Türkiye’nin en etkili 50 CMO’su

BEYMEN CMO’SU ELİF GÖKTAŞ, ÖNCELİKLERİNİ ANLATIYOR. DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, “YENİLİKÇİ VE ETKİLİ STRATEJİLER GELİŞTİRDİK” DİYOR. MİGROS GRUBU PAZARLAMA İCRA KURULU ÜYESİ EKMEL BAYDUR, DENEYİMİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR. TAB GIDA CMO’SU CANER ALPASLAN, BAŞARININ VERİDEN GELDİĞİNİ SÖYLÜYOR. YAPI KREDİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI SERKAN ÜLGEN, “DÖNÜŞÜMÜN ÖNCÜLÜĞÜNÜ ÜSTLENDİK” DİYOR. PEPSICO TÜRKİYE İÇECEK KIDEMLİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ASLI ÖNDER VE PEGAUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA VE E-TİCARET DİREKTÖRÜ AHMET BAĞDAT, YAPAY ZEKA DENEYİMİ SUNDUKLARINI ANLATIYOR. ORKA HOLDİNG PAZARLAMA GRUP BAŞKANI BÜŞRA ORAKÇIOĞLU BİBEROĞLU, “DÜNYA MARKALARIYLA ZİRVEYİ PAYLAŞIYORUZ” DİYOR. PEPSICO TÜRKİYE YİYECEK KIDEMLİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ SEREN ÇANKIRI, FİYAT-DEĞER İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRDİKLERİNİ SÖYLÜYOR. İŞTE TÜRKİYE'NİN EN İYİ YÖNETİLEN ŞİRKETLER ARAŞTIRMAMIZI DA REFERANS ALARAK ORTAYA KOYDUĞUMUZ TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CMO'SU.

GÜVEN BORÇA I g.borca@businesslife.com.tr

     CMO’NUN ZOR KARARI

Tüketicinin alım gücü çok zayıfladı, buna karşılık masrafları katlanarak büyüdü. Hayatı döndürmek neredeyse herkes için zor. Pazarlama lideri, içinden geçilen dönemin ruhunu ve getireceklerini her zaman önce algılar. Önce CMO harekete geçer. Hangi ürünü üretmeli? Ne kadara satılabilir? Nerede satılmalı? Hangi kampanyayı yapmalı? Ürün, fiyat, kanal, promosyon… Buna elbette pek çok CMO gündemi eklenebilir. İşte içinden geçmekte olduğumuz bu en zor dönemlerden birinde de pek çok karar CMO’ları bekliyor. Olabildiğince en doğru ya da en optimum kararlar alınıyor. 2024 gibi zor bir yılda hem ekonomik ortamın gerekleri hem sürdürülebilirlik hem de dijitalleşme ajandada önem sırasını koruyor.

 

ASLI ÖNDER I PEPSICO TÜRKİYE İÇECEK KATEGORİSİ KIDEMLİ  PAZARLAMA DİREKTÖRÜ

“YAPAY ZEKA VE BÜYÜK VERİ TEKNOLOJİLERİNDEN YARARLANIYORUZ”

“Pazarlama çalışmalarımızı dijital olan ve olmayan çeşitli kanallardan yürütüyoruz. Dijital tarafta yapay zeka ve büyük veri teknolojilerini etkin bir şekilde kullanıyoruz.”

Pazarlamada en önemli unsur kuşkusuz tüketicinin nabzını doğru tutmak, onun beklenti ve ihtiyaçlarını doğru anlamak. 2024 yılında tüketiciyle daha yakın olmaya, uyguladığımız yenilikçi promosyonlarla tüketicilerle bağımızı güçlendirmeye odaklanıyoruz. Pazarlama stratejilerimizi bu koşullar ve yaklaşımlar çerçevesinde belirliyoruz.

