MARKA YÖNETİMİNDE BAŞARININ GÜNCEL SIRLARI NELER? CMO’LARA GÖRE 2025 PAZARLAMA TRENDLERİ NELER OLACAK? MARKA BAŞARISINDA YENİLİKÇİLİĞİN VE TEKNOLOJİNİN ROLÜ NE? ALLIANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ONUR KIRCI, MARKA ÖZÜNE UMUDU EKLEDİKLERİNİ SÖYLÜYOR. DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, 2025’TE DE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİMİN MERKEZDE OLACAĞINI SÖYLÜYOR. ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE PAZARLAMA GRUP BAŞKANI BÜŞRA ORAKÇIOĞLU, TEKNOLOJİNİN ÖNE ÇIKMAYA DEVAM EDECEĞİNİ ÖNGÖRÜYOR. RE-PIE PORTFÖY PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİMDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ASLI ÖZTÜRK, “İLETİŞİM TONUMUZU SADELEŞTİRDİK” DİYOR. SAHİBİNDEN.COM PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NAZIM ERDOĞAN, “ÇEVİKLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖN PLANDA OLACAK” DİYE KONUŞUYOR. VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI MELTEM BAKİLER ŞAHİN, “DÜŞÜNÜLMÜŞ VE HATIRLANACAK DENEYİMLER PEŞİNDEYİZ” DİYOR.
GÜVEN BORÇA I g.borca@businesslife.com.tr
YENİ YILA HAZIRLIK
Marka yönetiminde öncelikler sürekli değişiyor, ki normali de bu. Birileri yeni bir şeyler yapıp başarı kazandıkça arkasından gelenler artıyor. En başlarda USP vardı, sonra onu konumlandırma ve kimlik vb. gibi unsurlar takip etti. Gelişen teknoloji ve iletişim kanallarına, değişen satış alanlarına paralel olarak marka yönetimi stratejileri de giderek çeşitlendi. Günümüzde markalar her telden çalıyor. İyi bir konumlandırma fikri tek başına işe yaramıyor. Daha bütüncül düşünmek gerekiyor. Buna paralel olarak yerelde ve globalde yaşanan ekonomik sıkıntılar, değişen rekabet ortamı da kararları etkiliyor. Eskiden daha kolay tahminler yapılırdı ama mesela 2025 yılında ekonominin ve pazarlama trendlerinin neler olacağına yönelik beklentiler kafamda net değil. Tabii bu belirsizliğin doğru tahminde bulunan marka yöneticilerine bir fırsat sunduğu da net.
BÜŞRA ORAKÇIOĞLU I ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE PAZARLAMA GRUP BAŞKANI
“TEKNOLOJİ ÖNE ÇIKMAYA DEVAM EDECEK”
“Bu yıl olduğu gibi 2025’te ve yakın gelecekte de yapay zeka destekli veri analitiği, AR ve VR teknolojileri öne çıkacak. Biz de bu konuda Damat Tween ve D’S damat markalarımızla kendi algoritmalarımızı kullanarak kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerinin sınırlarını özel öneriler ve hedef kampanyalarla genişletmeyi planlıyoruz.”
Damat Tween ve D’S damat markalarımızla gerek lüks erkek modasında gerek sürdürülebilir üretim ekonomisinde yarattığımız değer en büyük gücümüz. Dünyanın en iyi kumaşlarını, kusursuz kalıp ve terzilikle “sürdürülebilir ve etik değerlere” saygılı bir üretim anlayışı içinde ve benzersiz alışveriş deneyimiyle sunuyoruz. Müşterilerimiz için şıklığı ve kaliteyi fonksiyonel bir formda sunmamız, stil yolculuklarında onlar için 7 gün 24 saat vazgeçilmez bir yol arkadaşı olmamızı sağladı. Bu mirası koruma ve yenilemek için kaliteyi odağımıza alarak modern, her bir detayında mükemmelliği hedefleyen hem dijital hem fiziki olarak benzersiz alışveriş deneyimi odaklı bir anlayışla var gücümüzle çalışmayı sürdürüyoruz.
