Paydaş iletişimi

SABANCI HOLDİNG KURUMSAL MARKA YÖNETİMİ VE İLETİŞİM BAŞKANI FİLİZ KARAGÜL TÜZÜN, “TÜM PAYDAŞLARA İLHAM VERMEKLE YÜKÜMLÜYÜZ” DİYOR. ŞİŞECAM İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ ARZU ÖZCAN, “SADECE SÖZDE DEĞİL EYLEMDE DE TUTARLIYIZ” DERKEN VODAFONE TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM KIDEMLİ YÖNETİCİSİ ARZU DENİZ AKSOY, GÜVEN İNŞA ETMENİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR. YILDIZ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ ZEYNEP ÖZLER, İTİBAR YÖNETİMİNİ GÖRÜNMEYEN GÜÇ OLARAK TARİF EDİYOR. ZORLU HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GENEL MÜDÜRÜ ŞAHİKA ÖZCAN ORTAÇ, 2025’TE ÖZEL HİKAYELEŞTİRME TEKNİKLERİ GELİŞTİRECEKLERİNİ SÖYLÜYOR. BORUSAN HOLDİNG İNSAN, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI NURSEL ÖLMEZ ATEŞ, “İLETİŞİM TONUMUZU SÜREKLİ GÖZDEN GEÇİRİYORUZ”, FİBA Holding KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ AYLİN KURT GANİÇ İSE “EYLEM VE SÖYLEM BİRLİĞİ İÇİNDE BİR DİL ŞART” DİYOR. KOÇ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM VE DIŞ İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ BURÇİN GİRİT, ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLİŞKİLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL VE ENERJİSA ENERJİ İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ GÖKTÜRK DEMİREL DE GÜÇLÜ PAYDAŞ İLETİŞİM STRATEJİLERİYLE BU LİSTEDE YER ALIYOR.

Ö. SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr

Bugün artık itibar sadece en kaliteli ürünü satanların erişebildiği bir mertebe değil. Çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler, hissedarlar, rakipler, yol arkadaşları gibi tüm paydaşlar nezdinde olumlu puan almak hatta beğenilmenin ötesinde imrenilmek gerekiyor. Tüketicilere daha sık ve daha çok kanaldan ulaşmak yerine, anlamlı bir mesajla, gerçekçi duygusal ve fonksiyonel faydalarla ve kişiselleştirilmiş içeriklerle ulaşmak çok önemli. Hem ülkemizde hem dünyada paydaşların günden güne daha hassas seçimler yaptığını görüyoruz. Peki bu seçimleri hangi kriterlere göre yapıyorlar? Paydaş iletişimini yürütürken işte bu kriterler her zaman gözümüzün önünde olmalı. Tutarlılık, samimiyet, yenilikçilik, güven vermek, açık iletişim politikası izlemek, söylediğinin arkasında durup sözü eylemle desteklemek… Tüm bunlar hem paydaş iletişiminin hem lider iletişiminin anahtar yaklaşım ve davranışları…

 

GÜÇLÜ PAYDAŞ İLETİŞİMİ LİDERLERİ

  ARZU DENİZ AKSOY Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü  
  ARZU ÖZCAN Şişecam İletişim Koordinatörü  
  AYLİN KURT GANİÇ Fiba Holding Kurumsal İletişim Direktörü  
  BURÇİN GİRİT Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü  
  FİLİZ KARAGÜL TÜZÜN Sabancı Holding Kurumsal Marka Yönetimi ve İletişim Bölüm Başkanı 
  GÖKTÜRK DEMİREL Enerjisa Enerji İletişim Grup Direktörü  
  DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL Abdi İbrahim İK, Kurumsal İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı  
  NURSEL ÖLMEZ ATEŞ Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı  
  ŞAHİKA ÖZCAN ORTAÇ Zorlu Holding Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yrd. 
  ZEYNEP ÖZLER Yıldız Holding Kurumsal İletişim Grup Direktörü  

