2050 yılları için belirlediğimiz ana hedefleri destekleyen sürdürülebilirlik projelerimizle, daha az kaynak kullanarak daha fazla değer yaratmaya ve dokunduğumuz hayatları iyileştirerek sürdürülebilir fayda yaratmayı hedefliyoruz.
EKOSİSTEMİN VE İNSANIN GELECEĞİ
113 yıl önce iyileştirme yolculuğumuza başladık. Yenilikçi ve lider çizgimizi sürdürülebilir kılma hedefi ve dünyaya “iyi” bir iz bırakma önceliğimizle insanlığa hizmet etmeye devam ediyoruz. HEAL2050 adını verdiğimiz sürdürülebilirlik stratejimizi; Avrupa Yeşil Mutabakatı ve BM’nin 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı’nın yanı sıra şirket olarak gerçekleştirdiğimiz önceliklendirme analizi ve belirlediğimiz risk ve fırsatlar çerçevesinde şekillendiriyoruz. Bu kapsamda, yürüttüğümüz sürdürülebilirlik stratejisindeki üç temel değerden biri olan Ekosistemin Geleceğini İyileştirmek çatısı altında tüm iş süreçlerimizde çevresel ayak izimizi en aza indirmeyi gözetiyor ve yeşil dönüşüme katkı sağlıyoruz. Uzun vadeli değer yaratma stratejimiz kapsamında bir diğer değer olan İnsanın Geleceğini İyileştirmek çatısı altında tüm paydaşlarımızın sosyal refahını gözeten, etki derecesi yüksek projeler hayata geçiriyoruz.
SORUMLU SATIN ALMA
Sektörümüzde istihdam alanında da lideriz. Yetenek yönetimini yüksek öncelikli konularımız arasında görüyoruz. Stratejik öncelikleri desteklemek ve ortak bir kültür yaratmak amacıyla gelişim çözümlerinin sunulduğu Abdi İbrahim Akademi’de 2023 yılında kişi başı ortalama eğitim saati 26’ya yükseldi. Biyoteknolojik ürünleri hücreden itibaren ülkede üretme vizyonuna sahip olan Abdi İbrahim, İşin Geleceğini İyileştirmek başlığı altında, geniş ürün portföyü oluşturmak üzere yatırımlar yapıyor. Şirket, iş modelini geliştirecek araştırmaları yaparken, bu dönüşüme tedarik zincirini de dahil ederek sorumlu satın alma ilkelerine göre hareket ediyor.
“SÜREKLİ ÖĞRENMEYİ DESTEKLİYORUZ”
“A LİSTESİNDEKİ İLK TÜRK İLAÇ ŞİRKETİYİZ” 2023 yılında CDP İklim Değişikliği Programı'nda A Listesi'ne giren ilk Türk ilaç şirketi olarak uluslararası alanda önemli bir başarıya imza attık. HEAL2050 hedeflerimiz doğrultusunda adımlarımızı daha da ileri taşımak için güçlü projelere imza attık. Sürdürülebilirliğin başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızca sahiplenilen bir alan olarak tanımlanması için sürekli öğrenmeyi destekleyen projeler yürütüyoruz.
“FARK YARATACAĞIZ” İklim krizi, enerji ve su tasarrufu, atık yönetimi, üretimde verimlilik ve çevre odağında yenilikçi yaklaşımların işe entegrasyonu gibi alanların yanı sıra eğitimde ve sağlıkta fırsat eşitliği, toplumsal cinsiyet eşitliği; bilim, spor ve eğitim alanında farkındalık yaratacak destek programları ile toplumsal fayda çalışmalarımızla da fark yaratmaya odaklanıyoruz.
PINAR ULUTAŞ I SANKO HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BİZİM İÇİN BİR SEÇİM DEĞİL”
“Sürdürülebilirlik bizim için bir seçim değil, iş modelimizin temel taşıdır. Pazarlama ve marka iletişiminde de aynı anlayışı benimsiyoruz. Değer yaratma hedeflerimizi belirlerken topluma ve çevreye olan etkilerimizi her zaman göz önünde bulunduruyoruz.”
Sürdürülebilirlik sadece bir hedef değil, uzun vadeli bir perspektif gerektirir. Bu taahhüdün tüm paydaşlara etkili bir şekilde anlatılması marka itibarı için önemli. İletişimcilerin sürdürülebilirlik yolculuğundaki rolü sadece bilgiyi iletmekle sınırlı değil; aynı zamanda markaların stratejik yönlerini şekillendirerek, paydaşlarla güçlü ilişkiler kurmalarını ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarını sağlamakta da kilit role sahipler. SANKO Holding’de çevresel ve sosyal sorumluluk projelerimizi her zaman şeffaf bir yaklaşımla aktarmaya özen gösteriyoruz. Paydaşlarımızla kurduğumuz bu güven bağının sürdürülebilirlik yolculuğumuzun temel taşı olduğuna inanıyorum.
