Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CEO’su

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI?

Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CEO’su araştırması, yalnızca şirket bilançolarına değil liderlerin yarattığı vizyona odaklandı. BUSINESS LIFE için bu yılın başında Zenna araştırma şirketinin gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En İyi Yönetilen Şirketleri” araştırmasında öne çıkan kurumların kaptan köşkünde bulunan CEO’lar da bu araştırmada öne çıktı. Dergimizin yayın kurulu ve seçici kurul üyelerinin katkılarıyla şekillenen listemizde değer yaratanlar yalnızca büyüme rakamlarıyla değil adalet, şeffaflık, yenilikçilik ve topluma kattıklarıyla yer aldı. Araştırmamızda şirketler, şu 7 temel yönetim ilkesi üzerinden değerlendirilmişti: Bunlardan birincisi adil, şeffaf, sorumlu ve hesap verebilir yönetim anlayışı; ikincisi söylem ve eylem tutarlılığı; üçüncüsü sektörde öncü ve yenilikçi adımlar; dördüncüsü global pazarlarda rekabet gücü; beşincisi paydaş odaklı güçlü ve düzenli iletişim; altıncısı toplumun kültür ve değerlerine saygı ve yedincisi ise kriz ve zor dönemlerde topluma destek olma olarak belirlendi. Bu kriterlerde öne çıkan şirketlerle beraber CEO’ları da Türkiye’nin geleceğine yön veren liderler olarak “Türkiye’nin Değer Yaratan 50 CEO’su” arasında" yer aldı.

 

SELEN KOCABAŞ I s.kocabas@businesslife.com.tr

YENİ DÜNYADA LİDERİN YARATTIĞI DEĞER

Yeni dünyada yeni liderin yarattığı değer üzerine konuşmak sadece liderlik tarzındaki değişimi değil aynı zamanda bu değişimin topluma, kurumlara ve bireylere nasıl yansıdığını anlamayı gerektiriyor. Bugün değişimin, dönüşümün tam kalbinde buluşmuş vaziyetteyiz. Yeni dünyanın yeni liderinden ve onun yarattığı değerden söz etmek istersek bugünün lideri, değişimi dikte eden değil birlikte tasarlayan bir yol arkadaşı. Eskiden liderlik çok daha fazla hedef verip kontrolle ölçülürdü. Ama artık biliyoruz ki yeni dünyanın lideri, sadece yöneten değil anlam yaratan, dönüştüren ve paydaşlarından ilham alan ve veren bir figür. Yeni lider, paydaşları dinleyen, onları sürece dahil eden bir yol arkadaşı. Fark yaratan liderlerin kararları tek başına almak yerine birlikte tasarlamayı tercih ettiklerini yaşıyoruz. Gerçek değer birlikte üretildiğinde kalıcı oluyor. Liderin vizyonu bugünü yönetmekle sınırlı değil lider geleceği tasarladığı için teknolojiyi, sürdürülebilirliği ve insan odaklılığı bir araya getirerek sadece kurumları değil aslında toplumu da dönüştürüyor. Lider davranışsal dönüşümün mimarı. Bilgiyi davranışa dönüştürürken sürekli öğrenme, geri bildirim ve gelişim odaklı kültürle ekiplerini büyütür, güç yerine güven ve anlam yaratır. Ve belki de en önemlisi yeni lider, değer temelli bir yolculuğun rehberi. Şeffaflık, adalet ve etik ilkelerle hareket eder, genç kuşakların beklentilerine kulak verir çünkü bilir ki geleceği inşa etmek bugünün değerleriyle başlar. Ve özetle yeni dünyada liderlik artık bir unvan değil bir sorumluluk ve değer üretme biçimi. Güçlü bir “biz” duygusuyla anlamlı bir gelecek inşa etme şekli.

 

SEÇİCİ JÜRİ VE YAYIN KURULU ÜYELERİ
 

» SELEN KOCABAŞ 
» Prof. Dr. DENİZ ÜLKE KAYNAK
» MEHMET T. NANE
» UMRAN BEBA
» SÜREYYA CİLİV
» ACLAN ACAR
» Dr. BAHADIR KALEAĞASI
» SEYFETTİN BAYRAM

