Türkiye’nin en etkili 50 CHRO’su

PEGASUS HAVA YOLLARI İK GENEL MÜDÜR YARDIMCII DİLARA OĞUR’UN ODAĞINDA TEKNOLOJİYE YATIRIM VAR. BEYMEN GROUP CHRO’SU BANU CENGİZ, “SON 1 YILDA HAYATA GEÇİRDİKLERİMİZDEN GURUR DUYUYORUZ” DİYOR. PEPSICO TÜRKİYE İK KIDEMLİ DİREKTÖRÜ ÖZLEM ÖKTEN, DOKUZUNCU KEZ EN İYİ İŞVEREN SEÇİLDİKLERİNİ SÖYLÜYOR. DİVAN GROUP İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ÖZGÜR ŞAHİN, “YENİLİKÇİ PROJELERLE SEKTÖRE ÖRNEK OLUYORUZ” DİYOR. MİGROS GRUBU İK VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI OLCAY YILMAZ NOMAK, YENİLİKÇİ PROJELERİNE DİKKAT ÇEKİYOR. AMGEN TÜRKİYE İK LİDERİ ERSİN YILMAZ, “STRATEJİK PARTNERLİĞE GEÇTİK” DİYOR. SAP EMEA SERVİS, SATIŞ VE DANIŞMANLIK DEPARTMANI İK LİDERİ VE GÜNEY AVRUPA İK DİREKTÖRÜ HANDE GENÇ, OFİSE DÖNÜŞ GÜNDEMİNİ ANLATIYOR. ENERJİSA ENERJİ İİNSAN VE KÜLTÜR BÖLÜM BAŞKANI YAKUP AYDİLEK, “ÇALIŞAN DENEYİMİNİ İYİLEŞTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ” DİYOR. ORKA GROUP İK DİREKTÖRÜ SİNEM CESUR VE TAV HAVALİMANLARI İK GRUP BAŞKANI HAKAN ÖKER, ÇALIŞAN MUTLULUĞU ODAKLARINI ANLATIYOR. İŞTE TÜRKİYE'NİN EN İYİ YÖNETİLEN ŞİRKETLER ARAŞTIRMAMIZI DA REFERANS ALARAK ORTAYA KOYDUĞUMUZ TÜRKİYE'NİN EN ETKİLİ 50 CHRO'SU.

MURAT YEŞİLDERE I m.yesildere@businesslife.com.tr

     CHRO’NUN ÖNCELİKLERİ

İK teknolojileri tam gaz ilerliyor. Türkiye’nin başarılı insan kaynakları liderleri de insan kaynakları alanına yenilik getiren teknolojileri kullanmaya çok hevesli. Dijital teknolojiler artık her sektörün benimsemesi gereken yenilikler sunuyor. Pek çok CHRO için dijital teknolojilerden daha fazla faydalanmak ve onları yönetebilmek en büyük öncelik. CHRO’lar günlük operasyonlara ek olarak işe alım, oryantasyon, performans yönetimi, kariyer yönetimi ve planlaması gibi süreçleri de dijital platformlar üzerinden yönetiyor. Son gelişmelerin takibinde olmak hem çalışanların hem diğer paydaşların hayatlarını kolaylaştırıp deneyimlerini zenginleştiriyor. CHRO’lar teknoloji kullanımının yanı sıra işveren markası olmaya, çalışan deneyimine, yan haklara, yetenek kazanımı ve elde tutmaya da odaklı.

 

ARZU BANU CENGİZ I BEYMEN GROUP CHRO’SU

“SON 1 YILDA HAYATA GEÇİRDİKLERİMİZDEN GURUR DUYUYORUZ”

“Son bir yıl içinde hayata geçirdiğimiz projeler ve uygulamalardan gurur duyduğumuz pek çok çalışma oldu. Bu başarılar, Beymen Group liderlerimizin tam desteğini alan İK stratejilerimizin ve büyük bir uyum ve iş birliğiyle çalışan, daima yenilikleri hayata geçirmek için birlikte üreten güçlü insan kaynakları ekibimizin emeklerinin bir yansıması.”

Çalışma arkadaşlarımızla birlikte çabalarımızın bir sonucu olarak Beymen Group olarak Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (WEPs) imzacısı olduk. Ayrıca, 2023 itibarıyla dört bin çalışanımızın yaklaşık yüzde 44’ünü kadınların oluşturduğunu gururla söyleyebilirim.

2024 yılında başlattığımız BG Retail Masters ve BG Retail Masters Luxury programları hem bizi hem çalışma arkadaşlarımızı heyecanlandıran yenilikçi bir diğer adım oldu. İnsan kaynakları alanındaki en büyük hedeflerimizden biri, çalışanlarımızın yetenek ve yetkinliklerini artırmak ve eğitimler yoluyla kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak. Bu amaç doğrultusunda Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz bu programlar, çok katlı mağazacılık, lüks moda perakendeciliği, değişen tüketici davranışları, misafir deneyimi, sürdürülebilirlik gibi konuları kapsayan detaylı eğitimler sunuyor.

