YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARDA ÖZTAŞKIN, ODAĞINDA PAYDAŞLARI TUTUYOR. YILDIZ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ ZEYNEP ÖZLER, ŞEFFAF İLETİŞİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ İÇİN ÇALIŞIYOR. TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ ASLI TANRIVERDİ ENGİN, “PEK ÇOK İTİBAR ÖDÜLÜ ALDIK” DİYOR. MİGROS KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOMİTESİ BAŞKANI AHU BAŞKUT ALYANAK, 360 DERECE İLETİŞİM SÜREÇLERİNİ YÖNETİYOR. ABDİ İBRAHİM İNSAN KAYNAKLARI KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL, AKADEMİK BAŞARILARIYLA KARİYERİNİ ZENGİNLEŞTİRİYOR. BEYMEN KURUMSAL İLETİŞİM VE PR DİREKTÖRÜ YELİZ KARA, ÖDÜLLERLE DOLU BİR YILI GERİDE BIRAKIRKEN ENERJİSA ENERJİ İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ GÖKTÜRK DEMİREL, İŞ DÜNYASININ ARTIK SADECE KÂR ODAKLI OLMADIĞINI HATIRLATIYOR. FİBA HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ AYLİN KURT GANİÇ, “KARİYERİM BOYUNCA STRATEJİK İLETİŞİM YAPILARI KURDUM” DİYOR. İGA İSTANBUL HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ GÖKHAN ŞENGÜL İSE EKONOMİ MUHABİRLİĞİNDEN GELEN KARİYER ÖYKÜSÜNÜ PAYLAŞIYOR.
Ö. SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr
Kurum itibarının en önemli temsilcilerinden olan kurumsal iletişim liderleri, kariyer yollarını ilmek ilmek dokuyor. Televizyon, reklamcılık, halkla ilişkiler ve gazetecilik yani iletişim fakültelerimizin en güzide bölümlerinin mezunları, bugün karşımızda dev şirketlerinin itibarını yönetiyor. Elbette istisnalar var. Ama Türkiye’de itibar, iletişim liderlerine emanet edilen en özel güç. CCO, kurumsal itibarın yönetilebilir bir disiplin olduğu algısıyla CEO’suyla, CMO’suyla, CFO’suyla iş birliğini sürdürmeli. İtibarı oluşturmak uzun yıllar alırken yitirmek gerçekten “an” meselesi… Kurumsal itibarın yara almaması için itibarı teslim edeceğiniz lideri iyi seçin. Türkiye’nin en başarılı kurumsal iletişim liderlerinin kariyer ve itibar hikayelerine yakından bakalım.
GÖKTÜRK DEMİREL I ENERJİSA ENERJİ İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ
“İŞ DÜNYASI ARTIK SADECE KÂR ODAKLI DEĞİL”
“Global Alliance for Public Relations'ın sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik açık çağrısında da vurgulandığı gibi iş dünyası artık yalnızca kâr odaklı değil; topluma, gezegene ve gelecek nesillere karşı da sorumlu.”
2004 yılında Bilkent Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden lisans derecemi aldım. 2017 yılında Sabancı Üniversitesi’nde Marka Yönetimi alanında yüksek lisansımı tamamladım. İş hayatıma 2005 yılında başladım. Savunma sanayi, otomotiv ve enerji sektörlerinde lider konumda bulunan birçok şirketin iletişim departmanlarında farklı görevleri üstlendim. 2011 yılından bugüne kariyerime Enerjisa’da devam ediyorum.
“GELECEK NESİLLERE SORUMLUYUZ”
İtibar yönetimi, yalnızca bir kurumun topluma sunduğu hizmet ve ürünlerle değil, aynı zamanda nasıl iletişim kurduğuyla da şekillenir. İtibarın omurgasını oluşturan kurumsal değerler, değişen sosyal, çevresel ve ekonomik dinamiklerle sürekli bir dönüşüm içindedir. Global Alliance for Public Relations'ın sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik açık çağrısında da vurgulandığı gibi, iş dünyası artık yalnızca kâr odaklı değil; topluma, gezegene ve gelecek nesillere karşı da sorumlu.
YENİ HEDEFİN ANLAMI
Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yeni bir hedef eklenmesi çağrısı, iş dünyasının toplumsal sorumluluklarının her zamankinden daha fazla gündemde olduğunu gösteriyor. Şirketlerin sürdürülebilirlik, çeşitlilik, kapsayıcılık ve çevre duyarlılığı gibi değerlere odaklanması, kurumsal itibarın temelini oluşturan yeni bir norm haline geldi. Enerjisa Enerji olarak biz de düşük karbonlu büyüme ve sürdürülebilir iş modellerini benimseyerek, enerji sektöründe sadece liderliği değil, aynı zamanda topluma ve çevreye olan sorumluluğumuzu da yerine getiriyoruz. Değerlerimizi, sürdürülebilirlik ve etik iş uygulamaları üzerine kurarak, uzun vadeli başarıyı garanti altına alıyoruz.
