Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CMO’su

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI?

Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CMO’su araştırması, global pazarlarda rekabet gücüyle değer yaratanlara odaklandı. BUSINESS LIFE için bu yılın başında Zenna araştırma şirketinin gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En İyi Yönetilen Şirketleri” araştırmasında öne çıkan kurumların CMO’ları da bu araştırmada öne çıktı. Dergimizin yayın kurulu ve seçici kurul üyelerinin katkılarıyla şekillenen listemizde değer yaratanlar ülkeye kattıklarıyla da yer aldı. Araştırmamızda şirketler, şu 7 temel yönetim ilkesi üzerinden değerlendirilmişti: Bunlardan birincisi adil, şeffaf, sorumlu ve hesap verebilir yönetim anlayışı; ikincisi söylem ve eylem tutarlılığı; üçüncüsü sektörde öncü ve yenilikçi adımlar; dördüncüsü global pazarlarda rekabet gücü; beşincisi paydaş odaklı güçlü ve düzenli iletişim; altıncısı toplumun kültür ve değerlerine saygı ve yedincisi ise kriz ve zor dönemlerde topluma destek olma olarak belirlendi. Bu kriterlerde öne çıkan şirketlerle beraber CMO’lar da Türkiye’nin geleceğine yön veren liderler olarak “Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CMO’su” arasında yer aldı.

 

GÜVEN BORÇA I g.borca@businesslife.com.tr

MARKALARI GELECEĞE TAŞIYAN PAZARLAMA MİMARLARI

Pazarlamanın tanımı son 10 yılda kökten değişti. Bugün artık markaların sadece ürün ve hizmet tanıtımıyla değil müşterilerle kurdukları duygusal bağ, sürdürülebilirlik vizyonu, dijital inovasyon kabiliyeti ve toplumsal katkılarıyla rekabet ettikleri bir çağdayız. İşte bu çağın stratejik liderleri olan CMO’lar, şirketlerin yalnızca büyümesini değil, aynı zamanda geleceğini de şekillendiriyor. “Türkiye'nin Değer Yaratan 50 CMO’su” listemizde yer alan liderler, veriye dayalı pazarlama, müşteri deneyimini kişiselleştirme, dijital kanalları dönüştürme, kültürel mirası markalaştırma ve toplumsal faydayı artırma konularında güçlü başarı hikayeleri yazıyor. Pegasus, Beymen, Migros, Turkcell, TAB Gıda, Multinet Up, Garanti BBVA, sahibinden.com ve Shell&Turcas gibi markalarda pazarlama yöneticileri global trendleri yerel dinamiklerle harmanlayarak fark yaratan projelere imza atıyor. Bugün CMO’lar yalnızca kampanyaların değil, marka kimliğinin, kurum kültürünün ve geleceğin müşteri ilişkilerinin mimarları. Onlar sayesinde şirketler, bir üründen ya da hizmetten fazlasını; güven, deneyim, yenilik ve değer vaat eden bir marka olma yolunda güç kazanıyor. "Türkiye'nin Değer Yaratan 50 CMO’su” listemiz, işte bu dönüşümün öncü isimlerini bir araya getiriyor.

 

SEÇİCİ JÜRİ VE YAYIN KURULU ÜYELERİ
 

» GÜVEN BORÇA
» Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL 
» ALİ ÇİÇEKLİ
» UMRAN BEBA
» SELEN KOCABAŞ
» ACLAN ACAR
» Dr. BAHADIR KALEAĞASI
» SEYFETTİN BAYRAM

