BEYMEN GROUP, 51’İNCİ YILINI GERİDE BIRAKTI. 2024’TE MODANIN YANI SIRA LÜKS DENEYİM EKOSİSTEMİNİ TAMAMLAYAN FINE-DINING RESTORAN İŞİNE DE GİRDİ VE BARDOT MARKASINI YARATTI. BEYMEN GROUP CEO’SU ELİF ÇAPÇI, LÜKS PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN BÜYÜMESİNE, GÜÇLENMESİNE EMEK VEREN ÇOK ÖNEMLİ BİR LİDER. ÇAPÇI, “LİDER POZİSYONUMUZU KORUMAK VE GÜÇLENDİRMEK ÖNCELİĞİMİZ. LÜKS DENEYİMDE ÇITAYI YUKARI TAŞIMAYI SÜRDÜRECEĞİZ. ÇITAYI İSTİKRARLA YUKARI TAŞIMAK, YENİ İŞ ALANLARINA GİRMEK HEM ÇOK MOTİVE EDİCİ HEM ÇOK ZOR. BÜYÜME VE RENOVASYON SÜRECİMİZ 2025’TE BAŞLAYACAK. BEYMEN.COM’UN CİROMUZ İÇİNDEKİ PAYINI YÜZDE 25’E ÇIKARMA HEDEFİMİZ VAR” DİYOR.
SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr
Türkiye’de lüks perakende sektörü, ekonomik büyümenin önemli itici güçleri arasında. Sektör, önemli ölçekte istihdam yaratırken istihdamı da sürekli destekliyor. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ise bu sektörün büyümesine, güçlenmesine katkı sağlayan, emek veren çok önemli bir lider. Beymen Group, Türkiye’nin en önemli lüks ekosistemlerinden birini oluşturuyor. Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu Beymen.com da grubun can damarlarından biri olarak önemli bir performans gösteriyor. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, “Lüks moda gibi çok dinamik ve değişken bir alanda yaptığımız işin zirvesindeyiz. Dünya çapında bir benchmark haline geldik. Çıtayı istikrarla yukarı taşımak, yeni iş alanlarına girmek hem çok motive edici hem çok zor” diyor. Çapçı, 2024 yılını hedefleriyle paralel kapattıklarını belirtirken 2025’e çok önemli hedeflerle girdiklerini söylüyor ve “Lider pozisyonumuzu korumak ve güçlendirmek her daim önceliğimiz. Lüks deneyimde çıtayı hep daha yukarı taşımayı sürdüreceğiz. Yeni mağazalarımızla büyürken mağazacılık teknolojilerine yatırım yapıyoruz. Mağazacılık ağımızı yeniliyoruz. Zorlu Center’da büyüme ve renovasyon sürecimiz 2025’te başlayacak. Network ve Beymen Club markalarımız için ciddi bir yenilenme ve aynı şekilde yeni mağaza açılımı inisiyatifi içerisindeyiz. Beymen.com’un ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefimiz var” diyor. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, 2025’e girerken gündemini sadece BUSINESS LIFE ile paylaştı.
Beymen Group’un Türkiye’de perakende ekosistemindeki güncel yerini tarif edebilir misiniz?
Beymen Group; Beymen, Beymen Club, Network ve Divarese markaları, 4 bine yakın çalışan sayısı, 250’ye yakın mağazası, Beymen mağazalarımızda yer verdiğimiz 1.500’ü aşkın marka sayısı ile Türkiye’nin bir numaralı lüks destinasyonu. Ayrıca Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu Beymen.com da grubumuzun bünyesinde. Lüks moda ve tekstile dokunan her alanda varız, bu alanlarda Türkiye’deki perakende ekosisteminde çok önemli bir yere sahibiz. Lüks moda gibi çok dinamik ve değişken bir alanda yaptığımız işin zirvesinde olmak, dünya çapında bir benchmark haline gelmek ve çıtayı istikrarla yukarı taşımak, yeni iş alanlarına girmek hem çok motive edici hem çok zor. Bu başarılara ulaşmayı mümkün kılan yegane unsur ekip olmak. Birbirine güvenen ve yetkinlik seti olarak birbirini adeta bir puzzle gibi tamamlayan bir ekiple hedeflerimize ulaşmak ve bu esnada karşılıklı olarak birbirimize değer katmak, yaptığımız işi daha da anlamlı hale getiriyor.
