KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİNİN EN ÖNEMLİ GÖREVİ İTİBAR YÖNETİMİ. İLETİŞİM PROFESYONELLERİ LİDERİN İLETİŞİM AJANDASINI KAPSAM, ÇEŞİTLİLİK VE ZAMAN AÇISINDAN EN ETKİN ŞEKİLDE YÖNETMESİNE YARDIMCI OLURKEN, BU AJANDANIN ŞİRKETİN DİĞER TÜM İLETİŞİM STRATEJİLERİYLE VE ÇALIŞMALARIYLA DA UYUMLU OLMASINI SAĞLAMAK ZORUNDA. BU DA GERÇEKTEN ÖNEMLİ BİR SORUMLULUK. PEKİ İTİBAR GETİREN STRATEJİLER NELER VE İTİBAR NASIL YÖNETİLMELİ? KURUMSAL İTİBARDA LİDERİN ROLÜ NEDİR? İTİBARIN ELDE EDİLMESİ KADAR ÖLÇÜLMESİ DE ÖNEMLİ? PEKİ KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİ BU KONUDA NASIL AKSİYONLAR ALIYOR?
Ö. SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr
EN ÖNEMLİ SORUMLULUK: İTİBAR
Yıl 1982’yi gösterirken ABD'de Tylenol marka ağrı kesici kapsüllerin içine kimliği belirsiz kişiler tarafından siyanür enjekte edildi ve bu ürünleri kullanan 7 kişi hayatını kaybetti. Olay tüm ülkede büyük bir panik yarattı ve marka adeta yok olma noktasına geldi. Johnson& ohnson, olaydan hemen sonra tüm Tylenol ürünlerini yani yaklaşık 31 milyon kutuyu piyasadan çekti. Bu, şirkete 100 milyon dolardan fazla bir maliyete yol açtı ama halk sağlığını öncelediklerini gösterdi. Şirket CEO’su James Burke, halkla doğrudan iletişime geçerek medya üzerinden net, güven verici açıklamalar yaptı. “Önceliğimiz kâr değil, tüketici güvenliğidir” diyerek marka değerlerini vurguladı. Krizden sonra Johnson&Johnson, üç katlı güvenlik ambalajı geliştirdi. Bu, ilaç sektöründe daha sonra standart hâline geldi. Şirket, Tylenol'ü yeniden piyasaya sürdüğünde basın kampanyaları ve ücretsiz ürün kuponlarıyla müşteri güvenini yeniden kazandı. Bir yıl içinde pazar payını yüzde 7'den tekrar yüzde 30'un üzerine çıkardı. Bu olayda şirket doğrudan suçlu olmamasına rağmen tüm sorumluluğu üstlenmesi, güven inşasının gücünü gösteriyor. Johnson&Johnson'ın halk sağlığını, marka itibarının önüne koyması, onu bir etik liderlik örneği haline getirdi. Dolayısıyla daha güçlü bir itibar kazandı. İtibar yönetimiyle ilgili sunumlarımda beni dinleyenlere kritik bazı sorular yönlendiriyorum: Kimin nezdinde itibarlı olmak istiyorsunuz? Hangi özelliklerinizde algılanmak sizi itibar ligine taşır? İtibar liginde üst sıralarda yer alan bir şirketin kurumsal iletişim lideri olarak itibarınızın omurgasını neler oluşturuyor, anlatır mısınız? İtibar yönetimi sürecinizde en çok hangi faktörlere odaklanıyorsunuz? İtibarınızı nasıl ölçüyorsunuz? Hangi iç ve dış paydaşlarla iş birliği yaparak itibar yönetimini güçlendiriyorsunuz?