TÜRKİYE’NİN DEĞER YARATAN 50 CMO’SU
 

  1. AHMET BAĞDAT
    Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü
  2. AHMET OLMUŞTUR
    Türk Hava Yolları Pazarlama ve Satış GMY.
  3. ALİ KEMAL KAPICIOĞLU
    Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü
  4. ALPER ÇAPAR
    Unilever Ev Bakım İş Grubu Global Pazarlama Başkanı
  5. ALPER EROĞLU
    Eti Global Pazarlama Başkanı
  6. ARZU ULUDAĞ
    Nippon Paint - Betek Boya Pazarlamadan Sorumlu GMY.
  7. ATİLLA ULUSU
    Tüpraş Satış ve Pazarlamadan Sorumlu GMY.
  8. BARIŞ ERDİM
    Toyota Türkiye Pazarlama Direktörü
  9. BAŞAK ÜNAL
    Nestlé Türkiye Pazarlama ve Sürdürülebilirlik Direktörü
  10. BEGÜM ARŞ TÜRK
    Logo Grup CMO'su
  11. BORA IŞIK
    Multinet Up CMO'su
  12. BURAK DESTİCİ
    BSH Türkiye Pazarlama Direktörü
  13. BÜŞRA ORAKÇIOĞLU BİBEROĞLU
    Orka Holding YK Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı
  14. CANER ALPASLAN
    TAB Gıda CMO'su
  15. CEM BAŞ
    Bambi Yatak Satış ve Pazarlama Direktörü
  16. CEREN ACER KEZİK
    Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı
  17. CEYLAN ÖZMEN
    Tavuk Dünyası CMO'su
  18. CÜNEYT ÖZDİLEK
    Koçsistem Operasyon Genel Müdür Yardımcısı
  19. ÇAĞRI ÖZTÜRK
    Doğtaş Marka ve Ürün Direktörü
  20. DAMLA UYSAL
    Karaca Marka ve Pazarlama Direktörü
  21. EBRU ŞAPOĞLU
    Şişecam Satış ve Pazarlama GMY.
  22. EBRU ÜSTÜN UTKU
    Ak Gıda – İçim Süt Pazarlama Direktörü
  23. EKMEL BAYDUR
    Migros Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi
  24. ELİF GÖKTAŞ
    Beymen Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı 
  25. ENDER ÖZGÜN
    Hepsiburada Ticari Grup Başkanı
  26. FERKAN MERDAN
    Vakıfbank Genel Müdür Yardımcısı
  27. FİGEN BİLGEN
    Abdi İbrahim Reçeteli Ürünler Pazarlama Başkanı
  28. GAMZE NUMANOĞLU
    Aktif Bank Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı
  29. GİZEM BURCU BAĞCI
    Penti Pazarlama Direktörü
  30. GÜLİZAR ÖCAL DOĞAN
    Besler CMO'su
  31. HANDE ÖZAY YAĞCI
    Alternatif Bank Marka, İletişim ve Müşteri Deneyimi Müdürü
  32. IŞILAY REİS
    Reis Gıda Yönetim Kurulu Üyesi
  33. KUTAY KONAKÇI
    Trendyol Grubu Büyümeden Sorumlu Başkanı
  34. MEHMET TÜFEKÇİ
    Arçelik Türkiye Pazarlama Kıdemli Direktörü
  35. MURAT AKGÜÇ
    Turkcell Pazarlama ve Dijital Servislerden Sorumlu GMY.
  36. MURAT ZENGİN
    Petrol Ofisi CMO'su
  37. MUSTAFA KABAKÇI
    Ülker CMO'su
  38. NAZIM ERDOĞAN
    sahibinden.com CMO'su
  39. NURÇİN KOÇOĞLU
    Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY.
  40. ONUR KIRCI
    Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar GMY.
  41. ÖZDEŞ DÖNEN ARTAK
    McDonald’s Türkiye CMO'su
  42. ÖZGÜR YÜCETÜRK
    Ford Otosan Türkiye İş Alanı Lideri
  43. ÖZKAN ÖZYAVUZ
    Shell & Turcas CMO'su
  44. SELDA SAKAROĞLU SOLAK
    Zsa Zsa Zsu Pazarlamadan Sorumlu GMY.
  45. SEREN ÇANKIRI
    Pepsico Türkiye Pazarlama Kıdemli Direktörü
  46. SERPİL BERKAN
    Mavi CMO'su
  47. SEZGİN LÜLE
    Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı
  48. TOLGA UNVAN
    MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim Direktörü
  49. VERDA DUYSAK
    Danone Türkiye CMO'su
  50. YASEMİN BAHAR
    Yemeksepeti Pazarlama Direktörü

AHMET BAĞDAT I PEGASUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA VE E-TİCARET DİREKTÖRÜ

“BİR HAVAYOLU ŞİRKETİNDEN FAZLASI OLMAYI BAŞARDIK”

“Pegasus'u bir havayolu şirketinden daha fazlası haline getirmeyi başardık. Müşterilerimiz için sadece bir seyahat değil, aynı zamanda güven, yenilik ve değer sunan bir marka olmayı hedefledik ve bu doğrultuda önemli başarılar elde ettik.”

Global pazarlarda rekabet edebilir bir pazarlama stratejisi oluştururken Pegasus'u sadece uygun fiyatlı bir havayolu şirketi olarak değil aynı zamanda müşteri odaklılığı, dijital inovasyonu ve sürdürülebilirliği merkezine almış bir marka olarak konumlandırdık. Bu doğrultuda ilk olarak müşteri davranışlarını derinlemesine analiz ettik, seyahat deneyimini baştan sona kişiselleştiren pazarlama kampanyaları oluşturduk. Yapay zeka destekli araçlarla segmentasyon yeteneklerimizi artırarak doğru mesajı doğru zamanda doğru kişiye ulaştırdık.