TÜRKİYE’NİN DEĞER YARATAN 50 CEO’SU
 

  1. AHMET AKYOL
    ASELSAN Genel Müdürü
  2. ALİ BİLALOĞLU
    Doğuş Otomotiv İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı
  3. ALİ TAHA KOÇ
    Turkcell Genel Müdürü
  4. AYŞEGÜL ADACA OĞAN
    Aktif Bank Genel Müdürü
  5. BERNA AKYÜZ ÖĞÜT
    LC Waikiki Genel Müdürü
  6. BİLAL EKŞİ
    Türk Hava Yolları Genel Müdürü
  7. BURAK BAŞARIR
    Anadolu Grubu İcra Başkanı
  8. BURAK ERTAŞ
    sahibinden.com CEO'su
  9. CAN YÜCEL
    Şişecam Genel Müdürü
  10. ÇAĞLAR GÖĞÜŞ
    Doğan Holding CEO'su
  11. DAMLA BİROL
    Türk Tuborg CEO'su
  12. ELİF ÇAPÇI
    Beymen Group CEO'su
  13. EMRE TURANLI
    Shell & Turcas CEO'su
  14. ENGİN AKSOY
    Vodafone Türkiye CEO'su
  15. ERCAN ÖZ
    ETi Türkiye CEO'su
  16. ERDEM İNAN
    Trendyol Grubu CEO'su
  17. EREN ÇAMURDAN
    Boyner Büyük Mağazacılık CEO'su
  18. ERKAN KAFADAR
    Borusan Holding CEO'su
  19. GÜLİZ ÖZTÜRK
    Pegasus Hava Yolları CEO'su
  20. HAKAN ARAN
    İş Bankası Genel Müdürü
  21. HAKAN TİFTİK
    Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı
  22. HALUK KAYABAŞI
    Kibar Holding CEO'su
  23. HULUSİ ACAR
    MediaMarkt Türkiye CEO'su
  24. HÜSEYİN GELİS
    Siemens Türkiye YKB. ve CEO’su
  25. JAKLİN GÜNER
    Vakko CEO'su
  26. KAAN GÜR
    Akbank Genel Müdürü
  27. KIVANÇ ZAİMLER
    Sabancı Holding CEO'su
  28. LEVENT ÇAKIROĞLU
    Koç Holding CEO'su
  29. M. BUĞRA KOYUNCU
    Logo Grup YKB. Yard. ve CEO'su
  30. M. GÜRCAN KARAKAŞ
    Togg CEO'su
  31. MEHMET ABBASOĞLU
    Petrol Ofisi CEO'su
  32. MEHMET TUĞTAN
    Anadolu Sigorta Genel Müdürü
  33. MEHMET TÜTÜNCÜ
    Yıldız Holding YKB. ve CEO'su
  34. MURAT PINAR
    Enerjisa Enerji CEO'su
  35. NİLHAN ONAL GÖKÇETEKİN
    Hepsiburada CEO'su
  36. ÖZGÜR KAHRAMANZADE
    OPET Genel Müdürü
  37. ÖZGÜR TORT
    Migros Grubu İcra Başkanı
  38. ÖZLEM KOÇ
    Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü
  39. SELAHATTİN BİLGEN
    İGA İstanbul Havalimanı CEO'su
  40. SERKAN KAPTAN
    TAV Havalimanları CEO'su
  41. SEVGİ ÖZALP
    IQVIA Türkiye Genel Müdürü
  42. SİNAN ÖKTEM
    Uludağ Enerji Grubu CEO'su
  43. SÜHA TAŞPOLATOĞLU
    Abdi İbrahim CEO'su
  44. ŞÜKRÜ BEKDİKHAN
    Mercedes - Benz Otomotiv İcra Kurulu Başkanı
  45. TAHA ÇAKMAK
    Türkiye Sigorta Genel Müdürü
  46. TOLGA GÜRKAN
    Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı
  47. UĞUR AYAYDIN
    Ipekyol Group CEO'su
  48. ÜMİT ÖNAL
    Türk Telekom CEO'su
  49. YENAL GÖKYILDIRIM
    FLO Group CEO'su
  50. YILMAZ YILDIZ
    Zurich Sigorta CEO'su

 


 

AYŞEGÜL ADACA OĞAN I AKTİF BANK GENEL MÜDÜRÜ

“KÜRESEL KONUMUMUZU GÜÇLENDİRİYORUZ”

“2025 vizyonumuz doğrultusunda ‘Enerjinin Bankası’ olma iddiamızla hem yurt içi hem de yurt dışı projelere odaklanıyoruz. Uluslararası bankacılık ve dış ticaretteki liderliğimizle Afrika başta olmak üzere dünyanın pek çok bölgesinde finansal köprüler kuruyor, ihracat destekli krediler ve gömülü finans çözümleri gibi alanlardaki başarılarımızla küresel konumumuzu güçlendiriyoruz.”

Aktif Bank olarak Türkiye’nin en büyük özel sermayeli yatırım bankası olmanın yanı sıra ülkemizin en kapsamlı finansal teknolojiler ekosistemi kimliğimizle faaliyet gösteriyoruz. Geçtiğimiz yıl çeyrek asrını geride bırakan bankamız yenilikçi, dinamik ve girişimci ruhunu bugün de koruyarak yatırım bankacılığının ötesine geçen çok yönlü bir yapıya dönüştü. Bugün dijital bankacılık, uluslararası bankacılık, kurumsal bankacılık ve özel bankacılık alanlarındaki uzmanlığımızın yanı sıra dijitalleşmeye yaptığımız sürekli yatırımlar ve fintek odaklı iştiraklerimizle sektörde fark yaratıyoruz.

