VAKKO CEO’SU JAKLİN GÜNER, YATIRIMLARININ GELECEĞE İNANÇLARINI ORTAYA KOYDUĞUNU SÖYLÜYOR. DESA CEO’SU BURAK ÇELET, “TÜKETİCİ 2025’TE DAHA SEÇİCİ OLACAK” DİYOR. EREN PERAKENDE CEO’SU OSMAN ŞENTÜRK, ODAKLARINDA EN İYİ DENEYİMİ YAŞATMA HEDEFİNİN BULUNDUĞUNU BELİRTİYOR. ÇELEBİ GIDA VE LITTLE CAESARS TÜRKİYE CEO’SU BANU ARIDURU, KULLANICI DOSTU DENEYİM İÇİN VERİYE YATIRIM YAPTIKLARINI AÇIKLIYOR. ALAÇATI MUHALLEBİCİSİ YÖNETİM KURULU ÜYESİ BÜLENT SARI, YURT DIŞINA AÇILACAKLARINI SÖYLÜYOR. SAAT&SAAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI RAMAZAN KAYA, YENİ MAĞAZALARLA GÜÇLENDİKLERİNİ BELİRTİRKEN BEYMEN GROUP CEO’SU ELİF ÇAPÇI “ÖNCELİĞİMİZ LİDERLİĞİ KORUMAK VE GÜÇLENDİRMEK” DİYOR. ASLI GENEL MÜDÜRÜ CANER BAYIRALAN İSE SON ÇEYREKTE BÜYÜME İVMELERİNİ KORUYACAKLARINI ÖNGÖRÜYOR.
SELEN KOCABAŞ I s.kocabas@businesslife.com.tr
Yılın son ayına girdiğimiz şu günlerde gerek Black Friday gerek yeni yıl alışverişleriyle perakendenin en hızlı dönemine hem ülkemiz hem dünyada şahit olmaktayız. Hep altını çizdiğimiz yeni dünyada hayatımız dijitalleştikçe tüketicilerin beklentileri ve talepleri de dijitalleşiyor, gelenekselin çok ötesinde bir noktaya deneyimin önem kazandığı bir evrene evriliyoruz. Dünya, dijitalin ve tüketicilerin sinerjisiyle yeni bir çağa giriş yaparken perakende sektörü de teknolojideki maliyetleri azaltacak, üretkenliği artıracak ve müşteri deneyimini iyileştirecek önemli ilerlemeler kaydediyor. Daha uzun vadeli stratejiler ve geleceğe yönelik hamleler sektör için önem kazanıyor ve değişen manzara her şirkete yeni sorumluluklar yüklüyor. Perakende giderek talep odaklı hale gelirken pazar değişiyor ve şirketler için değer noktaları da yeniden belirleniyor. Türkiye’de şu anda birçok perakende şirketi geleneksel ve dijital kanallarla birlikte çoklu kanal inisiyatifleriyle müşterilerine, tüketicilerine değer sunmaya özen gösteriyor. Yapay zekayla kişiselleştirilmiş içerikleri sunma, deneyimi artırma odağı sürerken oyunlaştırma kurguları online alışverişin vazgeçilmez parçası olma yolunda ilerliyor. Dinamik ürün yerleştirme, akıllı ekranlar ve özelleştirilmiş içeriklerle de müşteri etkileşimi artmaya devam ediyor. Tüm bunları konuştuğumuz dünyamızda fiziksel mağazalara girmek ürünleri deneyimlemek, sadece yurt içi değil yurt dışı pazarlarda tutunmak ve büyümek yine odak noktaları. Gelin birlikte perakendenin liderleri Vakko, Beymen, Desa, Eren Perakende, Saat&Saat, Little Caesars, Aslı ve Alaçatı Muhallebicisi CEO’larıyla konuyu değerlendirelim.
JAKLİN GÜNER I VAKKO CEO’SU
“ENFLASYONA RAĞMEN YATIRIMIMIZ GELECEĞE İNANCIMIZI ORTAYA KOYUYOR”
“Vakko olarak yatırımlarımızı dönemin dinamiklerini göz önünde bulundurarak yapıyoruz. Bu çalışmaları ‘ileriye atılmış bir imza’ olarak görüyoruz. Yoğun gündem, enflasyon ve döviz kurlarında yaşananlara rağmen böyle bir ‘imza’ esasında Vakko’nun geleceğe olan inancını ve vizyonunu ortaya koyuyor.”