HESAP VEREBİLİRLİK
Her şirket zaman zaman krizlerle karşı karşıya kalabilir. Ancak krizlerin üstesinden gelebilmenin anahtarı, güçlü kurumsal değerler ve hesap verebilirlik ilkesi. Global Alliance’ın sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik çağrısında da vurgulandığı gibi sorumlu iletişim ve hesap verebilirlik, krizleri daha ortaya çıkmadan önlemenin en etkili yollarından biridir. Enerjisa Enerji olarak bu tür krizleri önlemek ve paydaşlarımızla olan güveni korumak için her adımda şeffaf bir iletişim stratejisi izliyoruz. Şirket içi ve dışı tüm paydaşlarımıza karşı sorumlu bir iletişim dili kullanarak, “Herkes İçin Daha İyi Bir Gelecek” adına sorumluluk alıyor; yalnızca bugün değil, gelecekte de güven inşa etmeyi hedefliyoruz.
“SORUMLU İLETİŞİM İTİBARI GÜÇLENDİRİR”
“DEĞERLER İÇSELLEŞTİRİLMELİ” Değerlerin içselleştirilmesi, kurum içi iletişimin başarısıyla doğrudan ilişkili. Çalışanlar, sadece iş süreçlerinde değil, günlük hayatlarında da bu değerleri benimsemeli. Sorumlu iletişim kavramı, burada devreye giriyor. Şirketlerin hem çalışanlarıyla hem dış dünyayla kurduğu ilişkilerde şeffaf ve hesap verebilir olması, itibarın güçlü kalmasını sağlar.
KRİTİK ROL İletişim yöneticilerinin en büyük önceliği, bu değerlerin herkes tarafından anlaşılır ve uygulanabilir hale getirilmesidir. Enerjisa Enerji olarak çalışanlarımızın bu değerleri içselleştirmesini sağlamak için inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı projeleri teşvik ediyoruz. Bu noktada, sorumlu iletişim uygulamaları, kurumsal itibarın korunmasında kritik bir rol oynar.
ASLI TANRIVERDİ ENGİN I TAB GIDA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
“PEK ÇOK İTİBAR ÖDÜLÜ ALDIK”
“Hem TAB Gıda hem TAB Gıda çatısı altında bulunan markalar özelinde gerçekleştirilen projelerle, İtibar Ödülleri, ALFA, Felis, Brandverse, The One Awards ödüllerini alırken, Cool Markalar araştırmasında da Fast Food kategorisinde 6. kez ödül aldık.”
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sinema Televizyon Bölümü mezunuyum. Yüksek lisans eğitimimi Bahçeşehir Üniversitesi, Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde tamamladım. 15 yıla yakın süre Ogilvy, Leo Burnett, Ünite Edelman gibi ajanslarda birçok ulusal ve uluslararası markaya kurumsal iletişim, kriz iletişimi, iç iletişim, sosyal sorumluluk projeleri yönetimi, etkinlik yönetimi, içerik yönetimi ve kriz iletişimi alanlarında danışmanlık hizmeti sundum. 2016 yılından bu yana Türkiye'nin alanında lider hızlı servis restoran işletmecisi olan TAB Gıda bünyesinde Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapıyorum.
TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK HALKA ARZ İLETİŞİMİ
Türkiye tarihinin Türk Lirası cinsinden en büyük halka arzı olan TAB Gıda halka arz iletişimini yaptık. TAB Gıda, Burger King, Popeyes, Arbys, Subway, Sbarro, Usta Pideci ve Usta Dönerci markalarının 2023 yılı tüm stratejik iletişimini gerçekleştirdik. Halka arz sırası ve sonrası iletişim, TAB Gıda'nın ilk sürdürülebilirlik raporu çalışmaları ve restoranların yeşil enerjiye dönüşümü gibi çalışmaların içerisinde yer aldım. Hem TAB Gıda olarak hem TAB Gıda çatısı altında bulunan markalar özelinde gerçekleştirilen projelerle, itibar ödülleri, ALFA, Felis, Brandverse, The One Awards ödüllerini alırken, Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilen Cool Markalar araştırmasında da Fast Food kategorisinde 6. kez ödül aldık.
ARDA ÖZTAŞKIN I YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“ODAĞIMIZDA PAYDAŞLARIMIZI TUTUYORUZ”
“Önümüzdeki yıllarda paydaşlarına uzun dönemli değer yaratmak amacıyla iş modellerini değiştirmeyen ve dönüşüme direnen şirketler, ciddi itibar problemleri yaşayabilir. Bu noktada biz de tüm çalışmalarımızın odağında paydaşlarımızı tutuyoruz.”
Ankara doğumluyum. TED Ankara Koleji’nin ardından Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nden mezun oldum. Demirbank, Dışbank ve Fortis’te çalıştım. 2008 yılından bu yana Yapı Kredi’de görev yapıyorum.
İLK ADIM RİSKLERİN BELİRLENMESİ
İtibar riskinin yönetilmesi için ilk adım, risklerin belirlenmesinden geçiyor. Bununla birlikte sadece ekonomik değil, çevresel ve toplumsal konularda da şirketlerin faaliyetleri itibar açısından belirleyici duruma geldi. Önümüzdeki yıllarda paydaşlarına uzun dönemli değer yaratmak amacıyla iş modellerini değiştirmeyen ve dönüşüme direnen şirketler, ciddi itibar problemleri yaşayabilir. Bu noktada biz de tüm çalışmalarımızın odağında paydaşlarımızı tutuyoruz.
