MURAT YEŞİLDERE I m.yesildere@businesslife.com.tr
ZAMAN VE MEKAN ESNEKLİĞİ MUTLULUĞU ARTIRIYOR
Bu ay, “Türkiye’nin En İyi Yönetilen Şirketleri” araştırmasının çıktılarını yetenek yönetimi perspektifiyle analiz ederek ilginç içgörüler yarattık. Türkiye'nin en çok çalışılmak istenen şirketlerinin başarısının ardında insan kaynakları liderlerinin yönlendirmesiyle oluşturulan mutlu çalışan stratejilerinin olduğu görülüyor. Bu stratejiler, çalışan memnuniyeti, bağlılığı ve dolayısıyla kıdem ve sürekliği artırarak şirketlerin uzun vadeli başarısını sağlıyor. Mutlu çalışan stratejisi kapsamında çalışanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak için düzenli olarak geri bildirim toplayan ve yol haritalarını güncelleyen şirketlerin başarısı süreklilik kazanıyor. Bu bağlamda, İK liderlerinin şirket kültürünü oluşturma, çalışan motivasyonunu sağlama ve organizasyonun genel stratejisini destekleme konusundaki çabaları kritik önem taşıyor. Doğru yetenekleri tespit edip şirketlere çekebilmek ve kazanmak için etkili bir işe alım politikası ve onu destekleyen süreçlere de ihtiyaç duyuluyor. Çalışanların tercih ettiği bir şirket olabilmek için güçlü bir şirket kültürü oluşturmanın da büyük bir öneme sahip olduğu sonuçlardan ortaya çıkıyor. Şirket kültürü, çalışanların değerleri, inançları ve davranışlarıyla şekillenirken güçlü şirket kültürleri çalışanların “Kuzey Yıldızı” olarak davranışlarını da etkiliyor. Özellikle, açık iletişim, şeffaflık ve hakkaniyet gibi değerler, çalışanların şirketlerine olan güvenini artırıyor. Her seviyedeki çalışanlar, kendilerini geliştirebilecekleri ve kariyerlerinde ilerleyebilecekleri bir ortamda çalışmayı tercih ederken, alanlarında başarılı “kazanan” şirketlerin parçası olmayı da arzu ediyorlar. Kuşkusuz zaman ve lokasyon esnekliğinin, çalışanların iş ve özel hayatlarını dengede tutmalarına yardımcı olduğu için artık menfaat paketlerinin içindeki yerini perçinlediğini de paylaşmamız şart.
OLCAY YILMAZ NOMAK I MİGROS GRUBU İK VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ GMY
“YENİ ÖĞRENME DENEYİMLERİ TASARLIYORUZ”
UZAKTAN EĞİTİM Hızla değişen iş dünyası koşullarına adaptasyonda en güçlü yönümüz çalışanlarımız. Bu bilinçle maksimum gelişim sağlayabilmeleri adına tüm çalışanlarımıza hitap eden ve teknolojiyle desteklenen öğrenme deneyimleri tasarlıyoruz. Kariyer ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayarak, iş yerinde eğitim ve yaşam boyu öğrenme fırsatı sunan Migros Perakende Akademisi (MPA) ile çalışanlarımıza sınıf içi ve uzaktan eğitim almalarına olanak tanıyoruz.
LİDERLİK DÖNÜŞÜMÜ Şirketimizin hedefleri ve öncelikleri etrafında şekillenen, sektörel gereklilikler ve küresel uygulamalardan beslenen bir birikim kazanmalarını amaçlıyoruz. Bu amaç doğrultusunda şirketimiz, mesleki gelişim, iş başı eğitimi, yetkinlik gelişimi, kişisel gelişim, liderlik ve yönetim gibi başlıkları kapsayan eğitim yelpazemizi genişletmek için çabalıyor. Sürdürülebilir başarı için liderlik dönüşümünü ele alan “hizmetkar liderlik”, “çeşitlilik ve kapsayıcılık’, ‘kadın liderliği’, ‘çevik dönüşüm’, ‘organizasyonel iklim’, ‘yeni nesil mentorluk’, ‘upskilling ve reskilling’ ve ‘birbirinden öğrenme’ gibi kavramlara odaklanıyoruz.
KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞİM Çalışma arkadaşlarımıza Migros kariyerlerinin ilk gününden itibaren kişisel ve mesleki alandaki en güncel yetkinlikleri elde etmeleri adına, içerikleri özel oluşturulmuş farklı eğitim ve gelişim programları sunuyoruz. Migros Perakende Akademisi bu açıdan bakıldığında tüm sektöre yetişmiş işgücü kaynağı sağlayan çok büyük bir okul. Mağazalarımızdaki yöneticilerimizin yüzde 90’ını bu eğitimler sayesinde iç kaynaklarımızdan terfiyle atıyoruz. Yıl boyunca yüz yüze ve çevrimiçi olarak verilen tüm eğitimlerle Migroslulara kişi başı 107 saat, toplam 5 milyon saat eğitim veriyoruz.