TÜKETİCİYE FAYDA SAĞLAYAN DENEYİM

Tüketim deneyimini zenginleştirmeye, bunu değer yaratan ve tüketiciye fayda sağlayan bir deneyime dönüştürmeye gayret ediyoruz. Her zaman tüketiciye yakın duruyor, onun geri bildirimine kulak veriyor, beklentilerini anlamaya çalışıyoruz. Pazarlama çalışmalarımızı dijital olan ve olmayan çeşitli kanallardan yürütüyoruz. Dijital tarafta yapay zeka ve büyük veri teknolojilerini etkin bir şekilde kullanıyoruz. Veri tabanlı karar almadan müşteri deneyimini geliştirmeye, operasyonel verimlilikten tahmin ve öngörülere, ürün ve hizmetleri geliştirmekten pazarlamaya kadar birçok alanda bu teknolojiler ciddi değer yaratıyor. Ayrıca PepsiCo olarak tüketicilerimize en lezzetli içeceklerden oluşan bir portföy sunmanın yanı sıra; enerji, su ve ambalaj kullanımını azaltmaya yönelik yenilikçi yöntemler bulmak için çalışıyoruz. Sıfır atıktan geri dönüştürülmüş PET kullanımına kadar birçok çalışmamız bulunuyor. Pepsi, Yedigün ve Fruko ile ilk kez 2022 yılında 1 litre pet şişelerde yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastik rPET kullanmaya başladık ve bu anlamda Türkiye’de bir ilke imza attık. Şu anda 1,5L ve altı tüm paketlerimiz rPET olarak üretiliyor. PepsiCo ayrıca yüzde 100 geri dönüştürülebilir kağıt şişe için çalışmalarını sürdürüyor. Hedefimiz kullandığımız tüm ambalaj malzemelerinin, döngüsel ekonominin bir parçası olması.

 

AHMET BAĞDAT I PEGAUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA VE E-TİCARET DİREKTÖRÜ 

“YAPAY ZEKAYLA İNTERAKTİF DENEYİM SUNUYORUZ”

“Yapay zekanın hızlı ve etkin çözümlerini kullanarak misafirlerimizin uçtan uca seyahat planı yapmalarını sağlayacak interaktif bir deneyim tasarladık. ‘Türkiye’nin Dijital Hava Yolu’ söylemi altında tüm değişiklikleri takip ederek, markamıza ve misafirimizin ihtiyacına göre uyarlamaya büyük önem veriyoruz.”

Pegasus Hava Yolları olarak ülkemizin önemli bir kilometre taşı olan, aynı zamanda çok büyük bir doğal afet yaşadığımız 2023 yılında topluma dokunan projelere imza attık. Ben de bu projelerin bir parçası olmaktan büyük gurur duydum.

“CUMHURİYET’İ MERKEZE ALDIK”

Cumhuriyetimizin 100. yılında filomuza 100. uçağımız olarak katılan ‘Cumhuriyet’i merkeze alan iletişim kampanyamız, şüphesiz ki son yıllarda Pegasus olarak gerçekleştirdiğimiz en değerli ve özel projelerin başında geldi. Yine Cumhuriyetin 100. yılında eğitime destek vererek Türk Eğitim Vakfı’nın iş birliğiyle ‘Her Adım Geleceğe’ burs fonumuzu başlattık. Bu proje kapsamında, Türkiye’nin dört bir yanında 1.000 üniversiteli genç kızımıza 4 yıl boyunca eğitim bursu desteği sağlayacağız. Bu başarılı kızlarımızı üniversiteden mezun ederek programı en güzel şekilde ilerletme arzusundayız.

DİJİTAL TEKNOLOJİLER

Diğer yandan dijital teknolojileri yakından takip ederek misafirlerimize en yeni ve pratik çözümleri sunmak yoluyla seyahat süreçlerini mükemmelleştirmek, her zaman önceliğimiz. Yapay zekanın yetkinliğini kullanarak lanse ettiğimiz ‘FlyBot ChatGPT ile Seyahatini Planla’ adlı çözümümüz, flypgs.com ve mobil uygulamamızda bulunan akıllı asistanımız FlyBot’u ChatGPT ile entegre etti. Yapay zekanın hızlı ve etkin çözümleri kullanarak misafirlerimizin uçtan uca seyahat planı yapmalarını sağlayacak interaktif bir deneyim tasarladık. “Türkiye’nin Dijital Hava Yolu” söylemi altında sektörde ve globalde olan tüm değişiklikleri takip ederek, markamıza ve misafirimizin ihtiyacına göre uyarlamaya büyük önem veriyoruz. Bunu yaparken çalışanlarımızın ihtiyaçlarını da göz önüne alıyoruz. Seyahat planlamasına yapay zeka dokunuşu katabilmek için orta ve uzun vadeli yatırım ve projeler tasarlıyoruz.