“İLETİŞİM İTİBAR YÖNETİMİNİN TAM KALBİNDE”
İletişim itibar yönetiminin tam kalbinde yer alıyor. Dolayısıyla zihinlerde oluşan ve yıllar içerisinde büyük bir emekle kazanılan itibarın sağlıklı bir şekilde yönetilebilmesi için itibar iletişiminin çok katmanlı olarak planlanması ve uygulanması gerekiyor. Yapı Kredi olarak bizim de çalışmalarımızın merkezinde konumlandırdığımız sürdürülebilirlik konusunun ve çalışmaların, her şirketin itibarına katkı sağlayan önemli bir örnek olarak öne çıktığını düşünüyorum.
“MIŞ GİBİ YAPILAN İŞLERİ İLETİŞİME TAŞIMAYIN”
İLETİŞİMCİNİN SORUMLULUĞU Şirketler bir yandan gerçek değer yaratmak amacıyla kendisini dönüştürme sorumluluğu taşırken, iletişimcilerin de buna uygun şekilde, sadece markayı öne çıkartmak için yapılan ve “mış gibi” yaparak hayata geçirilen çalışmaları iletişime taşımamaları gerekiyor.
ŞEFFAFLIK Kurumsal değerler, esasında bir organizasyonun temel felsefesini ve kimliğini belirliyor. Bu değerler, çalışanlardan yöneticilere kadar herkesi kapsayan olgular. Hesap verebilirlik ise bu değerlerin pratiğe dökülmesinde büyük önem taşıyor. Şeffaf bir iletişim stratejisi, paydaşların kuruma olan güvenini artırıyor ve olası kriz anlarında sağlam bir zemin oluşturuyor.
ZEYNEP ÖZLER I YILDIZ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ
“ŞEFFAF İLETİŞİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİR KILDIM”
“Özellikle belirsizliğin yeni normal olduğu günümüz dünyasında, iletişimin kritik öneminin farkındalığıyla yıl boyunca odaklı, samimi, etik ve şeffaf iletişimi sürdürülebilir kıldım.”
1998 yılında Robert Kolej’den, 2002 yılında Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldum. 2003’te İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Avrupa Etüdleri, 2005’te de Leiden Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi alanında yüksek lisans programlarını tamamladım. Kariyerime 2005 yılında İktisadi Kalkınma Vakfı’nda Kıdemli Araştırmacı olarak başladım. 2012’de Turkcell’de Kurumsal İletişim Yöneticisi olarak itibar yönetimi, lider iletişimi, ulusal ve uluslararası STK’lar ile küresel paydaş iş birlikleri alanlarında deneyim kazandım. 2016 yılında Kale Grubu’na geçtim. Grubun lider iletişimi, kurumsal iletişim, sosyal medya yönetimi süreçlerine liderlik ettim ve stratejik kurumsal iletişim projelerini hayata geçirdim. Şimdi Yıldız Holding’deyim.
DÖNÜŞTÜRÜCÜ ROL
Yıldız Holding ve şirketlerinin etki ettiği geniş ekosistemde dönüştürücü bir role sahip olduğu bilinci, “Mutlu Et Mutlu Ol” anlayışı ve holdingin kurumsal değerleri ışığında kurumsal iletişim stratejisi uyguladım. Özellikle belirsizliğin yeni normal olduğu günümüz dünyasında, iletişimin kritik öneminin farkındalığıyla yıl boyunca odaklı, samimi, etik ve şeffaf iletişimi sürdürülebilir kıldım. Kurumsal itibarın yönetiminde, “söz” ile “eylem” arasında tutarlılığı koruyarak, başarılı iş sonuçlarıyla birlikte sosyal etkiyi önceliklendiren birçok proje hayata geçirdik.
“EŞİTLİKTE DÜNYAYA ÖRNEK GÖSTERİLDİK”
PAYDAŞLARLA YARATILAN DEĞER Ulusal ve uluslararası platfomlardan ödüller alan ve örnek vaka olarak gösterilen Yıldız Holding Kadın Platformu, Kerevitaş'ın Tarımın Kadın Yıldızları Entegre İletişimi, "Eşit İşe Eşit Ücret Sertifikası” iletişimi gibi projelerimizle paydaşlarımızla değer üretmeye devam ettik.
ÖDÜLLER AIDEX 2023 Küresel İnsani Yardım Etkinliği kapsamında “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Programı” ödülünü aldık. Projelerin iletişim ödüllerinin yanı sıra Holdingler kategorisinde TÜHİD Altın Pusula KAGİDER Özel Ödülü’nü kazandık.
YUSUF ZİYA YÜCE I ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“BÜYÜK DEĞİŞİM ZAMANI”
“Günümüzün hızlı ve sürekli değişen iş dünyasında itibar yönetiminin omurgasını oluşturan değerlerde büyük değişimlerin yaşandığını görüyoruz. Bugün, iş dünyasında sadece finansal başarılarla değil, aynı zamanda topluma ve çevreye olan katkılarımızla da değerlendiriliyoruz. Bu dönüşüm, bizi daha duyarlı ve sorumluluk sahibi olmaya yönlendiriyor.”