FİLİZ KARAGÜL TÜZÜN I SABANCI HOLDİNG KURUMSAL MARKA YÖNETİMİ VE İLETİŞİM BÖLÜM BAŞKANI

“TÜM PAYDAŞLARA İLHAM VERMEKLE YÜKÜMLÜYÜZ”

“Tutarlılık ve samimiyet bizim için çok önemli. Bugünün dünyasında, söylediğiniz kadar değil, yaptığınız kadarsınız. Yani biz topluma, çalışanlarımıza, tedarikçilerimize, tüm paydaşlarımıza ilham vermekle yükümlüyüz. Bu etkiyi yaratabilmenizin birinci koşulu da sahada, söylemlerinizin gereklerini yerine getirmek.”

Eskiden ‘güçlü iletişim’ dediğimiz aslında iki taraflı bir hikayeydi. Önce dinleyeceksiniz sonrasında konuşacaksınız. Son yıllarda buna yeni bir süreç eklendi: Yapmak, hayata geçirmek, aksiyon almak. Bugün paydaşlarınızın ne istediğini, sizden ne beklediğini çok iyi analiz edebilirsiniz. Onları mutlu edecek, onların kalbine ve aklına ulaşacak mesajları da tasarlayabilirsiniz. Ama bunları gerçeğe dönüştüremediğiniz, aksiyona dökemediğiniz durumda aslında ‘yapacağız’ dediklerinizin hiçbir önemi yok. Bu yaklaşım, Sabancı gibi bu ülkeyle, bu ülkenin insanlarıyla özdeşleşmiş topluluklar için bir kutup yıldızı. Baktığınızda Sabancı, sadece bu ülkenin her şeyin en iyisine layık olduğunu düşünen bir topluluk değil. Bunun için holdingiyle, topluluk şirketleriyle, vakfıyla, üniversitesiyle düşüncenin ötesine geçen; sürekli daha iyisini yapmayı, aksiyon almayı ve paydaşlarını harekete geçirmeyi önceliklendiren bir organizasyon.

TOPLULUK VAADİ

Ve baktığınızda Sabancı’nın Topluluk vaadi, aslında bu yaklaşımın biraz iş stratejisiyle harmanlanmış hali. Topluluk vaadi şu demektir: “Ben, tüm faaliyetlerimi bu amaca ulaşmak için yapıyorum. Benim varlık sebebim budur.” Sabancı olarak diyoruz ki; “Sürdürülebilir bir yaşam için öncü girişimlerle, Türkiye ile dünyayı birleştiririz.” Bu vaat yaklaşık 100 yaşındaki Sabancı Topluluğu’nun, kuruluşundan bu yana kendisine yön veren değerlerin ve ilkelerin bu yeni dünyadaki izdüşümü. Her fonksiyonun bu vaade ulaşmak için çaba sarf ettiği müthiş bir sinerjiyle hareket ediyoruz. Sabancı iletişim kültürünü de bu kapsamda ele alıyoruz. Öncelikle temel hedefimiz tüm iletişim çalışmalarının, Sabancı’nın Topluluk vaadine, stratejik önceliklerine, sürdürülebilirlik yol haritasına ve tabii ki Sabancı’nın değer ve ilkelerine paralel şekilde ilerlemesi. Bunları desteklemesi.

“YAPTIĞINIZ KADARSINIZ”

TUTARLILIK VE SAMİMİYET Diğer yandan tutarlılık ve samimiyet bizim için çok önemli. Bugünün dünyasında, söylediğiniz kadar değil, yaptığınız kadarsınız. Yani biz topluma, çalışanlarımıza, tedarikçilerimize, tüm paydaşlarımıza ilham vermekle yükümlüyüz. Bu etkiyi yaratabilmenizin birinci koşulu da sahada, söylemlerinizin gereklerini yerine getirmek. Tüm bunların ışığında, yeni yılla 100. yılımıza adım atacak olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz.

