PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI BANU KARAMUK, GÜCÜNÜ GÜVENİLİRLİĞİNDEN ALDIĞINI SÖYLÜYOR. YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ARDA ÖZTAŞKIN, BASINLA KURDUĞU AKTİF İLİŞKİNİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR. EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF EKİZ, “FARKINDALIK YARATMAYA DEVAM EDECEĞİZ”, ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ YUSUF ZİYA YÜCE, “HER GÜN DAHA İYİSİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ” DİYOR. ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL, KALICI DEĞER YARATTIKLARINI, DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ SEDA GÜLER, BASININ GÜÇ KATTIĞINI SÖYLÜYOR. KARACA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SERAY ANIL, “KARACA’NIN DEĞERLERİNİ KİTLELERE ULAŞTIRIYORUZ” DERKEN ORKA HOLDİNG PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ YASEMİN YAZICI, “MEDYA EN GÜVENİLİR PLATFORM” DİYE KONUŞUYOR. İŞTE TÜRKİYE'NİN EN İYİ YÖNETİLEN ŞİRKETLER ARAŞTIRMAMIZI DA REFERANS ALARAK ORTAYA KOYDUĞUMUZ TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CCO'SU.
SALİM KADIBEŞEGİL I s.kadibesegil@businesslife.com.tr I RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Kurucu Başkanı
PAYDAŞLARA DEĞER YARATMAK!
2019 yılında uluslararası iş dünyasının en büyük lobilerinden biri olan Business Roundtable hepimizin bildiği gibi bir bildiri yayımlayarak “şirketlerin varlık nedeni tanımını” değiştirdiklerini duyurdu. Dünyanın en önemli 200 şirketinin CEO'sunu üyeleri arasında bulunduran Business Roundtable yüz yılı aşkın bir süredir “hissedar değeri yaratmak” şeklinde ifade ettikleri şirketlerin varlık değerini “paydaşlarına değer yaratmak” şeklinde değiştirdi. Çünkü itibarın aslında yatırımcıları ve girişimcilerin geleceğini belirleyen gerçek “değer” olduğu ile buluşmuşlardı. Öyle bir dünyanın içine girdik ki şirketler ürün ve hizmetleriyle değil “itibarları” ile rekabet ediyorlar. Hatta “itibarlarını yönetmekten daha önemli bir işleri olmadığını” her fırsatta ifade ediyorlar. Kurumsal iletişim liderleri de işte bu denli önemli konunun baş aktörü olarak büyük efor vermeli, veriyorlar da.
ARDA ÖZTAŞKIN I YAPI KREDİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“BASINLA KURDUĞUM AKTİF İLİŞKİ, İLERİ TAŞIYOR”
“Basın mensuplarının yönlendirdiği sorular, kamuoyunun bilgi ihtiyacı duyduğu konuları takip ederken bizi de diri kılıyor. Dolayısıyla basınla kurduğumuz aktif ilişkinin beni her zaman daha ileri taşıdığını söyleyebilirim.”
Yapı Kredi olarak ülkemizin her köşesinde toplumsal fayda yaratacak çalışmalara imza atmak adına çalışıyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana geçen 80 yıllık tarihi yolculuğumuza baktığımızda da bu bakış açımızın izlerine rastlıyoruz. Bir finans kuruluşu olarak toplumumuzu sadece kendi faaliyet alanımız değil her alanda desteklemeye devam ediyoruz. Bu nedenle, uzun yıllar gündemimizde olan, ekonomiye göbekten bağlı olduğuna inandığımız sürdürülebilirlik çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz.
PAYDAŞ İLETİŞİMİ
Tüm paydaşlarımız için ortak bir değer yaratmak, sürdürülebilirlik konusunda farkındalığı artırmak ve bireysel dönüşümü tetiklemek hedefiyle başlattığımız Yapı Kredi Sürdürülebilir Tercih Programımızda (Step) son bir yılda kaydettiğimiz yol gerçekten gurur verici. Paydaşlarımızı sürdürülebilirlikte aktif oyunculara dönüştürmek için çıktığımız bu yolda, bugün 1 milyon üye için geri sayıyoruz. Programımızın bu boyuta gelmesinin müşterilerimizle kurduğumuz güçlü iletişim ve bağın göstergesi olduğuna inanıyorum. Sadece bir banka olmanın ötesinde, müşterilerimizle gezegenimizin ortak sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda da yan yana durabilmek mutluluk veriyor.