“GENÇLERDEN İLHAM ALIYORUZ”

Beymen Group’un yüzde 36’sı, 20-30 yaş grubundaki genç arkadaşlarımızdan oluşuyor. Genç yetenekleri çekirdekten yetiştirmek ve istihdam sağladığımız gençlerin sayısını artırmak amacıyla Türkiye’nin önde gelen üniversiteleriyle iş birliklerimizi sürdürüyoruz. BG Young Talents programı, üniversiteden yeni mezun olmuş veya son sınıfta eğitimine devam eden gençlerimize profesyonel hayatı deneyimleme fırsatı sunuyor. BG Young Talents programımıza ilgi ve başvurular her yıl giderek artıyor; son iki programımıza 16 bin genç yetenek başvurdu. Her birinden ayrı ilham aldığımız genç yeteneklerimizi Beymen Group kültürü ile gelecek için yetiştirmekten gurur ve mutluluk duyuyoruz.

“HEP BİRLİKTE GELİŞMEYİ ÖNEMSİYORUZ”

ÖZGÜN DENEYİMLER Beymen Group’ta, misafirlerimize mükemmel bir deneyim yaşatmak için hayata geçirdiğimiz her çalışma, yenilik ve uygulamanın arkasında özveriyle çalışan, tasarlayan, üreten yetenekli iş arkadaşlarımız bulunuyor. Çalışanlarımızla ortak bir misyona sahip olmak, özgün deneyimler tasarlamak için bir arada olmak, ilham dolu bir ortamda çalışmak ve hep birlikte gelişmek en çok önemsediğimiz konuların başında geliyor.

İK TEKNOLOJİLERİ Beymen’in taşıdığı değerleri tüm insan kaynakları uygulamalarımıza entegre etmek de hedeflerimizden diğer bir tanesi. İK teknolojileri hem bu yıl hem gelecek yıllarda en çok üzerine eğileceğimiz konulardan bir diğeri. Dijital teknolojiler artık her sektörün benimsemesi gereken yenilikler sunuyor. Etkinliği ve verimliliği merkeze alarak dijital teknolojilerden daha fazla faydalanmak ve onları yönetebilmek en büyük önceliklerimizden biri.

 

ÖZLEM ÖKTEN I PEPSICO TÜRKİYE İK KIDEMLİ DİREKTÖRÜ

“DOKUZUNCU KEZ EN İYİ İŞVEREN SEÇİLDİK”

“İşveren markası olarak elde ettiğimiz başarıların bir yansıması olarak, PepsiCo Türkiye olarak Top Employers Enstitüsü tarafından 9. kez ‘En İyi İşveren’ seçildik. Son 1 yılda çalışan deneyiminin geliştirilmesi, çeşitliliğin ve kapsayıcılığın desteklenmesi için birçok proje gerçekleştirdik.”

PepsiCo Türkiye olarak kapsayıcılık ve çeşitlilikten beslenen, çalışanların kendi eşsiz özellikleriyle potansiyellerini performansa dönüştürebildikleri çalışma kültürünü benimsiyoruz. Sürekli gelişimi destekleyen felsefemizle paralel olarak çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirecek programlar tasarlıyor ve hayata geçiriyoruz. İşveren markası olarak elde ettiğimiz başarıların bir yansıması olarak, PepsiCo Türkiye olarak Top Employers Enstitüsü tarafından 9. kez ‘En İyi İşveren’ seçildik.

ÖNEMLİ PROJELER

Son 1 yılda çalışan deneyiminin geliştirilmesi, çeşitliliğin ve kapsayıcılığın desteklenmesi için birçok proje gerçekleştirdik. Bunlardan öne çıkan bazılarını şöyle sıralayabilirim. Milyon Kadına Mentor (MWM) projesinin kurucu destekçilerinden biri olan PepsiCo olarak genç kadınların iş hayatındaki sayısını artırmak ve kariyer yolculuklarına destek olmak üzere iş birliği yapıyoruz. 2023 yılında ilk yüz yüze buluşmaları merkez ofisimizde gerçekleştirdik. Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesi-SGK Teşvik Programı (KİPAP) ile üretimde çalışan kadın çalışma arkadaşlarımızın sayısını artırıyoruz. Tarsus ve Suadiye fabrikalarımızdan başlayarak 30’dan fazla çalışanı organizasyonumuza dahil ettik, düzenli takiplerimizle bu sayıyı yıl sonuna kadar en az 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. PepsiCo Geleceğin Bilim Kadınları Akademisi projesi kapsamında Genç STEM öğrencilerine fabrikalarda staj imkanı sağlıyoruz. Şimdiye kadar 13 üniversite öğrencisi genç kadın stajyerimiz oldu.

