DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER, “İLETİŞİMİ ŞEFFAF VE GÜNCEL TUTUYORUZ” DİYOR. DOĞANLAR HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ BİRNUR ÖZGÜL, LİDER İLETİŞİMLERİNİN KURALLARA BAĞLI İLERLEDİĞİNİ ANLATIYOR. Orka Holding Pazarlama İletişimi Müdürü YASEMİN YAZICI, “İLETİŞİMDE DEĞERLERİMİZİ VURGULUYORUZ” DİYOR. PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK, LİDER İLETİŞİMİNDE UZUN VADELİ BAŞARININ KAPSAYICI YAKLAŞIMLA GELDİĞİNE DİKKAT ÇEKİYOR. ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF ZİYA YÜCE, PAYDAŞA ÖZEL STRATEJİ GELİŞTİRDİKLERİNİ ANLATIYOR. SANKO HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ PINAR ULUTAŞ İSEN, İGA HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ GÖKHAN ŞENGÜL, KARACA GRUP KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SERAY ANIL, BEYMEN KURUMSAL İLETİŞİM VE PR DİREKTÖRÜ YELİZ KARA VE MAPFRE SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM KIDEMLİ MÜDÜRÜ BELMA ŞAHİN ALÇICI DA LİDER İLETİŞİMİYLE TÜRKİYE’NİN EN BAŞARILI KURUMSAL İLETİŞİM LİDERLERİ ARASINDA YER ALIYOR.
LİDER İLETİŞİMİNDE EN BAŞARILI CCO’LAR
BANU KARAMUK Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı
BELMA ŞAHİN ALÇICI MAPFRE Sigorta Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü
BİRNUR ÖZGÜL Doğanlar Holding Kurumsal İletişim Direktörü
GÖKHAN ŞENGÜL İGA İstanbul Havalimanı Kurumsal İletişim Direktörü
PINAR ULUTAŞ İSEN Sanko Holding Kurumsal İletişim Direktörü
SEDA GÜLER Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü
SERAY ANIL Karaca Grup Kurumsal İletişim Direktörü
YASEMİN YAZICI ORKA Holding Pazarlama İletişimi Müdürü
YELİZ KARA Beymen Kurumsal İletişim ve PR Direktörü
YUSUF ZİYA YÜCE Uludağ Enerji Kurumsal İletişim Direktörü
SEDA GÜLER I DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
“İLETİŞİMİ GÜNCEL TUTUYORUZ”
“Gerek iç gerekse dış paydaşlarımızla iletişimimizi şeffaf ve güncel tutmayı önemsiyorum. Yönetim kurulumuzu, yöneticilerimizi ve tüm çalışanlarımızı markamıza dair haber, gelişme ve yenilikler konusunda sürekli bilgilendiriyoruz.”
Gerek iç gerekse dış paydaşlarımızla iletişimimizi şeffaf ve güncel tutmayı önemsiyorum. Yönetim kurulumuzu, yöneticilerimizi ve tüm çalışanlarımızı markamıza dair haber, gelişme ve yenilikler konusunda sürekli bilgilendiriyoruz. Sektör, ülke ve dünya gündeminden de başlıklar sunarak bilgi paylaşımında bulunmaya çalışıyorum. Özellikle dijitalleşme ve alanımızdaki teknolojik gelişmelere dikkatlerini çeken haberleri, makaleleri sunarken, yöneticilerimizin katılımının faydalı olacağı etkinlik ve organizasyonları programlarına almaları yönünde de yönlendirici olmaya gayret ediyorum.