Vakko olarak geçmiş mirasımızı seyahat ve konaklama deneyimlerine yansıtmak amacıyla iki yıl önce açtığımız ilk hotel-rezidanstan sonra ikincisini açtık. 2022’de hizmet vermeye başlayan Vakko Hotel&Residans Nişantaşı İstanbul’dan sonra İstanbul Vakko Hotel Residence Sumahan Bosphorus için Çengelköy’deki aile yadigarı bir bina olan Sumahan Otel’i 10 yıllığına kiraladık. Buranın en önemli maliyeti, dekorasyonu ve çalışanlarının eğitimi. Kıymetli bir eseri yaşatmak ve sürdürmek ancak eğitimle mümkün. Bunu gördük. Buraya ‘çok’ yatırım yaptık.
“İLERİYE ATILMIŞ BİR İMZA”
Ağırlama ve hizmet sektöründe eğitim, inovasyon ve danışmanlık alanında global referans EHL Group ile birlikte bu yıl bir okul açtık. Otel personelini eğittik. Moda okulunun yanı sıra ‘Vakko School of Hospitality and Service’ ile 2024-2025 döneminde ağırlama ve konaklamada üst segment eğitimlerle katma değer sağlayacağız. Vakko olarak yatırımlarımızı dönemin dinamiklerini göz önünde bulundurarak yapıyoruz. Bu çalışmaları ‘ileriye atılmış bir imza’ olarak görüyoruz. Yoğun gündem, enflasyon ve döviz kurlarında yaşananlara rağmen böyle bir ‘imza’ esasında Vakko’nun geleceğe olan inancını ve vizyonunu ortaya koyuyor.
“VAKKO’DA 4 BİRİM BÜYÜDÜK”
LÜKSÜN BÜYÜMESİ Dünyada lüks bir birim büyüyecekse, Türkiye’de iki birim büyüyecek, biz Vakko’da dört birim büyüyeceğiz, demiştim. Aynen de böyle oldu. Çünkü lüks, sürdürülebilirliği merkezine aldığı için her dönem büyümeye devam etti.
“YATIRIMLARA ALAN VAR” İstanbul, şu anda dünyada pek çok markanın ilgi noktası oldu. Önümüzdeki yıl bizim de açacağımız tersane ve finans merkezi projeleri, dünyadaki pek çok lüks markanın kendisinin bizzat gelip mağaza açacağı bir yatırım haline dönüşmüş durumda. Dolayısıyla İstanbul’da lüks yatırımlar için gerçekten alan var.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KÖKLERİNDE Lüks segment her zaman müşteri merkezli ve sürdürebilirliği de beraberinde çok eskilerden getiriyor. Fabrikamızda kuruluşundan itibaren kullanılan ekipmanlar, su tüketimi, enerji kullanımı, atıklar, kadın çalışanın teşvik edilmesi gibi çalışmalar, hep hayatımızda oldu.
YENİ YATIRIM Kumaş ve üretim anlayışımızın merkezinde sürdürülebilirlik var. İmza ürünümüz eşarp ile ilgili birtakım yatırımlara devam ediyoruz. Fabrika, genel müdürlük binası ve mağazalarda harcanan elektriği güneş enerjisinde elde etmek için Uşak’ta bir yatırım planladık, güneş panelleri yapacağız.
ELİF ÇAPÇI I BEYMEN GROUP CEO’SU
“ÖNCELİĞİMİZ LİDERLİĞİ KORUMAK”
“Lider pozisyonumuzu korumak ve güçlendirmek her daim önceliğimiz. Lüks deneyimde çıtayı hep daha yukarı taşımayı sürdüreceğiz. Yeni mağazalarımızla büyürken, mağazacılık teknolojilerine yatırım yapmayı sürdüreceğiz.”
Türkiye’nin lüks moda ve yaşam stili destinasyonuyuz. Bu alanda çok güçlü bir deneyimimiz, dünya markalarıyla onlarca yıl içinde kurmuş olduğumuz çok güçlü bir iş modelimiz var. Beymen Group; Beymen, Beymen Club, Network ve Divarese markaları, 4 bini aşkın çalışanı, 250’ye yakın mağaza ve mağazalarımızda yer verdiğimiz 1.500’ü aşkın marka ilişkisiyle çok büyük bir ekosisteme sahip. Ayrıca Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu Beymen.com da grubumuzun bünyesinde. Lüks moda ve tekstile dokunan her alanda varız. Lüks perakendenin lideri olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlarda Türkiye’deki tedarikçi ekosistemi için çok önemli bir yere sahibiz.