“BİR ADIM ÖNDE OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
ÜÇ YILDA 80 BİN KADIN Her alanda toplumsal cinsiyet eşitliğinin savunucusu olan bankamız, Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü’ne (UNITAR) bağlı yönetici ve liderler için Uluslararası Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (CIFAL Istanbul) ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) ortaklığıyla Teknolojide Fırsat Eşitliği projesini başlattı. Proje kapsamında, Yapı Kredi Akademi ve Bahçeşehir Üniversitesi çatısı altında verilecek ücretsiz eğitimlerle 3 yılda 80 bin kadına ulaşarak teknoloji alanında bilgi ve farkındalık yaratılmasını hedefliyoruz.
“BASIN ÖNEMİNİ ARTIRDI” Her alanda günceli ve gündemi kamuoyuna aktarma rolüyle basının özellikle sürdürülebilirlik, iklim krizi ve teknoloji alanlarında gelişmelerin hızlandığı bu dönemde, doğru tartışma ortamını şekillendiren içerikleriyle önemini artırdığını düşünüyorum.
BANU KARAMUK I PEGASUS HAVA YOLLARI KURUMSAL İLETİŞİM DANIŞMANI
“GÜCÜMÜ GÜVENİLİRLİĞİMDEN ALIYORUM”
“Kurumsal iletişim yöneticisi olarak en büyük gücümüzü, güvenilirlikten aldığımıza inanıyorum. Medyayla güven ve şeffaflığa dayalı kurduğumuz profesyonel ilişki bize güç katıyor ve başarımızı artırıyor. Kariyerine bir basın mensubu olarak başlamış, bugün Türkiye’nin önde gelen kurumlarında danışmanlık yapan biri olarak bu ilişki ağının gelişimime ve ilerlememe büyük katkı sağladığını söyleyebilirim.”
2023, Türkiye ve hepimiz için hem çok özel bir yıldönümü hem büyük bir felaket yaşadığımız yıl oldu. Cumhuriyetimizin 100. yılına erişmesinin gururunu büyük heyecanla yaşarken, 6 Şubat depremleri nedeniyle derinden sarsıldık.
DAYANIŞMA RUHU
Pegasus Hava Yolları olarak ilk etapta kendi faaliyet alanımızda deprem bölgesine dokunan çalışmalar yaptık. Ardından bölgedeki insanların hayata yeniden tutunabilmesi için dayanışma ruhuyla çalışmanın önemli olduğunu düşündük ve özellikle bu bölgedeki gençlerimize destek verebilmek amacıyla bir karar aldık. Deprem travması yaşayan gençlerimizin fırsat eşitliğinin gerisine düşmelerini engellemek üzere, Cumhuriyet’in 100. yılında 1.000 kız öğrenciye Türk Eğitim Vakfı iş birliğiyle verdiğimiz üniversite burslarının yüzde 25’ini, deprem bölgesine yönlendirdik. Bir başka deyişle ‘Pegasus Her Adım Geleceğe Burs Fonu’ projesindeki bursiyerlerimizin dörtte biri depremden etkilenen illerimizden geliyor. Bu projemizde burs katkısının yanı sıra gençlere Pegasus yöneticilerinden mentorluk desteği, şirket içerisinde staj imkanı, Pegasus liderlerinden havacılık sektöründeki farklı iş alanlarının tanıtımı ve havacılıkta kadın çatısıyla yapılan online/offline oturumlara ve seminerlere katılım gibi ek imkanlar da tanınıyor. Geçen yıl depremin ardından yaraları sarmak amacıyla yaptığımız çalışmaları, 2018’den bu yana Sivil Toplum İçin Destek Vakfı’nın iş birliğiyle yürüttüğümüz ‘Yarınlara Uçuyoruz’ projesine de taşıdık. Hedef kitlesi 18-29 yaş arası gençler ve gençleri ilgilendiren konular olan projelere destek verdiğimiz bu platformda, 2023-2024 döneminde deprem bölgesindeki gençlere psikososyal destek vermek, kariyer yolunda onları güçlendirmek amacıyla Sürdürülebilir Kalkınma İçin Yenilikçi Çözümler Derneği’nin ‘Gençlik Yakası’ projesini destekledik. Başta kız öğrencilerimiz olmak üzere tüm gençlerimizin hayallerine giden yolda potansiyellerini gerçekleştirebilmeleri için verdiğimiz bu destek ve sergilediğimiz dayanışma, meslek hayatımın önemli bir kilometre taşını oluşturuyor ve beni son derece gururlandırıyor.