UMUT GÜNAL I KOÇ HOLDİNG İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ
“ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZ DAİMA MERKEZDE”
“Sahip olduğumuz çeşitliliğe odaklanıyor ve çalışma arkadaşlarımızı daima merkezde tutan bir bakış açısıyla hareket ediyoruz. Dünyada ve Türkiye’de birçok ilki çalışma arkadaşlarımıza sunuyoruz ve bunu da istikrarlı bir şekilde sürdürüyoruz. İstikrarlı yaklaşım ve insan odaklı bakış açımızın en önemli farkımız olduğunu düşünüyorum.”
Enerjiden finansa, otomotivden perakendeye 10’dan fazla sektörde, 50’den fazla ülkede yaklaşık 120 bin çalışma arkadaşımızla farklı kültür ve iş yapış biçimlerini barındıran küresel bir topluluğuz. Her dört çalışma arkadaşımızdan biri dünyanın farklı ülkelerinde görev alıyor. Bu çeşitliliğe sahip bir topluluk olarak sürdürdüğümüz kültürel dönüşüm ve insan odaklı yaklaşımımızla, çalışma arkadaşlarımızın ihtiyaçlarını merkeze alıyor ve farklı çözümler sunmayı odağımızda tutuyoruz. Bu anlayışımız sonucunda, ülkemizin ve dünyanın en iyi işverenleri arasında uzun yıllardır başarıyla yer alıyoruz.
BAŞARININ KAYNAĞI
Çalışma arkadaşlarımızın yeteneklerini, gücünü ve yaratıcılığını en iyi şekilde ortaya çıkaracak iklimi oluşturmak üzere çalışıyoruz. Onların sürekli gelişimlerini destekleyecek imkanlar oluşturmak, onları sadece iş yaşamında değil sosyal yaşamlarında da desteklemek, daha fazla geri bildirim alabildikleri, şeffaf, eşitlikçi ve esnek bir çalışma ortamı yaratmak, elde ettiğimiz başarının en önemli kaynağı.
“GELECEĞİN ROLLERİNE HAZIRLIYORUZ”
YATIRIM Şirketlerimizi ve çalışma arkadaşlarımızı geleceğe hazırlamak amacıyla farklı uygulamalar hayata geçiriyoruz. Organizasyonlarımızı çevik dönüşüm, dijitalleşme, yeni çalışma modelleri olmak üzere birçok perspektiften ele alıyor, çalışma arkadaşlarımızı geleceğin iş yapış modelleri ve rollerine hazırlayacak alanlardaki yatırımlarımızı her geçen gün artırıyoruz.
“EN ÖNEMLİ FARKIMIZ” Özetle, sahip olduğumuz çeşitliliğe odaklanıyor ve çalışma arkadaşlarımızı daima merkezde tutan bir bakış açısıyla hareket ediyoruz. Dünyada ve Türkiye’de birçok ilki çalışma arkadaşlarımıza sunuyoruz ve bunu da istikrarlı bir şekilde sürdürüyoruz. İstikrarlı yaklaşım ve insan odaklı bakış açımızın en önemli farkımız olduğunu düşünüyorum.
DİLARA OĞUR I PEGASUS HAVA YOLLARI İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“İŞ-YAŞAM DENGESİNİ KORUMALARINI SAĞLIYORUZ”
Pegasus olarak sektör ve piyasa trendlerini yakından takip ederek çalışanlarımızın daha konforlu ve mutlu bir çalışma hayatı sürdürebilmeleri için çeşitli imkanlar ve yan haklar sunuyoruz. Hibrit çalışma uygulamasını başlattık ve uygulama kapsamındaki çalışma arkadaşlarımıza uzaktan çalışılan günler için "uzaktan çalışma yardımı" sağlıyoruz. Bununla birlikte çalışanlarımıza esnek çalışma saatleri sunarak, çalışma saatlerini esnek bir şekilde düzenlemelerine ve iş-yaşam dengelerini korumalarına olanak tanıyoruz.
YENİ YAN HAKLAR
Çalışanlarımıza lokasyon, görev veya unvan bazlı yan haklar sunuyoruz. Ulaşım, iletişim, özel sağlık sigortası, yemek kartı, harcırah gibi temel yan haklara ek olarak yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda çalışanlarımıza yönelik; eş, çocuk, anne, baba ve bekar çalışanlarımızın sisteme tanımlayacakları bir kişi için indirimli aile bireyi bileti uygulamamız bulunuyor.