YETENEK HAVUZU

Çeşitliliğin ve kapsayıcılığın desteklenmesi kapsamında ayrıca yönetici pozisyonlarında yüzde 50 kadın temsiliyeti için aksiyonlarımızı alıyoruz. İki yıldır sürdürmekte olduğumuz DE&I alanında gönüllü çalışan gruplarımızla birlikte projelerimizi hayata geçiriyoruz. Bu yıl 10 başlıkta 52 gönüllü çalışma arkadaşımızla hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı yürütüyoruz. İşveren markası olarak gençlere yönelik çalışma ve projelere devam ediyoruz.

“HEDEFLERE DOĞRU KARARLILIKLA İLERLİYORUZ”

ÇALIŞAN DENEYİMİ Çalışan deneyimini artırma yaklaşımımız çerçevesindeki projelerimiz devam ediyor. Bu kapsamda dijitalleşmeyi etkin bir şekilde kullanıyoruz. Şirket içi yetenek ve gelişim platformumuz ‘myDevelopment’ bizim için önemli. Platform sayesinde çalışanlarımız, yapay zekanın sunduğu imkanlar çerçevesinde var olan rollerini devam ettirirken yeni yetkinlikler kazanmak ve geliştirmek için kısa süreli lokasyon veya uzaktan yürütülebilen global ve lokal projelere araştırarak başvurabiliyorlar.

 

DİLARA OĞUR I PEGASUS HAVA YOLLARI İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“TEKNOLOJİYE VE İNSANA YATIRIM ODAĞIMDA”

“2024 yılına teknolojiye ve insana yatırım odağıyla başladık. Harmoni platformumuz ve hibrit çalışma düzenlemeleri gibi girişimlerle şirketimizde eşitlik-çeşitlilik-kapsayıcılık, esenlik ve iş-yaşam dengesini teşvik ediyoruz. İnsan odaklı değerimizle kurum içi etkili iletişim süreçlerine odaklanmak da 2024 hedeflerimden biri.”

Çalışanların sık sorulan sorulara yanıt alabilmeleri, uygulamalara erişebilmeleri için yapay zeka öğrenimiyle sürekli gelişen İK sanal asistanı HERO’yu oluşturduk. Kurum içi süreçleri kolaylaştıran intranetimiz PiNnovation projelerini İK liderliğinde ortaya koyuyoruz. Kurum kültür ve süreçlerini doğrudan paylaşarak etkileşimde kaldığımız Linkedin Life Page yapısıyla işveren markası çalışmalarını hızlandırdık.

YETENEK AJANDASI

Pilot yetiştirme programımız ve üniversite öğrencisi genç yetenekleri, part-time çalışma imkanıyla Pegasus’a kattığımız GoYoung ile yeteneğin kazanımı aksiyonlarımız sürüyor. GoYoung’ta işe alım süreci VR gözlükle tamamlanıyor. Yeteneği elde tutmak ve geliştirmek için yetkinlik gelişimini önemsiyoruz. Çalışma arkadaşlarımıza dijital bir platform üzerinden kişisel gelişim, teknik gelişim ve mesleki gelişim programları sunuyoruz. Pegasus Davranış Modeli Gelişim Programımızla onlara şirketimizin DNA’sını oluşturan değerlerimizi ve yetkinlik modelimizi aktarıyoruz. 2024 yılına teknolojiye ve insana yatırım odağıyla başladık. Harmoni platformumuz ve hibrit çalışma düzenlemeleri gibi girişimlerle şirketimizde eşitlik-çeşitlilik-kapsayıcılık, esenlik ve iş-yaşam dengesini teşvik ediyoruz. İnsan odaklı değerimizle kurum içi etkili iletişim süreçlerine odaklanmak da 2024 hedeflerimden biri. İç iletişim ve kültür yönetimi ekibimizle çeşitli projeleri hayata geçiriyoruz.

İÇ İLETİŞİM

Şirket hedef ve süreçlerinin yaygınlaştırılması adına üst yönetim ekibimizle çalışma arkadaşlarımızın bir araya geldiği CEO Paylaşım Toplantıları, işe yeni başlayan çalışma arkadaşlarımızla CEO Buluşmaları düzenliyoruz. Projelerimizi duyurmak, kurum değerlerini yaygınlaştırmak için işin sahiplerini dinlediğimiz Bi’Kahve molalarında buluşuyoruz. Yönetim ekibimizle ilham verici liderler toplantıları düzenliyoruz. İK iş ortaklığı süreçlerimizde, N’aber görüşmelerimizle çalışma arkadaşlarımızı dinliyor, ‘İK Katta’ saha ziyaretlerimizde bir araya geliyoruz.

“İK SÜREÇLERİMİZİ DİJİTALLEŞTİRİYORUZ”

GERİ BİLDİRİM Görsel içerikler ve podcast’lerimizle çalışanlarımıza sürekli ulaşıyor, bağlılık ve değerlendirme anketleri geri bildirimleriyle süreçlerimizi zenginleştiriyoruz. CHRO olarak süreçlerimizin dijitalleştirilmesi hedeflerim var. Özlük dosyalarımız dijital ortama taşındı. Çalışanlar ıslak imzalı evrakları sistemden kolaylıkla talep edebiliyor.