İTİBARIN SIRRI
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Kurucu Başkanı Salim Kadıbeşegil’e göre işin sırrı güncel “Etkileyici Paydaşlarda”… Kadıbeşegil, şöyle anlatıyor: “Çok belirleyici ve zaten ‘olmazsa olmaz’ diyebileceğimiz bu soruların olması gereken cevapları maalesef uygulamalarda karşımıza çıkmıyor. Genellikle etrafında dolaşılan cevaplar arasında yeteri netlikte tanımlanmayan iş ve dış paydaşlar var, algıda ise kurumsal değerler menüsü sıralanıyor. Oysaki paydaş haritalarında ana belirleyici hem iç hem dış paydaşları, bağımsız olmaları, toplumsal statüleri, kamuoyunun dilini bilmeleri nedeniyle ‘etkileyici paydaşlardır.’ Bunlar, kendi alanlarında ‘marka’ olmuş inluencer’lar, köşe yazarları, akademisyenler, gazeteciler, sivil toplum liderleri, meslek örgütleri ve sendika temsilcileri iş dünyasının görüşlerine saygı duyulan isimleri olabilir. İkinci sorunun cevabında ise şüphesiz kurumsal değerler iyi bir başlangıç noktası. Burada da bu değerlerden derlenmiş itibar öykülerine ihtiyaç duyulacaktır. Dolayısıyla etkileyici paydaş olarak belirlenmiş kanaat önderlerinin ilgi alanlarına göre iletişim ve ilişki yönetiminde bu öyküler devreye girecektir. İtibar yönetiminde başarının sırrı “bizim öykülerimizi bizim olmadığımız ortamlarda” çevrelerine aktaran etkileyici paydaşlarımızın ne kadar isabetli belirlendiğidir.”
BÜYÜK SORUMLULUK
Kurumsal iletişim liderlerinin en önemli görevi itibar yönetimi. Çok büyük bir sorumluluk taşıyorlar. Esas Holding Kurumsal İlişkiler Direktörü Berrak Kutsoy, bir şirketin ve liderin iletişim ajandasına yön vermenin büyük sorumluluk gerektiren bir görev olduğunu söylüyor ve “Bu noktada en önemli başarı faktörleri liderin iletişime verdiği önem ve liderle yakalanan uyum” diyor. Hata kaldırmayan, stratejik olarak iyi planlanması gereken, titizlik isteyen bir görev yürüttüğünü anlatan Kutsoy, “Liderlerin kurumsal itibara yaptığı etki artık hepimizce malum. Bu sebeple hem kendi itibarları hem kurumsal itibar açısından samimi, gerçek ve net bir duruş sergilemeleri çok önemli. Kurumsal itibarı oluşturduktan sonra korumanın da bir o kadar önemli olduğu günümüz iş dünyasında, itibarı yönetmek önce bu gerçek ve net duruştan geçiyor. Değerlere dayalı, adil bir yönetim de itibarı etkileyen unsur” diyor.
Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk da sorumluluklarının büyük olduğuna dikkat çekiyor ve şöyle özetliyor: “Artık iş dünyası, kurumsal itibar yönetiminin en önemli bacaklarından birinin iletişim olduğunun farkına varmış durumda. Bunun bilincinde olan liderlerle çalışabilmek de biz iletişimciler için çok kıymetli. İletişim profesyonelleri olarak en önemli görevimiz liderin iletişim ajandasını kapsam, çeşitlilik ve zaman açısından en etkin şekilde yönetmesine yardımcı olurken, bu ajandanın şirketin diğer tüm iletişim stratejileriyle ve çalışmalarıyla da uyumlu olmasını sağlamak. Bu da gerçekten önemli bir sorumluluk.” Son birkaç yıldır samimiyet, gerçeklik ve duyarlılığın ön plana çıktığını söyleyen Karamuk, “Yeni düzende iletilen mesaja verilen önem kadar, o mesajın cevabına verilen önem de ön plana çıkıyor. Bu noktada liderlerin iletişim yaklaşımının etkileşim temelli olması çok önemli. Sosyal etki için ise yeni nesil itibar deniyor” diyor.
İTİBAR STRATEJİSİ
Peki itibar getiren stratejiler nelerdir ve itibar nasıl yönetilmeli? Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, her şeyin çok daha şeffaf olduğu bir dönemde gerek tüketicinin gerek müşterinin gerekse paydaşların kurumları hassas bir kantarla tarttığını söylüyor. Ateş, “Attığımız her adım, verdiğimiz her karar pozitif bir şekilde de dönebilir, bizi çok geriye de götürebilir. Bunun sorumluluğu ve bilinciyle hareket ediyoruz. İtibar yönetimi satranç oynamak gibi. Sadece sonraki değil birkaç hamle ötesini de öngörebilmeyi gerektiriyor” diyor.