“20 MİLYON MÜŞTERİYE ULAŞIYORUZ”

Özgün iş modelimiz ve yatırım bankacılığındaki dönüşümcü yaklaşımımız sayesinde 20 milyonu aşkın müşteriye ulaşıyoruz. Dijital bankacılık uygulamamız N Kolay, milyonlarca kullanıcısının yaşamına dokunurken Passo, yalnızca bir biletleme uygulaması olmanın ötesine geçerek bir “SuperApp” olarak konumlanıyor. Her biri kendi alanında güçlü bir oyuncu olan UPT, E-Kent, Sigortayeri, Pay N Kolay, Pavo, Aktif Ventures, Aktif Tech gibi iştiraklerimiz aracılığıyla küresel para transferinden sigortacılığa, ödeme sistemlerinden ulaşım teknolojilerine uzanan geniş bir alanda varlık gösteriyor, kullanıcı deneyimi odaklı yeniliklerimizle bulunduğumuz sektörlerde öncülük ediyoruz.

ENERJİNİN BANKASI

Yatırım bankacılığı tarafında müşterilerimize alternatif getiri imkanları sunarken ürün çeşitliliğimizi artırmayı, kurumsal alanda ise enerji finansmanı ve ihracat destekli kredilerde derinleşmeyi hedefliyoruz. 2025 vizyonumuz doğrultusunda ‘Enerjinin Bankası’ olma iddiamızla hem yurt içi hem yurt dışı projelere odaklanıyoruz. Uluslararası bankacılık ve dış ticaretteki liderliğimizle Afrika başta olmak üzere dünyanın pek çok bölgesinde finansal köprüler kuruyor, ihracat destekli krediler ve gömülü finans çözümleri gibi alanlardaki başarılarımızla küresel konumumuzu güçlendiriyoruz. Ancak bizim için başarı yalnızca finansal göstergelerle sınırlı değil kurum kültürümüzün merkezine insanı, eşitliği ve sürdürülebilirliği koyuyoruz. Kadınların ekonomik hayata katılımını destekleyen ‘Ekonomide Aktif Kadınlar’ projemizle bugüne kadar 5 bin kadına ulaştık, üçüncü yılın sonunda 6 bin kadına erişmeyi hedefliyoruz. Bunun yanı sıra toplumsal cinsiyet eşitliği, kültür-sanat alanındaki sponsorluklarımız ve çevresel sürdürülebilirlik uygulamalarımız da uzun vadeli değer yaratma vizyonumuzun ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Aktif Bank ekosistemi finans, teknoloji ve yaşam alanlarını bir araya getiren, inovasyonu toplumsal faydayla buluşturan bütünleşik bir yapı. Önümüzdeki dönemde de teknoloji yatırımlarımız, sürdürülebilirlik odaklı çözümlerimiz ve global vizyonumuzla yalnızca finans dünyasında değil toplumsal yaşamın her alanında kalıcı değer yaratmaya devam edeceğiz.

 

ÇAĞLAR GÖĞÜŞ I DOĞAN HOLDİNG CEO'SU

“ODAKLI BÜYÜMEMİZE DEVAM EDECEĞİZ”

“Doğan Holding olarak portföyümüzü sadeleştirmeye devam ediyoruz. Stratejik sektörlerde nitelikli büyüme hedefimizin başarıya ulaşması sayesinde zorlu geçen 2025 yılının ilk yarısını başarılı bir performansla kapattık. Odaklı büyümemize devam edeceğiz.”

Doğan Holding olarak stratejik odak alanlarındaki güçlü performansımızla 2025 yılı ikinci çeyreğinde konsolide gelirlerimizi yüzde 4 artırarak 21,8 milyar TL olarak kaydettik. Holdingin net aktif değeri bu dönemde 2,6 milyar dolara ulaşırken, FAVÖK 2,1 milyar TL ve net kâr 75 milyon TL olarak gerçekleşti. Son yıllarda holdingin gerçekleştirdiği yoğun birleşme ve satın alma faaliyetleri sonucunda portföyde önemli değişiklikler yaşandı ve portföydeki tüm şirketlerin konsolide FAVÖK’e katkısı daha dengeli hale geldi. İkinci çeyrek finansallarımızda madencilik sektöründe yıllık bazda artan üretimle dikkat çeken Gümüştaş ve sigorta sektöründe verimliliğini ve portföy büyüklüğünü artıran Hepiyi Sigorta’nın performansı öne çıktı.

“NİTELİKLİ BÜYÜYORUZ”

Portföyümüzü sadeleştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda 2025’i ve 2026 yılının bir kısmını portföy optimizasyonu fırsatlarına ve ana stratejik odak alanlarının nitelikli büyümesine odaklandığımız sadeleştirme ve bu sadeliğe uyum yılları olarak tanımladık. Stratejik sektörlerde nitelikli büyüme hedefimizin başarıya ulaşması sayesinde zorlu geçen 2025 yılının ilk yarısını başarılı bir performansla kapattık. İkinci çeyrekte büyüme, başta aktif büyüklüğünü neredeyse iki katına çıkararak reel gelirini yüzde 10 artıran Hepiyi Sigorta, yıllık bazda reel yüzde 15 gelir artışı sağlayan Doğan Yatırım Bankası gibi iştiraklerimizin güçlü katkıları ve Gümüştaş’ın konsolide edilmeye başlanması ile gerçekleşti.