PRİM MODELLERİ
Performans sistemimizle entegre çalışan segment bazlı bir yaklaşımla, ihtiyaca ve iş dinamiklerine göre kurguladığımız prim modelleriyle çalışanlarımızın ücret paketlerini desteklerken aynı zamanda şirket başarısı ve bireysel performans arasındaki bağlantıyı da koruyoruz. Ebeveyn olan çalışma arkadaşlarımız için doğum altını desteğimiz ve 0-6 yaş çocuklar için anlaşmalı kreşlerimiz bulunuyor. Spor salonu, happy hour etkinlikleri, yelken, koşu, tiyatro, trekking, futbol, basketbol, voleybol gibi sosyal aktivite kulüplerimiz ve havaalanı restoranlarında geçerli indirimler, çalışanlarımıza sunduğumuz diğer imkanlar arasında yer alıyor.
ELİF ÖZGÜR I MAPFRE SİGORTA İNSAN VE ORGANİZASYON DİREKTÖRÜ
“MUTLULUK, BAĞLILIK VE GELİŞİMİ MERKEZE ALIYORUZ”
“Çalışanların tercih ettiği şirket olmayı yalnızca bir hedef olarak değil, bir yolculuk ve sorumluluk olarak görüyoruz. Çalışanlarımızın mutluluğunu, gelişimini ve bağlılığını merkeze alıyoruz. Başarımızı çalışanlarımızın bireysel beklentilerini anlamaya ve bu beklentilere yanıt veren bir çalışma ortamı yaratmaya borçluyuz.”
Türkiye’nin en çok çalışılmak istenen şirketlerinden biri olmak öncelikle çalışanlarımızın mutluluğunu ve gelişimini merkeze koyan bir kültür inşa etmekle mümkün. Bu başarıda insan kaynakları fonksiyonunun lideri olarak en büyük sorumluluğum, şirketimizin stratejik hedefleriyle çalışanlarımızın ihtiyaçlarını uyumlu hale getirmek oldu. Güçlü bir işveren markası yaratmak, çalışan bağlılığını artırmak ve her bireyin potansiyelini en iyi şekilde ortaya koyabileceği bir çalışma ortamı sağlamak için yenilikçi projeler geliştirdik. Aynı zamanda liderlik gelişimi, esenlik, takdir ve ödüllendirme, çeşitlilik ve kapsayıcılık gibi alanlarda yürüttüğümüz güçlü projeler, çalışanlarımızın kendilerini değerli hissetmesini sağladı. Bu başarı, yalnızca bir liderin değil, tüm organizasyonun ortak vizyonunun bir sonucu. Benim görevimse bu vizyonu hayata geçirecek stratejileri belirlemek ve uygulamaya koymaktı.
“BU BİR SORUMLULUK”
Çalışanların tercih ettiği şirket olmayı, yalnızca bir hedef olarak değil, bir yolculuk ve sorumluluk olarak görüyoruz. Çalışanlarımızın mutluluğunu, gelişimini ve bağlılığını merkeze alıyoruz. Bu başarıyı, çalışanlarımızın bireysel beklentilerini anlamaya ve bu beklentilere yanıt veren bir çalışma ortamı yaratmaya borçluyuz. MAPFRE Sigorta’da her dakikanın anlama dönüştüğü bir çalışma ortamı sunarak, çalışanlarımızla birlikte büyümeye ve başarı hikayeleri yazmaya devam ediyoruz. Sürdürülebilir başarı için üç ana odak alanımız var. İlki verimlilik. Organizasyonel yapımızı ve iş süreçlerimizi sürekli optimize ediyoruz. Teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak hibrit çalışma modelleri ve dijital çözümlerle çalışanlarımızın verimliliğini artırıyoruz. İkincisi çalışan gelişimi. Çalışanlarımızın kariyer yolculuklarında yanlarında oluyor, onları yalnızca bugünün değil, geleceğin ihtiyaçlarına da hazırlıyoruz. Güçlü kurumsal akademimizle teknik becerilerden liderlik yetkinliklerine kadar geniş bir yelpazede eğitim ve gelişim fırsatları sunuyoruz. Son olarak da kültürümüz geliyor. MAPFRE Sigorta’nın güçlü değerlerini ve stratejik, sonuç ve insan odaklı liderlik anlayışını her seviyede yaygınlaştırıyoruz.