Verilen kararların sonuçlarını tahmin edebilmenin ve bu sorumluluğu alabilmenin stratejik önemde olduğunu söyleyen Ateş, “İçinden geçtiğimiz süreçte markalardan kurumlardan da beklentiler arttı. Çok daha gelecek, toplumsal fayda ve sürdürülebilirlik odaklı olmamız bekleniyor. Bu da haklı bir beklenti. Artık biliyoruz ki yaptıklarımız kadar yapmadıklarımızla da hatırlanacağız. Son dönemde birçok kurumun gündeminde olan ESG, Borusan olarak bizim de üzerinde çalıştığımız önemli bir konu. Toplumsal faydayı gözeten bu çalışmalar arttıkça itibar da paralelinde yükseliyor. Bu da toplum nezdinde bir değer yaratıyor. Kazanılması yıllar süren ancak yıkılması an meselesi olan itibarı yönetmek için biz de hassas davranıyor, çevre, toplumsal ve yönetişim başlıklarında fayda odaklı çalışmalara imza atıyoruz.”
LİDERİN ROLÜ
Peki kurumsal itibarda liderin rolü nedir? SANKO Holding Kurumsal İletişim Direktörü Pınar Ulutaş, elinde kristal bir vazo taşıyormuşçasına dikkatli hareket ederek itibar yolculuğunu sürdüren iletişimcilerden biri. Ulutaş, toplumla etkileşim içinde olan, sosyal fayda yaratan, insan hayatına dokunan ve somut çıktılar sunan öncü kurumların toplumda saygınlık gördüğünü anlatıyor. Ulutaş, “Dolayısıyla, samimi ve şeffaf bir iç ve dış iletişim örgüsünde, toplumsal sorunları kendi var oluşunun bir parçası olarak görmesi, değerlerini ve amacını bu doğrultuda belirlemesi önem taşıyor. Bunları yaparken, dijitali güçlü ve etkili bir şekilde kullanmak ve yeni nesilde etki bırakabilmek de çok önemli bir hal aldı. Bu iç görü ve stratejiyle markalaşan kurumlar; takip edilen ve sevilen güçlü bir karakter haline geliyor” diyor. Ulutaş, kurumu en üst düzeyde temsil eden yöneticilerin de kurumsal itibarın oluşmasında çok önemli rolleri bulunduğuna dikkat çekiyor ve şöyle anlatıyor: “Çünkü insanlar kurumun en tepesindeki yöneticilerin özelliklerine ve yeteneklerine bakarak kurumla ilgili bir kanaat oluşturuyor. En üst düzey yöneticilerin liderlik özelliklerinin bulunması kurumun itibarına çok olumlu yansıyor. Kültürel donanım, kurumsal değerler itibarın hammaddesi olarak tanımlandığında, bunların içselleştirilmesi ancak liderin bu çalışmalara önderlik etmesiyle mümkün olabiliyor. Lider, kurumu eğer bir gemiye benzetirsek, bu geminin kaptanı konumunda. Kurumun gerçekçi yol haritasını belirleyerek hangi yöne gideceğine karar verir.”
Arkas Arkas Holding Kurumsal İletişim Direktörü Berna Kumaş Sipahi, liderin itibardaki rolünü şöyle anlatıyor: “Sayın Lucien Arkas’ın kurumsal itibarın oluşmasında gösterdiği liderlikle önemli bir payı var. Kaptan olarak Arkas gemisinin nereye, nasıl gideceğine aldığı doğru kararlarla yön vermiştir. Liderlik yaparken, iyi bir ekibe sahip olmanın önemini her zaman vurgulamıştır. Yarattığı şirket kültürünü bilen ve anlayan sadık çalışanların oluşması için insana yatırım yapmanın önemini sık sık tekrar eder. İtibarın sürekli ve kalıcı olmasındaki en önemli faktörlerden biri de bu anlayış.”