Beymen sürekli bir dönüşüm geçiriyor. Bu yolculuğun neresindesiniz?
Son yıllarda dönüşümün hayatımızın merkezinde olduğu bir dönemden geçiyoruz. Dijital dönüşüm, tüketicinin dönüşümü, perakendenin dönüşümü, lüksün dönüşümü... Hemen her alanda dönüşümün farklı açılardan etkilendiği pek çok parametreyle karşı karşıyayız.
Dünyanın değiştiğinin; buna paralel olarak teknolojinin kullanımı yaygınlaştıkça hayatın akışının da değiştiğinin farkındayız. Lüksün deneyimle anıldığı bir dönemdeyiz. Taleplerin merkezinde çoğu kez ihtiyaçlar kadar, deneyimin öne çıktığını gözlemliyoruz. Bu süreci yakından takip ediyor ve son yıllarda dijital dönüşüme odaklanarak, yenilikçi teknolojilere yatırım yapıyoruz. Mağazalarımızı her ziyaret ettiğinizde ilham aldığınız, daha anlamlı mekanlara dönüştürmeye çalışıyoruz. Müşterilerimizin mağazalarımızda kaliteli vakit geçirmeleri için onlara sunduğumuz nedenleri çeşitlendiriyoruz. Ayrıca son dönemde lüks kavramının içine gastronomiyi de eklediğimiz yeni girişimleri hayata geçiriyoruz. Beymen bünyesindeki Artisan Hospitality Group ile Galataport mağazamızda Blender Cafe’yi, Beymen Zorlu Center mağazamız içinde yeni lüks restoranımız Bardot’yu açtık.
Ayrıca sürdürülebilirlik alanında yürüttüğümüz çok boyutlu çalışmaları da çok önemsiyoruz. Kararlı ve somut bir yol haritamız var. Sürdürülebilir modayı destekliyoruz. “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek başlattığımız Beymen Promise, sürdürülebilirlik konusundaki kararlı duruşumuzun büyük bir yansıması.
2024 nasıl bir yıl olarak geride kaldı?
Türkiye, lüks pazarı açısından güçlü bir ülke ve biz de Beymen Group olarak çok ayaklı bir iş yapıyor olmamızın da getirdiği esneklikle 2024’te de güçlü finansal yapımızı koruyarak grubumuzu büyüttük. Daha da güçlendik. 2024 yılı büyüme ve yatırım hedeflerimize ulaştık. Sürdürülebilirlik yolculuğumuzu güçlendirdik, bu yolculuğa kararlılıkla devam ediyoruz. Döngüsel moda tarafında da 2024’te yeni açılımlarımız oldu. Zorlu ve İstinyePark mağaza büyüme ve renovasyon projelerimizi tamamladık. İstinyePark’ta Marc Jacobs, Rimowa, Premiata butiklerimiz açıldı. Beymen Sneakers Club da İstinye Park’ın yeni adresleri arasına katıldı. Yeni mağazacılık teknolojilerini de yakından takip ediyoruz. 2024 bu alanda da yenilikçi gelişmeleri ziyaretçilerimizle buluşturduğumuz bir yıl oldu. Öte yandan, dijital ajandamız doğrultusunda Beymen.com’un büyüme yolculuğunu ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefiyle güçlendirmeyi sürdürüyoruz. Hep vurguladığım gibi yaptığımız her işin merkezinde çalışma arkadaşlarımız yer alıyor. Onların kendilerini sürekli geliştirdikleri mutlu bir iş ortamı sağlamayı sürdürmek de 2024’te öncelikli gündemimiz oldu.