 

EKMEL BAYDUR I MİGROS GRUBU PAZARLAMA İCRA KURULU ÜYESİ 

“EN İYİ ALIŞVERİŞ DENEYİMİNİ SUNUYORUZ”

“Kalite standartlarımızdan taviz vermeden en iyi alışveriş deneyimini sunuyoruz. Yaklaşık 19 milyon aktif üyesi olan Türkiye’nin en büyük sadakat programı Money’nin verilerini takip ediyor, kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabiliyoruz. Ucuzluk algısında bugüne kadarki en yüksek seviyeye geldik.”

Migros olarak 81 ile yaygın 3.500’ü aşkın mağazamızla 189 kategoride 3.036 marka ile 50 bin çeşit ürünü müşterilerimizle buluşturuyoruz. Sektördeki en geniş ürün portföyüyle müşterilerimizin seçim hakkını gözetirken, en uygun fiyatla temel ve sağlıklı ürünlere ulaşımlarını kolaylaştırıyoruz. Çoklu kanal stratejimizle fiziksel ve online birbiriyle entegre ilerliyor. Vatandaş neredeyse biz oradayız yaklaşımımızla; denizde, evde, ofiste her yerdeyiz.

MÜŞTERİYE YAKIN TAKİP

Müşterilerimizin değişen ihtiyaç ve taleplerini yakından takip ediyoruz. Migros’tan alışveriş yapan herkesin bütçesini, sağlığını ve sosyal yaşamını destekliyoruz. Hayatlarına hız, kolaylık ve değer katıyoruz. Kalite standartlarımızdan taviz vermeden en iyi alışveriş deneyimini sunuyoruz. Yaklaşık 19 milyon aktif üyesi olan Türkiye’nin en büyük sadakat programı Money’nin verilerini takip ediyor, kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabiliyoruz. Son iki yılda yaklaşık 16 bin kampanya düzenledik. Müşterilerimizin cebine, neredeyse toplam yıllık harcamasının ortalama yüzde 10’u kadarını geri verdik. Bu sayede ucuzluk algısında bugüne kadarki en yüksek seviyeye geldik. İstisnasız her ay pazar payımızı artırdık ve hızlı tüketim ürünlerinde yüzde 16,2’lik paya ulaştık.

“YEREL EKONOMİYİ CANLANDIRIYORUZ”

“500 BİN TON ALIYORUZ” Türkiye’nin en çok meyve-sebze alımı yapan perakendecisiyiz. Yıllık alım miktarımız 500 bin ton. Ciromuzun yüzde 77’si tarıma dayalı. Türkiye’nin her köşesindeki büyük-küçük üreticilere ulaşarak, ürünlerinin ulusal pazarda değer görmesini sağlıyoruz.

ÇİFT YÖNLÜ FAYDA Bu kapsamda yerel üreticilerimize, üretim, gıda güvenliği, paketleme ve lojistik desteği veriyoruz. Tarlada gıda imha oranlarının azaltılmasını sağlıyoruz. Yerel ekonomiyi canlandırıyoruz. Bir taraftan çiftçi emeğinin karşılığını alıyor, diğer taraftan da müşterilerimiz en uygun fiyatlarla bu ürünlere ulaşabiliyor. Böylece çift yönlü bir fayda yaratıyoruz.

 

ELİF GÖKTAŞ I BEYMEN CMO’SU

“TÜRKİYE’Yİ MODERN LÜKSLE BULUŞTURMAYA DEVAM EDİYORUZ”

“Türkiye’yi modern lüksle buluşturmaya devam ediyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz geniş ürün ve deneyim seçkisiyle Beymen’in hayatın farklı alanlarında lüksün geleceğine yön vermeyi sürdürmesi en önemli önceliklerimizden biri.”