GÜVEN DUYGUSU Sabancı’nın hikayesi, ekip ruhu ve dayanışma temelinde yükselen bir başarı hikayesi. Ve bu hikayenin bir asırdır devam etmesini sağlayan, Sabancı’nın yarattığı güven duygusu. Biz, Sabancı’nın ikinci yüzyılında da bize duyulan bu güvene layık olmaya çalışacak; tüm iletişim süreçlerimizi de bu kapsamda ele almayı sürdüreceğiz.

 

ŞAHİKA ÖZCAN ORTAÇ I ZORLU HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GENEL MÜDÜRÜ

“AMACIMIZ ORTAK FAYDA YARATMAK VE ETKİYİ BÜYÜTMEK”

“Uzun vadeli, kalıcı ve kapsayıcı değer yaratmak için yaptığımız çalışmaların, paydaşlarımız tarafından doğru ve etkili şekilde anlaşılmasını sağlayacak bir iletişim yaklaşımı benimsiyoruz. Paydaşlarımızla şeffaflık ve karşılıklı güven temelinde güçlü ve samimi bir iletişim kurarak, ortak fayda yaratmak ve etkimizi büyütmek için çaba sarf ediyoruz.”

Zorlu Holding olarak Akıllı Hayat 2030 sürdürülebilirlik stratejimiz doğrultusunda paydaş temelli bir yaklaşımı benimsiyor, faaliyetlerimizi ortak değer yaratma düşüncesiyle yürütüyoruz. Paydaşlarımızla olan iletişimimizi de birlikte yaratmak istediğimiz bu değerler üzerinden şekillendiriyoruz. Uzun vadeli, kalıcı ve kapsayıcı değer yaratmak için yaptığımız çalışmaların, paydaşlarımız tarafından doğru ve etkili şekilde anlaşılmasını sağlayacak bir iletişim yaklaşımı benimsiyoruz. Proaktif iletişim çalışmalarıyla daha iyi bir gelecek ve sürdürülebilir bir yaşama sağladığımız katkıyı, iş dünyasında ve toplumsal alanda yaratmaya çalıştığımız kalıcı ve olumlu etkiyi en iyi şekilde, yalın ve sade bir dille ifade etmeye çalışıyoruz. Sürekli diyalog halinde olduğumuz paydaşlarımızla, şeffaflık ve karşılıklı güven temelinde güçlü ve samimi bir iletişim kurarak, ortak fayda yaratmak ve etkimizi büyütmek için çaba sarf ediyoruz.

“ÖZEL HİKAYELEŞTİRME TEKNİKLERİ GELİŞTİRECEĞİZ”

İletişimin bir kurumun hikayesini, bakış açısını; dünyaya, çalışanlarına, paydaşlarına aktarmak gibi önemli bir misyonu bulunuyor. Bu çerçevede de anlatılanlar ile yapılanlar arasında tutarlılığı korumak ve güçlü bir hikaye anlatımı ile topluma sağladığımız katkılarla ilham vermek büyük önem taşıyor. Günümüzde her şeyin daha karmaşık bir hale geldiği, belirsizliklerle dolu bir dünyada yaşıyoruz. Tam da bu nedenle, gerçeklerden kopmadan, hesap verilebilirlik ve şeffaflık ilkeleri doğrultusunda, yapılan başarılı çalışmaları ve projeleri doğru bir şekilde aktarmak; umudumuzu korumak ve beslemek için her zamankinden daha kritik bir hale geldi.

FAVÖK’ÜN YÜZDE 1’İ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PROJELERİNE

SOSYAL ETKİ BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı (SKA) rehber alan Akıllı Hayat 2030 vizyonumuz doğrultusunda toplumsal yatırım alanlarında fayda sağlamak için de kaynaklarımızı sosyal etki yaratabileceğimiz alanlara yönlendiriyoruz. Her yıl FAVÖK’ümüzün yüzde 1’ini SKA’lara odaklanan proje ve iş birliklerine ayırıyoruz. Nitelikli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, eşitsizliklerin azaltılması gibi alanlarda projeler geliştiriyoruz.