Öncelikle, sürdürülebilirlik ve çevresel duyarlılık artık vazgeçilmez bir değer haline geldi. Enerji sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olarak enerji verimliliğini artırmaya odaklanmayı ve karbon ayak izimizi azaltmayı sadece bir tercih değil, aynı zamanda bir zorunluluk olarak görüyoruz. Müşterilerimiz ve paydaşlarımız, çevreye saygılı ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma gayretinde olan şirketleri tercih ediyor.
Dijital dönüşüm ve inovasyonun önemi de her zamankinden daha fazla hissediliyor. Teknolojinin hızla ilerlediği bu dönemde, yenilikçi çözümler sunmak ve müşteri deneyimini sürekli iyileştirmek itibar yönetimimizin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bu alanda yaptığımız yatırımlar, operasyonel verimliliğimizi artırırken, müşterilerimizin beklentilerini de en üst seviyede karşılamamızı sağlıyor.
DAHA DUYARLI, DAHA YENİLİKÇİ
Bu değişim rüzgarları, bizi daha duyarlı, daha yenilikçi ve daha toplum odaklı bir şirket olmaya teşvik ediyor. Uludağ Enerji olarak itibarımızı bu sağlam temeller üzerine inşa etmeye ve paydaşlarımıza en iyi şekilde hizmet etmeye kararlıyız. Çünkü biliyoruz ki gerçek başarı, sadece bugün değil, yarın da değer yaratabilmekten geçiyor.
Kurumsal değerlerimizin günlük hayatta karşılık bulmasında bazı engellerle karşılaşıyoruz. En önemli engellerden biri, bu değerlerin çalışanlar tarafından soyut kavramlar olarak algılanması. Değerlerimizi sadece duvarlarda asılı ifadeler olarak bırakmamak için somut adımlar atmalıyız. Yoğun iş temposu ve operasyonel öncelikler, çalışanların bu değerlere odaklanmasını zorlaştırıyor. Bu nedenle, değerlerimizin günlük iş akışına entegre edilmesi için çaba göstermeliyiz.
“AÇIK VE GÜVENE DAYALI İLİŞKİ KURUYORUZ”
HESAP VEREBİLİRLİK Şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerimiz sayesinde hem paydaşlarımızla hem müşterilerimizle açık ve güvene dayalı bir ilişki kuruyoruz. Bu yaklaşım, krizlerin öncesinde gerekli güven ortamını sağlayarak, potansiyel sorunların büyümesini engelliyor. Değerlerimizle uyumlu bir iletişim dili kullanarak, şirketimizin tüm adımlarını topluma açık şekilde paylaşıyoruz.
ŞEFFAFLIK Şeffaflık, olası kriz anlarında yanlış anlaşılmaların önüne geçiyor ve halkın gözündeki güvenilirliğimizi koruyor. Aynı zamanda, hesap verebilirlik sayesinde, şirket içi süreçlerimizi sürekli olarak denetliyor ve iyileştiriyoruz. Böylece, kriz anında hızlı ve doğru aksiyon alarak, güven erozyonunu önlüyoruz. Uludağ Enerji olarak tüm paydaşlarımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını proaktif bir yaklaşımla ele alıyoruz. Bu şekilde, krizlerin önceden tespit edilmesini sağlıyor ve olumsuz etkileri minimize ediyoruz.
GÜVENİLİRLİK Şirketimizin sorumluluk bilinciyle hareket etmesi, bizi sadece bir enerji sağlayıcısı değil, aynı zamanda güvenilir bir çözüm ortağı yapıyor. Bu stratejik iletişim, itibarımızı sarsacak risklerin yönetimini mümkün kılıyor. Duyarlı ve şeffaf yaklaşımımızla, kriz anında bile güçlü kalmayı ve paydaşlarımızın gözünde saygın bir yer edinmeyi sürdürüyoruz.
YELİZ KARA I BEYMEN KURUMSAL İLETİŞİM VE PR DİREKTÖRÜ
BEYMEN’DE BAŞARILI BİR YILI GERİDE BIRAKTI
“Beymen’in 50. yılı kapsamında gerçekleştirdiğimiz Golden Opulence kutlaması ile Cannes Lions'ta Bronz ödülü bu yıl Türkiye'ye getirdik. Ayrıca Brandverse Ödülleri'nde 1 altın, 2 gümüş ödüle layık görüldük.”
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden mezun olduktan sonra, Marmara Üniversitesi'nde sosyal bilimler alanında yüksek lisans eğitimini tamamladım. Koç Üniversitesi'nden Executive MBA derecem bulunuyor.
HÜRRİYET VE KOÇ DENEYİMİ
Kariyer yaşamıma 2004 yılında Hürriyet gazetesinde başladım. Muhabirliğinin ardından, ekonomi gazeteciliği alanında uzmanlaştım. 2011 yılından itibaren Koç Holding'in iletişim süreçlerinde görev aldım. 2015 yılında Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörlüğü bünyesinde Medya İlişkileri Müdürlüğü'nü üstlenerek; stratejik iletişim, medya ilişkileri ve PR, kriz yönetimi, sosyal medya, kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projelerinin iletişim süreçlerini yönettim.