“DEĞİŞİME ÖNCÜLÜK ETTİK”

Dijital pazarlamayı müşteri deneyimini kişiselleştiren, etkileşimi artıran bir platform olarak kullandık. Dijital dünyadaki hızlı değişime uyum sağlamak yerine bu değişime öncülük ettik. Sosyal medya platformlarını, doğrudan müşteri etkileşimi ve geri bildirim toplama kanalı olarak kullandık. Özellikle genç ve dinamik hedef kitlemizle bağ kurmak için yaratıcı ve viral kampanyalara imza attık. Sadece fiyatla rekabet etmek yerine Pegasus'un sunduğu ek değerleri ön plana çıkardık. Havayoluyla ulaşımı herkes için erişilebilir hale getirme misyonumuzun yanı sıra çevresel etkileri azaltmaya yönelik sürdürülebilirlik projelerimizi pazarlama iletişimimizin merkezine yerleştirdik. Bu yaklaşım, bilinçli tüketicilerle aramızdaki duygusal bağı güçlendirdi.

“PEK ÇOK PAZARDA PAY ARTIRDIK”

GLOBAL PAZARLAR Uyguladığımız stratejinin somut ve ölçülebilir sonuçlarını görmek, doğru yolda olduğumuzun en büyük kanıtı. Türkiye'deki güçlü pozisyonumuzun yanı sıra Avrupa ve Orta Doğu'da birçok pazarda pazar payımızı artırdık. Yeni rotalar açarak ve hedefli dijital kampanyalarla bu pazarlardaki görünürlüğümüzü pekiştirdik. Uluslararası pazarlarda Pegasus marka bilinirliğimiz önemli ölçüde yükselirken sadakat programımız Pegasus BolBol'un üye sayısı rekor seviyelere ulaştı.

DİJİTALDE BAŞARI Dijital kanallardaki etkileşim oranlarımız sektör ortalamalarının üzerine çıktı. Sosyal medyada başlattığımız kampanyalar ve yenilikçi dijital projeler, global platformlarda ödüller kazanmamızı sağladı. Özellikle mobil uygulamamızın indirilme ve kullanım oranları, dijital stratejimizin ne kadar başarılı olduğunu ortaya koyuyor. Özetle global rekabet ortamında Pegasus'u bir havayolu şirketinden daha fazlası haline getirmeyi başardık. Müşterilerimiz için sadece bir seyahat değil, aynı zamanda güven, yenilik ve değer sunan bir marka olmayı hedefledik ve bu doğrultuda önemli başarılar elde ettik.

 

BORA IŞIK I MULTINET UP CMO’SU

“ÇEVRESEL DUYARLILIK SATIN ALMA KARARLARINI ETKİLİYOR”

“Ekosistemimizdeki küçük işletmelerin büyüme yolculuklarında yalnız yürümemeleri, sağlıklı bir şekilde gelişmeleri, daha sürdürülebilir daha güçlü iş yerlerine dönüşmeleri için yeni projelerimizi önümüzdeki dönemde hayata geçireceğiz.”

Sürdürülebilirlik sadece çevresel bir sorumluluk değil aynı zamanda uzun vadeli maliyet avantajı ve marka itibarı açısından da kritik bir faktör. Bu alandaki gelişmeleri yakından izlemekle kalmıyor, kendi araştırmalarımızı da gerçekleştiriyoruz. MultiPay kullanıcıları arasında gerçekleştirdiğimiz araştırmaların sonuçlarına göre kullanıcıların yaklaşık yüzde 70’i bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce çevresel etkilerini göz ardı etmediğini belirtiyor. Özellikle gıda israfı ve ambalaj atığı gibi konuların öne çıkması, kullanıcılarımızın günlük yaşamda bilinçli tüketici alışkanlıklarını önemseyen tercihler yapmaya yöneldiğini gösteriyor.

