Türkiye’nin en etkili 50 CEO’su

TÜRKİYE’NİN EN ETKİLİ 50 CEO’SU ARAŞTIRMAMIZDA YER ALAN CEO’LAR, 2024 GİBİ ÇOK ZOR BİR YILDA BAŞARIYA ULAŞMAYI BİLDİ. TÜM PARAMETRELER KÖTÜYE GİDERKEN, YÜKSEK ENFLASYON YÜKSEK FAİZ ORTAMINDA TÜKETİCİNİN ALIM GÜCÜ DÜŞMÜŞ, ŞİRKETLER FİNANSMANA ULAŞAMAZKEN İYİ PLAN YAPAN VE ÇEVİK HAREKET EDEN CEO’LAR, GEMİLERİNİ LİMANA ÇIKARMAYI BAŞARDI. İŞTE TÜRKİYE'NİN EN İYİ YÖNETİLEN ŞİRKETLER ARAŞTIRMAMIZI DA REFERANS ALARAK ORTAYA KOYDUĞUMUZ TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CEO'SU.

SELEN KOCABAŞ I s.kocabas@businesslife.com.tr

     BİLGELİK ZAMANI!

Şirketlerimizin başında, yetki ve sorumluluğu taşıyan, ilgili paydaşlarına hesap veren, başarıyı da problemleri de omuzlayan CEO’larımız 2024’ü nasıl geçiriyor? Takdir daha çok kimlerde? Belirsizliğin yeni normal olduğu, pek çok öngörülemezliğin yaşandığı, karmaşık bir ortamda işlerini, ekiplerini ve ekosistemlerini sürdürülebilir bir zeminde başarıyla yürütmek CEO’ların  ana odağı malum. Bu ortamı tetikleyen ekonomik endişeler, faiz, kur hareketleri, enflasyonist etkiler lokal ve küresel ekonominin diken üstünde olduğu bir tablo çiziyor. Jeopolitik belirsizlik, kutuplaşan dünya kurumsal hayatın üzerinde dolaşmakta. Buna karşılık endüstri 4.0 alanında dijital dönüşüm ve üzerine yapay zekayla gelen devrim niteliğindeki yeni dönem farklı fırsat ve avantajları da taşımakta. CEO’lar 2024 vizyonlarını ve stratejilerini açıklarken yıkıcı inovasyon ve ürkütücü belirsizlik ikileminde bir rota çiziyor. Cesur bir strateji, liderlik, inovasyon ve hepsinden önemlisi risk ve fırsat arasındaki hassas dengede gezinmek için bilgelik zamanı. Gelin birlikte başarılı CEO’lara bakalım.

 

ALİ EMRE SEVER I MULTINET UP CEO’SU

HİZMETLERİMİZİ ÇEŞİTLENDİRMEYE ODAKLANDIK

"MultInet Up olarak hizmetlerimizi genişletmeye ve çeşitlendirmeye odaklandık. Daima müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına cevap veren yenilikçi çözümler geliştiriyoruz ve yeni hizmet alanlarına yatırım yapıyoruz."

Mevcut B2B2E ve B2B hizmetlerimizi, Multicar+ filo çözümlerimizi ve MultiHealth’i geliştirerek hizmet kapsamımızı genişletmeye devam ediyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda bağlı olduğumuz Up Group’un faaliyet gösterdiği 23 ülke içinde bu yıl ticari başarıyla 1. sıraya yükseldik. Fortune 500’de 146. sıradan 111. sıraya ve Capital 500’de 172. sıradan 156. sıraya ilerledik.

“HEDEFLERİN ÜZERİNDEYİZ”

Bu yıl hedeflerimizin üzerinde bir performans sergiliyoruz. Yıl sonu enflasyon beklentisini yüzde 45 olarak baz alarak yüzde 65 gibi bir büyüme hedefledik ve yılın ilk 6 ayında bu hedefleri aşan sonuçlar elde ettik. Teknoloji yatırımlarımız her zaman öncelikliydi ve bu sene de artarak devam ediyor. Özellikle B2B2E tarafında sunduğumuz hizmetlerin kalitesini korumak ve geliştirmek adına teknoloji yatırımlarımız stratejik önem taşıyor. 2024 yılında dijital dönüşümde de önemli adımlar attık; dijital platformlarımızı geliştirip entegrasyon ve veri analitiği yeteneklerimizi artırdık.

DEĞER YARATAN PLATFORM

Ana yol haritamız “büyümek” ve paydaşlarımızın “büyümesini hızlandırmak” üzerine kurulu. Bu kapsamda belirli önceliklerimiz var. Birinci önceliğimiz, çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın mutluluğu; mutlu çalışan = mutlu müşteri prensibiyle hareket ediyoruz. Happy Place to Work ödüllerini 3 yıldır alıyoruz ve mutlu bir çalışma ortamı yaratmak için sürekli gelişim gösteriyoruz. İkinci önceliğimiz, çalışanlarıyla, ürünleriyle, süreçleriyle, teknolojisiyle ve know how’ıyla Multinet Up’ı merkeze koyan ve etrafında konumlanan tüm iş ortakları ve son kullanıcılarıyla birlikte, kurumsal ihtiyaçlara çözüm üreten, sürdürülebilir ve değer yaratan bir platform oluşturmak.

VERİ ODAKLI ŞİRKET OLMAK

Üçüncü önceliğimiz ise veri odaklı bir şirket olmak. Veriyi etkin kullanarak operasyonel mükemmelliğe ulaşmayı hedefliyoruz. Veriyi işleyip, anlamlı projelere dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Amacımız veriyi yaratmayı, okumayı, anlamayı, öngörüler ve içgörüler üretmeyi ve kararları bu bağlamda almayı önceleyen bir şirket kültürü oluşturmak. Oluşturduğumuz platformdaki etkileşimlerden elde ettiğimiz ham veriyi, teknolojimizle işleyip anlamlı ve katma değerli hale getiriyoruz. Bu veriyi, Multinet Up ve değer ortaklarımızın hedeflerine uygun projelere dönüştürerek yeni gelir kaynakları oluşturmayı hedefliyoruz.

 

AYŞEGÜL ADACA I AKTİF BANK GENEL MÜDÜRÜ

“YENİLİKÇİ YAKLAŞIMIMIZ BİZİ GÜÇLÜ KILIYOR”

“Aktif Bank’ın ‘çevik’ olarak tanımladığımız farklı iklimlere uyum sağlayabilme yeteneği bize büyük bir avantaj sağlıyor. Öngörülü bir bakış açısıyla finansal teknolojiler ekosistemi olmamızın ayrıcalığını hissediyoruz ve yenilikçi yaklaşımımız bizi güçlü kılıyor.”

Türkiye’nin en kapsamlı fintek ekosistemi ve en büyük özel sermayeli yatırım bankası kimliğiyle hareket eden bankamızın 25. yaşını kutladığımız bu anlamlı yılda Aktif Bank'a liderlik etmenin mutluluğunu yaşıyorum.

“SEKTÖRÜN ÜZERİNDE BÜYÜYORUZ”

Bankamızın büyümesi sektörün oldukça üzerinde bir ivmeyle devam ediyor. Geçtiğimiz yılı aktif büyüklükte 22. banka olarak net dönem kârındaysa 16. sırada kapadık. Bu başarımız bizi kendi ölçeğimizdeki "yatırım bankalarından" çok daha farklı bir yerde konumlayarak Tier 2 bankalarla rekabet eder hatta onları geçer hale getirdi. Özkaynak kârlılığında da ülkemizin en kârlı bankalarından biri olduk. 2023 gibi zorlu bir yılda bu başarıyı elde etmek çok mutluluk verici bir sonuç.