Son bir yılda hayata geçirdiğimiz projelerden büyük gurur duyuyoruz. Beymen olarak hem markamız hem ülkemiz için önemli adımlar attık. 2023 yılı, iki yılı aşkın bir çalışmanın sonucunda gerçekleştirdiğimiz Golden Opulence projesiyle bizim için özel bir dönüm noktası oldu.

500 YILLIK YOLCULUK

Bu proje, Beymen’in 50. yılı ve Anadolu lüksünün 500 yıllık tarihini kutlamak amacıyla tasarlandı. Golden Opulence Sergisi, globalde moda dünyasının 50 güçlü ismini bir araya getirdi ve bu isimlerin Beymen’den ve Anadolu lüksünden esinlenerek tasarladıkları ürünlerle Tophane-i Amire’de on binlerce ziyaretçiye sunuldu. Ayrıca, Assouline iş birliğiyle hazırladığımız ve İstanbul ile dünya metropollerinde satışa sunulan Golden Opulence kitabımız da bu projenin önemli bir parçasıydı. “Lüksün İzinde: Anadolu’da 500 Yıllık Yolculuk” belgeselimizse modadan gastronomiye, sanattan lüks yaşam tarzına kadar geniş bir yelpazeyi keşfederek Netflix Türkiye ve Netflix MENA’da global izleyicilerle buluştu.

“LÜKSÜ 360 DERECE KUCAKLIYORUZ”

ÖNCELİKLER Beymen’in geride bıraktığı yarım asrı kutladığımız bu günlerde, yürüttüğümüz projeler ve kendimize koyduğumuz hedeflerle Türkiye’yi modern lüksle buluşturmaya devam ediyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz geniş ürün ve deneyim seçkisiyle Beymen’in hayatın farklı alanlarında lüksün geleceğine yön vermeyi sürdürmesi en önemli önceliklerimizden biri.

DENEYİM Modadan aksesuara, kozmetikten ev dekorasyonuna ve sanata uzanan seçkimiz 2024 itibarıyla gastronomiye de uzanıyor. Alanında öncü, ünlü isimlerle yaptığımız iş birlikleri, kampanyalar ve sponsorluklarımızla müşterilerimize Beymen deneyimini yaşatmaya devam ediyoruz.

 

SERKAN ÜLGEN I YAPI KREDİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“DÖNÜŞÜMÜN ÖNCÜLÜĞÜNÜ ÜSTLENDİK”

“Dijitalleşmeyle beraber mobil teknolojiler, gündelik hayatımızda daha çok yer almaya ve sistemleri dönüştürmeye başladı. Türkiye’nin lider kredi kartı platformu Yapı Kredi World ile ülkemizde ödeme sistemlerindeki dönüşümün öncülüğünü biz üstlendik.”

Günümüzde müşteri deneyimlerinin doğru tasarlanması ve yönetilmesi büyük önem taşıyor. Zira artık hızlı ve hatasız hizmet yeterli değil. Hem hizmet kalitesinden ödün vermemek hem müşterilerle duygusal ve kişisel bir bağ kurmak gerekiyor. Yapı Kredi olarak artan müşteri beklentileri karşısında sürekli olarak kendimizi uyumlandırıyor, müşteri deneyimlerini her geçen zaman içinde bir üst noktaya taşımayı hedefliyoruz. Bu anlamda ülkemizde perakende bankacılığı inşa ederken; müşterilerimize, ihtiyaçları olan hizmeti en iyi şekilde sağlayıp, aynı zamanda müşteri deneyimini iyileştirmeye de sürekli devam ediyoruz.