“MERKEZDE İNSAN VAR”
SANKO Holding olarak tüm iletişim çalışmalarımızı insanı merkeze alarak tasarlıyoruz. Ekonomi, gezegen ve gelecek için değer yaratmayı hedefleyen bu bütünsel yaklaşım, kurumsal kültürümüzün bir parçası. Dijital dönüşüm ve yenilikçi projelerle topluma fayda sağlama hedefiyle hareket ediyoruz. Gelecek perspektifiyle şirketimizin toplum ve dünya üzerinde nasıl bir etki yaratacağına dair mesajlarımızı net bir şekilde anlatıyoruz. Kurucumuz merhum Sani Konukoğlu’nun “İşin hilesi dürüstlüktür” sözünden ilhamla tüm süreçlerimizi dürüstlük ilkesiyle yürütüyoruz. Tüm paydaşlarımızla aramızda oluşan bu güçlü güven bağı da uzun yıllardır şeffaf ve samimi iletişimi benimsemiş olmamızdan kaynaklanıyor.
“SOMUT SONUÇLARLA DESTEKLENİYOR”
Sürdürülebilirlik bizim için bir seçim değil, iş modelimizin temel taşı. Pazarlama ve marka iletişiminde de aynı anlayışı benimsiyoruz. Değer yaratma hedeflerimizi belirlerken topluma ve çevreye olan etkilerimizi her zaman göz önünde bulunduruyoruz. RE&UP gibi yenilikçi projelerimizle, tekstil atıklarını yeniden ekonomiye kazandırırken, bu dönüşüm hikayesiyle de sürdürülebilir bir gelecek için ilham veriyoruz. Paydaşlarımızla açık bir iletişim kurarak, bu hedeflerin sadece birer vaat değil, somut sonuçlarla desteklendiğini gösteriyoruz.
“İLETİŞİMDE STRATEJİK ÖNCELİKLERİM VAR”
DOĞRU BİLGİ Sorumlu iletişim, doğru bilgiyle toplumun bilinçlenmesini sağlamanın bir aracı. Bu doğrultuda sürdürülebilirlik projelerimizi şeffaflıkla paylaşarak yalnızca marka imajını değil, toplumsal farkındalığı artırmayı hedefliyoruz. Örneğin yenilenebilir enerji, tekstil ve kültürel miras projelerimizde, paydaşlarımızın geri bildirimlerini dinleyerek ilerliyoruz. En önemli hedefimiz, toplumu sadece bilgilendirmek değil, onları sürdürülebilir bir yaşam için harekete geçirmek. Bu çalışmalarımızla yarınları daha iyi bir dünya için hep birlikte inşa etmeye inanıyoruz.
“YAPAY ZEKA RİSKLERİ VAR” Yapay zeka, iletişim dünyasında da devrim yaratıyor. Ancak bu teknoloji doğru kullanılmadığında riskler de barındırıyor. Mesajın kaynağının belirsizleşmesi ya da bilgi kirliliği gibi risklerle karşı karşıya kalabiliriz. Bu noktada iletişimcilerin sorumluluğu, yapay zekayı etik kurallar çerçevesinde yönetmek ve bu teknolojiyi etkili içerik üretimi için kullanmak olmalı. Stratejik önceliğimiz yapay zekayı mesajlarımızı daha anlamlı ve kişiselleştirilmiş bir şekilde iletmek için kullanırken, insan dokunuşunu her zaman ön planda tutmak.
YUSUF EKİZ I EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“PROAKTİF SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ BENİMSİYOUZ”
İNSAN ODAKLI İnsan odaklı bir iş modeliyle proaktif sürdürülebilirliği benimsiyoruz. Etik değerlere uyumlu olmayı, toplum güvenini kazanmanın temeli olarak görüyoruz. Diğer taraftan sosyal faydayı, eğitim faaliyetlerini ve çevresel hassasiyetleri; hizmet bölgelerimizde yaptığımız insan odaklı yatırımlarla gözetmeyi önemsiyoruz. Kaliteli ürün ve hizmetlerimizle müşteri beklentilerini aşmanın, toplumun takdiri için önemli bir kriter olduğuna inanıyoruz.