Son 1 yılı bankamız ve tüm iştiraklerimiz için istikrarlı büyümemizi sürdürmenin yanı sıra önem verdiğimiz yenilikçi projelerin de hayata geçirildiği verimli bir dönem olarak geçirdik. Teknolojik anlamda sahip olduğumuz tüm tecrübeyi bir Teknopark şirketine dönüştürerek Aktif Tech markası altında topladık. Aktif Tech ülkemizde edindiğimiz tecrübeyi globale taşıyarak BKT Arnavutluk ve BKT Kosova’nın ödeme altyapısını sağlayan teknoloji şirketi oldu. Aynı zamanda Aktif Ventures şirketimiz altında konumladığımız Apilion platformumuzu Türkiye'nin en büyük API portalına dönüştürdük ve 771 API’miz aracılığıyla sektörle tecrübemizi paylaşmaya devam ediyoruz.

“EN DEĞERLİ MARKALAR ARASINDAYIZ”

Ne mutlu ki; bankamız ve iştiraklerimizde birçok başarıyı beraberce kucakladığımız bu yılda 3. kez üst üste Brand Finance Türkiye’nin En Değerli Markaları listesinde yer aldık. 25. yılımızda elde ettiğimiz bu başarıların birlikte çalıştığım ekibin ve ekosistemimizin değerlerinin bir yansıması olduğuna inanıyorum.

 

“EN ÖNEMLİ 3 ÖNCELİKLİ HEDEFİM”

N KOLAY N Kolay dijital bankamız en önemli önceliklerimizin başında geliyor ve son iki yıldır çok büyük bir ivmeyle gelişmeye devam ediyor. N Kolay ile tanışan müşteri sayımız son 1 yılda 2 katından fazla artarak 5 milyona ulaştı. Dijital bankamızın ürün setini daima müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda genişletmeye devam ediyoruz.

PASSO İkinci önceliğimiz 18 milyon kullanıcısı olan Passo’yu sadece bir biletleme uygulaması olmaktan çıkarıp bu hacimli trafiği daha iyi besleyecek ve kullanıcılarına farklı alanlarda da deneyim sağlayacak bir Superapp’e dönüştürmekti. Haziran ayında Passo'nun yeni halini müşterilerimizle buluşturduk, yakında marka lansmanını gerçekleştireceğiz.

 

MURAT TOMRUK I DİVAN GROUP CEO’SU

“VERİMLİLİĞİ ARTIRMAYA ODAKLANDIK”

“2024 yılı verimliliği ve ölçülü büyümeyi hedeflediğimiz bir yıl. 2022-2023 yıllarında 30 yeni birim açılışı gerçekleştirdik ve bu süreçte çok önemli hamleler yaptık. 2024 yılında bu birimlere ilave eklemeler yaparken, açılmış olan birimlerimizin verimliliğini artırmaya odaklandık.”

Öncelikle sürdürülebilirliği yaşamımızın bir parçası haline getirmekten, hayata geçirmekten mutluluk duyduğumu belirtmek isterim. Divan Ailesi olarak 'Gelecek İçin Divan’dayız' mottosuyla hareket ederek sürdürülebilirliği iş yapış şeklimize entegre ettik ve bu anlayışımızı ikinci sürdürülebilirlik raporumuzla taçlandırdık. Sektörümüze örnek olduğumuzu düşünüyorum. Bu rapor, yalnızca bir belge olmanın ötesinde sürdürülebilirliği kurum kültürümüzün merkezine yerleştirdiğimizin bir kanıtı.

“KARBON NÖTR KONAKLAMA DENEYİMİNİ BAŞLATTIK”

2023 yılında, emisyonlarımızı 2020 yılına göre 2030 yılına kadar yüzde 20 azaltma ve 2050 yılında tüm değer zincirimizde karbon nötr olma hedefimize bir adım daha yaklaştık. Bu hedef doğrultusunda 6 otelimizde 'Karbon Nötr Konaklama' deneyimini başlattık. Bu sayede misafirlerimize, çevreye ve topluma katkıda bulunarak konaklamalarından kaynaklanan emisyonları ofsetleme imkanı sağladık. Ayrıca, Divan Grubu olarak 2023 yılında 'Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri ve Olağanüstü Çalışan Deneyimi Ödülleri'ni üçüncü kez almanın gururunu yaşadık. Otellerimizin sürdürülebilirlik alanında gösterdiği çaba, 5 otelimizin 3. aşama, bir otelimizinse 1. aşama Küresel Sürdürülebilir Turizm Sertifikası’nı almasıyla sonuçlandı. Aynı zamanda 6 otelimiz 'Green Key' ödüllerini kazandı. Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık konularında da önemli adımlar atıyoruz. Yönetici kadın oranımızı 2020’ye göre en az yüzde 37 oranında tutma hedefimizi başarıyla sürdürürken, 2030 yılına kadar bu oranı yüzde 50'ye çıkarma yolunda kararlıyız. Gelecek için bu ortak hedeflerimizle, Divan Ailesi güçlenerek büyümeye devam edecek.

GASTRONOMİDE BİR İLK

Ayrıca, vegan ve vejetaryen mutfağıyla sade, doğal ve duyarlı bir gastronomi deneyimi sunan 'Telezzüz'ü misafirlerimizle buluşturduk. Türkiye’nin ilk “Vegan Fine Dining” lokantası olarak 1956’dan beri olduğu gibi sektöre öncülük etme vazifemizi yerine getirdik. Bağlarbaşı Abdülmecit Efendi Korusu’nda özenle tasarlanan bu konsept, doğal lezzetlerin buluşma noktası olarak büyük beğeni topladı. Divan Akademi’yi Divan'ın yüksek hizmet standardının sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla hayata geçirdik. Sektörün en önemli sorunu olan yetişmiş personel ihtiyacını öngörerek bu online eğitim platformunu kurduk. Hizmet, liderlik ve ilk adım akademilerinden oluşan platformumuzda hem Divan'ın iç yapısına hem sektöre uzun vadeli katkılar sağlamayı hedefliyoruz. Benim en sevdiğim bölüm 40+ yıllık Divan tecrübesi olan arkadaşlarımızın “uzmanından tavsiyeler” videoları.

 

ELİF ÇAPÇI I BEYMEN GROUP CEO’SU

“ÇITAYI ISRARLA YUKARI TAŞIYORUZ”

“Türkiye’nin En Etkili 50 CEO’su arasında yer almak, benim için büyük bir gurur ve sorumluluk. Lüks moda gibi çok dinamik ve değişken bir alanda yaptığı işte pazar lideri olmak, dünya çapında bir benchmark haline gelmek ve çıtayı istikrarla yukarı taşımak, yeni iş alanlarına girmek çok ciddi bir iş disiplini gerektiriyor.”

Beymen tamamıyla lüks moda ve yaşam stili alanlarına odaklı bir marka. Bu alanda çok güçlü bir deneyimimiz, çok zengin bir mirasımız, dünya markalarıyla onlarca yıl içinde kurmuş olduğumuz çok güçlü bir iş modelimiz var. Misyonumuz değişen dünya ve toplumsal dinamiklerle kendi DNA’mızı kaybetmeden, zamanın ruhuna ayak uydurmak, hatta bir adım önde gitmek. Hep daha iyiyi, daha güzeli yapmak. İlkleri başarmak. Hayatları güzelleştirmek, anlam katmak, Türkiye’ye ilham vermek. Lüks moda dünyası ve Türkiye arasında köprü oluşturmaya devam etmek. Lüks moda gibi çok dinamik ve değişken bir alanda yaptığı işte pazar lideri olmak, dünya çapında bir benchmark haline gelmek ve çıtayı istikrarla yukarı taşımak, yeni yeni iş alanlarına girmek  çok ciddi bir iş disiplini gerektiriyor. İyi bir ekiple çalışmak, sürekli olarak iş listeleri üzerinden ve doğru önceliklendirme yaparak vakit alakasyonu yapmak, günlük hayatı organize etmek benim için çok önemli. Ve ne mutlu ki bu konuda oldukça şanslıyım.