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE YAKIN İLETİŞİM
Kurum olarak genel müdürümüz liderliğinde yönetici strateji toplantıları, ilgili yöneticilerle acente temsilcileri toplantıları, acentelerle çeşitli etkinlik ve seyahatler düzenliyoruz. Böylece hem ekipleri bir araya getiriyor hem acentelerimizle bağımızı koruyoruz. Dış paydaşlarımız olan sosyal medya, reklam ve etkinlik ajanslarımızı kurumdan haber ve bilgilerle güncel tutarken kurum hakkında hakimiyetlerini artırıp, markamızı benimsemeleri yönünde hareket ediyor, sağduyu ve güven ortamı içinde bir çalışma sistemi kuruyoruz. Diğer bir önemli dış paydaşımız medya ile güçlü, sürdürülebilir ve yakın bir iletişimdeyiz, destek ve katkıları mesleğimde en büyük kazanımım. Ve elbette müşterilerimizle de yalın ve yakın bir iletişim içinde, ihtiyaç ve beklentileri analiz eden, empati ve duyarlılığın öne çıktığı bir bağ kurmayı önemsiyoruz. Sigorta zor günlerin en önemli dostu, sigortalılarımıza poliçelerimizin teminatları eşliğinde, yaşanan sorunlara empatiyle yaklaşarak çözüm odaklı bir iletişim sunuyoruz.
“YALIN VE ŞEFFAF BİR TON BENİMSEYECEĞİZ”
MÜŞTERİ SADAKATİ YILI 2025 yılını müşteri sadakatine daha çok yöneleceğimiz bir yıl olarak planlıyoruz. Pazarlama departmanımızın bu yöndeki projelerinin iletişimini en verimli şekilde organize etmeyi hedefliyoruz.
YENİ ÜRÜN Özellikle teknoloji odaklı yeni ürünlerimizin tanıtımını ön planda tutacağız. 10. yılımızı tamamladığımız 2024 yılı sonlarında hayata geçirdiğimiz elektrikli araçlara özel duvar tipi şarj ünitesi sigorta poliçesi sektörde bir ilk olma özelliği taşıyor, bu ürününün tanıtımını çok önemsiyoruz.
LİDERLERLE BASIN Her zaman olduğu yalın ve şeffaf bir iletişim tonu benimseyeceğiz. Basın mensuplarıyla yönetim kurulumuzu daha çok bir araya getireceğimiz etkinlikler düzenlemeyi planlıyoruz.
YASEMİN YAZICI I ORKA HOLDİNG PAZARLAMA İLETİŞİMİ MÜDÜRÜ
“İLETİŞİMDE DEĞERLERİMİZİ VURGULUYORUZ”
“Her an şeffaf iletişime açık ve hazır yapımızla gerek iç gerek dış iletişimde bu değerleri vurgulamaya özen gösteriyoruz. Sponsorluk çalışmalarımızdan dijital içerik projelerimize, kampanya kurgularımızdan mağaza içi iletişim stratejilerimize kadar tüm adımlarımızı, müşteriyle iletişim kurduğumuz süreçlerin her birini mesajlarımız ve tutarlılık açısından değerlendiriyoruz.”
Tüm iş süreçlerimizde estetik vaatlerin çok ötesinde sosyal, kültürel, etik ve çevresel değerlere uyumlu ve saygılıyız. Bu, sürdürülebilir başarımızın da temel taşı. Kurumsal iletişim stratejilerimizde de bu başarının kilit ve perçinleyici unsuru tutarlı iletişim. Aynı zamanda müşterilerimizin sadakati ve sürdürülebilir marka kimliği için de olmazsa olmazımız. Moda endüstrisinin dinamik yapısını da göz önüne alırsak her an şeffaf iletişime açık ve hazır yapımızla gerek iç gerek dış iletişimde bu değerleri vurgulamaya özen gösteriyoruz. Bu doğrultuda sponsorluk çalışmalarımızdan dijital içerik projelerimize, kampanya kurgularımızdan mağaza içi iletişim stratejilerimize kadar tüm adımlarımızı, müşteriyle iletişim kurduğumuz süreçlerin her birini mesajlarımız ve tutarlılık açısından değerlendirerek, daima uyumlu bir şekilde ilerletmeye özen gösteriyoruz.