 

ERSİN YILMAZ I AMGEN TÜRKİYE İNSAN KAYNAKLARI LİDERİ

“DESTEK FONKSİYONUNDAN STRATEJİK PARTNERLİĞE GEÇTİK”

“Son bir yılda dijital dönüşüm süreçlerine katkı sağlayarak birçok İK uygulamasını dijital dünyaya ve ileri teknolojiye entegre etmeyi önceliklendirdim. İK departmanını "destek fonksiyonu" yerine, "stratejik bir partner" olarak konumlandırmaya çalıştım ve yönetim ekibimizin de desteği ile bu konuda proaktif adımlar attım.”

2024 yılında, saha çalışanlarımız için yapılandırılmış bir kariyer yolculuğu stratejisini hayata geçirirken, merkez ofis çalışanlarımızın da kariyer yolculuklarını güçlendirecek çeşitli proje ve programlar sunmaya devam ettik. Bütüncül ve stratejik bir bakış açısıyla hareket etmenin önemini bilerek, İK önceliklerine ek olarak iş süreçlerinde finans, satış ve pazarlama gibi departmanların da önceliklerini mutlaka göz önünde bulundurdum.

ŞEFKATLİ LİDERLİK

Günümüzde “şefkatli liderlik", "yapıcı geri bildirim" ve "çeşitlilik-kapsayıcılık" gibi kavramların öneminin farkında olan bir lider olarak her daim yenilikçi perspektiflerden yararlanmaya çalıştım. Bunun için de bu yaklaşımları somut adımlarla desteklemeye özen gösterdim. Buna ek olarak veri analizi ve iş zekası konularının İK süreçlerine önemli katkıları olacağını öngörerek organizasyon genelinde veriye dayalı karar alma kabiliyetini güçlendirmeyi hedefledim. Bu sayede yalnızca İK değil şirketimizin genel stratejik vizyonuna değer katan bir lider olmaya çabaladım.

“ÜCRET VE YAN HAKLARI KORUDUK”

“BİRİNCİ ÖNCELİĞİM” Birinci önceliğimiz, zorlu ekonomik koşullar karşısında çalışanlarımızın ücret ve yan haklarını maksimum düzeyde korumaktı. Bu doğrultuda, strateji ve aksiyon planları belirledik.

ESNEK VE VERİMLİ İkinci önceliğimiz, esnekliği hayatımızın merkezine koyarak bunu kültürümüzün bir parçası haline getirmekti. Bu sayede, en esnek şirketlerden biri olarak verimliliğimizi her geçen gün artırmayı hedefledik ve bu hedefimizi gerçekleştirdik.

SAHA ÇALIŞANLARI KARİYERİ Üçüncü önceliğimizse, özellikle saha çalışanlarımız için yapılandırılmış bir kariyer yolculuğu stratejisi belirleyip 2024 yılında hayata geçirmekti. Bu hedefimizi de başarıyla tamamladık.

 

HANDE GENÇ I SAP EMEA SERVİS, SATIŞ VE DANIŞMANLIK DEPARTMANI İK LİDERİ VE GÜNEY AVRUPA İK DİREKTÖRÜ

“ÇALIŞANLARI TEKRAR OFİSE ÇAĞIRIYORUZ”

“Çalışma düzenini 3 gün ofis, 2 gün ev şeklinde değiştirdik, çalışanları tekrar ofislere çağırıyoruz. Yeni performans değerlendirme sistemini, çalışanların değişen dünya dinamikleriyle uyumlu kuruyoruz. Çeşitlilik ve kapsayıcılıkta kadın çalışanlara, azınlıklara, göçmenlere, otizme yönelik projeler geliştiriyoruz.”

SAP İnsan Kaynakları stratejisinin ve ajandasının EMEA Bölgesi Servis Satış ve Danışmanlık Bölümü için oluşturulması ve uygulanmasından sorumluyum. Tüm İK süreçleri dijital, birbirine entegre ve bulut bilişim yardımıyla yürütülüyor. 2023-2024 itibarıyla yeni teknolojiler ekleniyor.

YENİ ORGANİZASYONA GEÇİŞ

EMEA North ile EMEA South’un güney ve kuzey olarak 2 ayrı bölge yerine 1 bölge olması yani EMEA olarak birleştirilmesi projesinde organizasyonu yapılandırıyorum. EMEA South ve EMEA North birleşmesinde Servis Bölümü İK liderliğini üstlendim. SAP’nin bulut bilişim stratejileri doğrultusunda EMEA bölge ülkelerindeki servis satış ve danışmanlık bölümünün organizasyon tasarımı, yatırım yapılacak roller ve kapatılacak rollerin karar verilmesinden sorumluyum. Çalışanların kariyer yol haritasını çizecek programların geliştirilmesi, hedef yönetimi, gelişim planlama, eğitimler, kariyer destek programları bana ait. Özellikle Afrika ve Orta Doğu ülkeleri risk yönetimi, bölge yönetimi olarak ulaşan çatışmaların çözümlenmesinde uyum yönetimi ofisi olarak görev bizde. Ayrıca bölgede iç iletişim planı yapıyor ve uyguluyoruz.