“MARKA DEĞERİMİZ ARTTI”
İçgörü ve öngörü yeteneğimizle yıllar öncesinde sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi iki stratejik konuda yatırımlar yaptık. İnsan odaklı bir anlayışımız var. Çünkü bizim için müşterilerimiz kadar çalışanlarımız ve içinde bulunduğumuz toplumlar bir bütün halinde çok kıymetli. Moda endüstrisindeki istikrarlı büyümek için en güncel teknolojik trendlerle ve sosyal sorumluluk anlayışıyla kişiselleştirilmiş deneyim sunmak, müşteri güvenini ve sadakatini güçlendirmek başarılarımızı sürdürmenin temel taşına dönüştü. Çevre dostu üretim süreçlerimizin, geri dönüştürülebilir ürünlerimizin ve etik ticaret gibi adımlarımızın marka değerimizi artırdığını görmekten çok mutluyum.
2025 VE SONRASI
VAROLUŞSAL ZORUNLULUK Bu yıl olduğu gibi 2025 ve yakın gelecekte de yapay zeka destekli veri analitiği, AR ve VR teknolojileri öne çıkacak. Biz de bu konuda Damat Tween ve D’S damat markalarımızla kendi algoritmalarımızı kullanarak kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerinin sınırlarını özel öneriler ve hedef kampanyalarla genişletmeyi planlıyoruz. Karbon ayak izini azaltma yolunda döngüsel moda adımları, varoluşsal bir zorunluluk olmaya devam edecek.
CANLI YAYINA TAKİP Çünkü blockchain gibi izlenebilirlik sağlayan teknolojilerle müşterilerin çevresel taleplerinin artacağına inanıyorum. Yine sadakat programları ve influencer iş birlikleri, lüks olduğu kadar etik moda odaklı imajımızı pekiştirme amacıyla etkili stratejiler olacak. Bu anlamda kiralama hizmetlerinde büyümemiz sürecek. Canlı yayın gibi popüler uygulamalar da gerçek zamanlı alışveriş için radarımızda olacak.
DAHA DERİN BAĞ Tüketici ihtiyaç ve beklentilerini anlayarak etkili çözümler sunmak, müşterilerle daha güvenilir ve derin bağ kurmak, pazar trendlerini takip etmek ve yeni fırsatlar yaratmak için olduğu kadar müşteri deneyimini dönüştürmek için de pazarlama liderleri kritik roller üstlenecek. Dolayısıyla uzun vadeli ve lider marka başarısı yaratmak için teknoloji ve yenilikçiliğin ayırt edici özellikler olmaya devam edeceğini öngörüyorum.
ONUR KIRCI I ALLIANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“MARKA ÖZÜMÜZE UMUT DUYGUSUNU EKLEDİK”
“Marka yönetiminde başarının değişmeyen kuralı tüm faaliyetlerinizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koymaktır. Allianz Türkiye’de bunun için insanı odağına alan, teknolojik alt yapı ve yetkinlikler ile güçlendirilmiş çalışmalara yoğunlaşıyoruz.”
Yeni nesil sigortacılığın öncüsü olarak uçtan uca kusursuz müşteri deneyimi yaratma ve toplumsal yatırımlara odaklanan amaç odaklı marka olma vizyonumuzun Allianz’ın en güçlü özellikleri olduğuna inanıyorum. Pandemi sonrası dönemde toplumun güven ve umut arayışını fark ederek marka özümüze umut duygusunu ekledik. Gelecek nesilleri cesaretlendiren, toplumsal güven ve umudu yükselten marka yatırımlarımızla “Birlikte, umutla” diyerek hem müşterilerimize ve paydaşlarımıza hem toplumumuza umudun kendisini aşılamaya çalıştık.