“TÜRKİYE’YE İLHAM VERİYORUZ”
Türkiye’ye ilham veriyoruz. Beymen Group’un amiral gemisi Beymen’le birlikte; Beymen Club, Network ve Divarese markalarımızın da gücüyle büyüme yolculuğumuz sürüyor. Hep şöyle tarif ediyorum; Beymen Group olarak çok ayaklı bir iş yapıyoruz ve yapımızın getirdiği esneklik, finansal yapımızı koruyarak büyümeyi ve güçlenmeyi sürdürmemize olanak tanıyor. Beymen Group genelinde üretimden tasarıma ve mağazacılığa kadar işimizin her alanında dijitalleşmeyi, inovasyonu ve sürdürülebilirliği önceliklendirdiğimiz bir ekosistemimiz var. Son yıllarda lüks moda perakendesi kişiselleştirme ve deneyimin öne çıktığı bir dönem yaşadı. Bugün yeni lüks olarak tarif edilen lüks anlayışının özünde de bu yaklaşım yatıyor. Kültür-sanatı ve gastronomiyi de içine alan hayatlara dokunarak anlam kazanan deneyimsel bir lüks tanımıyla karşı karşıyayız.
“ÇITA HEP DAHA YUKARIYA”
2025 yılında ajandamın üst sıralarına bakacak olursak şöyle bir değerlendirme yapabilirim: Lider pozisyonumuzu korumak ve güçlendirmek her daim önceliğimiz. Lüks deneyimde çıtayı hep daha yukarı taşımayı sürdüreceğiz. Yeni mağazalarımızla büyürken, mağazacılık teknolojilerine yatırım yapmayı sürdüreceğiz.
AJANDADA ÖNE ÇIKANLAR
BEYMEN PAY 2024’te devreye aldığımız reyonda ödeme hizmetimiz Beymen Pay ile mağazalarımızdaki tüm satış ve ödeme işlemlerini tek cihaz üzerinden satış temsilcilerimiz ile kasaya gitmeye gerek kalmaksızın yönettiğimiz yeni bir bulut teknolojisini hayata geçirdik. 2025’te Beymen Pay ile bu deneyimi daha da iyileştirmek ve yeni teknolojilerle mağazalarımızı buluşturmak önceliğimiz olacak.
E-TİCARET Beymen.com’un site trafiğini artırarak, lüks mağazacılık tecrübesiyle örtüşen bütünsel bir deneyim sağlamaya devam etmek ajandamın üst sıralarında yer alıyor. E-ticarete yaptığımız yatırımlar sayesinde Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerimize en etkin şekilde ulaşabiliyoruz. Beymen.com’un ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefimiz var.
RAMAZAN KAYA I SAAT&SAAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“YENİ MAĞAZALARLA GÜÇLENİYORUZ”
Yurt içi ve yurt dışındaki 157 mağazamızla ‘Türkiye’nin Saatçisi’ olarak anılıyoruz. Yılın ilk yarısını saat sektörünün büyümesine işaret eden başarılı bir performansla kapattık. 2024’ün ilk yarısında adet bazında yüzde 26,4 ve ciro bazındaysa yüzde 13,1 büyüme sağladık. Yeni mağazalarla güçlendiğimiz bir dönem geçiriyoruz. Doğru fiyatlandırma ve her bütçeye uygun ürün yelpazemiz sayesinde tüketiciye ulaşarak büyümeyi sürdürüyoruz.
Dünyada ve Türkiye’de saatlere olan ilgi ve talep azalmadan devam ediyor. Dijitalleşmenin yükselmesi ve yoğun cep telefonu kullanımına rağmen, her tür ve segmentten kol saati geniş kitlelerce beğeniyle kullanılıyor. Saat&Saat olarak bugün 157 mağazamız, online satış yerlerimiz ve bayilerimizle 30’dan fazla markanın ürünlerini müşterilerimizle buluşturuyoruz. 1994 yılından bu yana dünyaca ünlü saat markalarının distribütörlüğünü yapıyoruz ve ‘Türkiye’nin Saatçisi’ olarak anılıyoruz.
HEDEFLER
Marka portföyümüze dünya çapında tanınmış 4 yeni markayı; Ebel, Timex, Plein Sport ve Ferragamo’yu ekledik. Mağazalaşma çalışmalarımıza hız kesmeden devam ederek yılın ilk altı ayında 5 yeni mağaza açtık. Yılın sonuna kadar 10 mağaza daha açmayı hedefleyerek, yılı toplamda 15 yeni mağazayla tamamlamayı planlıyoruz. Titizlikle yürüttüğümüz çalışmaların pozitif etkisiyle yılın ilk yarısında oldukça başarılı bir performans sergiledik. 2024’ün ilk yarısında adet bazında yaklaşık olarak yüzde 26,4 ve ciro bazında ise 13,1 büyüme sağladık. Hem yeni markalarla hem yeni mağazalarla güçlendiğimiz bir dönem geçiriyoruz.