“LÜKS, DENEYİME KAYIYOR”

Biz Beymen’de lüksü; sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun birleşimi olarak görüyoruz.  Değişen dünya ile birlikte, lüksün tanımının değiştiği, objelerden, ürünlerden deneyime doğru kaydığı bir dönemdeyiz. Lüksün tanımı kültürü, sanatı içine alıyor, hayatlara dokunmayı, anlam ve değer katmayı çok daha fazla amaçlıyor. Beymen’de hayata geçirdiğimiz tüm projelerimizin ve çalışmalarımızda bu vizyonla hareket ediyoruz. Her bir mağazamızı özenle düşünülmüş, özel tasarımlarla, ilham veren, daha anlamlı mekanlar olarak konumlandırıyoruz. Müşterilerimizin mağazalarımızda kaliteli vakit geçirmeleri, kendilerini özel hissetmeleri, ilham almaları için onlara sunduğumuz nedenleri çeşitlendiriyoruz. Mağazalarımızı adeta yaşam merkezleri haline getiriyoruz. Yaratıcılık ve özgünlük mağazacılık anlayışımızın temelini oluşturuyor. Diğer yandan lüks moda ve sanat arasındaki bağlantının bir benzerini yeme içme alanında görüyoruz. Çok uzun yıllardır Beymen bünyesi altında farklı lokasyonlarda seçili yeme içme mekanlarına ev sahipliği yapıyoruz. Bir süre önce bu alana farklı bir soluk getirmek maksadıyla Beymen bünyesi altında Artisan Hospitality Group’u kurduk. Artisan iştirakimizin ilk konsepti Blender Cafe bu temmuz ayında Beymen Galataport’ta hayata geçti. Sonbaharda ise uzun zamandır dünya çapında isimlerle üzerinde çalıştığımız restoranımız Beymen Zorlu Center’da kapılarını açacak. Farklı konseptler ve lokasyonlarla ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bu alanda önümüzdeki aylarda Beymen’in farklı ve heyecanlı uygulamaları art arda hayata geçirdiğine, sektöre yeni bir soluk getirdiğine tanık olacağız.   

 

FIRAT KURUCA I AGESA HAYAT VE EMEKLİLİK GENEL MÜDÜRÜ

“LİDERLİĞE YÜKSELDİK”

“Liderliğim süresince, 2017 yılından bu yana, izlediğimiz büyüme stratejimizin sonuçlarını görüyor, her yıl büyümemizi ve kârlılığımızı istikrarlı bir şekilde artırıyoruz.”

AgeSA olarak tüm paydaşlarımızın desteği ve emeğiyle, farklı alanlarda bizi gururlandıran pek çok önemli başarıya imza attık. Gönüllü BES’te fon büyüklüğünde, Hayat ve Ferdi Sigortası’ndaysa prim üretiminde büyümemizi bu yıl da sürdürerek her iki alanda da tüm şirketler arasında liderliğe yükseldik. Bu başarının arkasında işimizin özündeki iyiliği sunmaya odaklı çalışma kültürümüz, müşteri odaklı ürün, deneyim ve hizmet sunma hedefiyle yaptığımız sürdürülebilir yatırımlarla Türkiye’nin en büyük direkt satış kadrosuna ve güçlü iş ortaklıklarına sahip olmamız var. Liderliğim süresince, 2017 yılından bu yana, izlediğimiz büyüme stratejimizin sonuçlarını görüyor, her yıl büyümemizi ve kârlılığımızı istikrarlı bir şekilde artırıyoruz.

ÇALIŞMA KÜLTÜRÜ

Finansal başarı tabii ki bir şirket için çok önemli, diğer taraftan eşi benzeri olmayan AgeSA çalışma kültürü ve çalışanlarımızın mutluluğu da bizim için paha biçilmez değerler. Bir şirketin teknolojisi, ürünleri, kampanyaları gibi unsurların hepsi kopyalanabilir, ama insan kaynağı ve kültürü kopyalanamaz. 2017’de genel müdürlük görevini üstlenmemden bu yana önceliğim tüm AgeSA’lıların çalışmaktan gurur duyacağı bir çalışma kültürü yaratmak oldu.  Yalnızca büyümeyi değil, merkeze insanı koyarak büyümeyi ve fark yaratmayı hedefledik. AgeSA’da çalışan bağlılığı oranımız Türkiye’nin en iyi işyerlerine kıyasla 3 puan, tüm sigorta sektörüne kıyasla ise 7 puan ile ortalamaların üzerinde. Çalışan bağlılığı oranımızın yüksekliği ve “en gözde şirketler” listesinde üç yıl üst üste yer almamız, hatta son iki yıldır sektör lideri olmamız bu konuya verdiğimiz önemin ve yıllardır attığımız adımların ne kadar doğru olduğunu gösteriyor.

SOSYAL SORUMLULUK

Sosyal sorumluluk çalışmalarımız ve topluluk yatırımlarımız da tüm paydaşlarımız için gurur ve başarı kaynağı. Deprem bölgesine ilk gününden itibaren sağladığımız destekler ve Türkiye’nin yaşlanma alanındaki tek kurumsal sosyal sorumluluk projesi olan “Her Yaşta Fonu” gibi projelerle, mutlu bireyleri olan güven dolu bir toplum için var gücümüzle çalışıyoruz. Her Yaşta projemiz özelinde kurduğumuz Her Yaşta Fonu ile 2021 yılından beri sivil toplum projelerinin ve yatırımlarının kısıtlı olduğu yaşlılık alanındaki çalışmaları destekliyoruz. Şimdiye kadar toplam 12 projeye 1,5 milyon TL hibe desteği sağladık.

 

GÜLİZ ÖZTÜRK I PEGASUS HAVA YOLLARI CEO’SU

“UZUN VADELİ BÜYÜMEYE ODAKLIYIZ”

“Uzun vadeli büyümeye odaklı bir stratejiyle faaliyet gösteriyoruz. Pandemi sonrasında hem kapasite artışı hem faaliyet kârlılığı artışı açısından iyi bir performans gerçekleştirdik. Yüksek verimlilik ve etkin maliyet yönetimi başlığında olumlu yönde öne çıktık. 2023’te de dünyadaki en düşük birim maliyete sahip hava yolu olmaya devam ettik.”

Geçen yıl filo yatırımlarımız devam etti. Cumhuriyet’in 100. yılına özel tasarlanan ‘Cumhuriyet’ isimli uçağımızın filomuza katılması, yılın en önemli gelişmelerinden biriydi. Bugün itibarıyla 108 uçaklık büyük ve genç bir filoya sahibiz. Yeni nesil uçaklarımız, koltuk kapasitemizin yüzde 80’inden fazlasını oluşturuyor. Filomuzu büyütürken dış hat uçuş ağımızı da genişletiyoruz. 2023’te hem Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan hem Antalya, Ankara, İzmir gibi diğer şehirlerden 20’nin üzerinde yeni dış hat uçuşu başlattık.

“TEKNOLOJİYE YATIRIM YAPTIK”

Misafirlerimize seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak benzersiz yenilikler, çalışanlarımıza da kendilerini daha yetkin hale getirecek teknolojik ve dijital kolaylıklar sunma gayretindeyiz. Bu doğrultuda dijital dönüşümü başlattığımız 2018’den bu yana self-service deneyimler, otomasyon, yapay zeka ve veri analitiği gibi teknolojilere öncelik verdik. 2023’ün sonlarında Silikon Vadisi’nde faaliyet göstermek üzere kurduğumuz Teknoloji İnovasyon Merkezi, önemli bir yatırım. Bu merkezin, teknoloji alanında dünyadaki en son gelişmeleri yerinde takip etmemize, küresel ölçekte daha da rekabetçi hale gelmemize ve böylece şirketimizin inovasyon ve teknoloji odaklı faaliyetlerini daha da güçlendirmemize katkı sağlayacağına inanıyoruz.