YUSUF EKİZ I EKSİM HOLDİNG KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“FARKINDALIK YARATMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
“Faaliyetlerimizde açık ve hesap verebilir bir yaklaşım benimseyerek toplumumuza olan sorumluluğumuzu sürdürüyoruz. Bu öncelikler doğrultusunda belirlediğimiz hedeflere kararlılıkla ilerliyor, sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Farkındalık yaratmaya devam edeceğiz.”
Son bir yıl içinde pek çok gurur verici projeye imza attık. Bunların başında Çölyak Zirvesi geliyor. Çölyak hastalığı ve glütensiz yaşam konusunda farkındalığı artırmak hedefiyle gerçekleştirdiğimiz bu zirvede, çölyak hastalarının günlük yaşamda karşılaştıkları zorlukları bizzat kendilerinden dinledik. Her yaştan ve farklı meslek gruplarından insanlara söz verdiğimiz zirvede, gözlerimizi dolduran pek çok anıya tanıklık ettik. Aynı zamanda çölyak hastalığı bulunan tüketicilere, Sinangil Gluten Yok markamızla alternatif gıda ürünleri ve atıştırmalıklar sunmamızın mutluluğunu yaşadık. Bu anlamda insanı merkeze alan yaklaşımımızla sektörde öncü bir rol üstlendiğimizi bir kere daha göstermiş olduk. İkinci kez düzenlediğimiz zirvemizle, bu kritik konuyu daha fazla insanın gündemine taşıdık ve farkındalığı artırmayı başardık. Bunun bir sonucu olarak da destekçisi olduğumuz Çölyak Vakfı’nın yaptığı görüşmeler sonucu, Ticaret Bakanlığı bir karar alarak tıbbi beslenme tedavisi gerektiren hastalıklara yönelik gıda ürünü satışını, zincir marketlerde zorunlu hale getirdi.
İNTERAKTİF İLETİŞİM
Bir diğer gurur verici çalışmamız ise 60 yıldır mutfakların vazgeçilmezi olan Sinangil markamızın 60. yıl kutlamaları kapsamında sunduğumuz ‘Sinangil 60 Yıllık Tarifler’ kitabı oldu. Kitabımızı oluşturmak için sosyal medyadan yaptığımız çağrıya karşılık olarak yüzlerce aile yadigarı görülen tarif tarafımıza ulaştı. İçlerinden 60 tarifi seçmek jürimiz için hiç de kolay olmadı. Günün sonunda hem geleneksel lezzetlerimizi gelecek nesillere aktardık hem mutfağımızda iz bırakan anılarımızı ve tatlarımızı paylaşarak Sinangil tüketicilerinin büyük bir kitleden ziyade, büyük bir aile olduğunu göstermiş olduk.
SPOR İLETİŞİMİ
Geçtiğimiz yıl grup şirketimiz DEPSAŞ Enerji ile devraldığımız GAP Gençlik Spor Kulübü, bu yıl da yeni ismi “DEPSAŞ Enerji Spor Kulübü” olarak yoluna başarıyla devam etti. 1.600 sporcuyu yetiştiren kulübümüz, atletizm, futbol, basketbol, voleybol, hentbol, okçuluk, tekvando, bilek güreşi ve atıcılık gibi dalların yanı sıra bedensel engellilerin yer aldığı dallarda da mücadele diyor. Dünya ve Avrupa şampiyonlarına katılan sporcularımız, bugüne kadar müsabakalardan 30’dan fazla madalyayla döndü. Kulübümüz, hentbolda Süper Lig'e yükselirken erkekler voleybol takımımızsa 1. Lig’de mücadele ediyor.