YATIRIM ALANLARI Sürdürülebilirliği ve sosyal faydayı odağına alan bir ajandayla çalışmalarımızı yönetiyoruz. Toplumun sosyal ve kültürel dinamiklerine uygun projeler geliştirmek ve her alanda pozitif bir etki yaratmak için de stratejik yaklaşımlar belirliyoruz. Biyoçeşitlilik ve iklim, çeşitlilik ve kapsayıcılık ile kültür-sanat da önümüzdeki dönemde grup şirketlerimizle daha çok odaklanacağımız toplumsal yatırım alanlarımız olarak öne çıkacak.

 

ARZU DENİZ AKSOY I VODAFONE TÜRKİYE KURUMSAL İLETİŞİM KIDEMLİ YÖNETİCİSİ

“GÜVEN İNŞA ET, DUYARLI OL”

“HER ŞİRKET KURUMSAL VATANDAŞ” Her şirket aslında birer kurumsal vatandaş, etrafındaki ekosistemin, toplumun bir parçası. Dolayısıyla etrafında yaşanan olumlu ve olumsuz gelişmelerden doğrudan etkileniyor. Hizmet verdiğiniz insanlar mutlu, sağlıklı ve huzurlu değilse, kendini güvende hissetmiyorsa, siz de bir şirket olarak mutlu olamazsınız. Tüketicilerin de bu konudaki duyarlılıkları yüksek. Sosyal medyanın hakim olduğu ve insanların her konudaki görüşünü rahatlıkla paylaştığı bir dünyada iyi bir kurumsal vatandaş olmayan şirketlerin finansal açıdan başarılı olması her geçen gün zorlaşıyor.

“NASIL YAPTIĞIMIZ DA ÖNEMLİ” Şirket olarak ne yaptığınız kadar nasıl yaptığınız da çok önemli. Bir şirket, faaliyetlerini yürütürken doğru politika ve prosedürleri uyguluyor mu, kendi organizasyonu içinde adil bir yaklaşım izliyor mu, paydaşlarıyla doğru ilişkiler geliştiriyor mu, hissedarlarına karşı şeffaf mı, faaliyetlerini doğru şekilde raporluyor mu? Bu sorulara net yanıtlarınızın olması gerekiyor.

“YÖNETİŞİM EKSİK KALMAMALI” Yönetişim kısmı eksik kaldığında şirketler çok ciddi risklerle karşı karşıya kalıyor ve itibarları ciddi oranda zarar görüyor. Günümüzde, güvenilirlik ve öngörülebilirlik en önemli kavramlar arasında. Dolayısıyla, paydaş iletişiminde de güven inşa etmek ve duyarlı olmak konularında titiz davranmak gerekiyor. Paydaş skorlarımıza bakarak iletişimde yol haritamızı ve alacağımız aksiyonları belirliyor; gelişim alanlarımızı ve güçlü yanlarımızı görme fırsatı buluyoruz. Buradan hareketle de yeni projelerimize ve stratejimize yön verebiliyoruz.

 

NURSEL ÖLMEZ ATEŞ I BORUSAN HOLDİNG İNSAN, İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI

“İLETİŞİM TONUMUZU SÜREKLİ GÖZDEN GEÇİRİYORUZ”

“İletişim dünyası sürekli bir değişim içinde ve biz de bu değişime ayak uydurmak için iletişim stratejilerimizi ve tonumuzu sürekli olarak gözden geçiriyoruz, değişen beklentileri, teknolojik gelişmeleri ve toplumsal trendleri analiz ediyoruz. Bu analizler sonucunda, daha samimi, şeffaf, kapsayıcı iletişim tonumuzu sürdürüyoruz.”