“50. YILINDA BEYMEN’E KATILDIM”
2023 yılında Beymen Group bünyesine katıldım. Beymen Kurumsal İletişim ve PR Direktörü olarak kurumsal ilişkiler, itibar yönetimi, lider iletişimi, sürdürülebilirlik, PR ve marka iş birlikleri süreçlerinden sorumlu olarak görev yapıyorum. Beymen Kurumsal İletişim ve PR Direktörü olarak Beymen'in medya ilişkileri, sürdürülebilirlik, toplumsal yatırımlar, kültürel tarihi miras projeleri, kurumsal iletişim, lider iletişimi ve etkinlik yönetimi süreçlerinin yönetiminde görev alıyorum. Göreve geldiğim gün itibarıyla dahil olduğum Beymen'in 50'nci yılı kutlamaları kapsamında Kasım 2023'te gerçekleşen Golden Opulence kutlamasının hayata geçirilmesinde sorumluluklar üstlendim.
“TÜRKİYE’YE BRONZ ASLANI GETİRDİK”
50 dünya markasının katılımıyla Tophane-i Amire'de gerçekleştirilen Golden Opulence sergisinden, gala gecesine, Andrea Bocelli ve Karsu'nun katılımıyla gerçekleşen gala gecesinden, uluslararası moda dünyasının İstanbul buluşmasına ve ulusal ve uluslararası medya iletişimine uzanan geniş bir kapsamda Golden Opulence kutlamasını 360 derece yöneten ekibin lider takımında aktif görev aldım. Golden Opulence kutlaması ile Beymen, Cannes Lions'ta Bronz ödülü bu yıl Türkiye'ye getirdi. Ayrıca Brandverse Ödülleri'nde 1 altın, 2 gümüş ödüle layık görüldük. Ayrıca Golden Opulence: Anadolu'da 500 Yıllık Bir Yolculuk belgeseli 2024 yılında Netflix Türkiye ve Netflix MENA platformunda yayınlandı. Beymen'in 50'nci yılında, lüksün bu topraklardaki 500 yıllık yolculuğunun izini süren Golden Opulence iletişim çalışmalarıyla 150 milyonu aşkın bir organik erişim elde edildi.
“TÜRKİYE’NİN DÖNGÜSEL MODA YOLCULUĞUNU GÜÇLENDİRİYORUZ”
BEYMEN PROMISE Ben ve ekibim tarafından yürütülen sürdürülebilirlik programı Beymen Promise; Elle Green Awards'ta "Yılın Sürdürülebilirlik Projesi" ödülüne layık görüldü.
BEYMEN REBORN Beymen'in sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında 2023 yılında lüks ikinci el satış platformu olarak kurulan Beymen Reborn'un çanta lansmanını gerçekleştirdik. 2024 yılı itibarıyla platforma lüks ikinci el ayakkabı eklendi. Reborn ile Beymen, Türkiye'nin döngüsel moda yolculuğunun güçlendirilmesine öncülük ediyor.
RAPOR 2025’TE Beymen'in sürdürülebilirlik yolculuğunun şeffaflığı doğrultusunda sürdürülebilirlik raporumuzu da 2025 yılında yayınlayacağız. Business Life dergisi tarafından gerçekleştirilen Türkiye'nin En Etkin 50 Kurumsal İletişim Lideri araştırmasında da 2022 yılından bu yana yer alıyorum.
AYLİN KURT GANİÇ I FİBA HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“KARİYERİM BOYUNCA STRATEJİK İLETİŞİM YAPILARI KURDUM”
“Kariyerim boyunca lokal ve global düzeyde stratejik iletişim yapılarının kurulması, itibar yönetimi, eşitlik ve kapsayıcılık, çalışan markası projeleri, sürdürülebilirlik ve kriz iletişimi gibi alanlarda uzmanlaştım. 2018 yılından beri Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi’yim.”
Pazarlama İletişimi master programının sonrasında ilk iş deneyimime Ali Taran Reklam Ajansı’nda Medya Uzmanı olarak başladım. Mecra iletişimleri ve kampanya yönetimi gibi çeşitli sorumluluklar aldım. Ardından 2006-2020 yılları arasında Borusan Mannesmann’daki uzun kariyerim süresince pazarlama, eğitim ve kurumsal iletişim alanlarının yapılandırılmasından ve uluslararası olarak yönetilmesinden sorumlu oldum.
“AYNI ZAMANDA ICF KOÇUYUM”
Aynı zamanda ICF sertifikasyonlu koçum. Eylül 2020’den itibaren bankacılık, enerji, perakende, turizm ve mağazacılık gibi farklı sektörlerde faaliyet gösteren Fiba Grubu’nun kurumsal iletişim direktörü ve genişletilmiş icra kurulu üyesi olarak görev yapıyorum. Kariyerim boyunca lokal ve global düzeyde stratejik iletişim yapılarının kurulması, itibar yönetimi, eşitlik ve kapsayıcılık, çalışan markası projeleri, sürdürülebilirlik ve kriz iletişimi gibi alanlarda uzmanlaştım. 2018 yılından beri Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi’yim.