SEDA GÜLER I DOĞA SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
“BASIN GÜÇ KATIYOR”
“Basından dostlarımla sohbetlerimizde ülke ve dünya gündemini gerçek bilgi ve görüşler ışığında değerlendirebiliyorum. Profesyonel görüşleri ve samimi destekleri çalışmalarıma güç katıyor.”
Bu yıl en gurur duyduğum Doğa Sigorta’da Kurumsal İletişim Müdürü olarak 7. yılıma doğru ilerlerken kardeş kuruluşumuz İstanbul Topkapı Üniversitesi’nin de Kurumsal İletişim Daire Başkanlığı görevine atanmam oldu. Hem Yönetim Kurulu hem Mütevelli Heyet Başkanımız Nihat Kırmızı tarafından onurlandırılmak ve çalışmalarıma yeni bir boyut getirecek eğitim sektöründe de görev almak benim için çok anlamlı. Üniversitemizin kıymetli rektörü Prof. Dr. Emre Alkin ve değerli akademisyenleriyle bir arada çalışmak vizyonumu geliştirdiği gibi, birikimlerimi de yansıtan yeni üretimler konusunda beni besliyor ve motive ediyor.
YENİ GÖREVİM VE SONRASI
Bu yıl üniversitemizde önemli etkinlikler gerçekleştirme ve çok kıymetli konuklar ağırlama fırsatını bulduk. Öğrencilerimizin ‘Yılın Spor Yöneticisi’ seçtiği Sayın Dursun Özbek ve KKTC Cumhurbaşkanı Sayın Ersin Tatar en son ağırladığımız değerli konuklarımız oldu. Doğa Sigorta’da son yıllarda dijital iletişime verdiğimiz önemin bir yansıması olarak; 2018 yılında sektörün ilklerinden biri olarak yayına başladığımız bloğumuzdaki bazı bilgilendirici yazılarımızın Google’da Position Zero kademesinde yer alması bizim için heyecan verici oldu. SEO çalışmalarımızın ve içerik yönetimimizin başarısını ortaya koydu.
“FARK YARATIYORUZ”
Doğa Sigorta’nın 10. yılına istinaden sigorta sektöründe fark yaratan bir şenliğe imza attık. Üniversitemizin Kazlıçeşme kampüsünün bahçesinde gerçekleştirdiğimiz Doğa Fest’te ikramlar eşliğinde çeşitli oyunlar ve keyifli konserlerle genel müdürlük çalışanlarımız ve acentelerimizi bir araya getirdik. Bu güçlü iletişim ilk andan beri mesleğimi besleyen, bakış açıma fark katan ve çözüm odaklı yaklaşımlarımı kuvvetlendiren bir bağ oldu. Basından dostlarımla bir araya gelmeyi çok önemsiyorum. Onlarla sohbetlerimizde ülke ve dünya gündemini gerçek bilgi ve görüşler ışığında değerlendirebiliyorum. Proje ve fikirlerimi de hayata geçirmeden onlara sunmaktan büyük keyif alıyorum. Profesyonel görüşleri ve samimi destekleri çalışmalarıma güç katıyor. Basın dostlarımla ortak projeler geliştirmek de hem ses getiren işler hem keyifli çalışma ortamları yaratıyor.
DR. M. OĞUZCAN BÜLBÜL I ABDİ İBRAHİM İK, KURUMSAL İLETİŞİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GRUP BAŞKANI
“KALICI DEĞER VE ETKİ YARATMAYI BAŞARDIK”
“İletişimi sadece bir araç olarak değil her alanda değer ve etki yaratmanın anahtarı olarak görüyoruz. Bu bakış açısıyla, iletişim çalışmalarımızla hem iç hem dış paydaşlarımız için kalıcı değer ve etki yaratmayı başardığımıza inanıyorum.”