“ÇİFT ŞAPKAMLA YÖNETİYORUM”

Güney Avrupa SAP ülkeleri İK ajandalarını oluşturuyorum. Portekiz, Türkiye ve Yunanistan’ın bizzat İK direktörlüğünü ve Güney Avrupa bölgenin İK direktörlüğünü çift şapkamla yönetiyorum. İsrail-Gazze savaşında gerekli aksiyonların alınması, İspanya kültür değişim projesi liderliği ve İspanya genel müdür değişikliği benim sorumluluğumda. Ayrıca Barcelona SAPHIRE organizasyonunda bölgedeki SAP İnsan Kaynakları yazılımını kullanan müşterilerin ağırlanması, panel ve oturumlar da benim liderliğimde gerçekleşiyor. SAP Türkiye kadın çalışan oranı yüzde 45, kadın yönetici oranı yüzde 47. Türkiye özellikle SAP uluslararası arenaya kadın yönetici çıkartan bir ülke. Çeşitli kurum ve dergiler tarafından ben de etkili İK liderleri arasında seçiliyorum. Farklı birçok kongrede konuşmacılık yapıyorum. Odaklandığım konular arasında değişen iş hayatı dinamiklerine göre şirket organizasyonu, kültürü ve uygulamaları tasarlamak ilk sırada geliyor.

“YAPAY ZEKA HAYATIMIZA GİRDİ”

“HEDEFLERE ULAŞTIK” Üç konuda yarıyıl hedeflerimize ulaştık. Sorumlu olduğum ülke ve bölge departmanlarında insan kaynakları strateji, uygulama ve programlarının değişen iş hayatı, SAP stratejileri ve çalışan beklentileriyle örtüşecek şekilde yeniden tasarladım. Örneğin yapay zekayla işe alımlar, temel süreçlerle ilgili çalışan sorularının cevaplanması gibi konular hayatımıza girdi.

 

HAKAN ÖKER I TAV HAVALİMANLARI İNSAN KAYNAKLARI GRUP BAŞKANI

“ÇALIŞANLARIMIZIN ESENLİĞİNİ MERKEZE ALDIK”

“2024’te en önemli önceliklerimizden biri yaratıcı yan haklar oldu. Bu yan hakların başındaysa esenlik geliyor. Biz de bu yıl, değişen dünyada çalışanlarımızın iyi olma halini merkeze aldık ve Wellgate destek programıyla çalışanlarımızın esenliğini desteklemeyi amaçladık.”

Son bir yıl içerisinde gurur duyduğumuz farklı başlıklarda işlerimiz oldu. Bunlardan ilki çok yeni kullanmaya başladığımız çalışan esenlik programımız WellGate. Bu uygulamayla çalışanların hayatlarını kolaylaştırmak ve onlara iyi yaşam çözümleri sunmayı amaçladık. Bu proje, kişiye özel danışmanlık hizmetleri sunarak kişinin kendi fiziksel ve ruhsal durumunu tespit etmesi ve iyileştirmesine yardımcı oluyor. Çalışanların kendi ilgi alanı ve ihtiyaçlarına göre esenliklerini desteklemesi için Wellbees’in içerik havuzundaki beslenme, fiziksel aktivite, finansal iyilik, duygusal ilişkiler ve sosyal başlıkları altında yazılı-sesli video içeriklere sınırsız erişim sağlama şansı sağlandı. Kulüpler ve topluluklar kuruldu ve çeşitli yarışmalar gerçekleştirildi. Her bir çalışanımız için ücretsiz olarak yıl boyunca kullanabileceği psikolog, diyetisyen, spor eğitmeni hizmeti tanımlandı. Aynı zamanda hem çalışanların hem aile üyelerinin faydalanacağı ve farklı başlıklarda uzmanlardan danışmanlık hizmeti alabildiği bir çağrı merkezi hizmeti de sağlandı.

ÇALIŞANLAR İÇİN İŞ BİRLİKLERİ

Bu projeye ek olarak birçok farklı alanda iş birliklerimiz oldu. Eğitim başlığında okul öncesi eğitimden doktora programlarına kadar farklı seviyeleri kapsayan anlaşmalar; sağlık başlığında birçok farklı alanda indirim, zincir spor kulüpleriyle çeşitli indirim anlaşmaları gerçekleştirdik. Her ay farklı konularda uzmanlarla bir araya gelerek fiziksel ve ruhsal iyilik halimiz için farkındalık çalışmaları yapıyoruz. Özel başlıklarımız için ödüllendirme uygulamalarını da bu yıl hayata geçirdik. Özellikle çevrim içi uygulamalarda kullanım oranlarında ciddi benchmark yaratacak pozitif sonuçlara erişebildik, örnek olduğumuz alanları yaygınlaştırma faaliyetleri gerçekleştirdik. Çalışanlarımızın yetkinliklerini güçlendirecek farklı başlıklarda içerikleri zenginleştirilmiş çevrim içi ve yüz yüze eğitim süreçlerini hayata geçirdik. Özellikle yabancı dil gelişimi için talep edilen programlar üzerinden anlaşmalar sağladık. Birçok farklı alanda gelişim fırsatı barındıran yapay zeka tabanlı eğitim programlarını genel katılıma açtık. Yetenek kazanımı ve tutundurması üzerine geliştirdiğimiz süreçlerimizi yeniledik, gelişim fırsatlarıyla yetenekleri besledik, işe alım süreçlerinde öne çıkan gelişim fırsatları uygulamalarımızla fark yarattık.