“SEKTÖRÜN ÜZERİNDE BÜYÜYECEĞİZ”
BÜYÜME Saat sektörü 2023 yılında yüzde 23,7 oranında büyümüştü. Saat&Saat’in 2023 büyümesi yüzde 35,4 olarak gerçekleşmişti. 2024’te Türkiye saat sektöründe yüzde 16 büyüme bekleniyor. Saat&Saat için yıl sonu büyüme hedefini yüzde 39,4 olarak öngördük.
FİYATLANDIRMA Saat&Saat, her bütçeye uyum sağlayabilecek, farklı segmentlerde ürünler sunan geniş bir portföye sahip. Bu sayede tüketiciye ulaşmakta güçlük çekmiyoruz. Doğru fiyatlandırmalarla her bütçeye uygun ürünleri müşterilerimizle buluşturmaya devam ediyoruz.”
BURAK ÇELET I DESA CEO’SU
“TÜKETİCİ 2025’TE DAHA SEÇİCİ OLACAK”
“2025'in, ekonomik şartların zorlu olacağı ve tüketicinin çok daha seçici davranacağı bir yıl olmasını bekliyoruz. DESA olarak dikey entegrasyon yapısıyla sektörde farklılaşan tek marka konumundayız, bu da bize önemli bir rekabet avantajı sağlıyor. Yeni yılda da ürün ve hizmet kalitemizle öne çıkarak, müşterilerimize için değer yaratmaya devam edeceğiz.”
2024 yılı sonunda DESA olarak Türkiye genelinde 54 mağazamızla hizmet veriyoruz. Samsonite ile olan iş birliğimiz doğrultusunda ortak girişim mağazalarımızla birlikte toplamda 120 mağazaya ulaşmış durumdayız. Yurt dışında Gürcistan’da 4, Azerbaycan’da 2 ve KKTC’de 1 mağazamız bulunuyor. Ayrıca, DESA’nın 1972 premium markası, uluslararası pazarlarda 120’nin üzerinde satış noktasında yer alıyor. 2025 yılında markalarımızın profiline uygun doğru projelerde mağazalarımızı açarak kontrollü bir şekilde büyümemizi sürdüreceğiz.
“METREKARE VERİMLİLİĞİNE ÖNCELİK VERDİK”
Bu yıl, ekonomik dalgalanmalar ve yakın coğrafyamızdaki gelişmeler doğrultusunda, metrekare verimliliğine öncelik verdik ve yeni mağaza açılışlarını bir sonraki dönemde değerlendirme kararı aldık. Müşteri deneyimimizi iyileştirme hedefimizle, başta Antalya Terracity, Antalya Deepo ve Ankara Arcadium mağazalarımız olmak üzere birçok mağazamızda kapsamlı bir yenileme gerçekleştirdik. Perakende stratejimizin temel odak noktaları; hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmak, metrekare verimliliğini artırmak, doğru ürünü doğru lokasyonda ve zamanda müşterilerimizle buluşturmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmek ve deneyim farkını ortaya koymak.
2025 BEKLENTİLERİ
Son çeyrek perakende sektörünün en hareketli dönemlerinden biri. Kasım kampanyaları ve yılbaşı alışverişleriyle güçlü bir ivme yakalıyoruz. DESA olarak yılbaşı döneminde hem bireysel hem kurumsal hediye seçeneklerimizle öne çıkıyoruz. Bu da satışlarımızı artırıyor. Stratejik kampanyalarımız ve yılbaşı dönemi için özel iletişim çalışmalarımızla hedeflerimize ulaşmayı amaçlarken, tüm mağazalarımız ve online kanallarımızla kusursuz bir müşteri deneyimi sunmaya odaklanıyoruz. 2025'in, ekonomik şartların zorlu olacağı ve tüketicinin çok daha seçici davranacağı bir yıl olmasını bekliyoruz. DESA olarak dikey entegrasyon yapısıyla sektörde farklılaşan tek marka konumundayız, bu da bize önemli bir rekabet avantajı sağlıyor. Yeni yılda da ürün ve hizmet kalitemizle öne çıkarak, müşterilerimize için değer yaratmaya devam edeceğiz.
“MAĞAZALARDA DUYGUSAL BAĞ KURUYORUZ”
“FARK YARATMAYA ODAKLIYIZ” DESA olarak her mağazamızın, müşterilerimizin sadece alışveriş yapabileceği bir yer değil, markamızla duygusal bağ kurabileceği bir alan olmasına özen gösteriyoruz. Bu bağlamda, ürün çeşitliliğinde ve müşteri iletişiminde fark yaratmaya odaklanıyoruz. Dijitalleşme ve veri odaklı stratejilerimiz sayesinde müşterilerimizi daha iyi tanıyor, ihtiyaçlarına hızla yanıt veriyoruz.