“BİTİŞ ÇİZGİSİ OLMAYAN BİR YARIŞ”

Müşteri deneyimini geliştirmenin en iyi yolu müşteriyi tanımaktan geçiyor. Bunun için kişisel verileri çok doğru şeklide işleyebilmek gerekiyor. Yeni nesil müşterilerin davranış ve tercihlerini daha iyi anlayıp analiz etmek oldukça kritik. Çünkü müşteri memnuniyeti bitiş çizgisi olmayan bir yarış. Burada trendleri, gelişmeleri yakından takip etmek, gerektiğinde hızla değişebilmek ve kolay adapte olabilmek çok önemli. Bu anlamda büyük veri analizi, her şirket için kritik bir öneme sahip. Yasal sınırlar içerisinde veriyi en doğru biçimde kullanma yaklaşımıyla; müşterilerimize her zamankinden çok daha iyi bir deneyim ve konfor sağlamak, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler sunmak adına çalışıyoruz.  Online ve offline verileri birleştirip, organize ederek ve bu verilerden anlamlı sonuçlar çıkararak müşteri odaklı pazarlama stratejimizi her geçen gün zenginleştiriyoruz.

“MÜŞTERİ DENEYİMİ FARK YARATMA NOKTAMIZ”

ÜÇ ANA GÜNDEM Yapı Kredi'yi konumlandıracağımız ana gündem maddelerimizi müşteri deneyimi, dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik olarak özetleyebiliriz. Müşterilerimize, ihtiyaçları olan hizmeti en iyi şekilde sağlarken aynı zamanda müşteri deneyimini iyileştirmeye de sürekli devam ediyoruz. Günümüz dünyasında ürün ve fiyat kadar artık müşteri deneyimi de ön planda. Hatta firmaların fark yarattığı en önemli noktalardan birinin, müşterilere sunulan deneyim olduğunu söyleyebilirim. Bireysel bankacılıkta müşteri portföyü büyümesini destekleyecek stratejik aksiyonlar ve firma iş birlikleriyle ürün ve hizmetlerimizi geliştirmeye devam edeceğiz.

 

CANER ALPASLAN I TAB GIDA CMO’SU

“BAŞARI VERİDEN GELİYOR”

“Başarımız, öncelikle çok büyük bir veriyi okumak, yorumlamak, bulunduğunuz çağı ve toplumun beklentilerini görebilmek ve çok detaylı Ar-Ge çalışmalarıyla mümkün oluyor. Günler veya aylarla değil saatlerle hatta dakikalarla hareket edebilen çevik bir pazarlama organizasyonumuz var. Bu da bizi sürekli dinamik bir ekip haline getirdi.”

Kuruluşunun 30. yılını kutlayan TAB Gıda’da ilk günden beri her yıl gurur verici birçok başarıya imza atıyoruz. Kasım 2023’te halka açılarak Borsa İstanbul tarihinin halka arz yatırımcı rekorunu kırdık ve TL bazında bugüne kadar Türkiye’de yapılan en büyük halka arzı gerçekleştirdik.

HASSAS STRATEJİ

TAB Gıda altında birçok büyük markanın çatı iletişimini hassas stratejilerle yürütüyoruz. Portföyümüzde, Burger King, Popeyes, Arby’s, Sbarro, Subway gibi dünyaca sevilen markaların yanında, Usta Dönerci ile Usta Pideci gibi kendi geliştirdiğimiz markalar da yer alıyor. Bunlar hem çok dinamik hem birbiriyle rekabet halinde olan markalar. O nedenle markalarımıza özel ya da marka birliktelikleri içeren pazarlama stratejileri belirlemek ve bunları yürütmek oldukça titizlik isteyen bir iş. Fiyatlandırmadan menü içeriklerinde hızlı yenilikler yapmaya kadar birçok alanda verimli çalışmalar yürütüyoruz.