 

OLCAY YILMAZ NOMAK I MİGROS GRUBU İK VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“YENİLİKÇİ PROJELER HAYATA GEÇİRDİK”

“Özellikle kurum kültürünü ve işveren markasını güçlendirme konularında önemli adımlar attık. Üst yönetim ekibi ve çalışanlarımızın tam desteğini alarak, işveren markamızı güçlendirmek ve sürdürülebilir başarıyı sağlamak adına birçok yenilikçi proje hayata geçirdik.”

Yetmiş yıldır sürdürülebilir iyi geleceğin hikayesini, hepimize iyi gelecek şekilde yazmak için çalışıyoruz. Dolaylı istihdam dahil 75 bin çalışanımızdan beslenen kurum kültürümüz ve değerlerimizle dinamik, verimlilik esaslı ve çalışan refahını önceliklendirdiğimiz bir çalışma modeline sahibiz. Çalışanlarımızın yeteneklerini ve potansiyelini keşfedip daha iyi bir geleceği birlikte tasarlamalarını sağlayacak “İyi iş” ortamını sunarak “İyi Gelecek” vaad ettiğimiz işveren marka değer önermemize “İyi İş İyi Gelecek” ismini verdik.

“İŞVEREN MARKASINI GÜÇLENDİRİYORUZ”

Son bir yılda, özellikle kurum kültürünü ve işveren markasını güçlendirme konularında önemli adımlar attık. Üst yönetim ekibi ve çalışanlarımızın tam desteğini alarak, işveren markamızı güçlendirmek ve sürdürülebilir başarıyı sağlamak adına birçok yenilikçi proje hayata geçirdik. Bu projeler çalışan mutluluğunu artırmak ve kurumsal değerlerimizi yaşatmak için önemli role sahipler. Mutluluğun başrolde olduğu bu projelerden biri Mutluluk Dükkanı ile Migros olarak müşterilerimiz kadar, çalışanlarımız için de Mutluluk Dükkanı olma hedefimizi hayata geçirdik. Migrosluların kişisel gelişiminden, fiziki yaşama koşullarına kadar içerideki deneyimlerini daha da iyileştirmek adına aksiyonlar aldık. Hayata geçirdiğimiz projeler sayesinde Happy Place To Work tarafından yapılan Türkiye’nin En Mutlu İş Yerleri araştırmasında, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da "zincir marketler" kategorisinde birinci seçildik. Bu başarı, işveren markamıza ve kurum kültürümüze yaptığımız yatırımların ne kadar doğru olduğunu bir kez daha gösterdi.

MİGROS’UN İYİ GELECEK PLANI

ÜST YÖNETİMDE KADIN 2027 yılına kadar kadın yönetici oranımızı yüzde 35’e yükseltmek ve kadın çalışanlarımızın kariyer gelişimlerini destekleyerek üst yönetimdeki kadın temsilini artırmak istiyoruz. Bugün 22.000’i aşkın kadın çalışanımızla Türkiye’de en fazla kadın istihdamı yaratan şirketler arasındayız, toplumsal cinsiyet eşitliği yaklaşımımızla iş gücüne katkı sağlıyoruz. Bu doğrultuda çeşitlilik ve kapsayıcılık politikalarımızı geliştirerek, çalışanlarımızın eşitlik ve fırsat eşitliği konusundaki farkındalığını “#FarklıyızEşitiz” markamız altında artırmayı hedefliyoruz.

YEDEKLEME PLANI Migros Akademi gibi güçlü bir akademimiz olduğundan terfi süreçlerimizde 500’ün üzerinde mağaza müdürünü kendi iç kaynaklarımızdan yetiştirdik ve önümüzdeki iki yılda açılacak mağazalarımız için yedekleme planımızı tamamladık.

Belirlediğimiz önceliklerden bir diğeri de İYİ Geleceği birlikte tasarlayacağımız genç yetenekleri bünyemize kazandırmak. Bu doğrultuda, kampüs etkinlikleri ve genç yetenek programları ile binlerce genç yetenekle buluşarak, Migros’un geleceğini inşa etmek üzere adımlar atıyoruz.

 

ÖZGÜR ŞAHİN I DİVAN GROUP İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

“YENİLİKÇİ PROJELERLE SEKTÖRE ÖRNEK OLUYORUZ”

“2024 yılında, şirketimizin sürdürülebilir performansına devam ederek, çalışan bağlılığını daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Kapsayıcılığı ön plana çıkaran projeler üretiyoruz, yenilikçi çalışma modelleriyle sektörde örnek teşkil etmek üzere çalışıyoruz.”