“SPONSORLUKLAR EKLEDİK”
Allianz Grubu’nun Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nın global sigorta ana ortağı olmasının ardından Allianz Türkiye olarak biz de ilk etapta paralimpik ve dünya yüzme şampiyonu Sümeyye Boyacı’nın ana sponsoru olduk. Sponsorluklarımız arasına daha sonra Mete Gazoz ve Merve Dinçel’i de ekledik. Deprem sonrası dönemde kimi depremden kimi bambaşka nedenlerden eğitimine ara veren kızların geleceğe umutla bakmalarını sağlamak için Koruncuk Vakfı ile el ele verdik; Bir Kız Gelecek sosyal sorumluluk programımızı başlattık.
Diğer taraftan ‘Allianz Seninle’ varoluş amacımızla müşterilerimiz ve toplumla kurduğumuz güven ilişkisinin gücünü; müşteri sadakat ölçüm yöntemi olan NPS’te dört yıl üst üste en çok tavsiye edilen sigorta markası olarak gördük. Yine, Allianz Marka Takip Araştırması’na göre Türkiye’de en beğenilen sigorta markası seçilmemiz, Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmellik araştırmasına göre müşteri deneyiminde 8,4 mükemmellik skoruyla lider 10 marka arasına girmemiz de bunu doğruluyor. Başarılarımızdan aldığımız güçle, müşteri odaklılığı merkeze alan stratejimiz, sadakat programımız, veri odaklı deneyim geliştirme yaklaşımımız, müşteri etkileşiminin en yüksek olduğu dijitalleşme aksiyonlarımızla proje ve iletişim çalışmaları yürütmeye devam edeceğiz.
“MÜŞTERİ ODAKLIYIZ”
Marka yönetiminde başarının değişmeyen kuralı tüm faaliyetlerinizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koymaktır. Allianz Türkiye’de bunun için insanı odağına alan, teknolojik altyapı ve yetkinliklerle güçlendirilmiş çalışmalara yoğunlaşıyoruz. Müşterilerimizin ürün ve hizmetlerimize ödediği paranın karşılığını aldıklarını hissetmeleri bizim için önemli. Diğer taraftan günümüz dünyasında markalar duygulara hitap etmeden var olamıyor. Marka olarak algı ve imaj yönetimi yapmaktansa bir kanaat inşa etmeyi tercih ediyoruz. Bu bakımdan amaç odaklı bir dönüşüm başarının temel anahtarı haline geliyor.
2025 TRENDLERİ
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Dünya iklim değişikliğine bağlı birçok krizin şiddetinin giderek arttığı bir süreçten geçiyor. Türkiye’de de iklim değişikliği riskine karşı farkındalık artıyor. Dolayısıyla sürdürülebilirlik en önemli gündem maddesi olmaya devam edecek. Allianz Türkiye’nin sürdürülebilir değer yaratma modeli doğrultusunda, start up iş birliklerimize, kurum içi girişimcilik kapsamında proje ve fikirlerimize, pazarlama iletişimi faaliyetlerimize sürdürülebilirlik politikalarımızı entegre etmeye devam edeceğiz. Aynı zamanda yenilenebilir enerji sigortası, çevre dostu Yuvam Sigortası gibi sürdürülebilir pek çok ürün ve hizmetimize odaklanan amaç odaklı iletişim çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
TEKNOLOJİ Tüketici deneyimini şekillendiren en önemli faktörlerden biri; veri analizi, yapay zeka gibi teknolojilerin etkin kullanımı ve alınan hizmetin kolaylaştırılması. Şirketimizin yapay zeka vizyonu, inovasyonun merkezinde yer alarak müşterilerimize üstün değer sunmayı hedefliyor. Yapay zeka teknolojilerini entegre ederek operasyonel verimliliğimizi artırmak, müşteri deneyimine odaklanmak ve karar alma süreçlerimizi hızlandırmak her zaman ana gündemimiz.
ASLI ÖZTÜRK I RE-PIE PORTFÖY PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİMDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“İLETİŞİM TONUMUZU SADELEŞTİRDİK”
“Pazarlama ve iletişim uzmanlarından oluşan bir ekip olarak kendi farkındalığımızı artırdık ve finansal okuryazarlığımızı geliştirdik. Sadece finans profesyonellerine değil, daha geniş kitlelere ulaşmak için pazarlama materyalleri de dahil olmak üzere teknik dilden arındırılmış sade bir iletişim tonu yaratmak üzere çalıştık.”