Hangi trendleri ve gelişmeleri izliyor ve radarınızda tutuyorsunuz?
Beymen Group’taki çalışma arkadaşlarımın güçlenerek gelişmesi ve ekiplerimiz, öncelikli gündemim. Dünyada ve ülkemizde lüks dinamikleri sürekli izlerim. Millennial’ların ve Z jenerasyonunun beklentilerini ve önceliklerini takip ediyorum. Sürdürülebilirlik hedeflerimiz kapsamında bu alandaki çalışmaları dikkatle izliyorum. Dijital dönüşüm ve teknolojik gelişmeler hayatımızın bir parçası. Beymen.com’un gelişimini yakından takip ediyorum.
Yeme-içme gibi lüks perakendeyle artan şekilde yan yana olan sektörleri ve bu alandaki gelişmeleri ve projelerimizi yakın takip ediyorum.
Dönüşümü sürdürülebilir kılmak için en önemli öncelikleriniz neler?
Misyonumuz değişen dünya ve toplumsal dinamiklerle kendi DNA’mızı kaybetmeden zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Dolayısıyla her daim önceliğimiz hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak, ilkleri başarmak, hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek. Beymen olarak dijitalleşmeyi, yeni mağazacılık teknolojilerini, deneyim setimize sanatı, gastronomiyi dahil etmeyi ve gezegenimizin geleceğini dolayısıyla sürdürülebilirlik yol haritamızı önemsiyoruz. Ayrıca Y ve Z kuşaklarının lüks pazarındaki varlıklarının artmasını yakından takip ediyor, onlardan ilham alıyoruz.
Y ve Z önümüzdeki 10 yıla yön verecek nesiller. Onlarla nasıl bir ilişkiniz var?
Beymen’in yaptığı her işin merkezinde ilham veren lüks moda markası olma misyonumuzu sürdürmek, bunu yaparken de dokunduğumuz tüm paydaşlarımızın öncelikle de müşterilerimizin ve çalışma arkadaşlarımızın mutluluğunu sürdürülebilir kılma hedefi yatıyor.
Beymen Group’ta eşitlikçi, kendi alanında yüksek kaliteli ve tecrübesiyle alanında fark yaratan profesyonellerden oluşan çok kıymetli bir ekibe sahibiz.
2025 ajandanızda öne çıkan başlıklar neler?
Lider pozisyonumuzu korumak ve güçlendirmek her daim önceliğimiz. Lüks deneyimde çıtayı hep daha yukarı taşımayı sürdüreceğiz. Yeni mağazalarımızla büyürken mağazacılık teknolojilerine yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Tersane İstanbul’da dünyanın önde gelen tasarım ve mimari ofislerinden Office for Metropolitan Architecture (OMA) ile hayata geçirdiğimiz 12 bin metrekarelik Beymen mağazamız bizim için 2025’in en heyecan verici gündemlerinden biri olacak. Ayrıca mevcut mağazacılık ağımızı da yeniliyoruz. Büyüyerek yenilenen Beymen İstinyepark’ın açılışını geçtiğimiz ay gerçekleştirdik. Beymen Zorlu Center’da büyüme ve renovasyon sürecimiz 2025’te başlayacak. Network ve Beymen Club markalarımız için ciddi bir yenilenme ve aynı şekilde yeni mağaza açılımı inisiyatifi içerisindeyiz. Mağazalarımızda djitalleşme çok önemli. Yeni mağazacılık teknolojilerine yatırım yapıyoruz.
Bu yatırımların içeriği nedir? Hangi alanlara nasıl bir teknoloji yatırımı yapıyorsunuz?