“BÜYÜK EKONOMİLERİN ARKASINDA KÜÇÜK İŞLETMELER VAR”

Biz de Multinet Up olarak bilinçli tüketici alışkanlıklarının çevresel, sosyal ve ekonomik anlamda sürdürülebilirlik sağladığını biliyor, büyük ekonomilerin arkasında özellikle küçük işletmelerin olduğuna inanıyoruz. Örneğin MultiPay uygulamamızda vejetaryen, vegan, organik, yerel ürünlerle hizmet veren küçük üye işletmelerimizi yeşil ikonla işaretleyerek kullanıcılarımızı bu noktalara gitmeleri için teşvik ediyoruz. Ekosistemimizdeki küçük işletmelerin büyüme yolculuklarında yalnız yürümemeleri, sağlıklı bir şekilde gelişmeleri, daha sürdürülebilir daha güçlü iş yerlerine dönüşmeleri için yeni projelerimizi önümüzdeki dönemde hayata geçireceğiz.

“BİLİNÇLİ VE SORUMLU TÜKETİM ÖNEM KAZANDI”

KULLANICI DAVRANIŞLARI 2025 yılı Temmuz itibarıyla Türkiye temsili 12 ilde mikro, küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki 300 kişi katılımıyla Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen “Multinet Up İşletmelerin Sürdürülebilirlik Duyarlılığı Araştırması” ile Multinet Up’ın dijital cüzdan uygulaması MultiPay üzerinden yapılan ve toplamda 35 binden fazla kullanıcının katıldığı “MultiPay Kullanıcı Davranışları Araştırması”nın sonuçları bilinçli ve sorumlu tüketim konularının hem bireyler hem kurumlar için daha önemli hale geldiğini gösteriyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MOTİVASYONU ARTTI Araştırma sonuçlarına göre 2024 yılında sürdürülebilirlik konusunda aksiyon alan iş yerlerinin oranı yüzde 11,7 iken bu oran 2025 yılında yüzde 18’e yükseldi. Temel seviyede ve aktif sürdürülebilirlik çalışmaları yürüten işletmelerin toplam oranıysa yüzde 29,7 olarak belirlendi. Şirketlerin bu konudaki en büyük motivasyonları arasında yüzde 56 ile maliyetleri düşürmek, yüzde 52,3 ile çevresel ve sosyal sorumluluk bilinci, yüzde 50 ile ise marka imajını güçlendirme isteği öne çıkıyor.

 

CANER ALPASLAN I TAB GIDA CMO’SU

“DOĞRU ZAMANDA HAREKETE GEÇEBİLİYORUZ”

“Birçok global markayı aynı çatı altında buluşturuyoruz. Bu güçlü yapı bize dünya pazarlarındaki rekabet dinamiklerini ve trendleri yakından izleme ve doğru zamanda harekete geçme imkanı sunuyor. Türkiye’de globalden yansıyan trendleri hem hızla analiz edip değerlendiriyoruz hem bu trendlerin ülkemiz için taşıdığı potansiyeli önceden fark ederek, yenilikleri, henüz yaygınlaşmadan markalarımıza entegre ediyoruz.”

TAB Gıda’da pazarlama faaliyetlerimizi hız kesmeden ve değişime kusursuz adapte olan bir dinamizmle sürdürüyoruz. Kendi pazarımızın koşullarına uygun stratejiler belirleyip devreye alırken kampanyalarımızı sürekli güncel tutuyoruz. Tüm faaliyetlerimizde tüketici taleplerinin hassas dengelerini ve global trendleri gözetiyoruz. Değişen şartlara göre gerektiğinde hızla güncellenebilen pazarlama ajandamız, yüksek kaliteyi koruyarak fiyatlandırma ve daha uygun seçenekler sunabilme gücümüzle şekillenmeye devam ediyor.

AYNI ÇATIDA

Birçok global markayı aynı çatı altında buluşturuyoruz. Bu güçlü yapı, bize dünya pazarlarındaki rekabet dinamiklerini ve trendleri yakından izleme ve doğru zamanda harekete geçme imkanı sunuyor. Türkiye’de globalden yansıyan trendleri hem hızla analiz edip değerlendiriyoruz hem bu trendlerin ülkemiz için taşıdığı potansiyeli önceden fark ederek yenilikleri, henüz yaygınlaşmadan markalarımıza entegre ediyoruz. Dinamikleri hızla değişen ve adaptasyon yeteneğinin hayati önem taşıdığı bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Dönüşen beslenme alışkanlıklarından artık daha hızlı yanıt bekleyen müşteri taleplerine, dünyanın diğer ucunda trend olan bir içecek çeşidinden neredeyse her gün farklılaşan sosyal medya alışkanlıklarına kadar çok çeşitli alanlarda yaşanan değişimlerin nabzını tutuyoruz.