Paydaşlarımızla kurduğumuz güçlü ve sürekli iletişim, şirketimizin sürdürülebilir başarısının temel taşlarından birini oluşturuyor. Borusan Grubu olarak bizim için öncelik şeffaflık, karşılıklı saygı ve dürüstlüğe dayalı etkileşimli bir iletişim kültürü inşa etmek. Bu doğrultuda paydaşlarımızın beklentilerini anlamak, geri bildirimlerini dikkate almak ve onlarla açık bir diyalog sürdürmek önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu iletişimi hayata geçirirken çok yönlü bir yaklaşım benimsiyoruz. Düzenli paydaş toplantıları, anketler, web sitemiz ve sosyal medya kanallarımız aracılığıyla paydaşlarımızla sürekli bir etkileşim halindeyiz.

KAPSAYICI STRATEJİ

Borusan Grubu olarak 200 yıl ve ötesinde varlığımızı sürdürme vizyonuyla iklim, insan ve inovasyon odak alanlarında tüm süreçlerimize entegre ettiğimiz kapsayıcı bir sürdürülebilirlik stratejisi ile hareket ediyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz toplumun ayrılmaz bir parçası olduğumuzun bilincindeyiz. Bu nedenle toplumun değerlerine ve kültürüne saygı duymak, onlarla uyum içinde olmak ve aynı zamanda toplumdan ilham almak ve beslenmek bizim için büyük önem taşıyor. Sosyal sorumluluk projelerimizle topluma değer katmaya, kültür ve sanatı desteklemeye değer veriyor, toplumsal sorunlara çözüm getirmeyi önceliklendiriyoruz. Bu kapsamda 2022 yılında daha yaşanabilir bir dünya için Borusan Sürdürülebilir Fayda Programımızı hayata geçirdik. İklim kriziyle mücadele, eşitsizliklerin azaltılması, deprem bölgesini kalkındırmaya yönelik başlıklarda gelişim odaklı yenilikçi fikirleri destekleyen programımızı üç dönemdir başarıyla yürütüyoruz. Başarıyla geçen ilk 2 dönemin ardından yeni dönemde de fark yaratacağını düşündüğümüz ve desteklemeye karar verdiğimiz projelerimizle ‘Herkesin Faydasına’ diyerek heyecanla yola çıktık.

DAHA SAMİMİ VE ŞEFFAF

İletişim dünyası sürekli bir değişim içinde ve biz de bu değişime ayak uydurmak için iletişim stratejilerimizi ve tonumuzu sürekli olarak gözden geçiriyoruz, değişen beklentileri, teknolojik gelişmeleri ve toplumsal trendleri analiz ediyoruz. Bu analizler sonucunda, daha samimi, şeffaf, kapsayıcı iletişim tonumuzu sürdürüyoruz. Öne çıkan başlıklarımız arasında insan odaklılık, sürdürülebilirlik, inovasyon, kapsayıcılık ve dijital teknolojiler gündemimizde önemli bir yer tutmaya devam edecek. Sürdürülebilirlik konusunda çevresel etkimizi azaltma ve döngüsel ekonomi prensiplerimizi ve bu konudaki çabalarımızı anlatırken, inovasyon başlığı altında yenilikçi Ar-Ge çalışmalarımızı paylaşacağız. Kapsayıcılıkta çeşitliliğe ve eşitliğe odaklanırken, teknolojide dijitalleşme stratejilerimizi ve yeni teknolojileri kullanımımızı anlatacağız. İnsan odaklılıkta ise çalışan ve müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemi vurgulayacağız. Amacımız, bu başlıklar altında samimi ve şeffaf bir iletişim kurarak paydaşlarımızla daha güçlü bir bağ oluşturmak.

“BİLGİ PAYLAŞIMIYLA SEKTÖRE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”

“ROLÜMÜZÜ BİLİYORUZ” Borusan olarak iletişim stratejimizin temelinde nerede nasıl bir rol üstleneceğimizi iyi bilmemiz yatıyor. Bilgi paylaşımıyla sektöre öncülük etmenin yanı sıra, iş birlikleriyle ortak çözümler üretiyoruz. Kendi uzmanlık alanlarımızda, örneğin sürdürülebilirlik, inovasyon ya da bulunduğumuz sektörlerdeki derin bilgi birikimimizin olduğu konularda, bilgi ve deneyimlerimizi paylaşarak sektöre yön veren bir rol üstleniyoruz.