Türk ilaç sektörünün 22 yıldır kesintisiz lideri olarak kurumsal itibar yönetimini kuşaktan kuşağa devreden ve var olduğumuz her gün aynı titizlikle yürütülecek bir süreç olarak değerlendiriyoruz. Dolayısıyla iletişimi sadece bir araç olarak değil, her alanda değer ve etki yaratmanın anahtarı olarak görüyoruz. Bu bakış açısıyla, iletişim çalışmalarımızla hem iç hem dış paydaşlarımız için kalıcı değer ve etki yaratmayı başardığımıza inanıyorum.
Her zaman olduğu gibi bu yıl da “Geleceği İyileştirmek” vizyonumuz doğrultusunda yürüttüğümüz sürdürülebilirlik faaliyetlerimiz ve sosyal fayda odaklı projelerimiz iletişim stratejimizde önemli bir yer tuttu. Bu faaliyetlerimizi kapsayan 6. Sürdürülebilirlik Raporumuzu bu yıl bir basın toplantısıyla kamuoyuyla paylaştık.
ETKİLİ PROJELER
2020’den bu yana kaynak verimliliğine odaklanarak hayata geçirdiğimiz projeler hem iklim hedeflerimize katkı sağladı hem şirketimiz için maliyet tasarrufu yarattı. Dünyanın en büyük çevresel raporlama platformu olan Karbon Saydamlık Projesi-Carbon Disclosure Project / İklim Değişikliği Programı’nda (CDP) sırasıyla “B-, B, B” skorlarıyla başladığımız yolculuğumuzu bu yıl global İklim A listesine girerek zirveye taşımış olduk. Bu yıl aynı zamanda bu alandaki şirket hedeflerini bir adım öteye taşıyarak, SBTi Net Sıfır Standardı’na uyumlu olarak “2050 Net Sıfır Emisyon Hedefi” belirlemeyi taahhüt ettik. Bununla birlikte Geleceği Keşfedenler, Sağlıkta Sosyal İnovasyon: Doz, Cesur Kulaçlar, Abdi İbrahim Vakfı Eğitim Bursu ve milli yüzücülerimiz Emre Sakcı ile Merve Tuncel sponsorluklarımız gibi özellikle gençler için bilim, eğitim ve spor alanlarında pozitif değer yaratan projelerimiz de bu yıl ivme kazanarak devam etti. Bu projeleri doğru iletişim stratejileriyle başarıyla yönettiğimize ve toplumsal farkındalık yaratma konusunda önemli adımlar attığımıza inanıyorum.
YASEMİN YAZICI I ORKA HOLDİNG PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ
“DÜNYADA ZİRVEDEYİZ”
“Gerek yatırımlarımız gerek elde ettiğimiz sonuçlar, dünyada erkek modasının zirvesinde yer aldığımızı kanıtlıyor. Damat Tween ve D’S damat markalarımızla 5 kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazamızla erkek giyimde dünya markalarıyla zirveyi paylaşıyoruz. Geçen yıl ciroda dolar bazında yüzde 35 büyüyerek 6,5 milyar TL’ye ulaştık. Bu yıl ciro hedefimiz 10 milyar TL.”
Global moda kuruluşu Orka Holding olarak odak noktalarımız arasındaki sürdürülebilirlik ve döngüsel moda yaklaşımını esas alan kültür, sanat ve spor sponsorluklarımız, son dönemde en çok gurur duyduğum işler arasında yer aldı.
“SPONSORLUKLARIMIZ ETKİLİYDİ”
Özellikle Damat Tween markamızla Türkiye Milli Futbol Takımı ve İspanya’nın dünyaca ünlü futbol kulübü Atletico Madrid’in resmi giyim sponsorluğumuz, Tween-Mert Demir iş birliğimiz ve D’S damat smokin kampanyamız, tüm hedefleri geçtiğimiz başarılarımız arasında yer aldı. Türkiye Milli Futbol Takımı ve Atletico Madrid sponsorluğumuz, sporda “Dürüstlük, adalet, tarafsızlık ve saygı” gibi evrensel etik değerlerinin yerine getirilerek sporun gelişmesini teşvik ettiğimiz ve “aynı takım ruhuyla konfor ve mükemmellik içeren yepyeni bir stil” ortaya koyduğumuz en güçlü ve en başarılı olduğumuz iş birliklerimiz arasında yer alıyor. Tween-Mert Demir iş birliğimizle, markamızın “cesur” tarzıyla modada adeta meydan okuyan ve gusto sahibi duruşunu, Mert Demir’in şarkısındaki ‘Herkese İnat’ sözleriyle müzikal dilde ifade ettik. Tween ve Mert Demir, ustaca sentezlediği Doğu ve Batı kültürleri arasında kendi hikayesini yazan ve her iki uygarlıktan izler taşıyan marka kimlikleriyle ortaya güzel bir sentez çıkardı.