 

ELİF GÖKTAŞ I BEYMEN CMO’SU

“YATIRIMA DEVAM ETTİK”

“Türkiye’nin lider lüks moda perakendecisi olarak mağaza yatırımlarımızı sürdürdük. Geçtiğimiz yıl toplam 11 yeni mono brand butik açılışı yaptık, toplam 22 multibrand mağazaya ve 26 mono butiğe ulaşmış olduk. Her mağaza açılışımızı pazarlama iletişimiyle destekledik.”

2022’de Beymen Group’a Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak katılmamla birlikte dijitalleşmeden müşteri deneyimine, güçlü marka konumlandırmasından sürdürülebilirliğe uzanan büyük bir kapsamda başlayan dönüşüm yolculuğumuz 2025’te de devam etti.

Beymen.com’un “Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu” olarak konumunu güçlendirdik. The One Sadakat Programı ile büyük veriden faydalanarak müşterilerimize multibrand mağazalar, mono brand butikler ve Beymen.com’da sunduğumuz ayrıcalıkları çeşitlendirdik. Bu sayede tüm satış kanallarımızda yeni müşteri sayımızı artırdık.

“MAĞAZA YATIRIMLARIMIZI SÜRDÜRDÜK”

Türkiye’nin lider lüks moda perakendecisi olarak mağaza yatırımlarımızı sürdürdük. Geçtiğimiz yıl toplam 11 yeni mono brand butik açılışı yaptık, toplam 22 multibrand mağazaya ve 26 mono butiğe ulaşmış olduk. Her mağaza açılışımızı pazarlama iletişimiyle destekledik. Global markaların pop-up mağazalarını moda severlerle buluşturduk.

Lüks modayla Türkiye arasında köprü kuran misyonumuz, Oscar ödüllü Jessica Chastain’li Sonbahar/Kış 24–25 “Modern Zaman İkonları” ve İlkbahar/Yaz 25 “House of Luxury” kampanyalarıyla markamızın kültürel konumunu güçlendirdik. Dijital yatırımlarımız ve 2 milyona yaklaşan sosyal medya takipçimizle lüks modanın ilham kaynağı olmayı sürdürüyoruz.

BENZERSİZ DENEYİM

Misafirlerimize mağazalarda gastronomi, sanat, kozmetik alanlarında ve özel günlerde benzersiz deneyimler sunduk. Sevgililer Günü ve Anneler Günü’nde hediye kişiselleştirme alanları, parfüm atölyesi, seramik boyama atölyesi, misafirlerimizin çiçek alabileceği flower wall ve fotobooth kabin uygulamaları büyük ilgi gördü. Multi mağazalarımızın yanında Mono mağazalarımız için de müşterilerimizi heyecanlandıracak aktivasyonları hayata geçirdik.

“FARKINDALIK İLETİŞİMİ YÜRÜTÜYORUZ”

DÖNGÜSEL MODA 2023’te başlattığımız “Beymen Promise” sürdürülebilirlik yol haritamız doğrultusunda, 2025’te GRI standartlarına uygun olarak hazırladığımız ilk sürdürülebilirlik raporumuzu yayımladık. Beymen Repair ve Reborn ile döngüsel modayı desteklerken, çevreye verdiğimiz sözlere ek olarak Dünya Kadınlar Günü’nde Eda Erdem ve çalışma arkadaşlarımızla birlikte güçlü bir farkındalık iletişimini hayata geçirdik.

EN BÜYÜK YATIRIM Bu yıl en büyük yatırımımız ise Tersane İstanbul’da 12.000 metrekareye sahip Beymen mağazamız. Çok yakında kozmetikteki varlığımızı da güçlendirerek sürdürdüğümüz bir döneme giriyoruz. Tüm bu çalışmalarla Beymen’in marka değerini, müşteri bağlılığını ve iş sonuçlarını somut şekilde artırarak; markayı sadece Türkiye’de değil, global ölçekte de kültürel, dijital ve sürdürülebilir bir konuma taşıdığımızı gururla ifade edebilirim.

 

GAMZE NUMANOĞLU I AKTİF BANK MÜŞTERİ DENEYİMİ VE İLETİŞİM GRUP BAŞKANI

“MÜŞTERİ TABANIMIZI SÜREKLİ GENİŞLETİYORUZ”

“Yaptığımız pazarlama yatırımları ve müşteri odaklı stratejimiz sayesinde müşteri tabanımızı sürekli genişletirken bir yandan da tüm markalarımızın yenilikçi ve güvenilir algısını kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz.”