Veri analitiği ve dijital pazarlama becerilerimizin sürekli olarak gelişmesi ajandamın üst sırasında. Günümüzde dijitalleşme, dijital dönüşüm, moda sektörünün evriminde en belirleyici itici güç haline geldi. Bizim yaptığımız işin merkezindeyse veri analitiği ve dijital pazarlama becerileri büyük yer kaplıyor. Veri analitiği ve dijital pazarlama becerileri, önümüzdeki dönemde de tüketici taleplerini anlama, trendleri öngörme ve e-ticarette başarı sağlayacak pazarlama stratejileri geliştirme konularında kritik rol oynamaya devam edecek. Ayrıca bulut teknolojilerine ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Büyük bir yapı olarak işimizin her aşamasında veriye dayalı kararlar aldığımız bu dijital çağda bulut tabanlı teknolojileri etkin şekilde kullanmak çok önemli. Bu bakış açısıyla bir yandan da Beymen’in BT mimarisini çalışıyoruz. Teknolojiyle birlikte hayatımıza giren tüm yenilikleri yakından takip etmekle kalmıyor, işlerimize nasıl entegre edebiliriz ve hayatı nasıl daha kolaylaştırabilir diye bakıyoruz. Moda sektöründe yapay zeka temelli kullanım senaryolarını değerlendiriyoruz.
Değişimin ve dönüşümün domine ettiği bu ortamda çalışma arkadaşlarımız bizim için çok kıymetli. Onların yeteneklerini ve yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sağlamayı, dijital dünya için gerekli donanımları edinmelerine destek olmayı temel sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Verimlilik, stok yönetimi gibi konularda olduğu kadar müşteri deneyimini artırıcı konulara da eğiliyoruz. Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlamak için teknolojiden yararlanmayı sürdürüyoruz. 2024’te devreye aldığımız reyonda ödeme hizmetimiz Beymen Pay ile mağazalarımızdaki tüm satış ve ödeme işlemlerini tek cihaz üzerinden satış temsilcilerimizle kasaya gitmeye gerek kalmaksızın yönettiğimiz yeni bir bulut teknolojisini hayata geçirdik. 2025’te Beymen Pay ile bu deneyimi daha da iyileştirmek ve yeni teknolojilerle mağazalarımızı buluşturmak önceliğimiz olacak. Beymen.com’un site trafiğini artırarak lüks mağazacılık tecrübesiyle örtüşen bütünsel bir deneyim sağlamaya devam etmek ajandamın üst sıralarında yer alıyor. E-ticarete yaptığımız yatırımlar sayesinde Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerimize en etkin şekilde ulaşabiliyoruz. İki yıl önce pazaryeri yetkinliğini de ekleyerek güçlendirdiğimiz Beymen.com, bize çok önemli bir ufuk açtı. Önümüzdeki dönemde Beymen.com’un ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefimiz var.
Son 1 yılda hayata geçirmekten gurur duyduğunuz işler neler oldu?
Türkiye’nin En Etkili 50 CEO’su arasında yer almak, benim için büyük bir gurur ve sorumluluk. Çok teşekkür ederim. Geçtiğimiz yıl Beymen bünyesi altında Artisan Hospitality Group’u kurduk ve Beymen Zorlu Center’da kapılarını açan Bardot ile şehri yeni bir gastronomi deneyimiyle buluşturduk. Farklı konseptler ve lokasyonlarla ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bu alanda önümüzdeki aylarda Beymen’in farklı ve heyecanlı uygulamaları art arda hayata geçirdiğine, sektöre yeni bir soluk getirdiğine tanık olacağız. Sürdürülebilirlik alanında şeffaf ve kararlılıkla ilerlemeye devam edeceğiz. Döngüsel modayı sürdürülebilirlik çalışmalarımızın merkezinde tutarak Reborn, Repair ve Recycle tarafındaki projelerimizi büyüttüğümüz bir yıl olacak. Ayrıca ilk sürdürülebilirlik raporumuzu da 2025 yılında yayınlamayı hedefliyoruz. Beymen tamamıyla lüks moda ve yaşam stili alanlarına odaklı bir marka. Bu alanda çok güçlü bir deneyimimiz, çok zengin bir mirasımız, dünya markalarıyla onlarca yıl içinde kurmuş olduğumuz çok güçlü bir iş modelimiz var. Misyonumuz değişen dünya ve toplumsal dinamiklerle kendi DNA’mızı kaybetmeden, zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak. İlkleri başarmak. Hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek. Lüks moda dünyası ve Türkiye arasında köprü oluşturmaya devam etmek.