Son 1 yılda stratejik planlamamızda, çalışanlarımızın bağlılığı ve yetenek kazanımı daha da önemli hale geldi. Türkiye genelindeki eğitim kurumları ve resmi organlarla iş birlikleri kurarak, özellikle yiyecek ve içecek sektörü için geleceğin profesyonellerini yetiştirmeye odaklandık. Bu iş birliklerimizin amacı, sektörümüzdeki istihdam altyapısını güçlendirirken, genç yeteneklere de kariyer fırsatları sunmaktı. Yıl boyunca, özellikle Avrupa Birliği projeleri dahil olmak üzere hem mevcut çalışanlarımızın mesleki gelişimlerine hem öğrenci ve stajyer yetiştirme programlarına özel bir önem verdik.

KARBON NÖTR KONAKLAMA

Sürdürülebilirlik alanında karbon nötr konaklama ve etkinlikler gibi alanlarda kaydettiğimiz ilerlemeler, bizim için gurur kaynağı oldu. 2023'te başladığımız Odalar Karbon Hesaplamaları Projesi, çabalarımızın somut bir örneğini yansıtıyor. Aynı zamanda başlattığımız su riskleri haritası belirleme çalışmamız kapsamında, operasyonlarımızın suya olan etkisini ve su kaynakları üzerindeki potansiyel riskleri ayrıntılı bir şekilde analiz ediyoruz. Bu kapsamda şu an 6 otelimizde Karbon Nötr konaklama yapılıyor. Tek kullanımlık plastik taahhüdümüzü yani İPG ile beraber verilen taahhüdümüzü yüzde 137 başarıyla gerçekleştirdik. Böylece çalışan kullanımında tek kullanımlık plastik sıfırlandı. Divan Sürdürülebilirlik Raporu, uluslararası GRI standardında 2022-2023 yıllarında yayınlandı ve Türkiye'de sektöründe bu alanda ilk oldu. Sektörümüzde bir ilk olan, karbon doğrulatmayı yaparak 2030 yılında yüzde 20, 2050 yılında ise yüzde 100 karbon nötr hedefimiz bulunuyor.

“BAŞARILARIMIZI ÖDÜLLERLE TAÇLANDIRDIK”

VERİMLİLİK VE SİNERJİ Verimlilik ve sinerjiden aldığımız güçle beraber bu yıl başarılarımızı ödüllerle taçlandırdığımız bir yıl oldu. Capital Dergisi ve Happy Place to Work® danışmanlık şirketinin iş birliğiyle yapılan Türkiye’nin En Mutlu İş Yeri araştırmasında sektörümüzde üst üste 3. kez “Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri Ödülü”nü aldık. Kincentric 'in düzenlediği “Best Employers 2023” yarışmasında üst üste 3. kez “Türkiye’nin En iyi İş Yeri” seçildik.

 

SİNEM CESUR I ORKA GROUP İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ

“YAZ BOYUNCA HAFTADA 4 GÜN İŞ SİSTEMİNE GEÇTİK”

“Yaz dönemi boyunca ‘sevdiklerinizle daha fazla vakit geçirmenizi diliyoruz’ mottosuyla şirket genelinde cuma günlerini tatil ilan ettik ve 4 gün çalışma-3 gün tatil sistemine geçtik. Bu adımla motivasyonumuzu artıracak bir projeyi daha hayata geçirdik.”

Orka Holding olarak “Sürdürülebilirlik” çevre, ekonomi ve sosyal olarak ekosistemlerin devamlılığı ve daha yaşanabilir bir dünya açısından iki ana odak noktamızdan biri. Yine bu alanda sosyal sorumluluk çalışmalarımızı da katı disiplin kuralları içinde ele alıyor ve yürütüyoruz. Üretimden tasarıma, lojistikten perakendeye her alanda ekosisteme saygılı bir iş anlayışı benimsememiz ve tüm iş süreçlerimizi Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 İlkesine uyumlu olarak yürütmemiz sonucunda, Orka Holding olarak UN Global Compact’in “Partnership for Sustainability Award” finalisti seçildik. Bu bizim son bir yılda en çok gurur duyduğumuz gelişmelerden biri oldu.

ODAKTA NE VAR?

Bu yıl odağımızda çalışan deneyimi ve beklentileri, esnek çalışma, yapay zeka, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik bulunuyor. Bu konuları kendi dinamiğimizde değerlendirerek doğru hedef ve beklentileri bir arada sunabilmek adına ilk olarak tüm çalışanlarımızın katıldığı çalışan deneyimi ve memnuniyeti anketi düzenledik. Sonuçlar bize pozisyon ve departman bazlı yol haritalarımız için karşılaşacağımız zorlukları, fırsatları gösteren bir rehber oldu. Sırasıyla tüm gerçekçi planlarımızı gündemimize alarak yaz dönemi boyunca “Sevdiklerinizle daha fazla vakit geçirmenizi diliyoruz” mottosuyla şirket genelinde cuma günlerini tatil ilan ettik ve 4 gün çalışma-3 gün tatil sistemine geçtik. Bu adımla motivasyonumuzu artıracak bir projeyi daha hayata geçirdik.