PAYDAŞLARLA İŞ BİRLİĞİ Bu konularda düşüncelerimizi, araştırmalarımızı ve iyi uygulamalarımızı paylaşarak, farkındalık yaratmayı ve bilgi paylaşımını teşvik etmeyi hedefliyoruz. Ortak hedeflere ulaşmak için de paydaşlarımızla iş birliği yapmaya öncelik veriyoruz. Bu, sektördeki diğer şirketler, STK'lar, kamu kurumları ve araştırma kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmek ve sektördeki iyi uygulamaları birlikte geliştirmek anlamına geliyor.

 

ZEYNEP ÖZLER I YILDIZ HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM GRUP DİREKTÖRÜ

“İLETİŞİM İTİBAR YÖNETİMİNİN KALBİNDE”

İTİBAR YÖNETİMİ Bizim için kurumsal iletişim ‘şeffaflık, tutarlılık, hakkaniyet gibi değerler etrafında şekillenen kurum kültürünün itibarını yönetmek’ anlamına geliyor. İtibar yönetimi, görünmeyen bir güç gibidir; varlığı her zaman hissedilmese de yokluğu kritik anlarda büyük fırtınalara hatta yıkımlara yol açabilir. İletişimse bu sürecin kalbinde yer alır. Bu yüzden Yıldız Holding olarak kısa vadeli aksiyonlar yerine uzun vadeli ve tutarlı çalışmalarla, tüm paydaşları kapsayan stratejik yol haritaları oluşturuyoruz.

“YAPTIĞIMIZ KADAR KONUŞUYORUZ” “Mutlu Et, Mutlu Ol” anlayışından ilham alarak, çeşitlilik ve kapsayıcılık değerlerini pusulamız kabul ediyor, süreçlerimizi ve aksiyonlarımızı, tüm paydaşlarımızla iş birliği yaparak ve ortak akılla şekillendiriyoruz. Şirketlerin pek çok meydan okumayla sınandığı günümüzde, çevikliğimizi ve dayanıklılığımızı artırmanın en önemli yolunun paydaşlarımızla kurduğumuz güven temelli ilişki olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle “söz” ile “eylem” arasında tutarlı bir ilişki kurabilmek adına 360 derece bütünleşik projeler geliştiriyor, taahhütlerimizi, somut eylemlerimizle destekliyoruz. Yaptığımız kadar konuşuyoruz! Sahayla bağımızı koparmıyoruz. Yıldız Holding’de paydaşlarla sahici ve samimi ilişki kurmak, güven inşa etmek amacıyla GOYA olarak adlandırdığımız felsefeyle ofisten çıkıp sahaya inmeyi, yüz yüze, göz göze bağ kurmayı, can kulağıyla dinlemeyi, beklentileri doğru yönetmeyi önceliklendiriyoruz.

 

AYLİN KURT GANİÇ I FİBA HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ

“EYLEM VE SÖYLEM BİRLİĞİ İÇİNDE BİR DİL ŞART”

“Bir iletişim yöneticisinin en önemli sorumluluğunun itibarı inşa ederken eylem ve söylem birliği içinde bir kurumsal iletişim dili ve işleyişi oluşturmak olduğuna inanıyorum. Bizim için iletişimde başarı kriteri, sürekli basında ya da sahnede görünür olmak değil, öncelikle görünür olmaya değecek; paydaşlarımıza ilham ve cesaret verecek ekonomik, sosyal ya da kurumsal yatırımları hayata geçirmek.”

İtibar yönetiminin olmazsa olmazı çok. İnsana, hayvana, çevreye saygılı olmak, eşitliğe, çeşitliliğe ve bir arada yaşam kültürüne özen göstermek, işe olduğu kadar yetenek gelişimine de yatırım yapmak bunların başta gelenleri. Yine çağın dinamiklerini doğru algılayıp alanında öncü rol üstlenmek, ekonomik değer yaratmanın yanı sıra sürdürülebilir toplumsal fayda da sağlamak, tüm paydaşlarda güven yaratmak çok önemli. Bir iletişim yöneticisinin en önemli sorumluluğununsa bu itibarı inşa ederken eylem ve söylem birliği içinde bir kurumsal iletişim dili ve işleyişi oluşturmak olduğuna inanıyorum.