ÇALIŞAN REFAHI
Çeşitlilik ve kapsayıcılığı ön planda tutarak çalışanlarımızın kendilerini değerli ve ait hissettiği bir kültür inşa ediyoruz. Bu yaklaşımımızın temelinde, çalışanlarımızın yalnızca iş yerinde değil, hayatlarının her alanında iyi hissetmelerini sağlama vizyonu yatıyor. Esneklik ve anlam arayışına yönelik çözümlerimizle, onların bireysel hedefleriyle şirketimizin stratejik hedeflerini uyumlu hale getiriyoruz. MAPFRE Sigorta’nın başarısının çalışanlarımızın mesleki, kişisel gelişimlerine ve refahlarına bağlı olduğunu biliyoruz. Bu nedenle de verdiğimiz sözün bir parçası olarak çalışanlarımızın mutluluğunu önemsiyor ve yaratıcılıklarını, geçirdikleri her bir anı, yenilikçi fikirlerini, MAPFRE Sigorta’da anlama dönüştürüyoruz. Bütünsel sağlığa odaklanan ‘esenlik’ kavramı insan kaynakları uygulamalarımızda önemli bir yer tutuyor. Bu kapsamda çalışma arkadaşlarımızın fiziksel refahına, güvenliğine ve psikolojik sağlığına yönelik uygulamalarımızı 4 kategoride ele alıyoruz. Sağlık, koruma, gelişim ve motivasyon başlıkları altında diyetisyen hizmetinden check-up desteğine, yeni anne koçluk programından psikolojik destek hizmetine ve esnek çalışma sisteminden spor kulübü gibi sosyal kulüp aktivitelerine kadar geniş bir çapta, pek çok farklı uygulamayı hayata geçiriyoruz.
“TAKDİR KÜLTÜRÜNÜ DESTEKLİYORUZ”
YAKIN İLİŞKİ Şirket içi iletişim ve paylaşılan değerlerin güçlendirilmesi, kurum kültürümüzün temel bir parçasını oluşturuyor. Bu amaçla düzenlediğimiz çalışmalarla da çalışanlarımız arasında daha yakın ilişkiler kurmayı, fikirlerin paylaşılmasını ve motivasyonun artırılmasını hedefliyoruz. Yıllık strateji toplantılarımızdan CEO ile kahve sohbetlerine, İK bölge ziyaretlerinden motivasyon aktivitelerine kadar geniş bir yelpazede etkinlikler düzenliyoruz.
TEŞEKKÜR GÜNÜ Takdir ve ödüllendirme programımızla 360 derece takdir kültürünü destekliyor, teşekkür günü gibi şirketimize özel günlerle takdir kültürüne destek veriyoruz. Bu çalışmalar, şirket içi iletişimi güçlendirmenin yanı sıra çalışanlarımızın değerlerimize daha fazla bağlılık hissetmelerini sağlıyor. Yetenek seçimi, bir şirketin başarısında kritik bir rol oynar. Doğru yetenekleri seçmek, sadece şirketin ihtiyaçlarına uygun profesyonelleri bulmakla kalmaz, aynı zamanda organizasyon kültürüne uyum sağlayacak, uzun vadede değer yaratacak ve gelişime açık çalışanlar kazandırır. Bu nedenle yetenek seçimi yalnızca işe alım sürecinde değil, şirketin stratejik hedefleri doğrultusunda sürekli bir öncelik olmalı.
YETENEK SAVAŞLARI Son yıllarda, tüm sektörlerde “yetenek savaşı”nın giderek daha belirgin hale geldiğini gözlemliyoruz. Yetenek bulmak her geçen gün daha zor hale geliyor ve çalışan bağlılığını sağlamak da aynı şekilde giderek karmaşıklaşıyor. Genç yeteneklere ulaşmak için kampüs çalışmaları ve Grow with Us ismini verdiğimiz staj programımız mevcut. Üniversite iş birliklerimiz, gerçek bir ilk iş deneyimi yaratan kapsamlı staj programımız yetenekli gençlere ulaşmamız için kilit önem taşıyor.
BAHATTİN AYDIN I YILDIZ HOLDİNG İNSAN VE İŞ DESTEK BAŞKANI
“KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER ÇALIŞAN DENEYİMİNİ ETKİLİYOR”
DİJİTAL YAKA Yeni nesil çalışma modellerine uyumu artırmak amacıyla hayata geçirdiğimiz “Dijital Yaka” eğitimlerini şirketimizin genelinde yaygınlaştırmadan önce ekip olarak aldık. Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’muz Mehmet Tütüncü’nün her fırsatta vurguladığı gibi hiçbir konuda “mış gibi” yapmadan yeni uygulamalarda önce kendimiz öncü olduk. Çalışanlarımıza sunduğumuz deneyimi ilk olarak kendimiz deneyimledik, öğrenimlerimizden yola çıkarak uygulamalarımızı geliştirmeye devam ettik.