GÜÇLENDİREN KRİTERLER
Peki itibarı ne güçlendirir? Yıldız Holding Kurumsal İletişim Grup Direktörü Zeynep Özler, itibar yönetimini güçlendirmek istiyorsak şeffaflık, tutarlılık, hakkaniyet gibi değerlerin etrafında şekillenen bir kurum kültürü inşa etmek gerektiğine dikkat çekiyor. Bu değerleri temel alarak çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkelerine odaklandıklarını anlatan Özler, “Bu değerleri pusulamız kabul ederek tüm süreç ve aksiyonlarımızı öncelikli çalışanlarımızdan başlayarak tedarik zincirimize kadar uzanan yelpazede, etki ettiğimiz tüm ekosistemimize ve paydaşlarımıza temas edecek şekilde birlikte tasarlıyor ve ortak akılla hayata geçiriyoruz” diyor. Abdi İbrahim Dr. Oğuzcan Bülbül, toplum tarafından tercih ve takdir edilen bir şirket olmanın pek çok bileşeni olduğunu belirtiyor ve şöyle açıklıyor: “İyi bir işveren markası olmak, sürdürülebilirlik, şeffaflık, kapsayıcılık alanlarında duyarlılık, toplumun ve gezegenin bugünü ile geleceğine yatırım gibi pek çok başlık sıralanabilir. Burada önemli olan tüm bu alanlarda sahici, samimi ve kalıcı bir etki yaratabilmek. Günümüzde tüketiciler sadece son ürünle değil markaların bu başlıklardaki yaklaşımına bakarak bir değerlendirme yapıyor. Bu çerçevede, sosyal ve çevresel etkiyi gözetmek ve paydaşlarla açık iletişim, şirketin toplum nezdinde güvenilirlik kazanmasına önemli katkı sağlıyor.”
Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler ise şöyle anlatıyor: “Şirket adına gerçekleşen her çalışma, doğru iletişimle ilerlemeli ve tanıtılmalı. İtibar çalışmaları iletişim ekseninde değerlendirildiğinde güncel ve etkili iletişim kurabilmek önemli. İletişim süreç temellidir bu sebeple iletişim stratejileri planlı şekilde ilerlemeli. Müşteriler, iş ortakları, çalışanlar ile iletişimi sağlam temellere dayandırabilmek ve iletişim metotlarını uygularken geniş bir perspektiften bakabilmek itibar yönetiminin gücünü arttıracaktır.”
PERFORMANSI NASIL ÖLÇÜYORLAR?
İtibarın elde edilmesi kadar ölçülmesi de önemli? Peki kurumsal iletişim liderleri bu konuda nasıl aksiyonlar alıyor? Arkas Holding Kurumsal İletişim Direktörü Berna Kumaş Sipahi, kurumsal itibarın bir markanın tüm paydaşlar nezdindeki algı ve yorumlarına dayalı olduğunu söylüyor ve “Bizim için önemli bir değerlendirme kriteri. İtibarı marka değerine katkı olarak görmenin yanında, güven duygusu ile de birleştiriyoruz” diyor. Arkas’ın başarılı, güvenilir, güçlü, vizyoner, itibar sahibi ve sektöründe uluslararası bir marka olarak algılanmasının kendilerini gururlandırdığı kadar sorumluluklarını da artırdığını belirtiyor. Sipahi, “İtibarın korunması ve yönetilmesinde, iletişim stratejilerinin yanı sıra, paydaşlarımıza değen tüm halkaları, bu sürecin bir parçası olarak görüyoruz” diyor.
Karaca Grup Kurumsal İletişim Direktörü Seray Anıl, itibar yönetiminin diğer performans değerlendirmelerine kıyasla sayısal olarak ölçümlenmesinin daha zor olduğunu söylüyor. “İtibar araştırmaları ve anketler, şirketlerin itibarının ölçülmesinde önemli bir rol oynuyor. Bunun yanı sıra medya planı kapsamı, sosyal medya etkileşimi, müşteri geri bildirimleri, iş ortakları ve tedarikçilerle ilişkiler, itibar yönetimi kapsamında alınan sektör ödüller gibi parametreler de bu ölçümlerde kurumsal iletişim yöneticilerine iyi bir karne sağlıyor” diyor. Anıl ayrıca Karaca’da şirketin itibarından sorumlu kurumsal iletişim ekipleri olarak Karaca Grup CEO’su ile yakın çalışmaları sayesinde daha hızlı karar alma ve uygulama, tüm grup şirketleriyle koordine olarak çalışma ve alınan stratejik kararlarda rol oynama gibi olumlu sonuçlar aldıklarına değiniyor.