Lükste lider bir grubu yönetmenin zorlukları neler? Sizi en çok ne zorluyor?
Lüks moda gibi çok dinamik ve değişken bir alanda yaptığı işte pazar lideri olmak, dünya çapında bir benchmark haline gelmek ve çıtayı istikrarla yukarı taşımak, yeni yeni iş alanlarına girmek çok ciddi bir iş disiplini gerektiriyor. İyi bir ekiple çalışmak, sürekli olarak iş listeleri üzerinden ve doğru önceliklendirme yaparak vakit alakasyonu yapmak, günlük hayatı organize etmek benim için çok önemli. Ve ne mutlu ki bu konuda oldukça şanslıyım.
Biz Beymen’de lüksü; sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun birleşimi olarak görüyoruz. Değişen dünyayla birlikte, lüksün tanımının değiştiği, objelerden, ürünlerden deneyime doğru kaydığı bir dönemdeyiz. Lüksün tanımı kültürü, sanatı içine alıyor, hayatlara dokunmayı, anlam ve değer katmayı çok daha fazla amaçlıyor. Beymen’de hayata geçirdiğimiz tüm projelerimizde ve çalışmalarımızda bu vizyonla hareket ediyoruz. Her bir mağazamızı özenle düşünülmüş, özel tasarımlarla ilham veren ve daha anlamlı mekanlar olarak konumlandırıyoruz. Bu öyle bir yolculuk ki müşterilerimizin mağazalarımızda kaliteli vakit geçirmeleri, kendilerini özel hissetmeleri, ilham almaları için onlara sunduğumuz nedenleri çeşitlendiriyoruz. Mağazalarımızı adeta yaşam merkezleri haline getiriyoruz. Yaratıcılık ve özgünlük mağazacılık anlayışımızın temelini oluşturuyor. Diğer yandan lüks moda ve sanat arasındaki bağlantının bir benzerini yeme içme alanında görüyoruz. Çok uzun yılardır Beymen bünyesi altında farklı lokasyonlarda seçili yeme içme mekanlarına ev sahipliği yapıyoruz. Farklı konseptler ve lokasyonlarla ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bu alanda önümüzdeki aylarda Beymen’in farklı ve heyecanlı uygulamaları art arda hayata geçirdiğine, sektöre yeni bir soluk getirdiğine tanık olacağız.
Beymen’in 50 yılını geride bıraktınız. Çok özel bir projeyle kutladınız. Sizin için bu kutlama ne ifade ediyordu?
Son yıllarda hayata geçirdiğimiz projeler arasında en çok gurur duyduğumuz çalışmalardan biri, Beymen’in 50. yılı ve Anadolu lüksünün 500 yıllık tarihini kutladığımız Golden Opulence oldu. Beymen olarak geride bıraktığımız yarım asrı, bugüne kadar sahiplendiğimiz değerlere yakışan bir şekilde kutlamak, bunu yaparken tarihe not düşmek, hatta kalıcı bir iz bırakmak istedik. Lüksün bu topraklardaki eşsiz yolculuğunun izini sürdük. Medeniyetler beşiği Anadolu’nun ihtişamlı kültür mirasına ışık tutan, sergi kitap ve belgeselden oluşan çok özel bir üçlemeyi hayata geçirdik. Golden Opulence, bizim için yüzyıllar boyunca dünyaya ilham olmuş eşsiz kültür mirasımıza bir saygı duruşu. 2023 Kasım ayında dünya lüksüne yön veren 50 modaevinin Beymen için bu topraklardan ilhamla tasarladıkları özel eserler, Golden Opulence sergimizde 50 bini aşkın ziyaretçiyle buluştu. Aynı günlerde Assouline ile birlikte yayınladığımız Golden Opulence kitabımız, İstanbul ile eşzamanlı olarak dünyanın önde gelen metropollerinde okuyucularla buluştu. Yolumuzun kimi zaman çok kültürlülük ve mimari kimi zaman moda ve zanaat kimi zamansa gastronomiyle kesiştiği belgeselimizin 2024 yılı Haziran ayında Netflix Türkiye ile Netflix MENA’da yayınlandı. 71. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde Luxury&Lifestyle kategorisinde ülkemize Bronz Aslan ödülünü getirdiğimiz için de çok mutlu ve gururluyuz.