“TEKNOLOJİ KURULU KURDUK”

DÖNÜŞÜM ANKETİ Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşümle ilgili düzenlediğimiz anket çalışması sonucu; öncelikli konularak olarak dijital dönüşüm alanında müşteri iş birlikleri, çalışan yazılımının eksikleri başlıkları öne çıktı.

GÜVENİLİR VERİ Orka Holding bünyesinde tüm merkez ve mağazalarımızın kullanmakta olduğu intranet ağ sistemimizi “Orka BI” projesiyle geliştirdik. Böylece kurum içi anlık takip ve ilgili ekiplerle hızlı iletişim ve anlık güvenilir veriye ulaşma sistemine geçtik.

 

YAKUP AYDİLEK I ENERJİSA ENERJİ İİNSAN VE KÜLTÜR BÖLÜM BAŞKANI

“ÇALIŞAN DENEYİMİNİ İYİLEŞTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ”

“Enerjisa’nın HR Connect adını verdiğimiz dijitalleşme projesinde uçtan uca çalışan deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz. 2025 başında canlıya almayı planladığımız bu projede, işe alım, eğitim, gelişim, bordro, ödül ve raporlama süreçlerini son teknolojilere entegre edeceğiz.”

2023’ten bu yana Enerjisa’da hayata geçen kültür, çalışan deneyimi ve yetenek kazanımı odaklı iş mükemmeliyeti çalışmalarımızla insan ve kültür bölüm başkanlığında işin geleceği adına köklü adımlar attık. İnsan ve kültür aksiyonlarının yanı sıra, Enerjisa’nın HR Connect adını verdiğimiz dijitalleşme projesinde uçtan uca çalışan deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz. 2025 başında canlıya almayı planladığımız bu projede, işe alım, eğitim, gelişim, bordro, ödül ve raporlama süreçlerini son teknolojilere entegre edeceğiz.

“EKİP RUHUNU YANSITMAK İÇİN KULÜPLER KURDUK”

İş yerinde keyifle çalışmayı teşvik etmek, birlik, beraberlik, ekip ruhunu yansıtmak ve işveren markamızı desteklemek amacıyla 2022 yılında Enerjisa spor ve espor kulüplerini kurduk. Yüzme, koşu, basketbol ve espor branşlarında aktif olarak faaliyet gösteren bu kulüpler, şirketimizi dış turnuvalarda temsil ediyor. Espor kulüplerimiz, 2023 yılında da birçok ödül ve kupa kazanarak büyük başarılar elde etti ve katılım başvuruları iki katına çıktı. Enerjisa Enerji Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık Komitemiz ayrımcılık ve kötü muameleye karşı eylemler ve gizlilik prensipleri doğrultusunda bildirimler sağlayarak gerekli aksiyonları alıyor. “Sensiz Olmaz” platformumuz altında yürüttüğümüz “Eşitlik Olmazsa Olmaz”, “Gençlik Olmazsa Olmaz” ve “Engel Tanımayanlar Olmazsa Olmaz” projeleri, toplumsal cinsiyet eşitliği, gençlik ve erişilebilirlik konularını ele alıyor ve bu çalışmaların verimliliğini 2023-2024 yıllarında düzenli olarak takip ediyoruz.

Son olarak insan ve kültür, insan ve kültür ürünlerini ticari ürün haline getirerek gelir sağlama amacımız doğrultusunda “HR as a Service” vizyonumuzu şekillendiriyoruz. İKON dijital çalışan deneyimi platformu gibi ürünlerle insan ve kültür süreçlerini daha verimli ve kullanıcı dostu hale getirirken, şirketimize yeni gelir kaynakları oluşturuyoruz. Bu başarılarımız, insan ve kültür hizmetlerinin stratejik iş birimleri olarak yeniden konumlandırılmasına ve şirketimizin dijital dönüşüm yolculuğuna önemli katkılar sağlıyor.

“İNSANI ODAĞINA ALAN PROJELERİ DAHA İLERİYE GÖTÜRECEĞİM”

KÖKLÜ DÖNÜŞÜM Pandemi sonrası hayata geçirdiğimiz projeyle çalışanlarımızın ihtiyaçlarına ve değişen dünya dinamiklerine göre köklü bir dönüşüm başlattık. Üst yönetimle görüşmeler, çalıştaylar, anketler ve geri bildirim seanslarıyla nihai aksiyonlarımızı belirledik. Bu süreçte, 2024 yılında ofis tasarımı ve yenileme projelerinde de çalışanlarımızın görüş ve önerilerini dikkate alarak, ofislerimizi çalışan ihtiyaçlarına uygun, trend teknolojilerle donatılmış ve sürdürülebilir özellikler taşıyan alanlar haline getirdik.

BUSINESS LIFE