ÇEVİK, HIZLI, VERİMLİ

Pek çok açıdan zorlu şartlarla karşı karşıyayız, ancak her gün binlerce misafirimize en iyi uçuş deneyimini yaşatmak için çalışıyoruz. Bu yeni döneme uyum sağlamak için şirketimizde çevik yönetimi, hızlı karar almayı ve işimizi yüksek verimlilikle icra etmeyi çok önemsiyoruz. Bugüne kadar dünya çapında öne çıkan operasyonel ve finansal sonuçlarımızın arkasında da bu kabiliyetlerimiz bulunuyor. Geçen yıl yurt dışı satışlarımız 2,15 milyar dolara, FAVÖK’ümüz 838 milyon Euro’ya, FAVÖK marjımız yüzde 31,4 seviyesine ulaştı. Bu sonuçlarla 2022’de olduğu gibi 2023’te de dünya genelinde en yüksek operasyonel kârlılığa sahip havayolları arasında olmaya devam ettik. Bu tablo, 2023 yılının şirketimiz için çok başarılı geçtiğinin göstergesi.

 

HAKAN TİFTİK I BORUSAN OTOMOTİV İCRA KURULU BAŞKANI

“OTOMOTİVDE KADINA DAİR ÖNYARGIYI KIRDIK”

“Sosyal, çevresel ve finansal sürdürülebilirlik, döngüsel ekonomi, çalışan ve müşteri memnuniyeti önümüzdeki yıllarda da her zaman önemli konsantrasyon alanlarımız arasında olacak. İklim, insan ve inovasyon yaklaşımımızı özetleyen i3 çerçevesinde kararlılığımızı somutlaştıran çalışmalarımızı hassasiyetle sürdüreceğiz.”

Sürdürülebilirlik stratejimizin “insan” odağında yer alan toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda önemli adımlar attık. Erkek egemen bir sektör olan otomotivde, sektöre kadın teknisyen yetiştirmek için “Eşit Hayaller Eşit Çözümler” odağıyla hayata geçirdiğimiz Anahtar Kadında projemizde 4. yılımızda olmanın gururunu yaşıyoruz. Otomotiv sektöründe kadına dair önyargıyı kırdığımız, çalışma ortamında iş yapış şeklinin, iletişimin ve kullanılan dilin değişmesinde önemli katkıları olan ve kadınların her alanda başarılı olabileceğinin görünürlüğünü sağlayan bu projemizle atölyelerimizde şu an 30 kadın teknisyenimiz çalışıyor.

“SEKTÖRDE İLK OLDUK”

Fırsat eşitliğine yönelik taahhüt ve söylemlerimizi eyleme geçirmek üzere yaptığımız çalışmalarla İş'te Eşit Kadın Sertifikası’nı almaya hak kazanan otomotiv sektöründeki ilk şirket olduk. Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin (UN Global Compact) ortak girişimi olan “Kadının Güçlenmesi İlkeleri”ne attığımız imzayla bu alandaki kararlılığımızı uluslararası düzeyde de tescilledik. Ayrıca dijitalleşme son yıllarda üst yönetim ajandamızın değişmez önemli bir gündemi.

FİJİTAL ANLAYIŞ

Fijital yani hem fiziksel hem dijital deneyimin öne çıktığı anlayışla müşterilerimizin ziyaretlerini benzersiz bir yolculuğa dönüştürmek amacıyla “Retail Next” konseptiyle daha fazla noktada hizmet vermeye devam edeceğiz. Bu yıl otomobil pazarında sunduğumuz premium hizmet kalitesini ve güvenini çoklu marka ve çoklu kanal stratejimiz çerçevesinde ikinci el pazarında da sürdürmek hedefiyle Borusan Next markamızla faaliyet göstermeye başladık. Üst düzey müşteri deneyimi, karşılıklı güven ve kurumsal bir yapıyla ikinci el otomobil pazarındaki bu yatırımımız bize büyük heyecan veriyor.

DÖNGÜSEL EKONOMİ HEDEFLERİ

Türkiye otomotiv sektörünün elektrifikasyon dönüşümünde öncü olmak vizyonumuz çerçevesinde satışa sunduğumuz elektrikli otomobil oranını yükseltme amacımız var. Bunun yanı sıra satın alma süreçlerimizden finansman yöntemlerimize kadar tüm aşamalarda döngüsel ekonomi hedefine bağlı kalacak aksiyonlar aldık. Düşük karbonlu bir geleceğe katkı sağlama amacıyla bu yıl 20 milyon Euro tutarında yeşil kredi anlaşması kapsamında tamamlanan gayri nakdi işleme imza attık. Sektörümüze öncülük ederek 2021 yılında 45 milyon Euro tutarında otomotiv distribütörlüğü alanında ilk yeşil finansman kredisine imza attık. Bugüne kadar toplamda 78 milyon Euro’luk yeşil finansmana ulaşmış olduk.

 

JAKLİN GÜNER I VAKKO CEO’SU

“2024’TE GÜÇLÜ BÜYÜMEYİ SÜRDÜRDÜK”

“Son bir yılda grubumuzun amiral gemisi Vakko Tekstil’in yatırımlarını tüm hızıyla sürdürürken, moda ve perakendenin ardından yeme-içme sektörüne yansıttığımız yaklaşımı, son olarak konaklama ve eğitim sektörlerinde de ortaya koyduk. 2024 de güçlü büyümemizi sürdürdüğümüz bir yıl oldu.”

Vakko olarak markamızı değerli Vakko dostlarına dokunabildiğimiz her alana yayma kararlığı içerisindeyiz. Bunun için lüks yaşam tarzını daha çok alana yaygınlaştırmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2024 de güçlü büyümemizi sürdürdüğümüz bir yıl oldu. Euromonitör “Luxury Goods in Turkey” ülke raporuna göre lüks perakende sektöründe en hızlı (CAGR) bileşik büyüme oranını yakalayan markalardan biri olduk. Son bir yılda grubumuzun amiral gemisi Vakko Tekstil’in yatırımlarını tüm hızıyla sürdürürken, moda ve perakendenin ardından yeme-içme sektörüne yansıttığımız yaklaşımı, son olarak konaklama ve eğitim sektörlerinde de ortaya koyduk.

“EĞİTİM VE TURİZMDE HAYALLER GERÇEK OLDU”

En büyük hayallerimizden biri olan Vakko Hotel and Residence’ın açılışını yaptık. Yeni yatırımımız Sumahan’ı da çok yakında açacak olmanın heyecanı içindeyiz. Eğitim alanında Vakko ESMOD Moda Akademisi ile başlattığımız öncü girişimlere bir yenisini daha ekledik. Dünyanın en iyi otelcilik okulunun 130 yıllık deneyimiyle Vakko kültürünü ve servis kalitesini buluşturacak, gelecek nesillere ağırlama ve hizmet endüstrisindeki kariyerlerini inşa edebilecekleri heyecan verici bir fırsat sunmaya başladık. İsviçre’deki Ecole Hôtelière de Lausanne ile iş birliği yaparak Vakko School of Hospitality ve Service okulumuzu açtık. Vakko; köklü geçmişi ve vizyonuyla Türkiye’nin en önemli markalarından biri. Ben de Vakko’nun son 10 yılındaki tüm faaliyetlerine tanık olmaktan, tüm çalışmalarının içerisinde olmaktan gurur duyuyorum.

“LÜKS PERAKENDE BÜYÜYOR”

Son yıllarda salgın, deprem gibi olumsuz olaylarla birlikte öngörülemeyen ekonomik dalgalanmalar da hayatımızda oldu. Vakko Grubu olarak bu enflasyonist ortama rağmen 2021 yılının ikinci yarısında başlayan güçlü büyüme trendini, 2022 ve 2023’te de devam ettirdik. Depremin etkisiyle birlikte, 2023’ün ilk yarısında hedeflerimizin biraz gerisinde kaldık ancak mayıs ayından itibaren yakaladığımız ivmeyle yılın sonunda satış ve kârlılık hedeflerimize ulaştık. Lüks perakendeyi değerlendirdiğimizde de rakamlar pandemi sonrası 2022 yılında yüksek büyüme yaşanmış olmasına karşın 2023 yılında da büyümesini devam ettirdiğini gösteriyor. Euromonitor’e göre 2023 lüks perakende büyümesi yüzde 72 seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde enflasyon oranı yüzde 65 oldu.