SON 1 YIL KARNESİ
Özel Sektör Gönüllüleri Derneği 16. Gönülden Ödüller - Fiba Gönüllüleri- En Başarılı Gönüllülük Programı Ödülü
#VarGücümüzle Fiba Gönüllüleri Deprem Seferberliği En Başarılı Gönüllülük Projesi Ödülü
Kadın Dostu Markalar Platformu 2024 Farkındalık Ödülleri Fiba İşimiz Eşitlik Platformu - Cinsiyet Eşitliği Bilinci Ödülü
Fiba Ev İçi Şiddetle Mücadele Rehberi Kadına Karşı Şiddetle Mücadele Ödülü
Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği 15. Kurumsal Sorumluluk Zirvesi - Çocuk İyilik Merkezi - Toplumsal Yatırım Gümüş Ödül
Çocuk İyilik Merkezi Ölçümlenebilir Katkı Özel Ödülü
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği 22. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri - #VarGücümüzle Fiba Grubu Deprem Seferberliği - B4G Özel Ödülü
Çocuk İyilik Merkezi Kurumsal Sorumluluk Sağlık Kategorisi Ödülü
Çocuk İyilik Merkezi Alâeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü
Brandverse Awards Fiba Farkında İşveren Markası - PR Ana Bölümü İşveren Markası İletişimi İç İletişim Ödülü
Stevie Business Awards Yılın İletişim&Halkla İlişkiler Kampanyası- Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık Gümüş Stevie Eşit Bakım Eşit Zihin Yükü Kampanyası
DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL I ABDİ İBRAHİM İNSAN KAYNAKLARI KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI
AKADEMİK BAŞARIYLA ZENGİNLEŞEN BİR KARİYER
Dr. M. Oğuzcan Bulbul, İK, kurumsal iletişim ve surdurulebilirlik alanında Turkiye'nin en başarılı liderleri arasında yer alıyor. Akademik hayattaki başarısını iş dunyasına başarıyla aktaran Bulbul, sektorun doktorlarından.
2001 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nden onur derecesiyle mezun oldum. Aynı yıl Rekabet Kurumu tarafından düzenlenen ve toplam 1.080 adayın yarıştığı beş aşamalı giriş sınavında birinci olarak “Rekabet Uzman Yardımcısı” görevine başladım.
DOKTORLUĞA GİDEN YOLDA
2005 yılında rekabet uzmanlığına terfi ettim. Rekabet Kurumu Birinci Denetim ve Uygulama Dairesi Başkanlığının sorumluluk sahasına giren sektörlere ait dosyalarda görev yaptım. 2009 yılında yüksek onur derecesiyle Columbia Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler ve Kamu Yönetimi Fakültesi’ndeki Uluslararası Enerji Politikaları ve Yönetimi yüksek lisans eğitimini tamamladım ve Türkiye’ye döndüm. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi İşletme Fakültesi Finans Bölümü’nde “Rekabet Cezalarının Halka Açık Şirketlerin Hisse Senedi Fiyatlarına Etkisi” tez konusuyla doktora çalışmalarımı tamamladım ve doktor unvanını aldım.
ANADOLU EFES’TEN ABDİ İBRAHİM’E
Anadolu Efes’te Kurumsal İlişkiler ve Rekabet Uyum Direktörü olarak başta rekabet hukuku olmak üzere tüm yasal uyum risklerini, iletişim faaliyetlerini ve sürdürülebilirlik stratejilerini şirket tarihinin en genç yöneticisi olarak yaklaşık 9 yıl boyunca başarıyla yürüttüm. 2019 tarihinde ayrılarak Abdi İbrahim’de İcra Kurulu Genel Sekreteri ve Kurumsal İlişkiler, Sürdürülebilirlik ve İletişim Direktörü olarak yeni görevime başladım. Ocak 2024 itibarıyla, İcra Kurulu Üyesi ve İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı pozisyonuna atandım. İleri düzeyde İngilizce biliyorum, evli ve iki çocuk babası olup İstanbul’da yaşıyorum.
SON 1 YILDA ELDE ETTİĞİ BAŞARILAR
BUSINESS LIFE Türkiye’nin En Etkili 50 Kurumsal İletişim Lideri - 2023
BUSINESS LIFE Sürdürülebilirlik Ligi Liderleri Listesi - 2023
Fast Company En Yenilikçi 50 İK lideri Listesi - 2023
Fast Company Türkiye’nin Sürdürülebilirlik Liderleri Listesi - 2023
Sürdürülebilirlik alanında Green Harmonization Akıllı Yazılım Projesi ile "Yılın En Başarılı İnovasyonu” ödülü - 2023
The One Awards 2023’te halkın oylarıyla üst üste üçüncü kez ilaç sektöründe “Yılın En İtibarlı Şirketi” ödülü - 2023
CDP’de Global İklim A listesinde yer alan ilk ve tek Türk ilaç şirketi 2023
Pazarlama Türkiye’nin düzenlediği İklim ve Sürdürülebilirlik Zirvesi ve Ödülleri’nde halk oylamasıyla “Yılın Karbon Yönetimi Markası” kategorisinde Altın ödül
Fast Company’nin, Era Research iş birliği ve Kariyer.net desteğiyle düzenlediği "Kurum Kültürü 100” (Corporate Culture 100) araştırmasında Türkiye’nin en iyi 100 şirketi arasına girildi.