ARZU DENİZ AKSOY I VODAFONE TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM KIDEMLİ YÖNETİCİSİ
“BAĞ KURMANIN YOLU GÜVEN MARKASI OLMAKTAN GEÇİYOR”
DEĞERLERİN TEMSİLİ İtibar ve güven, liderlerin ve çalışanların belirli değerleri temsil ettiği bir ortam yaratılmadan mümkün olmaz. Böyle bir ortam için evrensel ve toplumsal değerlere uyum sağlanması, çalışanların iyiliğini ve tüketiciyle şeffaf ilişkiler kurmayı gözeten değerlerin benimsenmesi, çalışma alanında ve lider-çalışan arasında açıklık, güven, öz eleştiri gibi iletişimsel değerlerin sahiplenilmesi, fırsat eşitliğinin ve farklı kültürel arka plan, toplumsal cinsiyet ve nesillerin temsil edildiği bir iş ortamı yaratılması önem taşıyor.
GÜNCEL OLMA MESELESİ Bir diğer önemli nokta ise güncellik. Beklentiler, trendler ve değerler sürekli değişiyor. Çevresel ve sosyal krizlerle mücadele ederken, iş dünyasının döngüyü kırmak için sorumluluk sahibi adımlar atmaya devam etmesi gerekiyor. 21'inci yüzyıl; ekonomik ve toplumsal gelişmelerle beraber yaşam biçimleri ve iş yapma modellerinin her geçen gün farklılaştığı hızlı bir değişim dönemi. Şirketlerin de bu değişimde topluma ve gezegene karşı sorumluluklarını yeniden düşünmesi gerekiyor.
DUYGUSAL BAĞ Bugün bir şirket, müşterisi olsun olmasın, toplumun ihtiyaçlarına duyarlı olmalı ve bu ihtiyaçları karşılayacak çözümler geliştirebilmeli. Çünkü, günümüz tüketicisinin bir markayla olan ilişkisini sadece kalite ve fiyat belirlemiyor. Tüketici o markayla duygusal bağ da kuruyor. Tüketiciyle böyle bir bağ kurmanın yolu “güven markası” olabilmekten geçiyor. “Güven markası” olabilmek içinse uzun soluklu ortak değere odaklanan çalışmalar yapmak gerekiyor.
AYLİN KURT GANİÇ I FİBA GRUBU KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
İTİBAR YÖNETİMİ
OLMAZSA OLMAZLAR Eşitliğe, çeşitliliğe ve bir arada yaşam kültürüne özen göstermek, işe olduğu kadar yetenek gelişimine de yatırım yapmak, çağın dinamiklerini doğru algılayıp alanında öncü rol üstlenmek, ekonomik değer yaratmanın yanı sıra sürdürülebilir toplumsal fayda da sağlamak, tüm paydaşlarda güven yaratmak. Bunları itibar yönetiminin olmazsa olmazları. Bir iletişim yöneticisinin en önemli sorumluluğununsa bu itibarı inşa ederken eylem ve söylem birliği içinde bir kurumsal iletişim dili ve işleyişi oluşturmak olduğuna inanıyorum.
EYLEM-SÖYLEM BİRLİĞİ Kurumsal değerlerin iletişiminde süreç çok hassas. Toplumsal cinsiyet eşitliği, girişimcilik ya da dayanışma ve paylaşım konuşuyorsak öncelikle bizim bu değerleri somutlaştıracak mekanizmaları oluşturduğumuzdan emin olup sonra iletişime geçmeyi tercih etmenin daha doğru olduğuna inanıyoruz. Örneğin toplumsal cinsiyet eşitliği alanında herhangi bir adım atmamış ya da belli hedeflere ulaşmak için plan oluşturmamış bir şirketin 8 Mart mesajı yayınlaması onu itibarlı kılar mı? Dolayısıyla eylem ve söylem birliği gerekir.