RePie Portföy olarak bizim ana faaliyet alanımız alternatif yatırım fonları. Bu fonlar, geleceğin unicorn’larının veya AVM, otel, konut projesi gibi büyük gayrimenkul projelerinin yatırımcısı olabilmeyi sağlıyor. Bu finansal araçlarla hem yatırımcılarımız için getiri potansiyeli yüksek fırsatlar sunuyoruz hem ekonomik kalkınmaya destek oluyoruz.
“FARKINDALIK YARATIYORUZ”
Sektörümüz özelinde, finansal ürünlerin pazarlamasında belli kısıtlar var, bu nedenle biz de çok incelikli bir strateji yürütüyoruz. Finansal sektördeki sıkı düzenlemeler, ürünlerin doğrudan pazarlanmasını zorlaştırıyor. Bu nedenle, stratejimizi regülasyonları aşmadan toplumu bilgilendirme ve farkındalık yaratma üzerine kuruyoruz. Yatırım fırsatlarını anlatırken, herkesin anlayabileceği bir dil kullanarak finansal ürünlerin karmaşıklığını sadeleştiriyor ve yatırımcıları yasal sınırlar içinde bilgilendiriyoruz. Networking etkinlikleri ve dijital kampanyalarımızla da sunduğumuz finansal araçların görünürlüğünü destekliyoruz. İletişimimizde, yatırım fırsatının ardındaki derin hikayeyi ortaya çıkarmaya büyük önem veriyoruz. Yatırım fırsatlarının hikayesini rakamlardan öteye taşıyarak RePie Portföy’ü yalnızca finansal bir aktör değil, geleceği şekillendiren bir yapı haline getiriyoruz. Alternatif yatırımların toplumsal dönüşümüne odaklanıyor ve bu yatırımların değerini daha iyi yansıtıyoruz.
“FİNANSAL OKURYAZARLIĞIMIZI GELİŞTİRDİK”
Bizim açımızdan müşteri, bize güvenerek paralarını sunduğumuz finansal araçlara yatıran yatırımcılar. Yatırımcılar öncelikle etkin risk yönetimiyle yüksek getiri elde etmek istiyor. Yatırımcıların giderek daha fazla üstünde durdukları bir konu da çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) alanında sorumlu davranan şirketlere yatırım yapılması. Sunduğumuz yatırım fırsatlarında, çevresel etkinin azaltılmasına ve toplumun sosyo-ekonomik kalkınmasına katkıda bulunan girişimlere odaklanıyoruz. Öncelikle, hedef kitlemizin sunduğumuz finansal araçlara ilişkin farkındalığının ne seviyede olduğunu analiz ederek işe başlarız. Pazarlama ve iletişim uzmanlarından oluşan bir ekip olarak kendi farkındalığımızı artırdık ve finansal okuryazarlığımızı geliştirdik. Sadece finans profesyonellerine değil, daha geniş kitlelere ulaşmak için pazarlama materyalleri de dahil olmak üzere teknik dilden arındırılmış sade bir iletişim tonu yaratmak üzere çalıştık.
“HER ADIMDA YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER ÜRETEBİLİYORUZ”
ETKİLİ LİDERLİK Pazarlamada etkili liderlik, markanın ürünlerini hedef kitlesine sadece bugün ulaştırmasını sağlamanın ötesinde, markanın gelecekte nasıl algılanacağını inşa etmede yatıyor. Bunun için de pazarın nereye yönleneceğine dair gerçekçi bir vizyona sahip olmak gerekli.