ADİL İŞ ORTAMI Çalışma arkadaşlarımıza adil bir iş ortamı sunmayı ve gelişim fırsatları sağlamayı hedeflerken bu yaklaşımı, grubumuzun dışa yansıyan temel özelliklerinden biri haline gelmek için çaba gösteriyoruz. Yeni nesil iş modellerinin yanında süreç iyileştirmesi sağlayan iş fikirlerine ve teknolojiye açık bir şirket olmamız rekabet avantajının da önünü açıyor. Tüm bu değerler ve toplumun takdiriyle birlikte başarıyı ve sürdürülebilir büyümeyi hedefliyoruz.
HIZLI VE DOĞRU BİLGİ AKIŞI Hızlı ve doğru bilgi akışının, şeffaf iletişimin ve varsa bir krizin etkilerini en aza indirme çabalarının, şirketin itibarını korumak açısından kritik önem taşıdığına inanıyorum. Zira olumlu bir itibara sahip olmak ne kadar çok önemli olsa da bundan daha önemli olanı iyi itibarı olduğu seviyeden aşağıya düşürmemektir.
ASLI TANRIVERDİ ENGİN I TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
“TRENDLERİ İYİ OKUMALIYIZ”
HEDEFLİ İLETİŞİM Dijitalleşmenin önemini daha da artıracağı yeni dönemde, iletişimcinin stratejik öncelikleri, trendleri iyi okumak, kurum itibarını korumak ve yükseltmek, kişiselleştirilmiş ve hedefli iletişim çalışmaları gerçekleştirmek olmalı. İnteraktif kampanyalara ağırlık vermek, sürdürülebilirlik, topluma fayda ve şeffaflık odaklı olmak, krizleri daha iyi öngörme yeteneği kazanmak, çalışan mutluluğunu ve kültürel değerleri daha fazla önemsemek hepimiz için çok önemli.
YENİ YÖNTEMLER İletişimciler olarak dijital ve sosyal medya dahil olmak üzere iletişimin yeni platformları ve yöntemleri de yakından gözlenmeli. Değişikliği benimsemek kadar farklılıkları da anlamak için dünyaya daha geniş bir çerçeveden bakmalıyız. Kendimizi ve sektörümüzü geliştirirken kendi çevremizden başlayıp dünyada neler olduğundan, güncel olarak insanların neler konuştuğundan mutlaka haberdar olmalıyız.
SÖYLEM DEĞİL EYLEM Sürdürülebilirlik neredeyse yirmi yıldır iletişim çalışmalarının ana konularından biri olmaya ve giderek önem kazanmaya devam ediyor. Bu hayati ve hassas konunun titizlikle, hesap verebilir mesajlarla ve söylemden çok alınan aksiyonlar çerçevesinde ele alınmasını daha doğru buluyorum. Ayağı yere basan, gerçekten fayda sağlayan projeler üzerine odaklanmalıyız.
EZGİ YILDIZ KEFELİ I MERCEDES-BENZ KURUMSAL İLETİŞİM VE OTOMOBİL PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ
“BAŞARI SÜRDÜRÜLEBİLİRSE DEĞERLİ”
“LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYORUZ” Otomotiv sektöründe lüksün, konforun ve güvenliğin öncüsü konumumuzu koruyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz pazarları her zaman çok iyi analiz ederek ihtiyaçları doğru belirliyor ve müşterilerimizin taleplerine uygun araç ve hizmetler sunuyoruz. Bu sayede de premium segmentteki liderliğimizi sürdürüyoruz.
“YENİLİKÇİLİK, DNA’MIZDA” Yenilikçilik, markamızın DNA’sında yer alan temel bir değer. Otomotiv sektöründe öncü olmanın, yalnızca teknolojik gelişmeleri takip etmek değil, aynı zamanda geleceği şekillendirmek anlamına geldiğine de inanıyoruz. Tüm çalışmalarımız otomotiv sektöründe liderliği sürdürebilmemizi, teknoloji ve inovasyon dendiğinde ilk akla gelen markalardan olmamızı sağlıyor. Başarının sürdürülebilir olduğu zaman bir değeri olduğuna inanarak önceliklerimizi sürdürülebilirlik, yenilikçi ürün geliştirme ve müşteri deneyimi olarak belirledik.
YAPAY ZEKA Yapay zeka, Mercedes-Benz ekosisteminde giderek daha merkezi bir rol üstleniyor. Pazarlama süreçlerinde de bu teknolojinin etkilerini görüyoruz. Satış kampanyalarımızda yapay zeka kullanımıyla çok daha kişiselleştirilmiş teklifleri müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz. Böylece müşterilerimizle de çok daha etkileşimli bir iletişime sahip olacağımızı öngörüyoruz.