“GÖRÜNÜR OLMAYA DEĞMELİ”

Fiba Grubu gibi benimle aynı hassasiyet ve değerleri paylaşan bir kurumda görev almaktan da büyük bir gurur ve mutluluk duyuyorum. Bizim için iletişimde başarı kriteri, sürekli basında ya da sahnede görünür olmak değil, öncelikle görünür olmaya değecek; paydaşlarımıza ilham ve cesaret verecek ekonomik, sosyal ya da kurumsal yatırımları hayata geçirmek. Bu çerçeveden bakıldığında Fiba Grubu’nun finans, enerji, perakende, gayrimenkul ve turizm olmak üzere faaliyet gösterdiği alanlardaki yatırım ve başarılarının iletişimini yapmanın nispeten daha kolay olduğu söylenebilir. Diğer yandan kurumsal değerlerin iletişimindeyse daha hassas bir süreç olduğunu söyleyebilirim. Toplumsal cinsiyet eşitliği, girişimcilik ya da dayanışma ve paylaşım konuşuyorsak öncelikle bizim bu değerleri somutlaştıracak mekanizmaları oluşturduğumuzdan emin olup sonra iletişime geçmeyi tercih etmenin daha doğru olduğuna inanıyoruz.

“LİDER DE DEĞERLERİ ÖZÜMSEMELİ”

“ÖZEL HAYAT DAHİL SAHİPLENMELİ” Toplumsal cinsiyet eşitliği alanında herhangi bir adım atmamış ya da belli hedeflere ulaşmak için plan oluşturmamış bir şirketin 8 Mart mesajı yayınlaması onu itibarlı kılar mı? Dolayısıyla eylem ve söylem birliğinden kastım bu. Diğer yandan liderin de bu değerleri sahiplenmesi, kendi özel hayatı da dahil olmak üzere bu değerlerle uyumlu bir pratik sergilemesi lazım.  Bu açıdan bakıldığında da kendimi son derece şanslı hissediyorum. Aile değerlerini kurumsal değerlere dönüştürmüş bir yapıda, bu değerleri özümsemiş liderlerle çalışıyorum.

SORUMLULUK DUYGUSU Tabii bunun da kendine has zorlukları olmuyor değil. İşini iyi yapan liderler, bunun zaten görüleceğini ve anlaşılacağını düşünerek dış iletişime daha az zaman ayırma eğiliminde olabiliyor. Bu noktada iletişime şu açıdan bakmak gerektiğine inanıyorum: Köklü ve kurumsallaşmış bir yapının iletişim yapması da sorumluluğunun bir parçasıdır. Hem ekonomik hem sosyal yatırımlarıyla paydaşlarına ve topluma ilham ve cesaret verme sorumluluğunu taşır. Biz de iletişimimizi bu sorumlulukla yapıyoruz. İtibarlı bir lider, iletişim dahil tüm kurumsal fonksiyonları ve araçları sadece kendi ve şirketi adına değil, toplumsal gelişim ve refah adına yöneten ve kullanan liderdir.

 

ARZU ÖZCAN I ŞİŞECAM İLETİŞİM KOORDİNATÖRÜ

“SÖZÜMÜZÜN ARKASINDA DURURUZ”

“Global ölçekte faaliyet gösteren bir kuruluş olarak hem paydaşlarımızla olan ilişkilerimizde hem topluma yönelik tüm iletişim süreçlerimizde 'sözümüzün arkasında durmak' ve 'yaptığımızla söylediğimiz arasındaki uyumu sağlamak' en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor.”