HİKAYEYE DÖNÜŞTÜRME USTALIĞI RePie Portföy’de ekibimizi, pazarlamada uzmanlaşmış farklı disiplinlerden gelen profesyonellerden oluşturduk. Bu çeşitlilik, her adımımızda yenilikçi çözümler üretmemizi sağlıyor. Ekibimizin en öne çıkan yetkinliği ise karmaşık finansal ürünleri yalın ve etkileyici hikayelere dönüştürme becerimiz. CMO’nun yalnızca strateji geliştirmesi değil, aynı zamanda ekiplerini motive edip yöneterek pazarlama vizyonunu hayata geçirme becerisi de çok önemli.
NAZIM ERDOĞAN I SAHİBİNDEN.COM PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“DUYGUSAL BAĞ YARATIYORUZ”
“Altmış milyonu aşan kullanıcımızın ziyaret ettiği platformumuzda, milyonların hayallerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak ve mutluluk yaratmak için çalışıyoruz. Bu da kullanıcılarımızı daha yakından tanımayı, daha iyi anlamayı vazgeçilmez kılıyor.”
Sahibinden.com gücünü, tamamıyla Türkiye’nin bir markası olarak geliştirdiği yenilikçi iş modeli ve çözümleriyle milyonlarca insanın hayatına dokunmasından, milyonların ihtiyacına en kolay, hızlı ve doğru çözüm sunmasından ve bu çizgisini de yatırımlarıyla sürekli geliştirip farklılaştırmasından alıyor. Tabi aynı zamanda, sürdürülebilirlik ilkesine dayanan iş modelimiz de markamızın gücünü pekiştiren ve bir anlamda misyonumuzu tanımlayan çok önemli bir unsur. İkinci el ürünlerin yeniden ekonomiye kazandırılması sadece çevresel fayda sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda döngüsel ekonomi anlayışına katkıda bulunarak kaynakların daha etkin kullanılması konusunda topluma önemli bir değer sunuyor. Biz bu anlayıştan aldığımız gücü korumak ve sürdürülebilirliği daha da ileri taşımak adına, farklı alanlarda eş zamanlı yürüttüğümüz çalışmalar ve hazırladığımız kapsamlı raporlarla düzenli olarak topluma katkı sağlamaya çalışıyoruz. Örneğin, 2021 yılından bu yana yayımladığımız "İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı" raporuyla bu konuda farkındalık yaratmaya devam ediyoruz.
ADAPTASYON YETENEĞİ
60 milyonu aşan kullanıcımızın ziyaret ettiği platformumuzda, milyonların hayallerinin gerçekleşmesine katkı sağlamak ve mutluluk yaratmak için çalışıyoruz. Bu da kullanıcılarımızı daha yakından tanımayı, daha iyi anlamayı vazgeçilmez kılıyor. Kullanıcılarımızla kurduğumuz bu duygusal bağın, tam da başarılı marka yönetimine iyi bir örnek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca hızla değişen pazar dinamiklerine adapte olabilme yeteneği de bir diğer sırrımız. Daha çevik bir organizasyon yapısına geçerek iş süreçlerimizi hızlandırıyor ve kullanıcı memnuniyetine daha fazla odaklanıyoruz. Çalışanlarımızın daha otonom bir şekilde hareket etmelerini sağlayan bir kültürü benimsiyoruz. Liderlerimizin desteğiyle çalışanlarımızın karar alma süreçlerinde daha fazla sorumluluk almasına olanak tanıyarak, daha hızlı ve verimli sonuçlar elde ediyoruz. Ayrıca, yeni teknolojilere ve inovasyona sürekli yatırım yapıp inovasyonu kültürel bir değere dönüştürüyor, bu sayede sürekli değişen iş dünyasına ayak uyduruyoruz.
“ÇEVİKLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖN PLANDA OLACAK”
2025 AJANDASI 2025 yılında sürdürülebilirlik ve çeviklik ön planda olacak. Hem çevresel hem sosyal etkimizi artırmayı ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Kullanıcı verilerine dayalı kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirerek doğru kitleyi daha etkili bir şekilde yakalamayı amaçlıyoruz.