 

KAZIM ÇİMEN I ENGLISH HOME CEO’SU

“ÇİFT EKSENLİ BÜYÜME MÜMKÜN”

"Yatay eksende büyümek için 3 yeni büyük kategoriye aynı zamanda giriş yaptık. Paralelinde dikey eksendeyse Türkiye’de mağazacılıkta agresif büyürken, yeni nesil toptan kanalında da faaliyete başlayarak pazar payımızı artırdık."

“Global büyüme stratejimizin temeline hem yatay hem  dikey eksende eş zamanlı büyümeyi koyduk. Yatay eksende büyümek için 3 yeni büyük kategoriye aynı zamanda giriş yaptık. Paralelinde dikey eksende ise Türkiye’de mağazacılıkta agresif büyürken, yeni nesil toptan kanalında da faaliyete başlayarak pazar payımızı artırdık. Yurt dışındaysa Kazakistan, Fas, ve Körfez gibi yeni ülkelere giriş yaparak marka bilinirliğimizi uluslararası arenada artırdık. Bu adımlar, şirketin global bilinirliğini daha da genişleterek hem gelir çeşitliliği sağladı hem sürdürülebilir büyümenin temellerini oluşturdu’."

YATAY BÜYÜME

English Home olarak organizasyon yapımızı ve süreçlerimizi ürün odağını merkeze alarak yeniden yapılandırdık. ‘’Ürün şirketi olma’’ stratejimize uygun atılan adımlar markanın yeni kategorilere hızla adapte olmasını sağladı. Kısa sürede küçük ev aletleri, pişirme, sofra gibi inovasyon ve yenilik gerektiren kategorilerde önemli başarılar elde ettik. Küçük ev aletleri kategorisine girişimiz, yüksek kalite standartları ve tüketici beklentilerini karşılayan inovatif ürünlerle piyasada hızlı bir şekilde yer edinmemizi sağladı.

DİKEY BÜYÜME

Global büyüme stratejimiz kapsamında son bir yıl içinde Kazakistan, Fas ve Körfez gibi yeni ülkelere giriş yaparak marka bilinirliğimizi uluslararası arenada artırdık. Ayrıca Bulgaristan ve Irak’ta da büyümeye devam ettik. Bu adımlar, şirketin global bilinirliğini genişleterek yaklaşık 150 yurt dışı mağazasıyla gelir çeşitliliği sağladı ve büyüme hedeflerimizi destekledi. Yeni pazarlara başarılı bir şekilde girilmesi, markanın uluslararası alanda da güçlü bir oyuncu haline gelmesini sağladı. English Home olarak Türkiye’de mağazacılık ve e-ticaret kanalında güçlü büyümeden ödün vermeden, yeni nesil toptan satış ve yurt dışı franchise modellerimizle de büyümemize ivme kazandırdık. Yeni açılan mağazalar ve geliştirilen yeni franchise sistemi, markamızın pazar payını artırırken, çeşitli satış kanalları üzerinden tüketicilere ulaşmamızı kolaylaştırdı. Bu strateji, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmamızı sağladı.

SEKTÖR LİDERLİĞİMİZİ PEKİŞTİRDİK

English Home’un ürün kategorilerinde yaşanan genişlemeye paralel olarak kurumsal kimliğini, logosunu, mağaza içi tasarımlarını güncelledik. Bu kapsamda hem geleneksel hem yenilikçi yaklaşımlar benimseyerek, mağaza içi müşteri deneyimini daha modern, çekici ve müşteri alışverişini kolaylaştıran bir hale getirdik. Bununla birlikte hem konvansiyonel hem gerilla pazarlama alanlarında birçok farklı projeye imza atarak markanın sektör liderliğini pekiştirdik.

 

MEHMET AKTAŞ I YAŞAR HOLDİNG İCRA BAŞKANI

“BAŞARI GELECEĞİ İYİ OKUMAKTAN GEÇİYOR”

“Her şartta başarımızı sürdürmek, mevcut koşulları iyi anlamak, geleceği iyi okumakla mümkün. Ciroyu artırırken finansman maliyetlerini de gözetiyor, nakit yönetimine pozitif etkisi olan kanal ve ürünlere odaklanıyoruz.”

Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüz dünyasında tüm süreçlerimizde iyileşme, verimlilik ve hız sağlayacak dijital dönüşüm projemiz “Proje Feniks”i; kültürel dönüşüm projemizi ve girişimcilik ve inovasyon projemiz Yaşar İDEA’yı başlattık. Topluluğumuzu geleceğe taşıyacak bu üç projenin, Yaşar Topluluğu’nun bugün olduğu gibi gelecekte de Türkiye ekonomisinin önemli topluluklarından biri olmasında ve şirketlerimizin sektörlerine yön veren şirketler olmayı sürdürmesinde çok değerli katkıları olacağına inanıyorum.

“NAKİT YÖNETİMİNİ ÖNCELİKLENDİRDİK”

Yaşar Topluluğu olarak gıda, içecek ve boya başta olmak üzere Türkiye ekonomisine değer katan önemli sektörlerde faaliyet gösteriyoruz. Her şartta başarımızı sürdürmek, mevcut koşulları iyi anlamak, geleceği iyi okumakla mümkün. Ekonomi yönetiminde enflasyonun düşürülmesinin önceliklendirilmesiyle beraber sıkılaşan finansman koşullarına bağlı likidite ve nakit akış yönetimi en önemli başlıklar haline geldi. Yaşar Topluluğu olarak nakit yönetimi ve işletme sermayesi yönetimi konularını önceliklendirdik. Ciroyu artırırken finansman maliyetlerini de gözetiyor, nakit yönetimine pozitif etkisi olan kanal ve ürünlere odaklanıyoruz.

“PROJELERİ TAMAMLAYACAĞIZ”

2024 yılında, devam etmekte olan dönüşüm ve değişim projelerimizi tamamlamayı hedefliyoruz. İlk altı ayda sektörel farklılıklar olmakla birlikte, bütçe hedeflerimize uyumlu sonuçlara ulaştık. Yatırım planlarımızı da altı aylık dönemde bütçelerimize uygun şekilde gerçekleştirdik. Girişimcilik ve inovasyonu destekleyerek insan, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odağında faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.

 

MİNE TAŞKAYA I GTECH KURUCU ORTAK VE CEO’SU

“FİNANSAL PERFORMANSIMIZI TAÇLANDIRDIK”

“2023, ürünlerimize yaptığımız yatırımlar ve gerçekleştirdiğimiz önemli iş birlikleriyle finansal performansımızı stratejik hamlelerle taçlandırdığımız bir yıl oldu. Bu sayede ciromuzda TL bazında yüzde 151’lik, ürün gelirimizdeyse yüzde 169’luk bir büyüme kaydettik ve yüksek bir EBİTDA performansına ulaştık.”

GTech olarak globalde rekabet gücü yüksek, fonksiyonalite olarak gelişmiş inovatif ürünler geliştiriyor, yapay zeka ve analitiğin şirketleri dönüştürücü gücünü kullanarak müşterilerimize rekabet avantajı sağlıyoruz. Ar-Ge odağında yaptığımız yatırımlar ve müşterilerimizin ürünlerimizle elde ettiği kazanımlar bize dünya çapında rekabet edebilir bir yetkinlik kazandırıyor.