ÖNCELİK İNSAN Önceliğimiz insan kaynağına yatırım yapmak. DESA olarak yetenek yönetimi alanında oldukça yoğun çalışıyoruz. Bunun yanında dijitalleşme, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve e-ticaret altyapımızın güncellenmesi gibi alanlara da odaklanıyoruz. Bu yatırımlar, müşteri deneyimini iyileştirme ve markamızı daha da ileri taşıma hedeflerimizde kritik rol oynuyor.
OSMAN ŞENTÜRK I EREN PERAKENDE CEO’SU
“AMACIMIZ EN İYİ DENEYİMİ YAŞATMAK”
“Perakende sektöründe yılın son çeyreği en önemli dönem. Elbette burada kampanyalar da önemli ve indimler tüketiciler tarafından yoğun bir şekilde takip ediliyor. Stratejimiz, dünya markalarının en kaliteli ürünlerini, en iyi deneyimi yaşatarak müşterilerimizle buluşturmak ve yılın 12 ayında müşterilerimizin yanında olmak.”
On dört markamızla hem mağaza yatırımlarımıza devam ediyoruz hem online kanallardaki varlığımızı güçlendiriyoruz. 2024 yılında yurt içi ve yurt dışında açtığımız mağazalarla kendi rekorumuzu kırdık, son 12 ayda 152 mağaza açılışı gerçekleştirdik. Beş yıl içerisinde mağaza sayımızı 1.000’in üzerine çıkarmayı planlıyoruz. Özellikle yeni bölgelere giriş yapmak, dijital kanallarda genişlemek ve müşterilere her zamankinden farklı deneyimler sunmak önceliklerimiz arasında. Bu kapsamda, dünya markalarını tek bir çatı altında toplayan ve bu yıl üçüncü yaşını kutlayan Fashfed.com markamız aylık 3,5 milyon ziyaretçiye, 500 bin üyeye ulaştı.
“EN ÖNEMLİ DÖNEMDEYİZ”
Perakende sektöründe yılın son çeyreği en önemli dönem. Elbette burada kampanyalar da önemli ve indimler tüketiciler tarafından yoğun bir şekilde takip ediliyor. Stratejimiz, dünya markalarının en kaliteli ürünlerini, en iyi deneyimi yaşatarak müşterilerimizle buluşturmak ve yılın 12 ayında müşterilerimizin yanında olmak. Mağazalarımızda oluşturduğumuz alanlar ve yenilikler müşteri deneyimini zenginleştiriyor. Özellikle House of Superstep konsepti ile sneaker dünyasında büyük ilgi çektik. Mağazalarımızda DJ kabinleri, sanatçılarla kişiselleştirme alanları ve gençleri müzikle tanıştıran deneyimlerle öne çıkıyoruz. Bu deneyimleri önümüzdeki dönemde daha da genişletmeyi hedefliyoruz.
“ÖNCELİĞİMİZ STOK YÖNETİMİ OLACAK”
YEŞİL ENERJİ Her zaman bir önceki yılın üstüne koyarak ilerliyoruz, 2024’te de bunu başaracağız. 2023 yılı itibarıyla 30.000 güneş paneliyle yeşil enerji üretim çalışmalarına başladık. Yenilenebilir enerji yatırımlarımız, sürdürülebilirlik vizyonumuzun en önemli parçalarından biri. Müşterilerimize çevre dostu ürünler sunarken, üretim süreçlerimizi de temiz enerjiyle desteklemekte kararlıyız.
“ÇEŞİTLİLİĞİ GÖSTERECEĞİZ” Mağazalarımızda tükettiğimiz enerjiden fazlasını yeşil enerji olarak üretiyoruz. 2025 yılına girerken en büyük önceliklerimizden biri doğru stok yönetimi yapmak. Ürünlerin mağazalarda hızlı bir şekilde yer değiştirmesini sağlayarak müşterilerimize çeşitliliğimizi göstermek istiyoruz. Bununla beraber mağaza açılışlarımız da aynı tempoda devam edecek.
BANU ARIDURU I ÇELEBİ GIDA A.Ş VE LITTLE CAESARS TÜRKİYE CEO’SU
“KULLANICI DOSTU DENEYİM İÇİN VERİYE YATIRIM YAPIYORUZ”
“İçinde bulunduğumuz dönemin ekonomik zorluklarının farkında olarak müşterilerimize en lezzetli pizzayı en uygun fiyata verebilmek en büyük hedefimiz. Kullanıcı dostu bir deneyim yaşatmak için veri odaklı çalışmalarımızı artırmaya yönelik yatırımlar yapıyoruz.”