İLETİŞİM VE İŞ BİRLİĞİ Şirketlerin inovasyon gücünü koruması, ortak hedefler doğrultusunda ilerlemesi için elbette iletişim ve iş birliği çok önemli. Aynı zamanda çalışanların da bir araya gelerek sosyalleşmesi, bağlılığın ve motivasyonun sürdürülebilmesi açısından kritik. Ofisten çalışmak bu açıdan değerlendirildiğinde avantaj sağlıyor.
“YENİ NESİL MODELİ UYGULUYORUZ” Öte yandan bu kararların günlük olarak alınması, mevcut gündeme göre çalışma modellerinde köklü değişiklikler yapılması çalışan deneyimini de büyük ölçüde etkiliyor. Biz mevcut durumda UYDU yeni nesil çalışma modellerini uyguluyoruz ancak yıllar içinde oluşan ihtiyaçları da gözetiyoruz.
YAKUP AYDİLEK I ENERJİSA ENERJİ İNSAN VE KÜLTÜR BÖLÜM BAŞKANI
“SEKTÖRÜMÜZÜN EN İYİSİ OLMAYA ODAKLANDIK”
PROJELER Kendi sektörümüzde en iyi, etkin, müşterek olarak sahiplenilen ve insanlara dokunan İK süreç ve uygulamalara odaklandık. Enerjisa Dağıtım şirketleri bünyesinde yürütülen She-Energy, Enter, Enbiz, Geleceğini Kuran Genç Kadınlar ve SPARK gibi eğitim, kariyer ve sosyal sorumluluk programlarımızda kapsayıcılığı, cinsiyet eşitliğini, gönüllülük kültürünü, istihdamı ve gelişim süreçlerini destekliyoruz.
DESTEĞE DEVAM Bu programlar toplumsal kalkınmaya fayda sağlarken, bireylerin kariyerlerine attığı ilk adımda da onlara öncü oluyor. Enerjisa olarak programlarımızı sürdürülebilir olarak devam ettirerek bugünün gençlerini yarının uzmanları ve liderleri konumuna getirmek için nesilleri desteklemeye devam edeceğiz.
SORUMLULUK Enter’ın 9. dönemi olan yeni sezonda, aynı heyecan ve özenle süreçlerimizi yürütüyoruz. Mentorluk desteği, kahve sohbetleri, saha ziyaretleri, lider buluşmaları, eğitim ve atölye çalışmalarıyla hem kişisel hem mesleki anlamda gelişimlerine katkı sunmak adına büyük bir sorumluluk üstlendik. Bu sayede, ülke ekonomisine ve istihdamına sağladığımız katkıyı daha da güçlendiriyoruz.
NAZLI TLABAR GÜLER I VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“GÜÇLÜ İŞVEREN MARKASI BAŞARININ TEMELİ”
NİTELİKLİ VE MOTİVE ÇALIŞAN Vodafone Türkiye olarak şirketimizin başarısının temelinin nitelikli ve motive çalışanlardan ve güçlü bir işveren markasından geçtiğine inanıyoruz.
YENİ TASARIM Bu doğrultuda insan kaynakları stratejilerimiz, şirketimizin vizyonu, misyonu ve uzun vadeli hedefleriyle uyumlu tasarlandı. Amacımız, ekip arkadaşlarımızın potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak, yetenek yönetimini geliştirmek, çalışma ortamını sürekli iyileştirerek sürdürülebilir bir rekabet avantajı sağlamak ve işveren markası algımızı en iyi haline getirmek.
STRATEJİ Çalışan deneyimini ve bağlılığını artırmaya, dijital dönüşümü destekleyen bir iş kültürü oluşturmaya ve çeşitlilik, hakkaniyet, kapsayıcılığı teşvik etmeye odaklanıyoruz. İK stratejilerimiz şirketimizin ‘sadelik’, ‘büyüme’ ve ‘müşteri’ öncelikleriyle doğrudan bağlantılı.
TUBA ALBAYRAK I KARACA GROUP CHRO’SU
“2030 HEDEFİMİZ DÜNYADA İLK 3”
“2030 hedefimiz Avrupa, Amerika ve dünyada kategorimizin ilk 3 markasından biri olmak. Bu başarı, liderlerimiz ve çalışanlarımızın tutkuyla oluşturduğu bir ekip başarısıdır. İnsan odaklı bir yaklaşımı, iş stratejilerimizin merkezine yerleştirerek bu tutkuyu organizasyonumuza yaymak ve sürdürülebilir kılmak en büyük önceliğim.”