ŞEFFAFLIK ÖN PLANDA
Uzun vadeli istikrarlı büyümemizi desteklemesi için çok önem verdiğimiz paydaşlarımızla güçlü ve düzenli iletişimde öncelikle şeffaflık ön planda. Geleneksel ve sosyal medya gibi iletişim platformlarını çeşitlendirirken, etkinliklerden kampanyalara paydaşlara uygun içerik ve tonlarla kapsayıcı, zengin, ihtiyaca yönelik ve doyurucu hizmetler sunmak da diğer kilit unsurlarımız arasında yer alıyor. Örneğin Damat Tween markamızla İstanbul Modern iş birliğinde Eco Art Lab’e destek oluyoruz. Döngüsel moda mottosuyla hayata geçirdiğimiz iş birliğinde sanatla modanın iç içe olduğu ileri dönüşüm atölyelerinde, bir yılda 7 bin kişiye ulaşarak doğa ve çevreyle kurulan bağı sanat yoluyla güçlendirmeye katkı sunduk. Eco Art Lab’teki ücretsiz eğitim programlarıyla tüm katılımcılarda geri dönüşüm bilincinin artırılması hedefleniyor.
“TOPLUMUN SESİNE KULAK VERİYORUZ”
MÜŞTERİYLE BAĞ Tasarımlarımızda ve iletişim kampanyalarımızda yerel hassasiyetleri gözetirken, toplumun sesine kulak vermek bizim için büyük bir öncelik. 2024 yılında, reklam yüzlerimiz Necip Memili, Bülent İnal, İlker Kızmaz ve Burak Yamantürk’ün katılımıyla Adana ve Ankara’da gerçekleştirdiğimiz Smokin Stil Günleri etkinliği, bu yaklaşımımızın en güzel örneklerinden biri oldu.
GERİ BİLDİRİM Bu etkinliklerde müşterilerimizle birebir buluşarak onların geri bildirimlerini dinlemek ve onların tarzına uygun çözümler sunmak, çalışmalarımıza yön veren en kıymetli unsurlardan biri oldu. Yine 2025 yılında da yurt içinde ve yurt dışındaki mağaza açılışlarımız, etkinlik sponsorluklarımız ve müşterilerimize özel yaptığımız organizasyonlar ile faaliyetlerimizi sürdürerek, müşteriler ve toplumla kurduğumuz bağı sürdüreceğimize inanıyoruz.
SAMİMİYET Hızla değişen tüketici davranışları, teknolojik ve sosyal trendler ışığında iletişim tonumuzu belirlerken sürdürülebilirlik ve etik üretim, sanal deneyimlerin ön planda tutulduğu dijitalleşme ve kişiselleştirme, kesintisiz ve benzersiz alışveriş deneyimi, küresel hassasiyet ön plana çıkıyor. Geçmişten günümüze uzanan moda mirasımızı yansıtarak, yeni dönemde de iletişim tonumuzu samimiyet, etkileşim, yenilikçilik ve moda odaklılık temelinde şekillendireceğiz.
YUSUF ZİYA YÜCE I ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“HER PAYDAŞA ÖZEL STRATEJİ GELİŞTİRİYORUZ”
“Paydaşlarımızla etkili ve sürekli bir iletişim sağlamak, güçlü iş ilişkilerimizin başarısının temelini oluşturuyor. Paydaşlarımızın her biri için özel stratejiler geliştirmek önceliğimiz.”
Tutarlı iletişim, Uludağ Enerji’nin kurumsal iletişim stratejisinin temel değerlerinden biri. Şirket olarak paydaşlarımıza güven aşılamak ve uzun vadeli ilişkiler kurmak için söylediklerimizle yaptıklarımızın örtüşmesine büyük özen gösteriyoruz. İletişim stratejimizde şeffaflık, doğruluk ve netlik ilkelerine sıkı sıkıya bağlıyız. Bu doğrultuda tüm mesajlarımızın ve eylemlerimizin tutarlı olmasına dikkat ediyoruz.
ETKİLİ VE SÜREKLİ İLETİŞİM
Paydaşlarımızla etkili ve sürekli bir iletişim sağlamak, güçlü iş ilişkilerimizin başarısının temelini oluşturuyor. Paydaşlarımızın her biri için özel stratejiler geliştirmek önceliğimiz. Yatırımcılarımızla düzenli finansal raporlama ve toplantılar, müşterilerimizle anlık geri bildirim sistemleri, yerel yönetimler ve kurumlarla sürekli bilgi paylaşımı ve güçlü bir medya iletişimi sağlıyoruz. Çalışanlarımızla düzenli olarak bilgi akışı sağlıyoruz. Tüm bu süreçleri, verimli iletişimi artıracak dijital araçlarla destekleyerek en iyi sonuçları elde ediyoruz.
