“Rekor Şarj Talebiyle Soket Hedefimizi 1.000’e Çıkardık”

Türkiye’de toplam elektrikli otomobil sayısı, 2025 Haziran sonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 129,8 artarken Shell&Turcas’ın toplam elektrikli araç şarj hacmi yüzde 337’lik rekor düzeye ulaştı. Shell&Turcas istasyonları, taze çekilmiş kahveden tertemiz temassız tuvaletlere, öne çıkan birçok hizmetiyle elektrikli otomobil sahiplerinin de tercihi olurken şirket toplam soket sayısını yıl sonuna kadar yüzde 50 artışla 1.000’e çıkarma kararı aldı. Shell&Turcas CEO’su Emre Turanlı, “Elektrikli araç şarj hizmetimizde aldığımız rekor talebi hem bu güvenin hem dönüşümün misafirlerimizde bulduğu karşılık olarak görüyoruz” dedi.

SHELL&TURCAS’IN elektrikli araç şarj hacmi, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 337 arttı. Bu yükselişte, elektrikli otomobil sayısında yaşanan yüzde 129,8’lik artış etkili oldu. Söz konusu dönemde elektrikli otomobil sayılarında 2 katın üzerinde artış yaşanırken şirketin aldığı şarj talebi 4 kattan fazla artarak rekor kırdı. Türkiye’de 670 soketin üzerindeki elektrikli araç şarj altyapısında hizmet veren Shell&Turcas, aldığı taleple toplam soket sayısını artırma kararı aldı. Bu kapsamda şirket, soket sayısını 2025 sonuna kadar 1.000’in üzerine çıkarma hedefini ortaya koydu.

ELEKTRİKLİ ARAÇ SAYISI 3’E KATLANDI

Türkiye’de 2023 sonunda 80 bin 43 olan trafiğe kayıtlı ve hibrit araçlar hariç tam elektrikli otomobil sayısı, 2024 sonunda 100 binin üzerinde artarak 183 bin 776’ya çıkmıştı. 2025’in ilk 6 ayında ise 82 bin 71 artan elektrikli otomobil sayısı 265 bin 847’ye yükseldi. Böylece elektrikli otomobil sayısı son 6 ayda yüzde 46’lık artış gösterirken son 1,5 yılda 3 kattan fazla artmış oldu. İlk yarı yıllardaki elektrikli otomobil satışları karşılaştırıldığında 2024’ün ilk 6 ayındaki 35 bin 636 araçlık satışla toplam elektrikli otomobil sayısı 2024 Haziran sonunda 115 bin 679’a çıkmıştı. Bu sayı 2025 Haziran sonunda ise 265 bin 847’ye çıkarak yüzde 129,8 yükselmiş oldu. 2024’ün Ocak-Haziran döneminde elektrikli otomobiller toplam otomobil satışlarının yüzde 7,7’sini oluşturmuştu. Bu yılın aynı döneminde bu oran yüzde 17,4’e yükseldi.

HEDEF VERİMLİLİK

Shell&Turcas CEO’su Emre Turanlı, ulaşılan şarj hacmine ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye’deki istasyonların dönüşümüne öncülük ediyoruz. Elektrikli araç şarj hizmetimizde aldığımız rekor talebi hem bu güvenin hem dönüşümün misafirlerimizde bulduğu karşılık olarak görüyoruz. Verimlilik ise her dönemdeki hedefimiz. Akaryakıt işimizde de Shell&Turcas en çok istasyona sahip şirket değil ama EPDK 2024 verilerine göre, TTS dahil istasyondan akaryakıt satışlarında yüzde 21,5 ile pazar lideriyiz. Bu sayede istasyon başına 2,26’lık verimlilik oranımızla bu alanda en yakın rakibimizin neredeyse 2 katı daha verimliyiz.,

ŞARJ ENDİŞESİ AZALIYOR

Avrupa, ABD ve Çin genelinde 15 binden fazla sürücünün görüşlerini içeren 2025 Shell Recharge Sürücü Anketi, mevcut elektrikli araç sürücüleri arasında güvenin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Ankete göre küresel çapta her 10 elektrikli araç sürücüsünden 6’sı bir yıl öncesine göre şarjlarının bitmesinden daha az endişe duyduklarını söylüyor. Neredeyse dörtte üçü ise halka açık şarj noktalarının seçeneklerinin ve erişilebilirliğinin arttığını belirtiyor. Shell’in küresel elektrikli araç şarj ağı, kilit pazarlar başta olmak üzere dünya genelinde 75 binden fazla şarj noktasından oluşuyor.

BUSINESS LIFE