Aktif Bank olarak yalnızca yatırım bankacılığındaki gücümüzle değil aynı zamanda 10’dan fazla fintek iştirakimizi barındıran finansal teknolojiler ekosistemimizle fark yaratıyoruz. Dijital bankacılık uygulamamız N Kolay, biletleme uygulamasının ötesine geçirdiğimiz Passo ve sektörlerinde öncü iştiraklerimizle 20 milyondan fazla müşterimizin hayatına dokunuyor hem ulusal hem global başarılara imza atıyoruz. Yaptığımız pazarlama yatırımları ve müşteri odaklı stratejimiz sayesinde müşteri tabanımızı sürekli genişletirken bir yandan da tüm markalarımızın yenilikçi ve güvenilir algısını kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz.

ETKİLEŞİM VE GERİ BİLDİRİM

Müşterilerimize temas ettiğimiz her alanda yarattığımız etkileşim ve aldığımız her geri bildirim pazarlama ve iletişim stratejilerimizin de temellerini oluşturuyor. Deneyimin inşasına marka amacından başlayarak özü sözü bir olacak şekilde kurguladığımız marka ve deneyim stratejimizi örüyoruz. Bu yapı, teknoloji odaklı bakış açımızla bir araya gelince sektördeki konumumuzu ayrı bir noktaya taşıyor. Aynı zamanda trendleri yakından takip eden, uyum beceresi ve proaktif düşünme kabiliyeti gelişmiş uzmanlardan oluşan ekiplerimizle müşterilerimizin markalarımızla olan deneyimlerini bütünleşik olarak iyileştiriyor ve dönüştürüyoruz. Müşterilere kulak verme anlayışıyla hayata geçirdiğimiz VoC platformumuzun yanı sıra müşteri beklentilerini derinlemesine anlayabilmek için kullandığımız yapay zeka destekli nöropazarlama çalışmaları gibi pek çok inovatif yöntemle deneyim ve algı yönetiminde öncü aksiyonlar alıyoruz.

“TOPLUMSAL FAYDAYI ARTIRIYORUZ”

STRATEJİ Markalarımızın imajını güçlendirmek, müşterilerimizle duygusal bir bağ kurmak ve topluma uzun vadeli değer yaratmak hedefiyle şekillendirdiğimiz sürdürülebilirlik anlayışımızı her alandaki uygulamalarımıza yansıtmaya çalışıyoruz. İKSV tarafından düzenlenen tiyatro ve müzik festivallerine verdiğimiz destek ve İstanbul Film Festivali’nin ana sponsorluğumuzla kültür ve sanat alanındaki desteğimizi derinleştirirken kadınların ekonomik hayata katılımını destekleyen ‘Ekonomide Aktif Kadınlar’ projemizle de toplumsal faydayı artırıyoruz.

YANSIMALAR Gösterdiğimiz bu eforun bir sonucu olarak sayısız araştırmaya öncülük eden Brand Finance’in hazırladığı “Türkiye’nin En Değerli 125 Markası” listesinde 4 senedir ilk 100 marka arasında değerlendirilmemiz, pazarlama ve müşteri deneyimi alanında globalde ve ülkemizde kazandığımız sayısız ödül, attığımız bu adımların ve hayata geçirdiğimiz projelerimizin en değerli yansımalarından biri oldu.

 

NAZIM ERDOĞAN I sahibinden.com PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“MUTLULUK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

“60 milyonu aşan kullanıcımızın ziyaret ettiği platformumuzda, milyonların hayallerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak ve mutluluk yaratmak için çalışıyoruz. Bu da kullanıcılarımızı daha yakından tanımayı, daha iyi anlamayı vazgeçilmez kılıyor.”

Sahibinden.com gücünü tamamıyla Türkiye’nin bir markası olarak geliştirdiği yenilikçi iş modeli ve çözümleriyle milyonlarca insanın hayatına dokunmasından, milyonların ihtiyacına en kolay, hızlı ve doğru çözüm sunmasından ve bu çizgisini de yatırımlarıyla sürekli geliştirip farklılaştırmasından alıyor. Tabi aynı zamanda, sürdürülebilirlik ilkesine dayanan iş modelimiz de markamızın gücünü pekiştiren ve bir anlamda misyonumuzu tanımlayan çok önemli bir unsur.