Türkiye’nin en çok çalışılmak istenen şirketlerinden biri olmak CHRO olarak gurur verici bir başarı. Bu noktaya, çalışanlarımızın beklentilerine duyduğumuz ilgi, istişareye dayalı iletişim, sahiplenme duygusunu güçlendiren kültür ve verimliliği artıran yenilikçi uygulamalarla ulaştık. 2030 hedefimiz Avrupa, Amerika ve dünyada kategorimizin ilk 3 markasından biri olmak. Bu başarı, liderlerimiz ve çalışanlarımızın tutkuyla oluşturduğu bir ekip başarısıdır. İnsan odaklı bir yaklaşımı, iş stratejilerimizin merkezine yerleştirerek bu tutkuyu organizasyonumuza yaymak ve sürdürülebilir kılmak en büyük önceliğim. Karaca olarak çalışma kültürümüzü sürekli geliştiriyor, çalışan memnuniyetine, kariyer gelişimlerine ve yenilikçi uygulamalara öncelik veriyoruz. Bu sayede çalışanlarımız, 'Karacasever' vizyonumuzla daha güçlü bir bağ kurarken, müşteri memnuniyetine de katkı sağlıyor.
“HEDEF GLOBALDE AYNI BAŞARIYI YAKALAMAK”
Türkiye’nin en çok çalışılmak istenen şirketlerinden biri olarak şimdi de globalde aynı başarıyı hedefliyoruz. Karaca, genç ve dinamik bir nüfusa sahip, hızlı hareket eden bir şirket. Çalışanlarımıza yalnızca bir iş değil, gelişim fırsatlarıyla dolu bir kariyer yolculuğu sunuyoruz. İş yerinde geçirilen her anı anlamlı kılmak için modern çalışma alanlarından, yenilikçi teknolojilere ve gelişim programlarına kadar pek çok fırsat sağlıyoruz.
Her çalışanın benzersiz bir potansiyeli olduğuna inanıyor, liderlik ve kişisel gelişim eğitimleriyle bu potansiyeli destekliyoruz. Karacasever vizyonumuzla çalışanlarımızın bir şirketin parçası değil, anlamlı bir hikayenin aktörü olmalarını amaçlıyoruz. Squad gruplarımızla farklı departmanlardan ekipler bir araya gelerek projeler üretiyor ve başarıları ödüllendiriyor. Kültür elçileri programımızla çalışanlarımızın sesini duyuyor ve aksiyon planlarımızı birlikte oluşturuyoruz.
YETENEK BULUŞMALARI
Yıl boyunca üniversiteleri ziyaret ederek genç yeteneklerle buluşuyor, yöneticilerimiz aracılığıyla sektöre dair bilgi paylaşımı yapıyoruz. Böylece, öğrenciler hem vizyon kazanıyor hem Karaca kültürünü tanıyor. Mezun olduklarında sağlam bir başlangıç yapıyorlar. Çalışanlarımızın kendilerini değerli, anlamlı ve desteklenmiş hissetmeleri, iş yeri kültürümüzün temel taşı. Her gün birlikte kahvaltı yaparak güne samimi bir başlangıç yapıyoruz. Merkezlerimizde öğle yemekleri sunuyor ve yemek kartlarını eksiksiz yatırarak sosyal hayatlarına katkıda bulunuyoruz. Sofra kültürünü, bağ kurma ve paylaşma aracı olarak şirket içinde de yaşatıyoruz. Kapsayıcı bir kültür inşa ederek farklılıkları stratejik bir avantaj olarak görüyoruz.
“BAŞARIYI KUTLUYORUZ”
Performans değerlendirme ve ödüllendirme mekanizmalarımızla başarıları kutluyoruz. Sağlıklı yaşam için ücretsiz diyetisyen desteği sağlıyor, çalışanlarımızın iyi oluşuna katkıda bulunuyoruz. C-Talks buluşmalarıyla yöneticilerimizden ilham alıyor, başarı hikayelerini paylaşarak motivasyonu artırıyoruz. Vizyon ve değerlerimizle çalışanlarımızın yaptıkları işin anlamını sürekli vurguluyoruz. Mutlu çalışan stratejimiz, bireysel mutluluğu ve organizasyonel başarıyı destekleyen bütünsel bir yaklaşımı temsil ediyor. Doğru yetenekleri seçmek, başarımızın temel taşlarından biri. İşe alım süreçlerimizi, yalnızca mevcut ihtiyaçlara değil, uzun vadeli stratejilerimize uygun şekilde tasarlıyoruz. Adayların teknik becerilerinin yanı sıra şirket değerlerimize uyumu, kültürel uygunluğu ve potansiyeline odaklanıyoruz.