“LİDERLİĞİ SÜRDÜRDÜK”

Her ne kadar 2023 hepimiz için oldukça zor geçen bir yıl olsa da ürünlerimize yaptığımız yatırımlar ve gerçekleştirdiğimiz önemli iş birlikleriyle finansal performansımızı stratejik hamlelerle taçlandırdığımız bir yıl oldu. Bu sayede ciromuzda TL bazında yüzde 151’lik, ürün gelirimizdeyse yüzde 169’luk bir büyüme kaydettik ve yüksek bir EBİTDA performansına ulaştık. Globalde ve lokalde kritik öneme sahip olan ana bankacılık ürünümüz Symphony Banking, son bir yılda kazandığımız müşterilerle hızlı büyümesini pekiştirirken, yüzde 50’nin üzerindeki pazar payıyla liderliğini devam ettirdi. Ek olarak Ticaret Bakanlığı tarafından uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek bölgesel ve küresel unicorn’ların oluşturulmasına yönelik olarak oluşturulan E-Turquality (Bilişimin Yıldızları) Programı’na kabul edilen ilk 25 yazılım şirketinden biri olarak seçilmemiz finansal teknolojiler ve analitikte lider, global bir teknoloji şirketi olma vizyonumuzu pekiştiren bir diğer stratejik gelişme oldu.

“EN ÇOK AR-GE YATIRIMI YAPANLAR ARASINDAYIZ”

Devlet teşviklerinden faydalanarak Ar-Ge yatırımlarımızı artırdığımız ve müşteri kazanımını sağlamış rekabetçi ürünlerimiz 2023 yılında bizi Türkiye’nin en büyük 500 Bilişim Şirketi sıralamasında 198. sıradan 155. sıraya taşıdı ve teknoloji sektöründe en çok Ar-Ge yatırımı yapan 9. şirket olmamızı sağladı. Şirketler elbette başarılarına çalışanlarıyla ulaşabiliyor. Hem yetenekli iş gücünü GTech’e kazandırmak ve uzun yıllar boyunca birlikte çalışmak hem ekipler arası bağları güçlendirmek ve şirket bağlılığını artırmak adına tüm çalışanlarımıza GTech’in geleceğine ortak olabilecekleri hisse opsiyonu fırsatı sunuyoruz. Ayrıca sık sık sosyal aktivitelerle bir araya geliyor ve yenilikçi eğitimlerle gelişim fırsatı veriyoruz. Bu sayede 2023 yılında bir önceki yıla göre çalışan sirkülasyon oranımızı yüzde 39 iyileştirdik.

 

NİLHAN ONAL GÖKÇETEKİN I HEPSİBURADA CEO’SU

“TEKNOLOJİ LİDERİYİZ”

“Son bir yılda gerçekleştirdiğimiz projeler, Hepsiburada'nın sadece bir e-ticaret platformu olmadığını, aynı zamanda Türkiye'nin dijital dönüşümüne katkı sağlayan bir teknoloji lideri olduğunu bir kez daha gösterdi. Bu başarının ardında e-ticaretin milli takımı Hepsiburadalıların başarıları yatıyor.”

Kadının güçlenmesi konusundaki çalışmalarımız nedeniyle bu yıl Dünya Kadınlar Günü’nde Nasdaq Borsası’nın New York Times Square Meydanı’ndaki binasında Türk bayrağı yansıtılarak Hepsiburada’ya teşekkür edildi. Bu an, yalnızca Hepsiburada için değil, tüm Türkiye için tarihi bir andı. Yaptığımız çalışmaların bu şekilde takdir edildiğini ve dünyaya duyurulduğunu görmek gurur vericiydi. Aynı zamanda kadının güçlendirilmesiyle ilgili çalışmalarımız için bizi daha da yüreklendirdi.

“E-TİCARET EKOSİSTEMİNİ BÜYÜTTÜK”

Son bir yılda B2B hizmetlerimizle e-ticaret ekosistemini büyütmeye yönelik başarılı işlere imza attık. Hepsipay dijital cüzdanımızı platform dışında da kullanıma açarak, ödeme çözümlerini daha erişilebilir hale getirdik. Bu, sadece bir ödeme aracı değil, aynı zamanda dijital ekonominin en önemli yapı taşlarından biri oldu. HepsiJET’in yenilikçi uygulamalarıyla teslimat süreçlerinde devrim yarattık. Yapay zeka tabanlı rota optimizasyonu, elektrikli araçlarla taşımacılık, drone ile teslimat ve HepsiJET XL gibi projelerle, lojistikte sürdürülebilirliği ve verimliliği en üst seviyeye çıkardık.

İŞ BİRLİKLERİ VE PROJELER

Yapı Kredi ortaklığında müşterilerimizin kullanımına sunduğumuz Hepsiburada Premium WorldCard ise kısa sürede Türkiye’de en hızlı büyüyen co-branded kredi kartı oldu. Bu başarı, müşterilerimize sunduğumuz değerin ve güvenin bir yansıması. Müşterilerimizin memnuniyetini gösteren bir diğer başarı, iki yıl üst üste en çok tavsiye edilen e-ticaret markası olmamız. LinkGelir programımızla müşterilerimize memnuniyetlerini paylaşarak kazanç sağlama imkanı sunduk. Bu program, müşteri memnuniyetini artırmakla kalmayıp onlara, özellikle de kadın kullanıcılarımıza ek gelir sağladı. Hepsiburada’nın temel değerlerinden birisi toplumsal duyarlılık. Geçtiğimiz yıl Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programımıza dahil olan kadınların sayısı 50 bini geçti. Deprem bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı ise afet zamanlarında teknolojinin ve e-ticaretin toplumsal faydaya nasıl dönüştürülebileceğini gösteren bir proje oldu. Bu programla, ticaretin iyileştirici gücünü kullanarak bölgedeki ekonomiyi yeniden canlandırmaya katkı sağladık. Bu projeler, Hepsiburada’nın hem Türkiye hem de global çapta etkili, inovatif ve duyarlı bir marka olduğunun en somut göstergeleri. Başarılarımızı bu güçlü projelerle inşa ederken, her zaman toplumun ihtiyaçlarını gözeten ve inovasyona odaklanan bir vizyonla hareket ettik.

 

BANU ARIDURU I ÇELEBİ GIDA A.Ş VE LITTLE CAESARS TÜRKİYE CEO’SU

“2024 EN BAŞARILI YILIMIZ OLUYOR”

“İnovatif ve lezzetli ürünler, fiyatlama konusundaki yenilikçi uygulamalarımız sayesinde satışlarımızı yüzde 110 oranında artırırken şube sayımızı da her ay yeni açılışlarla büyüttük. Yani dinamik ve hızlı karar alma yeteneğimizle, değişen şartlara anında uyum sağlayarak, şirketimizi büyütme anlamında 2024 en başarılı yılımız oluyor.”

Son bir yıl içerisinde Little Caesars Türkiye olarak gerçekleştirdiğimiz en gurur verici konu; sektör ortalamasının çok üzerinde müşteri sayısı artışı gerçekleştirmemiz oldu. Geçen yıla göre tam yüzde 26,2 oranında müşteri sayımızı artırdık. Satışlarımızdaysa yüzde 110 artışla rekorlara imza attık. Bu başarının nedeni öncelikle günlük hamur üretimini gerçekleştiren tek global zincir olarak müşterilerimizin üründeki lezzet farkımızı artık net olarak anlaması, lezzetli ürünlerimizi uygun fiyata ve kolaylıkla bulabilmesi oldu.