FARKLI VE YENİ DENEYİMLER

Tüketicimizin olduğu her alanda, onlara temas eden, beklentilerini karşılayan farklı ve yeni deneyimler sunuyoruz. Buna bir örnek olarak son dönemlerde gençlerin çok sevdiği bubble tea’lerden yola çıkarak markalarımıza yeni bubble tea seçenekleri ekledik. Tüm markalara aynı yeni ürünü değil, hepsine ayrı olacak şekilde seçenekler sunuyoruz. Bu noktada da aslında pazarlama ekiplerimizin tatlı bir rekabet içerisinde kendilerini geliştirdiği alan yaratıyoruz. İnovasyonlarımızı geliştirirken ilk başlarda daha yavaş ilerliyorduk ancak artık bu kaslarımız giderek güçlendiği için çok hızlı bir şekilde bir ürünü oluşturup yaygınlaştırabiliyoruz ve yine hızlı sonuçlar alabiliyoruz. Buradaki başarımız, öncelikle çok büyük bir veriyi okumak, yorumlamak, bulunduğunuz çağı ve toplumun beklentilerini görebilmek ve çok detaylı Ar-Ge çalışmalarıyla mümkün oluyor. Günler veya aylarla değil saatlerle hatta dakikalarla hareket edebilen çevik bir pazarlama organizasyonumuz var. Bu da bizi sürekli dinamik bir ekip haline getirdi.

 

SEREN ÇANKIRI I PEPSICO TÜRKİYE YİYECEK KATEGORİSİ KIDEMLİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ

“FİYAT-DEĞER İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRİYORUZ”

“Tüketicilere, müşterilerimize yakın duruyor ve onların günlük yaşamlarının bir parçası olarak fayda sağlamaya gayret ediyoruz. Pazarlama stratejimizi belirlerken insanların ihtiyaçlarını, beklentilerini ve öngörülerini anlayarak tüketim anına ve o anda yaşanan deneyimi zenginleştirmeye odaklanıyoruz.”

Ekonomik koşulların zorlaştığı, hayat pahalılığının arttığı dönemlerde pazarlama stratejilerinizi özenle oluşturmanız, özellikle de fiyat-değer ilişkisini güçlendirmeniz gerekiyor. Tüketicilere değer ve fayda yaratan benzersiz tüketim deneyimleri yaşatmak zorundayız. Tabii bunun için pazarlama faaliyetleri çatısı altında farklı fonksiyonların bir araya gelerek müşteri için daha fazla değer yaratan çözümler sunması lazım. Sağlam pazarlama stratejileri oluşturabilmek için müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarını anlayarak onlarla ilgili içgörüye sahip olmak önem taşıyor.

“DENEYİMİ ZENGİNLEŞTİRMEYE ODAKLANIYORUZ”

PepsiCo olarak her zaman tüketicilere, müşterilerimize yakın duruyor ve onların günlük yaşamlarının bir parçası olarak fayda sağlamaya gayret ediyoruz. Pazarlama stratejimizi belirlerken insanların ihtiyaçlarını, beklentilerini ve öngörülerini anlayarak tüketim anına ve o anda yaşanan deneyimi zenginleştirmeye odaklanıyoruz. Pazarın dinamik ve hızla değişen koşullarında bu stratejiyi uygulayabilmek için satış kanallarımızı çeşitlendirmek ve dijital olan ve olmayan tüm kanalları en etkin şekilde kullanmak şart. Buna örnek olarak Doritos Dippas ürünümüzü söylemek isterim. Tüketicilerimizin farklı okazyon tercihlerine değer katmak için çıkardığımız Dippas’da tüketicilerimizin yoğurt sevgisi ile cipsi buluşturarak yeni bir deneyim sunduk.

“DİJİTAL KANALLARI ETKİN KULLANIYORUZ”

2024 sıkı para politikasının uygulandığı, faizlerin yüksek seyrettiği, hayat pahalılığının tüketiciyi olumsuz etkilediği bir yıl olduğu için biz pazarlama yöneticilerinin çok dikkatli stratejiler hazırlayarak uygulamaya koymamız gerekiyordu. Bunu yapmaya çalıştık.

Tüketicilerin nabzını tutmak için biz satışta dijital kanalları en etkin şekilde kullanmayı hedefliyor ve bu yönde yatırımlar yapıyoruz. Yeni dijital teknolojiler bizim müşterilerimize ve tüketicilere yakın durmamızı, onlara kulak vermemizi ve zengin bir tüketici deneyimi yaşatmamızı mümkün kılıyor.