DUYARLI ADIMLAR
Faaliyet gösterdiğimiz toplumu ve kültürünü anlayışla karşılamak, bu topluma katkı sağlamak bizim için büyük önem taşıyor. Bu doğrultuda, sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla toplumun ihtiyaçlarına duyarlı adımlar atıyoruz. Ayrıca, yerel etkinliklere katılarak ve kültürel mirası koruma çalışmalarına destek vererek, bağlarımızı güçlendiriyoruz. Ajandamızda, toplumla kurduğumuz güçlü bağları sürekli olarak pekiştirmek, toplumsal faydayı ön planda tutmak yer alıyor.
“2025’TE DAHA ETKİLİ İLETİŞİM KURACAĞIZ”
TOPLUMA HİZMET 2025 yılında dijital dünyadaki hızlı değişim ve toplumsal beklentiler doğrultusunda, şeffaflık ve topluma hizmet anlayışını ön plana çıkaran bir yaklaşım benimseyeceğiz.
GÜNDEMDEKİ BAŞLIKLAR Çevre dostu enerji çözümleri, sürdürülebilirlik ve toplumsal katkılar içeren konular, yeni yılda da gündemimizde olan başlıklarımız arasında yer alacak. Geride bıraktığımız yılda olduğu gibi 2025’te de üzerine katarak paydaşlarımızla daha etkili bir iletişim kuracağız.
BANU KARAMUK I PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI
“UZUN VADELİ BAŞARI KAPSAYICI YAKLAŞIMLA GELİYOR”
Kurumsal iletişim profesyonelleri olarak önceliğimiz her zaman paydaşlarımızın ihtiyaçlarını anlamak ve bunlara karşılık vermeye çalışmak. Onlarla şeffaf ve dürüst bir şekilde iletişim kurmak, bu yolla güven oluşturmak da olmazsa olmazlarımızdan. Bununla beraber sadece bilgi vermek değil, aynı zamanda paydaşlardan geri bildirim almak da önemli.
KATILIMCI İLETİŞİM
Paydaşlarımızın görüş ve önerilerini dikkate alarak iletişim sürecini daha katılımcı hale getiriyoruz. Güçlü paydaş ilişkileri kurmak için bir topluluk duygusu yaratmak ve her sesin duyulmasını sağlamak gerekiyor. Bu kapsayıcı yaklaşım, sürdürülebilir ortaklıkları teşvik ederek hem şirketimiz hem paydaşlarımız için uzun vadeli başarı sağlıyor.
GÜNDEME YAKIN TAKİP
İçinde bulunduğumuz toplumun değerleriyle paralel gitmek için çok iyi gözlem yapmak ve gündemi yakından takip etmek gerekiyor. Pegasus olarak bunu çok iyi başardığımızı düşünüyorum. İletişim kampanyalarımızda yerel unsurlara ve günlük yaşamdan enstantanelere yer vererek insanların kendilerini bu hikayelerde bulmasını amaçlıyoruz. Yine sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirerek içinde bulunduğumuz topluma karşı bu anlamda da görevimizi yerine getiriyoruz.
KONU BAŞLIKLARI
Şirketimizin temel değerlerini ve uzun vadeli hedeflerini yansıtmayı amaçladığımız bir iletişim tonumuz var. Yeni dönemde de bunu devam ettireceğiz. Büyüme hedeflerimizin yanı sıra sürdürülebilirlik ve toplumsal etki konularındaki gelişmeleri duyurmaya, konuşmaya devam edeceğiz. Teknoloji odaklı bir dünyada, bu alanda Pegasus olarak yaptıklarımız ve kaydettiğimiz ilerleme de yine önemli başlıklarımızdan biri olacak.