LİDER PRATİĞİ Liderin de bu değerleri sahiplenmesi, kendi özel hayatı da dahil olmak üzere bu değerlerle uyumlu bir pratik sergilemesi lazım. Bu açıdan bakıldığında da kendimi son derece şanslı hissediyorum. Aile değerlerini kurumsal değerlere dönüştürmüş bir yapıda, bu değerleri özümsemiş liderlerle çalışıyorum. Tabii bunun da kendine has zorlukları olmuyor değil. İşini iyi yapan liderler, bunun zaten görüleceğini ve anlaşılacağını düşünerek dış iletişime daha az zaman ayırma eğiliminde olabiliyor. İtibarlı bir lider, iletişim dahil tüm kurumsal fonksiyonları ve araçları sadece kendi ve şirketi adına değil; toplumsal gelişim ve refah adına yöneten ve kullanan liderdir.
YUSUF EKİZ I SUNAR YATIRIM KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“İTİBAR PERFORMANSIMIZI ÖLÇÜYORUZ”
GÜVEN, ŞEFFAFLIK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İtibarımızın temelinde güven, şeffaflık, sürdürülebilirlik ve bilginin dönüştürücü gücüne duyduğumuz inanç yatıyor. Bizim için itibar, yalnızca dış paydaşların gözündeki algıyı değil, aynı zamanda kurum kültürümüzün dışa yansımasını temsil ediyor. Çünkü gerçek itibar; uzun yıllar boyunca istikrarlı bir şekilde sürdürülen değerlerin, etik ilkelerin ve topluma duyulan sorumluluğun bir toplamıdır. Sektörel liderlik hedefimiz kadar gelecek nesillere karşı taşıdığımız sorumluluk da itibarımızın omurgasını güçlendiriyor.
ETKİLİ VE ÖLÇÜLEBİLİR İtibar yönetiminde benimsediğimiz strateji değer odaklı, sürdürülebilir ve veriyle desteklenen bir iletişim modeli üzerine kurulu. Bu yaklaşımı kurumsal hedeflerle entegre bir şekilde yönetebilmek için OKR metodolojisini kullanıyoruz. Bu sayede iletişim hedeflerimiz sadece etkili değil, aynı zamanda ölçülebilir hale geliyor. En çok odaklandığımız faktörler medyada görünürlük ve güvenilirlik, yönetim ekibinin liderlik algısı, iç iletişimin gücü ve çalışan bağlılığı, sürdürülebilirlik çalışmalarımızın paydaşlar üzerindeki algısı.
BAŞARI GÖSTERGESİ İtibar performansımızı medya analizleri, dijital etkileşim verileri, düzenli olarak yaptığımız itibar araştırmaları, iç paydaş memnuniyet anketleri ve sektörel benchmark’larla ölçüyoruz. Ayrıca iletişim çalışmalarımızın somut iş birliklerine ve sürdürülebilir etkiye dönüşmesi, bizim için en önemli başarı göstergeleri arasında yer alıyor. İtibar yönetimi, yalnızca bir iletişim fonksiyonu değil; tüm organizasyonun sorumluluk alması gereken bir süreç. Bu nedenle, öncelikli olarak iç paydaşlarımızla yani Sunar Yatırım çalışanları ve yönetim kadrosuyla yakın ve güvene dayalı bir iş birliği içindeyiz. Çünkü iç iletişimde sağlanan tutarlılık, dışarıya yansıyan güvenin en güçlü teminatıdır. Dış paydaş tarafındaysa medya kuruluşları, akademik çevreler, STK’lar, sektör temsilcileri ve stratejik iş ortaklarımızla şeffaf, sürekliliği olan ve karşılıklı fayda ilkesine dayanan ilişkiler geliştiriyoruz.
MOTİVASYON VE HEDEF Görevime kısa süre önce başladım ancak kurumsal iletişim fonksiyonunun yıllar içinde sağlam temeller üzerine inşa edildiğini görmek, benim için büyük bir motivasyon kaynağı oldu. Bu güçlü altyapı, sürdürülebilirliği merkeze alan bir kültürle destekleniyor. Öncelikli hedefim, bu yapıyı güncel iletişim trendleri, dijitalleşme ve içerik odaklı projelerle daha da ileri taşımak. İç ve dış paydaşlarla daha derin bağlar kurabileceğimiz, sürdürülebilirlik vizyonumuzu daha görünür kılacağımız yeni projeler üzerinde çalışıyoruz. Bu sürecin, şirketimizin itibarını sağlamlaştıracağına yürekten inanıyorum.