TÜM KATEGORİLERDE LİDER
Yine her yıl geleneksel hale dönüşen D’S damat smokin kampanyalarımız ve bu kapsamdaki reklam faaliyetlerimiz de Orka Holding’i ilgili tüm kategorilerde lider olarak konumlamayı sürdürüyor. Tüm bu adımlarımızın yurt içi ve yurt dışında müşterilerimizle aramızdaki güveni pekiştirmesi ve marka sadakatini güçlendirmesi, bizim için paha biçilmez bir onur ve gurur kaynağı. Orka Holding olarak bu yıl da sürdürülebilirlik, dijitalleşme, döngüsel tüketim, benzersiz alışveriş deneyimi ekseninde pazarlama ve iletişim açısından öncü ve etkili adımlarla büyüme hedefi taşıyoruz. Gerek yatırımlarımız gerek elde ettiğimiz sonuçlar, dünyada erkek modasının zirvesinde yer aldığımızı kanıtlıyor. Damat Tween ve D’S damat markalarımızla 5 kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazalarımızla erkek giyimde dünya markalarıyla zirveyi paylaşıyoruz.
SERAY ANIL I KARACA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“KARACA’NIN DEĞERLERİNİ KİTLELERE ULAŞTIRIYORUZ”
“Güçlü medya ilişkileri, Karaca’nın entelektüel sermayesini sürekli olarak besleyen ve geliştiren temel unsurlardan biri. Medyayla kurduğumuz sağlam ilişkiler sayesinde, Karaca’nın kültürel ve entelektüel değerlerini daha geniş kitlelere ulaştırabiliyoruz.”
Karaca olarak geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğimiz en gurur verici projelerden biri, Cumhuriyetimizin 100. yılı şerefine hazırladığımız “Cumhuriyet Yüzyılı Koleksiyonu” oldu. Bu koleksiyon, Cumhuriyet’in kuruluş değerlerini ve Atatürk’ün ilkelerini yansıtan, tarih ve kültürel mirasımıza derin bir saygı gösteren bir çalışma olarak öne çıktı. Her bir parçası Atatürk’ün şahsi eşyalarından ilhamla tasarlanan ve Gazi Mustafa Kemal (GMK) imzası taşıyan özel koleksiyonun lansmanını Pera Palas’ta gerçekleştirdik. İlber Ortaylı ve Özden Toker’in söyleşileriyle zenginleşen bu etkinlikte koleksiyonumuz tanıtıldı ve medya nezdinde geniş yankı uyandırdı.
STRATEJİK SPONSORLUKLAR
Çalışmalarımız sonucunda Brandverse PR ödülü ve Marketing Türkiye’nin "Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Marka" ödülünü kazanarak Türkiye Cumhuriyeti’nin değerlerini yaşatmanın gururunu yaşadık. Ayrıca global pazarda marka bilinirliğimizi artırmaya yönelik yaptığımız uluslararası ödül sezonu sponsorlukları, markamızın uluslararası arenada tanınmasını sağladı. Bu stratejik sponsorluklar sayesinde Karaca ürünleri, Oscar ödül töreninin resmi yemeği olan Governors Ball sofralarında yerini aldı. Markamız dünya çapında önemli etkinliklerde yer alan güvenilir, prestijli bir marka olarak konumlandı. The One Awards "Yılın İtibarlısı Ödülü" bu alanda kurumsal itibarımızı perçinledi. Bu projeler ve kazandığımız ödüller, Karaca’nın marka değeri ve kurumsal itibarına büyük katkılar sağladı. Sürdürülebilirlik odaklı projelerimiz ve sosyal sorumluluk çalışmalarımızla da bu başarıları pekiştirdik.