BİRNUR ÖZGÜL I DOĞANLAR HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“İLETİŞİMİMİZ KURALLARA BAĞLI”
“Şirketlerimizin ve markalarımızın nerede, nasıl temsil edileceği ve ne tür mesajların iletileceği kurallara bağlı. Bu çerçevede şirket sözcülerimiz, şirket ve marka adına açıklama, röportaj, canlı yayın gibi her bilgi aktarımlarını kurumsal iletişim departmanımızla birlikte yürütüyor. Tüm bu veriler tutarlı bir kurumsal iletişimin sağlanmasında etkin rol oynuyor.”
Tutarlı iletişim, bir kurumun iletişim stratejisinin bel kemiğidir. Zira temsil edilen markanın güvenilirliğinden çalışan motivasyonuna kadar çok geniş bir yelpazede etkisi vardır. Doğanlar Holding ve şirketlerinin tutarlı iletişiminde referansımız iletişim kılavuzumuz. Şirketlerimizin ve markalarımızın nerede, nasıl temsil edileceği ve içeriye ve dışarıya ne tür mesajların iletileceği kurallara bağlı. Bu çerçevede şirket sözcülerimiz, şirket ve marka adına açıklama, röportaj, canlı yayın gibi her bilgi aktarımını kurumsal iletişim departmanımızla birlikte yürütür. Tüm bu veriler tutarlı bir kurumsal iletişimin sağlanmasında etkin rol oynar.
“MESAJ ÇOK ÖNEMLİ”
Mesaj çok önemli. Konuşulan kitlenin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve iletişim tercihlerini anlayarak etkili mesajlar oluşturulmalı. Bu mesajlar açık, anlaşılır ve tutarlı olmalı, karmaşadan kaçınarak net ve öz bir dil kullanmalı. Mesajın iletileceği kanalları doğru seçmek de kritik bir etki taşıyor. Kanallar kendine özgü avantaj ve dezavantajlara sahip. Örneğin, sosyal medya hızlı ve geniş bir erişim sağlar, e-posta daha kişisel bir iletişim sunar. İletişim tek yönlü bir kavram değil, hedef kitleyle etkileşimde bulunmak ve geri bildirim almak, iletişimi dinamik ve etkili kılar. Bunlara ilaveten güçlü bir iletişim için çağın sağladığı tüm faydaları değerlendirerek bir strateji oluşturmanın önemi çok yüksek.
“TEMEL DEĞERLERİMİZİ YANSITAN BİR İLETİŞİM TONUMUZ VAR”
KURUMSAL HAFIZA Toplumun değerlerini ve kültürel normlarını anlamak için yerel tarih, gelenekler ve ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor. Bu hem topluma uyum sağlamak hem bakış açısını anlamak açısından önemli. Kökleri eskiye dayanan şirketlerde yaşanan sosyal değişim, tarihin akışına tanıklık etmiş olan kurumsal hafıza çok değerli. Toplumun sorunlarına duyarlı olmak, çözüm yolları aramak, katkı sağlamak, toplumun bir parçası olmanın kapılarını açar. İşte kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları da burada devreye giriyor.
EMPATİ Ve elbette empati. İnsanı ilgilendiren her konuda gerekli olan duygumuz. Farklı bakış açılarına ve yaşam tarzlarına karşı empati geliştirmek, açık görüşlü olmak, toplumsal farklılıkları kabul etmeyi, çok kültürlülüğü özümsemeyi ve saygı duymayı kolaylaştırır. Bir şirketin bu normları bünyesine geçirmedeki başarısı, yapıyı hem esnek kılar hem değer üretimini destekler.
İLETİŞİM TONU Benimsediğimiz, temel değerlerimizi yansıtan bir iletişim tonumuz var. Bu tonun normları, iletişim kılavuzumuzda belirli. Kurumsal anlamda yazılı ve sözlü iletişimimizde nasıl bir dilin kullanılacağı, hangi ifadelerden kaçınılacağı gibi temel konularda tonumuzda bir değişiklik olmayacak. Ancak faaliyet gösterdiğimiz sektörlerdeki değişimler, pazardaki rekabet, yeni oyuncular, yeni trendler ve müşteri geri bildirimleri iletişim tonumuzu dönemsel olarak farklılaştıracaktır.