 

ÇAĞRI ÖZTÜRK I DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ

“YENİLİKÇİ VE ETKİLİ STRATEJİLER GELİŞTİRDİK”

“En Etkili 50 CMO arasında yer almamın en önemli nedenlerinden biri, projeleri hayata geçirirken yenilikçi ve etkili pazarlama stratejileri geliştirmemiz. Markamızın büyümesi, hedef kitlesiyle kurduğu güçlü bağ ve yaratıcı iletişim çözümleri, bu başarının arkasındaki temel unsurlar oldu.”

Son bir yıl, Doğtaş için birçok önemli proje ve başarıya imza attığımız bir dönem oldu. Özellikle aile ve birliktelik temalı kampanyalarımız büyük ilgi gördü. Markamızın tüm yaş gruplarıyla ve yaşam biçimleriyle nasıl bağ kurduğunu güçlü bir şekilde vurguladı. Bu kampanya sayesinde, ailelerin bir araya geldiği, huzur ve mutluluğun paylaşıldığı anların bir parçası olmayı başardık. Ayrıca, evcil hayvan sahiplerine yönelik ürün yelpazemizi genişleterek, evcil hayvanların da aile bireyi olduğu mesajını vermek, sosyal sorumluluk projelerimizle de toplumda fark yaratmak, bizi gururlandıran bir diğer önemli adımdı.

PAZARLAMA ÖDÜLLERİ

Bu süreçte, pazarlama alanında elde ettiğimiz ödüller de başarılarımızın bir göstergesi oldu. Bu yıl Brandverse Awards ödülleri kapsamında sektörde en iyi sosyal medya kullanımı ve veri analitiği kategorisinde mobilya alanında altın ödülün sahibi olduk. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde, mobilya kategorisinde verilen "Yılın En İtibarlı Mobilya Markası" ödülü, bu yıl aldığımız ödüllerden bir diğeri. Ayrıca, En Etkili 50 CMO arasında yer almamın en önemli nedenlerinden biri, bu projeleri hayata geçirirken yenilikçi ve etkili pazarlama stratejileri geliştirmemizdir. Markamızın büyümesi, hedef kitlesiyle kurduğu güçlü bağ ve yaratıcı iletişim çözümleri, bu başarının arkasındaki temel unsurlar oldu.

“SOSYAL SORUMLULUKTA LİDER OLMAK İSTİYORUZ”

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ 2024 yılı için odağımızda, Doğtaş’ın sürdürülebilir büyümesini devam ettirmek ve markamızı daha da ileri taşımak var. İlk önceliğimiz, müşteri memnuniyetini artırmak ve onların beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak ürün ve hizmetleri sunmak.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM İkinci önceliğimiz, dijital dönüşüm sürecimizi hızlandırarak, online satış kanallarımızı ve dijital müşteri deneyimini geliştirmek. Üçüncü önceliğimiz ise sosyal sorumluluk projeleriyle topluma daha fazla katkıda bulunmak ve bu alanda lider bir marka olarak öne çıkmak.

 

BÜŞRA ORAKÇIOĞLU BİBEROĞLU I ORKA HOLDİNG PAZARLAMA GRUP BAŞKANI

“DÜNYA MARKALARIYLA ZİRVEYİ PAYLAŞIYORUZ”

“Sürdürülebilirlik, dijitalleşme, döngüsel tüketim ve benzersiz alışveriş deneyimi ekseninde lider ve etkili adımlarla bu yıl da global büyümemiz sürüyor. Geldiğimiz noktada Damat Tween ve D’S damat markalarımızla beş kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazalarımızla erkek giyimde dünya markalarıyla zirveyi paylaşıyoruz. Geçen yıl ciroda dolar bazında yüzde 35 büyüyerek 6,5 milyar TL’ye ulaştık. Bu yıl ciro hedefimiz 10 milyar TL.”