Realta Danışmanlık - Türkiye’nin En Gözde İlaç Şirketi - 2024
GÖKHAN ŞENGÜL I İGA İSTANBUL HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“EKONOMİ MUHABİRLİĞİNDEN GELDİM”
“Finansal Forum gazetesinde ekonomi muhabiri olarak kariyerime başladım. 2001-2009 yılları arasında farklı sektörlerde faaliyet gösteren çok sayıda şirketin iletişim danışmanlığını üstlendim.”
2000 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nden mezun oldum. Aynı fakültenin Halkla İlişkiler Bölümü’nde “Bireyler Arası İletişim” alanında yüksek lisans eğitimime devam ediyorum.
GAZETECİLİKTEN KURUMSAL İLETİŞİME
Kariyerime 1998 yılında, Doğan Medya Grubu bünyesinde yer alan bir ekonomi gazetesi olan Finansal Forum gazetesinde ekonomi muhabiri olarak başladım. 2001-2009 yılları arasında farklı sektörlerde faaliyet gösteren çok sayıda şirketin iletişim danışmanlığını üstlendim. 2009-2015 yılları arasında Kuveyt Türk Katılım Bankası’nda Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev aldım. İGA İstanbul Havalimanı’nın önümüzdeki 25 yılda gerçekleşecek yapım ve operasyon süreçlerinde yer almak üzere 2015 yılının Ağustos ayında İGA'da halen sürdürdüğüm Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevime başladım. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) üyesiyim.
İLKAY YILDIRIM AKALIN I ECZACIBAŞI HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ, DR. NEJAT F. ECZACIBAŞI VAKFI DİREKTÖRÜ
“KURUMSAL DEĞERLER REHBERLİK SUNUYOR”
“Değerler, bir kurumda sürekliliğin ve gelişimin kaynağını oluştururken, neyin önemli ve adil olup olmadığı da bu felsefe içinde belirleniyor. Dolayısıyla aslında aldığımız her kararda kurumsal değerler bize bir yaklaşım/rehberlik sunuyor.”
1994 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu İlişkileri Bölümü’nden onur derecesiyle mezun oldum. Aynı okulda master’ımı tamamladım. 26 yılı aşkın süredir Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Bölümü’ndeyim. 12 yılı aşkın süredir grubun kurumsal iletişim direktörlüğünü yürütüyorum.
“İTİBAR FARKLI KAVRAMLARDAN BESLENİYOR”
İtibar yönetiminin temelini oluşturan değerler, şüphesiz iş yapış şekillerimiz, önceliklerimiz ve toplumu şekillendiren değişimden etkileniyor. İtibarı kuran temel değerler önemli ölçüde değişmese de itibarın artık birbirinden farklı ve çok boyutlu kavramlardan beslendiğini söyleyebiliriz. İklim kriziyle önemi artan çevresel farkındalık ve zararsızlık algısı, hızla değişen teknolojilere uyum sağlayabilme ve bu teknolojileri sorumlu kullanabilme ve inovasyon kabiliyetlerimiz; çeşitlilik, hakkaniyet ve kapsayıcılık yaklaşımımız son yıllarda itibarı etkileyen kavramlar arasında. Örneğin bugün bir markaya duyduğumuz güven, ürün ve hizmet kalitesinin çok ötesinde markanın çevreye ve topluma etkisi, yönetişim yaklaşımı, geleceği yaratma potansiyeli, ne derece kapsayıcı, şeffaf ve adil olduğu gibi birbirinden bağımsız kriterlerle belirleniyor.
KURUMSAL DEĞERDE İLETİŞİMCİNİN ROLÜ
Kurumsal değerlerin gündelik pratiklerde kendini göstermemesi maalesef birçok marka için hem iç hem dış paydaşları nezdinde güven algısını zedeleyen bir tehdit. Kurumsal değerler, bir kurumun varoluş amacıyla uyuşmuyorsa, bu değerlerin pratikte karşılık bulması çok da mümkün değil. Ancak DNA’sı değerleriyle uyumlu kurumlarda da kültürün ve yaşam pratiklerinin değerlerden uzaklaşma riski söz konusu. Değerler, bir kurumda sürekliliğin ve gelişimin kaynağını oluştururken, neyin önemli ve adil olup olmadığı da bu felsefe içinde belirleniyor. Dolayısıyla aslında aldığımız her kararda kurumsal değerler bize bir yaklaşım/rehberlik sunuyor. Kısa vadeli bakış açısı, sonuç odaklılık, ekonomik etkiyi önceliklendiren yaklaşımlar, sosyal paydaşlar ve çalışanlarla diyalog ve etkileşim ortamlarının yaratılamaması, kurum değerlerini benimsemeyen insan kaynağı, değerlerin yaşatılamamasının temel sebeplerinden. Değerlerin yaşayabileceği, yeşerebileceği ortamların yaratılması konusunda iletişimcilere ve liderlere çok iş düşüyor. Değerlerin tanımında ortaklaşmak, somutlaştırılmalarına katkı bulunmak, yaşam buldukları hikayeleri görünür kılmak ve değerlerin zamanın ruhunu yakalayabilmesi için diyalog zeminlerinin oluşturulması konusunda iletişimciler önemli roller üstenebilir.