İŞE ALIMDA YENİ SİSTEMLER
Proaktif, inovasyona yatkın ve öğrenmeye açık yetenekleri tercih ediyoruz. Veri analitiği ve yapay zeka tabanlı araçlarla hızlı, objektif ve doğru değerlendirmeler yapıyoruz. Değerlendirme merkezi uygulamaları, vaka çalışmaları ve simülasyonlarla adayların problem çözme, liderlik ve ekip çalışması gibi yetkinliklerini ölçüyoruz. Çeşitliliği destekleyen işe alım politikamızla farklı bakış açılarını ve yenilikçi düşünceleri şirketimize kazandırıyoruz.
Şeffaf, hızlı ve etkili iletişimle aday deneyimini güçlendirerek, onlara değer verdiğimizi hissettiriyoruz. Doğru yetenekleri seçmek ve onların uzun vadeli katkılarını sağlamak, başarıyı sürdürülebilir kılan en önemli faktörlerden biri.
“GÜÇLÜ BİR İŞVEREN VE KARİYER ORTAĞIYIZ”
İNSAN ODAKLI VERİ DESTEKLİ İşe alım ve yetenek seçimi politikamız, doğru kişiyi doğru pozisyona yerleştirmenin ötesine geçerek, şirket değerlerimizi benimseyen ve vizyonumuza katkı sağlayabilecek yetenekleri bulmayı hedefler. İnsan odaklı ve veri destekli bir yaklaşım benimsiyoruz. Aday seçiminde teknik bilgi ve deneyimin yanı sıra uzun vadeli gelişim potansiyeli, uyum yeteneği ve liderlik özelliklerine odaklanıyoruz.
OBJEKTİF VE YENİLİKÇİ Yetkinlik bazlı mülakatlar, vaka çalışmaları ve simülasyonlarla performans analizleri yapıyoruz. Dijital platformlar ve yapay zeka destekli araçlarla süreçlerimizi hızlandırarak objektif ve yenilikçi değerlendirmeler sağlıyoruz. Tutumları ölçmek için özel geliştirilmiş envanterler kullanıyor, adayların değerlerimize ve vizyonumuza uyumunu önceliklendiriyoruz.
ESRA BEYZADEOĞLU I HEPSİBURADA MÜŞTERİ DENEYİMİ VE İNSAN KAYNAKLARINDAN SORUMLU GRUP BAŞKANI
“SEKTÖRDEKİ EN İYİ DENEYİMİ SUNUYORUZ”
DİJİTALİN GÜCÜ Hepsiburada’nın yenilikçi projeleri ve müşteri odaklı yaklaşımıyla sektörde fark yaratmaya ve müşterilere ve çalışanlara en iyi deneyimi sunmaya devam ediyoruz. Bir teknoloji şirketi olarak dijitalin de gücüyle deneyimi daha da kusursuz hale getirebilmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
“TEKNOLOJİYLE DESTEKLİYORUZ” Müşterilerimizle her temas noktasında sunduğumuz deneyimi yeniden şekillendirirken bu konuda sektöre öncülük ediyoruz. Uçtan uca tüm müşteri yolculuğunu ele alarak veriye dayalı içgörülerle şekillenen ve teknolojiyle desteklenen bir deneyim yaratıyoruz.
EKİP RUHU Aldığımız ödüller, Hepsiburada’nın müşteri deneyimi alanındaki öncü vizyonunun ve ekip ruhunun önemli bir yansıması. Bu konuda müşteri deneyimi ekibimizin yanı sıra tüm Hepsiburada takımları, müşteri deneyimini dönüştürmek adına harika bir iş çıkardı.
YEŞİM ÖZLALE ÖNEN I SABANCI HOLDİNG İNSAN KAYNAKLARI VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI
“POTANSİYELLERİNİ GERÇEKLEŞTİRMELERİNE DESTEK OLUYORUM”
İKİ BAŞROL Liderlerimizin kendilerini daha yakından tanımalarının, liderlik amaçlarını belirlemelerinin ve bunu hayatın her alanına yansıtabilmelerinin önemini topluluğumuzda sıklıkla konuşuyoruz. Ben de kendimi düşündüğümde, hayatımda liderlik amacımı şekillendiren 2 önemli başrol olduğunu görüyorum. Annem ve kızım.
“İLHAM KAYNAĞIM” Annem, hayatta ne istediğini çok iyi bilen bir kadındı. Kendisi okuyamamış olmasına rağmen, en iyi koşullarda eğitim görebilmemiz için bizi çok destekledi. Benim için güçlü bir rol model ve ilham kaynağı oldu. Kızım doğduktan sonra annemden aldığım bu ilham, kızımı hayatta daha güçlü kılabilmek ve daha donanımlı bir birey olarak yetiştirmem için beni hep motive etti.