BASIN DOSTU OLMAK
Basın dostu kurumsal iletişim lideri, bir kuruluşun medyayla olan ilişkilerini yöneterek, markanın itibarını ve mesajlarını doğru şekilde kamuoyuna yansıtmayı amaçlayan bir rolü ifade eder. Güçlü medya ilişkileri, Karaca’nın entelektüel sermayesini sürekli olarak besleyen ve geliştiren temel unsurlardan biri. Medyayla kurduğumuz sağlam ilişkiler sayesinde, Karaca’nın kültürel ve entelektüel değerlerini daha geniş kitlelere ulaştırabiliyoruz. Özellikle Cumhuriyet Yüzyılı Koleksiyonu gibi projelerde, basın mensuplarıyla yakın iş birliği içinde çalışarak markamızın bu önemli projelerdeki hikayesini etkili bir şekilde anlattık.
YUSUF ZİYA YÜCE I ULUDAĞ ENERJİ KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
“HER GÜN DAHA İYİSİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
“Türkiye’nin En Etkili 50 CCO’su arasında yer almamı sağlayan başarının arkasında; projelerde benimsediğimiz yenilikçi yaklaşımlar ve ekip olarak takım çalışmalarına verdiğimiz önem yer alıyor. Ekibimle birlikte her gün daha iyisini yapmak için çalışıyor ve Uludağ Enerji'yi sadece bir enerji şirketi olarak değil, aynı zamanda topluma değer katan bir marka olarak konumlandırıyoruz.”
Son bir yıl içinde hayata geçirdiğimiz projeler, Uludağ Enerji'nin topluma olan katkısını ve inovasyon alanındaki kararlılığını ortaya koyuyor. Sosyal sorumluluk kapsamında, "Enerjini Geleceğe Taşı" projesiyle özellikle çocuklar ve gençler arasında enerji tasarrufu ve verimliliği konusunda farkındalık yarattık. Hatay’da deprem sonrası başlattığımız Hatay Yaşam ve Gelişim Kampüsü projesiyle bölge halkına eğitim, psikolojik destek ve sosyal etkinlikler sunarak hayatlarına yeniden umut ışığı olmayı hedefledik. Birçok farklı inovatif projemizle de dijitalleşme ve çevre duyarlılığına yönelik adımlar attık.
“MEDYA EN KIYMETLİ PAYDAŞIMIZ”
Türkiye’nin En Etkili 50 CCO’su arasında yer almamı sağlayan başarının arkasında; projelerde benimsediğimiz yenilikçi yaklaşımlar ve ekip olarak takım çalışmalarına verdiğimiz önem yer alıyor. Ekibimle birlikte her gün daha iyisini yapmak için çalışıyor ve Uludağ Enerji'yi sadece bir enerji şirketi olarak değil, aynı zamanda topluma değer katan bir marka olarak konumlandırıyoruz. "Basın Dostu Kurumsal İletişim Lideri" olarak güçlü bir iletişimin temellerini sağlam kuruyoruz. İletişim, bir kurumun sadece dış dünyayla değil, kendi iç dinamikleriyle de nasıl bir uyum içinde olduğunu gösterir. Bu süreçte, medya bizim en önemli ve kıymetli sektör paydaşımız. Bu nedenle medyayla kurduğumuz samimi ve şeffaf ilişkiler, sadece haberlerin doğru bir şekilde aktarılmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda şirketimizin entelektüel sermayesini de zenginleştiriyor. Medyayla olan bu sürekli ve güçlü bağ, bize sektördeki yenilikleri ve trendleri yakından takip etme, öğrenme ve hızla adapte olma fırsatı veriyor.
“HEDEFLERİMİZİN MERKEZİNDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VAR”
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 2024 yılı için belirlediğimiz hedeflerin merkezinde, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak, dijital dönüşümümüzü hızlandırmak ve sürdürülebilirlik projelerimizi daha da ileriye taşımak yer alıyor. En önemli üç önceliğimizden ilki, müşterilerimize kesintisiz ve güvenilir enerji hizmeti sunmak. Bu hedefe ulaşmak için akıllı şebeke teknolojileri ve enerji verimliliği projeleriyle altyapımızı sürekli olarak yeniliyoruz.