 

DR. ALİ TAHA KOÇ I TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ

“5G’DE AKLA GELEN İLK OPERATÖR OLACAĞIZ”

5G teknolojisiyle resmi olarak tanışmamıza kısa bir süre kala regülasyon ve teknik altyapıyla ilgili hazırlıklar da hız kazandı. 16 Ağustos’ta Resmî Gazete’de yayımlanan kararname ile 5G yetkilendirmelerine ilişkin frekans ihalelerinin asgari bedelleri duyuruldu. Turkcell olarak 5G dönemine tamamen hazırız.

DÖNÜM NOKTASI

Ülkemiz için dönüm noktası olan 5G’ye geçiş sürecinde yeni bir döneme giriyoruz. Türkiye’nin lider teknoloji şirketi Turkcell olarak başta iş hayatı ve farklı endüstri kolları olmak üzere hayatın her alanında dönüştürücü etkileri olacak 5G için tüm hazırlıklarımızı tamamladık. 31 yıldır hız ve çekim kalitesi denildiğinde akla gelen ilk operatörüz. Türkiye’yi ilk ‘alo’ ile tanıştırdık. 5G denildiğinde de akla gelen ilk operatör yine Turkcell olacak. Turkcell, güçlü altyapısıyla 5G’ye hazır. Frekans tahsisleri tamamlandığında, müşterilerimize Turkcell kalitesini 5G’de de sunacağız. Bu tarihi göreve hazırız ve talibiz. Bugüne dek 28 milyar doları aşan toplam yatırımımız, ülkemizin dijital geleceğine verdiğimiz önemin en somut göstergesi.

“EN GENİŞ BAZ İSTASYONUNA SAHİBİZ”

En geniş baz istasyonu ağına sahip mobil operatör olarak yerli mobil altyapımızın ana taşıyıcı kolonuyuz. Şebekemizin büyük bir kısmı 5G’ye geçiş için modernize edilmiş, baz istasyonlarımızdaki fiberleşme oranı hızla arttı.

 

ELİF ÇAPÇI I BEYMEN GROUP CEO'SU

“TÜRKİYE’YE İLHAM VERİYORUZ”

“Lüks moda sürekli hareket halinde bir sarkaç. Hiç durmadan devinim halinde. Bizim misyonumuz değişen dünya ve toplumsal dinamikleri ile birlikte kendi DNA’mızı kaybetmeden, zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Dolayısıyla hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak, ilkleri başarmak, hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek bizi biz yapan şey diyebilirim.”

Beymen Group’ta çalışma kültürümüzü çok renkli, çok sesli bir senfoni olarak tarif ediyorum. Beymen Group; Beymen, Beymen Club, Network ve Divarese markaları, 4 bini aşkın çalışan sayısı, 250’nin üzerinde mağazası, Beymen mağazalarımızda yer verdiğimiz 1.500’ü aşkın marka sayısıyla Türkiye’nin bir numaralı lüks destinasyonu. Ayrıca Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu Beymen.com da grubumuzun bünyesinde.

EN HEYECAN VERİCİ GÜNDEM

Lüks moda ve tekstile dokunan her alanda varız, bu alanlarda Türkiye’deki perakende ekosisteminde çok önemli bir yere sahibiz. Gastronomide yatırımlarımızla iddiamızı güçlendiriyoruz. Ayrıca kozmetik işimizi büyütme stratejimizi güçlendirdiğimiz bir yılın içindeyiz. Tersane İstanbul’da dünyanın önde gelen tasarım ve mimari ofislerinden Office for Metropolitan Architecture (OMA) ile hayata geçirdiğimiz 12 bin metrekarelik Beymen mağazamız bizim için 2025’in en heyecan verici gündemlerinden biri.

Lüks moda sürekli hareket halinde bir sarkaç. Hiç durmadan devinim halinde. Bizim misyonumuz değişen dünya ve toplumsal dinamikleri ile birlikte kendi DNA’mızı kaybetmeden, zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Dolayısıyla hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak, ilkleri başarmak, hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek bizi biz yapan şey diyebilirim.

“ÇOK AYAKLI BİR İŞ YAPIYORUZ”

Elbette birçok dinamiği bir arada yürüttüğümüz çok boyutlu bir iş yaparken liderliğimizi korumak, dünya çapında bir benchmark olmak ve çıtayı istikrarlı şekilde yukarı taşımak sorumluluk alanınızı büyütüyor, zamanın ruhunu okumayı, anlamayı, cesaretli ve bir o kadar da temkinli bir iyimserlikle aksiyon almayı gerektiriyor. Çok ayaklı bir iş yapıyoruz ve yapımızın getirdiği esneklik, finansal yapımızı koruyarak büyümeyi ve güçlenmeyi sürdürmemize olanak tanıyor.