BÜYÜME YOLCULUĞU

Şirketimizi büyütme yolunda enflasyonist ortamın zorluklarına rağmen yaptığımız reklam yatırımları, yeni çıkardığımız Sezar Puf ve Barbekü pizza gibi inovatif ve lezzetli ürünler, fiyatlama konusundaki yenilikçi uygulamalarımız sayesinde satışlarımızı yüzde 110 oranında artırırken şube sayımızı da her ay yeni açılışlarla büyüttük. Yani dinamik ve hızlı karar alma yeteneğimizle, değişen şartlara anında uyum sağlayarak, şirketimizi büyütme anlamında 2024 en başarılı yılımız oluyor. Genel merkezi kadrolarımıza yeni katılan genç yeteneklerle güçlendirdik. Misafir taleplerine hızla yanıt verebilmek, onların beklentilerine uygun hareket etmek adına yaptığımız çalışmalar sayesinde Şikayetvar Ödülleri’nde fast food kategorisinde ödül verilmeye başlandığı günden beri birinciliği ifade eden Diamond ödülüne layık görülmenin gururunu yaşıyoruz. Bu yıl da kategorimizdeki müşteri memnuniyeti sağlamada ‘En Başarılı Şirket’ seçildik. Turn over’ın çok yüksek olduğu bir sektörde olmamıza rağmen, ‘En Mutlu Çalışılan İş Yeri’ olarak ödüllendirildik. Ayrıca Çelebi Gıda olarak tedarik zincirimizi çok verimli ve kesintisiz bir şekilde yürütmeye devam ettik. Amerika Little Caesars tarafından bu yıl Las Vegas’ta düzenlenen konferansta; yaptığımız başarılı pazarlama faaliyetleri nedeniyle tüm ülkeler arasında en başarılı seçilerek ‘Outstanding Marketing’ ödülüne layık görüldük.

 

SELAHATTİN BİLGEN I İGA İSTANBUL HAVALİMANI CEO’SU

“ULUSLARARASI GENİŞLEYECEĞİZ”

“Gerek yurt içinde gerek uluslararası arenada daha da güçlenerek, havacılık sektöründe önemli bir oyuncu olarak varlığımızı sürdüreceğiz. Faaliyetlerimizi çeşitlendirmek ve genişletmek için Kuzey Amerika, Orta Doğu ve Asya’ya açılmayı düşünüyoruz.. Önümüzdeki 12-24 ay içinde uluslararası genişleme planlarımızı kesinleştirmeyi hedefliyoruz.”

İGA İstanbul Havalimanı projesi, Türkiye’de gerçekleştirilen en büyük tutarlı proje finansmanıyla finanse edilen proje olma özelliğine sahip. Ekibimle birlikte ben de bu finansmanın sağlanmasında ve refinanse edilmesinde önemli görevler üstlendim ve bundan büyük gurur duyuyorum.

“BEŞ YILDA REKORLAR KIRDIK”

Havalimanımız açıldığı günden bu yana sadece 5 yıl geçmiş olmasına rağmen hem yoğunluk hem büyüklük hem kapasite hem de taşıdığı yolcu sayısıyla üst üste rekorlar kırarak büyük başarılar elde etmeye devam ediyor. Avrupa'nın ve dünyanın en iyi havalimanı ödüllerini alarak kalitemizi ve başarımızı tescilliyoruz. Öte taraftan havacılık veri analisti Cirium'un geçtiğimiz haftalarda yayınlanan araştırmasına göre, İGA İstanbul Havalimanı dünyanın “bağlantısı en fazla” havalimanı ilan edildi. Ve yine gururla söylemek isterim ki hizmete girmesinin ardından geçen 5 yıllık süreçte, İGA İstanbul Havalimanı’nın ağırladığı yolcu sayısı 300 milyonu geçti. Havalimanımızdan 6 Nisan 2019 ile 19 Ağustos 2024 tarihleri arasında 2 milyon 53 bin 326 uçuş trafiği gerçekleşti ve bu süreçte 303 milyon 58 bin yolcu da geçiş yaptı. İGA İstanbul Havalimanı olarak 2020, 2021, 2022 ve 2023 yılında uçuş sayısında (ATM) Avrupa’nın en yoğun havalimanı olduk. Uçuşlara başladığımız 2019 yılında uçuş sayımız 329 bin 876 iken, 2023 yılı uçuş sayımız 505 bin 968 oldu. İGA olarak, Cumhuriyetimizin 100. yılı için hedefimiz, havalimanımızda faaliyet gösteren hava yolu şirketi sayısını 100’e ulaştırmaktı ve bunu başardık, şimdi 107 hava yolu şirketine hizmet veriyoruz.

“ADAPTİF BÜTÇE UYGULADIK”

Başta işletme giderlerimiz olmak üzere maliyetlerimizi ve nakit akışımızı kontrol altında tutmak adına her zamankinden daha fazla mesai harcadık. Pandemi döneminde başarıyla uyguladığımız adaptif bütçe uygulaması sayesinde bu zorlu dönemde yatırımlarımız ve yükümlülüklerimizden taviz vermeden şirketimizin öncelikleri doğrultusunda çok verimli bir operasyon yönettik. Pandemide yaşadığımız deneyim sayesinde son dönemdeki enflasyonist ortamda da çevik süreç yönetimimizle birlikte giderlerimizi kontrol altında tutarak operasyonel büyüme hedefine odaklandık. Havalimanımızın stratejik konumuna uygun pazarlama hedeflerine odaklanarak hava yolu sayımızı ve havalimanını kullanan yolcu sayımızı ve yolcu başına elde ettiğimiz gelirleri her geçen gün daha da büyüttük.

 

UĞUR CANDAN I SAP TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

“YAPAY ZEKAYI ERİŞİLEBİLİR KILDIK”

“Son dönemde gerek bireylerin gerek iş dünyasının gündemine oturan yapay zekanın sınırsız bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz. SAP, yapay zeka teknolojileri üzerinde 8 yılı aşkın süredir çalışan, yapay zeka teknolojisinin iş süreçlerindeki kullanım alanlarını 26 binden fazla müşterimize SAP Business AI çözümleriyle erişilebilir kılmak bizim için oldukça önemli bir başarı oldu.”

Yapay zeka için bulut teknolojilerinin kullanımı kaçınılmaz. Bulut çözümleri ‘bağlan-kullan’ mantığıyla şirketlere hız, esneklik ve maliyet avantajı sağlıyor. SAP, 25 farklı endüstride ‘en iyi iş uygulamaları’ ile hizmet veriyor. 24 bin iş ortağımızın 2.400’ü yapay zeka senaryoları üzerinde çalışıyor ve çözüm geliştiriyor. SAP’nin bulut ürün ailesinde 130’dan fazla yapay zeka yetkinliği var. SAP olarak biz de ürün geliştirirken yapay zekayı işin merkezine koyuyoruz. İş dünyasının iş yapma biçimini değiştirecek, doğal dil kullanan üretken yapay zeka asistanımız Joule, çalışanların en iyi iş arkadaşı olmayı vaat ediyor.

500’DEN FAZLA YAPAY ZEKA SENARYOSU

SuccessFactors ile başlayan Joule yolculuğu, bugün SAP S4/HANA Cloud'un genel sürümüyle devam ediyor. Bu sayede bulut çözümlerimizde sunduğumuz 500’den fazla yapay zeka senaryosuyla 300 milyonu aşkın bulut kullanıcımız için yapay zekayı erişilebilir kılıyoruz. İlk kez 2014’te yapay zeka birimini kuran SAP, 2018’de yapay zeka için Etik Danışma Kurulu oluşturan ilk Avrupa merkezli teknoloji şirketi oldu. Ocak 2022’de ise Yapay Zeka Küresel Etik Politikası’nı hazırladı. 2023 sonunda tanıtılan yapay zeka destekli dijital asistan Joule ile birlikte, uygun (relevant), güvenilir (reliable) ve sorumlu (responsible) yapay zeka yaklaşımının en güçlü örneğini ortaya koydu. SAP’nin Türkiye Ülke Müdürü olarak etkilere ve sonuçlara odaklanan bu yaklaşımı kamuoyuyla, müşterilerimizle ve medyayla temas kurduğumuz her noktada anlatma görevi üstlendim. Takım arkadaşlarımla beraber yapay zekanın ülke çapında doğru anlaşılması konusunda gurur verici etkiler yaratma serüvenimizin burada başladığını düşünüyorum. Ayrıca SAP Türkiye olarak TÜSİAD, TÜBİSAD ve YASED gibi Türkiye’nin önde gelen derneklerindeki aktif faaliyetlerimizle yapay zeka başta olmak üzere ileri teknolojilerin potansiyeline ve işte dijital dönüşümün gerekliliklerine dair ortak payda ve gelecek yol haritası oluşturabildiğimize inanıyorum.