DAHA İYİ ANLAMA ÇABASI Ayrıca inovasyon ve teknolojiye yaptığımız yatırımlarla, pazarlama süreçlerimizde daha fazla kişiselleştirme ve etkileşim sunacağız. Teknolojik altyapımızı güçlendirerek, kullanıcıların beklentilerine hızla cevap verebilen ve onları daha iyi anlayan bir platform yaratmaya odaklanacağız. Bu yaklaşım, rekabet avantajımızı koruyarak pazardaki konumumuzu sağlamlaştırmamıza katkı sağlayacak.
“MERKEZE GELİYOR” Yenilikçilik ve teknoloji, iş dünyasında gelecekte çok daha merkezi bir rol oynayacak. Teknoloji, özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmek ve iş süreçlerini hızlandırmak adına kritik bir araç haline geldi. sahibinden.com olarak yapay zeka ve makine öğrenimi gibi ileri teknolojilere yaptığımız yatırımlarla bu geleceğe hazırlık yapıyor, yarını bugünden kurguluyoruz.
MELTEM BAKİLER ŞAHİN I VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“DÜŞÜNÜLMÜŞ VE HATIRLANACAK DENEYİMLER PEŞİNDEYİZ”
“Müşterilerimize rastlantılarla dolu belirsiz bir deneyim sunmak yerine, her etkileşimde düşünülmüş ve hatırlanacak bir deneyim sağlamayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, tüm süreç ve hizmetlerimize müşteri geribildirimlerini entegre ederek, onların ihtiyaçlarına yönelik daha iyi çözümler sunmayı amaçlıyoruz.”
Vodafone olarak, müşteri deneyiminin A’dan Z’ye tüm ekipler tarafından sahiplenilmesine önem veriyoruz. Müşterilerimizi yakından dinleyerek onlarla empati kurmaya odaklanıyoruz. Daha iyi bir deneyimi mümkün kılmak için elimizde yeterli yetkinliklerin olmasına ve böylece değişimin öncüsü olmaya özen gösteriyoruz.
RASTLANTISAL DENEYİM YERİNE
Müşterilerimize rastlantılarla dolu belirsiz bir deneyim sunmak yerine, her etkileşimde düşünülmüş ve hatırlanacak bir deneyim sağlamayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, tüm süreç ve hizmetlerimize müşteri geribildirimlerini entegre ederek, onların ihtiyaçlarına yönelik daha iyi çözümler sunmayı amaçlıyoruz. Bu gayretimizi, müşteri deneyiminin öneminin kutlandığı böyle bir günde müşterilerimizle de kutlamak istedik ve 5 GB internet hediye ettik. Müşteri deneyimi, bizim için sadece bir gün değil her zaman en ön planda olmaya devam edecek. Vodafone olarak ürün ve hizmetlerimizi geliştirirken her zaman inovatif bir bakış açısıyla hareket ediyoruz. Telekomünikasyon ve finansal teknoloji sektörlerinin güçlü yanlarını bir potada eriterek müşterilerimize değer katmaya devam ediyoruz.
RED ŞEMSİYE
VODAFONE RED, sadece tarifelerden oluşan bir dünya değil. Müşterilerimizin uçtan uca iletişim ihtiyaçlarını karşılarken, onlara seyahatten ulaşıma, eğlenceden yeme içmeye kadar pek çok alanda birçok ayrıcalık sunuyoruz. Yaptığımız araştırmalara göre müşteriler kendilerini daha değerli hissetmek ve kullandıkları markanın yanlarında olduğunu bilmek istiyor.
18,7 MİLYON TL TASARRUF Diğer yandan, akıllı harcama yaptığını bilmek de müşterilerimiz için çok önemli. Yaz dönemine özel sunduğumuz ayrıcalıklarla müşterilerimize toplam 18,7 milyon TL tasarruf sağladık. Red'li müşterilerimize yaşam tarzlarına uyan ayrıcalıklarla uçtan uca bir deneyim yaşatmaya devam edeceğiz.