“BAZI KAVRAMLARIN İÇİ BOŞALDI”
DAHA DAYANIKLI İtibar yönetiminin asıl amacı itibar krizlerini engellemek olmasa da öz değerleriyle uyumlu, iç ve dış paydaşlarıyla şeffaf ve katılımcı bir iletişim stratejisi benimsemiş, güven inşa etmiş kurumlar krizlere karşı daha dayanıklı oluyor.
“DEĞERLER BENZİYOR” Rastgele birkaç kurumun kurumsal web sayfasını açıp baktığınızda çoğunda kurumsal değerlerin aşağı yukarı birbiriyle benzer olduğunu görürsünüz. Çoğu marka benzer değerleri sahiplenmek arzusunda.
“İTİBARI DÜZENLİ ÖLÇÜMLEMELİ” Teori ve pratiğin örtüşmediği kurumların da olduğu düşünüldüğünde bazı kavramların içinin boşaldığına şahit oluyoruz. Paydaşlarımıza karşı her durumda şeffaf ve dürüst olmak, hatalarımızın sorumluluğunu almak, samimiyetle çözüm aramak ve itibarı düzenli ölçümlemek oldukça kritik.
CEM TANIR I HEPSİBURADA KURUMSAL İLİŞKİLER, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP DİREKTÖRÜ
“DEĞERLER ANLAMLI OLMALI”
“İletişim yöneticilerinin en önemli görevi, değerleri hem anlaşılır hem herkesin hayatına dokunan bir şekilde anlatmak. Değerler, çalışanların kişisel ve profesyonel yaşamları için de anlamlı hale geldiğinde değer kazanıyor.”
Günümüzde itibar yönetimi eskisinden çok daha etkin bir şekilde yapılıyor. Artık müşterilere verdiğiniz güvenilir, kaliteli ürün veya hizmet yeterli değil. Tüketiciler şirketlerden çok daha fazlasını bekliyor. Sürdürülebilirlik, çevreye duyarlılık, eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık gibi konular itibar yönetiminin olmazsa olmazı. Dijital dünyanın da etkisiyle şirketler daha şeffaf olmak zorunda. Toplumun beklentileri hızla değişirken şirketlerin de bu değişime ayak uydurması, değerlerini yeniden şekillendirmesi kaçınılmaz.
“SADECE VİZYONDA YAZILI KALMAMALI”
Kurumsal değerlerin günlük hayatta karşılık bulmasındaki en büyük zorluk, bu değerlerin çalışanlar tarafından tam anlamıyla benimsenmemesi olabilir. Eğer bir değer, sadece şirketin vizyonunda yazılı olarak kalıyorsa, iş modeli ve sektör dinamikleriyle tutarlı ve sürdürülebilir olamıyorsa, günlük hayatta karşılık bulmakta zorlanabiliyor. Özellikle çalışanların ve iş ortaklarının her seviyede bu değerleri benimseyip hayata geçirmesi, değişen koşullarda değerleri gerçeğe dönüştürmenin yeni yollarını bulmaları çok önemli. Bu noktada iletişim yöneticilerinin en önemli görevi, bu değerleri hem anlaşılır hem herkesin hayatına dokunan bir şekilde anlatmak. Değerler çalışanların kişisel ve profesyonel yaşamları için de anlamlı hale geldiğinde değer kazanıyor.
“HER ZAMAN DOĞRU VE ŞEFFAF İLETİŞİM KURULMALI”
GÜVEN İLİŞKİSİ Kurumsal değerler ve hesap verebilirlik, bir şirketin sağlam bir temel üzerine inşa edilmesinde kritik bir rol oynuyor. Dünyadaki tüm ilişkiler, dolayısıyla ticari ve ekonomik ilişkiler de güven üzerine kurulu. Bu yüzden bir kurum, hesap verebilirlik kültürünü benimseyip bunu iç ve dış paydaşlarına etkili bir şekilde iletiyorsa, kazandığı güvenle olası bir kriz durumuna hızlı ve etkili şekilde yanıt verebilir.
“ÖNGÖRMEK ÖNCELİĞİMİZ” İletişimde kriz anında proaktif olmak çok önemli ama önceliğimiz her zaman kriz oluşturabilecek olasılıkları öngörmek ve bunlara hazırlıklı olmaktan yana. Burada da kurumsal değerler büyük önem taşıyor. İyi tanımlanmış ve içselleştirilmiş değerler hem iç hem dış paydaşların şirketle kurduğu ilişkiyi güçlendirir.
HESAP VEREBİLİRLİK Bu değerler şirketin sadece iyi zamanlarda değil, zor anlarda da yolunu aydınlatır. Çünkü çalışanlar ve liderler, karar alırken bu değerlere uygun hareket ederler ve bu da hatalı ya da yanlış adımların atılma riskini azaltır. Hesap verebilirlikse sadece hata yaptığında değil, her zaman doğru ve şeffaf iletişim kurmak anlamına geliyor. Bu da şirketin kriz sürecini yönetmesi ve güven kaybetmeden krizden çıkmasını destekleyen önemli unsurlar arasında yer alıyor.