“TOPLUMA ÖNEMLİ BİR DEĞER SUNUYORUZ”

İkinci el ürünlerin yeniden ekonomiye kazandırılması sadece çevresel fayda sağlamakla kalmıyor aynı zamanda döngüsel ekonomi anlayışına katkıda bulunarak kaynakların daha etkin kullanılması konusunda topluma önemli bir değer sunuyor. Biz bu anlayıştan aldığımız gücü korumak ve sürdürülebilirliği daha da ileri taşımak adına, farklı alanlarda eş zamanlı yürüttüğümüz çalışmalar ve hazırladığımız kapsamlı raporlarla düzenli olarak topluma katkı sağlamaya çalışıyoruz. Örneğin, 2021 yılından bu yana yayımladığımız "İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı" raporuyla bu konuda farkındalık yaratmaya devam ediyoruz.

60 milyonu aşan kullanıcımızın ziyaret ettiği platformumuzda, milyonların hayallerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak ve mutluluk yaratmak için çalışıyoruz. Bu da kullanıcılarımızı daha yakından tanımayı, daha iyi anlamayı vazgeçilmez kılıyor. Kullanıcılarımızla kurduğumuz bu duygusal bağın, tam da başarılı marka yönetimine iyi bir örnek olduğunu düşünüyorum.

“ODAĞIMIZDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ÇEVİKLİK VAR”

YENİ ODAK ALANI 2025 yılında odağımızda sürdürülebilirlik ve çeviklik ön planda. Hem çevresel hem sosyal etkilerimizi artırmayı ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Kullanıcı verilerine dayalı kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirerek doğru kitleyi daha etkili bir şekilde yakalamayı amaçlıyoruz. Ayrıca inovasyon ve teknolojiye yaptığımız yatırımlarla, pazarlama süreçlerimizde daha fazla kişiselleştirme ve etkileşim sunacağız. Teknolojik altyapımızı güçlendirerek, kullanıcıların beklentilerine hızla cevap verebilen ve onları daha iyi anlayan bir platform yaratmaya odaklanacağız. Bu yaklaşım, rekabet avantajımızı koruyarak pazardaki konumumuzu sağlamlaştırmamıza katkı sağlayacak.

YENİLİKÇİLİK VE TEKNOLOJİ Yenilikçilik ve teknoloji, iş dünyasında gelecekte çok daha merkezi bir rol oynayacak. Teknoloji özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmek ve iş süreçlerini hızlandırmak adına kritik bir araç haline geldi. sahibinden.com olarak yapay zeka ve makine öğrenimi gibi ileri teknolojilere yaptığımız yatırımlarla bu geleceğe hazırlık yapıyor, yarını bugünden kurguluyoruz. Ar-Ge merkezimizde bu teknolojiler odağında projeler geliştiriyor ve hem kullanıcı deneyimini iyileştiriyor hem sektöre değer katıyoruz.

 

SEZGİN LÜLE I İŞ BANKASI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“DİJİTALLEŞMEDEKİ İVME  YUKARI TAŞIYOR”

“Dijitalleşmedeki ivme bizi çıtayı hep daha yukarılara taşıma konusunda teşvik ediyor. Beklentileri artan müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını onlara zaman kazandıran, hızlı çözümler sunan yenilikçi ürünlerle karşılıyoruz. Geleneksel bankacılığın yerini her yerde bankacılık modeli aldı. Bankaların farklı platformlar üzerinden de finansal hizmet sunduğu servis modeli bankacılık orta vadede yeni bir kanal haline dönüşecek.”

Dijital iş ortaklıklarıyla yenilikçi ürün ve hizmetlerin hayata geçirilmesine destek veriyoruz. “Her yerde bankacılık” vizyonumuz doğrultusunda hizmetlerimizi bankacılık kanalları dışından sunma çalışmalarımız sürüyor. 2018 yılından bu yana API Portal üzerinden girişim ve diğer tüm kuruluşların finansal ihtiyaçlarına yönelik çözümler üreterek kurduğumuz dijital iş ortaklıkları ile yenilikçi ürün ve hizmetlerin hayata geçirilmesine destek veriyoruz. API’ler aracılığıyla kurduğumuz 460’tan fazla dijital iş ortaklığının sayısını daha da artırmak amacıyla bu alanı yenileyerek daha kapsamlı, kullanıcı dostu ve iş birliklerini kolaylaştıran bir platform haline getiriyoruz. API kullanım deneyimini daha da kolaylaştıran portal, 420 API ile girişimlerin ve diğer kuruluşların ihtiyaç duyduğu finansal fonksiyonları kendi uygulamaları üzerinden kullanıcılarına sunmasını mümkün hale getiriyor.