“İŞ DÜNYASINI HAZIRLIYORUZ”

2024'ün ilk yarısı büyümenin dünya çapında zorlaştığı, maliyet tasarrufunun ve yeniden yapılanmaların iş sürekliliği için ön koşula dönüştüğü, risk ortamının giderek çeşitlendiği; ayrıca iş süreçlerini buluta taşımanın öneminin tartışıldığı bir dönemdi. SAP olarak kurumsal uygulama yazılımları ve bulut bilişim başta olmak üzere yeni teknolojilerde her zaman öncü rol üstlendik. Küresel iş dünyasının hızlı bir büyüme maratonuna çıkma vakti yaklaşırken ülkemizdeki mevcut koşullar şirketler için doğru teknoloji adımları atmayı şart kılıyor.

 

VOLKAN DEMİROĞLU I DHL EXPRESS TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

“2025’E KADAR DİJİTALLEŞMEYE 2 MİLYAR EURO YATIRIM YAPACAĞIZ”

“Müşteri deneyimini geliştirmek, çalışan deneyimini iyileştirmek ve operasyonel mükemmelliği artırmak için 2025 yılına kadar dijitalleşmeye grup olarak kümülatif 2 milyar Euro yatırım yapma hedefimiz var. İstanbul Havalimanı’ndaki operasyon merkezimize yaptığımız dijital yatırım, hızlı hava taşımacılığında bir ilk olan Ar-Ge merkezimizle hedeflerimiz doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz.”

DHL Express Türkiye olarak tüm faaliyetlerimiz tek bir amaca hizmet ediyor: “İnsanları birbirine bağlamak, yaşamları iyileştirmek.” Bu amaç için de 3 temel taahhüde odaklanıyoruz: İklim koruma için temiz operasyonlar, tüm çalışanlar için iyi bir iş yeri ve güvenilirliği yüksek bir şirket. Her zaman olduğu gibi bu yıl da bu anlayışla çalışmaya devam ettik.

“SEKTÖRDE İLKLERİ HAYATA GEÇİRDİK”

Hızlı hava kargo taşımacılığı sektöründe ilk olma özelliği taşıyan Ar-Ge Merkezimizi İstanbul Havalimanı'ndaki genel müdürlük binamızda açtık. DHL Express Avrupa ülkeleri arasında Ar-Ge Merkezi kapsamında kurulan ilk Dijital Dönüşüm Ofisi de burada yer alıyor. Sürdürülebilirlik yaklaşımımız doğrultusunda sürdürülebilir havacılık yakıtıyla (SAF) taşımacılık hizmetini Türkiye’deki müşterilerimize de sunmaya başladık. Karbon nötr gönderi hizmetimizden faydalanan müşteri sayısını artırarak gönderilerimizin yüzde 82’sini bu kapsama aldık. Filomuzun yüzde 30’u alternatif yakıtlı araçlardan oluşuyor. Türkiye filosundaki elektrikli araç sayımızı bu yıl içinde 54’e çıkarmayı hedefliyoruz. İnsan kaynakları yaklaşımımızla, Great Place to Work Enstitüsü tarafından belirlenen Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2024 Listesi’nde 2’nci sırada yer alarak üst üste beşinci kez listenin üst sıralarında yer aldık

“PAZAR LİDERİYİZ”

DHL Express olarak 1981 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyoruz ve ülkemizde hızlı hava taşımacılığının öncüsüyüz. İstanbul ve Sabiha Gökçen havalimanlarından günde toplam 4 uçuş gerçekleştiren, İstanbul'un iki yakasından uçak kaldıran “Ekspres Hava Taşımacılığı” şirketiyiz. Bugün Türkiye’de 869 servis noktamızla hizmet veriyoruz. Yaptığımız yatırımların sonucu olarak Türkiye’de uluslararası hızlı kargo alanında yüzde 60’lık pazar payımızla sektör lideriyiz. 2021 yılında İstanbul Havalimanı’ndaki operasyon merkezimizi 135 milyon Euro’luk bir yatırımla hayata geçirdik. Bu, Türkiye hızlı hava taşımacılığı sektöründe hem miktar hem operasyon alanı açısından bugüne kadar yapılan en büyük yatırım. Burada 42 bin metrekarelik bir alanımız var. Yatırım bedelinin yüzde 30’unu teknolojik altyapıya harcadık.

 

GÜLDEM BERKMAN I AMGEN TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

“KLİNİK ÇALIŞMA SAYIMIZI DAHA DA ARTIRACAĞIZ”

“Dünyanın en büyük biyoteknoloji şirketlerinden birisi olarak hastalarımız için ilaç araştırma geliştirmeye devam etmek tabii ki en önemli yatırım önceliğimizdi. Ar-Ge faaliyetlerinin bir parçası olan klinik çalışmalar konusunda Türkiye özelinde klinik çalışma sayımızı çok ciddi şekilde artırdık ve daha da ileri adımlar atmayı hedefliyoruz.”

Her şeyden önce şirketimiz son derece başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Kişisel olarak ben 2023 yılı boyunca tüm Avrupa bölgesinin onkoloji ve hematoloji iş birimi sponsor liderliğini de üstlendim. Ülkemiz ve Türkiye’den liderlerin bilinirliği adına bu gibi bölgesel ve global rolleri önemli buluyorum. Bunun ötesinde, danışma kurulu üyesi olduğum Professional Women's Network (PWN İstanbul) ve gönüllü 4 liderle birlikte, Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ve Awen for Us gibi kuruluşlarla da iş birliği yaparak “Sağlığa Yön Verecek Kadın Liderler Programı”nı başlattık. Sağlık sektörünün başarılı 73 kadın lideri programdan mezun olmuş durumda. Aynı zamanda 2023 yılının Kasım ayında tecrübelerimden öğrendiklerimi ve geleceğe dair düşüncelerimi “Hikayeyi Anlarsan Mümkün” isimli kitabımda bir araya getirdim. Hem sektör içerisinde hem dışında oldukça ilgi gören ve 3. baskısını tamamlayan kitabımın gelirlerini Toplum Gönüllüleri Vakfı'na ve UNICEF’e bağışladık.

“BELİRSİZLİKLERE KARŞI PROAKTİF OLDUK”

Enflasyonist ortamda başarılı olmak adına maliyet verimliliğini artıran yenilikçi çözümler geliştirdik. Bu dönemde, belirsizliklere karşı proaktif stratejiler uygulayarak, operasyonel maliyetleri optimize ettik ve tüm paydaşlarımıza değer katmaya odaklandık. Ayrıca dijitalleşmeye yaptığımız yatırımlar sayesinde süreçlerimizi hızlandırarak piyasa koşullarına hızlı adapte olma yeteneğimizi geliştirdik. Dar kârlılık penceresinde operasyonlarımızı en etkin ve verimli şekilde sürdürmek için önceliklendirme ve tahmin etme konularındaki yetkinliklerimizi ilerlettik.

 

“YATIRIM ÖNCELİĞİMİZ AR-GE”

KLİNİK ÇALIŞMALAR Dünyanın en büyük biyoteknoloji şirketlerinden birisi olarak hastalarımız için ilaç araştırma geliştirmeye devam etmek tabii ki en önemli yatırım önceliğimizdi. Ar-Ge faaliyetlerinin bir parçası olan klinik çalışmalar konusunda Türkiye özelinde klinik çalışma sayımızı çok ciddi şekilde artırdık ve daha da ileri adımlar atmayı hedefliyoruz.

TEKNOLOJİ VE YAPAY ZEKA Ayrıca teknoloji ve yapay zeka yatırımlarımızda yeni bir faza geçmiş olduğumuzu söyleyebilirim. İnovasyona ve yeni ilaçlar geliştirmeye odaklandığımız bu dönemde ekonomideki dalgalanmalar ve fiyat baskılarına rağmen yeni ilaçları ülkemizde ihtiyacı olan hastalara ulaştırdık.

BUSINESS LIFE