“MODA HIZLI VE BÜYÜLÜ BİR DÜNYA”
“SONSUZ FIRSAT DOLU” İşin doğası itibarıyla sürekli olarak kendimizi baştan yaratmamız gereken bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Lüks de moda da içinde bir yandan inanılmaz hızlı olmayı gerektiren, diğer yandan sonsuz fırsatlar barındıran büyülü bir dünyayı temsil ediyor. Az önce de ifade ettiğim gibi zamanın ruhunu okumak da onun bir adım önünde olmak da çok önemli.
“ANLAMLANDIRIYOR” İnsanın yaptığı işi sevmesinin, hayatının tamamını etkileyen bir yanı olduğunu düşünüyorum. Bunun yanı sıra iyi ekiplerle çalışmak, emek vermek, verilen emeğin değerini bilmek ve sürekli gelişim içinde bu yolculuğu inşa etmek de çok önemli. Ekipçe hep beraber ortaya koyduğumuz performansın sonucunda hedeflerimize ulaşmak ve bu esnada karşılıklı olarak birbirimize değer katmak, yaptığımız işi daha da anlamlı hale getiriyor.
“SEKTÖRÜ SEVİYORUM” Ben hayatı kendimize sınırlamadan, önyargıları bu sınırların çerçevesi yapmadan, inanarak, güvenerek, korkmadan cesaretle üstüne giderek çalışmayı tercih eden ve perakende sektörünü çok seven bir profesyonel olduğumu söyleyebilirim.
BEYMEN KÜLTÜRÜNÜN 6 BAŞLIĞI
1. Kapsayıcılık,
2. Bürokratik olmaktan uzak eşitlikçi ve samimi bir çalışma ortamı,
3. Liyakat,
4. Kişisel gelişime imkan tanıyan ve yaratıcılığı destekleyen bir kültür,
5. Sevecen ve çalışan mutluluğunu önemseyen bir bakış açısı,
6. Sosyal duyarlılık ve toplumsal konularda sorumluluk alma bilinci yüksek bir çalışma ortamı.
ELİF ÇAPÇI’NIN AJANDASININ EN ÖNEMLİ 10 MADDESİ
1- Lider pozisyonumuzu korumak ve güçlendirmek her daim önceliğimiz.
2- Yeni mağazalarımızla büyürken mağazacılık teknolojilerine yatırım yapmayı sürdüreceğiz.
3- Mevcut mağazacılık ağımızı yeniliyoruz.
4- Yeni mağazacılık teknolojilerine yatırım yapıyoruz.
5- Beymen’in BT mimarisini çalışıyoruz.
6- Çalışma arkadaşlarımın güçlenerek gelişmesi ve ekiplerimiz, öncelikli gündemim.
7- Moda sektöründe yapay zeka temelli kullanım senaryolarını değerlendiriyoruz.
8- Beymen.com’un ciromuz içindeki payını yüzde 25’e çıkarma hedefimiz var.
9- Reborn, Repair ve Recycle tarafındaki projelerimizi büyüttüğümüz bir yıl olacak.
10- İlk sürdürülebilirlik raporumuzu 2025 yılında yayınlamayı hedefliyoruz.