“İLK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORUMUZU YAYINLADIK”

YÖNETİŞİM TAAHHÜTLERİ Bu yıl ilk sürdürülebilirlik raporumuzu yayımlayarak kazanımlarımızı, hedeflerimizi ve performansımızı paylaştık. Sıfır atık ve 2050 net sıfır emisyon hedeflerimizi yönetişim taahhütlerimizin parçası haline getirdik. Yedi çalışma grubumuzla grup genelinde ortak bir standart oluşturduk.

KURUM KÜLTÜRÜ Kısa-orta-uzun vadeli hedeflerimizi hayata geçirmeye başladık. En büyük başarımızın ise finansal göstergeler kadar güveni de yöneten, şeffaf hedefler koyan, performansını düzenli raporlayan, çalışma arkadaşları ve paydaşlarıyla birlikte öğrenen bir kurum kültürünü kalıcı hale getirme motivasyonumuz olduğunu söyleyebilirim.

 

GÜLİZ ÖZTÜRK I PEGASUS HAVA YOLLARI CEO’SU

“ADİL, ŞEFFAF VE HESAP VEREBİLİR YÖNETİMİ GÜÇLENDİRDİM”

“Benim için en temel öncelik Pegasus’un kurumsal kültürünü adil, şeffaf ve hesap verebilir bir yönetim anlayışı üzerinde güçlendirmek oldu. Çünkü ancak bu değerler üzerine kurulu bir yapının, uzun vadede sürdürülebilir başarı getirebileceğine inanıyorum.”

Pegasus’un kurumsal yönetişim yolculuğu aslında uzun yıllara dayanıyor. 2005’te düşük maliyetli iş modelimizi hayata geçirdiğimiz günden bu yana bağımsız yönetim kurulu yapımız, strateji odaklı yönetim yaklaşımımız ve paydaşlarla şeffaf iletişim anlayışımız bizim için gurur kaynağı oldu.

“TAM UYUM SAĞLADIK”

2013’te halka arzımızın hemen ardından Sermaye Piyasası Kurulu’nun zorunlu ilkelerine tam uyum sağladık. Zorunlu olmayan ilkelere de büyük ölçüde uyum gösterdik. Hatta halka arzın gerçekleştiği yıl içerisinde BIST Kurumsal Yönetim Endeksi’ne giren tek şirket olduk. Bugün 98,20 (10 üzerinden 9,82) olan kurumsal yönetim notuyla sektörümüzde en yüksek nota sahip şirketiz. Ancak bizim için önemli olan yalnızca bu skor değil, bu anlayışın Pegasus’un günlük işleyişine ve karar alma süreçlerine yansıması. Her gün çalışanlarımızın sesini duyduğumuz, misafirlerimizin ihtiyaçlarını doğru şekilde karşıladığımız, yatırımcılarımızla açık iletişim kurduğumuz, iş ortaklarımızla birlikte değer yarattığımız ve toplumsal sorumluluklarımızı yerine getirdiğimiz bir sistem kurmaya gayret ediyoruz.

 

HAKAN TİFTİK I BORUSAN OTOMOTİV İCRA KURULU BAŞKANI

“DÖNÜŞÜMÜN ŞEKİLLENDİRİCİLERİNDEN  BİRİ OLACAĞIZ”

Borusan Otomotiv Grubu olarak gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için sektörümüze katma değeri yüksek ürün ve hizmetler sunmaya devam ederken odaklandığımız sürdürülebilirlik yaklaşımımızı 3 temel değer alanı üzerine inşa ediyoruz. Bu yaklaşımımız doğrultusunda “İklim, İnsan ve İnovasyon” odaklı bakış açımız ile mobilitenin geleceğine yön verecek altyapı ve vizyon çerçevesinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu önceliklerimizi stratejik ve operasyonel kararlarımıza entegre ederek uzun vadeli paydaş değeri yaratıyoruz. İş yapış modellerimizi geliştirirken hem sektörün dinamiklerini hem toplumun beklentilerini dikkate alıyor, yenilikçi ve sorumlu bir anlayışı benimsiyoruz.

GELECEĞE YÖN VEREN BAKIŞ AÇISI

İklim yaklaşımımız sera gazı emisyonlarını azaltmak, yenilenebilir enerji kullanımını artırmak, biyolojik çeşitliliği korumak, su kaynaklarını koruma amacıyla döngüsel süreçleri benimsemek ve atıkları en verimli şekilde dönüştürmek üzerine kurulu. İnsan yaklaşımımızla çalışma arkadaşlarımız, paydaşlarımız ve içinde bulunduğumuz topluluklar için kapsayıcı, eşit fırsatlar sunan ve refah odaklı bir kurum kültürü inşa ediyoruz.

 

KAAN GÜR I AKBANK GENEL MÜDÜRÜ

“GENİŞ BİR ALANDA ETKİ YARATTIK”

“Geleceğin bankacılığı, sürdürülebilirliği merkezine alan bir anlayışla şekilleniyor. Biz de insan odaklı sürdürülebilirlik stratejimizle 2025’in ilk yarısında yeşil dönüşümü destekleyen finansal çözümlerimizden toplumsal yatırımlarımıza kadar geniş bir alanda etki yarattık.”