Global moda kuruluşu Orka Holding olarak “değer yaratma” vizyonumuz ışığında uzun yıllardır kalite anlayışımıza -ekolojik dengenin korunması ve değişen tüketici beklentileri doğrultusunda- sürdürülebilirlik ve dijitalleşme yaklaşımlarını dahil ederek ilerliyoruz. Bu iki temel alandaki başarılı yatırımlarımızla Euro bölgesi başta olmak üzere Orta Doğu’dan Amerika’ya ve Afrika kıtasına kadar dinamik tüketici taleplerini rahatlıkla karşılayabiliyoruz. Dünya moda endüstrisinde erkek giyim alanında zirvede yerimizi almış durumdayız.

“ÖDÜLLERLE TAÇLANDIRILDIK”

Bu kapsamda, son bir yılda sürdürülebilirlik ve döngüsel moda yaklaşımını esas alan, kültür sanattan spora çeşitli alanlarda hayata geçirdiğimiz ve çok güzel başarılar elde ederek ödüllerle taçlandırıldığımız bazı çalışmalar şöyle: Happy Placeto Work Türkiye ve Happiest Workplaces Around the Globe ödüllerimizden sonra “profesyonel gelişim” ve “harika çalışma alanı” kategorilerinde de iki ödüle layık görülerek sadece bir iş yeri değil aynı zamanda bir gelişim merkezi yaratmanın gururunu yaşadım. Geçen haziranda dünya modasının kalbi, Avrupa’nın podyumu ve yatırımların hayata geçirilmesinin oldukça zor olduğu İtalya’da, ülkemiz adına da büyük gurur duyduğumuz Orka Global’i görkemle bir törenle hizmete açtık. İki yıl süren çalışmaların sonucu Bologna kentinde açılan Orka Global, Avrupa Genel Merkezi ve global showroom olarak faaliyet göstererek AB pazarına çok hızlı ulaşmamıza olanak tanıyor. İkinci olarak yine Bologna’da eş zamanlı olarak Avrupa’ya yönelik e-ticaretin yönetileceği, geleneksel ve e-ticaretimizin bir nevi kalesi olan Avrupa Lojistik Merkezimiz de faaliyetine başladı.

SPONSORLUKLAR VE İŞ BİRLİKLERİ

Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarımız, BM tarafından desteklenen dünyanın en büyük ve tek kurumsal sürdürülebilirlik platformu UN Global Compact’in Ukrayna’da düzenlediği “Sürdürülebilirlik İş birliği Ödülleri” etkinliğinde ödüle layık görüldü. Damat Tween ile Türkiye Milli Futbol Takımı ve İspanya’nın dünyaca ünlü futbol kulübü Atletico Madrid’in resmi giyim sponsorluğumuz, sporda “dürüstlük, adalet, tarafsızlık ve saygı” gibi evrensel etik değerleri ışığında sporun gelişmesini teşvik ettiğimiz ve “aynı takım ruhuyla konfor ve mükemmellik içeren yepyeni bir stil” ortaya koyduğumuz en güçlü ve en başarılı olduğumuz iş birliklerimiz arasında yer alıyor.

“GLOBAL BÜYÜMEMİZ SÜRÜYOR”

CİRO HEDEFİ 10 MİLYAR TL Sürdürülebilirlik, dijitalleşme, döngüsel tüketim ve benzersiz alışveriş deneyimi ekseninde lider ve etkili adımlarla bu yıl da global büyümemiz sürüyor. Geldiğimiz noktada; Damat Tween ve D’S damat markalarımızla beş kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazalarımızla erkek giyimde dünya markaları ile zirveyi paylaşıyoruz. Geçen yıl ciroda dolar bazında yüzde 35 büyüyerek 6,5 milyar TL’ye ulaştık. Bu yıl ciro hedefimiz 10 milyar TL.

“EN ÖNEMLİ 3 ÖZELLİĞİM” Sürdürülebilirlik felsefesi ve sıfır karbon hedefi doğrultusunda döngüsel tüketim yaklaşımıyla geçmişte olduğu gibi bu yıl da yeni projeler geçirmeye devam ediyoruz. Gelecek yıl koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz. En önemli üç özelliğim şunlar: İyi bir gözlemciyim, hızlıyım ve empati gücüm yüksektir.

BUSINESS LIFE