Bugün 4 kıta ve 14 ülkede faaliyet gösteren Şişecam, 24 bini aşkın çalışanı, milyonlarca müşterisi, on binlerce tedarikçisi ve iş ortağıyla çok büyük bir ekosistem eşliğinde ilerlemesini sürdürüyor. Kendisiyle birlikte ekosistemini de ileriye taşıyan bu gelişim yaklaşımıyla çok hak edilmiş bir güvene sahip değerli bir kurum Şişecam. Biz de bu bilinçle tüm paydaşlarımızla olan iletişimimizde şeffaflığın ve tutarlılığın en önemli yapı taşları olduğuna inanıyoruz. Global ölçekte faaliyet gösteren bir kuruluş olarak hem paydaşlarımızla olan ilişkilerimizde hem de topluma yönelik tüm iletişim süreçlerimizde 'sözümüzün arkasında durmak' ve 'yaptığımız ile söylediğimiz arasındaki uyumu sağlamak' konuları en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor.

“SADECE SÖZDE DEĞİL EYLEMDE DE TUTARLIYIZ”

Bu çerçevede, kurumsal iletişim stratejilerimizi oluştururken bazı temel ilkelere odaklanıyoruz. Bunlardan biri değerlerimize bağlılık. 90 yıla ulaşan köklü geçmişimizden gelen değerlerimiz, her türlü iletişim faaliyetimizin temelini oluşturuyor. Şeffaflık, güvenilirlik ve sürdürülebilirlik gibi değerler, yalnızca iletişim dilimizde değil, iş yapış biçimimizde de önemli yer tutuyor.

Diğer bir ilkemiz de tutarlı mesaj yönetimi. İletişim ajandamızı planlarken tüm kanallarda gerek marka iletişimimizde gerek topluma fayda sağlayan projelerimizde ortak bir dil ve yaklaşım benimsemeye özen gösteriyoruz. Proaktif ajanda yönetimiyle de stratejik önceliklerimize uygun olarak toplumun ihtiyaçlarını anlayan, geleceği kucaklayan projeler geliştiriyoruz. Sürdürülebilirlik odaklı stratejimiz, dijital dönüşüm yatırımlarımız ve insan odaklı iletişim çalışmalarımız, yalnızca sözde değil eylemde de tutarlılığı esas aldığımızın bir göstergesi.

“İLETİŞİM KANALLARIMIZ AÇIK VE ERİŞİLEBİLİR”

GÜVENİLİR LİDER Paydaşlarımızla güçlü ve düzenli iletişim kurmak, Şişecam’ın kurumsal kültürünün ve sürdürülebilir başarı anlayışının ayrılmaz bir parçası. Bunu sadece şirketimizin başarısı için değil, aynı zamanda sektördeki ‘güvenilir lider’ konumlamamızın da vazgeçilmez bir unsuru olarak görüyoruz.

SÜREKLİ DİYALOG Kararlarımızı, projelerimizi ve faaliyetlerimizi düzenli ve anlaşılır bir şekilde kamuoyuyla paylaşıyoruz. Paydaşlarımızla sürekli bir diyalog ortamı oluşturmak için iletişim kanallarımızı açık ve erişilebilir tutuyoruz. Geri bildirim mekanizmaları aracılığıyla paydaşlarımızın görüşlerini alıyor, ihtiyaçlarını anlamaya çalışıyor ve buna uygun aksiyonlar geliştiriyoruz.

“İTİBARI GÜÇLENDİRECEĞİZ” 2025 yılında Şişecam’ın 90’ıncı yılını gururla kutlayacağız. Öncelikle bu bize büyük bir heyecan veriyor. Yeni dönemde de iletişim tonumuzu güven, tutarlılık, insan ve toplum odaklı dilin yanı sıra sürdürülebilirlik vurgusu üzerine kurgulayacağız. Topluma değer katan, küresel ölçekte ses getiren, teknolojik, yenilikçi, vizyoner ve cesur bir marka olarak itibarımızı daha da güçlendirecek projelere imza atmaya devam edeceğiz.

BUSINESS LIFE