Finanstan sosyal etkiye uzanan çok boyutlu çalışmalarımızla 2025 yılının ilk yarısında da fark yaratmayı sürdürdük. Sürdürülebilir finansmandan girişimcilik ekosistemine, toplumsal projelerden iklim değişikliğiyle mücadeleye uzanan çalışmalarımızla öne çıktık. Geleceğin bankacılığı, sürdürülebilirliği merkezine alan bir anlayışla şekilleniyor. Biz de insan odaklı sürdürülebilirlik stratejimizle 2025’in ilk yarısında yeşil dönüşümü destekleyen finansal çözümlerimizden toplumsal yatırımlarımıza kadar geniş bir alanda etki yarattık.

“BAŞARILARIMIZI ÖDÜLLERLE TAÇLANDIRDIK”

2025 yılının ilk yarısında 116 milyar TL sürdürülebilir finansman sağladık. Bu sayede 2021 yılından beri kümülatif olarak 532 milyar TL sürdürülebilir finansman desteğimizle müşterilerimizin finansmana erişimini yeşil ve sosyal tematik alanlarla güçlendirdik. Yine bu dönemde sürdürülebilirlik temalı yatırım fonlarının hacmini artırarak 350 bin yatırımcıyla 15 milyar TL seviyesine taşıdık. Yurt dışı borçlanmalarımızın yüzde 60’ını ise sürdürülebilir kaynaklardan sağladık. Ayrıca Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası iş birliğiyle 5 yıl vadeli 3,9 milyar TL tutarında İpotek Teminatlı Menkul Kıymet (İTMK) ihracı gerçekleştirdik, Türkiye'de İTMK piyasasını yeniden açtık. Başarılarımızı uluslararası ödüllerle de taçlandırdık.

 

M. BUĞRA KOYUNCU I LOGO GRUP YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI VE CEO'SU

“DAHA FAZLA DEĞER YARATMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

“Servisleşme stratejimizle uyumlu Ar-Ge yatırımlarımız ve faaliyetlerimiz sayesinde, 2025’in ilk yarısında bulut tabanlı çözümlerimizden elde ettiğimiz gelirlerin toplam faturalanan gelirlerimiz içindeki payı artmaya devam etti. Küresel ölçekteki makro belirsizliklere rağmen güçlü performans gösterdik. Ar-Ge ve inovasyon gücümüzle geliştirdiğimiz yenilikçi çözümlerimiz ve geniş iş ortağı ekosistemimizle Türkiye’de üreten işletmelerin yanında olmaya ve ekonomimiz için birlikte daha fazla değer yaratmaya devam edeceğiz.”

Yılın ilk yarısında Logo Yazılım olarak bulut tabanlı çözümlerden elde ettiğimiz gelir yüzde 41 reel büyümeyle 1 milyar 144 milyon TL olarak gerçekleşti. Öngörülebilirliği artıran tekrarlayan gelirlerin, toplam gelirlerimizin içindeki payı yüzde 85’e ulaştı. 2025’in ilk yarısında enflasyon düzeltmesi (TMS29) içeren Türkiye operasyonları kapsamında satış gelirlerimiz geçen yılın aynı dönemine oranla reel olarak yüzde 8 artarak 2 milyar 407 milyon TL’ye yükseldi. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârımızsa (FAVÖK) aynı dönemde yüzde 4 oranında artış göstererek 977 milyon TL oldu.

GÜÇLÜ PERFORMANS

Servisleşme stratejimizle uyumlu Ar-Ge yatırımlarımız ve faaliyetlerimiz sayesinde, 2025’in ilk yarısında bulut tabanlı çözümlerimizden elde ettiğimiz gelirlerin toplam faturalanan gelirlerimiz içindeki payı artmaya devam etti. Küresel ölçekteki makro belirsizliklere rağmen gösterdiğimiz güçlü performans, tekrarlayan gelirlerimizdeki büyümeyle birlikte öngörülebilirliği artırıyor. Ana faaliyet alanlarımızdaki yeni müşteri kazanımlarımıza ek olarak finansal teknolojiler gibi dikey odak alanlarımızdan sağladığımız gelirler, sürdürülebilir büyümemizi destekliyor.

 

MURAT PINAR I ENERJİSA ENERJİ CEO’SU

“YATIRIM ODAKLIYIZ"

Enerji geleceğini yalnızca bugünü değil, gelecek nesilleri güvence altına alan yatırımlarla kuruyoruz. Yatırım odaklı büyüme stratejimizin Türkiye’nin enerji dönüşümünü hızlandıran, toplumsal faydayı artıran ve gelecek nesillere güçlü bir enerji altyapısı bırakmayı hedefleyen vizyonuna hizmet ediyor. Türkiye’nin enerji geleceği yalnızca bugün attığımız adımlarla değil, on yıllar sonrasını güvence altına alan stratejik yatırımlarla şekillenecek.