Little Caesars Türkiye olarak 2024 yılını toplam 141 restoran sayımız ile tamamlıyoruz. Globaldeyse 28 ülke ve bölgede yer alan 6.500’den fazla şubeyle pizza endüstrisinin en büyük oyuncuları arasındaki konumumuzu koruyoruz. Little Caesars şubeleri ihtiyaca göre sürekli gelişen bir yapıda. Müşterilerden gelen taleplere, dijital dünyanın gereksinimlerine göre mevcut mağazalarımızı yenileyip yeni mağaza konseptlerini hayata geçiriyoruz. Mutfaktan misafir alanlarımıza kadar tüm şubelerimiz uluslararası Little Caesars standartlarına uygun olarak tasarlanıyor, geliştiriliyor ve hizmet veriyor. Bu yıl toplam 25 restoran açtık, 7 restoranımızı yeniledik ve farklı lokasyonlarda farklı ihtiyaçlara hizmet veren yeni mağazalar için de çalışmalarımız sürüyor.
“ODAĞIMIZDA DİJİTALLEŞME VE MÜŞTERİ VAR”
Perakende tarafında odağımızda dijitalleşme ve müşteri memnuniyeti var. Müşterilerden gelen taleplere doğru adımlarla karşılık vermek bizim için en önemli faktör. İçinde bulunduğumuz dönemin ekonomik zorluklarının da farkında olarak müşterilerimize en lezetli pizzayı en uygun fiyata verebilmek en büyük hedefimiz. Bu bağlamda hem gel-al servislerimizde hem satış ortaklarımızla hem de kendi mobil uygulama ve online sipariş kanalımızda kullanıcı dostu bir deneyim yaşatmak için veri odaklı çalışmalarımızı artırmaya yönelik yatırımlar yapıyoruz. İç ve dış iletişim hedeflerimizde markamızın görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak, şube sayımızı artırarak daha çok kişiye ulaşmak yer alıyor.
“SON ÇEYREKTE HEM FIRSAT HEM ZORLUK VAR”
Perakende sektörünün son çeyreği yılın en hareketli dönemi olma özelliğini taşıyor. Ancak yıl küresel ve yerel ekonomik şartlardan, tüketici davranışlarındaki değişimlerden ve değişen sektörel trendlerden fazlasıyla etkilenebiliyor. İçinde yer aldığımız hızlı servis restorancılığında kış ayları eve siparişin yoğun olduğu aylar ve bizde de aynı yoğunluk sürüyor. Diğer taraftan tüketicinin ekonomik olarak zorlandığı bir dönemden geçiliyor. O nedenle 2024’ün son günleri hem fırsatları hem zorlukları beraberinde getiriyor. Little Caesars olarak rekabetçi fiyatlarımız ve sürekli kampanyalarımızla pizza severlerin yanında olmayı sürdürüyoruz.
“2025’E SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME HEDEFİYLE GİRİYORUZ”
YATIRIM PLANI Türkiye’deki büyüme stratejimize uygun olarak hem yeni şubeler açmaya hem mevcut şubelerimizi ve sistemimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Yatırımlarımız sadece fiziksel genişlemeyle sınırlı değil; dijitalleşme ve operasyonel verimlilik alanlarında da önemli projeler yürütüyoruz. Ayrıca yeni ürün geliştirme çalışmalarımız da hız kesmeden devam ediyor. Burada tüketici tercihlerini değiştiren trendleri takip ederek ilerlemeyi önemsiyoruz.
ÖNCELİKLER 2025’e, sürdürülebilir büyüme hedefiyle giriyoruz. Pizzalarımızın lezzetini daha fazla insana ulaştırmak ve franchise ağımızı büyütmek istiyoruz. Daha fazla misafire hizmet verirken şubelerimizi kârlı bir şekilde büyütebilmek birinci önceliğimiz. Yeni lokasyonlarda yeni konseptlerle büyüyerek misafir memnuniyetini artırmaya ve marka bilinirliğimizi güçlendirmeye odaklanıyoruz.
CANER BAYIRALAN I ASLI GENEL MÜDÜRÜ
“ARTAN TALEP CİROMUZA KATKI SAĞLAYACAK”
“Yılın son çeyreği, perakende için her zaman önemli bir dönem. Son çeyrekte de büyüme ivmemizi koruyacağımıza inanıyoruz. Özellikle yılbaşında artan talebin, son çeyrek ciromuza güçlü bir katkı sağlamasını bekliyoruz.”