“YENİLİKÇİ ÜRÜNLER TASARLIYORUZ”

Türkiye İş Bankası’nın, girişimler ve finansal kuruluşların ihtiyaç duydukları finansal yetenekleri keşfedebildikleri, kendi yetkinlikleriyle finansal fonksiyonları birleştirerek yenilikçi ürünler tasarlayabilecekleri bir ortam sunduğu API Portal’i güncelledik. Yenilenen portal, kullanıcı dostu bir arayüz, genişletilmiş dokümantasyon ve videolu anlatım desteğiyle API kullanım deneyimini daha da kolaylaştırıyor. Önyüz tasarımı tamamen yenilenen API Portal üzerinde kullanıcıların, ihtiyaçlarına en uygun API'yi kolaylıkla seçebilmesi için API’ler kullanım alanlarına göre “krediler”, “para aktarma”, “veri paylaşımı”, “ödemeler” ve “kartlar” gibi kategorilere ayrıldı.

“YAPAY ZEKANIN YARATACAĞI DÖNÜŞÜME HAZIRIZ”

DAHA AKILLI VE BAĞLAMSAL Yapay zekanın yaratacağı dönüşüme hazırlıklı olmak amacıyla çalışmalar yürütüyoruz. Üretken yapay zeka teknolojilerini entegre ettiğimiz kişisel asistanımız Maxi’yi daha akıllı, bağlamsal ve insan etkileşimine daha yakın bir asistan haline getiriyoruz. Aylık kullanıcı sayısı 2,5 milyona ulaşan Maxi bir yılda 110 milyona yakın diyalog kurdu.

DOĞAL DİLLE YANIT Maxi ile yapılan parasal işlem hacmi 55 milyar TL oldu. Ayrıca Maxi’ye üretken yapay zeka yetkinlikleri kazandırılması için İşCep’te 2 yeni asistanı hizmete aldık. Maxi Yatırım Asistanı kullanıcıların yatırımla ilgili günlük piyasa özeti, hisse fiyatları, döviz ve altın fiyatları, İş Yatırım hisse al/sat tavsiyeleri, hisselerin bilanço kalemleri gibi sorularını yanıtlarken Maxi karşılama asistanı bankamız ürün ve hizmetlerine dair sorulara üretken yapay zeka ile bağlama uygun ve doğal bir dille yanıt verebiliyor.

 

ÖZKAN ÖZYAVUZ I SHELL&TURCAS CMO’SU

“GERÇEK HİKAYELERDEN İLHAM ALIYORUZ”

İNSANLARIN SHELL’İ İnsanların Shell’i platformu çerçevesinde iletişim çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Shell olarak “Temiz bir tuvalet arayan, içine sinen temiz tuvaleti bulunca içi rahat eden insanların Shell’i Hep İleride” diyerek temiz tuvalet konusundaki iddiasını eğlenceli ve samimi bir dille ortaya koyuyoruz. İletişim platformumuz kapsamında yayımladığımız yeni reklam filminde sadece bir akaryakıt istasyonu olmadığımızı, farklı beklenti ve ihtiyaçlarla gelen insanlara sunduğumuz hizmetlerle “İnsanların İstasyonu“ olduğumuzu, bu kez de temiz ve konforlu tuvalet deneyimini merkeze alarak anlatıyoruz.

HEP İLERİDE Yeni reklam filminde Shell, akaryakıt istasyonuna yalnızca tuvalet için gelen bir misafirin yaşadığı mahcubiyetin sürpriz şekilde ortaya çıkan Engin Akyürek’in kurduğu empati ile giderilmesini esprili bir şekilde işliyor. Filmde, dışarıda da evdeki kadar temiz tuvalet beklentisi olan, bir evde, bir Shell’de rahat edebilen insanların hikayesi, “içine sinen temiz tuvaleti bulunca içi rahat eden insanların Shell’i Hep İleride” mesajı ile aktarılıyor.

SAMİMİ YAKLAŞIM Shell olarak her zaman istasyonlarımıza gelen insanların gerçek hikayelerinden ilham alıyoruz. İstasyonlarımızda sunduğumuz temiz tuvalet deneyimini samimi bir yaklaşımla sahiplenmemizin nedeni de bu. Hepimiz yolculuklarımız sırasında güvenle mola verebileceğimiz, içimize sinecek kadar temiz tuvaletlere ihtiyaç duyuyoruz. Yeni filmimizde, Engin Akyürek’in esprili ve doğal tarzıyla, sadece yakıt almak için değil, temiz bir tuvalet beklentisiyle de insanların gönül rahatlığıyla tercih ettiği bir durak olduğumuzu vurguluyoruz.

BUSINESS LIFE