DÖNÜŞÜMÜN OMURGASI Enerjisa Enerji olarak sadece altyapı yatırımları yapan bir enerji şirketi değil aynı zamanda ülkemizin enerji dönüşümünün omurgasını inşa eden bir aktörüz. Sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeyi merkezine alan yatırım stratejimiz; akıllı şebekeler ve yenilikçi çözümlerle sadece Türkiye’nin enerji dönüşümünü hızlandırmakla kalmıyor aynı zamanda toplumun her kesimi için daha erişilebilir ve kapsayıcı bir enerji altyapısı oluşturuyoruz.

STRATEJİK GÜÇ Enerji yalnızca ekonomiyi değil, sosyal refahı da dönüştüren stratejik bir güç. Bu nedenle yatırımlarımızı, geleceğin Türkiye’sinde enerji güvenliğini sağlayan, çevreye duyarlı ve toplumsal fayda yaratan projeler üzerine kuruyoruz. Bizim vizyonumuz, Enerjisa Enerji’yi bir şirket olmanın ötesine taşıyarak, Türkiye’nin enerji dönüşümünde liderlik ederken gelecek nesillere daha güçlü, sürdürülebilir ve adil bir enerji ekosistemi bırakmaktır.”

 

ÖZGÜR KAHRAMANZADE I OPET GENEL MÜDÜRÜ

“SEKTÖR İÇİN DÖNÜŞTÜRÜCÜ BİR ADIM ATTIK”

ENERJİ GÜNEŞ’TEN Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteriyoruz. OPET’in İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar Güneş Enerjisi Santralı Projesi’ni devreye aldık. 1.500 haneye eşdeğer elektrik üreten Mahmutlar GES, yıllık 3 bin ton karbon emisyonunun önüne geçerken 145 bin ağacı da doğaya kazandıracak.

SORUMLU YATIRIM Bu yatırım sadece elektrik üretimi açısından değil çevresel sorumluluk anlamında da sektör için dönüştürücü bir adım. Mahmutlar GES, OPET’in sürdürülebilirliğe olan bağlılığının çok somut bir yansıması. Yatırım kararlarımızı alırken yalnızca ekonomik değil, toplumsal ve çevresel etkileri de göz önünde bulundurmaya büyük önem veriyoruz. Bugün geldiğimiz noktada, elektrik ihtiyacımızı doğrudan güneşten karşılayan, fazlasını da şebekeye aktaran bir yapı kurduk. Akaryakıt sektöründe bu ölçekte bir GES yatırımıyla elektrik tüketimini kendi üretimiyle karşılayan ilk örneklerden biri olmanın gururunu yaşıyoruz.

 

SERKAN KAPTAN I TAV HAVALİMANLARI CEO’SU

“KARAR ALMA SÜREÇLERİNİ ŞEFFAFLAŞTIRDIK”

“Şirketimizde karar alma süreçlerini şeffaflaştırdık, ekiplerimizin sürece katılımını artıracak uygulamalar hayata geçirdik ve performans hedeflerini netleştirdik.”

TAV Havalimanları olarak, 25 yıldır tüm yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak için çalışıyoruz. Faaliyetlerimizin temelinde, kurumumuzun saygı, sorumluluk ve misafirperverlik değerleri yer alıyor. Bu anlayışla, şirketimizde karar alma süreçlerini şeffaflaştırdık, ekiplerimizin sürece katılımını artıracak uygulamalar hayata geçirdik ve performans hedeflerini netleştirdik.

“GÜVENE DAYALI İLİŞKİLER GELİŞTİRDİK”

Yolcu memnuniyetini artıran yenilikler, operasyonel verimliliği güçlendiren uygulamalar ve paydaşlarımızla güvene dayalı ilişkiler geliştirdik. Bugün, çalışanlarımızdan misafirlerimize ve tüm paydaşlarımıza kadar uzanan, güvenilir, saygılı ve sorumluluk bilinci yüksek bir kurum kültürü oluşturduğumuza inanıyorum.

 

ŞÜKRÜ BEKDİKHAN I MERCEDES BENZ OTOMOTİV İCRA KURULU BAŞKANI

“EN YÜKSEK YARIYIL  PERFORMANSINA ULAŞTIK”

YÜZDE 15 BÜYÜME Türkiye otomotiv pazarında geçen yıl 1 milyon 230 bin adetle rekor kırılmıştı. Bu yıl da otomobil ve hafif ticari araç toplamında yine 1 milyonun üzerine çıkılacak gibi görünüyor. İlk 6 ayda yaklaşık 488 bin adetlik otomobil satışı oldu. Hafif ticariyle birlikte toplamda 608 bine yaklaşıldı. Bu da geçen yıla göre yüzde 5’lik bir büyüme anlamına geliyor. İlk yarıyılda sattığımız 14 bin 582 otomobille, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarımızı yüzde 15’in üzerinde artırdık. Bu sonuçla şimdiye kadarki adet bazında en yüksek ilk yarı performansına ulaştık.