BANU KARAMUK I PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI
“KURUMSAL İTİBAR BÜTÜNSEL YÖNETİLMELİ”
ALGI YÖNETİMİ Kurumsal itibar dediğimiz kavram sadece bir şirketin ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesini sağlamak için değil, diğer birçok farklı sebepten ötürü doğru ve iyi yönetilmesi gereken bütünsel bir algı. Hedef kitlelerin şirketi algılama biçimini etkilemek için kullanılan bu bütünsel algının bir proje gibi ele alınması da hem sağlıklı değil hem gerçekçi değil.
ORTAK BAKIŞ AÇISI Konuya her zaman çok yönlü bakmak ve ciddi şekilde önemsemek gerekiyor. Yıl bazında değişen kriterlerle değil, uzun vadeli bir itibar yönetimi stratejisiyle ilerlemek en doğrusu. Bunun için de stratejik planlama ve üst yönetimle ortak bakış açısı şart.
KİLİT KAVRAM Bence burada kilit kavram ortak değerlerde buluşabilmek. Samimi ve gerçek duruşa sahip bir şirket hedef kitlesiyle ortak değerlerde içtenlikle buluşabiliyorsa, beğeni de takdir de zaten geliyor. Bence temel kural bu…
YUSUF ZİYA YÜCE I ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“MİSYONUMUZ TOPLUMA FAYDALI OLMAK”
STRATEJİK İLETİŞİM Stratejik iletişim; toplumla bütünleşen, toplumu bilgilendiren ve bilinçlendiren bir yapı sunduğu için sürdürülebilirlik süreçlerinde de aynı stratejiyle ilerlemek gerekiyor. Bu açıdan bakıldığında kurumların paydaşlarıyla bilgi paylaşımına, medya ilişkilerine, raporlamaya ve raporlarını kamuoyuyla paylaşmasına öncelik vermesi önemli bir konu. Bu sayede kurumsal iletişim performansı artırılabilir ve kurumsal hedeflere ulaşma konusunda daha verimli sonuçlar alınabilir.
HIZLI AKSİYON Bölgedeki tecrübemiz, proaktif yaklaşımımız ve değişen gelişmelere hızlı uyum sağlayan yapımız sayesinde hedef kitleyi iyi analiz ederek, topluma faydalı olmayı misyon ediniyoruz. Gelişen teknolojileri en uygun şekilde bünyemize entegre ederek müşterilerin ihtiyaçlarını tespit ediyor ve hızlı aksiyon alıyoruz. Bu sayede hedef kitlenin sorunlarını ve taleplerini doğru karşılayarak aidiyet duygusunu güçlendirmeyi amaçlıyoruz.
HAYATA VE HERKESE DAİR Hayata dair ve herkesi etkileyen çalışmalar yürütmeye devam ediyoruz. Diğer elektrik şirketlerinden ayrılan belirgin özelliklerimiz ise toplumsal meselelere olan duyarlılığımız ve hayata geçirdiğimiz çalışmalar. İlk günden itibaren adımlarımızı dünyanın yeni enerji anlayışındaki yerini sağlamlaştırmak üzere atıyoruz.
BERRAK KUTSOY I ESAS HOLDİNG KURUMSAL İLİŞKİLER VE İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“İLETİŞİMİN ROLÜNÜ AÇIKÇA TANIMLIYORUZ”
İŞ STRATEJİSİ Sürdürülebilirliği bir iş stratejisi olarak görüyor, hedeflerimizi yatırımcıların beklentileriyle karşılaştırıyoruz. Sürdürülebilirlikle işimizin değerini nasıl artırdığımızı gösterdiğimiz zaman, hissedarlarımız ve yatırımcılar açısından olumlu bir etki yarattığımızı görüyoruz. Sürdürülebilirlik iletişiminde, yatırımcılarımızı ve çalışanlarımızı kilit paydaşlar olarak görüyoruz.
ESG FAKTÖRLERİ Şirketimizin stratejik eylem planında, sürdürülebilirlik konusunda iletişimin rolünü de açıkça tanımlıyoruz. Kurumsal yatırımcılar, mali performans üzerinde etkili olabilecek ESG faktörlerini dikkate alıyorlar. Çalışanlarımız ya da aradığımız yetenekler, kurumsal yönetim ve yatırım yaptığımız alanlarda sürdürülebilir ürünler üretilip üretilmediği gibi faktörlerle ilgileniyorlar. Bu nedenle tüm tarafları içine alan, kapsamlı bir sürdürülebilir stratejisiyle bu kurguyu oluşturuyoruz.