ÇAĞRI ÖZTÜRK I DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ
“KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİM MERKEZDE OLACAK”
“2025 pazarlama stratejilerimizin merkezinde dijital dönüşüm ve kişiselleştirilmiş deneyimler yer alacak. Veri odaklı pazarlama sayesinde, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını daha derinlemesine anlayarak, onlara özel çözümler ve içerikler sunmayı hedefliyoruz.”
En güçlü yönümüz güncel ürün çeşitliliğimizle trend ve güncel tasarım anlayışını tüketici beklentileriyle buluşturabilme yeteneğimiz. Mobilya dışındaki farklı kategorilerle müşterilerimizin evine girebiliyoruz. Marka olarak müşterilerimize hem farklı tarzlara sahip geniş ürün portföyü sunuyoruz hem farklı kategorilerle evlerde trend rüzgarı estiriyoruz. Yakın zamanda lansmanlarını yaptığımız koleksiyonlarımız, bu yaklaşımın somut örnekleri. Yüksek kaliteli malzemeler ve sofistike tasarım detaylarıyla kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyoruz. Bu gücü sürdürebilmek için tüketici içgörüleri üzerine kurulu stratejiler geliştirmeye devam ediyoruz. Pazarlama ve ürün geliştirme süreçlerimizde sürekli inovasyon yaparak, markamızın her zaman trendlerin önünde olmasını sağlıyoruz. Aynı zamanda, mağaza ağımızı genişletiyor ve dijital kanallarda daha güçlü bir varlık oluşturuyoruz, böylece müşterilerimize her temas noktasında kusursuz bir deneyim sunuyoruz.
GÜNCEL BAŞARI ANAHTARI
Günümüz marka yönetiminde başarının anahtarı, müşteri deneyimi ve veri odaklı stratejilere dayanıyor. Tüketici beklentilerini derinlemesine analiz edip, bu doğrultuda kişiselleştirilmiş içerikler ve kampanyalar sunmak büyük fark yaratıyor. Dijitalleşme, sadece satış kanallarımızı genişletmekle kalmıyor aynı zamanda müşteri geri bildirimlerini daha hızlı analiz ederek, dinamik çözümler geliştirmemize olanak sağlıyor. Sosyal medya ve dijital platformlar, markamızın bilinirliğini artırmamızda ve hedef kitlemizi daha etkili bir şekilde etkilememizde büyük rol oynuyor. Bu dijital dönüşüm sürecinde, müşteri etkileşimlerini kişiselleştirmek ve marka sadakatini güçlendirmek en büyük önceliğimiz.
“DERİNLEMESİNE ANLAYACAĞIZ”
VERİ ODAKLI PAZARLAMA 2025 pazarlama stratejilerimizin merkezinde dijital dönüşüm ve kişiselleştirilmiş deneyimler yer alacak. Veri odaklı pazarlama sayesinde, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını daha derinlemesine anlayarak, onlara özel çözümler ve içerikler sunmayı hedefliyoruz.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK E-ticaret kanallarımıza yapacağımız yatırımlarla dijital varlığımızı güçlendirirken, çevre dostu ve sürdürülebilir ürünlerle de bu dönemin en büyük trendlerinden biri olan sürdürülebilirliği ön plana çıkaracağız. Tüketiciler, markaların yalnızca kaliteli ürünler değil aynı zamanda topluma ve çevreye duyarlı çözümler de sunmasını bekliyor. Biz de bu beklentileri karşılamaya hazırız.
AKILLI TASARIM Yenilikçilik ve teknoloji, marka başarısının geleceğini şekillendiren en kritik faktörler arasında. Doğtaş olarak, tüketici taleplerini karşılayan akıllı mobilya çözümlerine ve modüler tasarımlara yatırım yapıyoruz. Bu çözümler, kullanıcıların yaşam alanlarını daha işlevsel hale getirmelerine olanak tanırken, aynı zamanda estetik kaygılardan ödün vermeden, maksimum konfor sunuyor. Yapay zeka ve dijital teknolojilerle müşteri verilerini analiz ederek, daha verimli üretim süreçleri ve kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri oluşturuyoruz.