Aslı olarak Türkiye genelinde 27 franchise ve 7 merkez şube olmak üzere 34 mağazamızla hizmet veriyoruz. Ayrıca yıl sonuna kadar 3 mağazamızın daha açılışını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Yurt dışı yatırımlarımız kapsamında da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Suudi Arabistan’da imzaladığımız 12 mağazalık franchise master sözleşmesi doğrultusunda ilk mağazamızı Rabwa Othaim Mall’da açmaya hazırlanıyoruz.
“DÖNÜŞÜMÜ TAMAMLADIK”
2024 yılında Aslı mağazalarında başlattığımız konsept dönüşüm sürecini 27 mağazamızda başarıyla tamamlayarak, müşterilerimize modern ve keyifli bir deneyim sunmaya odaklandık. Büyüme hedeflerimiz doğrultusunda, iki yeni mağazamızı müşterilerimizin hizmetine sunduk. Ayrıca üç yeni mağazamız için hazırlıklarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yenilediğimiz Aslı mağazalarında, modern mimari tasarımımızla fark yaratırken, her damak zevkine hitap eden bir menü seçeneği sunuyoruz. Yeni hizmete başlayan mağazalarımızdaysa self-servis modelini devreye alarak müşterilerimize daha pratik bir deneyim sağlamayı hedefliyoruz. Büyüme stratejimiz doğrultusunda dijitalleşmeye ve sürdürülebilirliğe büyük önem veriyoruz. Bu çerçevede, mağazalarımızın eğitim ve operasyonel süreçlerini desteklemek amacıyla çalışma arkadaşlarımızın ihtiyaç anında ulaşabilecekleri ‘Aslı’ya Sor’ aplikasyonunu hayata geçirme hazırlıklarımız sürüyor.
“PAZAR LİDERİYİZ”
Ekim ayına kadar satışlarımızı yüzde 15 oranında artırmayı başardık. Satış tonajımızı bir önceki yıla göre yüzde 15 artırarak 2.615 tona ulaştırdık. Kârlılığımızı artırdığımız perakende alanında özellikle soğuk baklava ve simit satışlarında pazar lideriyiz. 925 ton simit, 685 ton şerbetli tatlı ve 450 ton börek satışına ulaşarak bu segmentlerde önemli bir başarı kaydettik. Eylül ayındaysa 410 tonluk üretim gerçekleştirerek aylık ortalamamızın yüzde 10 üzerine çıktık. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 üretim artışı sağladık. Ocak-Eylül döneminde toplam üretim artışımızsa yüzde 28 seviyesine ulaştı. Boşnak böreğinde aylık üretim rekoru kırarken, şerbetli tatlı üretiminde de bayram dönemleri dışında yılın en yüksek seviyesine ulaştık. Yılın son çeyreği, perakende için her zaman önemli bir dönem. Aslı olarak yüksek üretim kapasitemiz, liderliğimizi sürdürdüğümüz ürün grupları ve artan müşteri talebiyle son çeyrekte de büyüme ivmemizi koruyacağımıza inanıyoruz. Özellikle yılbaşında artan talebin, son çeyrek ciromuza güçlü bir katkı sağlamasını bekliyoruz.
“YENİ FABRİKA YATIRIMIYLA YENİ ÜLKELERE AÇILACAĞIZ”
“HIZ KESMEDİK” 2024 yılında yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürdük. Aylık 1.200 ton kapasiteyle faaliyet gösteren Dudullu tesisimizin yanında, Tuzla’da 3 milyon Euro yatırımla, aylık 2.000 tonun üzerinde üretim kapasitesine sahip yeni tesisimizi hayata geçirdik. 6.500 metrekarelik alana kurulu olan yeni tesisimiz, tamamen otomasyonla çalışarak üretim süreçlerimizi daha verimli hale getirecek.
AJANDADA BÜYÜMEK VAR Yatırım ajandamızda ihracatta büyümek ve ürünlerimizi uluslararası pazarlarda daha geniş kitlelere ulaştırmak öncelik taşıyor. İhracat faaliyetleri kapsamında, İngiltere’ye peynirli su böreği, İsveç’e fermente simit, cevizli baklava ve Boşnak böreği gibi ürünler sevk ederek önemli bir ivme kazandık. Yeni Tuzla fabrikamızla birlikte Hollanda, Belçika ve Danimarka gibi Avrupa ülkelerine açılmayı planlıyoruz. Ayrıca franchise modeliyle küresel genişlememizi hızlandırarak, markamızı uluslararası arenada daha güçlü bir şekilde konumlandırmayı hedefliyoruz.