ELEKTRİKLİNİN PAYI 2025’te sadece ilk 6 ayda 3 bin 197 adet elektrikli otomobil sattık ve elektrikli araçların toplam satışımızdaki payı yüzde 22 oldu. Yani sattığımız her 5 araçtan biri artık elektrikli. İlk yarı itibarıyla Mercedes-Benz dünyasında elektrikli satış adedi olarak 7’nci sıradayız. Bu büyümede, EQE 280 gibi Türkiye pazarına özel motor seçenekleri sunmamızın önemli etkisi oldu. 2025’in sonunda CLA modelimizi piyasaya sunacağız, 792 kilometrelik bir menzil sunuyor. 792 kilometreyi bu segmentte sunan ilk üreticilerden biriyiz. Hem bu segmentlere öncülük ediyoruz hem teknoloji önderliğini yapıyoruz.

 

SİNAN ÖKTEM I ULUDAĞ ENERJİ GRUBU CEO’SU

“SOMUT İLERLEMELER KAYDETTİK”

“Çalışanlarımızın fikirlerini rahatça dile getirebildiği, paydaşlarımızınsa hesap verebilirliğimizi görebildiği bir yapı inşa ettik. Bugün geldiğimiz noktada müşteri memnuniyetini artıran dijital hizmetlerimizden çevresel sürdürülebilirlik projelerimize, çalışan bağlılığından sosyal sorumluluk inisiyatiflerimize kadar pek çok alanda somut ilerlemeler kaydettik.”

Adil, şeffaf ve hesap verebilir bir yapının lideri olmayı, kurumsal kültürümüzün temel taşı olarak görüyorum. Önceliğimiz kararlarımızın çalışanlarımız, müşterilerimiz, iş ortaklarımız, tabi olduğumuz düzenleyici kurumlar, hissedarımız ve diğer tüm paydaşlarımız tarafından kolaylıkla takip edilebilmesi, süreçlerimizin açık olması ve her adımımızın ölçülebilir sonuçlarla desteklenmesi. Bu nedenle kurumsal yönetişim ilkelerini tüm iş yapış biçimlerimize entegre ettik.

YENİ YAPI

Enerji, toplumun en hassas ve hızlı şekilde etkilendiği sektörlerden biri ve bu alanda güveni tesis etmenin yolu şeffaflıktan geçiyor. Biz de bu doğrultuda hem dijitalleşme yatırımlarımızı hem sürdürülebilirlik odaklı adımlarımızı herkesin erişebileceği verilerle destekledik. Çalışanlarımızın fikirlerini rahatça dile getirebildiği, paydaşlarımızınsa hesap verebilirliğimizi görebildiği bir yapı inşa ettik. Bugün geldiğimiz noktada müşteri memnuniyetini artıran dijital hizmetlerimizden çevresel sürdürülebilirlik projelerimize, çalışan bağlılığından sosyal sorumluluk inisiyatiflerimize kadar pek çok alanda somut ilerlemeler kaydettik. Enerji verimliliği için yaptığımız yatırımlar ve toplumsal farkındalık projeleri, bu anlayışın sahadaki yansımaları oldu.

 

SEVGİ ÖZALP I IQVIA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

“ÖNCELİĞİM GÜVENE DAYALI KURUM KÜLTÜRÜ İNŞA ETMEK”

IQVIA Türkiye’de liderlik görevini üstlendiğim günden bu yana temel önceliğim güvene dayalı bir kurum kültürü inşa etmek oldu. Adil olmak yalnızca karar mekanizmalarında eşitliği sağlamak değil aynı zamanda çalışanlarımızın potansiyelini ortaya çıkaracak fırsatları sunmak anlamına geliyor. Şeffaflık ise stratejik hedeflerimizden günlük operasyonlara kadar her düzeyde açık iletişimi teşvik etmekle mümkün. Hesap verebilirlik ise hem bireysel hem kurumsal düzeyde sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi gerektiriyor.

DAHA ÇEVİK Bu ilkeler doğrultusunda IQVIA Türkiye’de birkaç önemli başarıya imza attığımızı düşünüyorum. Öncelikle ekiplerimiz arasında disiplinler arası iş birliğini artırarak daha çevik ve etkili bir organizasyon yapısı kurduk. Bu sayede müşterilerimize sunduğumuz çözümler daha hızlı, daha etkin ve daha kapsayıcı hale geldi. Ayrıca, dijitalleşme ve veri odaklı karar alma süreçlerini güçlendirerek sağlık sektöründe gerçek dünya verilerinin etkin kullanımını yaygınlaştırdık. Bir diğer önemli başarı alanımız ise çalışan deneyimini dönüştürmek oldu. Farklı yetenekleri bir araya getirerek kapsayıcı bir çalışma ortamı oluşturduk. Geri bildirim kültürünü teşvik eden mekanizmalar sayesinde çalışanlarımızın sesini daha fazla duyduk ve bu geri bildirimleri stratejik kararlarımıza entegre ettik.

BUSINESS LIFE