“LİDERLİK AMACIM” Dönüp geriye baktığımda, annemden öğrendiklerim ve kızıma aktarmaya çalıştıklarım; hem bundan önceki danışmanlık kariyerim boyunca hem bugün Sabancı Holding’teki pozisyonumda, daima liderlerin daha etkili olmasını desteklemem için bana yön verdi. İnsanları güçlendirerek potansiyellerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmak, benim tüm yaşamıma etki eden liderlik amacım oldu.
TUĞBA PAŞALI KARACAN I BORUSAN OTOMOTİV İCRA KURULU ÜYESİ / İK, İSG GMY
“KURUM KÜLTÜRÜMÜZÜ GELECEĞE HAZIRLIYORUZ”
İnsanı odağına alan bir kurum olarak bugün önceliklendirdiğimiz başlıklardan biri kurum kültürü. Borusan Otomotiv’in geleceğe hazırlanan bir şirket olma yolunda hangi kültür ögelerini koruması gerektiği, hangi yeni yetkinlikleri kazanması ve geliştirmesi gerektiğine yönelik çok kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz. Borusan X adını verdiğimiz bu projeyle kurum kültürünü geleceğe hazırlamak, yaşatmak, liderlerimizi bu konuda geliştirmek ve performans yönetimimizi uyumlamak istiyoruz. Kültürel değer ve prensiplerimizi organizasyonu dönüştürecek şekilde yaşatmak önemli olacak.
YENİ ÇALIŞMA DÜZENİ
Bu kültürün içindeki fırsat eşitliği, çeşitlilik ve kapsayıcılıksa en önemli yönetim felsefemiz ve kritik ikinci önceliğimiz. Farklı yaş grupları, cinsiyetler, eğitim seviyeleri ve daha birçok faktörün bir arada temsil edildiği bir ortamı önemsiyoruz. Yeni çalışma düzeni kritik üçüncü önceliğimiz. Pandemi dönemiyle uzaktan çalışma, esnek çalışma saatleri ve hibrit çalışma modelleri hayatımıza girdi.
İŞE ALIMDA YENİ NORMLAR
Dijitalleşme işe alım süreçlerinde yeni normları belirliyor. Uzaktan ve hibrit çalışma modellerine uygun yeteneklerin belirlenmesi, teknik altyapı ve iletişim araçlarına hakimiyet, disiplin ve etkili uzaktan iletişim becerileri gibi yeni yetenek ve becerilere sahip adaylara ulaşmak önemli olacak. Ayrıca ortak çalışma alanlarının zenginleşmesi, FlexOffice uygulamalarını hayata geçirmek de bu kültürü yaşatmayı sağlayacak.
ABDULKERİM ÇAY I TÜRK HAVA YOLLARI İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“THY’DE ÇALIŞMAK AİLEYLE GÜZEL ZAMAN GEÇİRMEK GİBİ”
Yüksek standartlarda mutlu bir iş yeriyle dünyanın en iyisi olma yolunda ilerliyoruz. Kariyer çok uzun bir yol. Çalışanlarımıza hata yapmaktan çekinmemeleri gerektiğini söylüyoruz. Çünkü sadece çalışmayan hata yapmaz. İletişim çok önemli. İletişimi güçlü yetenekler öne çıkıyor. Yeteneklerimizin iletişim gücünü öne çıkaran çalışmalar yapıyoruz.
PANDEMİ KARARLARI
Pandemide aldığımız kararlar özellikle son 2 yılda THY’nin sektörde geldiği noktanın altyapısını oluşturdu. O zamanki krizi çok doğru yönettik. Bugün iyi bir noktadayız. Dijitalleşme elbette çok önemli bir değişim dönemi. Çok farklı bir seviyeye geliyor. Yapay zeka hayatımızı etkileyecek, bunu doğru yönetmeliyiz. On yılda olacak değişimleri 1-2 yılda bir yaşıyoruz. Değişimi hızlı hazmediyoruz. Önemli olan değişimi doğru okuyup hayatımıza doğru almak.
ÇALIŞAN BAĞLILIĞI
THY olarak çalışan bağlılığımız çok yüksek. Pandemi döneminde de kimseyle yolları ayırmadık. THY’de çalışmak aileyle güzel zaman geçirmek gibi. Genç arkadaşlar için çok çeşitli alanlarda kariyer fırsatları sunuyoruz. Her yıl binlerce kişiye istihdam sağlamaya devam ediyoruz. Hem yurt içi hem yurt dışı iş olanaklarımız var. Türk Hava Yolları mutlu çalışma ortamı sunuyor.