BÜLENT SARI I ALAÇATI MUHALLEBİCİSİ CEO’SU
“GASTRONOMİYLE KÜLTÜR ELÇİLİĞİ YAPIYORUZ”
“Gastronomiyle kültür elçiliği yapıyoruz. Umuyorum ki biz de bu kültür elçiliğini yurt dışında açacağımız yeni restoranlarımızla yapacağız. 2025 yılında hedefimiz 17 yeni şube açmak. Yurt içinde Akdeniz ve Ankara, yurt dışında Londra, Düsseldorf, Stuttgart ve Viyana’da restoran açma planımız var.”
Alaçatı Muhallebicisi olarak 2024 yılında 18 şube açarak yolumuza devam ediyoruz. Bu yıl içerisinde perakendede daha çok Nova Konsept-Parlayan Yıldız adını verdiğimiz konseptimizle yeni bir stil çalışması yaptık. Türkiye genelindeki restoranlarımızla ticaretimiz başarılı şekilde devam ediyor. Avrupa’da özellikle Almanya ve Avusturya’da yer arayışımız var. Avusturya’da Viyana’da, Almanya’daysa Düsseldorf ve Stuttgart’ta restoran açmak için yer arıyoruz. Alaçatı Muhallebicisi olarak önce kendimiz yeni gireceğimiz ülkeleri test ederek ilerleyeceğiz. Ne yazık ki Avrupa’da bazı süreçler daha yavaş ilerliyor ama Londra öyle değil. Londra’yı takip etmeye başladık. Sektörden arkadaşlarımız da Londra’da çok başarılı işler yapıyorlar. Bu bizi heyecanlandırıyor.
2025 PLANI
Her zaman şuna inanırım: Gastronomiyle kültür elçiliği yapıyoruz. Türkiye’yi tanımak isteyen yeni insanların ağır sanayimizi, kültürümüzü ya da mimarimizi tanımalarının yolu önce gastronomiden geçer. Umuyorum ki biz de bu kültür elçiliğini yurt dışında açacağımız restoranlarımızla yapacağız. 2025 yılında hedefimiz 17 yeni şube açmak. Genellikle Akdeniz ve Ankara bölgelerinde mağaza sayımızı artırmayı planlıyoruz. Menümüzü yeniden değerlendirdik ve önemli çeşitlendirmeye gittik. Günün her saatinde müşterilerimize hizmet edebileceğimiz, daha haz odaklı, genç misafirlerimizi ağırlayabileceğimiz menüler tasarladık.
“OLMADIĞIMIZ YERLERİ ARAŞTIRIYORUZ”
13’ÜNCÜ YIL Alaçatı Muhallebicisi’nin mağazalaşma sürecinde 13’üncü yıldayız. Mağazalaşmadan 3 yıl önce Ar-Ge, çalışması yaptık. Ürün ve konseptle ilgili çalışmalarımız oldu. 2012 yılından beri üretim, pazarlama ve mağazacılık tarafında görev alıyorum. 104 mağazamıza 2024’te 18 mağaza daha ekledik ve restoran sayımız 122 oldu. Alaçatı Muhallebicisi’ni hem Türkiye’de hem Avrupa’da büyütmek istiyoruz.
“İŞ MODELİNİ UYARLAYACAĞIZ” Türkiye’ deki iş modelimizi Avrupa’ya uyarlayacağız. Yurt dışına kendi mağazalarımızı açarak çıkacağız. Türkiye’de olmadığımız birkaç şehir var. Oralarda da olmak istiyoruz. Restoran açarken belirlediğimiz bazı kriterler var. O kriterlere uygunluğu yeni mağazacılık ekiplerimiz dönem dönem kontrol ediyor. Mevsimsel olarak beşinci şubeyi açtığımız noktalarımız olduğu gibi olmadığımız şehirlerde de bazı kriterlere dikkat ediyoruz.
“GELECEK PROJEKSİYONLARINA BAKIYORUZ” Yeni bir bölgede mağaza açmadan önce öncelikle gelir düzeyine, tüketim alışkanlıklarına ve lokasyonlara bakıyoruz. TÜİK verilerini inceliyoruz, rakip analizleri yapıyoruz. Mevcut özel okulların durumuna, devlet erkanının orada ne kadar çok kurumu olduğuna bakıyoruz. Daha sonra lokasyon ve nokta verimliliklerini inceliyoruz. Gelecek projeksiyonuna yani devletimizin veya ülkenin oradaki projelerine bakarak ilerliyoruz.